Juvelia

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Juvelia kan du skräddarsy din drömring. Vi tillverkar och designar ringar av alla dess slag. Förlovningsringar. Vigselringar. Alliansringar. Cocktailringar. Vad du än är ute efter i smyckesväg hjälper vår guldsmed Magnus och våra designers Linda och Martina dig att göra verklighet av din idé.

Du kan helt själv välja din unika design med både storlek, form, material och diamanter. Vi erbjuder allt mellan rött och vitt guld till rosé eller platina.

Den mesta av tillverkningen sker i vår butik och verkstad på Nybrogatan 35 på Östermalmstorg. Här kan du också lämna in dina ringar på reparation, sälja eller byta in ditt guld mot nya smycken eller komma förbi för att se hur vi jobbar. Ska du fria men är osäker på val av ring? Då erbjuder vi låneringar.

Letar du efter klassiska tennisarmband? Då kan du även besöka vår hemsida Tennisarmband.se. Här hittar du tennisarmband i både roséguld och vitguld. Detta är den ultimata presenten för till exempel födelsedagar, bröllopsdag, morgongåva eller andra speciella tillfällen i livet. Vi har lagt ner mycket tid på att hitta rätt leverantör av våra tennisarmband och sedan 2018 har vi inlett ett samarbete.

Besök gärna vår hemsida för att läsa mer eller beställa online. Varmt välkommen!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 149 kunder tycker om Juvelia

• Ulrika H skrev om Juvelia
    Vi köpte våra vigselringar och blev väldigt trevligt mottagna. Vi skulle resa utomlands för att gifta oss. Vi fick våra ringar - till och med graverade - med kort framförhållning. När vi var tillbaka i Sverige igen kompletterades den ena ringen med sten och det blev klart på bara några dagar.
    Vi är väldigt nöjda med hur vi blev bemötta.
    Och vi är väldigt nöjda med och stolta över våra ringar! Läs mer
  • André W skrev om Juvelia
    Vi köpte förlovningsringar. I allmänhet bra service och trevlig personal. Läs mer
  • Linn L
    Linn L skrev om Juvelia
    Vi köpte en enstensring i större modell samt en tillhörande alliansring. Från första kontakt var bemötandet väldigt proffesionellt och personligt. Vi hade viss tidsbrist men det var inget problem och vi kunde boka ett första möte snabbt och ringarna var klara till önskat datum. De hade förstått vad vi var ute efter och det kändes som vi hittat rätt redan vid första konsultationen och beställning kunde göras direkt. Resultatet blev två fantastiska ringar som vi är väldigt nöjda med. Läs mer
  • Daniel F skrev om Juvelia
    Professionellt bemötande. Snabb och effektiv service. Läs mer
  • Mario L skrev om Juvelia
    Jag beställde förlovnings ringar . Det var smart att ha låneringar . Det hjälpen mig mycket . Bemötande var 10 av 0-10 .
    Jättetrevlig personal . Läs mer
  • Dennis C
    Dennis C skrev om Juvelia
    Fantastiskt bemötande, proffsigt utförande och grymt resultat! Jag ville fria i Paris, hur gör jag med ring? Inga problem, fick en lånering med mig som vi dessutom hade fram tills dess att ringarna var beställda. Det tog 2 veckor från att ringarna var beställda till att vi hämtade ut dem, och allt var perfekt! Extra kul att jag fick fria på det sätt jag verkligen ville tack vare just låneringen. Exceptionellt! Tack igen Jonas och Company. Läs mer
  • Nadine S skrev om Juvelia
    Dålig bemötande och klen kunskap. Första intrycket var bra. De sa att de kunde skapa ringarna vi ville ha och sa de skulle ta fram en ritning. Efter 3 möten hade de fortfarande inte tagit fram en ring som motsvarade våra önskemål. Det saknades helt klart kunskap och vi fick aldrig tala med en guldsmed. Vi bytte därför till en guldsmed som tog fram ringarna åt oss. Oturlig nog hade min fästman lånad en ring av dem för att fria som de tog en 7000 kronor "pand" på. Denna "pand" använder de nu för att pressa oss på att köpa ringar hos dem eller lämna 2000 kronor till dem "för besväret". Mejlen är oresonliga och hotfulla. Hela mejlkonversationen finns att tillgå om så önskas. Läs mer
    2018-09-28 Jonas L svarar Nadine S
    För det första så vill vi beklaga att vi hamnat i denna situation överhuvudtaget. Vi tycker att det är tråkigt att vi inte har kunnat komma fram till en lösning som båda parter är nöjda med. Vad beträffande vår tjänst lånering så kan vi så klart inte låna ut produkter helt gratis. Vi har varit så tydliga som det bara går att vara gällande vilka förutsättningar som gäller för att nyttja den tjänsten.

