Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Stockholm Östermalm Badrumsbesiktningar

Badrumsbesiktningar

Valhallavägen 114, 114 41 Stockholm — Visa karta

4.8 i betyg av av 46 omdömen
Välkommen till Badrumsbesiktningar Stockholm, vi är utbildade av branschorganisationerna Byggkeramikrådet och Säker Vatten, vi erhåller SP-certifiering som kontrollansvarig enligt Plan- och Bygglagen. Vi har även byggnadsingenjörsutbildning och yrkesbevis.

Med över 30 års erfarenhet inom bygg- och våtrumsentreprenad där vi haft funktion som kontroll- & kvalitetsansvarig, projektledare samt arbetsledare kan vi med stolthet säga att vi är riktigt duktiga på det vi gör. Vi är inriktade och erhåller således vår specialkompetens inom konsumententreprenader och våtrum. Det vill säga badrumsrenoveringar.

Vår ambition är att fylla två funktioner, dels att vara en kompetent och oberoende kvalitetssäkring vid konsumententreprenader men även att kunna vara en objektiv och sakkunnig förmedlare för de fall entreprenad och beställare inte kommer överens. Vår främsta fördel är vår erfarenhet från entreprenadbranschen. Tveka inte att kontakta oss, varmt välkommen!

Läs vad 46 kunder tycker om Badrumsbesiktningar

• MARIA Z

2019-08-15

MARIA Z skrev om Badrumsbesiktningar
    Trevligt bemötande och effektiv men grundlig besiktning av våra nyrenoverade badrum. Vi fick en snabb återkoppling med ett utförligt och professionellt skrivet besiktningsprotokoll. Läs mer
  • 2019-08-14

GÜLCAN G skrev om Badrumsbesiktningar
    Fick rekommendationen att anlita Badrumsbesiktningar, då vi misstänkte att vår byggare lagt vårt golv felaktigt i varje rum. Vi valde 60x60 plattor och märkte att det var bomningar i nästan varje platta. Vår byggare insisterade på att dom var korrekt ditsatta men vi vart orolig och kontaktade då badrumsbesiktningar. Fick då kontakt med Sajad som var till stor hjälp, super trevlig och otroligt hjälpsam. Och vi bestämde då tid med honom för att komma ut och kolla. Han var noggrann och gick igenom varje rum. Som vi misstänkte så var golvet felaktigt ditsatta. Tack vare Sajad så fick vår byggare göra om allt och idag är vårt golv perfekt. Så är ni orolig över att något inte riktigt står rätt till kan jag starkt rekommendera Badrumsbesiktningar. För mig var dom guld värda och värt varenda krona. Läs mer
  • IDA G

2019-08-13

IDA G skrev om Badrumsbesiktningar
    Superbra och proffsiga! Jättebra för att följa upp renoveringar och ger gärna råd i efterhand Läs mer
  • MINDAUGAS S

2019-08-06

MINDAUGAS S skrev om Badrumsbesiktningar
    Snabb, proffsig besiktning av badrum jag gjort. Läs mer
  • Mattis M

2019-07-24

Mattis M skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi renoverade vårt badrum hösten 2018 och använde oss då av Badrumsbesiktningar för att göra en trestegsbesiktning, vilket jag varmt kan rekommendera. Entreprenören ansträngde sig troligtvis lite extra när de visste att deras arbete skulle granskas, vilket bidrog till ett mycket bra slutresultat. I varje steg fick vi bra input från besiktningsmannen. Utifrån detta fick entreprenören förstärka bjälklaget, lägga om en liten del av tätskiktet samt komplettera sin dokumentation. Sammantaget upplever vi att besiktningarna verkligen skapade ett mervärde. Besiktningsmannen var för övrigt lätt att ha och göra med, gav ett professionellt intryck och var mån om att vårt badrum skulle bli bra. Läs mer
  • 2019-05-27

TIM BEN FRANS A skrev om Badrumsbesiktningar
    Simply excellent. We had huge problems with the initial building company that build our bathroom. After the bathroom was done, a besiktningsman from Badrumsbesiktningar made a super clear and detailed slutbesiktnings report with all the faults and mistakes made. We regretted not to have hired them for a three-step-besiktning from the beginning of the renovation, because this probably would have prevented the poorly build bathroom. To solve all the problems we finally had to decide to redo the entire bathroom with another building company. We had no doubt to hire Badrumsbesiktningar with the three-step besiktning. Their presence during key stages of the bathroom renovation (VVS/pipes, and the placing of Tätskikt) and requirement of approval (godkänt) to proceed, really made sure that all went well the second bathroom renovation. We really appreciate their professionalism, knowledge, advise and thoroughness. I would highly recommended to involve them in any bathroom renovation. Läs mer
  • 2019-05-12

MARTA K skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar ca 2 år efter slutförd renovering av vårt badrum. Detta då hantverkarna påstod att de inte gjort några fel och vi behövde ha detta på papper. Vi fick superbra återkoppling och professionellt bemötande av Mathias och allt kändes tryggt från start till slut. Han svarade även på frågor efter utfört arbete och var väldigt engagerad och förklarade allt så bra hela tiden. Kommer vi någonsin ge oss in i en badrumsrenovering i framtiden kommer Badrumsbesiktningar få vara med från start istället för i efterhand som nu. Läs mer
  • 2019-05-10

KAREN ANNELIE N skrev om Badrumsbesiktningar
    Anlitade Badrumsbesiktningar i ett reklamationsärende angående uppsatt kakel från Kakelspecialisten, kaklet visade sig inte tåla vatten. Fick ett proffsigt bemötande av Mathias som bekräftade skadorna och snabbt skrev rapporten. Varken NDE bygg eller Kakelspecialisten har dock ännu inte gått oss till mötes i ärendet. Läs mer
  • John Henrik H

2019-05-07

John Henrik H skrev om Badrumsbesiktningar
    Att anlita en besiktningsman var i efterhand det enskilt klokaste beslut vi tog under hela vårt renoveringsprojekt. Badrumsbesiktningar kan vi varmt rekommendera åt alla som går i ombyggnadstankar, gärna innan projektet påbörjas. Läs mer
  • Pawel F

2019-05-07

Pawel F skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi fick en mycket noggrant utförd besiktning samt efterbesiktning. Det räddade oss från en eventuell framtida katastrof efter en mycket dåligt genomförd renovering. Läs mer
  • 2019-05-06

Matilda L skrev om Badrumsbesiktningar
    De bäst spenderade av alla tusenlappar vi plöjt ned i våra två badrumsrenoveringar (samma badrum), var de 5k vi investerade i Mathias Eriksson från Badrumsbesiktningar i Stockholm. Vi rekommenderar alla som ska renovera sitt våtutrymme att leja honom. Tror inte det finns en regel, paragraf eller klausul i de olika ramverk som gäller byggnation av våtrum som han inte har koll på. Läs mer
  • RUBÉN L

2019-05-06

RUBÉN L skrev om Badrumsbesiktningar
    proffsigt, smidigt och bra service! Läs mer

ANETTE E skrev om Badrumsbesiktningar
    Vid slutbesiktning av badrummet använde vi oss av Badrumsbesiktningar AB. Vi är mycket nöjda med hur Mathias förklarade, sakligt och pedagogiskt. Då flera fel hittades blev det en besiktning till och återigen var han tydlig och framförallt lugn. Rekommenderas varmt. Läs mer

SARA F skrev om Badrumsbesiktningar
    Jag kan varmt rekommendera Badrumsbesiktningar. Jobbet utfördes noggrant och återkopplingen var snabb. Läs mer

PER O skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi har använt badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning vid en renovering, Fungerade utmärkt. Mathias höll de tider vi överenskommit och gjorde ett utmärkt jobb. Läs mer
  • DANIEL H

2019-05-04

DANIEL H skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi använde Badrumsbesiktningar för en slutbesiktning vid badrumsrenovering samt en uppföljande besiktning. Mathias var väldigt noggrann och hittade flera saker som behövde åtgärdas och förklarade väldigt lugnt och pedagogiskt vad det innebar. Han var också snabb med att svara på frågor via mail, och kom tillbaka för en ny besiktning trots att han egentligen hade semester. Läs mer
  • 2019-05-03

EMMA A skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning. Vi är över förväntan nöjda, snabb och proffsig återkoppling både vid dialog innan uppföljning efter varje besiktning. Vi fick väldigt fint stöd! Läs mer
  • 2018-12-31

Linn S skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi tog hjälp av Mathias både för en statusbesiktning av tidigare badrum och en entreprenadbesiktning vid renovering av det nya badrummet. Har känts tryggt att ha någon extra som kontrollerar hantverkarna och vi är mycket nöjda med hjälpen vi fått från Mathias då han varit flexibel och enkel att ha kontakt med. Läs mer
  • Maja S

2018-11-22

Maja S skrev om Badrumsbesiktningar
    Debiterad fullt pris för en besiktning som tog ca 15 minuter och som resulterade i ett protokoll i vilket inget framkom som jag inte redan hade konstaterat själv. Det höll varken mot försäkringsbolaget eller styrelsen. Visst var Mathias trevlig och var lätt att nå, men i praktiken innebar detta pengarna i sjön. Läs mer
  • 2018-11-17

Alex J skrev om Badrumsbesiktningar
    Lite långsam men annars toppenbra, kan varmt rekomenderas! Läs mer
  • 2018-10-23

Christoffer B skrev om Badrumsbesiktningar
    Snabb respons på fråga om besiktning. Gjorde en noggrann besiktning av badrummet och skickade rapport snabbt därefter. Läs mer
  • Tobias A

2018-08-27

Tobias A skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi blev supernöjda med besiktningen av vårt badrum. Mathias var duktig och noggrann och inget lämnades åt slumpen. Svarade snabbt på vår förfrågan och väntetiden var obefintlig. Läs mer
  • 2018-04-08

Therese E skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för en slutbesiktning renovering av av badrum, gäst-wc samt tvättstuga med dusch. Jag hade en positiv känsla från början vilken stärktes under besiktningen (med Mathias). Redan under besiktningen kände jag att det var rätt beslut att lägga pengar på en sådan. Jag upplevde det hela proffsigt och kompetent och både jag och entreprenören fick en genomgång på plats, så när protokollet sen kom var det rätt lätt att förstå samt att det innehöll bilder och förklaringar.
    Jag var väldigt mån om att få protokollet tidigt då jag ville kunna få renoveringen slutförd och flytta in. Till min stora glädje kom protokollet tidigare än utlovat och de hade på eget initiativ jobbat övertid för att leverera det. Läs mer
  • 2018-02-27

Ella skrev om Badrumsbesiktningar
    Femma p.g.a.:

- Snabb kommunikation och återkoppling, både gällande tidsbokning och för efterföljande frågor
    - Proffsigt och tryggt bemötande
    - Tydligt och utförligt besiktningsprotokoll
    - Jag fick bra råd om vad som var viktigt att tänka på för att lösa situationen med tidigare ägare Läs mer
  • 2017-12-31

Hanne-Lise H skrev om Badrumsbesiktningar
    Jag hade tänkt beställa en slutbesiktning av badrumsrenoveringen, men blev rekommenderad att välja trestegsbesiktning. I efterhand är jag supernöjd att det blev en trestegsbesiktning, det upptäcktes en del fel under arbetets gång som inte hade kunnat upptäckas vid en slutbesiktning. Utlåtandet som jag fick är supertydligt och känns bra att kunna visa upp när det är dags att sälja lägenheten.

