Badrumsbesiktningar AB

Badrumsbesiktningar AB

www.badrumsbesiktningar.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till Badrumsbesiktningar AB! Vi låter dig ta kontroll över din badrumsrenovering. När en hantverkare har varit på plats så kan det vara tryggt att ha en tredje part som ser över arbetet, så att allt har gått rätt till. Vi besiktigar ditt nya eller befintliga badrum och kvalitetssäkrar att det är tryggt och säkert...

190 omdömen om Badrumsbesiktningar AB

Maria M
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

I samband med att mitt badrum renoverades kontaktade jag Badrumsbesiktningar som snabbt kunde komma på plats och göra en statusbesiktning. Fel konstaterades och arbetet fick göras om. För att försäkra mig om ett korrekt utförande beställde jag även en tätskiktsbesiktning. Besiktningsmannen Andreas var mycket professionell, kunnig och hade ett trevligt kundbemötande. Jag kan verkligen rekommendera Badrumsbesiktningar!

Kathleen Elisabeth F
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Jag rekommenderar varmt badrumsbesiktningar som gjorde slutbesiktning av mitt nyrenoverade badrum. Andreas som utförde besiktningen var otroligt professionell och ett stort stöd då det uppstod en konflikt med entreprenören när det vid slutbesiktningen tyvärr visade sig att renoveringen inte var fackmannamässigt utförd. Det är ju fruktansvärt vad hjälplös man känner sig när entreprenören man anlitat inte gjort jobbet korrekt och inte heller har något intresse att avhjälpa felen och man själv inte har någon kunskap i ämnet....

Svar från Badrumsbesiktningar AB

Hej Kathleen, Tack för ditt omdöme. Vi uppskattar att du tog dig tid att dela din erfarenhet med oss. Det är viktigt för oss att möta våra kunders förväntningar och vi är glada att höra att vi har gjort det för dig. Grattis till ditt nya badrum. Hälsningar, Badrumsbesiktningar AB

Annika L
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Uppdraget var fuktmätning i badrum inför försäljning. Andreas som gjorde undersökningen verkade mycket kunnig och noggrann och gav bra råd om hur vi skulle gå vidare. Min intressant godtog det hela och nu är huset sålt.

Svar från Badrumsbesiktningar AB

Hej Annika, Tack för ditt omdöme. Vi uppskattar att du tog dig tid att dela din erfarenhet med oss. Det är viktigt för oss att möta våra kunders förväntningar och vi är glada att höra att vi har gjort det för dig. Hälsningar, Badrumsbesiktningar AB

Marie V
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Väl utfört och fick bra råd när vår entreprenör av badrum och tvättstuga inte kunde redovisa sina slutförda arbeten på rätt sätt.

Svar från Badrumsbesiktningar AB

Hej Marie, Tack för ditt omdöme. Vi uppskattar att du tog dig tid att dela din erfarenhet med oss. Det är viktigt för oss att möta våra kunders förväntningar och vi är glada att höra att vi har gjort det för dig. Hälsningar, Badrumsbesiktningar AB

Tobias R
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Toppen! Dom svarade och agerade supersnabbt när vi var i behov av en fuktindikationsmätning. Ringde fredag eftermiddag och dom redan måndag morgon. Protokollet hade jag sedan på eftermiddagen samma dag. Trevligt bemötande och snabb service helt enkelt.

Svar från Badrumsbesiktningar AB

Hej Tobias, Tack för ditt omdöme. Vi uppskattar att du tog dig tid att dela din erfarenhet med oss. Det är viktigt för oss att möta våra kunders förväntningar och vi är glada att höra att vi har gjort det för dig. Hälsningar, Badrumsbesiktningar AB

Bulat A
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Jag har beställt tätskiktsbesiktning och besiktningsmannen har inte skrivit upp i protokollet att golvet lutar för mycket, jag och entreprenör hittade detta misstag efter plattsättare har lagt plattor på golvet, nu måste dem riva upp golvet och göra allting på nytt.

Hej Bulat,

Tack för din återkoppling. Vi förstår att den här situationen måste vara väldigt besvärlig och frustrerande för dig som kund, och vi tar ditt missnöje på största allvar.

Direkt efter att ha tagit emot din feedback, skickade vi ut en besiktningsman som genomförde en extra kontroll av golvlutningen på tätskiktet i ditt badrum.

