Badrumsbesiktningar AB

Badrumsbesiktningar AB

Välkommen till Badrumsbesiktningar AB!

Vi låter dig ta kontroll över din badrumsrenovering. När en hantverkare har varit på plats så kan det vara tryggt att ha en tredje part som ser över arbetet, så att allt har gått rätt till. Vi besiktigar ditt nya eller befintliga badrum och kvalitetssäkrar att det är tryggt och säkert att använda.
  • Certifierad partner - Specialister med hög kompetens inom VVS
  • Fasta priser - Inga dolda avgifter eller andra överraskningar
  • Hög service - Vi håller vad vi lovar
Våra tjänster: Trestegsbesiktning, VVS-besiktning, tätskiktsbesiktning, slutbesiktning. Vi riktar oss även till dig som privatperson såväl som bostadsrättsförening eller företag och fastighetsägare.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du önskar en offert eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

167 omdömen om Badrumsbesiktningar AB

Sedan starten hos Reco 2016
    2023-02-01 Spontant omdöme
    Jag har anlitat Badrumsbesiktningar vid två tillfällen. Två stycken slutbesiktningar på ett badrum och en toalett under sensommaren 2021 för att jag hade misstanke om felaktigt byggda utrymmen. Besiktningsmannen Andreas var saklig, objektiv, ödmjuk och väldigt pedagogisk i sitt utförande.

Tack vare hans objektiva bedömning kunde jag driva en process vidare mot entreprenören som hade fuskbyggt mitt badrum och toalett. Under hela processen samt även efteråt var Andreas väldigt tillmötesgående med att sakligt förklara vad som är viktigt att tänka på och även ha vetskap om.

När jag väl rivit det nya badrummet och nya entreprenörer påbörjade arbetet anlitade jag Badrumsbesiktningar på nytt. Denna gång för en trestegsbesiktning. Andreas var återigen lika tillmötesgående som tidigare. Han tog sig tiden att förklara oklarheter till entreprenörerna så att det blev rätt under besiktning samt under byggets gång vid flertalet samtal. Kan inte annat än att uttrycka hur nöjd jag är över den service Andreas gav och Badrumsbesiktningar levererat.

Jag rekommenderar varmt att anlita Badrumsbesiktningar vid renovering. Det lönar sig i slutändan då jag idag har ett fackmannamässigt godkänt badrum. Återigen stort tack.
    2023-01-19 Spontant omdöme
    Jag har anlitat Badrumsbesiktningar AB både privat och i min roll som styrelsemedlem. Varje möte är kunnigt, trevligt och mycket proffesionellt. Jag rekommenderar alla att besiktiga sitt badrum/kök med Badrumsbesiktningar. Utan er hade jag haft inbyggda fel i mitt eget badrum samt i andra boendes badrum. Särskilt tack till Andreas och Sajad - ni är fantastiska!
    2023-01-13 Spontant omdöme
    Badrumsbesiktningar och speciellt Andreas Brolin, har varit världens bästa under mina process med säljare och förening. De är ärliga, genuina och extremt profotionella. De har verkligen stöttat mig och funnits där under hela processen (2år), där jag har skrattatoch gråtit eller under tider jag bara ville ge upp. Skulle aldrig ha klarat av det hela!

De är grymma och jag skulle rekommendera att man även tar in de innan man skriver på kontrakt på lgh i Sthlm.
    2023-01-13 Spontant omdöme
    Jag kan inte med ord beskriva hur exceptionellt duktig Andreas Brolin är. Inför vår entreprenad av badrum anlitade vi ett företag med mycket gott rykte och rekommendation. Under entreprenadens gång har vi varit oroliga för fuskbygge, inte fått våra frågor besvarade och de har pratat runt oss samt försäkrat oss om att badrummet kommer att vara fackmannamässigt utfört.