Jag rekommenderar alla som ska renovera badrum att anlita ett besiktningsföretag, och kan rekommendera Badrumsbesiktningar! Läs mer
  • Pontus H

2017-12-29

Pontus H skrev om Badrumsbesiktningar
    Kunde tack vare denna seriösa och flexibla firma snabbt få en entreprenör att göra om en del av ett jobb som inte var bra gjort! Läs mer
  • 2017-12-27

sebastian c skrev om Badrumsbesiktningar
    Blev rekommenderad företaget Badrumsbesiktningar av en vän och tog kontakt med företaget. Mycket snabb återkoppling, lugna, tydliga och professionella. Saklig och informativ besiktning. Kunniga och serviceinriktade.

Kan varmt rekommenderas!

Sebastian Läs mer
  • 2017-12-17

Ola S skrev om Badrumsbesiktningar
    Snabb återkoppling på min beställning och mycket kunnig personal. Kan varmt rekommendera Badrumsbesiktnigar och Mathias!

O Läs mer
  • 2017-12-12

Petter G skrev om Badrumsbesiktningar
    Jag är mycket nöjd med den snabba service som jag fick från Mathias. Jag kontaktade honom sent på måndagkväll och fick till en besiktning av ett badrum redan på tisdag förmiddag. Detta var superviktigt för mitt eventuella köp av en lägenhet. Att ta in en besiktningsman vid ett lägenhetsköp är något jag varmt kan rekommendera.

Petter Läs mer
  • Henrika S

2017-12-12

Henrika S skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade badrumsbesiktningar till en större renovering där vi byggde om badrum och kök. Vi valde en tre stegsbesiktning för badrummet för att veta att de mer kritiska momenten skulle bli korrekt utförda. Mathias kom med bra tips och råd under vår byggnation och var väldigt uppskattad av vår byggfirma. Vi uppskattade att alla besiktningar utfördes med sån stor noggrannhet och att vi känner oss trygga idag med både vårt badrum och kök. Vi stormtrivs i vårt välbyggda badrum och kan varmt rekommendera badrumsbesiktningar. Läs mer
  • Maria R

2017-11-12

Maria R skrev om Badrumsbesiktningar
    Jag anlitade Badrumsbesiktningar i samband med en omfattande renovering - gammal bastu och duschutrymme skulle bli stort badrum. I och med komplexiteten valde jag trestegsbesiktning men även entreprenörcheck. Jag fick ett proffsigt bemötande från första stund och tack vare råd och korrigeringar av byggplanen på tidigt stadium och sedan under renoveringens gång undveks felaktiga renoveringsval och problem åtgärdades löpande. Ovärderlig hjälp och värdefulla råd gjorde att projektet löpte mycket bra. Tryggt, kunnigt, tydlig dokumentation och effektivt. Badrumsbesiktningar var ett ovärderligt stöd för mig denna gång och vid alla eventuella framtida renoverings- och besiktningsbehov! Läs mer
  • 2017-04-06

Emil O skrev om Badrumsbesiktningar
    Informativ förhandsinformation.
    Snabb och effektiv tidsbokning.
    Jag upplevde att besiktningsmannen var nogrann och tydlig.
    Trevligt och proffesionellt bemötande Läs mer
  • Mads S

2017-03-20

Mads S skrev om Badrumsbesiktningar
    Trevlig och professionel första kontakt -

Bra och snabb besiktning av eksisterande badrum med jätte bra kommunikation.

Rapporten skickat till avtalet tid.

Verkligen en seriös aktör på på marknaden - Inte sista gången vi har anlitat Badrumsbesiktningar och vill rekommendera dom till andra där behöver denna typ av tjänst -

Bra jobbat! Läs mer
  • 2017-02-14

Pia skrev om Badrumsbesiktningar
    Otroligt snabb respons och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2017-02-10

Andreas E skrev om Badrumsbesiktningar
    Otroligt snabb respons och professionellt bemötande. Genomförandet av besiktningen var noggrannt, strukturerat samt informerande. Otroligt nöjd med alla delar. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2016-10-27

Sara S skrev om Badrumsbesiktningar
    Sekelskifte 2.a till 3:a

Vi köpte för några år sedan en större 2:a som vi någon dag tänkte bygga om till en 3:a. Under våren 2016 handlade vi upp en entreprenör för vår renovering som både innehöll badrums- och köksrenovering samt alla ytskikt i lägenheten.

