Be Resor AB

Läs vad 3 kunder tycker om Be Resor AB

• LARS P

2020-05-14

LARS P skrev om Be Resor AB
    Inställd Formel 1 resa Monaco maj 2020. Jag köpte en paketresa för 3 personer i oktober 2019 och betalade då hela beloppet 65.736 kr. BE Resor benämner detta för "lyxpaket" .. Resan skulle bli en riktig höjdpunkt för oss tre generationer, jag, min son och mitt barnbarn. När det sedan stod klart för alla att tävlingen blev inställt krävde jag pengarna tillbaka med hänvisning till paket reselagen som är entydig ger konsumenten rätt till det. BE Resor erbjöd då mig presentkort istället. Så sent som 2020-05-12 gick Konsumentverket ut med pressmeddelande som understryker din rätt som konsument att få pengar tillbaka utan fördröjning. Ännu har ingen återbetalning skett.. Ärendet är anmält till Allmänna Reklamationsnämden och BE Resor är informerad. Tyvärr har ARN en handläggningstid på för närvarande 6 mån, det är naturligtvis BE Resor medvetna om. Andra seriösa resebolag som Ving, Apollo och TUI har redan tagit sitt ansvar och återbetalat till sin resenärer. Jag förväntar mig att BE Resor också gör det utan att förhala ytterligare.

Uppdatering. 2020-05-12. Pressmeddelande från Konsumentverket:
    Du har rätt att få pengarna tillbaka. Det här gäller vid inställda
    arrangemang på grund av Corona.
    Något annat vore inte rimligt, säger Daniel Karfs, biträdande konsumentombudsman.

BE Resor följer inte detta och betalar inte tillbaka pengarna till mig
    Skrivet av min far, Ingemar Petersson som köpte resan. Läs mer
    LARS P gillar detta
  • 2017-12-25

Mathias skrev om Be Resor AB
    VARNING! Detta bolag ser bra ut till en början, fin hemsida etc.
    Allt fint även vid offertläget förutom att priset steg till det dubbla om man inte ville göra ex antal stopp med flyget.. Efter att offerten är godkänd och sedan betald kommer det fram att jag och min vän skulle dela rum med flera människor (tänk er ett stort rum med våningssängar) i offerten stod det "1 st dubbelrum" mycket märkligt att det ändrades och dessutom gemensam dusch och toalett.. När jag ville avboka det hela då jag kände mig grundligt lurad så gick detta inte, gick enbart att avboka hotellet. Fick ca 1400 kr tillbaka vilket enligt BE-Resor hotellet kostade för 3 nätter. Enligt hotellets hemsida kostade det över 3000 kr för samma dagar..

Känner mig oerhört lurad och varnar av det grövsta att istället använda ett annat resebolag, i slutändan kommer ni spara mycket pengar om ni istället väljer en konkurrent till detta sopiga bolag.

Kunde jag ge ett minuspoäng hade jag gjort det.. Läs mer
    LARS P gillar detta
  • 2013-12-30

Mikael S skrev om Be Resor AB
    Rekommenderar BE Resor starkt! Bra och snabb service. Kommer absolut boka min nästa fotbollsresa genom dom. Läs mer