Badrumsbesiktningar AB

Badrumsbesiktningar AB

Välkommen till Badrumsbesiktningar AB!

Vi låter dig ta kontroll över din badrumsrenovering. När en hantverkare har varit på plats så kan det vara tryggt att ha en tredje part som ser över arbetet, så att allt har gått rätt till. Vi besiktigar ditt nya eller befintliga badrum och kvalitetssäkrar att det är tryggt och säkert att använda.
  • Certifierad partner - Specialister med hög kompetens inom VVS
  • Fasta priser - Inga dolda avgifter eller andra överraskningar
  • Hög service - Vi håller vad vi lovar
Våra tjänster: Trestegsbesiktning, VVS-besiktning, tätskiktsbesiktning, slutbesiktning. Vi riktar oss även till dig som privatperson såväl som bostadsrättsförening eller företag och fastighetsägare.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du önskar en offert eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 150 kunder tycker om Badrumsbesiktningar AB 2

• ARY D
    2022-01-21 Spontant omdöme
    Proffsiga, snabba på återkoppling och ett gott bemötande!
    2022-01-20 Insamlad av företaget
    Har tidigare erfarenhet med andra besiktningsföretag men Badrumsbesiktningar överträffade alla förväntningar. De har genuina och djupgående kunskaper om allt som har med badrum att göra. Jag köpte deras 3-stegsbesiktning och är mycket nöjd.
    2022-01-11 Insamlad av företaget
    Vi beslutade på kort varsel att anlita Badrumsbesiktningar AB och de kunde erbjuda oss snabb hjälp.
    Andreas som vi har haft kontakt med under hela 3-stegs besiktningen upplevde vi som mycket lyhörd, lugn och professionell.
    Han gav tydliga råd och hänvisade till rådande branschregler.
    Kan varmt rekommendera Anderas och Badrumsbesiktningar AB. Skulle absolut anlita de åter om vi skulle göra om ytterligare badrum.
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Kunniga, flexibla och kundvänliga!
    2022-01-05 Spontant omdöme
    Badrumsbesiktningar levererade över förväntat! I en bransch där många slarvar med tid, ekonomi och kvalité så höll besiktningsmannen och ägaren/VD måttet mer än förväntat! Tack!
    2022-01-04 Spontant omdöme
    Jag valde trestegsbesiktning vid min badrumsrenovering. Det kändes tryggt och min besiktningsperson var kunnig, tillmötesgående och svarade gärna på mina hundratals frågor.