Vi valde att ta kontakt med Andreas direkt, in kom han med sin enorma och trygga kompetens. Han fann över 28 fel varav några var grova fel. Gång på gång försökte det bolag vi anlitat att vinna framgång i val av våtrum, plattsättning m.m. Som den lugna och kompetenta person Andreas är kunde han slå ner på alla försök att få igenom deras entreprenad. Hade vi inte haft Andreas hade vi idag suttit med ett badrum som inom kort hade fått fuktskada och vi blivit personligt ansvariga för alla kostnader då badrummet inte hade varit fackmannamässigt utfört. Detta trots alla våtrumsintyg som de ville lura en med.

Ta alltid in trestegsbesiktning och Andreas! Ni kommer inte ångra er!
  • JRM Group AB
    2022-12-02 Spontant omdöme
    Stort tack till Andreas på badrumsbesiktningarna.
    Vi är tacksamma för din hjälp och stöd under våra byggprojekten.
    Du är kunnig, proffsig och har bygget i fokus.
    Vi på Jrm group är tacksamma och ser fram emot att få träffa dig på kommande projekt.
    2022-11-23 Spontant omdöme
    Anlitade badrumsbesiktningar för en tre-stegs besiktning av mitt badrum som totalrenoverades. Det var utan tvekan den bästa investeringen jag kunde göra med facit i hand, besiktningsmannen hittade vid varje besiktning fel som entreprenören fick åtgärda innan de kunde gå vidare till nästa moment. Utan besiktningen hade jag fått ett felbyggt badrum, utan att vara medveten om det. Rekommenderar alla jag känner att anlita badrumsbesiktningar och jag kommer även göra det vid framtida renoveringar. De är proffsiga, kunniga och otroligt serviceinriktade. Andreas, som var min besiktningsman, fanns tillgänglig för att bolla frågor med, gav råd och stöd vid hela renoveringen. Helt fantastiskt bolag, rekommenderas starkt!
    2022-10-16 Spontant omdöme
    Om du inte är expert på badrum så tro mig det är värt varenda krona att anlita Badrumsbesiktningar AB. Jag blev lurad på min första badrumsrenovering trots att jag gjort min research, tagit in offerter och valt ett företag med bra referenser. Entreprenören ansåg att jag hade höga krav och sen gick den i konkurs. Dyr läxa så till omgång två köpte jag en tre-stegs-besiktning och skrev in i avtalet med entreprenören att en tre-stegs-besiktning skulle göras. Andreas är ett fullblodsproffs, extremt kunnig, var mitt stöd och kom med kloka förslag på lösningar och representerade mig under hela renoveringen. Han såg till att följa upp eventuella fel och att badrummet blev byggt enligt alla regelverk. Det är många entreprenörer där ute som gärna intygar att de har alla korrekta intyg och vet hur man renoverar badrum men långt ifrån alla som verkligen vet vad de gör, du kan inte lita på dem fast de har alla intyg. Om du inte är expert på badrum så behöver du professionell hjälp och det får man av Badrumsbesiktarna. Rekommenderar dem varmt och kommer att anlita dem igen.
    2022-10-05 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Badrumsbesiktningar AB vid samtliga våra badrumsrenoveringar och kommer att göra det vid alla kommande badrumsrenoveringar. De är extremt professionella och superkunniga. Vid alla renoveringar har de noterat fel och brister som byggarna sedan har fått åtgärda innan det är försent. Jag kommer aldrig att genomföra en badrumsrenovering utan att anlita Badrumsbesiktningar AB.
    2022-10-05 Spontant omdöme
    Hade frågor kring rätt och fel ang badrumsbygge. Fick mycket proffsig hjälp och bra bemötande av Andreas som var pedagogisk och förklarade det jag behövde veta. Andreas kunde sätta sig in i våra utmaningar och föreslå lösningar. Det var också en väldigt stor hjälp att kunna hör av sig i efterhand när det dök upp följdfrågor på telefon och sms. Tack Badrumsbesiktningar och tack Andreas!
    2022-09-13 Spontant omdöme
    Beställde en besiktning efter att ha hamnat i en tvist med min byggfirma. Arbetet hade dragit ut 4 månader över tid och var väldigt slarvigt utfört. Fick hela tiden höra att ”det ska vara så” och att jag hade för höga krav. Kände sig så hjälplös och överkörd eftersom man inte själv är kunnig i ämnet. Andreas från badrumsbesiktningar var hos mig. Han köpte inte entreprenörens ursäkter och bortförklaringar och grillade honom. Jag hade äntligen någon i mitt hörn med kompetens och kunskap. Slutligen blev badrummet inte godkänt, hantverkarna fick anlita en annan underleverantör för att fixa alla punkter och jag fick en del rabatt på slutfakturan. Andreas var så proffsig, han följde upp med mig flera gånger och gav mig råd och tips för vad som är bäst för mig. Bästa pengarna jag lagt under hela renoveringen!
    2022-08-29 Spontant omdöme
    Vi beställde en tre-stegsbesiktning av alla badrum samt kök i samband med en totalrenovering i en villa. Även om vår huvudentreprenör och alla underleverantörer hade alla intyg, certifikat etc. ville vi ha tryggheten som kommer med att ha ett oberoende besiktningsföretag och som dessutom kan föra din talan när det uppstår eventuella problem som måste åtgärdas. Båda Sajad och Andreas på Badrumsbesiktningar har varit hjälpsamma under hela processen och kommit med bra förslag på lösningar. Jag rekommenderar alla som att investera i en sådan besiktning oavsett hur seriösa företag ni använder.
    2022-07-20 Spontant omdöme
    Kan inte säga något annat än BRA!! Kontakten med Sajad och den duktige besiktningsmannen som kunde hitta flertalet fel som avhjälptes av hantverkaren. Kan mycket varmt rekommendera dom och tänker anlita dom igen!
    2022-05-25 Spontant omdöme
    Vi hade köpt en tre-stegs-besiktning. Vi var lite oroliga innan att besiktningsmannen skulle vara mer på entreprenörens ”sida” eftersom de troligtvis känner varandra i branschen men så var det inte. Kände tydligt att besiktningsmannen representerade oss. Besiktningsmannen hittade fel i rördragning som åtgärdades av entreprenör. Trevlig, proffsig och punktlig besiktningsman. Vi är väldigt nöjda och känner att det verkligen var värt pengarna. Vi köpte denna besiktning innan vi anlitade entreprenör och skrev in i avtalet med entreprenören att tre-stegs-besiktning ska göras.
    2022-05-25 Spontant omdöme
    Vi anlitade badrumsbesiktningar för en statusbesiktning av befintligt badrum. Från första kontakt har de varit så professionella och tydliga.