En av oss arbetar själv i byggbranschen och det är därför självklart för oss att ta in en besiktningsman. Dels för att ha en opartisk person med som bedömer kvaliteten på projektet men också för att efteråt vid en framtida försäljning kunna visa att renoveringen är utförd på ett fackmannamässigt sätt. När vi letade besiktningsman fick vi en väldigt god känsla för www.badrumsbesiktningar.se, dels för att deras 3 stegsbesiktning för badrum innehöll de steg som vi önskade men också för att kommunikationen med dem via telefon var professionell från start.

Vår lägenhet är en bostadsrätt varför bristande kvalitet i renoveringen i värsta fall kunnat påverka våra grannar. Då risken också finns att få en helt ny arbetsledare som inte håller samma standard som resterande personal hos entreprenören var det väldigt viktigt för oss att säkerställa kvaliteten genom en besiktningsman.

Vår besiktningsman, Sajad, var väldigt saklig, trevlig och påläst. Både entreprenören och vi är väldigt nöjda med Sajad. Vi hade själva lagt ner ett stort arbete på att hitta rätt byggentreprenör och fick en firma som tog ansvar genom hela renoveringen. Ändå fanns det några punkter vid varje besiktningstillfälle som Sajad hittade som entreprenören fick åtgärda. Det var aldrig några sura miner från vår entreprenör att utföra punkterna vilket stor del berodde på besiktningsmannens sätt att kommunicera. Vid slutbesiktningen markerade besiktningsmannen ut med blå tejpbitar estetiska missar som skulle åtgärdas av vår entreprenör. Det var väldigt skönt för oss att slippa ta de subjektiva diskussionerna och eftersom både vi och entreprenören tyckte besiktningsmannen gjorde en rättvis bedömning så kom entreprenören och åtgärdade de små besiktningsanmärkningarna direkt dagen efter slutbesiktningen.

Vi skulle verkligen rekommendera alla som har byggprojekt att anlita en besiktningsman.
    • Hålla rätt kvalitet i projektet
    • Få in rätt intyg från entreprenören
    • Få ett slutbesiktningsprotokoll som bevis att projektet är fackmannamässigt utfört
    • En opartisk person som bedömer projektet
    • Slippa att själva komma överens med er entreprenör vad som ska åtgärdas
    • Få ett tryggare projekt

Har ni möjlighet att välja besiktningsman på www.badrumsbesiktningar.se så kan vi varmt rekommendera Sajad. Läs mer
  • 2016-10-14

Emma G skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar AB vid en ombyggnad av vår lägenhet där ett nytt badrum samt en ny gäst-WC byggdes.
    Badrumsbesiktningar AB har från första kontakten via hemsida och telefon varit mycket professionella, hjälpsamma och trevliga.
    Vi valde en 3-stegsbesiktning och kände oss trygga med att de kritiska momenten blev undersökta stegvis och innan det var för sent för att upptäcka och åtgärda eventuella fel och brister.
    Vid besiktningstillfällena har både vi som beställare och vår entreprenör uppskattat att ha en kunnig och opartisk besiktningsman.
    Besiktningsutlåtandena har varit tydligt formulerade och haft tillhörande fotobilagor.
    Fel och brister, som vi själva aldrig kunnat se, upptäcktes och kunde därefter bli åtgärdade. Besiktningsutlåtandena har fungerat som checklistor i uppföljningen av entreprenörens fortsatta arbete fram till färdigställandet av våtrummen.
    Vi kan verkligen varmt rekommendera Badrumsbesiktningar AB! Läs mer
  • 2016-08-25

Joakim A skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade bolaget för en badrumsbesiktning i ett ärende gällande en vattenskada och misstanke om dolt fel. Vi fick ett mycket trevligt bemötande och tydliga besked vad som gällde vilket snabbt tog oss framåt i vår process. Stort tack för bra arbete med snabb och kvalitativ handläggning. MVH Joakim Läs mer
  • 2016-08-11