Visst, det kostar en hel del pengar men för mig var det värt varenda krona för att säkerställa en väl utförd badrumsrenovering. Billigare än en Hästens säng och jag sover bättre!
    2022-01-04 Spontant omdöme
    Bokade i sista stund in en trestegsbesiktning hos Badrumsbesiktningar när mitt badrum skulle renoveras. Vid första VVS-besiktningen hittades 7 fel. Jag tyckte då att ”min” besiktningsman Andreas, var lite väl hård och kritisk, vilket nog egentligen berodde på att jag blev påverkad av byggfirmans åsikter.
    Är nu så glad att jag anlitade Badrumsbesiktningar då det varit fel hela vägen, men som tack vare Andreas, blivit åtgärdade innan det var försent. Han har hela tiden tålmodigt svarat på mina frågor och funnits till hands i princip när som helst.
    Besiktningen är dyr men helt klart värd varje öre.
    Rekommenderar varmt Badrumsbesiktningar och om jag, mot förmodan, får för mig att renovera badrum igen, kommer jag utan tvekan anlita dem.
  • Une Stefan Mattias E
    2021-11-22 Spontant omdöme
    Proffsiga och kunniga som hitatde flera anmärkningar i badrummet som annars hade orsakat problem i framtiden.
  • Per A
    2021-11-02 Spontant omdöme
    Beställde 3-stegsprogrammet och är mkt nöjd. Professionell besiktning och en bra dialog med både mig som beställare och med entreprenören. Jag skulle aldrig själv kunnat upptäcka alla ev. brister, men besiktningsmannen var kunnig och noggrann, så slutresultatet har blivit riktigt bra. En mycket väl värd investering - rekommenderas!
    2021-09-07 Spontant omdöme
    Att beställa 3-stegs besiktning av Badrumsbesiktningar är den bästa investeringen jag gjort!
    Och det av flera anledningar: de hittade fel jag aldrig skulle sett förrän jag skulle upptäckt att badrummet inte fungerade som det skulle, dem var pedagogiska och svarade på mina frågor, de var flexibla med tider och fantastisk service!
    Så nu efter renoveringen vet jag att jag inte bara har ett fint badrum utan jag har ett badrum som renoverats korrekt enligt branschens alla regler!
    Rekommenderar Badrumsbesiktningar till alla och kommer inte kunna förstå hur man kan renovera ett badrum utan att använda deras tjänst!
    2021-08-29 Insamlad av företaget
    Fick snabbt svar och dom var ytterst proffesionella och gav ett tydligt protokoll!
    2021-08-26 Insamlad av företaget
    Fick träffa Said som var väldigt kompetent och saklig. Processen gick väldigt smidigt och snabbt. Från tidsbokning, platsbesök till leverans av protokoll bara inom några dagar. Behandlade alla involverade parter väldigt väl. Rekommenderar starkt.
  • JAKOB V
    2021-07-20 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Badrumsbesiktning för två olika badrumsrenoveringar, vilket varit mycket värdefullt eftersom vi i båda fallen har haft otur med dåliga entreprenörer - trots att vi gått på rekommendation från bekanta när vi anlitade dessa. I första badrummet upptäckte besiktningsmannen t.ex. ett allvarligt konstruktionsfel som entreprenören orsakat (sågat av en bärande bjälke). Det ledde till att vi fick anlita en konstruktör och kostanden drog iväg, men det var entreprenören då tvungen att stå för. I det andra badrummet (med en annan entreprenör) var det också allvarliga fel som upptäcktes vid tre olika steg i arbetet: fel typ av VVS-rör (ej godkända för ingjutning i betong), fel typ av tätskick, fel fall på golvet - bara för att nämna de värsta sakerna. Bemötandet av Badrumsbesiktningar har varit mycket professionellt och hjälpt oss att förstå byggprocessen och kommunicera bättre med entreprenören. Även när meningsskiljaktigheter uppstått och stämningen hettat till lite mellan oss och entreprenören har besiktningsmannen fungerat som ett stöd med ett perspektiv utifrån.
    2021-07-01 Spontant omdöme
    Jag och sambon renoverade vårt badrum nyligen. Vi velade först kring om vi skulle beställa en besiktning, men valde tillslut att anlita Badrumsbesiktningar för en 3-stegs besiktning, vilket vi i efterhand är väldigt glada över. Vi hade ingen tidigare erfarenhet av badrumsrenoveringar, så det var väldigt hjälpsamt att ha en expert som gav sitt omdöme vid 3 olika viktiga tillfällen av renoveringen. Vi valde en seriös entreprenad som hade fått väldigt bra omdömen, men trots det så visade det sig vara några problem med tätskiktet och lutningen, vilket vi aldrig hade kunnat upptäcka själva. Badrumsbesiktningar gick igenom med entreprenaden de åtgärder som behövdes göra och de åtgärdade det. Det kändes väldigt bra att de kunde lösa det utan vår inblandning. Dessutom har de alltid varit snabba på att svara vid frågor och det har varit enkelt att boka tid vid de olika besiktnings-tillfällena. Tips är att om ni väljer en 3 stegs-besiktning, se till att ha avtalat att entreprenaden står för eventuella ombesiktingar. I vårt fall behövdes en besiktning flyttas fram pga försening från entreprenadens sida och det blev även en ombesikting av tätskiktet, men entreprenaden stod för det då vi hade avtalat om det. Det andra tipset är att se till att ha tids-buffer. Förhoppningsvis så blir alla besiktigar godkända på första försök, men ifall det inte skulle vara fallet, så är det bra att vara beredd på att det kan ta längre tid än vad entreprenaden kommunicerat från början. Skulle vi behöva renovera ett badrum i framtiden igen så kommer vi definitivt anlita Badrumsbesiktningar för en 3-stegs besiktning.
  • Peter Krafft B
    2021-06-24 Insamlad av företaget
    Överträffar förväntningarna!
    Har nu gjort flera besiktningar med Badrumsbesiktningar. Både Sajad och Andreas som vi anlitat som besiktningsmän gav ett noggrant och proffesionellt intryck med ett tydligt och bra protokoll. Badrumsbesiktningar har även varit ett bra bollplank vid frågor och funderingar.
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Super bra bemötande. Vi hade en jätte dålig hantverkare och badrumsbesiktningar hjälpte oss att få honom att se vad han gjort för fel.
    2021-06-15 Spontant omdöme
    Jag kontaktade Badrumsbesiktningar AB för att göra en slutbesiktning av badrummet och tvättstugan som renoverats av en entreprenör i mitt hem. Badrumsbesiktningar AB hade gjort en grundlig besiktigning med detaljerade besiktningsprotokoll, besiktningsmannen var kunnig och förklarade alla påpekningar och brister som han hade listat i protokollet samt vad konsekvensen av dessa fel kan innebära. Det visade sig att entreprenören hade gjort omfattande fel och mycket av arbetet uppfyllde inte branschregeln.