Andreas tog sig tid på plats efter utförd besiktning att förklara alla punkter på ett väldigt pedagogiskt vis.

Även efter utförd besiktning har han varit otroligt hjälpsam och svarat på mina funderingar som dök upp efteråt.

Rekommenderar alla att anlita Badrumsbesiktningar AB, och om vi någonsin ska renovera igen kommer vi att anlita dom för en trestegsbesiktning.
    2022-01-26 Spontant omdöme
    Supernöjd!
    Jag beslutade på kort varsel att anlita badrumsbesiktningar AB och de kunde erbjuda mig snabb hjälp. Andreas som jag har haft kontakt under min besiktning, upplevde jag som mycket lyhörd, lugn och professionell. Han gav tydliga råd och hänvisade till rådande branschregler.
    Väldigt hjälpsam även efter, i samråd med entreprenören som behövde åtgärda felen som upptäcktes. Jag kan varmt rekommendera Andreas och badrumsbesiktningar AB.
    Skulle absolut använda de åter, om jag skulle göra om ytterligare badrum.
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Supernöjd! Fick tid för besiktning enlight önskemål, professionella och trevliga på plats. Väldigt hjälpsamma även efter, i samråd med byggare som behövde åtgärda felen som upptäcktes. Skulle definitivt rekommendera de /använda de igen.
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Besiktade huset innan vi skrev kontrakt via Badrumsbesiktningar AB och det var det bästa vi har gjort. Besiktningsmannen var väldigt kunnig och proffsig och upptäckte massor med fel i badrum och kök som inte hade upptäcks på överlåtelsebesiktningen. Det i sin tur ledde till att vi fick ett viss förhandlingsutrymme med säljarna inför köpet.
  • ARY D
    2022-01-21 Spontant omdöme
    Proffsiga, snabba på återkoppling och ett gott bemötande!
  • Alex B
    2022-01-20 Insamlad av företaget
    Har tidigare erfarenhet med andra besiktningsföretag men Badrumsbesiktningar överträffade alla förväntningar. De har genuina och djupgående kunskaper om allt som har med badrum att göra. Jag köpte deras 3-stegsbesiktning och är mycket nöjd.
    2022-01-11 Insamlad av företaget
    Vi beslutade på kort varsel att anlita Badrumsbesiktningar AB och de kunde erbjuda oss snabb hjälp.
    Andreas som vi har haft kontakt med under hela 3-stegs besiktningen upplevde vi som mycket lyhörd, lugn och professionell.
    Han gav tydliga råd och hänvisade till rådande branschregler.
    Kan varmt rekommendera Anderas och Badrumsbesiktningar AB. Skulle absolut anlita de åter om vi skulle göra om ytterligare badrum.
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Kunniga, flexibla och kundvänliga!
    2022-01-05 Spontant omdöme
    Badrumsbesiktningar levererade över förväntat! I en bransch där många slarvar med tid, ekonomi och kvalité så höll besiktningsmannen och ägaren/VD måttet mer än förväntat! Tack!
    2022-01-04 Spontant omdöme
    Jag valde trestegsbesiktning vid min badrumsrenovering. Det kändes tryggt och min besiktningsperson var kunnig, tillmötesgående och svarade gärna på mina hundratals frågor.

