Alla kategorier Fastighetsbolag Östergötland Norrköping Billbäcks i Svärtinge AB

Billbäcks i Svärtinge AB

Bonäsvägen 16, 605 60 Svärtinge — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Billbäcks i Svärtinge AB

• Gunnel K
    Gunnel K skrev om Billbäcks i Svärtinge AB
  • Julia J
    Julia J skrev om Billbäcks i Svärtinge AB
    Oerhört gemytlig personal med bred kunskap. Alltid nöjd när jag lämnar Billbäcks och kommer ofta åter. Vacker omgivning med visningsträdgård och brett sortiment. Värt en omväg och mellanskillnad i pris.
  • Julia S
    Julia S skrev om Billbäcks i Svärtinge AB
    Hej! Jag har samma erfarenhet av Billbäcks då jag köpte varor som sedan reklamerades pga. dålig kvalitet. Istället för att få ett besked att de inte godkände reklamationen så var de otrevliga emot mig!

Handla inte där!!!
  • Christoffer
    Christoffer skrev om Billbäcks i Svärtinge AB
    Billbäcks plantskola saknar fingertoppskänsla och är otroligt otrevliga! Jag har handlat av dem en gång och kommer aldrig mer sätta min fot på Claerens Jacobsen´s plantskola(Bilbäcks).

Det var den 6/6 som jag och en vän var och skulle hämta ett magnolia träd som var bokat sedan lång tid tillbaka. Vi parkerade bil och släp utanför och gick in för att hämta vår beställning. Det börjar med att vi blir runt skickade till olika personer i personalen för att sedan få veta att vi ska gå till kassan för att hämta trädet. Väl i kassan så hittar de inte vår reservation och frågar några olika personer om denna bokning. Efter mycket om och men så får vi äntligen träffa Claerens Jacobsen som vi hade bokat trädet av.

Vi hade några veckor tidigare varit ute på plats och bokat trädet samt fått ett pris av Claerens Jacobsen, 3 475kr. Vi ringde dessutom honom några dagar innan vi skule hämta trädet för att konfirmera att bokningen var gjort och att det skulle gå snabbt att hämta upp trädet. Vad mer kan man göra för att få en smidig och bra upphämtning?

Efter 40-45 minuter så hittar de trädet och kör fram det med truck till vår släpvagn. Än så länge god stämmning trots att jag har missat min klipptid för att ordna till håret till bröllopet. Då säger jag följade sak i lungn och trevlig ton till Claerens Jacobsen:

" - Eftersom vi har fått vänta så pass länge på trädet så önskar vi någon form av kompensation då jag har missat min klipptid. Vi hade trots allt ringt till Er tidigare i veckan för att bekräfta att ni hade mottagit beställningen. Det är väl inga problem?"

Claerens Jacobsen svarar med att be oss att dra åt helevete eller betala trädet i kassan. Då frågade jag honom vad det var frågan om och varför han var så otrevlig? Svaret var då att jag kunde sticka härifrån då han inte orkade med sådana strulpellar som jag. Jag påpekade att detta bemötandet inte göra mig till någon nöjd kund, och då svarar han att det bekommer honom inte. Efter en kortare diskustion säger jag att vi tar trädet ändå eftersom det är bröllopspresent och vi inte hinner åka någon annan stans. Då lägger han ytterligere några spydiga kommentarer innnan han lastar upp trädet på kärrarn och vi åker iväg otroligt missnöjda med deras kundservice.

Jag hade accepterat situationen ifall Claerens Jacobsen hade bett om ursäkt för att vi hade fått vänta på grund av deras slarv och struntat i kompensationen. Men nu när han uppträdde som han gjorde så är jag otroligt besviken på dem och vill givetvis varna Er om att ha med Billbäcks plantskola att göra!

Mvh, Christoffer

Bonäsvägen 16, 605 60 Svärtinge