Tack vare Badrumsbesiktningar och deras gediget besiktningsprotokoll, entreprenören var tvungen att göra om renoveringsarbetet och korrigera alla bristerna. Jag tog in Badrumsbesiktningar vid olika delar av renoveringen för att säkerställa att entreprenören rättar bristerna enligt branschregeln.

Jag var mycket nöjd med besiktigningsarbetet som Badrumsbesiktningar gjorde och därför anlitade jag dem igen för att göra slutbesiktningen av köksrenoveringen.

Min erfarenhet av Badrumsbesiktningar AB är att de är professionella, kunniga, lyhörda och hjälpsamma.
  • Nathalie T
    2021-06-10 Insamlad av företaget
    Lyhörda, hjälper till med alla frågor man kan tänkas ställa. Utan er hade vi bott i ett kaos 🙏

Gjorde en våtrumsbesiktning som varit godkänd efter nybygge, fanns rätt mycket fel. Detta åtgärdades och vi tog även en status besiktning vilket var tur då vi hittade ett antal åtgärdpunkter till. Mycket väl investerade pengar!
    2021-06-09 Insamlad av företaget
    Jag beställde besiktning av badrum. Jag upplevde kontakten som trevlig och fick all information jag behövde. Efter besiktningen, som angav ett stort antal brister. Efter förhandling med leverantören blev det en prisreduktion med 50000 kronor.

Mina förväntningar överträffades.
    2021-06-09 Insamlad av företaget
    Anlitade Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning i samband med en ombyggand av ett större badrum.
    Fick ett, från början till slut, mycket bra bemötande och hjälp i vårt arbete.
    Mycket kunniga och behjälpliga. En starkt bidragande anledning till att vi i slutändan är väldigt nöjda med slutresultatet.
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Ni är grymma 👍🏽
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Seriöst företag på alla sätt.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Vi valde trestegsbesiktning av vårt badrum (när det renoverades) och vi är jättenöjda. Det känns väldigt tryggt att det är så noggrant besiktat.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Köpte trestegsbesiktning av badrum, innan byggstart, efter rivning av tätskikt och efter nytt tätskikt kommit på plats.
    Fick rakt igenom snabb, smidig och proffsigt jobb utförd och jag är mycket nöjd.
    2021-06-04 Insamlad av företaget
    Bra kombo av digitaltjänst och personligt bemötande.
    Professionell besiktning och utlåtande, topp !
    2021-06-01 Insamlad av företaget
    Jag köpte en "Badrumsbesiktning". Den utfördes väl och, såvitt jag förstår, helt enligt reglementet.
    Det negativa var att jag TRODDE jag köpte en helt annan tjänst, nämligen att man skulle kolla skicket på badrummet, kanske hur grodan och rören såg ut invändigt osv. Det höga priset antydde det. Jag inser att jag har mig själv att skylla, men tycker samtidigt att det var a) jävligt dyrt för den kontroll av regelefterlevnaden som gjordes, med tanke på tidsåtgången, samt b) att det gott kunde varit tydligare vad det var man köpte, så man inte tror att ni kollar skicket på badrummet och installationerna.
    2021-05-29 Insamlad av företaget
    Beställde slutbesiktning av mitt badrum då jag kände tveksamhet kring utförandet. Visade sig att min känsla var rätt. Flertalet anmärkningar som ledde till att vissa delar fick rivas och göras om. 2 tätskiktsbesiktningar och en slutbesiktning senare var badrummet klart. Besiktningsmannen var väldigt noggrann och hela tiden tillgänglig för frågor och råd på ett väldigt trevligt sätt. Är otroligt glad att jag tog in dem, enda missen är att jag skulle gjorde det från början så hade felen upptäckts tidigare. Rekommenderas starkt!
    2021-05-27 Insamlad av företaget
    Jättebra service, snabb och bra kommunikation samt ett väl utfört jobb! De gick även "en (faktiskt flera!) extra mil" med tips på hur jag kunde tänka när jag var i en knivig situation gentemot min entreprenör (som visade sig vara en riktig fuskbyggare). Tack snälla för ett toppenbra jobb!
    2021-05-12 Spontant omdöme
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar AB för att göra en trestegsbesiktning i samband med en ombyggnation av två badrum. De var kommunikativa, pedagogiska och professionella rakt igenom.
    2021-05-12 Spontant omdöme
    Anlitade dessa i samband med vår badrumsrenovering och det var väl investerade pengar. Om jag skulle ge ett råd till någon som skall renovera sitt badrum så är det att anlita en seriös besiktningsman, som t.ex. Badrumsbeskirningar AB, som är med hela vägen. Att endast ta slutbesiktning ger inte så mycket. Trots att vi anlitade en seriös och duktig firma var det problem med både tätskikt och fall, problem som vi aldrig hade kunnat upptäcka på egen hand. Eftersom entreprenören hade lovat att bygga enligt gällande normer var de tvungna att åtgärda felen utan extra kostnad och hade ingenting att sätta emot när besiktningsmännen påpekade dessa fel. Besiktningsmännens insats var ovärdelig!!!
  • Christian Mathias B
    2021-04-28 Spontant omdöme
    efter att ha anlitat badrumsbesiktningar vid både överlåtelse och avslutad entreprenad. Båda gångerna har tydlighet och kunskap imponerat. Bra genomgångar av protokoll, åtgärder och enkel hantering med det digitala protokollet har borgat för enkel kommunikation även för oss med både säljare och entreprenör när åtgärder behövdes.
    Rekommenderar starkt Badrumsbesiktningar AB och kommer anlita dom igen till sommaren för ett nytt badrum.
  • Jeanette Bastian J
    2021-03-28 Spontant omdöme
    Att renovera badrum är en stor och krävande investering. Så köp en 3 stegs besiktning det är en lite kostnad i förhållande till vad du kommer lägga totalt. Jag har använd Sajad vid två tillfällen och har fått bra råd och fin service. Hantverkarna gör ett bättre jobb, är mera noggranna och vet att de kommer granskas även om du kollad deras tidigare jobb och omdömen så kan det gå fel. Det är inte lätt att beställa ett badrum och många av de små felen i slutet var faktiskt mitt eget fel för att jag inte haft med det på ritningen och helt enkelt inte haft kunskap om detta.
    Här kommer mina tips som jag inte var så noga med, men som blev viktiga i slutet.
    Färgen och bred på fog, det gör stor skillnad om det skall vara en osynlig/synlig fog. (färgen i butik och hemma olika)
    Mönsteranpassning och sättning av kakel, jag tyckte det blev fult runt brunnen i duschen, men plattsättningen var inte fel, dock inte genomtänkt (enligt Sajad) så TÄNKT noga innan. Hur vill du att det skall se ut (ritningar/lånade bilder)
    Kolla om tvättmaskin står inom våtzon (120 cm) jag fick kommentar på slutbesiktning (det löst sig, men jag blev överraskad att ingen sagt något innan) Tänk även när du köper belysning i spegel eller elektronik IP44 /våtzoner (jag har köpt super fina lampor som jag ville hänga över tvättmaskin men de är inte IP44) och så en sista notering, skall du ha 160 cc VVS rör så köp dusch som är samma (finns 150 cc också) Det finns mycket mera men slutar här med ett lycka till
  • SILVIA F
    2021-03-21 Verifierad kundrelation
    Slutbesiktning av två renoverade badrum. Det är en stor investering att renovera två badrum, hantverkare kan vara trevliga men om ett fel upptäcks efter att flera år har gått är det inte lätt att korrigera det.
    Sajad utförde besiktningen, han kontrollerade varenda centimeter av badrummen, lutningar, rördragningar, säkerhetsluckor, våtzoner, han vet exakt vilka branschregler som gäller och kontrollerade så de som utfört rördragning, elektricitet och våtrummet är certifierade.
    Inte känna någon oro över någon sak som man själv inte tycker verkar ok.
    Skulle någonting inte vara ok upptäcker Badrumsbesiktningar det med 100% !
    2021-03-04 Insamlad av företaget
    Vår Brf Torkan 20 har skrivit avtal med Badrumsbesiktningar för att sköta säker VattenKontrollen vid all renovering av våtrum.

Alltid proffsigt bemött men inte minst känslan att vi prioriteras. När våra lghinnehavare väl beslutar sig för renovering är deras tankar aldrig på kontroll! De hamnar jämt i tidsnöd, då känns det skönt att ha avtal med ett problemlösande besiktningsföretag.

Högt ställda förväntningar som hittills alltid uppfyllts.
    2021-02-21 Spontant omdöme
    Fantastisk service som räddade oss när vi anlitade en oseriös entreprenör som skulle renovera vårt badrum.

Noggrann slutbesiktning som direkt delades digitalt med oss och entreprenören.

REKOMMENDERAS STARKT!
  • Aleksandra T
    2021-02-18 Insamlad av företaget
    This firm and the inspector working there has been super professional and helpful.
    I have appreciated how carefully they inspected the bathroom, and how well they summarize and explain their findings.
    2021-02-17 Insamlad av företaget
    Har ett pågående ärende efter en nybyggnation där de jag tycker de inte följt branschregler och standarder.
    Köpte tjänsten som en säkerhet ifall jag och byggaren inte kommer överens och tvisten går vidare. Då har jag bevis på min sida att arbetet hantverkarna inte är bra eller rätt genomfört.
    Besiktningsmannen var väldigt duktig och noggrann.
    2021-02-09 Insamlad av företaget
    Föreningen har ett ramavtal med Badrumsbesiktningar för statusbesiktningar och besiktningar av ombyggnadsprojekt samt för kontroll av entreprenadhandlingar. Badrumsbesiktningar arbetar snabbt och adekvat. Risken för obehagliga överraskningar vid ombyggnader är med den hjälpen liten.
    Vi är mycket nöjda med bolaget och det upplägg på ramavtalet som vi har.
  • RASMUS E
    2021-01-27 Spontant omdöme
    Sajad var superproffsig och trevlig under vår besiktning. Han hjälpte oss att samla in information som vi kan använda när vi snackar med våra byggarbetare.
  • IRINA K
    2021-01-15 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande, professionellt.
    Båda Said och Anreas gav mig råd om frågor, jag fick stöd för att prata med företaget som gjorde jobbet i mitt badrum, jag fick information och råd i min situation.
    Jag rekommenderar starkt detta företag och kommer att vända mig till dem vid behov.
    2021-01-14 Spontant omdöme
    Besiktning av badrum

Supernöjd med besiktning av mitt badrum som vi renoverade nyligen. Andreas var väldigt tydlig, noggrann och hjälpsam. Har även haft en del kontakt med Sajad som har varit väldigt snabb på att återkoppla och väldigt trevlig.
    Kan verkligen rekommendera företaget och jag kommer definitivt använda mig av Badrumsbesiktningar i framtida badrumsrenoveringar
    2021-01-13 Insamlad av företaget
    Besiktning efter renovering av badrum.