Vi önskar att ni någon gång under pågående arbete påtalat att ni inte var nöjda med vår kunskap och service. Att de CAD-skisser, vaxmodeller mm som vi tagit fram inte motsvarade era förväntningar. Det är tyvärr så att vi inte alltid hittar hem i en specifik design och då får man som kund självklart söka sig till en annan leverantör.

Vill man träffa vår guldsmed så är det bara att fråga. Han tar sällan möten själv då det inte är hans uppgift att ta fram skissförslag utan han genomför arbeten som designern tagit fram. Men som sagt; Vill man träffa honom så finns han ofta på plats för konsultation.
    2018-09-28 Nadine S svarar Jonas L
    Att ni beklagar uttrycker ni här för första gång. Samt att det aldrig pratades om dessa kostnader i förväg, inte vid lån av ringen och inte vid framställningen av första ritningen. Kostnaderna påtalades första gången EFTER att vi valde en annan guldsmed. Vi har hittat en liten notis om detta på er hemsida i efterhand. Ni kan inte förvänta er att kunderna detaljstuderar er websida efter dolda kostnader.
    Att vi inte var nöjda har vi uttryckt vid två av tre möten.
    Därtill har denna texten en helt annan ton än senaste mejlet som vi fick från er, som lyder så här:

Hej.
    Ja, det är ju inte våran uppfattning.

Men, vi avslutar nog (för allas skull) enklast här och nu.
    Antingen får ni 5.000kr tillbaka, eller 7.000kr tillgodo hos oss.

Hur vill ni göra?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Danilio S skrev om Juvelia
    Köpte förlovningsringar, riktigt bra och professionellt bemötande. Läs mer
  • Tom P skrev om Juvelia
    Letar ni efter en riktigt speciell ring är Juvelia min rekommendation! Vi köpte en fantastisk ring som ingen annan har.

Väl bemötta av deras kunniga personal också! Läs mer
  • Fady A
    Fady A skrev om Juvelia
    Efter mycket letande hittade vi Juvelia via nätet, ett långt letande som ledde till ett trevligt bemötande vid Butiken på Östermalmstorg. Jonas är kunnig och mötte oss med en naturlig vänlighet som man inte så ofta möter bland juvelerare.

Något vi uppskattade var att han gav oss riktigt gott om tid att känna in förlovningsringen innan köp.

Juvelia är en juvelerare av högsta rang, serviceinriktade, prisvärda och seriösa. Rekommenderar Juvelia till alla som eftersöker hantverk av högsta klass... Läs mer
  • Marie L skrev om Juvelia
    Väldigt kunnig och engagerad personal, det är en fröjd att gå in i butiken Läs mer
  • Sara P skrev om Juvelia
    Köpte våra förlovningsringar på Juvelia. Servicen där är otrolig! Vi kommer absolut att köpa våra vigselringar där också. Kan rekommendera alla att vända sig dit vid inköp av ringar eller andra smycken! Läs mer
  • Thomas W skrev om Juvelia
    Bra jobb och snabbt utfört! Vi återkommer. Läs mer
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar och vigselring på Juvelia. Vi fick hjälp av Jonas som var väldigt kunnig och trevlig. Han lyssnade på vad vi ville ha och fick det till att bli ännu bättre än vi tänkt oss med sin kunskap och ärlighet. Läs mer
  • Robert L skrev om Juvelia
    Professionell hjälp av storleksändring av ring - som osäker ringbärare fick jag det stöd jag behövde för att faktiskt få min ring att bli korrekt storlek - nu sitter den perfekt ! Läs mer
  • Johannes H skrev om Juvelia
    Har köpt 3 ringar via Juvelia och alltid fått extremt bra service och kvalitet!