Visst, det kostar en hel del pengar men för mig var det värt varenda krona för att säkerställa en väl utförd badrumsrenovering. Billigare än en Hästens säng och jag sover bättre!
    2022-01-04 Spontant omdöme
    Bokade i sista stund in en trestegsbesiktning hos Badrumsbesiktningar när mitt badrum skulle renoveras. Vid första VVS-besiktningen hittades 7 fel. Jag tyckte då att ”min” besiktningsman Andreas, var lite väl hård och kritisk, vilket nog egentligen berodde på att jag blev påverkad av byggfirmans åsikter.
    Är nu så glad att jag anlitade Badrumsbesiktningar då det varit fel hela vägen, men som tack vare Andreas, blivit åtgärdade innan det var försent. Han har hela tiden tålmodigt svarat på mina frågor och funnits till hands i princip när som helst.
    Besiktningen är dyr men helt klart värd varje öre.
    Rekommenderar varmt Badrumsbesiktningar och om jag, mot förmodan, får för mig att renovera badrum igen, kommer jag utan tvekan anlita dem.
  • Une Stefan Mattias E
    2021-11-22 Spontant omdöme
    Proffsiga och kunniga som hitatde flera anmärkningar i badrummet som annars hade orsakat problem i framtiden.
  • Per A
    2021-11-02 Spontant omdöme
    Beställde 3-stegsprogrammet och är mkt nöjd. Professionell besiktning och en bra dialog med både mig som beställare och med entreprenören. Jag skulle aldrig själv kunnat upptäcka alla ev. brister, men besiktningsmannen var kunnig och noggrann, så slutresultatet har blivit riktigt bra. En mycket väl värd investering - rekommenderas!
    2021-09-07 Spontant omdöme
    Att beställa 3-stegs besiktning av Badrumsbesiktningar är den bästa investeringen jag gjort!
    Och det av flera anledningar: de hittade fel jag aldrig skulle sett förrän jag skulle upptäckt att badrummet inte fungerade som det skulle, dem var pedagogiska och svarade på mina frågor, de var flexibla med tider och fantastisk service!
    Så nu efter renoveringen vet jag att jag inte bara har ett fint badrum utan jag har ett badrum som renoverats korrekt enligt branschens alla regler!
    Rekommenderar Badrumsbesiktningar till alla och kommer inte kunna förstå hur man kan renovera ett badrum utan att använda deras tjänst!
    2021-08-29 Insamlad av företaget
    Fick snabbt svar och dom var ytterst proffesionella och gav ett tydligt protokoll!
    2021-08-26 Insamlad av företaget
    Fick träffa Said som var väldigt kompetent och saklig. Processen gick väldigt smidigt och snabbt. Från tidsbokning, platsbesök till leverans av protokoll bara inom några dagar. Behandlade alla involverade parter väldigt väl. Rekommenderar starkt.
  • JAKOB V
    2021-07-20 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Badrumsbesiktning för två olika badrumsrenoveringar, vilket varit mycket värdefullt eftersom vi i båda fallen har haft otur med dåliga entreprenörer - trots att vi gått på rekommendation från bekanta när vi anlitade dessa. I första badrummet upptäckte besiktningsmannen t.ex. ett allvarligt konstruktionsfel som entreprenören orsakat (sågat av en bärande bjälke). Det ledde till att vi fick anlita en konstruktör och kostanden drog iväg, men det var entreprenören då tvungen att stå för. I det andra badrummet (med en annan entreprenör) var det också allvarliga fel som