Badrumsbesiktningar AB

Valhallavägen 114, 114 41 Stockholm — Visa karta

Badrumsbesiktningar är Sveriges ledande besiktningsföretag inom våtrum. Varje år genomför företaget fler än 1000 besiktningar av badrum i samband med badrumsrenoveringar samt nyproduktion.

Badrumbesiktningar är certifierade av RISE (Research Institutes of Sweden), anslutna till SBR (Svenska Byggingenjörers Riksförbund) samt utbildade och listade hos branschorganisationerna Byggkeramikrådet, Säker Vatten och BRiF (Branschföreningen för Relining i Fastigheter). Är även medlemmar i SBRs expertgrupp för entreprenadbesiktning, Sveriges Handelskamrar och Entreprenadrådet.

Badrumsbesiktningar är ett oberoende besiktningsföretag som hjälper privatpersoner, bostadsrättföreningar och fastighetsägare att kvalitetssäkra badrumsrenoveringar och våtrumsentreprenader, från start till slut. När du ska bygga ditt badrum är det klokt att genomföra en besiktning av badrum.

Oavsett om du misstänker en fuktskada, behöver en expert som kvalitetssäkrar genom hela badrumsrenoveringen eller ska slutbesiktiga ditt nya badrum så kan du vara säker på att Badrumsbesiktningar kan hjälpa dig.

Läs mer på badrumsbesiktningar.se
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 69 kunder tycker om Badrumsbesiktningar AB

• 2020-03-27

Kajsa L skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi beställde en sk statusbesiktning av badrummet i vår nyköpta bostadsrättslägenhet.
    Snabb respons, professionellt och vänligt bemötande. Dock kan vi tycka att det var ganska dyrt mht till arbetsinsatsen. Men priset verkar ha varit fast för denna typ av uppdrag.
    /Kajsa Läs mer
  • 2020-03-24

Christer J skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Läges analys
    Med respekt
    Analysen är den kvalitet som är
    Den produkt har utförts med hög kvalitet
    Christer Johansson Läs mer
  • 2020-03-23

Isabelle J skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi valde att göra 3-stegs besiktning och vi är väldigt nöjda med bemötandet, snabbt svar vid frågor via mejl. Läs mer
  • 2020-03-21

Stefan S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Köpte 3-stegsbesiktning för mitt badrumsprojekt och blev mkt nöjd. Perfekt länk mellan mig och byggfirman där det fanns minst sagt brister i kommunikationen. Professionellt bemötande och bra dialog där jag snabbt fick svar på frågor och funderingar. Värt varje krona. /Stefan Läs mer
  • 2020-03-20

Sofia G skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jag tog hjälp av Badrumsbesiktningar AB då jag upptäckt några små sprickor i kaklet i mitt badrum och blev orolig att det kunde finnas fukt. Badrumsbesiktningar kom dit och gjorde en noggrann undersökning av badrummet. Är väldigt nöjd över deras jobb och det detaljerade skriftliga utlåtandet med bilder jag erhöll några dagar senare.
    Kan varmt rekommendera detta företag! Proffsiga, trevliga och noggranna. Läs mer
  • 2020-03-20

Olov T skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jag anlitade badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning av tre badrum. Sajad gjorde ett mycket bra jobb och var behjälplig med att svara på frågor även mellan själva besiktningstillfällena. Sajad hittade en del fel som vi hade missat om vi inte hade anlitat badrumsbesiktningar så det var värt kostnaden att anlita dem. Läs mer
  • LEVI G

2020-03-19

LEVI G skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Beställde status besiktning då jag hade problem med badrum efter köp. Otroligt duktig besiktningsman som hittade massa fel. Trevligt bemötande och mycket god service! Läs mer
  • 2020-03-19

Moa S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Helt klart rätt val att anlita Badrumsbesiktningar AB.
    Hade en knivig situation och behövde hjälp genast!
    Supertrevliga Sajad svarade, väldigt förstående och tillmötesgående så löste han mitt problem på 2 sek.
    Helt okomplicerat fixade han fram Andreas, som snabbt var på plats, även han lika trevlig och förstående. Effektivt och väldigt noggrant gjorde han en total statususbesiktning, som vi direkt efteråt gick igenom tillsammans för ev frågor. Ett par dagar senare fick jag ett väldigt utförligt besiktningsprotokoll, där precis allt fanns dokumenterat både skriftligt och med bilder.
    Känns underbart att bara på några dagar känna total trygghet, tillit och kunna gå med ryggen fri.
    Proffsiga, trevliga, effektiva och ser till kundens bästa på alla sätt- Rekommenderas starkt!!! Läs mer
  • 2020-03-18

