Big Bag AB

Konsumentvägen 13, 125 30 Älvsjö — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Big Bag AB

• Lennart V
    Lennart V skrev om Big Bag AB
    Felaktiga fakturor till inkasso trots bestridan.

VARNING FÖR BIG BAG !

Det sämsta företag jag varit med om, som skickar fakturor både helt utan grund och på felaktiga grunder, kommer med inkassokrav baserat på osanning trots bestridan. Företaget agerar okänsligt för invändningar.

Detta företag har under ett engagemang i min villa hunnit med följande:

- Två gånger vid två olika tillfällen skickat luftfakturor på tömning/hämtning av containrar som aldrig hämtats.

- Omöjligt att få något svar alls om luftfakturorna via kundtjänst trots upprepade försök via tel och e-post. Svar uteblev helt och hållet.

- Debiterat 1600:- för att min bil stod ivägen på min uppfart. Trots att jag var hemma och kunde ha flyttat bilen. Big Bag valde att fakturera i stället för att gå 30m och ringa på dörren. Big Bag motiverade detta med en regel dom har. Men vem vill ha en sådan leverantör. Big Bag debiterade även hyra för den containern efter att dom inte hämtade den.

- Vid en hämtning fastnade lastbilen och Big Bag klarade inte att hämta containern, trots flera försök och detta efter att jag själv bekostat successiv tömmning av containern. Den containern tog dom inget ansvar för, utan sa att jag skulle ansvara för kostnaderna att få bort containern. Big Bag debiterade även hyra for containern efter att dom inte kunde flytta den.

Big Bag motiverade först muntligt att anledningen till att containern inte gick att flytta var att den tidigare varit överlastad och därför sjunkit ned i gräset och därför var det mitt fel. Senare ändrade de motivering till att Big Bag hade upplyst mig om att det var en olämplig placering av containern som jag valt, och därför var det mitt fel. Vilket de naturligtvis aldrig upplyst mig om.

Trots upprepad bestridan drev Big Bag alla krav till inkasso, vilket inkluderar hot om rättegångskostnader om jag inte betalar. Endast för luftfakturorna återtog Big Bag kravet.

Betala, eller deras lögn mot mitt ord i en rättegång var mina alternativ. Jag betalade hellre 8000:-, än en osäker utgång i rättegång.

Det handlade inte om några missförstånd, Big Bag var tydliga i sina krav oavsett mina invändningar.

Körde dessutom över mina planterade buskar utan att ersätta dom.

BIG BAG = BIG BAD

Jag ska bara tillägga att jag kommer aldrig tillåta mina entrprenörer att anlita Big Bag, det kommer stå i avtalet.

Konsumentvägen 13, 125 30 Älvsjö