upptäcktes vid tre olika steg i arbetet: fel typ av VVS-rör (ej godkända för ingjutning i betong), fel typ av tätskick, fel fall på golvet - bara för att nämna de värsta sakerna. Bemötandet av Badrumsbesiktningar har varit mycket professionellt och hjälpt oss att förstå byggprocessen och kommunicera bättre med entreprenören. Även när meningsskiljaktigheter uppstått och stämningen hettat till lite mellan oss och entreprenören har besiktningsmannen fungerat som ett stöd med ett perspektiv utifrån.
    2021-07-01 Spontant omdöme
    Jag och sambon renoverade vårt badrum nyligen. Vi velade först kring om vi skulle beställa en besiktning, men valde tillslut att anlita Badrumsbesiktningar för en 3-stegs besiktning, vilket vi i efterhand är väldigt glada över. Vi hade ingen tidigare erfarenhet av badrumsrenoveringar, så det var väldigt hjälpsamt att ha en expert som gav sitt omdöme vid 3 olika viktiga tillfällen av renoveringen. Vi valde en seriös entreprenad som hade fått väldigt bra omdömen, men trots det så visade det sig vara några problem med tätskiktet och lutningen, vilket vi aldrig hade kunnat upptäcka själva. Badrumsbesiktningar gick igenom med entreprenaden de åtgärder som behövdes göra och de åtgärdade det. Det kändes väldigt bra att de kunde lösa det utan vår inblandning. Dessutom har de alltid varit snabba på att svara vid frågor och det har varit enkelt att boka tid vid de olika besiktnings-tillfällena. Tips är att om ni väljer en 3 stegs-besiktning, se till att ha avtalat att entreprenaden står för eventuella ombesiktingar. I vårt fall behövdes en besiktning flyttas fram pga försening från entreprenadens sida och det blev även en ombesikting av tätskiktet, men entreprenaden stod för det då vi hade avtalat om det. Det andra tipset är att se till att ha tids-buffer. Förhoppningsvis så blir alla besiktigar godkända på första försök, men ifall det inte skulle vara fallet, så är det bra att vara beredd på att det kan ta längre tid än vad entreprenaden kommunicerat från början. Skulle vi behöva renovera ett badrum i framtiden igen så kommer vi definitivt anlita Badrumsbesiktningar för en 3-stegs besiktning.
  • Peter Krafft B
    2021-06-24 Insamlad av företaget
    Överträffar förväntningarna!
    Har nu gjort flera besiktningar med Badrumsbesiktningar. Både Sajad och Andreas som vi anlitat som besiktningsmän gav ett noggrant och proffesionellt intryck med ett tydligt och bra protokoll. Badrumsbesiktningar har även varit ett bra bollplank vid frågor och funderingar.
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Super bra bemötande. Vi hade en jätte dålig hantverkare och badrumsbesiktningar hjälpte oss att få honom att se vad han gjort för fel.
    2021-06-15 Spontant omdöme
    Jag kontaktade Badrumsbesiktningar AB för att göra en slutbesiktning av badrummet och tvättstugan som renoverats av en entreprenör i mitt hem. Badrumsbesiktningar AB hade gjort en grundlig besiktigning med detaljerade besiktningsprotokoll, besiktningsmannen var kunnig och förklarade alla påpekningar och brister som han hade listat i protokollet samt vad konsekvensen av dessa fel kan innebära. Det visade sig att entreprenören hade gjort omfattande fel och mycket av arbetet uppfyllde inte branschregeln.

