Juvelia

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Juvelia kan du skräddarsy din drömring. Vi tillverkar och designar ringar av alla dess slag. Förlovningsringar. Vigselringar. Alliansringar. Cocktailringar. Vad du än är ute efter i smyckesväg hjälper vår guldsmed Magnus och våra designers Linda och Martina dig att göra verklighet av din idé.

Du kan helt själv välja din unika design med både storlek, form, material och diamanter. Vi erbjuder allt mellan rött och vitt guld till rosé eller platina.

Den mesta av tillverkningen sker i vår butik och verkstad på Nybrogatan 35 på Östermalmstorg. Här kan du också lämna in dina ringar på reparation, sälja eller byta in ditt guld mot nya smycken eller komma förbi för att se hur vi jobbar. Ska du fria men är osäker på val av ring? Då erbjuder vi låneringar.

Letar du efter klassiska tennisarmband? Då kan du även besöka vår hemsida Tennisarmband.se. Här hittar du tennisarmband i både roséguld och vitguld. Detta är den ultimata presenten för till exempel födelsedagar, bröllopsdag, morgongåva eller andra speciella tillfällen i livet. Vi har lagt ner mycket tid på att hitta rätt leverantör av våra tennisarmband och sedan 2018 har vi inlett ett samarbete.

Besök gärna vår hemsida för att läsa mer eller beställa online. Varmt välkommen!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 197 kunder tycker om Juvelia

• 2019-08-06

JULIA K skrev om Juvelia
    Otroligt kunnig och vänlig personal. Beställde en custom ring, är sååå nöjd och ringen blev precis som jag tänkt mig. Tack Linda! Toppresultat! Läs mer
  • 2019-06-27

Anders C skrev om Juvelia
    Positivt bemötande och snabb leverans. Läs mer
  • 2019-06-26

Elin F skrev om Juvelia
    Magisk service och extremt kunnig personal! Älskar ALLT! Kan rekommendera till allt och alla.
    Mina vigselringar och förlovningsring är av toppklass! Väldigt duktiga på att skräddarsy efter kundens önskemål.
    TACK FÖR ALLT NI GJORT! Läs mer
  • 2019-06-24

Tobias B skrev om Juvelia
    Sjukt bra service och galet vackra smycken! Läs mer
  • 2019-06-19

Viktor H skrev om Juvelia
    Vi är otroligt nöjda med Therese som hjälpt oss med våra förlovningsringar. Therese har funnits med som ett bollplank och bjudit på ett professionellt och tryggt bemötande och verkligen gjort mer än vad som kan förväntas, helt enkelt en serviceupplevelse av högsta klass. Vi vill varmt rekommendera Juvelia och främst Therese Läs mer
  • Joakim E

2019-06-18

Joakim E skrev om Juvelia
    Proffsig, från bemötande till själva produkten. Stort tack! Läs mer
  • 2019-06-18

Ann-Sofie G skrev om Juvelia
    Vi beställde en ring till vår 20 åriga bröllopsdag. Planeringen började redan i november 2018 och Therese var till stor hjälp.
    Ringen blev helt perfekt och är så nöjd. Läs mer
  • 2019-06-17

Christoffer W skrev om Juvelia
    Design, anpassning och köp av två bröllopsringar med hög servicenivå och extra hög kvalitet.

Leverans enligt plan och smidiga bekräftelser via sms.

Inga obehagliga överraskningar, allt såsom överenskommet.

Tidsbokning att föredra då väntetid på plats annars kan upplevas som utdragen.

Enda minuspoänget för att man (ännu?) inte tagit steget att erbjuda odlade stenar.

Mycket tacksamma för all hjälp och service som bidrog till en fulländad start på äktenskapet!