De har verkligen hjälpt oss på en nivå utöver det man kan förvänta sig så de får en självklar 5a i betyg av oss! Läs mer
  • Sheila S skrev om Juvelia
    1) vänligt bemötande av de flesta
    2) lite oklara besked under sommar perioden
    3) sammanfattningsvis helt ok Läs mer
  • Virpi T skrev om Juvelia
    Trevlig och snabb service och mycket bra arbete! Läs mer
  • Jasmina K
    Jasmina K skrev om Juvelia
    Vi köpte vigselringar på Juvelia, en slät och en allians. Jag hade haft svårt att hitta en passande vigselring till min förlovningsring då denna hade en sten i en låg fattning vilket skapade en lucka mellan ringarna. På Juvelia fick vi hjälp av en smyckesdesigner och en guldsmed som tog fram 3 olika lösningar för mig att välja mellan. Super trevligt bemötande och proffsig hjälp. De var väldigt måna om att hitta rätt lösning för just mig. Vi är väldigt nöjda med både servicen och slutprodukten. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Markus S skrev om Juvelia
    Förlovnings- och vigselringar. Trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer
  • Hellen S skrev om Juvelia
    Alltid trevligt, proffsigt och hjälpsamt bemötande! Läs mer
  • Tesso A skrev om Juvelia
    Från första besök suveränt bemötande.
    Jag har rengjort smycken samt gjort om ett par örhängen.
    Extremt nöjd med allt! Läs mer
  • Patric Y skrev om Juvelia
    Bra och proffsig service, fint hantverk och snabba leveranser!! Läs mer
  • Heléne B skrev om Juvelia
    Allt var toppen, från början till slut! Läs mer
  • Ann M skrev om Juvelia
    Lämnar in ringar för puts o gravyr. Proffsigt, snabbt och snyggt! Läs mer
  • Christine B skrev om Juvelia
    Fantastisk service och vägledning! Läs mer
  • Medi E skrev om Juvelia
    Superfint bemötande med proffsig personal!
    Rekommenderas verkligen!
    Vi köpte våra vigselringar här och har fått så bra service.
    Har även fått hjälp med andra ärenden och då fått utmärkt service. Läs mer
  • Susanne L skrev om Juvelia
    Fantastisk service som känns genuin! Läs mer
  • Leif U
    Leif U skrev om Juvelia
    Det blev en vacker vigselring❤️
    Mycket trevligt bemötande, tack!!! Läs mer
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Juvelia
    Vi kan verkligen rekommendera Juvelia, vi är så nöjda med vårt köp och även själva upplevelsen när vi valde våra ringar. Jättetrevlig och hjälpsam personal, jag hade en bild av hur min ring skulle se ut och de lyckades rita och skapa den helt perfekt! Stort tack! Läs mer
  • Mikael A skrev om Juvelia
    Köpte en ring med diamant. Oerhört bra service! Kunnig personal. Fantastiskt förstående. Snabb leverans och enormt fin produkt. Jätte bra och topp betyg på detta första besök för oss.

Micke och Sofia i Timrå. Läs mer
  • Rebecka B skrev om Juvelia
    Fick fin ch personlig hjälp när vi skulle välja våra ringar. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Caroline J skrev om Juvelia
    Har köpt två förlovningsringar och sedan vigselring hos dem. Kunniga, proffesionella och trevliga. Mycket fina ringar. Dock snålt att ta ett så högt pris för putsning av förlovningsringar, vid köp av vigselring. Trots att vi köpt tre ringar i samma butik. Läs mer
  • Lisa M skrev om Juvelia
    Kontaktade Juvelia via mail angående en förfrågan om det gick att beställa varanbricka, vilket gick bra.

