Trodde Bilia skulle vara en mer seriös bilhandlare och affären skulle gå väldigt fläckfri, men hade fel.. Har gjort många bilaffären genom åren men denna är nog den mest problematiska jag varit med om.
Vi bytte in min bil hos dem och köpte en nyare volvo hos dom men det blev mer huvudvärk än vad vi förväntat oss.
1. Efter jag skrivit på kontrakt och betalt mellanskillnad försöker säljaren dagen efter komma med påståenden att dom hittat fel på min bil och vill jag ska betala 8000kr extra till dem. Nu har jag en vän... som är bilförsäljare som sa att jag hade rätten på min sida att stå på mig och inte betala mer eftersom jag redan betalt och skrivit på. Men tänker på många som kanske ska köpa här och inte har vetskapen vad som gäller kan lätt bli lurade.
2. Fick påminna 3ggr om lackstift, tog även över 2 veckor att få det. Det tar normalt en dag att få fram så det är rent struntprat att det är fördröjningar.
3. Vi skulle fått bilen polerad, något vi yrkade på muntligt och även skrev i text och fick bekräftat i text. Men inte fick vi bilen polerad. Vi hämtade ut den i sämre skick än när vi provkörde den utseendemässigt.
4. Vi fick erbjudande om volvo serviceavtal skulle kosta 449kr men tecknade jag via honom skulle jag få 10% dvs ca 400kr månaden. Fick även påminna om detta 2-3ggr och 3 veckor senare jag har fortfarande inte fått ett avtal. Ringer upp Bilia i Västerås och får prisuppgifter på allt och ringer sedan upp min säljare i Köping. Berättar vad han sa på plats dvs 449kr och vad bilia västerås sa för prisuppgifter. Han sa inga problem om jag sagt det så ordnar jag det. Till slut ringer han och säger att det är 499kr inkl rabatt så med andra ord höll inte löftet om summan han sa först och att han skulle fixa det. Så ännu en gång rent skitsnack!
Rekommenderar inte Oscar Frösell hos Bilia Köping. Välj en annan firma om ni inte vill bli matade med skitsnack och ursäkter.