Juvelia

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Juvelia kan du skräddarsy din drömring. Vi tillverkar och designar ringar av alla dess slag. Förlovningsringar. Vigselringar. Alliansringar. Cocktailringar. Vad du än är ute efter i smyckesväg hjälper vår guldsmed Magnus och våra designers Linda och Martina dig att göra verklighet av din idé.

Du kan helt själv välja din unika design med både storlek, form, material och diamanter. Vi erbjuder allt mellan rött och vitt guld till rosé eller platina.

Den mesta av tillverkningen sker i vår butik och verkstad på Nybrogatan 35 på Östermalmstorg. Här kan du också lämna in dina ringar på reparation, sälja eller byta in ditt guld mot nya smycken eller komma förbi för att se hur vi jobbar. Ska du fria men är osäker på val av ring? Då erbjuder vi låneringar.

Besök gärna vår hemsida för att läsa mer eller beställa online. Varmt välkommen!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 84 kunder tycker om Juvelia

• Alexandra T
    Alexandra T skrev om Juvelia
    Proffsig och kunnig personal som sätter kunden i fokus. Utmärkt service och fantastiska produkter! Köpte förlovningsringar, en underbar diamantring och en platinaring. Tack Juvelia! Läs mer
  • Moa N
    Moa N skrev om Juvelia
    Jag har inte varit hos någon juvelerare tidigare men jag tycker Juvelia gjorde ett jättebra jobb! Bra service och jag blev jättenöjd med ringen de designade och gjorde åt mig. Läs mer
  • Carina W
    Carina W skrev om Juvelia
    Jag köpte en enstensring och gjorde om en annan enstensring, fick mycket hjälp med att komma fram till vad som skulle passa mig bäst. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Alana R
    Alana R skrev om Juvelia
    An excellent experience with Juvelia!

I had an idea for a feminine version of a signet ring but I couldn’t find anything like it within my price range on the market. When my husband and I went into the Juvelia butik in Stockholm we were met by very friendly staff who showed me some pictures of their custom work and ensured me that they could design the ring I wanted within my price range. Over the next few weeks I worked with Juvelia designer Martina Thor via email to bring my vision to reality! Martina made use of very helpful design technology to provide me with highly detailed and informative pictures which aided in the creative process. Finally we had it! I am so grateful for Martina’s attention to detail and for the time it took to draft each version of the ring. I now have the exact ring I had imagined and I feel lucky to have something so special to pass on to future generations!
    Thanks Juvelia!!

Alana RJ Läs mer
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Juvelia
    Köpt guldkedjor vid ett par tillfällen till ett bra pris. Bra service. Leverans i tid. Läs mer
  • Milica J
    Milica J skrev om Juvelia
    Varmt bemötande och bra service! Läs mer
  • Nicklas A
    Nicklas A skrev om Juvelia
    Toppklass!
    Kompetent och omhändertagande!
    Nöjd från första start!

Tack Juvelia!! Läs mer
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Juvelia
    Härlig service och bra med skräddarsydda lösningar. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Matilda J
    Matilda J skrev om Juvelia
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • Steffani B
    Steffani B skrev om Juvelia
    Min drömring! Ser fram emot att återkomma när det blir dags för design av vigselring. Läs mer
  • Fredrik C
    Fredrik C skrev om Juvelia
    Köpte förlovningsring för 150000kr allt blev perfekt utfört. Bra bemötande. Kommer handla igen.
    Fredrik Läs mer
  • Toufik K
    Toufik K skrev om Juvelia
    Riktigt bra och professionella! Läs mer
  • Petra S
    Petra S skrev om Juvelia
    mkt bra och trevligt bemötande.
    Hjälpt till att designa om en gammal vigselring till en ny. Läs mer
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Juvelia
    Proffsigt bemötande trots ett enkelt ärende. Läs mer
  • Tanja B
    Tanja B skrev om Juvelia
    Vi fick den bästa service. Så nöjda!!! Läs mer
  • Stina W
    Stina W skrev om Juvelia
    Jag skickade ett mail för att boka upp ett inspirationsmöte och fick svar samma dygn! Kände oss hörda och trygga i vårt möte med säljare. Snabb hantering och även en möjlighet att prova ringen innan stensättning för att känna efter att strl var rätt. Bara positivt att säga! Läs mer
  • Josefina M
    Josefina M skrev om Juvelia
    Bra service, kunnig personal och snyggt urval av smycken! Läs mer
  • Sven B
    Sven B skrev om Juvelia
    Bra, snabbt, välkomnande bemötande. Vi fick klar och tydlig vägledning kring alternativen för ringarna och kunde landa i ett snabbt beslut/beställning, som sedan levererades snabbt och bra, Läs mer
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Juvelia
    Fantastiskt trevlig personal på Juvelia, tillmötesgående och lyhörda för vad kunden önskar och utefter anpassad ekonomi!
    Snabb och klockren service! Ett extra tack till Jonas för alla tips och råd gällande ringarna som tillslut inhandlades!