/Eva-Kristin & Christoffer Läs mer
  • 2019-06-17

Anders G skrev om Juvelia
    Jag köpte en vitguldsring med en diamant till min käresta i födelsedagspresent och putsade till våra förlovningsringar inför årsdagen Eftersom det inte var första gången jag handlade på Juvelia så förväntade jag mig samma service som senast. De fick en mycket tight deadline dom de levererade på så vi är helnöjda för ringen föll kärestan i smaken Läs mer
  • Torbjörn L

2019-06-17

Torbjörn L skrev om Juvelia
    Jag köpte förlovningsring och allt blev så bra Ni förstod precis vad vi ville och levererade perfekt Läs mer
  • Niki J

2019-06-04

Niki J skrev om Juvelia
    En fantastisk upplevelse från början till slut.
    Linda som är designer var mycket duktig och full av idéer och tips. Hon var mycket lyhörd för vad vi sökte och kom med mycket bra tips. Hon var noggrann och återkopplade under hela processen. Min ring blev mer än vad jag hade drömt om. Jag kan varmt rekommendera Juvelia. Mycket proffsiga! Läs mer
  • 2019-06-01

Ted B skrev om Juvelia
    Väldigt fina ringar, och suverän service Läs mer
  • 2019-05-23

Freja B skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar via Juvelia. Fin kvalité och framförallt får man mycket tid med deras smyckesrådgivare som hjälper till att välja rätt. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-05-21

Julia K skrev om Juvelia
    Jag köpte en specialdesignad ring, blev bemött med oerhörd talang, kunskap och professionalitet, och det kändes genom hela processen personligt på samma gång. Jag är helnöjd med min ring, mina förväntningar låg mycket högt, men Juvelia levererade en vara som var långt bättre än jag hade tänkt mig Läs mer
  • 2019-05-21

Hans O skrev om Juvelia
    Väldigt bra och proffsig service. Köpte både förlovningsringarna samt vigselring. Väldigt fina Läs mer
  • 2019-05-20

Niclas S skrev om Juvelia
    Köpte en push-present till min fru. Diamantörhängen blev en succé. Fick utmärkt service och vägledning. Jag visste ju inte vad man skulle köpa, det var vårt första barn som vi väntade. Det blev ett superbra val där min fru blev riktigt nöjd. Två nöjda kunder i ett köp, därför ska du välja Juvelia! Läs mer
  • 2019-05-16

Anki J skrev om Juvelia
    Trevlig och hjälpsam personal. Tappade en ring och de var mycket hjälpsam med att snabbt ta fram en ersättningsring. Läs mer
  • 2019-05-14

Jenny N skrev om Juvelia
    Superbra service och bemötande och förlovningsringen vi köpte är precis vad vi förväntade oss! Läs mer
  • 2019-04-30

Ulrika N skrev om Juvelia
    Mycket nöjd med våra förlovningsringar! Läs mer
  • 2019-04-24

Elin C skrev om Juvelia
    Vi köpte förlovningsringar. Riktigt bra service och kunskap. Vi är supernöjda!! Läs mer
  • 2019-04-17

LINA S skrev om Juvelia
    Köpte min förlovningsring här och fick hjälp av Therese. Fantastisk service och trevligt bemötande. Märktes att personalen var kunniga. Tack till Therese som tog sin tid med oss, både jag och min fästman är supernöjda. Kommer garanterat tillbaka när vigselringarna ska införskaffas! :) Läs mer
  • 2019-04-06

MAGDALENA S skrev om Juvelia
    Vi köpte en solitär ring hos Juvelia o är så nöjda fantastisk kvalite på stenen o bemötandet av personalen var proffsigt kunnigt o trevligt Juvelia toppar listan i Stockholm som bästa juvelerare Läs mer
  • 2019-03-18

Ann-Sofie S skrev om Juvelia
    Köpt en vigselring. Blev bemött på ett utmärkt sätt. Sa hur jag ville ha min ring och dom gjorde den precis som jag sa. Vill man ha nått som ingen annan har så är Juvelia den affären jag skulle rekommenderar. Topp betyg.... Läs mer
  • 2019-03-17

Anette H skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar hos Juvelia och vi är jättenöjda nöjda med ringarna. Vi fick otroligt proffsigt och trevligt bemötande. Vi kan varmt rekomendera Juvelia . Läs mer
  • 2019-03-11

