Badrumsbesiktningar AB

Badrumsbesiktningar AB

Välkommen till Badrumsbesiktningar AB!

Vi låter dig ta kontroll över din badrumsrenovering. När en hantverkare har varit på plats så kan det vara tryggt att ha en tredje part som ser över arbetet, så att allt har gått rätt till. Vi besiktigar ditt nya eller befintliga badrum och kvalitetssäkrar att det är tryggt och säkert att använda.
  • Certifierad partner - Specialister med hög kompetens inom VVS
  • Fasta priser - Inga dolda avgifter eller andra överraskningar
  • Hög service - Vi håller vad vi lovar
Våra tjänster: Trestegsbesiktning, VVS-besiktning, tätskiktsbesiktning, slutbesiktning. Vi riktar oss även till dig som privatperson såväl som bostadsrättsförening eller företag och fastighetsägare.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du önskar en offert eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 122 kunder tycker om Badrumsbesiktningar AB 2

2021-05-12
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar AB för att göra en trestegsbesiktning i samband med en ombyggnation av två badrum. De var kommunikativa, pedagogiska och professionella rakt igenom.
    2021-05-12
    Anlitade dessa i samband med vår badrumsrenovering och det var väl investerade pengar. Om jag skulle ge ett råd till någon som skall renovera sitt badrum så är det att anlita en seriös besiktningsman, som t.ex. Badrumsbeskirningar AB, som är med hela vägen. Att endast ta slutbesiktning ger inte så mycket. Trots att vi anlitade en seriös och duktig firma var det problem med både tätskikt och fall, problem som vi aldrig hade kunnat upptäcka på egen hand. Eftersom entreprenören hade lovat att bygga enligt gällande normer var de tvungna att åtgärda felen utan extra kostnad och hade ingenting att sätta emot när besiktningsmännen påpekade dessa fel. Besiktningsmännens insats var ovärdelig!!!
  • Christian Mathias B
    2021-04-28
    efter att ha anlitat badrumsbesiktningar vid både överlåtelse och avslutad entreprenad. Båda gångerna har tydlighet och kunskap imponerat. Bra genomgångar av protokoll, åtgärder och enkel hantering med det digitala protokollet har borgat för enkel kommunikation även för oss med både säljare och entreprenör när åtgärder behövdes.
    Rekommenderar starkt Badrumsbesiktningar AB och kommer anlita dom igen till sommaren för ett nytt badrum.
  • Jeanette Bastian J
    2021-03-28
    Att renovera badrum är en stor och krävande investering. Så köp en 3 stegs besiktning det är en lite kostnad i förhållande till vad du kommer lägga totalt. Jag har använd Sajad vid två tillfällen och har fått bra råd och fin service. Hantverkarna gör ett bättre jobb, är mera noggranna och vet att de kommer granskas även om du kollad deras tidigare jobb och omdömen så kan det gå fel. Det är inte lätt att beställa ett badrum och många av de små felen i slutet var faktiskt mitt eget fel för att jag inte haft med det på ritningen och helt enkelt inte haft kunskap om detta.
    Här kommer mina tips som jag inte var så noga med, men som blev viktiga i slutet.
    Färgen och bred på fog, det gör stor skillnad om det skall vara en osynlig/synlig fog. (färgen i butik och hemma olika)
    Mönsteranpassning och sättning av kakel, jag tyckte det blev fult runt brunnen i duschen, men plattsättningen var inte fel, dock inte genomtänkt (enligt Sajad) så TÄNKT noga innan. Hur vill du att det skall se ut (ritningar/lånade bilder)
    Kolla om tvättmaskin står inom våtzon (120 cm) jag fick kommentar på slutbesiktning (det löst sig, men jag blev överraskad att ingen sagt något innan) Tänk även när du köper belysning i spegel eller elektronik IP44 /våtzoner (jag har köpt super fina lampor som jag ville hänga över tvättmaskin men de är inte IP44) och så en sista notering, skall du ha 160 cc VVS rör så köp dusch som är samma (finns 150 cc också) Det finns mycket mera men slutar här med ett lycka till
  • SILVIA F
    2021-03-21
    Verifierad kundrelation
    Slutbesiktning av två renoverade badrum. Det är en stor investering att renovera två badrum, hantverkare kan vara trevliga men om ett fel upptäcks efter att flera år har gått är det inte lätt att korrigera det.
    Sajad utförde besiktningen, han kontrollerade varenda centimeter av badrummen, lutningar, rördragningar, säkerhetsluckor, våtzoner, han vet exakt vilka branschregler som gäller och kontrollerade så de som utfört rördragning, elektricitet och våtrummet är certifierade.
    Inte känna någon oro över någon sak som man själv inte tycker verkar ok.
    Skulle någonting inte vara ok upptäcker Badrumsbesiktningar det med 100% !
    2021-03-04
    Vår Brf Torkan 20 har skrivit avtal med Badrumsbesiktningar för att sköta säker VattenKontrollen vid all renovering av våtrum.