Rekommenderas varmt, vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Natalii H
    Natalii H skrev om Juvelia
    Skulle förminska min förlovnings ring. Det gick snabbt och enkelt. Trevlig personal. Rekommenderas verkligen. Läs mer
  • Eva-Kristin M
    Eva-Kristin M skrev om Juvelia
    Juvelia lyckades övertyga mina förväntningar i och med att omvandla min ärvda ring till helt ny men med bibehållen design och charm! Läs mer
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Juvelia
    Bra bemötande! Gjorde min vigselring hos er och blev väldigt nöjd. Läs mer
  • Bertil M
    Bertil M skrev om Juvelia
    Vi fick fantastisk hjälp med att utforma våra nya vigselringar och resultatet blev fantastiskt .💍Bertil & Ullis Läs mer
  • Sofia W
    Sofia W skrev om Juvelia
    Vi beställde våra förlovnings-och vigselringar hos Juvelia någon månad innan jul. Vi fick ett alltigenom professionellt och mkt serviceinriktat bemötande från början till slut. Mycket nöjda med ringarna som blev precis som vi ville ha dem. Tack! Läs mer
  • Maria N
    Maria N skrev om Juvelia
    Bra service och bemötande från första besöket till köpets slut. Hjälpsamma med bred kunskap och stort intresse för branschen och kunden. Mycket nöjda och har redan rekommenderat vidare inom kompiskretsen. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Juvelia
    Snabba, trevliga och med ett utmärkt resultat! Tusen tack för den snabba servicen. Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Juvelia
    Vigselringen blev precis som jag hade föreställt mig och jag kunde inte ha blivit bättre mottagen! Alltså 5-stjärnig klass i såväl resultat som bemötande. Läs mer
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Juvelia
    Väldigt nöjd med ringarna och servicen! Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Juvelia
    Jag besökte butiken för några år sedan och fick se en herr ring som tilltalade mig starkt! Den ringen skapade ett frö i tanken länge och jag funderade hur jag kunde designa min egna ring och vad som kunde tilltala mig mest? Jag tittade på deras hemsida och fick se olika stenar och dess infattningar. Mitt mål var att få en perfekt, unisex, robust, luftig och stilren herr diamantring att kunna åldras och bäras med glädje! När jag återbesökte butiken fick jag genast kontakt med en ringdesigner och det visade sig att hon var riktigt proffsig att snabbt skissa upp vad jag ville ha och hur produkten skulle kunna se ut, utifrån mina estetikforms idéer och plånbok. När formen var klar och vilka stenar som skulle sättas i, så beställdes den snabbt. Det skulle ta ca fyra veckor innan den skulle bli klar och det var tur, för jag fick för mig att göra lite ändringar. Kontakten med butiken via mail var blixt snabb och dessa ändringar jag ville göra var absolut inga problem. En riktig bra service och tillmötesgående och jag blev riktigt nöjd över hela resultatet. Den blev till och med bättre än förväntat. Det blev en ring att förvalta minnen! Läs mer
  • Ami P
    Ami P skrev om Juvelia
    Fantastiskt bemötande och service! Läs mer
  • Kalle L
    Kalle L skrev om Juvelia
    Upplevde en fantastisk service och väldigt flexibla lyckades göra mitt friande till en succé 💍👏