Sofia V skrev om Juvelia
    Vigselring. Puts och gravyr av förlovningsringar.
    Mycket gott bemötande och väldigt hjälpsamma. Snabb och smidig service.
    Levde upp och mer än så till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-03-10

Peter Hm skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar här. Jonas och Juvelia gjorde ett strålande jobb för att skräddarsy dem efter våra preferenser. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar de varmt till andra lyckligt kära par som ska förlova sig. Läs mer
  • 2019-02-27

Laura I skrev om Juvelia
    Lämnade in ringar för puts och översyn.
    Proffsigt och mycket trevligt bemötande!
    Snabb service; mer än nöjd.
    Kommer garanterat tillbaka när jag behöver köpa något 🌟😊💎 Läs mer
  • Emelie H

2019-02-20

Emelie H skrev om Juvelia
    Min fantastiska fästman lät mig välja min drömring och eftersom den inte fanns någonstans så bad vi Juvelia att ta fram den åt oss. Resultatet blev helt fantastiskt och jag är så nöjd med min ring. Jag kan absolut rekommendera Juvelia till andra som vill hitta en fantastisk ring eller kanske vill ta fram något som ingen annan har. Min ring finns med på 2 bilder ovan, en där den blir slipad och en där man kan se skiss till färdigt resultat. Läs mer
  • 2019-02-20

Isak D skrev om Juvelia
    Vi är väldigt nöjda med bemötande och service vid de tillfällen där vi besökte butiken. Rekommenderas för köp av smycken!
    Vi köpte ett par örhängen och ett halssmycke. Läs mer
  • 2019-02-18

Lars J skrev om Juvelia
    Vi köpte förlovningsringar och Therese hjälpte oss. Vi fick också mycket hjälp med att planera nästa steg med vigselring och Therese bemötte oss på absolut bästa sätt. Det var en positiv upplevelse i sig att handla av henne. Vårt besök överträffade våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-02-12

Katarina N skrev om Juvelia
    Fantastiska ringar och mycket bra service! Läs mer
  • 2019-01-30

Anna Ly skrev om Juvelia
    Otroligt proffsigt bemötande och utförande! Vi fick designhjälp av både vigsel och förlovningsringar och är så nöjda, rekommenderar alla som vill ha sin egen design av ring att gå hit. Läs mer
  • 2019-01-28

Caroline V skrev om Juvelia
    Är supernöjd med allt, rekommenderas varmt. Fantastiskt smyckesdisigner och guldsmed. Har fått så fin hjälp i hela processen till ett par helt perfekta vigselringar! Läs mer
  • 2019-01-23

Michell C skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar hos Juvelia och är väldigt nöjda med både service och ringarna! När vi har kommit in i butiken för att välja och testa ringarna har vi alltid blivit trevligt bemötta och fått svar på alla våra frågor samt intressant kuriosa om material och design. De kan sin sak! Kan inget annat än att rekommendera Juvelia. Läs mer
  • 2018-12-28

Karl S skrev om Juvelia
    Väldigt bra service från första mötet till slutleverans! Läs mer

Nicolas S skrev om Juvelia
    Vi valde att köpa såväl förlovnings som vigselringar hos det härliga gänget på Juvelia. Varje gång vi varit där har bemötandet var exemplariskt och vi fick massor med matnyttiga tips om våra ringar och vad som är viktigt att tänka på. Vi kan enbart tacka och bocka för denna gång och ser fram emot nästa. Bravo! Läs mer

Ylva J skrev om Juvelia
    Har storleksändrat ringar vid flera olika tillfällen. Fått goda råd längs vägen Läs mer

Jonas C skrev om Juvelia
    Väldigt nöjd med både professionellt utförd reparation och bemötande av Juvelia! Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-11

