Bil & Motorteknik Per Larsson

Regulatorvägen 7, 141 49 Huddinge — Visa karta

Vi på Bil & Motorteknik Per Larsson är specialister på BMW och kör dem även själva. Genom vår långa erfarenhet av just BMW, specialiserad teknik och ett brinnande intresse för dessa bilar kan vi ge dig och din bil den allra bästa servicen!

Våra anställda och leverantörer väljs med omsorg och vi är noga med att ha duktiga medarbetare med både breda och specialiserade kunskaper. Även om vi är proffs på BMW hjälper vi dig gärna i vår serviceverkstad oavsett märke med reservdelar i original och moderna metoder. Vi utför i princip all typ av service och reparationer.

Vanligtvis kan vi erbjuda lånebil när du lämnar in bilen hos oss.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:30-17:00
Fre: 07:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 500 kunder tycker om Bil & Motorteknik Per Larsson

• Ulf W

2019-09-19

Ulf W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Har du en BMW, även äldre så finns ingen bättre verkstad i Stockholmsområdet. Inte billig (bara OEM-delar) men gör jobbet som det ska göras, men inte heller dyrare än någon annan kvalitetsverkstad.
    /Uffe Läs mer
  • 2019-09-09

Toni T skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kompetent och hjälpsam verkstad Läs mer
  • 2019-09-06

Anne-christine L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Serviceinriktade, anpassar sig till kundens behov - jag som har en mer än 10 år gammal bil får bra förslag på alternativa/billigare lösningar när det finns det. Läs mer
  • 2019-09-02

Claes L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mekonomen förstörde bilens dator när dom skulle serva den. BMW/Bilia kunde inte lösa problemet så efter drygt 5 mån på verkstad tog vi den till Bil & Motorteknik som lagade bilen inom en knapp vecka.

Bra bemött. Har anlitat dom en gång till efter det och när bilen var klar så blev dom lite sura på att jag inte hade möjlighet att hämta den förrän morgonen efter.

Kompetenta. Löste snabbt ett problem som BMW-verkstan inte klarade av. Läs mer
  • 2019-09-01

Anders Olof E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Per är sträv medn mycket kunnig Läs mer
  • 2019-08-31

Tony Ernst Mikael C skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag behövde en felsökning och lagning av ett komplicerat och långvarigt problem med bilen. Skulle inte för något i världen vilja lämna bilen till någon annan verkstad. Bil & Motortekniks skicklighet och kunskaper i att identifiera och lösa problemen är oslagbart. Jag har provat andra verkstäder och har alltid blivit besviken, men inte hos Bil & Motorteknik. Läs mer
  • 2019-08-31

Peter S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Proffsigt och effektivt bemötande, precis på BMW vis som BMW ägare är vana vid. Läs mer

Carl Philip E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket kundmedvetna och informerande, ger ingående information om de problem som jag sökt för.
    - Kamaxeltransmission, byte.
    - Korroderad excenteraxel (316 ti), byte.
    - Lödning av bältessträckare.

Carl Philip Ehrenkrona
    UDJ 411 Läs mer

Robert J skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Reparation av stöldförsöksskador på gammal BMW kombinerat med service och utbyte av diverse slitna delar. Mycket nöjd med resultatet. Kommer garanterat åter. Läs mer

Carl-johan Hennig A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    BMT har reparerat min BMW-cabriolet på flera punkter.

Företaget har levt upp till de förväntningar jag har haft på inställelsetid, leverans och kostnad.

Jag är helt nöjd med BMT. De har dessutom kontaktat mig för att i förebyggande syfte undvika framtida kostsamma reparationer. Läs mer

Thomas W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Alltid bra respons, bollplank och service sedan många år! Läs mer

Owe G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Dom har alltid levererat i både stort och smått från stora fel till mindre reparationer mycket nöjd med både bemötande och utförda jobb och det har resulterat i att jag bara kör BMW guld värt att ha en BMW verkstad att lita på som även har i vissa fall begagnat delar som gör reparationerna lite billigare skulle uppskatta om dom även kunde få till en rekond avdelning
    // Owe 520 d Läs mer
  • 2019-08-29

Erik Ingemar H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag köpte en motor renovering. Den blev så bra att jag körde ner till Spanien för fyra veckor sen. Bemötandet var korrekt med en känsla av värme.
    Jag visste från rekommendationer att Motorteknik var o är de bästa i Stkhlm. Läs mer
  • Hannes H

2019-08-29

Hannes H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Gräslig upplevelse från början till slut. Fick dock snabb service akut en fredag eftermiddag vilket såklart var kanon. Därifrån gick det dock utför, väldigt väldigt fel diagnos kommunicerad med tvärsäker inställning, ledde till ny tid för åtgärd som av ren tur hann avbokas efter indikation om att diagnos ev. inte stämde. Slutligen, av naturliga skäl inte speciellt sugen på att betala fullt pris för kraftigt felaktig och missvisande felsökning, blir man uppringd av MYCKET aggressiv, ev full, ägare av (den ICKE AUKTORISERADE, skyltningen till trots...) inrättningen och hotad med både det ena och det andra om man inte betalade. Förtjusande allt som allt 👎 Läs mer

Lena S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra service och trevligt bemötande!
    De byter och förvarar mina däck. Läs mer

Maria Inger Viktoria K skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag lämnade min bil för service och reparation.
    Mycket bra bemötande snabb och privärd Läs mer
  • Florian G

2019-08-28

Florian G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Vi är kund hos Per sen 2015 och de är jätteduktiga på vår gamla BMW. De är alltid trevliga och hjälpsamma. Om man har speciella önskan är det inget problem. Det känns bra att ha ett verkstad som verkligen kan fixa bilen och inte är så dyra som andra verkstad. Läs mer

Hans R skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Per och hans kollegor bemötte mig mycket professionellt och vänligt. Dessutom blev kostnaden för reparationen lägre än förväntat. Jag kommer att fortsätta att lämna min BMW på service hos Bil & Motorteknik. Läs mer
  • Ulrika ö

2019-08-27

Ulrika ö skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra och väldigt hjälpsam att hitta dom bästa delarna men inte dom dyraste.Väldigt kunnig på allt inom bil.
    Jag har servat och lagat min bilar där i många år och de kommer jag fortsätta med! Inga krusse dueller med dessa killar!! Läs mer

Magnus E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Seriös verkstad med lång erfarenhet av BMW. Duktiga mekaniker. Håller vad de lovar. Läs mer

Johan S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag köpte bränslefilter. Höll som lovat. Bra service av väldigt kunnig personal (ägare). Vet inte så mycket om verkstaden, men kommer med största sannolikhet att lämna in bilen för service där. Lite dyr, men inte alls oskäligt. Rekommenderas! Läs mer

Hans Nylander Ab H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag har utfört service på mina bilar hos B&M de senaste 20 åren.

har alltid blivit bra bemött och fått korrekt utförd service Läs mer
  • Jan Lennart E

2019-08-27

Jan Lennart E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Hade haft bilen på BMW Segeltorp ett gäng gånger utan att dom kunde lösa gnisslet från bakvagnen, tillslut trodde dom att dom hittat felet och fick en offert på 14500 åkte då ner till Bil & Motorteknik där Per gick ut till bilen och utan att provköra utan enbart gunga bilen sa vad felet var, fick en offert på ca sek 5000 och en tid efter ett par dagar, lämnade bilen och hämtade den på kvällen och felet var åtgärdat och priset blev som offerten jag fick, BMW Segeltorp hade bilen 3 olika gånger och felsökte men hittade inte felet som Per hittade på 10 sekunder. Läs mer
  • 2019-08-26

Bertil A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    BM-Teknik har servat bilen sedan jag köpte den för ca 4 år sedan, alltid med god kommunikation och klara besked.
    I våras efter att jag fick ett större pronlem utanför Stockholm fick jag hjälp av dem att hämta bilen och reparera den i enlighet med vad vi kom överens om både avseende omfattning och kostnad.
    De har även under åren alltid levererat bilen på utlovad tid och om jag haft behov av lånebil har de löst även detta.
    Sammanfattnigsvis kan jag bara skriva mer än nöjd, när jag får frågan vem som servar min bil och svarar BM-Teknik så blir svaret från Frågeställaren " Jaha hos Per, det han inte vet om en BMW är inte värt att veta". Läs mer
  • 2019-08-26

Lars Gustav L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Service bromssystem, byte bromsklossar, olja samt bromsskivor.
    Trevligt bemött, lätt att få tid.
    Blev uppringd för att diskutera åtgärder och pris.
    Mycket bra, rekommenderas. Läs mer
  • 2019-08-25

Leif G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kan BMW bättre än andra. Trevligt bemötande och seriöst utförande.
    / Leif Läs mer

Pär Torleif Gunnarsson E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket trevliga, hjälpsamma och framförallt duktiga på BMW. Jag rekommenderar varmt och kommer ta hjälp av dem så länge jag har BMW. Läs mer

Mikael H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Hög kompetens till ett rimligt pris.

Dessutom har de utrustning och verktyg för äldre bilar Läs mer

Lars B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Byte av fjädrar, stötdämpare och diverse gummidetaljer. Jag har blivit väl bemött. Läs mer
  • Werner W

2019-08-23

Werner W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    1. Stor service av min Alpina B5.

2. Alltid vänlig, ordning och reda!

3. Väldigt kompetent personal med stort bilintresse.

4. Detta företag är bara att rekommendera. Dom kan sin sak! Läs mer

Jarl Daniel Nilson H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Motorbyte på en Mini Cooper. Helt otroligt bra omhändertagen och hjälpt. Service och expertis utöver det vanliga. Kan varmt rekomendera!! Läs mer
  • Timothy F

2019-08-23

Timothy F skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Riktigt bra bemötande, rimliga priser och tider på reparationer. Rekommenderar dem stort för allt vad gäller BMW. Läs mer

H. Grann Åkeri Aktiebolag H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    trevligt och proffsigt bemötande

uppfyller alltid mina förväntningar

känner mig alltid nöjd och belåten när jag anlitat

denna verkstad. Läs mer

Andreas W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Som vanligt med service eller reparationer av Per Larsson ett utmärkt och snabbt jobb utfört.
    Förra året ett cab motor byte.
    I år service samt byte av länkarm.
    Om det blir något som behöver fixas med bilen lämmnar jag den mmed varmhand till Per Larrsson.

BMW Z4. Läs mer

Anders S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra utfört och snabb bokning och ufört jobb, nöjd ! Läs mer

Xiaoxiong Z skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Vi utförde en reparation på vår bil. Reparatören visade god expertis, bra kundförståelse och utförde ett väldigt bra arbete. Läs mer

Magnus L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra service, kort väntetid, trevligt bemötande och rimliga priser. Läs mer
  • 2019-08-21

Johan Ö skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mkt professionell BMW-verkstad som hjälpt till med allt från motorrenovering till felsökningar på entusiastfordon. Känns tryggt att lämna in bilen till kunniga märkesentusiaster:) Läs mer
  • 2019-08-21

Fredrik M skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Väldigt kompetenta och trevliga. De Utförde ventiljustering på min bil och jag fick möjlighet att diskutera med Per andra tekniska frågor om min bil. Läs mer

Anders Michael M skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra bemött och engagerad ville verkligen hjälpa till. Löste problemet bra (oturligt blev det lite kostsamt) men var mycket trevlig och drog av lite på kostnaden utan att jag behövde be om det. Och jag menar att det inte är något gnäll, utan allt sköttes perfekt. Läs mer

Joakim Ö skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Riktigt bra service och kunniga.
    Löst mitt probelm med bilen snabbt och till en mycket lägre peng än vad BMW själva skulle ta för att fixa detsamma. Läs mer

Sebastian N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag blev bemött av sakkunnig personal som kom mmed olika förslagsalternativ. Väldigt proffesionelt! Läs mer

Henrik S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Årlig service av min BMW.
    Rådgiving och stöd med val av framtida preventiva åtgärder. Läs mer
  • Magnus L

2019-08-20

Magnus L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Service o genomgång av bilen, vilket har skett flera gånger.
    Mycket bra bemötande och bra service.
    Kan varmt rekommenderas. Läs mer

Sören R skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    15200 mil Service. Bra bemötande men ventilationen av bensinångorna kunde vara bättre. Läs mer

Håkan Ö skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Först o främst ett väldigt bra bemötande av dem.
    De uppdaterade mig hela tiden om vad som borde göras samt vad som var gjort och vad det skulle kosta både muntligen och skriftligen.
    Sammanfattningsvis så upplever jag dem som seriösa och kommer att lämna in bilen där igen. Läs mer

Ylva W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Genomgång av bilen. Gjorde en stor renovering av bilen. Ville att bilen skulle få en nystart.
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    Jag är nöjd med bemötandet.
    Med vänlig hälsning, Ylva Läs mer
  • Autoservice Huddinge Ab A

2019-08-20

Autoservice Huddinge Ab A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jättetrevlig och bra bemötande av Perre. Läs mer
  • Eric R

2019-08-19

Eric R skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    BMT är mitt förstahandsval för service och expertis för både vardagsbil och hobbybil. Trevligt bemötande och bra service som möter höga förväntningar.
    /Eric Läs mer
  • 2019-08-19

Karl Arne C skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Proffsigt och effektivt, med bra information!
    De är måna om sina kunder!! Läs mer

Regulatorvägen 7, 141 49 Huddinge