Juvelia

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Juvelia kan du skräddarsy din drömring. Vi tillverkar och designar ringar av alla dess slag. Förlovningsringar. Vigselringar. Alliansringar. Cocktailringar. Vad du än är ute efter i smyckesväg hjälper vår guldsmed Magnus och våra designers Linda och Martina dig att göra verklighet av din idé.

Du kan helt själv välja din unika design med både storlek, form, material och diamanter. Vi erbjuder allt mellan rött och vitt guld till rosé eller platina.

Den mesta av tillverkningen sker i vår butik och verkstad på Nybrogatan 35 på Östermalmstorg. Här kan du också lämna in dina ringar på reparation, sälja eller byta in ditt guld mot nya smycken eller komma förbi för att se hur vi jobbar. Ska du fria men är osäker på val av ring? Då erbjuder vi låneringar.

Letar du efter klassiska tennisarmband? Då kan du även besöka vår hemsida Tennisarmband.se. Här hittar du tennisarmband i både roséguld och vitguld. Detta är den ultimata presenten för till exempel födelsedagar, bröllopsdag, morgongåva eller andra speciella tillfällen i livet. Vi har lagt ner mycket tid på att hitta rätt leverantör av våra tennisarmband och sedan 2018 har vi inlett ett samarbete.

Besök gärna vår hemsida för att läsa mer eller beställa online. Varmt välkommen!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 225 kunder tycker om Juvelia

• 2019-12-06

Naresh L skrev om Juvelia
    Trevlig personal, inget köp dock men kommer köpa härifrån när det är dags. Läs mer

Staffan S skrev om Juvelia
    Super trevlig personal och bra service! Läs mer

Hanna W skrev om Juvelia
    Jag och min man köpte våra vigsel ringar hos juvelia. Jag hade specifika behov för att kunna få ringen att passa till min förlovningsring och Therese på juvelia erbjöd lösning efter lösning. Kan inte vara nöjdare med ringarna och servicen! Läs mer

Malin G skrev om Juvelia
    Proffsigt. Personligt. Vackert. Topp. Läs mer

Alexander A skrev om Juvelia
    Här pratar vi kvalitet till rätt pris.
    Vi köpte diamantring till frugan och den vart hur bra som helst och vi är supernöjd!
    Tack för en bra service.

//Alexander Läs mer

Pellerina S skrev om Juvelia
    Förlovningsring Helallians.
    Mycket bra service och bemötande.
    Lyssnade på vad jag ville ha. Och lyckades skapa en underbar ring !! Läs mer

Nina E skrev om Juvelia
    Tack Therese för din utomordentliga service och lyhördhet när vi beställde våra ringar! De blev fantastiska! Hälsn. Nina Läs mer

Liza K skrev om Juvelia
    Köpte fyra tennisarmband för att de bort till barn och barnbarn. Fick fin service av Jonas som var väldigt mån om att allt skulle bli bra och fint. Vilket det också blev. Läs mer
  • 2019-11-21

Bert S skrev om Juvelia
    Vår upplevelse av Juvelia är mycket bra. Vi har blivit mycket väl bemötta av professionell personal. Vi kände inte till Juvelia men blev tråkigt bemötta hos andra mkt väl kända juvelerare i närheten och därför blev upplevelsen av att möta Juvelia dubbelt positiv. Vi kan verkligen rekommendera Juvelia.

Bert Skagerberg Läs mer

Annika S skrev om Juvelia
    * Guldring specialtilöverlad av Juvelia för mig.
    * Med engagemang och intresse för mina önskemål
    * Jag hade en ide om ringen. Fick proffsiga motförslag. Mina förväntningar infriades till fullo.
    *Personligt bemötande och yrkeskunnighet, en tydlig ambition att få en nöjd kund. Läs mer

Maria L skrev om Juvelia
    Underbar ring av personal med suverän servis . Läs mer

Lars B skrev om Juvelia
    God service, bra att ha att göra med. Tennisarmbandet förefaller vara av god kvalitet.

Möjligen behöver de en bättre leverantör än Reco. Detta då Reco sänder ut enkät med hälsningen "Hej Anders" till någon som inte heter Anders, vilket gör en fundersam om kvaliteten... Läs mer

Yamit V skrev om Juvelia
    Vi köpte våra ringar hos Juvelia. Fantastiskt bemötande, exceptionellt bra service och levererar alltid i tid. Ringarna blev över förväntan och vi kan varmt rekommendera Juvelia. Läs mer

Annika M skrev om Juvelia
    Vi är väldigt nöjda med Juvelia och framförallt med Therese som har varit vår kontakt. Hon föreslog vad jag skulle ha för modell på ring, körde hem till oss med prover (vem gör det för en kund på sin semester?!?) , gjorde sig tillgänglig för ytterligare prover och dessutom hörde av sig via mail regelbundet för att kolla hur proverna kändes etc. Dessutom rengjordes tidigare ringar utan diskussion.
    Jag hade inga förväntningar alls men läste en liten artikel el dyl (minns ej) om tennisarmband och besökte Juvelia då adressen är väldigt bra för oss; enkelhet med t-bana etc. Nu överträffades alla förväntningar!! Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • 2019-10-31

Daniel B skrev om Juvelia
    extremt bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-22

Emanuel I skrev om Juvelia
    Proffsig hjälp och fantastiskt slutresultat! Läs mer
  • 2019-10-18

Tara skrev om Juvelia
    Reparation av guldkors med ny sten. Fint slutresultat och bra pris. Tog bara väldig lång tid. Annars är de trevliga och kunniga. Läs mer
  • Emmi J

2019-10-03

Emmi J skrev om Juvelia
    •Förlovningsring
    •Juvelias trevliga och kompetenta personal med stort tålamod hjälpte till att designa min ring. Jag är så nöjd med resultatet!
    •Bättre service, bemötande och engagemang kan man få! Topp notch! Rekommenderar till alla! Läs mer
    2019-10-09 JUVELIA svarar Emmi J
    Tack för den fina rekommendationen!

• 2019-09-30

Jessica v skrev om Juvelia
    Så nöjd med min förlovningsring! Fick superbra hjälp med att välja ut vilken model på ring samt storlek på diamant. Hur trevlig och lyhörd personal som helst. Stort utbud och så fina ringar. Kommer definitivt tillbaka för att köpa vigselring. Så nöjd! Läs mer
    2019-10-09 JUVELIA svarar Jessica v
    Tack för att du berättar för andra att du är nöjd.

• 2019-09-24

Henrik A skrev om Juvelia
    Köpte en egendesignad vigselring, super bra hjälp med förslag på design och allt som hör till.

Högsta betyg! Läs mer
    2019-09-25 JUVELIA svarar Henrik A
    Hej Henrik!
    Roligt att höra att du är nöjd med ringen.

• 2019-09-20

Fatima B skrev om Juvelia
    Toppenbra service och resultat! Läs mer
    2019-09-25 JUVELIA svarar Fatima B
    Hej Fatima.
    Vi blir jätteglada att höra positiv feedback från våra kunder.
    Ja, ringen var verkligen blank och fin efter poleringen!

Gunilla S skrev om Juvelia
    Jag gjorde omarbetningar och köpte en enstensring. Fantastiskt hjälpsamma och trevliga. Fick proffsig hjälp att välja rätt sten till min ring. Juvelia uppfyllde alla mina förväntningar med råge. Läs mer
    2019-09-25 JUVELIA svarar Gunilla S
    Hej Gunilla.
    Ja, enstensringen blev verkligen fantastisk!
    Härligt att höra att du är nöjd.

Anna J skrev om Juvelia
    Köpte förlovnings- och vigselring. Otroligt nöjd med produkt och service hos designern som var hjälpsam, kunnig och gjorde en ring helt utifrån mina önskemål. Hade inte kunnat bli bättre! Tack Linda! Läs mer
    2019-09-25 JUVELIA svarar Anna J
    Hej Anna.
    Härligt att höra att ni är nöjda med förlovningsringarna och vigselringen. Var det något vi hade kunnat göra bättre?