Tack vare Badrumsbesiktningar och deras gediget besiktningsprotokoll, entreprenören var tvungen att göra om renoveringsarbetet och korrigera alla bristerna. Jag tog in Badrumsbesiktningar vid olika delar av renoveringen för att säkerställa att entreprenören rättar bristerna enligt branschregeln.

Jag var mycket nöjd med besiktigningsarbetet som Badrumsbesiktningar gjorde och därför anlitade jag dem igen för att göra slutbesiktningen av köksrenoveringen.

Min erfarenhet av Badrumsbesiktningar AB är att de är professionella, kunniga, lyhörda och hjälpsamma.
  • Nathalie T
    2021-06-10 Insamlad av företaget
    Lyhörda, hjälper till med alla frågor man kan tänkas ställa. Utan er hade vi bott i ett kaos 🙏

Gjorde en våtrumsbesiktning som varit godkänd efter nybygge, fanns rätt mycket fel. Detta åtgärdades och vi tog även en status besiktning vilket var tur då vi hittade ett antal åtgärdpunkter till. Mycket väl investerade pengar!
    2021-06-09 Insamlad av företaget
    Jag beställde besiktning av badrum. Jag upplevde kontakten som trevlig och fick all information jag behövde. Efter besiktningen, som angav ett stort antal brister. Efter förhandling med leverantören blev det en prisreduktion med 50000 kronor.

