Alla kategorier Sotare Västmanland Skinnskatteberg Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg

Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg

739 30 Skinnskatteberg — Visa karta

Välkommen till Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg!

I samarbete med Södra Dalarnas Räddningsförbund hjälper vi dig att sota och brandskyddskontrollera eldstäder, rökkanaler och imkanaler i hela Skinnskattebergs kommun. Oavsett om du behöver hjälp med besiktning eller rådgivining hjälper vi gärna till.

Vi bryr oss om miljön! När skorstenar och eldstäder är välsotade kräver de mindre bränsle vilket leder till reducerade utsläpp. Därför är sotning otroligt viktigt. Ring oss gärna en gång för mycket än för lite!
Mån-Tor: 12:00-15:00
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 20 kunder tycker om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg

• Lena P
    Lena P skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Sotning, trevlig sotare utmärkt utfört Läs mer
  • Ragnar A
    Ragnar A skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Sotning av kamin , de utfördes till min belåtenhet Läs mer
  • Tomas F
    Tomas F skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Inga problem .Flexibel och serviceminded Läs mer
  • Mike W
    Mike W skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Sotning av rökkanaler, vedspis och kamin.

Förmodligen rent i kanalerna men verkar som det mesta hamnade inne i huset.

Av alla 10 år i huset med olika sotare så har det aldrig varit så nersotat i kåken som denna gång. Läs mer
    2018-06-02 Klas E svarar Mike W
    Hej Mike
    Det låter inte bra. Det finns risk för sk kallras vid sotning i detta varma väder. Då kan luft strömma ned genom rökkanalen och ta med sig sot. Hör av dig så får vi undersöka vad som har skett.
  • Christer A
    Christer A skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Bra service och lätt att få kontakt med på telefon angående var nyckeln till huset fanns. Läs mer
  • Ola A
    Ola A skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Artig trevlig och kunnig. Lätt att ha att göra med Läs mer
  • Daniel Å
    Daniel Å skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Vet inte var inte där personligen Läs mer
  • Olle A
    Olle A skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Tacksam att man inte sotar när det är snö o svinkallt Läs mer
  • Per-åke L
    Per-åke L skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Sotning av kamin, kanon trevlig sotare ringde upp när jag glömde att ringa och säga var nyckeln var, jätte bra service o trevlig personal👍👍👍rekommenderas👍 Läs mer
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Jag tycker att det med ett modernt bokningssystem skulle kunna gå att precisera mer exakt i tid när sotning ska utföras,eller varför inte en kundbaserad bokningssajt där man får tids och dagsblock att välja mellan med hänsyn till sotarens arb.område för dagen. Istället för som idag när man måste ta ledigt en hel dag för att det anges ett 4-5 timmars spann då ni ska komma. Läs mer
    2018-05-30 Klas E svarar Stefan B
    Hej Stefan
    Vi har en 3- timmars intervall på aviseringarna, men det går oftast att komma överens med sotaren om en med exakt tid. Det är svårt att ge samtliga kunder under en dag en exakt tid, då det tar längre tid i en del hus och går snabbare i andra. Vi kommer eventuellt framöver att lansera en bokningsportal där ni kan gå in och boka tider själva.
    Skorstensfejarmästare Skinnskatteberg
  • Jan W
    Jan W skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Årlig sotning
    Har alltid varit trevliga och bra sotare som gjort jobbet snabbt och smidigt och snällt svarat på eventuella frågor.
    Enda eventuella nackdel är att det av förståeliga skäl inte går att få en mera specificerad tid när dom kommer. Läs mer
  • Yvonne S
    Yvonne S skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Vi har bara gott att säga om våran sotare. Noggrann, trevlig och bra tips. Läs mer
  • Maj-Lise M
    Maj-Lise M skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Vi fick besök av en kvinnlig sotare Åsa. Hon gjorde ett bra jobb och tog noga reda på efter sig. Det var alltigenom en positiv upplevelse. Hoppas hon kommer nästa gång också. Läs mer
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Bra service och lätt bemötande. Dock fel skrivet vilken sorts uppvärmning vi har. Det stod att vi hade bergvärme och inte vedpanna som vi har och har haft alltid. Tur att jag var hemma.
    Enkelt att byta tid. Brandöversyn och sotning av panna och kamin. Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Tidsintervallet är för långt att sitta hemma och vänta på att sotningen ska ske. En definitiv tid ex kl 0800 borde väl inte vara svårt att få till från er sida. Läs mer
    2018-03-20 Klas E svarar Andreas N
    Hej Andreas
    Vi har förståelse för att det kan vara svårt att sitta och vänta på oss flera timmar. Nästa gång som det är dags för sotning, ring sotaren samma dag, eller kontakta kontoret några dagar innan så kan du få en mer exakt tid.
  • Tommy P
    Tommy P skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Jag känner mej väldigt nöjd med bemötandet och utförandet av tjänsten dvs besiktningen av vår braskamin och skorsten. Mina förväntningar infriades till fullo. Med vänlig hälsning Tommy Persson. 👍 Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Var en trevlig sotarjävel som var här Läs mer
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    En trevlig kvinna besiktade pannan och öppna spisen. Mycket vänligt bemötande, trots att jag glömt bort tiden och hon fick vänta och ta en annan kund emellan. Läs mer
  • Jörgen D
    Jörgen D skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Kunnig personal,som är trevlig och gör sitt jobb bra. Läs mer
  • Patrik O
    Patrik O skrev om Bergslagens Sotning & Ventilation Skinnskatteberg
    Jag tycker att besiktningen av skotsten är för ofta. Läs mer
    2017-12-17 Klas E svarar Patrik O
    Hej Patrik
    Intervallen för brandskyddskontrollen bestäms centralt av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Det är samma intervall i hela landet, och inget som vi kan påverka.
    Skorstensfejarmästare

739 30 Skinnskatteberg