Marie-Louise P skrev om Juvelia
    Fantastisk service på alla sätt! Jag är så nöjd med våra ringar och i smyg hjälpte de även min man att välja ut superfina diamantörhängen till morgongåva 💕 Läs mer
    2019-09-25 JUVELIA svarar Marie-Louise P
    Hej Marie-Louise.
    Tack, vi blir så glada när kunderna uppskattar vårt arbete och service.
    Ja. morgongåvan är viktig :) Diamantörhängen är en riktigt bra present.

Raul A skrev om Juvelia
    Jag hade ett försäkringsärende på min ring ( borttappad), bemötandet var vänligt & professionellt av personalen. Extremt snabb handläggning. Skulle rekommendera juvelia när som helst. Läs mer
    2019-09-25 JUVELIA svarar Raul A
    Hej Raul.
    Ja, vi försöker alltid jobba snabbt och effektivt.
    Roligt att höra!

• 2019-09-11

Rb-rörteknik A skrev om Juvelia
    När vår 20 åriga bröllopsdag stod för dörren , så tänkte vi nu tar vi och gör ngt skoj . Vi klev in på juvelia efter rekommendationer och fick en underbar hjälp och idéer till våra nya ringar . Så i dag bär vi dom med kärlek och i 20 år till. Stort tack för enormt bra service och kunnighet och fin butik. Läs mer
    2019-09-25 JUVELIA svarar Rb-rörteknik A
    Hej.
    Tack! Roligt att höra att ni är nöjda med era nya ringar.

• 2019-09-11

Robin N skrev om Juvelia
    Väldigt proffsigt bemötande från första kontakt. Jag köpte ett tennisarmband. Väldigt nöjd med produkten och bemötandet från första stund. Det var ett stort köp men kändes väldigt tryggt. Läs mer
    2019-09-25 JUVELIA svarar Robin N
    Hej Robin!
    Tack för ditt fina omdöme om Juvelia. Roligt att höra att du är nöjd med tennisarmbandet.

• 2019-08-29

Jennifer F skrev om Juvelia
    Så fin service!
    Ringen blev helt magisk när de tvättade den, som om den aldrig används Läs mer
    2019-09-11 JUVELIA svarar Jennifer F
    Tack Jennifer!
    Roligt att du är nöjd med din nyputsade ring.

Med vänlig hälsningar
    Jonas, grundare av Juvelia
    Magnus, Guldsmed på Juvelia
  • 2019-08-06

Julia K skrev om Juvelia
    Otroligt kunnig och vänlig personal. Beställde en custom ring, är sååå nöjd och ringen blev precis som jag tänkt mig. Tack Linda! Toppresultat! Läs mer
  • 2019-06-27

Anders C skrev om Juvelia
    Positivt bemötande och snabb leverans. Läs mer
  • 2019-06-26

Elin F skrev om Juvelia
    Magisk service och extremt kunnig personal! Älskar ALLT! Kan rekommendera till allt och alla.
    Mina vigselringar och förlovningsring är av toppklass! Väldigt duktiga på att skräddarsy efter kundens önskemål.
    TACK FÖR ALLT NI GJORT! Läs mer
  • 2019-06-24

Tobias B skrev om Juvelia
    Sjukt bra service och galet vackra smycken! Läs mer
  • 2019-06-19

Viktor H skrev om Juvelia
    Vi är otroligt nöjda med Therese som hjälpt oss med våra förlovningsringar. Therese har funnits med som ett bollplank och bjudit på ett professionellt och tryggt bemötande och verkligen gjort mer än vad som kan förväntas, helt enkelt en serviceupplevelse av högsta klass. Vi vill varmt rekommendera Juvelia och främst Therese Läs mer
  • Joakim E

2019-06-18

Joakim E skrev om Juvelia
    Proffsig, från bemötande till själva produkten. Stort tack! Läs mer
  • 2019-06-18

Ann-Sofie G skrev om Juvelia
    Vi beställde en ring till vår 20 åriga bröllopsdag. Planeringen började redan i november 2018 och Therese var till stor hjälp.
    Ringen blev helt perfekt och är så nöjd. Läs mer
  • 2019-06-17

Christoffer W skrev om Juvelia
    Design, anpassning och köp av två bröllopsringar med hög servicenivå och extra hög kvalitet.

