Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Stockholm Östermalm Badrumsbesiktningar
Rekommenderat företag 2016 - Badrumsbesiktningar

Badrumsbesiktningar

Valhallavägen 114, 114 41 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Badrumsbesiktningar Stockholm, vi är utbildade av branschorganisationerna Byggkeramikrådet och Säker Vatten, vi erhåller SP-certifiering som kontrollansvarig enligt Plan- och Bygglagen. Vi har även byggnadsingenjörsutbildning och yrkesbevis.

Med över 30 års erfarenhet inom bygg- och våtrumsentreprenad där vi haft funktion som kontroll- & kvalitetsansvarig, projektledare samt arbetsledare kan vi med stolthet säga att vi är riktigt duktiga på det vi gör. Vi är inriktade och erhåller således vår specialkompetens inom konsumententreprenader och våtrum. Det vill säga badrumsrenoveringar.

Vår ambition är att fylla två funktioner, dels att vara en kompetent och oberoende kvalitetssäkring vid konsumententreprenader men även att kunna vara en objektiv och sakkunnig förmedlare för de fall entreprenad och beställare inte kommer överens. Vår främsta fördel är vår erfarenhet från entreprenadbranschen. Tveka inte att kontakta oss, varmt välkommen!

Läs vad 11 kunder tycker om Badrumsbesiktningar

• Sara S
    Sara S skrev om Badrumsbesiktningar
    Sekelskifte 2.a till 3:a

Vi köpte för några år sedan en större 2:a som vi någon dag tänkte bygga om till en 3:a. Under våren 2016 handlade vi upp en entreprenör för vår renovering som både innehöll badrums- och köksrenovering samt alla ytskikt i lägenheten.

En av oss arbetar själv i byggbranschen och det är därför självklart för oss att ta in en besiktningsman. Dels för att ha en opartisk person med som bedömer kvaliteten på projektet men också för att efteråt vid en framtida försäljning kunna visa att renoveringen är utförd på ett fackmannamässigt sätt. När vi letade besiktningsman fick vi en väldigt god känsla för www.badrumsbesiktningar.se, dels för att deras 3 stegsbesiktning för badrum innehöll de steg som vi önskade men också för att kommunikationen med dem via telefon var professionell från start.

Vår lägenhet är en bostadsrätt varför bristande kvalitet i renoveringen i värsta fall kunnat påverka våra grannar. Då risken också finns att få en helt ny arbetsledare som inte håller samma standard som resterande personal hos entreprenören var det väldigt viktigt för oss att säkerställa kvaliteten genom en besiktningsman.

Vår besiktningsman, Sajad, var väldigt saklig, trevlig och påläst. Både entreprenören och vi är väldigt nöjda med Sajad. Vi hade själva lagt ner ett stort arbete på att hitta rätt byggentreprenör och fick en firma som tog ansvar genom hela renoveringen. Ändå fanns det några punkter vid varje besiktningstillfälle som Sajad hittade som entreprenören fick åtgärda. Det var aldrig några sura miner från vår entreprenör att utföra punkterna vilket stor del berodde på besiktningsmannens sätt att kommunicera. Vid slutbesiktningen markerade besiktningsmannen ut med blå tejpbitar estetiska missar som skulle åtgärdas av vår entreprenör. Det var väldigt skönt för oss att slippa ta de subjektiva diskussionerna och eftersom både vi och entreprenören tyckte besiktningsmannen gjorde en rättvis bedömning så kom entreprenören och åtgärdade de små besiktningsanmärkningarna direkt dagen efter slutbesiktningen.

Vi skulle verkligen rekommendera alla som har byggprojekt att anlita en besiktningsman.
    • Hålla rätt kvalitet i projektet
    • Få in rätt intyg från entreprenören
    • Få ett slutbesiktningsprotokoll som bevis att projektet är fackmannamässigt utfört
    • En opartisk person som bedömer projektet
    • Slippa att själva komma överens med er entreprenör vad som ska åtgärdas
    • Få ett tryggare projekt

Har ni möjlighet att välja besiktningsman på www.badrumsbesiktningar.se så kan vi varmt rekommendera Sajad.
  • Emma G
    Emma G skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar AB vid en ombyggnad av vår lägenhet där ett nytt badrum samt en ny gäst-WC byggdes.
    Badrumsbesiktningar AB har från första kontakten via hemsida och telefon varit mycket professionella, hjälpsamma och trevliga.
    Vi valde en 3-stegsbesiktning och kände oss trygga med att de kritiska momenten blev undersökta stegvis och innan det var för sent för att upptäcka och åtgärda eventuella fel och brister.
    Vid besiktningstillfällena har både vi som beställare och vår entreprenör uppskattat att ha en kunnig och opartisk besiktningsman.
    Besiktningsutlåtandena har varit tydligt formulerade och haft tillhörande fotobilagor.
    Fel och brister, som vi själva aldrig kunnat se, upptäcktes och kunde därefter bli åtgärdade. Besiktningsutlåtandena har fungerat som checklistor i uppföljningen av entreprenörens fortsatta arbete fram till färdigställandet av våtrummen.
    Vi kan verkligen varmt rekommendera Badrumsbesiktningar AB!
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade bolaget för en badrumsbesiktning i ett ärende gällande en vattenskada och misstanke om dolt fel. Vi fick ett mycket trevligt bemötande och tydliga besked vad som gällde vilket snabbt tog oss framåt i vår process. Stort tack för bra arbete med snabb och kvalitativ handläggning. MVH Joakim
  • Sandra M
    Sandra M skrev om Badrumsbesiktningar
    Pålitliga, trevliga och snabbt att få en tid.
  • Kiraz P
    Kiraz P skrev om Badrumsbesiktningar
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar i samband med ett husköp för att noga kontrollera alla badrum. Det visade sig att det fanns flera allvarliga brister som ingen kände till. Vi lyckades avbryta kontraktet och låta köpet återgå.
    Vi rekommenderar Badrumsbesiktningar, och kommer garanterat anlita dem igen inför nästa husköp

Kiraz Azra Pulat
  • Philip M
    Philip M skrev om Badrumsbesiktningar
    Väldigt bra och snabb service. Professionellt bemötande. Rekommenderas!
  • Björn L
    Björn L skrev om Badrumsbesiktningar
    Snabb service och positivt bemötande. Väl dokumenterad besiktning som tillfredsställde vårt Brfs försäkringsbolag. MVG rakt igenom. Kan varmt rekommenderas!
  • Kerstin K
    Kerstin K skrev om Badrumsbesiktningar
    Badrumsrenovering
    Föreningen, där jag bor, består av tre hus med sammanlagt 180 lägenheter. Husen är byggda i mitten av sextitalet. Vid renoveringar av badrum och kök har vattenskador ofta förekommit. Styrelsen har därför gjort en checklista för renoveringar. Förutom krav på behöriga hantverkare ska man även göra en besiktning av utfört arbete.
    Även från vänner och släktingar har jag fått rådet att besiktiga renoveringen.
    Jag tittade på nätet efter badrumsbesiktning. Jag valde det företag som hade den bästa hemsidan, med den information jag ville ha. Badrumsbesiktningar Stockholm.
    Deras hemsida redogjorde för besiktningsmännens utbildning och erfarenhet. De hade även en mycket bra FAQ, och jag fann den typ av besiktning jag önskade. En trestegsbesiktning, där besiktningsmannen var med vid tre tillfällen – vid konstruktion/rördragning, vid tätskiktet samt en slutbesiktning.
    Jag fyllde i ett formulär och kontaktades snabbt av en besiktningsman. Tillsammans med entreprenören bestämde vi datum för besiktningarna.
    Besiktningsmannen som utförde besiktningarna var kunnig, noggrann och intresserad. Han kom med information och förslag och han och entreprenören diskuterade förutsättningar, regelverk (nya och gamla) samt praktiska lösningar och kvalitet på ett mycket professionellt sätt. Entreprenören uppskattade besiktningen, som gjorde det möjligt att hitta bra lösningar.
    Besiktningsrapprterna var klara, tydliga och gav en bra beskrivning.
    Jag är mycket nöjd med ombyggnaden och besiktningen av densamma.
  • Agnes N
    Agnes N skrev om Badrumsbesiktningar
    Trevligare, smidigare och proffsigare besiktning av mitt badrum kan jag faktiskt inte kunnat föreställa mig. Jag fick ett supertrevligt bemötande inför, under samt efter själva besiktningen. Dessutom var Mathias väldigt pedagogisk och trevlig så det kändes som att både jag och min entreprenör fick lära oss nya saker om regelverket och hur man ska planera optimalt inför en renovering. Plus i kanten för noggrannheten och förmågan att möta både kund och entreprenör på ett smidigt sätt!
  • Hakan S
    Hakan S skrev om Badrumsbesiktningar
    Väldigt trevligt bemötande både över telefon och vid besiktning. På plats så var allt sakligt och jag upplevde både Mathias och Sayed som väldigt professionella. Rekomenderas starkt!
  • Bo E
    Bo E skrev om Badrumsbesiktningar
    Bra pris, utförlig protokoll, trevligt bemötande. Rekommenderas varmt!

Valhallavägen 114, 114 41 Stockholm