Homan S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Beställde besiktning av två badrum under pågående renovering.
    Både priset och handläggningstiden var väldigt bra.
    Väldigt professionella. Fick både muntlig och skriftlig genomgång av vad som var bristande i badrummen och hur man avhjälper det på bästa sätt. Läs mer
  • GUNHILD B

2020-03-14

GUNHILD B skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Anlitade Badrumsbesiktningar för slutbesiktning av nyrenoverat badrum. Kontakt upprättades med Sajad som direkt tog på sig uppdraget. Han verkade mycket seriös och kunnig. Förklarade allt mycket tydligt och återkom med besiktningsprotokollet inom 2 arbetsdagar som nu har vidarebefordrats till badrumsentreprenören. Tyvärr blev inte badrummet godkänd, så det återstår att se vad som händer sedan. Med facit i hand hade jag gärna anlitat Badrumsbesiktningar från början av renoveringen (trestegsbesiktning). Då hade man kanske kunnat undvika trassel på vägen. Läs mer
  • FRIDA L

2020-03-09

FRIDA L skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jättebra bemötande och service! Kändes bra att vara i trygga händer då besiktning av badrum är så viktigt. Läs mer
  • 2020-03-07

Beatrice Kristina S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jätte duktiga och väldigt hjälpsamma! Kommer garanterat anlita igen. Läs mer
  • AFSHIN R

2020-02-28

AFSHIN R skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi var i snabb behov av en badrumsbesiktning då en av våra medlemmar råkat göra hål i grannens badrum. Inom loppet av en vecka var badrummet besiktigat och utlåtandet given. Tack för snabb och smidig förfarande. Läs mer
  • 2020-02-26

Erik H skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Kontaktade badrumsbesikning efter att jag renoverat mitt badrum och var lite osäker på om allt gått rätt till, fick snabbt svar och kunde boka in en tid omgående. Uppskattas att kunna få ett snabbt utlåtande av någon oberoende och inte behöva förlita sig helt på hantverkare. Läs mer
  • 2020-02-17

Erik A skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jag har nyttjat badrumsbesiktningar tidigare. Att genomföra badrumsrenovering utan besiktning är vansinne. Även om man har Sveriges seriösaste hantverkare så är det en djungel av regelverk som de ska kunna. I sammanhanget är kostnaden för besiktningen väldigt liten. Det medför även att hantverkaren vet att besiktningen kommer slå ner om de fuskar, så lägstanivån höjs. Denna gång byggde vi två badrum samtidigt i vårt hus, och genomförde trestegsbesiktning på båda. Även om vi anlitat en seriös byggare, relativt dyra, och med mycket goda referenser så hittade Sajad ca 5 punkter per badrum per besiktning som behövde åtgärdas, småsaker, men som i slutändan gör att våra badrum håller toppklass. Läs mer
  • 2020-02-08

SALOMON R skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Behövde akut en besiktning av ett badrum. Sajad ställde upp med kort varsel och gjorde en besiktningen på
    ett mycket professionellt och trovärdigt vis. Samma dags eftermiddag fick jag besiktningsprotokollet. Jag har efter det mailat Sajad med följdfrågor samt bett om råd. Jag har alltid fått svar med i princip vändande mail. Sajad håller en mycket hög sevicegrad. Läs mer
  • Kämp Eva Brita Eleonora K

2020-01-24

Kämp Eva Brita Eleonora K skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi använde Badrumsbesiktningar (Mathias) vid vår badrumsrenovering maj-juni 2018. Vi var supernöjda med dem! Vi var skeptiska till en början kring böket att ha en besiktningsfirma involverad i processen också (det var ett krav från vår bostadsrättsförening), men i slutändan hade vi inte kunnat vara mer än nöjda, pga:
    - Super att få fackmannamässig kompetens och hjälp längs vägen (annars blir man lätt som konsument utlämnad helt till hantverkaren)
    - Badrumsbesiktningar var alltid: 1/ flexibla med när de kom ut för att göra besiktningen och anpassade sig till oss. 2/ tydliga i sin feedback och sin rekommendation till hantverkarna. 3/ hjälpte mig som konsument att förstå inte bara "svart och vitt" utan också hur jag skulle värdera gråzoner. 4/ punktliga och tydliga i sin formella återrapportering.

Jag kan verkligen rekommendera tredjepartsbesiktnignar generellt och Badrumsbesiktningar specifikt!