Mina förväntningar överträffades.
    2021-06-09 Insamlad av företaget
    Anlitade Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning i samband med en ombyggand av ett större badrum.
    Fick ett, från början till slut, mycket bra bemötande och hjälp i vårt arbete.
    Mycket kunniga och behjälpliga. En starkt bidragande anledning till att vi i slutändan är väldigt nöjda med slutresultatet.
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Ni är grymma 👍🏽
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Seriöst företag på alla sätt.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Vi valde trestegsbesiktning av vårt badrum (när det renoverades) och vi är jättenöjda. Det känns väldigt tryggt att det är så noggrant besiktat.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Köpte trestegsbesiktning av badrum, innan byggstart, efter rivning av tätskikt och efter nytt tätskikt kommit på plats.
    Fick rakt igenom snabb, smidig och proffsigt jobb utförd och jag är mycket nöjd.
    2021-06-04 Insamlad av företaget
    Bra kombo av digitaltjänst och personligt bemötande.
    Professionell besiktning och utlåtande, topp !
    2021-06-01 Insamlad av företaget
    Jag köpte en "Badrumsbesiktning". Den utfördes väl och, såvitt jag förstår, helt enligt reglementet.
    Det negativa var att jag TRODDE jag köpte en helt annan tjänst, nämligen att man skulle kolla skicket på badrummet, kanske hur grodan och rören såg ut invändigt osv. Det höga priset antydde det. Jag inser att jag har mig själv att skylla, men tycker samtidigt att det var a) jävligt dyrt för den kontroll av regelefterlevnaden som gjordes, med tanke på tidsåtgången, samt b) att det gott kunde varit tydligare vad det var man köpte, så man inte tror att ni kollar skicket på badrummet och installationerna.
    2021-05-29 Insamlad av företaget
    Beställde slutbesiktning av mitt badrum då jag kände tveksamhet kring utförandet. Visade sig att min känsla var rätt. Flertalet anmärkningar som ledde till att vissa delar fick rivas och göras om. 2 tätskiktsbesiktningar och en slutbesiktning senare var badrummet klart. Besiktningsmannen var väldigt noggrann och hela tiden tillgänglig för frågor och råd på ett väldigt trevligt sätt. Är otroligt glad att jag tog in dem, enda missen är att jag skulle gjorde det från början så hade felen upptäckts tidigare. Rekommenderas starkt!
    2021-05-27 Insamlad av företaget
    Jättebra service, snabb och bra kommunikation samt ett väl utfört jobb! De gick även "en (faktiskt flera!) extra mil" med tips på hur jag kunde tänka när jag var i en knivig situation gentemot min entreprenör (som visade sig vara en riktig fuskbyggare). Tack snälla för ett toppenbra jobb!
    2021-05-12 Spontant omdöme
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar AB för att göra en trestegsbesiktning i samband med en ombyggnation av två badrum. De var kommunikativa, pedagogiska och professionella rakt igenom.
    2021-05-12 Spontant omdöme
    Anlitade dessa i samband med vår badrumsrenovering och det var väl investerade pengar. Om jag skulle ge ett råd till någon som skall renovera sitt badrum så är det att anlita en seriös besiktningsman, som t.ex. Badrumsbeskirningar AB, som är med hela vägen. Att endast ta slutbesiktning ger inte så mycket. Trots att vi anlitade en seriös och duktig firma var det problem med både tätskikt och fall, problem som vi aldrig hade kunnat upptäcka på egen hand. Eftersom entreprenören hade lovat att bygga enligt gällande normer var de tvungna att åtgärda felen utan extra kostnad och hade ingenting att sätta emot när besiktningsmännen påpekade dessa fel. Besiktningsmännens insats var ovärdelig!!!
  • Christian Mathias B
    2021-04-28 Spontant omdöme
    efter att ha anlitat badrumsbesiktningar vid både överlåtelse och avslutad entreprenad. Båda gångerna har tydlighet och kunskap imponerat. Bra genomgångar av protokoll, åtgärder och enkel hantering med det digitala protokollet har borgat för enkel kommunikation även för oss med både säljare och entreprenör när åtgärder behövdes.
    Rekommenderar starkt Badrumsbesiktningar AB och kommer anlita dom igen till sommaren för ett nytt badrum.
  • Jeanette Bastian J
    2021-03-28 Spontant omdöme
    Att renovera badrum är en stor och krävande investering. Så köp en 3 stegs besiktning det är en lite kostnad i förhållande till vad du kommer lägga totalt. Jag har använd Sajad vid två tillfällen och har fått bra råd och fin service. Hantverkarna gör ett bättre jobb, är mera noggranna och vet att de kommer granskas även om du kollad deras tidigare jobb och omdömen så kan det gå fel. Det är inte lätt att beställa ett badrum och många av de små felen i slutet var faktiskt mitt eget fel för att jag inte haft med det på ritningen och helt enkelt inte haft kunskap om detta.
    Här kommer mina tips som jag inte var så noga med, men som blev viktiga i slutet.
    Färgen och bred på fog, det gör stor skillnad om det skall vara en osynlig/synlig fog. (färgen i butik och hemma olika)
    Mönsteranpassning och sättning av kakel, jag tyckte det blev fult runt brunnen i duschen, men plattsättningen var inte fel, dock inte genomtänkt (enligt Sajad) så TÄNKT noga innan. Hur vill du att det skall se ut (ritningar/lånade bilder)
    Kolla om tvättmaskin står inom våtzon (120 cm) jag fick kommentar på slutbesiktning (det löst sig, men jag blev överraskad att ingen sagt något innan) Tänk även när du köper belysning i spegel eller elektronik IP44 /våtzoner (jag har köpt super fina lampor som jag ville hänga över tvättmaskin men de är inte IP44) och så en sista notering, skall du ha 160 cc VVS rör så köp dusch som är samma (finns 150 cc också) Det finns mycket mera men slutar här med ett lycka till
  • SILVIA F
    2021-03-21 Verifierad kundrelation
    Slutbesiktning av två renoverade badrum. Det är en stor investering att renovera två badrum, hantverkare kan vara trevliga men om ett fel upptäcks efter att flera år har gått är det inte lätt att korrigera det.
    Sajad utförde besiktningen, han kontrollerade varenda centimeter av badrummen, lutningar, rördragningar, säkerhetsluckor, våtzoner, han vet exakt vilka branschregler som gäller och kontrollerade så de som utfört rördragning, elektricitet och våtrummet är certifierade.
    Inte känna någon oro över någon sak som man själv inte tycker verkar ok.
    Skulle någonting inte vara ok upptäcker Badrumsbesiktningar det med 100% !