Bil & Motorteknik Per Larsson

Regulatorvägen 7, 141 49 Huddinge — Visa karta

Vi på Bil & Motorteknik Per Larsson är specialister på BMW och kör dem även själva. Genom vår långa erfarenhet av just BMW, specialiserad teknik och ett brinnande intresse för dessa bilar kan vi ge dig och din bil den allra bästa servicen!

Våra anställda och leverantörer väljs med omsorg och vi är noga med att ha duktiga medarbetare med både breda och specialiserade kunskaper. Även om vi är proffs på BMW hjälper vi dig gärna i vår serviceverkstad oavsett märke med reservdelar i original och moderna metoder. Vi utför i princip all typ av service och reparationer.

Vanligtvis kan vi erbjuda lånebil när du lämnar in bilen hos oss.
Mån-Tor: 07:30-17:00
Fre: 07:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 541 kunder tycker om Bil & Motorteknik Per Larsson

• 2019-11-04

Claes B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Snabb o prisvärd hjälp o vänligt/kunnigt bemötande.
    För min del är verkstaden belägen för långt bort för att vara optimal, dock bra med lånebil. Läs mer
  • 2019-11-01

Fredrik W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Utmärkt service och reparation, inget att anmärka Läs mer
  • 2019-10-31

Per Anders Tage J skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Byte av vevlager på min M3'a i förebyggande syfte, en åtgärd som BMW rekommenderade men inte ville (kunde?) göra själva.

Bra bemötande och de gav ett mycket kompetent intryck, enda anledningen till att jag inte betygsatte 5/5 är att resultatet av operationen visar sig om patienten fortfarande är vid liv om 5 år...

/Per Läs mer
  • 2019-10-31

Göran G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Byte av kabelhärva
    Snabbt och effektivt
    Bra service - fick låna en hyrbil
    Företaget levde verkligen upp till våra förväntningar

Kan verkligen rekommendera Bil och Motorteknik Per Larsson Läs mer

Johan G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    BMT hjälpte mig att byta en trasig synkring i växellådan. Trevligt bemötande och väl utfört arbete. Kostnaden blev betydligt lägre jämfört med att byta hela växellådan, vilket BMW erbjöd. Läs mer

Staffan J skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag fick inget svar på varför bilen hackade ibland det hittade dom inte.
    Och sedan vart det jätte dyrt fick betala 12 500 kr för service olje byte och filter bränslefilter cupefilter. Plus en kylarslang.
    Samma service har kostat ca 2500 kr på andra ställen. Jag skulle ha fått ett kostnads förslag men det fick jag aldrig. Trodde inte att det skulle kosta så mycket mer än på andra ställen. Läs mer

Carl Johan Mikael S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Väldigt proffsigt bemötande. Dom är verkligen specialister på just BMW.
    Även andra bilmärken kan dom nog fixa! Läs mer

Tommy Å skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Både service och reparation av AC, trevligt bemötande och bra kommunikation under reparationen. Läs mer
  • Niclas M

2019-10-30

Niclas M skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Efter att ha kontaktat Bil & Motorteknik fick jag en tid för reparation inom kort.
    Vid inlämnandet av bil framstod att andra verkstäder jag varit i kontakt med inte hade samma kunnande och förståelse för problemen som Bil & Motorteknik.
    Jag blev väl emottagen och uppringd under verkstadsbesöket för förfrågan om ytterligare åtgärder trots att de har fullt upp att göra. Åtgärder som jag visste om men inte prioriterat. De såg dessa och var villiga att åtgärda dem med mitt godkännande.
    En positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-29

Per Christer P skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag har varit kund i 10 år aldrig haft en reklamation.Snabb och pålitlig cervice med mycket kunnig personal.Alltid tillmötesgående med lösningar även vid akuta problem. Läs mer
  • 2019-10-29

Magnus E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Påfyllning av hydraulolja i systemet för öppning och stängning av baklucka. Bemötandet var föredömligt och kompetensen mycket hög. Mina förväntningar infriades med råge. Det enda negativa var att det behövdes längre arbetstid än beräknat och därmed blev räkningen större, dock inom ramen för mina kalkyler. Läs mer