Brita Läs mer
  • NILS TONY N

2019-12-16

NILS TONY N skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Snabb och personlig kontakt! Professionellt bemötande mot entreprenör. En trygghet vid dyr badrumsrenovering. Läs mer
  • 2019-12-14

SANNA E skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jag kom i kontakt med Sajad då jag hade en dålig magkänsla kring renoveringen av mitt badrum. När jag berättade i vilket skede jag var i i badrummet så var han otroligt vänlig och kunde åka ut akut för att besiktiga. Tack vare honom så kunde jag stanna bygget i tid och förhindra ett badrum som varken skulle vara tryggt att använda eller som skulle gå igenom en slutbesiktning. Sajad var väldigt tålmodig och hjälpte mig oerhört mycket vilket jag är otroligt tacksam över. Jag rekommenderar honom starkt, och att alla som renoverar ett badrum bör anlita detta företag för en 3 stegs besiktning så att man hela tiden har full koll under hela resans gång och för att man ska kunna känna sig trygg och glad över sitt nyrenoverade badrum. Och till sist, lita på er magkänsla, känns det inte bra så är det oftast inte det. Bättre att komma på det i början / mitten på en renovering istället för när bygget är klart. Läs mer
  • 2019-12-09

SOFIA S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Efter vår badrumsrenovering hade vi en klump i magen då vi inte var helt säkra på att allt var riktigt utfört. Vi kontaktade badrumsbesiktningar och fick snabb och proffsig hjälp direkt. Det var en sten som lättade när vi fick en ”godkänd-stämpel” från dem! Dessutom ett mycket trevligt bemötande. Tack! Läs mer
  • Malin S

2019-11-18

Malin S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för att kontrollera att renoveringen av vårt badrum var korrekt utförd. Vid den första besiktningen upptäcktes ett antal fel - vilka tydligt specificerades av besiktningsmannen. Vid ombesiktningen såg man till att kontrollera att de tidigare felen var avhjälpta enligt branschreglerna. Vi uppskattar verkligen de båda besiktningsmännens arbete - de var proffsiga, trevliga kunniga och oerhört hjälpsamma samt tålmodiga.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-11-12

Anders Tobias W skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar, Sajad för att känna trygghet i hur arbetet med vårt badrum genomfördes. Vi genomförde flera besiktningar under arbetet med badrummet, bl.a. besiktning av tätskikt med avslutande slutbesiktning. Vi är mycket nöjda med Badrumsbesiktningars arbete. Besiktningarna var effektiva och noggranna och protokollen levererades snabbt och var välmotiverade i både text och med fotodokumentation. Dialogen med entreprenören förenklades och de blev mer på tå. Sajad tog sig också tid att förklara när vi undrade över något. Vi är glada att vi beslutade att anlita Badrumsbesiktningar tidigt under arbetets gång och känner nu trygghet i hur arbetet med badrummet har utförts i alla steg. Vi kan varmt rekommendera andra att anlita Badrumsbesiktningar! Läs mer
  • 2019-10-29

Ida P skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jag anlitade Badrumsbesiktningar i samband med min badrumsrenovering för att få ett oberoende utlåtande och för att känna mig trygg under samt efter renoveringen. Valde trestegsbesiktning vilket var ett klokt val för att undvika överraskningar vid slutbesiktningen, något som jag rekommenderar alla att göra vid renoveringsarbeten. Kom i kontakt med Sajad som gav ett proffsigt och trevligt bemötande och kunde svara på alla frågor och funderingar som uppstod.

Jag rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Maria Z

2019-08-15

Maria Z skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Trevligt bemötande och effektiv men grundlig besiktning av våra nyrenoverade badrum. Vi fick en snabb återkoppling med ett utförligt och professionellt skrivet besiktningsprotokoll. Läs mer
  • 2019-08-14

GÜLCAN G skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Fick rekommendationen att anlita Badrumsbesiktningar, då vi misstänkte att vår byggare lagt vårt golv felaktigt i varje rum. Vi valde 60x60 plattor och märkte att det var bomningar i nästan varje platta. Vår byggare insisterade på att dom var korrekt ditsatta men vi vart orolig och kontaktade då badrumsbesiktningar. Fick då kontakt med Sajad som var till stor hjälp, super trevlig och otroligt hjälpsam. Och vi bestämde då tid med honom för att komma ut och kolla. Han var noggrann och gick igenom varje rum. Som vi misstänkte så var golvet felaktigt ditsatta. Tack vare Sajad så fick vår byggare göra om allt och idag är vårt golv perfekt. Så är ni orolig över att något inte riktigt står rätt till kan jag starkt rekommendera Badrumsbesiktningar. För mig var dom guld värda och värt varenda krona. Läs mer
  • Ida G

2019-08-13

Ida G skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Superbra och proffsiga! Jättebra för att följa upp renoveringar och ger gärna råd i efterhand Läs mer
  • Mindaugas S