Alltid proffsigt bemött men inte minst känslan att vi prioriteras. När våra lghinnehavare väl beslutar sig för renovering är deras tankar aldrig på kontroll! De hamnar jämt i tidsnöd, då känns det skönt att ha avtal med ett problemlösande besiktningsföretag.

Högt ställda förväntningar som hittills alltid uppfyllts.
    2021-02-21
    Fantastisk service som räddade oss när vi anlitade en oseriös entreprenör som skulle renovera vårt badrum.

Noggrann slutbesiktning som direkt delades digitalt med oss och entreprenören.

REKOMMENDERAS STARKT!
  • Aleksandra T
    2021-02-18
    This firm and the inspector working there has been super professional and helpful.
    I have appreciated how carefully they inspected the bathroom, and how well they summarize and explain their findings.
    2021-02-17
    Har ett pågående ärende efter en nybyggnation där de jag tycker de inte följt branschregler och standarder.
    Köpte tjänsten som en säkerhet ifall jag och byggaren inte kommer överens och tvisten går vidare. Då har jag bevis på min sida att arbetet hantverkarna inte är bra eller rätt genomfört.
    Besiktningsmannen var väldigt duktig och noggrann.
    2021-02-09
    Föreningen har ett ramavtal med Badrumsbesiktningar för statusbesiktningar och besiktningar av ombyggnadsprojekt samt för kontroll av entreprenadhandlingar. Badrumsbesiktningar arbetar snabbt och adekvat. Risken för obehagliga överraskningar vid ombyggnader är med den hjälpen liten.
    Vi är mycket nöjda med bolaget och det upplägg på ramavtalet som vi har.
  • RASMUS E
    2021-01-27
    Sajad var superproffsig och trevlig under vår besiktning. Han hjälpte oss att samla in information som vi kan använda när vi snackar med våra byggarbetare.
  • IRINA K
    2021-01-15
    Trevligt bemötande, professionellt.
    Båda Said och Anreas gav mig råd om frågor, jag fick stöd för att prata med företaget som gjorde jobbet i mitt badrum, jag fick information och råd i min situation.
    Jag rekommenderar starkt detta företag och kommer att vända mig till dem vid behov.
    2021-01-14
    Besiktning av badrum

Supernöjd med besiktning av mitt badrum som vi renoverade nyligen. Andreas var väldigt tydlig, noggrann och hjälpsam. Har även haft en del kontakt med Sajad som har varit väldigt snabb på att återkoppla och väldigt trevlig.
    Kan verkligen rekommendera företaget och jag kommer definitivt använda mig av Badrumsbesiktningar i framtida badrumsrenoveringar
    2021-01-13
    Besiktning efter renovering av badrum.

Mycket trevliga och proffsiga med saklig information.

Jag förväntade mig att de skulle vara opartiska, företaget levde mer än upp till dessa förväntningar.

Trevligt bemötande var noga med tiden mycket noggrann och
    och kunnig även på vad lagen säger.
    Rekommenderas varmt.
  • VICTOR L
    2021-01-13
    Sajad och Andreas på Badrumsbesiktningar var mycket trevliga, blixtsnabba på återkoppling - trots eventuella semestrar - i ett ärende som öppnades precis runt jul/nyår/mellandagar 2020!

Besiktningen var mycket grundlig, både rörande fackmannamässigt utförande i våtutrymmen etc, men även gällande estetiskt arbete.

Jag upplevde att besiktningsmannen (Andreas) var genuint oberoende samt mycket socialt kompetent (då stämningen mellan mig som beställare och entreprenör inte var den bästa vid besiktningstillfället).

Han lyssnade på feedback från båda punkter och behöll ett oberoende utlåtande gällande samtliga punkter som togs upp av båda parter.

Skulle varmt rekommendera dem och kommer definitivt att arbeta med dem igen om så krävs!

Tack,
    Victor
    2021-01-05
    Har anlitat Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning av ett större badrum och en tvättstuga.
    Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande av i mitt fall Sajad från första kontakt till slutbesiktning.
    Mycket kompetent med många goda tips och råd som bidrog till att slutresultatet blev mycket bra.
    Det märks tydligt att företaget brinner för att man som kund ska känna sig trygg att det blir rätt i slutändan.
    Tydliga protokoll och dokumentation.
    Rekommenderas starkt. Stort tack Sajad och resten av Badrumsbesiktningar.
    2020-11-17
    Anlitade Badrumsbesikningar för att kontrollera tätskiktet. De gjorde en väldigt bra och grundlig besiktning och hittade en del brister som entreprenören gjort.

Kan verkligen rekommendera att anlita en oberoende besiktningsman om man vill vara säker på att inte få en vattenskada. Hade vi gjort det när vi gjorde vårt badrum för fyra år sedan hade vi förmodligen sluppit vattenskadan vi har nu.
    2020-11-17
    Bra besiktning men besiktningsmannen kom 30 minuter försent. Entreprenören och jag fick sitta och vänta. Dåligt!
    Seriösa och sakliga.
    Du slipper att själv ta diskussion med en entreprenör som försöker "prata" bort fel och problem.
    2020-11-17
    Vänligt bemötande, fick lite tips och förklaringar. Upplevde besiktningsmannen som mycket kunnig. Svarade snabbt på min första förfrågan. Behövde inte vänta länge på att få en bokad tid.
    2020-11-17
    Jag har anlitat Badrumsbesiktningar vid två tillfällen. Denna gång behövde jag hjälp med att besiktiga ett relativt nyrenoverat badrum inför ett köp. Jag fick en tid snabbt eftersom mitt ärende var akut. På plats gick besiktningsmannen igenom hela badrummet och kunde konstatera flera fel som var viktiga för oss som köpare att känna till. En tydlig genomgång gjordes med både mig och säljaren, dessutom fick jag besiktningsprotokollet med bilder efter några timmar som jag kunde skicka till mäklaren, uppskattas enormt. Felen var så omfattande att vi valde att häva köpet. Kan verkligen rekommendera tjänsten.
  • Karin Elisabeth D
    2020-11-12
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning av vårt badrum. Vi har fått ett mycket trevligt bemötande samt professionell rådgivning av samtliga medarbetare vi har varit i kontakt med. Tydligt och bra protokoll och genomgång efter varje delbesiktning. Mycket väl investerade pengar, kan varmt rekommendera Badrumsbesiktningar som avhjälpte flertalet problem vilket ledde till en godkänd slutbesiktning.
  • Martin S
    2020-11-10
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för en slutbesiktning. Upplever dem som väldigt kunniga och kompetenta. Badrummet fick backning på en rad punkter och vi är nu glada att vi tog hjälp. Utan deras besiktning hade vi inte fått det vi beställt, dvs. ett godkänt badrum.
    2020-10-31
    Utmärkt!
    Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Fick mycket professionellt bemötande. Utförligt protokoll och rekommendationer om åtgärder.
    Dessutom väldigt bra stöttning i en tvist med hantverkaren och råd om mina skyldigheter och rättigheter.
    Jag hade anlitat en annan besiktningsman 2 månader tidigare, som enbart stöttade byggaren mot mig och dessutom överträdde sina befogenheter.
    Tack vare den besiktning jag nu fick utfört, kunde jag sedan driva processen vidare mot tidigare besiktningsman och byggaren.
    Stort tack
    Anne
    2020-10-20
    Jag anlitade de efter en badrumsrenovering för slutbesiktning och blev bemött superbra och väldigt stöttande i mina funderingar och de felen som hade uppstått. Kände mig trygg att ringa både besiktningsmannen efter uppföljningen samt VDn för tips och råd. Så här i efterhand kan jag verkligen rekommendera att använda sig av en trestegsbesiktning för att undvika potentiella fel men man lär sig av sina misstag och kommer att tänka på det i framtiden vid en ev. renovering.
    2020-09-28
    Trestegsbesiktning. Ett självklart val, för att själv kunna följa vad som gjorts, utan egen kompetens.
    Proffsigt bemött.
    Om det är som företaget själva säger, att så många "underkännande" förekommer, så behöver man nog ändra arbetsmetod. T.e.x att redan vid den första besiktningen gå igenom med byggaren om de vanligaste felen senare i bygget. Jag vet att man skickar ut information om det o alla byggare är läskunniga, men inte lika intresserade av att läsa som att bygga. Samtala om det. Lyssna med företagaren om placering av utrustning och ev komplikationer. Då kanske han löser det i förväg. Säkert fel, men: det känns som om besiktningsbolaget är stolta med att man upptäckt så många fel. Konsten borde vara att få det bli rätt från början.
    2020-09-28
    Jag fick ett mycket proffsigt och trevligt bemötande, och besiktningen påbörjades raskt. Och när allt var klart fick jag en utförlig sammanfattning som kändes tydlig. Stort tack!
    2020-09-28
    Besiktning av badrum innan färdigställande då vi var skeptiska till vissa delar av utförandet.
    Vi fick en snabb tid för badrumsbes. Besiktningsmannen var noga och tydlig och det kändes bra.
    Dock var en del i hans utlåtande felaktig eller kunde tolkas på annat sätt. Det fick vår byggare att reagera ganska kraftigt och ifrågasättande. Vi kännde dock att man kunde reda ut nyansera det problemte för sig.
    2020-09-27
    Superproffsigt, smidigt och pedagogiskt. Dyrt men prisvärt.
    2020-09-27
    Jag anlitade Badrumsbesiktningar för att jag behövde göra en statusbesiktning av badrummet i min nyinköpta lägenhet. Allt gick väldigt snabbt och smidigt och jag fick jättefin service av Sajad som var här. Mitt badrum var i allt annat än bra skick visade det sig tyvärr och Sajad har därför även varit behjälplig som sakkunnig i min rättstvist mot säljarna av lägenheten. Nu ska jag renovera badrummet och då kommer Badrumsbesiktningar att vara med under den resan också vilket känns väldigt tryggt. Jag kan verkligen rekommendera det här företaget - de är otroligt kunniga, proffsiga och serviceinriktade och när det gäller badrum, som är så komplicerat och kostsamt, så är det precis ett sådant företag man vill anlita. Två tummar upp!!
    2020-09-26
    Använt trestegsbesiktning och är otroligt nöjd med servicenivå, tillgänglighet och yrkesstoltheten. Vansinnigt kompetenta besiktningsmän som noggrant går igenom de olika stegen och ser till att minsta detalj blir korrekt utförd av entreprenören vilket ger stor trygghet. Rekommenderas till alla som renoverar badrum!
    2020-09-25
    Våran firma gör jobb i en BRF och då valde våran beställare att anlita Badrumsbesiktningar AB för en 3 stegs besiktning.
    Mycket noga är dom så våran beställare kan känna sig trygg hela vägen från start till mål.
    En ”billig” försäkring kan jag tycka.
  • Hedvig F
    2020-09-23
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning av badrum. Oerhört professionellt bemötande (av ansvarig besiktningsman Sajad Mirkhalafi) i alla led i processen och tjänsten överträffade våra förväntningar. Bästa utgiften i hela renoveringen och en stor trygghet både för oss och bostadsrättsföreningen.
    2020-09-14
    Superproffsiga!

Det vi uppskattade mest var att Badrumsbesiktningar AB utöver att besiktiga våra badrum fungerade som bollplank för oss under byggprocessen. Detta gav oss en ökad säkerhet i våra diskussioner med byggaren.
    2020-09-14
    Jag anlitade en byggfirma till att renovera två badrum. Det var först när jag anlitade Badrumsbesiktningar AB som jag kunde känna mig trygg och sova gott igen. Besiktningsmannen gjorde en så kallad trestegsbesiktning där det ingick att besiktiga varje moment i renoveringen, från början till slut. Det förekom fel som hantverkaren fick åtgärda innan nästa moment påbörjades. Nu har jag två färdigställda badrum som jag dessutom vet att en tredje, utomstående part har godkänt. Det är otroligt prisvärt, nästan för billigt, att anlita Badrumsbesiktningar AB med tanke på hur dyrt det kan bli om något går fel. Jag rekommenderar ALLA att göra detta!
    2020-09-07
    Supersmidig bokning. Svarar snabbt. Trevligt och professionellt bemötande. Noggrann besiktning och kontroll av dokumentation. Väldigt nöjd!
    2020-08-26
    Vi renoverade två badrum och efter mycket strul med hantverkarna anlitade vi Badrumsbesiktningar AB. Vi blev väldigt imponerade av Sajads professionalism och kunnighet. Tack vare honom fick vi ordning på bland annat alla de dokument som krävs vid en badrumsrenovering och vi kunde äntligen sova lugnt om nätterna utan oron för att ha missat någon detalj. Om vi genomför någon ytterligare renovering så kommer vi absolut anlita Badrumsbesiktningar igen.
  • Kämp Niklas Gustav B
    2020-08-26
    Oerhört nöjda! Väldigt proffsiga, hjälpsamma och pragmatiska i en för oss obekant miljö.

Andra gången vi anlitade Badrumsbesiktningar (ny fastighet). Det är väldigt skönt med en oberoende part att ha vid sin sida som kvalitetssäkrar entreprenörens arbete. De hittade en del saker även denna gång som åtgärdades och förhoppningsvis hjälper till att undvika onödiga komplikationer längre fram.

I tillägg till kunskapsnivån så har de en hög servicenivå. Alltid flexibla med besiktningstider om ändringar i tidplan och även väldigt duktiga på att navigera oss som lekmän i vilken typ av risk olika brister har och vad vi som köpare av entreprenadtjänster ska tänka på!

Allt som allt rekommenderar jag alla som funderar på att göra en våtrumsrenovering att använda sig av Badrumsbesiktningar! En liten peng i sammanhanget som minimerar risken att stå med onödiga, kostsamma och tidskrävande komplikationer
    2020-08-14
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar AB för en statusbesiktning och trestegsbesiktning under renoveringen av vårt badrum. Vi hade en och samma besiktningsman vid samtliga tillfällen som hade väldigt hög kompetens, var tydlig och konkret. Detta hjälpte oss oerhört inför kravställning gentemot entreprenören. Dessutom var han behjälplig och gav oss stöd inför ett beslut vi var tvungna att fatta gällande en anmärkning. Jag hade inte trott att vi skulle få så mycket stöd och support under renoveringsprocessen. Det känns väldigt tryggt att en erfaren person har inspekterat vår badrum under hela renoveringen. Det var välinvesterade pengar!
    2020-08-14
    Behövde en besiktning med kort varsel under semestertider och de ställde upp. Blev tipsad om BB och jag blev inte besviken. Duktiga och professionella.
    2020-07-16
    Jag har anlitat Badrumsbesiktningar för att göra en trestegsbesiktning (vvs-besiktning/tätskiktsbesiktning/slutbesiktning). Under arbetets gång hittades fel (trots behöriga hantverkare) som var mycket enklare att lösa direkt än om de hade upptäckts senare i processen (eller om de inte upptäckts alls, förrän man fått en vattenskada). Vid slutbesiktningen blev badrummet godkänt, med reservation för några detaljer där mina hantverkare och jag istället kom överens om prisavdrag. Jag tror att den förhandlingen underlättades tack vare att jag hade en besiktningsman med. Glad att jag anlitade Badrumsbesiktningar och även tacksam för de goda råd jag fick på vägen. Nu har jag ett badrum som jag vet uppfyller alla regler och krav. Professionellt, seriöst, kunnigt, noggrant och trevligt samarbete.
    2020-07-09
    Vi tog in badrumsbesiktningar efter en långdragen process gällande en badrumsrenovering. Precis som vi misstänkte var inte badrummet rätt byggt vilket badrumsbesiktningar hittade. Sajad på badrumsbesiktningar gav ett mycket professionellt intryck med stor kompetens. Jag hittade till till badrumsbesiktningar via deras instagram-profil där man kan gå in o kika lite på hur deras vardag ser ut. Rekommenderas!
  • 2020-06-26
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar då vi behövde intyg till föreningen som försäkrade att tätskiktet var utfört på ett korrekt sätt. Felfritt utfört var det tydligen inte. Skönt och tursamt att någon utomstående kunde påpeka detta utan att vi behövde bråka med hantverkarna. Snabba, nitiska, punktliga och ganska dyra. Men det är ju pengar vi sparar in i långa loppet för det är inte kul med fuktskador.
  • BILGE T
    2020-06-23
    Inför min badrumsrennovering träffade jag omkring 16-20 olika entrepenörer. Dels tog jag in offerter via offerta dels via vänner och bekantas rekommendationer. Alla var trevliga och gav kompetenta intryck samt sa sig ha alla nödvändiga behörigheter. Jag insåg dock att jag själv saknade kompetens att avgöra vilket företag jag skulle använda. Jag anlitade därför Badrumsbesiktningar AB som först gjorde en hanterverkar koll vilket gjorde det lättare för mig att fatta ett medvetet beslut kring vilken entrepenör som jag skulle gå vidare med. Badrumsbesiktningar levererade snabbt en rapport som bl.a. gjorde de utvalda företagens behörigheter eller avsaknad av behörigheter tydligt åskådliggjorda. I slutändan hittade jag en entrepenör som antigen själv eller genom underentrepenörer hade rätt behörigheter. Jag anlitade även Badrumsbesiktningars trestegsbesiktning, vilket jag är väldigt glad för eftersom det visade sig behövas trots att jag anlitat hantverkare med rätt behörigheter. Genom trestegsbesiktningen kunde felen, även om de inte var stora, justeras under arbetetsgång så att slutresultatet blev ett badrum godkänt enligt alla gällande regler. Under hela resan var badrumsbesiktningar lätt tillgängliga, svarade alltid på frågor samt var trevliga och professionella i sitt bemötande. Jag kände mig trygg i att allt gick rätt till. Om jag någon gång rennoverar ett ytterligare badrum kommer jag definitivt använda deras tjänster igen.
    2020-06-23
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar när vi behövde hjälp att komma överens med våra hantverkare som vi inte var nöjda med. Vi fick bra stöd även innan vi anlitat dem. Blev en slutbesiktning som var saklig, ärlig o bra. Hade önskat att vi vetat om innan o anlitat dem för en 3-stegsbesiktning under tiden badrummet bygdes om. Dels för hjälp o kommunikation med hantverkarna men också att ha delmoment som gjorde att man höll tiden.
    2020-06-19
    Värdefull tjänst när man bygger badrum!
    2020-05-21
    Noggrann och tydlig. Dessutom hjälpsam med att se på köket trots att vi endast hade badrumsbesiktning. Rekommenderas!
    2020-05-05
    Nöjd med Sajad som besiktningsman. Höll tid, noggrann och tydlig. Ställde bra krav på entreprenörerna. Köpte helhetslösningen med 3 besiktningar. Tryggt att ha i ryggen vid badrumsrenoveringen. Rekommenderar.
    2020-05-05
    Vi beställde en förbesiktning och blev så proffsigt och väl bemötta att vi även beställde ett trestegspaket för att få hjälp hela vägen. Vår besiktningsman Sajad är pålitlig, noggrann, vänlig och kunnig. Det har varit en bra kommunikation rakt igenom och de entreprenader vi valde att arbeta med verkar tyckt det kändes bra att det fanns en besiktningsman med i bilden. Vi rekommenderar varmt att ta in Badrumsbesiktningar AB. De har levt upp våra förväntning.
    2020-05-05
    Mycket professionellt utfört arbete.