Egentligen var det en Eliquis-bricka, som jag skulle ha, nytt för både försäljare och mig, jag gick hem men fick snappt svar via mail att det gick att beställa.
    Trevligt bemötande, jag är väldigt nöjd med kontakten med Juvelia.

Lisa Mattsson Läs mer
  • Kristina H skrev om Juvelia
    Jag och min sambo köpte våra förlovningsringar samt vigselring hos Juvelia. Utmärkt service, snabb leverans och trevlig personal. Läs mer
  • Pia H skrev om Juvelia
    Mycket trevligt bemötande och snabb service! =) Läs mer
  • Ida Ö skrev om Juvelia
    Superbra bemötande och service. Vi köpte våra vigselringar hos Juvelia och är så nöjda. Läs mer
  • Eva W skrev om Juvelia
    Ett hängsmycke med en liten briljant.
    Jag är mycket nöjd med service och bemötande. Läs mer
  • Carloine W skrev om Juvelia
    Vi köpte våra vigselringar på Juvelia och de överträffade våra förväntningar. Personligt bemötande, stort yrkeskunnande, hög flexibilitet, utmärkt leveransprecision och inte minst stort tålamod (det tog lite tid för oss att välja). Vi kan varmt rekommendera Juvelia till andra. Läs mer
  • Susanne I
    Susanne I skrev om Juvelia
    Lagning av armband. Mycket vänlig personal. Snabb åtgärd. Läs mer
  • Sophia H skrev om Juvelia
    Har inget negativt att säga! Service i världsklass! Läs mer
  • Erik D skrev om Juvelia
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Kändes som vi gjorde ett bra beslut att vända oss till Juvelia i en stor djungel av konkurrenter.

Vi är mycket nöjda med ringarna! Läs mer
  • Daniel S skrev om Juvelia
    Bra service, bra kvalitet, bra pris, bra leveranstid - bara bra helt enkelt :) Läs mer
  • Inger G skrev om Juvelia
    Gjort om min vigsel och förlovningsringar . Helt fantastiskt mottagande och proffsigt utfört arbete . Super nöjd . Läs mer
  • Ulf K skrev om Juvelia
    Fick ett Bra (inte för säljande) bemötande. Butiken placering med närheten till t-bana bidrog till att jag efter googling på förlovningsringar sökte mig till butiken. Läs mer
  • Dennis Ö skrev om Juvelia
    Bra bemötande, bra utbud, mycket nöjd. Läs mer
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Juvelia
    Min upplevelse av köp av förlovningsring hos Juvelia hade inte kunnat bli bättre. Jag kände stort förtroende för Juvelia (och Jonas som främst hjälpt mig) under hela processen, från första inspirationsmöte till den färdiga produkten. Personalen är otroligt professionella och har inställningen att ingenting är omöjligt. Jag kommer inte låta någon annan än Juvelia skapa min framtida vigselring. Rekommenderar dom varmt!

En liten notis är att försäkringen inte gäller om man är under 25 år. Fick ett mail lite snopet från försäkringsbolaget att jag var för ung, så jag missade den informationen. Läs mer
  • Malin Y skrev om Juvelia
    Trevligt bemötande och genuint intresse för vad jag som kund vill ha. Läs mer
  • Niclas K skrev om Juvelia
    Bra bemötande, professionell hjälp. Läs mer
  • Fredrik O skrev om Juvelia
    Otroligt bra service!! Jag hade kontakt med Jonas på Juvelia. Han ordnade så att ett smycke från Italien skickades till Sverige och anlände dagen efter! Detta då jag behövde smycket väldigt fort!! Superschysst att ha och göra med!! Bara +++++.

//Fredrik Läs mer

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm