BA Juveler

Rosenlundsgatan 52, 118 63 Stockholm — Visa karta

1.5 i betyg av 2 rekommendationer
Reco tipsar om:
4 / 5 i betyg — 2 rekommendationer
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:
Vi kan rekommendera Bygg & BadrumsPartner, mycket trevligt och bra bemötande från början till slut, samt pålitliga och duktiga. Vi är mycket...
Företagare? Börja samla in rekommendationer.
Reco.se är Sveriges största oberoende rekommendationssajt.
Vi hjälper företag att samla in och lyfta digitala rekommendationer.
Är det här ditt företag?
Genom några enkla steg kan du förbättra din profil på Reco.se. Det tar bara några minuter!
Ändra beskrivning
Lägg till öppettider

Läs vad 2 kunder tycker om BA Juveler

  • AnnaMaria N
    AnnaMaria N skrev om BA Juveler
    Tyvärr blev jag bemött med samma tråkiga attityd. Detta hände för några år sen.

    Jag ville göra om en ring och bad om att få titta på några briljanter. Dom skulle plocka fram några jättefina exemplar som jag skulle få sen en vecka senare.

    Briljanterna var blåtonade och hade små eller inga reflexer alls.
    Jag har sen tidigare briljanter Top Wesselton vvs, så det var inte svårt att jämföra....
    Till slut så höll väl personen med mig att dom var lite blå och sa att han skulle ta hem nya, i toppkvalite
    Jag gick dit vecka efter vecka, men inga briljanter hade kommit.
    Ibland blev jag bemött med "att jag har inte tid, skall iväg på ett möte"
    Som ni förstår så blev det inget ringköp där, just pga av attityden...

    Nu har jag hittat en juvelerare som bemöter mig med all den lyhördhet som man kan önska sig, när det gäller att investera i en ny ring.
    gillar detta
  • Josefine G
    Josefine G skrev om BA Juveler
    När vi förlovade oss 2008 ville vi designa egna ringar. Vi gick till BA Juveler på Rosenlundsgatan. Min ring blev bra, men sambons blev fel (han var väldigt tydlig med ingraveringen, både text och rak stil. Ändå kommer den tillbaka med fel datum och skrivstil). Eftersom jag är som jag är så hade jag sagt att vi behövde ringarna en vecka innan det var dags, så de hann rätta till felet.

    Efter det har vi använt BA Juveler för mindre reparationsarbeten, och även andra jag känner har gått dit på min rekommendation.

    I april/maj gick jag ditt för att göra min ring lite större. Jag hade med eget guld (våra ringar är gjorda av gammalt "släktguld". De kunde inte ge mig någon prislapp, men sa att "det blir en liten symbolisk summa". När det var dags att hämta ringen var jag sjuk så min sambo gjorde det. När han kom hem berättade han att det hade kostat 700 kr. Inte på något sätt kan jag tycka att 700 kr är "en liten symbolisk summa". Jag mailade till butiken för att fråga. Inget svar. Jag mailade igen. Inget svar.

    Igår råkade jag gå förbi och då passade jag på att gå in. Tanken var att jag skulle fråga om priset och påpeka att de borde se över vad som är en symbolisk summa samt påminna om att företag bär läsa mailen om de skyltar med mailadresser. Det gick sådär.

    Jag kom in, förklarade mitt ärende och fick två svar. 1. Mail är inte bra, mycket bättre att ringa istället. När jag påpekade att de inte kan ha en mailadress om de inte läser den fortsatte mannen att säga att telefon är bäst. 2. Jag hade fått massa rabatt. Egentligen skulle det kosta 1 700 kr att förstora en ring (med eget guld! 1 700 kr! Det är ju sjukt dyrt) och jag hade bara behövt betala 700 kr. Jag svarade att det var en bra rabatt, men att man då skulle ha sagt ett pris till mig direkt, inte "en liten symbolisk summa".

    Mannen undrade vem det var som tagit emot min beställning och eftersom jag varit en hel del i butiken kunde jag beskriva honom. Han var på plats och kom ut i butiken. Första orden var "Jag hör att du är arg för att vi ignorerat dina mail". Ehh? nej, det är verkligen inte det stora problemet. Sa igen att jag inte kan tycka att 700 kr är "en liten symbolisk summa". Han hade samma argument som sin kollega, att det var en bra rabatt. Och jag hade samma argument som innan, ja, det är en bra rabatt, men eftersom jag inte fick veta priset innan känner jag mig lurad. Mutter mutter. "Så nu är du här för att få några hundralappar tillbaka?" sa han. Jag: "Nej, jag råkade gå förbi och ville påtala detta". Jag krävde alltså inget.

    Man nummer 1 började leta bland pappren och sa, till man 2, inte till mig, att han skulle ta fram presentkort som jag kunde få. Man 1 gick in på lagret och sa, inte till mig, men väldigt högt. "Man ska aldrig vara snäll!. Ursäkta? undrade jag. "Jag sa att man aldrig ska vara snäll, man får ju ändå bara skit för det". Jag förklarade att jag inte tycker att han varit snäll, jag känner mig lurad. Han upprepade att han varit snäll, men att det får man ju bara skit för. Jag ifrågasatte hans attityd, han tyckte inte att han hade en attityd, han vara bara snäll.

    Så frågade han om mitt namn, för att ge mig ett presentkort. Jag svarade att jag inte vill vara kund till ett företag som har så dålig attityd, och att ett presentkort kommer förbli oanvänt, så jag vill inte ha det, och gick.

    Vad har jag lärt mig av detta? Att inte nöja mig med svar som "en liten symbolisk summa". Och att aldrig mer använda BA Juveler.
    AnnaMaria N, Fredrik E, Nikke L gillar detta

Karta

Större karta Vägbeskrivning
Rosenlundsgatan 52, 118 63 Stockholm
Kategorier