Alla kategorier Sotare Västmanland Skinnskatteberg Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg

Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg

739 30 Skinnskatteberg — Visa karta

Välkommen till Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg!

I samarbete med Södra Dalarnas Räddningsförbund hjälper vi dig att sota och brandskyddskontrollera eldstäder, rökkanaler och imkanaler i hela Skinnskattebergs kommun. Oavsett om du behöver hjälp med besiktning eller rådgivining hjälper vi gärna till.

Vi bryr oss om miljön! När skorstenar och eldstäder är välsotade kräver de mindre bränsle vilket leder till reducerade utsläpp. Därför är sotning otroligt viktigt. Ring oss gärna en gång för mycket än för lite!
Mån-Tor: 12:00-15:00
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 9 kunder tycker om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg

• Yvonne S
    Yvonne S skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Vi har bara gott att säga om våran sotare. Noggrann, trevlig och bra tips. Läs mer
  • Maj-Lise M
    Maj-Lise M skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Vi fick besök av en kvinnlig sotare Åsa. Hon gjorde ett bra jobb och tog noga reda på efter sig. Det var alltigenom en positiv upplevelse. Hoppas hon kommer nästa gång också. Läs mer
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Bra service och lätt bemötande. Dock fel skrivet vilken sorts uppvärmning vi har. Det stod att vi hade bergvärme och inte vedpanna som vi har och har haft alltid. Tur att jag var hemma.
    Enkelt att byta tid. Brandöversyn och sotning av panna och kamin. Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Tidsintervallet är för långt att sitta hemma och vänta på att sotningen ska ske. En definitiv tid ex kl 0800 borde väl inte vara svårt att få till från er sida. Läs mer
    2018-03-20 Klas E svarar Andreas N
    Hej Andreas
    Vi har förståelse för att det kan vara svårt att sitta och vänta på oss flera timmar. Nästa gång som det är dags för sotning, ring sotaren samma dag, eller kontakta kontoret några dagar innan så kan du få en mer exakt tid.
    Klas Eriksson
  • Tommy P
    Tommy P skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Jag känner mej väldigt nöjd med bemötandet och utförandet av tjänsten dvs besiktningen av vår braskamin och skorsten. Mina förväntningar infriades till fullo. Med vänlig hälsning Tommy Persson. 👍 Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Var en trevlig sotarjävel som var här Läs mer
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    En trevlig kvinna besiktade pannan och öppna spisen. Mycket vänligt bemötande, trots att jag glömt bort tiden och hon fick vänta och ta en annan kund emellan. Läs mer
  • Jörgen D
    Jörgen D skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Kunnig personal,som är trevlig och gör sitt jobb bra. Läs mer
  • Patrik O
    Patrik O skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Jag tycker att besiktningen av skotsten är för ofta. Läs mer
    2017-12-17 Klas E svarar Patrik O
    Hej Patrik
    Intervallen för brandskyddskontrollen bestäms centralt av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Det är samma intervall i hela landet, och inget som vi kan påverka.
    Klas Eriksson
    Skorstensfejarmästare