2019-08-06

Mindaugas S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Snabb, proffsig besiktning av badrum jag gjort. Läs mer
  • Mattis M

2019-07-24

Mattis M skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi renoverade vårt badrum hösten 2018 och använde oss då av Badrumsbesiktningar för att göra en trestegsbesiktning, vilket jag varmt kan rekommendera. Entreprenören ansträngde sig troligtvis lite extra när de visste att deras arbete skulle granskas, vilket bidrog till ett mycket bra slutresultat. I varje steg fick vi bra input från besiktningsmannen. Utifrån detta fick entreprenören förstärka bjälklaget, lägga om en liten del av tätskiktet samt komplettera sin dokumentation. Sammantaget upplever vi att besiktningarna verkligen skapade ett mervärde. Besiktningsmannen var för övrigt lätt att ha och göra med, gav ett professionellt intryck och var mån om att vårt badrum skulle bli bra. Läs mer
  • 2019-05-27

Tim ben frans A skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Simply excellent. We had huge problems with the initial building company that build our bathroom. After the bathroom was done, a besiktningsman from Badrumsbesiktningar made a super clear and detailed slutbesiktnings report with all the faults and mistakes made. We regretted not to have hired them for a three-step-besiktning from the beginning of the renovation, because this probably would have prevented the poorly build bathroom. To solve all the problems we finally had to decide to redo the entire bathroom with another building company. We had no doubt to hire Badrumsbesiktningar with the three-step besiktning. Their presence during key stages of the bathroom renovation (VVS/pipes, and the placing of Tätskikt) and requirement of approval (godkänt) to proceed, really made sure that all went well the second bathroom renovation. We really appreciate their professionalism, knowledge, advise and thoroughness. I would highly recommended to involve them in any bathroom renovation. Läs mer
  • 2019-05-12

Marta K skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar ca 2 år efter slutförd renovering av vårt badrum. Detta då hantverkarna påstod att de inte gjort några fel och vi behövde ha detta på papper. Vi fick superbra återkoppling och professionellt bemötande av Mathias och allt kändes tryggt från start till slut. Han svarade även på frågor efter utfört arbete och var väldigt engagerad och förklarade allt så bra hela tiden. Kommer vi någonsin ge oss in i en badrumsrenovering i framtiden kommer Badrumsbesiktningar få vara med från start istället för i efterhand som nu. Läs mer
  • 2019-05-10

Karen annelie N skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Anlitade Badrumsbesiktningar i ett reklamationsärende angående uppsatt kakel från Kakelspecialisten, kaklet visade sig inte tåla vatten. Fick ett proffsigt bemötande av Mathias som bekräftade skadorna och snabbt skrev rapporten. Varken NDE bygg eller Kakelspecialisten har dock ännu inte gått oss till mötes i ärendet. Läs mer
  • John Henrik H

2019-05-07

John Henrik H skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Att anlita en besiktningsman var i efterhand det enskilt klokaste beslut vi tog under hela vårt renoveringsprojekt. Badrumsbesiktningar kan vi varmt rekommendera åt alla som går i ombyggnadstankar, gärna innan projektet påbörjas. Läs mer
  • Pawel F

2019-05-07

Pawel F skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi fick en mycket noggrant utförd besiktning samt efterbesiktning. Det räddade oss från en eventuell framtida katastrof efter en mycket dåligt genomförd renovering. Läs mer
  • 2019-05-06

Matilda L skrev om Badrumsbesiktningar AB
    De bäst spenderade av alla tusenlappar vi plöjt ned i våra två badrumsrenoveringar (samma badrum), var de 5k vi investerade i Mathias Eriksson från Badrumsbesiktningar i Stockholm. Vi rekommenderar alla som ska renovera sitt våtutrymme att leja honom. Tror inte det finns en regel, paragraf eller klausul i de olika ramverk som gäller byggnation av våtrum som han inte har koll på. Läs mer
  • RUBÉN L

2019-05-06

RUBÉN L skrev om Badrumsbesiktningar AB
    proffsigt, smidigt och bra service! Läs mer

Anette E skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vid slutbesiktning av badrummet använde vi oss av Badrumsbesiktningar AB. Vi är mycket nöjda med hur Mathias förklarade, sakligt och pedagogiskt. Då flera fel hittades blev det en besiktning till och återigen var han tydlig och framförallt lugn. Rekommenderas varmt. Läs mer

Sara F skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jag kan varmt rekommendera Badrumsbesiktningar. Jobbet utfördes noggrant och återkopplingen var snabb. Läs mer

Per O skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi har använt badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning vid en renovering, Fungerade utmärkt. Mathias höll de tider vi överenskommit och gjorde ett utmärkt jobb. Läs mer
  • Daniel H

2019-05-04

Daniel H skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi använde Badrumsbesiktningar för en slutbesiktning vid badrumsrenovering samt en uppföljande besiktning. Mathias var väldigt noggrann och hittade flera saker som behövde åtgärdas och förklarade väldigt lugnt och pedagogiskt vad det innebar. Han var också snabb med att svara på frågor via mail, och kom tillbaka för en ny besiktning trots att han egentligen hade semester. Läs mer
  • 2019-05-03

Emma A skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för en trestegsbesiktning. Vi är över förväntan nöjda, snabb och proffsig återkoppling både vid dialog innan uppföljning efter varje besiktning. Vi fick väldigt fint stöd! Läs mer
  • 2018-12-31

Linn S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi tog hjälp av Mathias både för en statusbesiktning av tidigare badrum och en entreprenadbesiktning vid renovering av det nya badrummet. Har känts tryggt att ha någon extra som kontrollerar hantverkarna och vi är mycket nöjda med hjälpen vi fått från Mathias då han varit flexibel och enkel att ha kontakt med. Läs mer
  • Maja S

2018-11-22

Maja S skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Debiterad fullt pris för en besiktning som tog ca 15 minuter och som resulterade i ett protokoll i vilket inget framkom som jag inte redan hade konstaterat själv. Det höll varken mot försäkringsbolaget eller styrelsen. Visst var Mathias trevlig och var lätt att nå, men i praktiken innebar detta pengarna i sjön. Läs mer
  • 2018-11-17

Alex J skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Lite långsam men annars toppenbra, kan varmt rekomenderas! Läs mer
  • 2018-10-23

Christoffer B skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Snabb respons på fråga om besiktning. Gjorde en noggrann besiktning av badrummet och skickade rapport snabbt därefter. Läs mer
  • Tobias A

2018-08-27

Tobias A skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi blev supernöjda med besiktningen av vårt badrum. Mathias var duktig och noggrann och inget lämnades åt slumpen. Svarade snabbt på vår förfrågan och väntetiden var obefintlig. Läs mer
  • 2018-04-08

Therese E skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Vi anlitade Badrumsbesiktningar för en slutbesiktning renovering av av badrum, gäst-wc samt tvättstuga med dusch. Jag hade en positiv känsla från början vilken stärktes under besiktningen (med Mathias). Redan under besiktningen kände jag att det var rätt beslut att lägga pengar på en sådan. Jag upplevde det hela proffsigt och kompetent och både jag och entreprenören fick en genomgång på plats, så när protokollet sen kom var det rätt lätt att förstå samt att det innehöll bilder och förklaringar.
    Jag var väldigt mån om att få protokollet tidigt då jag ville kunna få renoveringen slutförd och flytta in. Till min stora glädje kom protokollet tidigare än utlovat och de hade på eget initiativ jobbat övertid för att leverera det. Läs mer
  • 2018-02-27

Ella skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Femma p.g.a.:

- Snabb kommunikation och återkoppling, både gällande tidsbokning och för efterföljande frågor
    - Proffsigt och tryggt bemötande
    - Tydligt och utförligt besiktningsprotokoll
    - Jag fick bra råd om vad som var viktigt att tänka på för att lösa situationen med tidigare ägare Läs mer
  • 2017-12-31

Hanne-Lise H skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Jag hade tänkt beställa en slutbesiktning av badrumsrenoveringen, men blev rekommenderad att välja trestegsbesiktning. I efterhand är jag supernöjd att det blev en trestegsbesiktning, det upptäcktes en del fel under arbetets gång som inte hade kunnat upptäckas vid en slutbesiktning. Utlåtandet som jag fick är supertydligt och känns bra att kunna visa upp när det är dags att sälja lägenheten.

Jag rekommenderar alla som ska renovera badrum att anlita ett besiktningsföretag, och kan rekommendera Badrumsbesiktningar! Läs mer
  • Pontus H

2017-12-29

Pontus H skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Kunde tack vare denna seriösa och flexibla firma snabbt få en entreprenör att göra om en del av ett jobb som inte var bra gjort! Läs mer
  • 2017-12-27

sebastian c skrev om Badrumsbesiktningar AB
    Blev rekommenderad företaget Badrumsbesiktningar av en vän och tog kontakt med företaget. Mycket snabb återkoppling, lugna, tydliga och professionella. Saklig och informativ besiktning. Kunniga och serviceinriktade.

Kan varmt rekommenderas!

Sebastian Läs mer