Alla kategorier AC Service Stockholms län Huddinge Bil & Motorteknik Per Larsson
Rekommenderat företag 2016 - Bil & Motorteknik Per Larsson

Bil & Motorteknik Per Larsson

Björkholmsvägen 21, 141 23 Huddinge — Visa karta

Vi på Bil & Motorteknik Per Larsson är specialister på BMW och kör dem även själva. Genom vår långa erfarenhet av just BMW, specialiserad teknik och ett brinnande intresse för dessa bilar kan vi ge dig och din bil den allra bästa servicen!

Våra anställda och leverantörer väljs med omsorg och vi är noga med att ha duktiga medarbetare med både breda och specialiserade kunskaper. Även om vi är proffs på BMW hjälper vi dig gärna i vår serviceverkstad oavsett märke med reservdelar i original och moderna metoder. Vi utför i princip all typ av service och reparationer.

Vanligtvis kan vi erbjuda lånebil när du lämnar in bilen hos oss.
Mån-Tor: 07:30-17:00
Fre: 07:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 130 kunder tycker om Bil & Motorteknik Per Larsson

• Per E
    Per E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Servar alltid bilen där. De är professionella, lätt att ha att göra med och det går fort att få tid.
  • Leth B
    Leth B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Blev rekommenderad av gammal arbetskamrat till Per från åttiotalet.
    Allt igenom, från mottagande till leverans av bil kan ej fungera bättre.
    Som "grädde på moset" fick jag en prissatt "åtgärdsplan".
    Detta uppskattar jag mycket.
    Björn Leth
  • Grahne A
    Grahne A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket proffsig och kunnig personal. Dessutom trevliga samt ansvarstagande.
    Åker gärna genom hela stan för att lämna in mitt entusiastfordon på service och rep hos dem även fast jag har större BMW servicefirmor betydligt närmare.
  • Tudor C
    Tudor C skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket bra, bara positiva upplevelser, mycket kunnig och kundorienterad; fantastisk personal.
  • Wiström A
    Wiström A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Alltid trevligt bemötande, hjälpsam och mycket kunnig personal som gör sitt yttersta när det kommer till service, reparationer och underhåll.
  • Svedin U
    Svedin U skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag lämnade in bilen för rep och felsökning av central/fjärrlås som inte fungerade (bakdörrar låste sig och gick inte att öppna) felet lagades och det var åter funktion, men det fungerade bara i några veckor sen var det samma fel. Felet lagades på nytt med ett något större ingrepp. Jag hävdade att det borde ses som en reklamation eftersom felet uppstod igen efter första lagning. Det tyckte inte företaget som menade att det inte går att lämna garantier på en gammal bil. Jag hade viss förståelse för det, men menar att det bör finnas någon form av garanti på jobb som utförts även på en äldre bil. Vi kom dock överens till slut.
  • Runefelt Ö
    Runefelt Ö skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag är väldigt nöjd med bemötande och service jag fått i samband med oljeservice, bromsbyte, nya fjädrar och annat smått och gott!
  • Peter L
    Peter L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag har anlitat Bil och Motorteknik sedan 1989 då jag köpte min första BMW. Det är svårt att tänka sig att det skulle vara möjligt att få bättre sevice och bemötande på någon annan verkstad. Det är ett sant nöje att lämna in sin BMW där och veta att man kan lita på att det görs ett toppjobb varje gång. Perre Larsson och Bil och Motorteknik är helt enkelt bäst och jag har rekommenderat alla BMW-ägare jag känner att anlita dom.
  • Thörngren P
    Thörngren P skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Service på min bmw, de gjorde det man skulle.
  • Kazi F
    Kazi F skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra service och märks att dem är väldigt kunniga när det kommer till BMW. Lämnade bilen där för första gången på service och vart mycket nöjdare än vad jag vart på andra ställen.
  • Wiberg D
    Wiberg D skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Alltid trevliga, kunniga och väldigt hjälpsamma. Dock ofta mycket att göra.
  • Gustafsson C
    Gustafsson C skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Under åren har företaget hjälpt mig med reparationer av olika slag på både entusiastbilen och vardagsbilen.
    Jag uppskattar det trevliga mottagandet och den stora kompetensen - speciellt viktigt när det gäller entusiastbilen (1985 års modell).
    En annan viktig del är den stora hjälpsamheten vid akuta problem.
    I kontakten med företaget känner jag fullständig tillit när det gäller utförda arbeten och bedömningen av vad som behöver göras.
  • Fredriksson G
    Fredriksson G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket kunnig personal, även i kundmottagningen som i andra bilverkstäder brukar ha personal är helt beroende av vad de bläddra fram på datorn. Jag besökte i somras en större BMW verkstad när det blev strömavbrott och då kunde ingen svara på någonting.
  • Nordmark K
    Nordmark K skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Fick detta företag rekommenderat av en vän och så nöjda vi blev! Bra bemötande, mycket professionellt då personal tar sig tid att ringa upp och förklarar fordonets status för tillfället och vad som komma skall med prisbild och allt. Rekommenderas varmt.
  • French P
    French P skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bil & Motorteknik har varit riktigt proffsiga vid såväl telefonkontakt, service och reparation av min BMW. De är tillmötesgående vid önskemål om tid, har en rimlig prisnivå (jmf med Bavaria :)) och dessutom erbjuder de lånebil vid behov. Väldigt bra verkstad helt enkelt!
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Hejsan!
    Har gjort två besök på denna verkstad , intervallservice och besiktingsåtgärd
    Dom är proffsiga, kunniga och gör det man beställer
  • Stoyanov S
    Stoyanov S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Good advices. professional service.
  • Pia C
    Pia C skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bästa BMW verkstaden, har varit kund i många år och kommer alltid att fortsätta vara det.
  • Sjögren O
    Sjögren O skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kanon, har man en BMW, ny som äldre, så finns kunskapen och man får hjälp. Det är här man skall serva och laga en BMW.
  • Sollerbrant G
    Sollerbrant G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Generellt ett mycket bra och seriöst bemötande. Tydligt att det finns mycket goda kunskaper om BMW.
  • Wahlström N
    Wahlström N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Är väldigt nöjd med både service och resultat på forfonet. Verkar väldigt kompetenta.
  • Anders B
    Anders B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    bra och professionell service!
  • Per L
    Per L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Den absolut bästa BMW verkstaden. De är mycket skickligare än BMW's egna verkstäder och allt igenom hederliga och trevliga. Jag vänder mig med förtroende till Per när jag behöver hjälp, och har aldrig blivit besviken. Varmt rekommenderade!
  • Norén N
    Norén N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra bilservice och inga dyra/fräscha lokalkostnader som ingår i priset.
    Fokus på bilens bästa!
  • Hillegren N
    Hillegren N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Alltid fått bra bemötande och snabb tid för reparation och service av vår bil. Bra kommunikation om förändring av kostnad och tidsåtgång. Mycket kunnig personal.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Har fått hjälp med allt.
    Använt Bil & Motorteknik flera gånger genom åren.
    Har alltid varit nöjd.

Dyrt
    Dåligt proaktivitet
  • Ordulu O
    Ordulu O skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra verkstad, bra kunskap bra bemötande,men lyckades inte lösa mina problem. Jag rekomenderar ändå bil o motorteknik starkt
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket bra bemötande och kunnande.
  • Karin B
    Karin B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Toppen! Ni kan verkligen BMW och lägger inte en massa krut på onödiga saker som en tjusig receptionsdisk. Högsta betyg!
  • Enzo S
    Enzo S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Strålande, från bokningsansvarig till personalen. Topp betyg hela vägen.
  • Wiik J
    Wiik J skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Hade problem med injustering av fönster på min BMW Coupe. Efter att ha låtit annan firma göra det och misslyckats lät jag Per titta på det. Han visste direkt vad det handlade om och löste problemet. Har stort förtroende för denna firma.
  • Magnusson S
    Magnusson S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag har använt Bil & Motorteknik under många år. Mycket kunniga, och kan förklara exakt vad som gjorts och varför.
  • Söderström S
    Söderström S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    En verkstad jag verkligen litar på till 100%. Prisvärda, otroligt kunniga och med en fantastisk service. Har du en BMW ska du definitivt välja Bil & Motorteknik Per Larsson.
  • Sandberg B
    Sandberg B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bemötandet präglas av inställningen att kunden inte kan något över huvud taget om bilar. Det kanske ofta är så, men ger ett tråkigt intryck.

Så vitt jag kan bedöma har man utfört det som avtalats på ett korrekt sätt. Jag skulle dock uppskattat om man alltid först ringde och diskuterade saken om oväntade, nya brister upptäcks under arbetets gång.

Med tanke på det kaos som alltid verkar råda i och kring verkstaden, får jag vara nöjd att det mest blivit utfört korrekt och i tid.
  • Ulla-britt B
    Ulla-britt B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra bemötande. Håller vad man lovar. Känns som genuint proffsiga och kunniga på BMW.
  • Alf E
    Alf E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Byte av Kamkedja.Bra bemötande men fick betala ca5000kr mer än sagt
  • Winberg P
    Winberg P skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket kunnig och hängiven verkstad, där man kan känna sig säker på att saker blir utförda med högt kunnande och kvalitet.
  • Balingsholm Kursgård Ab
    Balingsholm Kursgård Ab skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra och kunnig service. De kan BMW
  • Ulf D
    Ulf D skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Per och hans gäng är helt suveräna! De representerar urtypen av en bra, kunnig och trovärdig bilverkstad. All heder till dem!
  • Johnny S
    Johnny S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    mycket bra.har fått hjälp med det mesta på min förra bil o till en nyare bil.gillar att jag får lånebil under rep.tiden.
  • Säll R
    Säll R skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kunnigt och bra, verkar faktiskt veta vad dom säger till skillnad från bmw:s egna. Dyrt, men bra
  • Pending J
    Pending J skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Personlig och kunnig service/ rep. Rekommenderas!
  • Hedefalk B
    Hedefalk B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Supersnabb service, lånebil, trevliga och väldigt kunniga!!!
  • Danijel D
    Danijel D skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Per är väldigt kunnig inom sitt område och bemötandet är alltid på topp.
  • Hellberg O
    Hellberg O skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag lämnar nu bara min bil till Bil & Motorteknik Per Larsson oavsett om det gäller en mindre service eller större fel på bilen. Jag får alltid en utmärkt service från Per Larsson som är både kompetent och service inriktad. Jag rekommenderar alla som har en BMW att åka till Bil & Motorteknik!
  • Lydén Å
    Lydén Å skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Trevligt och korrekt bemötande av Rebecka vid bokning
    Jag har genom åren nyttjat Per, Urban och Tobbe vid frågor, service och
    reparation, allt har fungerat proffsigt
  • Stegrell G
    Stegrell G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag är helt nöjd med:bemötandet från dag 1.
    Imponerad av kunnigheten och tacksam över hjälp med fel sökning och diagnos
    snabbt,,dessutom till ett rimligt pris.
    Jag rekommenderar alla BMW ägare som har små eller stora problem att med förtroende vända sig till Bil &Motorteknik Per Larsson.
  • I&n I
    I&n I skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Service och reparationer av olika BMW modeller.
    Riktigt bra service, har koll på bilen och vad som behöver göras.
  • Hans A
    Hans A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Service enl, servicebok.
    Jag har alltid blivit bemöt på ett trevligt sätt och arbeten utförda utan anmärkning.

Björkholmsvägen 21, 141 23 Huddinge