Dejan B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Snabb och rak kommunikation.
    Tydlig beskrivning och rådgivning. Experter på "jobbiga fel".
    Flexibla vad gäller tider och "akuta" fall. Läs mer

Per J skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Snabbt, effektivt, prisvärt, förtroendegivande. Läs mer

Tomas Hilding H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Hej!
    Jag har lagat min bil hos dem. De är erfarna personalen på att laga bilen. De har jättefint bemötande.
    De ringer kunder och meddelar om kostnadsförslag. De är trevliga. Läs mer
  • Mikael T

Mikael T skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Perfekt service. Inga "onödiga" extraåtgärder. Vilket i mitt fall betytt ca 50% lägre verkstadskostnader Läs mer

Mats K skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Per Larsson är med stor sannolikhet den bästa och mesta erfarna BMW meken i hela Stockholm. Läs mer
  • Jan-owe S

Jan-owe S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Reparation och service. Mycket bra bemötande, sanningsenlig prisuppgift och väl utfört arbete på rätt angedd tid. Läs mer
  • Niklas V

Niklas V skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Fick bra och proffsig både hjälp och bemötande kring en reparation som var väldigt krävande. Det tog tid men så hade vi redan från början kommit överens om att tiden inte var prio. Under ”resans” gång fick jag återkoppling på reparationen och så klart en vettig offert som höll så när som på justeringar som blev kommunicerade och överenskomna innan. Mycket nöjd och kommer fortsätta lämna mina bilar hit! Läs mer

Tomas N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Sevice av bmw bra bemött
    förvätning va att få en snabb service och mycket bra
    upplevelsen var utt märkt Läs mer

Henrik S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bytte turbo på min bil. Lagade även andra saker som var trasiga samt besiktigade bilen utav bara farten.
    Proffsigt och tydligt.
    Ringde flera ggr och förklarade felen. Läs mer

Mirja Charlotta B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra och trevligt bemötande samt väl utfört arbete Läs mer

Bo Kenneth S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Byte av bromsskivor
    Bra bemötande från företaget.
    Inte det billigaste precis men det blev bra till slut. Läs mer

Aktiebolaget Karl Ekesiöö A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    allt är bra inget att klaga på alltid vänligt bemött perfekt

service under många år Läs mer

Muhammad Umer C skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bästa BMW verkstad. Proffsig bemötande och mycket bra arbete ... skulle varmt rekommendera alla.. Läs mer

Hans G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Flertalet reparationer och Service på mina bilar, bra bemötande, arbeten utförda efter förväntningar, löser problemen på ett bra sätt.
    Som helhet en bra verkstad. Läs mer

Koray Ö skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Har varit kund i snart tjugo år. Alltid fått grym service. Framförallt om du har ett svårlöst problem på bilen så är Per och gänget rätt ställe att lämna in den till. Rekommenderas varmt! /Koray Läs mer

Arne C skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kunniga, och lätta att ha att göra med! Läs mer

Tobias P skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra kontakt och väl utfört arbete. Läs mer

Patrik G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket kompetent bilverkstad
    Kan starkt rekommendera den till alla som kör BMW. Läs mer

Joakim M skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Väldigt bra bemötande och service hos Bil & Motortekning Per Larsson.
    Har en gammal BMW E34 som jag gjort service på samt justering av framvagn. Allt blev mycket bra! Läs mer
  • 2019-10-21

Maria Inger Kristina L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Toppen som alltid! Läs mer
  • 2019-10-21

Bengt Anders K skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Fyrhjulsinställning BMW 320 2010, visade sig två veckor senare att länkarmar, bussningar och krängningshämmare i framvagnen var helt slut. Upptäcks inte det under arbetet? Nu är allt utbytt och ny hjulinställning gjord. Lite bortkastade pengar tyvärr. Läs mer

Mats Ingvar Fredrik T skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket bra verkstad för klassiska BMW-bilar. Verklig kunskap om äldre modeller. Tack för hjälpen att hålla min 70-tals 02:a rullande. Läs mer
  • Bror Magnus Leopol H