Resultatet från denna extra kontroll bekräftade att golvlutningen ligger inom det maximalt tillåtna intervallet enligt Boverkets Byggregler, vilket är upp till 20 mm per meter. Det...

Petra R
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Proffsig och kunnig besiktningsman som tog sig tid på plats

Hellen B
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi ska sälja vår lgh och hade lite funderingar gällande vårt relativt nybyggda badrum. Besiktningsmannen gjorde en grundlig bedömning /besiktning och gav feedback på det som var mindre bra. Kändes tryggt att man kunde diskutera. Allt som allt en proffsig upplevelse.

Elias K
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Väldigt bra att anlita för att få objektiv syn på entreprenaden även för annat än badrum. Varje projekt där Badrumsbesiktningar är involverat får vi proffsig och lösningsorienterad syn att förebygga potentiella problem och därmed får vi leverera hög kvalité på våra entreprenader.

Per G

Mycket bra och professionella

Therese L
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi anslutande badrumsbesiktningar vid en helrenovering av vårt hus, två badrum, gäst WC och tvättstugan. Vi är jättenöjda med dras arbete! Superproffsiga, seriösa och kunniga. Nu känner vi oss trygga med att allt är bra gjort även under ytskick! Rekommenderar de varmt!!

Sven Åke Gunnar E
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Tack för mycket bra och värdefull hjälp! Andreas har varit ett stort stöd i en stökig process 👍

Henrik O
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Sakliga och kunniga samt hjälpsamma i dialogen under projektets framfart.

Emma S
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi gjorde en trestegsbesiktning i samband med att vi renoverade vårt badrum. Det var otroligt skönt - och något jag rekommenderar alla att använda sig av! Andreas, vår besiktningsman, var otroligt trevlig och behjälplig under hela processen och till och med hantverkarna var tacksamma för att han lärde dem hur allt skulle gå till. Jag tror inte att jag skulle ha klarat processen utan honom. Och det var också smidigt att beställa tider för besiktningar, etc. Att ha en trestegsbesiktning var också jätteskönt, eftersom man annars...

Rakel F
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Är mycket nöjd med det stöd vi fått i vår badrumsentreprenad tack vare trestegsbesiktningen vi bokade via Badrumsbesiktningar. Det har känts tryggt och proffsigt hela vägen och är övertygad om att stödet lett till ett bättre slutresultat. Renoverar vi badrum igen kommer vi anlita Badrumsbesiktningar igen.

Annette W
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Mycket bra och proffessionell hjälp, trevligt bemötande. Utan Badrumsbesiktningars hjälp hade vi fått ett badrum med många fel och brister. Nu blev allt mycket bra till slut. Kan varmt rekommenderas.

Hanifa N
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi rekommenderar varmt badrumsbesiktningar som genomförde två besiktningar av vårt renoverade badrum i mars & april 2023 (status och slutbesiktning). Vi hade Andreas som var väldigt professionell, effektiv och ett ovärderligt stöd under en konflikt vi hade med entreprenören när det uppdagades att renoveringen inte var fackmannamässigt utförd. Från första kontakten svarade de snabbt. Andreas är jättekunnig och har även en anmärkningsvärd detaljnivå. Dessutom var besiktningsprotokollen vid båda tillfällen omfattande och...

Erik H
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Jag renoverade mitt badrum och anlitade Badrumsbesiktningar för en slutbesiktning. Hjälpsam och kunnig besiktningsman som tydligt förklarade för både mig och hantverkaren om alla anmärkningar som nu är åtgärdade. Rekommenderas varmt.

Mikael N
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Mycket proffsig besiktning. Kan starkt rekommendera.

Christina E
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Som frustrerad o irriterad kund med en badrumsentreprenör som var inkompetent o tafatt fick jag fantastisk hjälp av Andreas på badrumsbesiktningar att omvandla min ilska o känsla av att jobbet var dåligt utfört till konkreta besiktningsåtgärder som omfattade allt från felaktig våtrumsväv o felaktiga lutningar till mer estiskt dåligt utförda målnings- o silikonarbeten. Andreas var trevlig, pedagogisk o saklig. Han bemötte både mig o entreprenören på ett vänligt sätt o avfärdade entreprenörens invändningar genom kunskapsövertag....

