Juvelia

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Juvelia kan du skräddarsy din drömring. Vi tillverkar och designar ringar av alla dess slag. Förlovningsringar. Vigselringar. Alliansringar. Cocktailringar. Vad du än är ute efter i smyckesväg hjälper vår guldsmed Magnus och våra designers Linda och Martina dig att göra verklighet av din idé.

Du kan helt själv välja din unika design med både storlek, form, material och diamanter. Vi erbjuder allt mellan rött och vitt guld till rosé eller platina.

Den mesta av tillverkningen sker i vår butik och verkstad på Nybrogatan 35 på Östermalmstorg. Här kan du också lämna in dina ringar på reparation, sälja eller byta in ditt guld mot nya smycken eller komma förbi för att se hur vi jobbar. Ska du fria men är osäker på val av ring? Då erbjuder vi låneringar.

Letar du efter klassiska tennisarmband? Då kan du även besöka vår hemsida Tennisarmband.se. Här hittar du tennisarmband i både roséguld och vitguld. Detta är den ultimata presenten för till exempel födelsedagar, bröllopsdag, morgongåva eller andra speciella tillfällen i livet. Vi har lagt ner mycket tid på att hitta rätt leverantör av våra tennisarmband och sedan 2018 har vi inlett ett samarbete.

Besök gärna vår hemsida för att läsa mer eller beställa online. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 163 kunder tycker om Juvelia

• 2018-12-28

Karl S skrev om Juvelia
    Väldigt bra service från första mötet till slutleverans! Läs mer

Nicolas S skrev om Juvelia
    Vi valde att köpa såväl förlovnings som vigselringar hos det härliga gänget på Juvelia. Varje gång vi varit där har bemötandet var exemplariskt och vi fick massor med matnyttiga tips om våra ringar och vad som är viktigt att tänka på. Vi kan enbart tacka och bocka för denna gång och ser fram emot nästa. Bravo! Läs mer

Ylva J skrev om Juvelia
    Har storleksändrat ringar vid flera olika tillfällen. Fått goda råd längs vägen Läs mer

Jonas C skrev om Juvelia
    Väldigt nöjd med både professionellt utförd reparation och bemötande av Juvelia! Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-11

Fanny Q skrev om Juvelia
    Jag och min fästman är mycket nöjda med Juvelias service och kundbemötande.
    Det var en otroligt fin upplevelse att komma in och prata med personal i butiken för att designa min ring och få goda tips och råd från proffs.
    Ett stort plus är att de erbjuder en lånering inför frieriet.
    Super!
    Vi kommer absolut att köpa våra vigselringar hos Juvelia. Läs mer
  • Ellen J

2018-12-10

Ellen J skrev om Juvelia
    Tack Juvelia! Jag visste inte vem som skulle kunna laga mitt lilla smyckesur, men det fixade Juvelias guldsmed på nolltid och jag fick dessutom ett mycket trevligt samtal med personalen under tiden. Priset? Det håller jag för mig själv men låt säga att det var mycket förmånligt och att jag är mkt tacksam. Läs mer
  • 2018-12-10

Emma B skrev om Juvelia
    Vi köpte både min förlovningsring och vigselring samtidigt. Fantastisk service och bemötande från första möte till färdiga ringar! Ringarna blev så mycket bättre än vad jag kunnat föreställa mig! Så nöjd och kan varmt rekommendera Juvelia. Läs mer
  • 2018-12-09

Karolina K skrev om Juvelia
    Köpte en förlovningsring. Bra bemötande och nöjd med allt! Läs mer
  • Peter S

2018-12-06

Peter S skrev om Juvelia
    Jag är otroligt glad att jag valde Juvelia inför mitt frieri! Väldigt smart och smidig idé av Juvelia att jag kunde fria med en lånering och sedan tillsammans med min fästmö sitta ner med Juvelias kompetenta personal och designa en riktig drömring! Så tacksamma för fantastisk hjälp, service och kvalitet i världsklass. Rekommenderas varm! Läs mer
  • 2018-12-05