Kalle Läs mer
  • Ronny R
    Ronny R skrev om Juvelia
    Bra service. Trevlig personal.
    Varit kund i åtta år - sedan Guldkedjespecialistens dagar. Läs mer
  • Daniel C
    Daniel C skrev om Juvelia
    Bra service och fina ringar! Trevlig och tillmötesgående personal. Läs mer
  • Stina B
    Stina B skrev om Juvelia
    Superproffsig snabbt och riktigt lyxigt!!! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Martin O
    Martin O skrev om Juvelia
    Juvelia är en juvelerare av högsta rang. 100% serviceinriktade, prisvärda och seriösa. Deras hantverk håller högsta klass och de har ett sätt att kundanpassa drömmarna till verkligheten. Juvelia är ett företag som gärna gör mig till stamkund. Det är så mycket mer än en affär/guldsmed. Jag rekommenderar Juvelia till alla som eftersöker ädelt hantverk av högsta klass. Läs mer
  • Chau L
    Chau L skrev om Juvelia
    Jag är jättenödj med halsbandet i vitguld som jag har beställt hos Juvelia efter ett bokat möte via hemsida med designer, Jonas. Det var så att jag har ett stort och tungt stenhänge som jag har på mig varje dag men vanliga halsband gick sönder 2 gånger. Då tänkte jag på Juvelia, där beställde jag ringar för 4 år sedan men ringarna ser fortfarande ut vackra. Därför kom jag till Juvelia denna gång också. Personal är väldigt trevlig och professionell. Jag uppskattar det mycket. Läs mer
  • Caroline D
    Caroline D skrev om Juvelia
    Kan jag rekommendera starkt! Köpte en fantastiskt vacker förlovningsring. Design och diamanter är i bästa kvalitet, och personal som verkligen innehar kunskap och bra råd. Läs mer
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Juvelia
    Bra bemötande, beställde efter diskussion med expedit och en till disken uppkallad guldsmed om lämplig åtgärd en kopia av en utsliten förlovningsring och vigselring med safirer och diamanter där förutom att mycket av guldet slitits bort även några safirer lossnat. Litet underhansdiskussioner med kontrollfrågor från butiken via sms hämtade jag ringen som jag är nöjd med. Läs mer
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Juvelia
    Har fått fantastiskt bemötande och service. Våra önskemål har tillgodosetts in i minsta detalj. Så nöjda! Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Juvelia
    Trevligt och proffsigt med fin leverans. Upplevde priserna för sten och arbete som rimliga. Läs mer
  • Camilla Å
    Camilla Å skrev om Juvelia
    Mycket kompetent personal, fint bemötande och god service. Supernöjd med slutresultatet. Det blev precis som jag tänkt! Läs mer
  • Evelina S
    Evelina S skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar av Juvelia och är mer än nöjda. Både ringarna och servicen är fanstastiska! Läs mer
  • Evelina T
    Evelina T skrev om Juvelia
    Toppen bemötande och bra service!!! Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Juvelia
    Förlovningsringar o vigselring
    Mycket trevligt och proffessionalitet bemötande och personlig service med stort kunnande och roliga idéer. Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Juvelia
    Designade, beställde och köpte ett par förlovningsringar hos Juvelia. Fick ett gott intryck från personalen och väldigt goda råd och gott bemötande. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Juvelia
    Supertrevligt bemötande och expertis inom området.
    Köpt både förlovningsring till min sambo samt ring till mig själv från Juvelia. Linda har verkligen kunden i fokus. Flexibilitet, snabbt hanterande och utmärkt resultat.
    Rekommenderar varmt denna butik! Läs mer
  • Arvid Ö
    Arvid Ö skrev om Juvelia
    Juvelia hjälpte mig med valet av förlovningsring och var ett utmärkt stöd från första kontakt till sista! Jag valde juvelia pga att de hade den bästa tjänsten för mig från frieri till färdiga ringar! De har hjälpt till med mycket bra tips och råd kring valet. Skulle rekommendera juvelia till alla som är ute efter vackra ringar samt med tanke på det stöd man får👍🏻👍🏻👍🏻! Hela processen har fungerar utmärkt och vi/jag är supernöjda!! Läs mer
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Juvelia
    Utmärkt service och resultat! Läs mer
  • Martin N
    Martin N skrev om Juvelia
    Varm och trevlig personal som ger fantastisk service. Resultatet blev perfekt och personalen förstod verkligen känslorna bakom våra förlovningsringar. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Juvelia