Andreas W
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Andreas på Badrumsbesiktningar var mycket kompetent med ett jättefint kundbemötande. Kan varmt rekommendera att ta hjälp av Badrumsbesiktningar för besiktning. Den hjälpen vi fick var ovärderlig för att få badrummet i det skick som branschreglerna föreskriver.

Fredrik R
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi kontaktade badrumsbes. med anledning att vi hade onda aningar om vad vi fått installerat av vår leverantör. Utmynnade i en rätt långdragen process med återkommande åtgärder och återbesiktningar. Vi är väldigt nöjda med Andreas som besiktigade. Upplevde att han kan sitt jobb, kommunicerar på ett tydligt sätt och tog bra ledning och utdelade order om vad som skulle åtgärdas och när. Vi hade många diskutioner där hans långa erfarenhet kom väl till pass. En väl bevandrad yrkesutövare, både inom hans specialist område men...

Linda Y
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Behövde en statusbesiktning av befintligt våtrum. Andreas som genomförde besiktningen är tillmötesgående, kompetent, tydlig och hjälpsam. 10/10 rakt igenom, skulle utan tvekan anlita företaget igen vid behov. Stort tack!

Alexandar S
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Jag har anlitat Badrumsbesiktningar vid två tillfällen. Två stycken slutbesiktningar på ett badrum och en toalett under sensommaren 2021 för att jag hade misstanke om felaktigt byggda utrymmen. Besiktningsmannen Andreas var saklig, objektiv, ödmjuk och väldigt pedagogisk i sitt utförande. Tack vare hans objektiva bedömning kunde jag driva en process vidare mot entreprenören som hade fuskbyggt mitt badrum och toalett. Under hela processen samt även efteråt var Andreas väldigt tillmötesgående med att sakligt förklara vad...

Frida H
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Jag har anlitat Badrumsbesiktningar AB både privat och i min roll som styrelsemedlem. Varje möte är kunnigt, trevligt och mycket proffesionellt. Jag rekommenderar alla att besiktiga sitt badrum/kök med Badrumsbesiktningar. Utan er hade jag haft inbyggda fel i mitt eget badrum samt i andra boendes badrum. Särskilt tack till Andreas och Sajad - ni är fantastiska!

LADAN M
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Badrumsbesiktningar och speciellt Andreas Brolin, har varit världens bästa under mina process med säljare och förening. De är ärliga, genuina och extremt profotionella. De har verkligen stöttat mig och funnits där under hela processen (2år), där jag har skrattatoch gråtit eller under tider jag bara ville ge upp. Skulle aldrig ha klarat av det hela! De är grymma och jag skulle rekommendera att man även tar in de innan man skriver på kontrakt på lgh i Sthlm.

Jasmin Z
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Jag kan inte med ord beskriva hur exceptionellt duktig Andreas Brolin är. Inför vår entreprenad av badrum anlitade vi ett företag med mycket gott rykte och rekommendation. Under entreprenadens gång har vi varit oroliga för fuskbygge, inte fått våra frågor besvarade och de har pratat runt oss samt försäkrat oss om att badrummet kommer att vara fackmannamässigt utfört. Vi valde att ta kontakt med Andreas direkt, in kom han med sin enorma och trygga kompetens. Han fann över 28 fel varav några var grova fel. Gång på gång försökte...

MIRZO K
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Stort tack till Andreas på badrumsbesiktningarna. Vi är tacksamma för din hjälp och stöd under våra byggprojekten. Du är kunnig, proffsig och har bygget i fokus. Vi på Jrm group är tacksamma och ser fram emot att få träffa dig på kommande projekt.

MARIA W
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Anlitade badrumsbesiktningar för en tre-stegs besiktning av mitt badrum som totalrenoverades. Det var utan tvekan den bästa investeringen jag kunde göra med facit i hand, besiktningsmannen hittade vid varje besiktning fel som entreprenören fick åtgärda innan de kunde gå vidare till nästa moment. Utan besiktningen hade jag fått ett felbyggt badrum, utan att vara medveten om det. Rekommenderar alla jag känner att anlita badrumsbesiktningar och jag kommer även göra det vid framtida renoveringar. De är proffsiga, kunniga och...