Leverans enligt plan och smidiga bekräftelser via sms.

Inga obehagliga överraskningar, allt såsom överenskommet.

Tidsbokning att föredra då väntetid på plats annars kan upplevas som utdragen.

Enda minuspoänget för att man (ännu?) inte tagit steget att erbjuda odlade stenar.

Mycket tacksamma för all hjälp och service som bidrog till en fulländad start på äktenskapet!

/Eva-Kristin & Christoffer Läs mer
  • 2019-06-17

Anders G skrev om Juvelia
    Jag köpte en vitguldsring med en diamant till min käresta i födelsedagspresent och putsade till våra förlovningsringar inför årsdagen Eftersom det inte var första gången jag handlade på Juvelia så förväntade jag mig samma service som senast. De fick en mycket tight deadline dom de levererade på så vi är helnöjda för ringen föll kärestan i smaken Läs mer
  • Torbjörn L

2019-06-17

Torbjörn L skrev om Juvelia
    Jag köpte förlovningsring och allt blev så bra Ni förstod precis vad vi ville och levererade perfekt Läs mer
  • Niki J

2019-06-04

Niki J skrev om Juvelia
    En fantastisk upplevelse från början till slut.
    Linda som är designer var mycket duktig och full av idéer och tips. Hon var mycket lyhörd för vad vi sökte och kom med mycket bra tips. Hon var noggrann och återkopplade under hela processen. Min ring blev mer än vad jag hade drömt om. Jag kan varmt rekommendera Juvelia. Mycket proffsiga! Läs mer
  • 2019-06-01

Ted B skrev om Juvelia
    Väldigt fina ringar, och suverän service Läs mer
  • 2019-05-23

Freja B skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar via Juvelia. Fin kvalité och framförallt får man mycket tid med deras smyckesrådgivare som hjälper till att välja rätt. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-05-21

Julia K skrev om Juvelia
    Jag köpte en specialdesignad ring, blev bemött med oerhörd talang, kunskap och professionalitet, och det kändes genom hela processen personligt på samma gång. Jag är helnöjd med min ring, mina förväntningar låg mycket högt, men Juvelia levererade en vara som var långt bättre än jag hade tänkt mig Läs mer
  • 2019-05-21

Hans O skrev om Juvelia
    Väldigt bra och proffsig service. Köpte både förlovningsringarna samt vigselring. Väldigt fina Läs mer
  • 2019-05-20

Niclas S skrev om Juvelia
    Köpte en push-present till min fru. Diamantörhängen blev en succé. Fick utmärkt service och vägledning. Jag visste ju inte vad man skulle köpa, det var vårt första barn som vi väntade. Det blev ett superbra val där min fru blev riktigt nöjd. Två nöjda kunder i ett köp, därför ska du välja Juvelia! Läs mer
  • 2019-05-16

Anki J skrev om Juvelia
    Trevlig och hjälpsam personal. Tappade en ring och de var mycket hjälpsam med att snabbt ta fram en ersättningsring. Läs mer
  • 2019-05-14

Jenny N skrev om Juvelia
    Superbra service och bemötande och förlovningsringen vi köpte är precis vad vi förväntade oss! Läs mer
  • 2019-04-30

Ulrika N skrev om Juvelia
    Mycket nöjd med våra förlovningsringar! Läs mer
  • 2019-04-24

Elin C skrev om Juvelia
    Vi köpte förlovningsringar. Riktigt bra service och kunskap. Vi är supernöjda!! Läs mer
  • 2019-04-17

Lina S skrev om Juvelia
    Köpte min förlovningsring här och fick hjälp av Therese. Fantastisk service och trevligt bemötande. Märktes att personalen var kunniga. Tack till Therese som tog sin tid med oss, både jag och min fästman är supernöjda. Kommer garanterat tillbaka när vigselringarna ska införskaffas! :) Läs mer
  • 2019-04-06

Magdalena S skrev om Juvelia
    Vi köpte en solitär ring hos Juvelia o är så nöjda fantastisk kvalite på stenen o bemötandet av personalen var proffsigt kunnigt o trevligt Juvelia toppar listan i Stockholm som bästa juvelerare Läs mer

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm