Alla kategorier Cafe Stockholms län Stockholm Södermalm Södermalm Barista Fair Trade Coffee

Barista Fair Trade Coffee

Götgatan 67, 116 21 Stockholm — Visa karta

Läs vad 17 kunder tycker om Barista Fair Trade Coffee

• Nina F
    Nina F skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Bästa kaffet!
  • Zanna L
    Zanna L skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Underbar miljö! Härligt att få sitta och fika på en gammal singelbiograf.. Konceptet är bra (även om miljö/personal skiljer sig åt mellan de olika adresserna). På Götgatan: mycket trevlig personal. Gratis wifi och oftast gott om plats. Utbudet av mat/fika är något begränsat och statiskt - men det är också det enda som drar ner betyget.
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Ett kafé som gått överstyr vad gäller priserna. Tror du får svårt att hitta ett dyrare kafé på hela Södermalm och dessutom är kaffet inte speciellt gott. Ok, det är lite coolt med fairtrade men det får finnas någon måtta där ute.
  • Robert C
    Robert C skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Fanny och "empa" är ju solstrålar. Omöjligt att inte bli glad om någon av dessa två välkommnar dig.
    Elton jobbar ganska mycket och ger mer av en lugn stämning, en säker typ.
    Dessa är de tre stjärnorna på Barista Fair Trade Coffee på Götgatan.

Det finns två st väldigt hårda kvinnor som inte riktigt ger samma glada stämning som de andra tre, vilket är viktigt när lokalen i sig är ganska jobbig. De försöker, men det blir inte "äkta".

Priserna är höga om man jämför med Sosta på kaffefronten och när det kommer till maten så är det också rysligt höga priser. Läsken är sjukligt dyr på sina 28 kr för en 33 cl cola.. Allt är super-gott, men 60+ för en sallad som innehåller mest bulgur är inte ok enligt mig.

Men jag går dit för kaffet, och priserna känns inte så hemska om någon av de tre stjärnorna är där och lägger till det där lilla extra.
    Nikke L gillar detta
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Kaffet är egentligen bra men den blaskiga latten jag fick där i somras drar ner betyget ordentligt! Och att de tvekade om de skulle ge mig en ny. Inte bra!

Men det BRUKAR vara bättre.
  • Måns J
    Måns J skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Kaffet är faktiskt inte gott, latten är undermålig. Trevlig personal, och jag har inte provat maten, men som kaffeställe bör det undvikas.
    Nikke L gillar detta
  • Kenneth G
    Kenneth G skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Fantastiskt ställe, trevlig personal, väldigt goda mackor och gott kaffe. Wifi finns för de med stammiskort, vilket är gratis. Dessutom är ju hela konceptet briljant.
  • Theo M
    Theo M skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Fair trade kaffe! Tycker detta ar otroligt viktigt och darfor ar detta ett bra alternativ. Dessutom ar det ett mycket gott kaffe!
  • Linus J
    Linus J skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Underbart kaffe som dessutom är rättvisemärkt! Kand det bli bättre? Här kan man passa på att ta en caffé latte, inget överbrändt med gräddbakelse-skum här inte...
  • anna n
    anna n skrev om Barista Fair Trade Coffee
    här får en kopp kaffe en extra betydelse. serverad med stil, kunskap om både smak och rättvisa. skön lokal.
  • Emma K
    Emma K skrev om Barista Fair Trade Coffee
    min absoluta favorit! deras kaffeblandning är något utöver det vanliga!
  • Cecilia M
    Cecilia M skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Mitt absoluta favoritfik alla kategorier. Gott kaffe, rättvist och ekologiskt, trevlig personal och härligt att bion och fiket samsas i lokalen!
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Underbart gott kaffe! Priserna i högsta laget, men är man sugen på riktigt gott kaffe så är det värt det.
  • Jennie k
    Jennie k skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Barista på götgatan är ett självklart val när man är på söder! Fantastiskt kaffe! Hörde något om att personalen där tävlade i kaffeSM. När jag var här så fick jag inte bara en kaffe utan även en trevlig liten pratstund om just kaffe, de kunde svara på min frågor med säkra svar, märkets tydligt att de hade ett brinnande kaffeintresse. Måste också slå ett slag för baristas pasta, förstår inte riktigt hur de kan hålla en så fantastiskt pasta på ett cafe??!! Reomenderas varmt!
  • Simon O
    Simon O skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Helrätt koncept. Alltid trevlig personal. Grymt kaffe från Johan & Nyström.
    Jennie k gillar detta
  • Christian M
    Christian M skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Kvalité, trevlig personal och mysig inredning!
  • Emma K
    Emma K skrev om Barista Fair Trade Coffee
    Barista har redan lyckats bli mittpunkten på Söder. Konkurrensen är hår om sofforna ute i solen, men skapar gemytligehet när man måste dela. För de som vill ha avskildhet finns det gott om plats innomhus, glöm inte bort ovanvåningen där man kan sitta och tjuvtitta på förbipasserande och gäster. Har blivit en återkommande favorit. Ett genomtänkt sortiment, gott kaffe med många tillval av sojamjölk, laktosfritt osv, trevlig frukostmeny och alltid tillmötesgående personal. Och det utöver det faktum att de tagit på sig rollen att servera rättvisemärkt i största möjliga mån. Bland annat har de den fair trade producerade Colan Ubuntu och mängder av ekologiska teer. Rekommenderas så länge det finns sittplats över till mig ;)
    Mattias T, Mattias T gillar detta

Götgatan 67, 116 21 Stockholm