MARTA ELIZABETH E
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Om du inte är expert på badrum så tro mig det är värt varenda krona att anlita Badrumsbesiktningar AB. Jag blev lurad på min första badrumsrenovering trots att jag gjort min research, tagit in offerter och valt ett företag med bra referenser. Entreprenören ansåg att jag hade höga krav och sen gick den i konkurs. Dyr läxa så till omgång två köpte jag en tre-stegs-besiktning och skrev in i avtalet med entreprenören att en tre-stegs-besiktning skulle göras. Andreas är ett fullblodsproffs, extremt kunnig, var mitt stöd och kom...

Anton Horace B
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi har anlitat Badrumsbesiktningar AB vid samtliga våra badrumsrenoveringar och kommer att göra det vid alla kommande badrumsrenoveringar. De är extremt professionella och superkunniga. Vid alla renoveringar har de noterat fel och brister som byggarna sedan har fått åtgärda innan det är försent. Jag kommer aldrig att genomföra en badrumsrenovering utan att anlita Badrumsbesiktningar AB.

Hanna Elisabeth B
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Hade frågor kring rätt och fel ang badrumsbygge. Fick mycket proffsig hjälp och bra bemötande av Andreas som var pedagogisk och förklarade det jag behövde veta. Andreas kunde sätta sig in i våra utmaningar och föreslå lösningar. Det var också en väldigt stor hjälp att kunna hör av sig i efterhand när det dök upp följdfrågor på telefon och sms. Tack Badrumsbesiktningar och tack Andreas!

LAVEN B
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Beställde en besiktning efter att ha hamnat i en tvist med min byggfirma. Arbetet hade dragit ut 4 månader över tid och var väldigt slarvigt utfört. Fick hela tiden höra att ”det ska vara så” och att jag hade för höga krav. Kände sig så hjälplös och överkörd eftersom man inte själv är kunnig i ämnet. Andreas från badrumsbesiktningar var hos mig. Han köpte inte entreprenörens ursäkter och bortförklaringar och grillade honom. Jag hade äntligen någon i mitt hörn med kompetens och kunskap. Slutligen blev badrummet inte godkänt,...

Neda J
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi beställde en tre-stegsbesiktning av alla badrum samt kök i samband med en totalrenovering i en villa. Även om vår huvudentreprenör och alla underleverantörer hade alla intyg, certifikat etc. ville vi ha tryggheten som kommer med att ha ett oberoende besiktningsföretag och som dessutom kan föra din talan när det uppstår eventuella problem som måste åtgärdas. Båda Sajad och Andreas på Badrumsbesiktningar har varit hjälpsamma under hela processen och kommit med bra förslag på lösningar. Jag rekommenderar alla som att investera i en sådan besiktning oavsett hur seriösa företag ni använder.

DAVY G
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Kan inte säga något annat än BRA!! Kontakten med Sajad och den duktige besiktningsmannen som kunde hitta flertalet fel som avhjälptes av hantverkaren. Kan mycket varmt rekommendera dom och tänker anlita dom igen!

SANNA S
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi hade köpt en tre-stegs-besiktning. Vi var lite oroliga innan att besiktningsmannen skulle vara mer på entreprenörens ”sida” eftersom de troligtvis känner varandra i branschen men så var det inte. Kände tydligt att besiktningsmannen representerade oss. Besiktningsmannen hittade fel i rördragning som åtgärdades av entreprenör. Trevlig, proffsig och punktlig besiktningsman. Vi är väldigt nöjda och känner att det verkligen var värt pengarna. Vi köpte denna besiktning innan vi anlitade entreprenör och skrev in i avtalet med entreprenören att tre-stegs-besiktning ska göras.

IDA E
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi anlitade badrumsbesiktningar för en statusbesiktning av befintligt badrum. Från första kontakt har de varit så professionella och tydliga. Andreas tog sig tid på plats efter utförd besiktning att förklara alla punkter på ett väldigt pedagogiskt vis. Även efter utförd besiktning har han varit otroligt hjälpsam och svarat på mina funderingar som dök upp efteråt. Rekommenderar alla att anlita Badrumsbesiktningar AB, och om vi någonsin ska renovera igen kommer vi att anlita dom för en trestegsbesiktning.

Saada E
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Supernöjd! Jag beslutade på kort varsel att anlita badrumsbesiktningar AB och de kunde erbjuda mig snabb hjälp. Andreas som jag har haft kontakt under min besiktning, upplevde jag som mycket lyhörd, lugn och professionell. Han gav tydliga råd och hänvisade till rådande branschregler. Väldigt hjälpsam även efter, i samråd med entreprenören som behövde åtgärda felen som upptäcktes. Jag kan varmt rekommendera Andreas och badrumsbesiktningar AB. Skulle absolut använda de åter, om jag skulle göra om ytterligare badrum.

Annie D
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Supernöjd! Fick tid för besiktning enlight önskemål, professionella och trevliga på plats. Väldigt hjälpsamma även efter, i samråd med byggare som behövde åtgärda felen som upptäcktes. Skulle definitivt rekommendera de /använda de igen.

Sahereh E
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Besiktade huset innan vi skrev kontrakt via Badrumsbesiktningar AB och det var det bästa vi har gjort. Besiktningsmannen var väldigt kunnig och proffsig och upptäckte massor med fel i badrum och kök som inte hade upptäcks på överlåtelsebesiktningen. Det i sin tur ledde till att vi fick ett viss förhandlingsutrymme med säljarna inför köpet.

ARY D
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Proffsiga, snabba på återkoppling och ett gott bemötande!

Alex B
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Har tidigare erfarenhet med andra besiktningsföretag men Badrumsbesiktningar överträffade alla förväntningar. De har genuina och djupgående kunskaper om allt som har med badrum att göra. Jag köpte deras 3-stegsbesiktning och är mycket nöjd.

Tara H
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Vi beslutade på kort varsel att anlita Badrumsbesiktningar AB och de kunde erbjuda oss snabb hjälp. Andreas som vi har haft kontakt med under hela 3-stegs besiktningen upplevde vi som mycket lyhörd, lugn och professionell. Han gav tydliga råd och hänvisade till rådande branschregler. Kan varmt rekommendera Anderas och Badrumsbesiktningar AB. Skulle absolut anlita de åter om vi skulle göra om ytterligare badrum.

Klas E
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Kunniga, flexibla och kundvänliga!

ESSAN I
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Badrumsbesiktningar levererade över förväntat! I en bransch där många slarvar med tid, ekonomi och kvalité så höll besiktningsmannen och ägaren/VD måttet mer än förväntat! Tack!

Nils Marcus C
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Jag valde trestegsbesiktning vid min badrumsrenovering. Det kändes tryggt och min besiktningsperson var kunnig, tillmötesgående och svarade gärna på mina hundratals frågor. Visst, det kostar en hel del pengar men för mig var det värt varenda krona för att säkerställa en väl utförd badrumsrenovering. Billigare än en Hästens säng och jag sover bättre!

Ingrid Katarina Ö gillar detta
Ingrid Katarina Ö
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Bokade i sista stund in en trestegsbesiktning hos Badrumsbesiktningar när mitt badrum skulle renoveras. Vid första VVS-besiktningen hittades 7 fel. Jag tyckte då att ”min” besiktningsman Andreas, var lite väl hård och kritisk, vilket nog egentligen berodde på att jag blev påverkad av byggfirmans åsikter. Är nu så glad att jag anlitade Badrumsbesiktningar då det varit fel hela vägen, men som tack vare Andreas, blivit åtgärdade innan det var försent. Han har hela tiden tålmodigt svarat på mina frågor och funnits till hands...

Une Stefan Mattias E
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Proffsiga och kunniga som hitatde flera anmärkningar i badrummet som annars hade orsakat problem i framtiden.

Per A
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Beställde 3-stegsprogrammet och är mkt nöjd. Professionell besiktning och en bra dialog med både mig som beställare och med entreprenören. Jag skulle aldrig själv kunnat upptäcka alla ev. brister, men besiktningsmannen var kunnig och noggrann, så slutresultatet har blivit riktigt bra. En mycket väl värd investering - rekommenderas!

Åsa Charlotta R
Skrev om Badrumsbesiktningar AB

Att beställa 3-stegs besiktning av Badrumsbesiktningar är den bästa investeringen jag gjort! Och det av flera anledningar: de hittade fel jag aldrig skulle sett förrän jag skulle upptäckt att badrummet inte fungerade som det skulle, dem var pedagogiska och svarade på mina frågor, de var flexibla med tider och fantastisk service! Så nu efter renoveringen vet jag att jag inte bara har ett fint badrum utan jag har ett badrum som renoverats korrekt enligt branschens alla regler! Rekommenderar Badrumsbesiktningar till alla...