Mycket trevliga och proffsiga med saklig information.

Jag förväntade mig att de skulle vara opartiska, företaget levde mer än upp till dessa förväntningar.

Trevligt bemötande var noga med tiden mycket noggrann och
    och kunnig även på vad lagen säger.
    Rekommenderas varmt.
  • VICTOR L
    2021-01-13 Spontant omdöme
    Sajad och Andreas på Badrumsbesiktningar var mycket trevliga, blixtsnabba på återkoppling - trots eventuella semestrar - i ett ärende som öppnades precis runt jul/nyår/mellandagar 2020!

Besiktningen var mycket grundlig, både rörande fackmannamässigt utförande i våtutrymmen etc, men även gällande estetiskt arbete.

Jag upplevde att besiktningsmannen (Andreas) var genuint oberoende samt mycket socialt kompetent (då stämningen mellan mig som beställare och entreprenör inte var den bästa vid besiktningstillfället).

Han lyssnade på feedback från båda punkter och behöll ett oberoende utlåtande gällande samtliga punkter som togs upp av båda parter.

Skulle varmt rekommendera dem och kommer definitivt att arbeta med dem igen om så krävs!

Tack,
    Victor
    2021-01-05 Spontant omdöme
    Har anlitat Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning av ett större badrum och en tvättstuga.
    Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande av i mitt fall Sajad från första kontakt till slutbesiktning.
    Mycket kompetent med många goda tips och råd som bidrog till att slutresultatet blev mycket bra.
    Det märks tydligt att företaget brinner för att man som kund ska känna sig trygg att det blir rätt i slutändan.
    Tydliga protokoll och dokumentation.
    Rekommenderas starkt. Stort tack Sajad och resten av Badrumsbesiktningar.
    2020-11-17 Spontant omdöme
    Anlitade Badrumsbesikningar för att kontrollera tätskiktet. De gjorde en väldigt bra och grundlig besiktning och hittade en del brister som entreprenören gjort.

Kan verkligen rekommendera att anlita en oberoende besiktningsman om man vill vara säker på att inte få en vattenskada. Hade vi gjort det när vi gjorde vårt badrum för fyra år sedan hade vi förmodligen sluppit vattenskadan vi har nu.
    2020-11-17 Insamlad av företaget
    Bra besiktning men besiktningsmannen kom 30 minuter försent. Entreprenören och jag fick sitta och vänta. Dåligt!
    Seriösa och sakliga.
    Du slipper att själv ta diskussion med en entreprenör som försöker "prata" bort fel och problem.
    2020-11-17 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande, fick lite tips och förklaringar. Upplevde besiktningsmannen som mycket kunnig. Svarade snabbt på min första förfrågan. Behövde inte vänta länge på att få en bokad tid.
    2020-11-17 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat Badrumsbesiktningar vid två tillfällen. Denna gång behövde jag hjälp med att besiktiga ett relativt nyrenoverat badrum inför ett köp. Jag fick en tid snabbt eftersom mitt ärende var akut. På plats gick besiktningsmannen igenom hela badrummet och kunde konstatera flera fel som var viktiga för oss som köpare att känna till. En tydlig genomgång gjordes med både mig och säljaren, dessutom fick jag besiktningsprotokollet med bilder efter några timmar som jag kunde skicka till mäklaren, uppskattas enormt. Felen var så omfattande att vi valde att häva köpet. Kan verkligen rekommendera tjänsten.
  • Karin Elisabeth D
    2020-11-12 Spontant omdöme
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning av vårt badrum. Vi har fått ett mycket trevligt bemötande samt professionell rådgivning av samtliga medarbetare vi har varit i kontakt med. Tydligt och bra protokoll och genomgång efter varje delbesiktning. Mycket väl investerade pengar, kan varmt rekommendera Badrumsbesiktningar som avhjälpte flertalet problem vilket ledde till en godkänd slutbesiktning.