2019-10-20

Bror Magnus Leopol H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Snabb och hjälpsam verkstad med den lilla extra omtanken. Läs mer

Daniel D skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Snabb service och trevlig personal Läs mer

Lars F skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kunnig och hjälpsam personal som hittar bra lösningar! Läs mer

Nejla M skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Reperation var anledningen till besöket. Upplevt ett bemötande av toppklass. Hjälpsamma och väl informerande arbetare. Mer än förväntat och enastående. Läs mer

David B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    8år av BMW-service kan jag bara sammanfatta med 100% nöjd. Varje gång en lampa lyser så har jag lämnat bilen till Per. Jag och bilen har blivit nöjd varje gång. Till och med när abs-modulen pajade så tog de diskussionen med försäkringsbolaget så att det gick på helförsäkringen. Jag har ingen anledning att någonsin lämna bilen till någon annan än Per. Läs mer

Per L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag går alltid till Per med mina BMW. Han är ljusår skickligare än BMW's egna verkstäder och dessutom betydligt mer prisvärd.
    Rekommenderas! Läs mer

Rikard P skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Lämnade av bilen för byte av parkeringssensor. Hann knappt komma till jobbet innan dem ringde och sa att bilen var klar. Dessutom blev jag bjuden på felsökningen! 5/5! Läs mer

Hans Jörgen N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Otroligt proffsiga, med bra förklaringar på problemet jag hade, verkligen service inriktade dessutom, kommer tillbaks, och kommer att rekommendera Läs mer
  • Ulf W

2019-09-19

Ulf W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Har du en BMW, även äldre så finns ingen bättre verkstad i Stockholmsområdet. Inte billig (bara OEM-delar) men gör jobbet som det ska göras, men inte heller dyrare än någon annan kvalitetsverkstad.
    /Uffe Läs mer
  • 2019-09-09

Toni T skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kompetent och hjälpsam verkstad Läs mer
  • 2019-09-06

Anne-christine L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Serviceinriktade, anpassar sig till kundens behov - jag som har en mer än 10 år gammal bil får bra förslag på alternativa/billigare lösningar när det finns det. Läs mer
  • 2019-09-02

Claes L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mekonomen förstörde bilens dator när dom skulle serva den. BMW/Bilia kunde inte lösa problemet så efter drygt 5 mån på verkstad tog vi den till Bil & Motorteknik som lagade bilen inom en knapp vecka.

Bra bemött. Har anlitat dom en gång till efter det och när bilen var klar så blev dom lite sura på att jag inte hade möjlighet att hämta den förrän morgonen efter.

Kompetenta. Löste snabbt ett problem som BMW-verkstan inte klarade av. Läs mer
  • 2019-09-01

Anders Olof E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Per är sträv medn mycket kunnig Läs mer
  • 2019-08-31

Tony Ernst Mikael C skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag behövde en felsökning och lagning av ett komplicerat och långvarigt problem med bilen. Skulle inte för något i världen vilja lämna bilen till någon annan verkstad. Bil & Motortekniks skicklighet och kunskaper i att identifiera och lösa problemen är oslagbart. Jag har provat andra verkstäder och har alltid blivit besviken, men inte hos Bil & Motorteknik. Läs mer
  • 2019-08-31

Peter S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Proffsigt och effektivt bemötande, precis på BMW vis som BMW ägare är vana vid. Läs mer
  • 2019-08-30

Carl Philip E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket kundmedvetna och informerande, ger ingående information om de problem som jag sökt för.
    - Kamaxeltransmission, byte.
    - Korroderad excenteraxel (316 ti), byte.
    - Lödning av bältessträckare.

Carl Philip Ehrenkrona
    UDJ 411 Läs mer
  • 2019-08-30

Robert J skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Reparation av stöldförsöksskador på gammal BMW kombinerat med service och utbyte av diverse slitna delar. Mycket nöjd med resultatet. Kommer garanterat åter. Läs mer

Regulatorvägen 7, 141 49 Huddinge