David J skrev om Juvelia
    Vi är jättenöjda med förlovningsringarna! Läs mer

Stefan D skrev om Juvelia
    Service i världsklass! Läs mer

Charlotta N skrev om Juvelia
    Min förlovningsring tappades bort och vi gick till Juvelia för att låta göra en ny. Vi blev så väl bemötta av Therese som hjälpte oss och hon var mycket professionell. Dels kunde hon mycket om diamanter men hade ett också så balanserat sätt i att sälja. Det var tydligt att allt var ”för kundens bästa och dennas önskemål”.
    Jag fick precis den ring jag önskat mig och stenarnas höjd anpassades perfekt (eftersom Therese noggrant mätt och antecknat), exakt så de matchade vigselringens höjd. Mycket duktig smed med känsla och blick för det mest utsökta. Så glad!! Rekommenderar starkt! Tack Juvelia!! Läs mer

Benjamin H skrev om Juvelia
    Trevliga och hjälpsamma! Rekomenderas Läs mer
  • 2018-11-26

Tommy H skrev om Juvelia
    Väldigt bra arbete med ringarna, men försöker sälja på fler saker vilket verkligen inte uppskattas när man precis handlat för 50 000 kr. Läs mer
    2018-11-26 Jonas L svarar Tommy H
    Hej.
    Oj, trist. Jag kan nog ta mig mig det. Men, ibland kan det vara svårt att veta vad man skall köpa som julklapp och allahjärtansdags-present osv, så då vill vi iallfall så ett frö. Kanske inte blir den här gången men i framtiden kan det kanske bli dags för matchande diamantsmycken till era vackra ringar?

Jonas
  • 2018-11-01

Ulrika H skrev om Juvelia
    Vi köpte våra vigselringar och blev väldigt trevligt mottagna. Vi skulle resa utomlands för att gifta oss. Vi fick våra ringar - till och med graverade - med kort framförhållning. När vi var tillbaka i Sverige igen kompletterades den ena ringen med sten och det blev klart på bara några dagar.
    Vi är väldigt nöjda med hur vi blev bemötta.
    Och vi är väldigt nöjda med och stolta över våra ringar! Läs mer
  • 2018-10-18

André W skrev om Juvelia
    Vi köpte förlovningsringar. I allmänhet bra service och trevlig personal. Läs mer
  • Linn L

2018-10-16

Linn L skrev om Juvelia
    Vi köpte en enstensring i större modell samt en tillhörande alliansring. Från första kontakt var bemötandet väldigt proffesionellt och personligt. Vi hade viss tidsbrist men det var inget problem och vi kunde boka ett första möte snabbt och ringarna var klara till önskat datum. De hade förstått vad vi var ute efter och det kändes som vi hittat rätt redan vid första konsultationen och beställning kunde göras direkt. Resultatet blev två fantastiska ringar som vi är väldigt nöjda med. Läs mer
  • 2018-10-16

Daniel F skrev om Juvelia
    Professionellt bemötande. Snabb och effektiv service. Läs mer
  • 2018-10-16

Mario L skrev om Juvelia
    Jag beställde förlovnings ringar . Det var smart att ha låneringar . Det hjälpen mig mycket . Bemötande var 10 av 0-10 .
    Jättetrevlig personal . Läs mer
  • Dennis C

2018-09-26

Dennis C skrev om Juvelia
    Fantastiskt bemötande, proffsigt utförande och grymt resultat! Jag ville fria i Paris, hur gör jag med ring? Inga problem, fick en lånering med mig som vi dessutom hade fram tills dess att ringarna var beställda. Det tog 2 veckor från att ringarna var beställda till att vi hämtade ut dem, och allt var perfekt! Extra kul att jag fick fria på det sätt jag verkligen ville tack vare just låneringen. Exceptionellt! Tack igen Jonas och Company. Läs mer
  • 2018-09-26

Nadine S skrev om Juvelia
    Dålig bemötande och klen kunskap. Första intrycket var bra. De sa att de kunde skapa ringarna vi ville ha och sa de skulle ta fram en ritning. Efter 3 möten hade de fortfarande inte tagit fram en ring som motsvarade våra önskemål. Det saknades helt klart kunskap och vi fick aldrig tala med en guldsmed. Vi bytte därför till en guldsmed som tog fram ringarna åt oss. Oturlig nog hade min fästman lånad en ring av dem för att fria som de tog en 7000 kronor "pand" på. Denna "pand" använder de nu för att pressa oss på att köpa ringar hos dem eller lämna 2000 kronor till dem "för besväret". Mejlen är oresonliga och hotfulla. Hela mejlkonversationen finns att tillgå om så önskas. Läs mer
    2018-09-28 Jonas L svarar Nadine S
    För det första så vill vi beklaga att vi hamnat i denna situation överhuvudtaget. Vi tycker att det är tråkigt att vi inte har kunnat komma fram till en lösning som båda parter är nöjda med. Vad beträffande vår tjänst lånering så kan vi så klart inte låna ut produkter helt gratis. Vi har varit så tydliga som det bara går att vara gällande vilka förutsättningar som gäller för att nyttja den tjänsten.