Fanny Q skrev om Juvelia
    Jag och min fästman är mycket nöjda med Juvelias service och kundbemötande.
    Det var en otroligt fin upplevelse att komma in och prata med personal i butiken för att designa min ring och få goda tips och råd från proffs.
    Ett stort plus är att de erbjuder en lånering inför frieriet.
    Super!
    Vi kommer absolut att köpa våra vigselringar hos Juvelia. Läs mer
  • Ellen J

2018-12-10

Ellen J skrev om Juvelia
    Tack Juvelia! Jag visste inte vem som skulle kunna laga mitt lilla smyckesur, men det fixade Juvelias guldsmed på nolltid och jag fick dessutom ett mycket trevligt samtal med personalen under tiden. Priset? Det håller jag för mig själv men låt säga att det var mycket förmånligt och att jag är mkt tacksam. Läs mer
  • 2018-12-10

Emma B skrev om Juvelia
    Vi köpte både min förlovningsring och vigselring samtidigt. Fantastisk service och bemötande från första möte till färdiga ringar! Ringarna blev så mycket bättre än vad jag kunnat föreställa mig! Så nöjd och kan varmt rekommendera Juvelia. Läs mer
  • 2018-12-09

Karolina K skrev om Juvelia
    Köpte en förlovningsring. Bra bemötande och nöjd med allt! Läs mer
  • Peter S

2018-12-06

Peter S skrev om Juvelia
    Jag är otroligt glad att jag valde Juvelia inför mitt frieri! Väldigt smart och smidig idé av Juvelia att jag kunde fria med en lånering och sedan tillsammans med min fästmö sitta ner med Juvelias kompetenta personal och designa en riktig drömring! Så tacksamma för fantastisk hjälp, service och kvalitet i världsklass. Rekommenderas varm! Läs mer
  • 2018-12-05

David J skrev om Juvelia
    Vi är jättenöjda med förlovningsringarna! Läs mer

Stefan D skrev om Juvelia
    Service i världsklass! Läs mer

Charlotta N skrev om Juvelia
    Min förlovningsring tappades bort och vi gick till Juvelia för att låta göra en ny. Vi blev så väl bemötta av Therese som hjälpte oss och hon var mycket professionell. Dels kunde hon mycket om diamanter men hade ett också så balanserat sätt i att sälja. Det var tydligt att allt var ”för kundens bästa och dennas önskemål”.
    Jag fick precis den ring jag önskat mig och stenarnas höjd anpassades perfekt (eftersom Therese noggrant mätt och antecknat), exakt så de matchade vigselringens höjd. Mycket duktig smed med känsla och blick för det mest utsökta. Så glad!! Rekommenderar starkt! Tack Juvelia!! Läs mer

Benjamin H skrev om Juvelia
    Trevliga och hjälpsamma! Rekomenderas Läs mer
  • 2018-11-26

Tommy H skrev om Juvelia
    Väldigt bra arbete med ringarna, men försöker sälja på fler saker vilket verkligen inte uppskattas när man precis handlat för 50 000 kr. Läs mer
    2018-11-26 Jonas L svarar Tommy H
    Hej.
    Oj, trist. Jag kan nog ta mig mig det. Men, ibland kan det vara svårt att veta vad man skall köpa som julklapp och allahjärtansdags-present osv, så då vill vi iallfall så ett frö. Kanske inte blir den här gången men i framtiden kan det kanske bli dags för matchande diamantsmycken till era vackra ringar?

Jonas
  • 2018-11-01

Ulrika H skrev om Juvelia
    Vi köpte våra vigselringar och blev väldigt trevligt mottagna. Vi skulle resa utomlands för att gifta oss. Vi fick våra ringar - till och med graverade - med kort framförhållning. När vi var tillbaka i Sverige igen kompletterades den ena ringen med sten och det blev klart på bara några dagar.
    Vi är väldigt nöjda med hur vi blev bemötta.
    Och vi är väldigt nöjda med och stolta över våra ringar! Läs mer
  • 2018-10-18

André W skrev om Juvelia
    Vi köpte förlovningsringar. I allmänhet bra service och trevlig personal. Läs mer

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm