Alla kategorier AC Service Stockholms län Huddinge Bil & Motorteknik Per Larsson

Bil & Motorteknik Per Larsson

Regulatorvägen 7, 141 49 Huddinge — Visa karta

Vi på Bil & Motorteknik Per Larsson är specialister på BMW och kör dem även själva. Genom vår långa erfarenhet av just BMW, specialiserad teknik och ett brinnande intresse för dessa bilar kan vi ge dig och din bil den allra bästa servicen!

Våra anställda och leverantörer väljs med omsorg och vi är noga med att ha duktiga medarbetare med både breda och specialiserade kunskaper. Även om vi är proffs på BMW hjälper vi dig gärna i vår serviceverkstad oavsett märke med reservdelar i original och moderna metoder. Vi utför i princip all typ av service och reparationer.

Vanligtvis kan vi erbjuda lånebil när du lämnar in bilen hos oss.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:30-17:00
Fre: 07:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 355 kunder tycker om Bil & Motorteknik Per Larsson

• Susanne S
    Susanne S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Det var ett kamkedjebyte som de hjälpte mig med. De hjälpte mig med kontakten med mitt försäkringsbolag, snabb verkstadstid, positivt och kunnigt bemötande och självklart ett bra utfört verkstadsjobb.
    BÄSTA FIRMAN! Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Lämnade in min Bmw f31 x-drive på en felsökning då den slog till i hela bilen vid acceleration. När jag senare skulle hämta ut bilen så fick fick jag som svar "Det inte finns inga relevanta felkoder, vi har provkört och känner problemet. Vi har även fysiskt tittat men vi ser inget konstigt". Fick betala 1648kr för felsökning och jag visste lika mycket som innan.
    Åkte till BMW Segeltorp dagen därpå och berättade problemet, de frågade mig vilka demintioner jag har på däcken.
    Visade sig att jag hade för stor % differens på fram och bakdäck, behövde inte betala något för hjälpen.
    Hört mycket gott om Per Larsson BMT men jag kommer nog aldrig mer åka till de efter detta. Läs mer
  • Lasse O
    Lasse O skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Trevligt bemötande och bra kundservice med bl a lånebil. Servicen utförd enligt beställning. Läs mer
  • Olof S
    Olof S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Service på min 535. Det blir alltid en bra totoalupplevelse att lämna bilen hos Bil & Motorteknik. Även om något krånglar så löses det alltid. Läs mer
  • Jan F
    Jan F skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Blev väldigt proffsigt bemött, kändes som att kunnandet fanns där . Väldigt trevlig personal.😀😀 Läs mer
  • Anki F
    Anki F skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kontroll av vxl låda , fick tips om företaget vilket jag är mycket glad för, proffsigt och ett väldigt trevligt bemötande Läs mer
  • Sven Ö
    Sven Ö skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Beg bil vid ett tillfälle som höll precis vad som utlovades och lite mer därtill.

Reparationer av en av mina tidigare bilar med mycket gått resultat. De har alltid ansträngt sig att hitta rimligt billiga lösningar i förhållande till bilens värde. Mycket uppskattat som kund och därtill lagt sig vinn om att alltid ringa och kontrollera med mig om något oväntat problem dykt upp innan arbetet fortskred.

Inga problem alls med lånebil vid behov.

Bemötande mkt bra trots ibland en stressig arbetsmiljö för personalen.

Sammanfattningsvis, nästan så att man blir glad när servicelampan tänds så att man får en orsak att åka dit! Läs mer
  • Björn J
    Björn J skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Alltid proffsigt gjort arbete. Aldrig några överdebiteringar. Toppen jobb helt enkelt. Läs mer
  • Roger R
    Roger R skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Riktigt jobbig och dyr felsökning på 530iA E39 som sporadiskt vägrade starta.
    Bavaria i Vällingby gjorde ett misslyckat försök och bytte ett relä (som inte var trasigt), vilket gjorde att jag fick åka bärgningsbil ännu en gång.
    De vägrade därefter att göra rätt för sig och se till att hitta och åtgärda det riktiga felet, annat än till fortsatt galopperande räkning.
    Då bestämde jag mig för att bärgningsbilen skulle köra till Huddinge istället.
    Per luktade sig ganska snart till att det var något åt växellådan, men missade den riktiga orsaken först, vilket kostade dyra delar. När så småningom felet hittades (positionskontakt på automatlådan) slutade han ta betalt och monterade dit en begagnad positionskontakt.
    Har även en 520i E39 med där kamaxelgivarna gav upp.
    Det felet hittade de snabbt.
    Jag skulle åka dit igen om det var något okänt fel på någon bilarna. Läs mer
  • Jan N
    Jan N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Byte av ställmotor.
    Jag är helnöjd med allt, från bemötandet av personalen till utfört arbete. Överträffade alla förväntningar som jag hade. 👍😊 Läs mer
  • Finn K
    Finn K skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Hjälp med elektronik fel i äldre bil.
    Trevlig, proffsig och kunnig personal med Per spetsen. Läs mer
    Anwer Y skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag har varit kund nu i 4 eller 5 år alltid lika nöjd. Läs mer
  • Tromm Kaj T
    Tromm Kaj T skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    jag är helnöjd med köp och service Läs mer
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag gjorde service på min BMW där som flera gånger tidigare.
    Trots missöde med nyckeln så ordnade de till det så det löste sig till slut så jag blev nöjd.
    Personlig verkstad som ser till kundens bästa! Läs mer
  • Gustav N
    Gustav N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Efter flera dåliga erfarenheter av BMW- verkstäder i Mellansverige kan jag verkligen rekommendera B&M PL som är bäst i branschen. Läs mer
  • Erika H
    Erika H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kan varmt rekommendera Bil & Motorteknik som verkstad. Jag har servat och reparerat mina bilar i alla år hos Bil & Motorteknik. De är kompetenta, pålitliga och har ett personligt kundbemötande. Läs mer
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    En verkstad man kan lita på och som alltid levererar kvalitet och god service.

rekommenderas till alla BMW-älskare. Läs mer
  • Eva Viveka L
    Eva Viveka L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Snabb och proffsig service! Kunnig och trevlig personal. Snabba på att svara, raka besked. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Jaime E
    Jaime E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Oljebyte, gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • Lars Å
    Lars Å skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Service och däck.
    Trevligt o proffsigt arbete o bemötande. Läs mer
  • Per-åke G
    Per-åke G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    alltid nöjd och återkommer alltid när det behövs
    MVH Per-Åke Läs mer
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Köpte en begagnad bil som jag i flera dagar och många mil fick provköra. Dessutom blev allt ordnat för att få bilen i bra skick. Kan bara rekommendera verkstan! Läs mer
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    De kan allt om BMW och erbjuder bra service på ett väldigt ärligt och trevligt sätt. Jag har använt dem flera år med olika BMW-modeller och aldrig blivit missnöjd. De försöker aldrig sälja saker man inte behöver utan talar sakligt om vad som behövs göras och vad det kostar. Har du en BMW och bor i Stockholm så är det värt en omväg! Läs mer
  • Per E
    Per E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Byte vevstakslager på bmw,gjordes så som jag hoppades på Läs mer
  • Lars E
    Lars E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Avbokning av service gjorde att jag tvingades åka dit för att köpa en del som tagits hem för mig. Gick visst inte att returnera eller lägga i lager. Dessutom krävdes en till resa för retur av ersatt reservdel för att få tillbaka deposition för skrotavgift. Offererat pris för byte långt över de som fick göra det, trots ”rabatt”.
    Kanske mer noggrant men ändå. Läs mer
  • John B
    John B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag fick mycket professionell hjälp med min BMW M5-89.
    När det gällde att gå igenom hela upphängningen och byta stötdämpare, fjädrar samt diverse bussningar och andra slitdelar samt smärre oljeläckage.

Rekommenderar dem verkligen! Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket kunniga och hjälpsamma! Ett självklart val av verkstad när BMWn behöver pysslas om. Läs mer
  • Mikael F
    Mikael F skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Har en BMW 750i som fick något problem. Bilen gick som normalt tills man ville gasa på lite, då den direkt svarade att drivlinan var något fel på. Kollade med BMW i Vällingby som menade på att det var en spridare man behövde byta.12000:-
    Och då tyckte dom man skulle byta alla 8 och detta för 47000:-
    Tyckte det lät även oklart om det var lösningen. Vände mig i stället till B&M Per. Där jag först fick ett trevligare bemötande. Nästa var att jag fick enklare allternativ att testa innan. Det visade sig att en tändspole behövdes byta. Så jag valde att göra en liten service på detta. Slutade på ca 11000:- och bilen går som en klocka. Jag kommer tillbaka vid nästa besök då jag hittat en mekaniker som inte snackar utan levererar.
    //M Läs mer
  • Lupp Media Ab L
    Lupp Media Ab L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bilia/BMW i nacka hade bilen inne till och från i nästan 5 månader men kunde inte fixa felet. Tröttnade och tog den till motorteknik som fixade bilen på en knapp vecka. Proffsigt mottagande och lånebil. Motorteknik gjorde en buckla i bilen. Inte bra men dom sa själva till om det och fixade bucklan på ett bra sätt. Kalle Läs mer
  • Anna P
    Anna P skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Rebecka är ok. Det va inte 1:a gång vi hade bilen hos er. Den ä gammal, pensionär som vi, men duglig o vi vill behålla den o använda den! Därför vårdar vi den o bekostar reparationer. Vi får inte en skit för den så ni får bra omdöme eftersom sannolikheten att den hamnar hos er igen är ganska stor.
    Jerry (Annas man) Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Oklart om det var nya eller betande delar som sattes in. Läs mer
  • Mats R
    Mats R skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jättebra bemötande och framför allt proffsig hjälp från en som uppenbarligen kan BMW. Läs mer
  • Einair Ab E
    Einair Ab E skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Snabb och bra service. Har både varit och fått hjulinställning och lagat en del på min BMW.
    Kan varmt rekommendera Läs mer
  • Rasmus Å
    Rasmus Å skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket bra bemötande med trevlig och kunnig personal.
    Snabb återkoppling efter felsökning med snabb reperation
    Billig lånebil
    billigare reperation än många andra verkstäder.

Helt klart en återkommande kund. Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bil & Motorteknik fick ta sig an en komplicerad felsökning, vilket de skötte mycket bra liksom själva reparationen. En verkstad att rekommendera! Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Seriös verkstad som jobbar med långsiktiga kundrelationer. Läs mer
  • Berntolof O
    Berntolof O skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Beställde service och fick tid några dagar senare. Snabbt och bra. Trevligt bemötande. Har servat bilen hos Bil och motorteknik ett flertal gånger och alltid varit nöjd. Kommer igen nästa år igen.
    Bernt Ohlsson Läs mer
  • Åke L
    Åke L skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Jag har nyttjat verkstaden för service och reparationer under ca 10 år och har blivit proffsigt bemött av Rebecka, Per, Tobbe och Ubbe (har inte träffat övriga)
    Jag är nöjd och kommer att fortsätta som kund trots avståndet ca 7 mil Läs mer
  • BO PATRIC G
    BO PATRIC G skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Kunnig och proffsig BMW verkstad! Rekommenderas! Läs mer
  • Frankjohan A
    Frankjohan A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Snabbt o trevligt bemötande.Fixade styrningen på min Z4 till full belåtenhet Läs mer
  • Sten A
    Sten A skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Service o rep på en E30 cab. Bra och kunnigt mottagande och diskussion om rimliga reparationer. Schyssta priser! Rekommnederas! Läs mer
  • Hansknutdaniel B
    Hansknutdaniel B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra service sakkunnig!!!! Jag var mycket nöjd Läs mer
  • Carl Z
    Carl Z skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Trevligt bemötande, kompetens och personligt engagemang. Läs mer
  • Larshelge F
    Larshelge F skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Köpt reservdel samt haft ett samtal med Per om mitt motorproblem
    Fick ett utomordentligt svar!
    Toppennöjd! Läs mer
  • Johnlarsgustaf B
    Johnlarsgustaf B skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Undersökning och reparation av el-fel. Jag har blivit mycket bra bemött av företaget. Reparationen är inte utförd. Läs mer
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra bemötande och svar på frågor. Läs mer
  • Eriktorbjörn M
    Eriktorbjörn M skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Ofantligt trevligt bemötande av all personal, samt förtroendeingivande problemlösning av alla inblandade. Läs mer
  • Alma H
    Alma H skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Mycket nöjda med Bil & Motorteknik! Utförde jobbet perfekt snabbt till bra pris. Rekommenderar de starkt!
    // Alma Läs mer
  • Wouter W
    Wouter W skrev om Bil & Motorteknik Per Larsson
    Bra verkstad med duktiga BMW specialister där du kan lita på även när det handlar om bilrenovering och större reparationer på motorn. Jag har haft min veteranbil i underhåll hos Per i många år och är jättenöjd. Läs mer

Regulatorvägen 7, 141 49 Huddinge