Vi önskar att ni någon gång under pågående arbete påtalat att ni inte var nöjda med vår kunskap och service. Att de CAD-skisser, vaxmodeller mm som vi tagit fram inte motsvarade era förväntningar. Det är tyvärr så att vi inte alltid hittar hem i en specifik design och då får man som kund självklart söka sig till en annan leverantör.

Vill man träffa vår guldsmed så är det bara att fråga. Han tar sällan möten själv då det inte är hans uppgift att ta fram skissförslag utan han genomför arbeten som designern tagit fram. Men som sagt; Vill man träffa honom så finns han ofta på plats för konsultation.
    2018-09-28 Nadine S svarar Jonas L
    Att ni beklagar uttrycker ni här för första gång. Samt att det aldrig pratades om dessa kostnader i förväg, inte vid lån av ringen och inte vid framställningen av första ritningen. Kostnaderna påtalades första gången EFTER att vi valde en annan guldsmed. Vi har hittat en liten notis om detta på er hemsida i efterhand. Ni kan inte förvänta er att kunderna detaljstuderar er websida efter dolda kostnader.
    Att vi inte var nöjda har vi uttryckt vid två av tre möten.
    Därtill har denna texten en helt annan ton än senaste mejlet som vi fick från er, som lyder så här:

Hej.
    Ja, det är ju inte våran uppfattning.

Men, vi avslutar nog (för allas skull) enklast här och nu.
    Antingen får ni 5.000kr tillbaka, eller 7.000kr tillgodo hos oss.

Hur vill ni göra?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-09-22

Danilio S skrev om Juvelia
    Köpte förlovningsringar, riktigt bra och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2018-09-15

Tom P skrev om Juvelia
    Letar ni efter en riktigt speciell ring är Juvelia min rekommendation! Vi köpte en fantastisk ring som ingen annan har.

Väl bemötta av deras kunniga personal också! Läs mer
  • Fady A

2018-09-12

Fady A skrev om Juvelia
    Efter mycket letande hittade vi Juvelia via nätet, ett långt letande som ledde till ett trevligt bemötande vid Butiken på Östermalmstorg. Jonas är kunnig och mötte oss med en naturlig vänlighet som man inte så ofta möter bland juvelerare.

Något vi uppskattade var att han gav oss riktigt gott om tid att känna in förlovningsringen innan köp.

Juvelia är en juvelerare av högsta rang, serviceinriktade, prisvärda och seriösa. Rekommenderar Juvelia till alla som eftersöker hantverk av högsta klass... Läs mer
  • 2018-09-11

Marie L skrev om Juvelia
    Väldigt kunnig och engagerad personal, det är en fröjd att gå in i butiken Läs mer
  • 2018-09-09

Sara P skrev om Juvelia
    Köpte våra förlovningsringar på Juvelia. Servicen där är otrolig! Vi kommer absolut att köpa våra vigselringar där också. Kan rekommendera alla att vända sig dit vid inköp av ringar eller andra smycken! Läs mer
  • 2018-09-07

Thomas W skrev om Juvelia
    Bra jobb och snabbt utfört! Vi återkommer. Läs mer
  • Marcus W

2018-09-07

Marcus W skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar och vigselring på Juvelia. Vi fick hjälp av Jonas som var väldigt kunnig och trevlig. Han lyssnade på vad vi ville ha och fick det till att bli ännu bättre än vi tänkt oss med sin kunskap och ärlighet. Läs mer

Robert L skrev om Juvelia
    Professionell hjälp av storleksändring av ring - som osäker ringbärare fick jag det stöd jag behövde för att faktiskt få min ring att bli korrekt storlek - nu sitter den perfekt ! Läs mer

Johannes H skrev om Juvelia
    Har köpt 3 ringar via Juvelia och alltid fått extremt bra service och kvalitet!