Sandra M skrev om Badrumsbesiktningar
    Pålitliga, trevliga och snabbt att få en tid. Läs mer
  • Kiraz P

2016-07-11

Kiraz P skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar i samband med ett husköp för att noga kontrollera alla badrum. Det visade sig att det fanns flera allvarliga brister som ingen kände till. Vi lyckades avbryta kontraktet och låta köpet återgå.
    Vi rekommenderar Badrumsbesiktningar, och kommer garanterat anlita dem igen inför nästa husköp

Kiraz Azra Pulat Läs mer
  • Philip M

2016-07-04

Philip M skrev om Badrumsbesiktningar
    Väldigt bra och snabb service. Professionellt bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • 2016-06-27

Björn L skrev om Badrumsbesiktningar
    Snabb service och positivt bemötande. Väl dokumenterad besiktning som tillfredsställde vårt Brfs försäkringsbolag. MVG rakt igenom. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2016-06-15

Kerstin K skrev om Badrumsbesiktningar
    Badrumsrenovering
    Föreningen, där jag bor, består av tre hus med sammanlagt 180 lägenheter. Husen är byggda i mitten av sextitalet. Vid renoveringar av badrum och kök har vattenskador ofta förekommit. Styrelsen har därför gjort en checklista för renoveringar. Förutom krav på behöriga hantverkare ska man även göra en besiktning av utfört arbete.
    Även från vänner och släktingar har jag fått rådet att besiktiga renoveringen.
    Jag tittade på nätet efter badrumsbesiktning. Jag valde det företag som hade den bästa hemsidan, med den information jag ville ha. Badrumsbesiktningar Stockholm.
    Deras hemsida redogjorde för besiktningsmännens utbildning och erfarenhet. De hade även en mycket bra FAQ, och jag fann den typ av besiktning jag önskade. En trestegsbesiktning, där besiktningsmannen var med vid tre tillfällen – vid konstruktion/rördragning, vid tätskiktet samt en slutbesiktning.
    Jag fyllde i ett formulär och kontaktades snabbt av en besiktningsman. Tillsammans med entreprenören bestämde vi datum för besiktningarna.
    Besiktningsmannen som utförde besiktningarna var kunnig, noggrann och intresserad. Han kom med information och förslag och han och entreprenören diskuterade förutsättningar, regelverk (nya och gamla) samt praktiska lösningar och kvalitet på ett mycket professionellt sätt. Entreprenören uppskattade besiktningen, som gjorde det möjligt att hitta bra lösningar.
    Besiktningsrapprterna var klara, tydliga och gav en bra beskrivning.
    Jag är mycket nöjd med ombyggnaden och besiktningen av densamma. Läs mer
  • Agnes N

2016-04-13

Agnes N skrev om Badrumsbesiktningar
    Trevligare, smidigare och proffsigare besiktning av mitt badrum kan jag faktiskt inte kunnat föreställa mig. Jag fick ett supertrevligt bemötande inför, under samt efter själva besiktningen. Dessutom var Mathias väldigt pedagogisk och trevlig så det kändes som att både jag och min entreprenör fick lära oss nya saker om regelverket och hur man ska planera optimalt inför en renovering. Plus i kanten för noggrannheten och förmågan att möta både kund och entreprenör på ett smidigt sätt! Läs mer
  • Hakan S

2016-02-25

Hakan S skrev om Badrumsbesiktningar
    Väldigt trevligt bemötande både över telefon och vid besiktning. På plats så var allt sakligt och jag upplevde både Mathias och Sayed som väldigt professionella. Rekomenderas starkt! Läs mer
  • Bo E

2015-12-29

Bo E skrev om Badrumsbesiktningar
    Bra pris, utförlig protokoll, trevligt bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer

Bästa badrumsrenoverarna i Stockholm:

CATHERINE N CATHERINE N tycker:
“Vi gjorde en omfattande renove...” Läs mer

Skeppargatan 27, 11452, STOCKHOLM