De har verkligen hjälpt oss på en nivå utöver det man kan förvänta sig så de får en självklar 5a i betyg av oss! Läs mer

Sheila S skrev om Juvelia
    1) vänligt bemötande av de flesta
    2) lite oklara besked under sommar perioden
    3) sammanfattningsvis helt ok Läs mer

Virpi T skrev om Juvelia
    Trevlig och snabb service och mycket bra arbete! Läs mer
  • Jasmina K

2018-09-05

Jasmina K skrev om Juvelia
    Vi köpte vigselringar på Juvelia, en slät och en allians. Jag hade haft svårt att hitta en passande vigselring till min förlovningsring då denna hade en sten i en låg fattning vilket skapade en lucka mellan ringarna. På Juvelia fick vi hjälp av en smyckesdesigner och en guldsmed som tog fram 3 olika lösningar för mig att välja mellan. Super trevligt bemötande och proffsig hjälp. De var väldigt måna om att hitta rätt lösning för just mig. Vi är väldigt nöjda med både servicen och slutprodukten. Rekommenderas varmt. Läs mer

Markus S skrev om Juvelia
    Förlovnings- och vigselringar. Trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer

Hellen S skrev om Juvelia
    Alltid trevligt, proffsigt och hjälpsamt bemötande! Läs mer

Tesso A skrev om Juvelia
    Från första besök suveränt bemötande.
    Jag har rengjort smycken samt gjort om ett par örhängen.
    Extremt nöjd med allt! Läs mer

Patric Y skrev om Juvelia
    Bra och proffsig service, fint hantverk och snabba leveranser!! Läs mer

Heléne B skrev om Juvelia
    Allt var toppen, från början till slut! Läs mer

Ann M skrev om Juvelia
    Lämnar in ringar för puts o gravyr. Proffsigt, snabbt och snyggt! Läs mer
  • 2018-08-30

Christine B skrev om Juvelia
    Fantastisk service och vägledning! Läs mer
  • 2018-08-30

Medi E skrev om Juvelia
    Superfint bemötande med proffsig personal!
    Rekommenderas verkligen!
    Vi köpte våra vigselringar här och har fått så bra service.
    Har även fått hjälp med andra ärenden och då fått utmärkt service. Läs mer
  • 2018-07-16

Susanne L skrev om Juvelia
    Fantastisk service som känns genuin! Läs mer
  • Leif U

2018-06-29

Leif U skrev om Juvelia
    Det blev en vacker vigselring❤️
    Mycket trevligt bemötande, tack!!! Läs mer
  • Lisa A

2018-06-28

Lisa A skrev om Juvelia
    Vi kan verkligen rekommendera Juvelia, vi är så nöjda med vårt köp och även själva upplevelsen när vi valde våra ringar. Jättetrevlig och hjälpsam personal, jag hade en bild av hur min ring skulle se ut och de lyckades rita och skapa den helt perfekt! Stort tack! Läs mer
  • 2018-06-26

Mikael A skrev om Juvelia
    Köpte en ring med diamant. Oerhört bra service! Kunnig personal. Fantastiskt förstående. Snabb leverans och enormt fin produkt. Jätte bra och topp betyg på detta första besök för oss.

Micke och Sofia i Timrå. Läs mer
  • 2018-06-26

Rebecka B skrev om Juvelia
    Fick fin ch personlig hjälp när vi skulle välja våra ringar. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2018-06-08

Caroline J skrev om Juvelia
    Har köpt två förlovningsringar och sedan vigselring hos dem. Kunniga, proffesionella och trevliga. Mycket fina ringar. Dock snålt att ta ett så högt pris för putsning av förlovningsringar, vid köp av vigselring. Trots att vi köpt tre ringar i samma butik. Läs mer
  • 2018-06-05

Lisa M skrev om Juvelia
    Kontaktade Juvelia via mail angående en förfrågan om det gick att beställa varanbricka, vilket gick bra.

Egentligen var det en Eliquis-bricka, som jag skulle ha, nytt för både försäljare och mig, jag gick hem men fick snappt svar via mail att det gick att beställa.
    Trevligt bemötande, jag är väldigt nöjd med kontakten med Juvelia.

Lisa Mattsson Läs mer
  • 2018-05-28

Kristina H skrev om Juvelia
    Jag och min sambo köpte våra förlovningsringar samt vigselring hos Juvelia. Utmärkt service, snabb leverans och trevlig personal. Läs mer
  • 2018-05-24

Pia H skrev om Juvelia