Alla kategorier Bilverkstad Värmland Kil Bilmecano

Årstidsvägen 5-7, 665 35 Kil — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Bilmecano

• Peter B
    Peter B skrev om Bilmecano
    Jag så en mycket positiv annons på en VW Touareg. Den hade bara gått 3000 mil. Ringde och pratade med försäljaren, Åke, som sa att bilen var i näst intill nyskick. Eftersom jag bor väldigt långt från Kil ville jag förvissa mig om att bilen verkligen var i det skick som Åke förmedlade och ställde ganska ingående frågor om skick och användning fram till nu. Han försäkrade att bilen bara hade använts som demo och att de bara använt den lite på firman. Allt verkade bra och jag tog tåget till KIL. Väl framme hittade jag en bil som var så fantastisk långt ifrån det skick Åke hade beskrivit. Hur man kan slita ner och missköta en bil på det sättet är mig helt främmande. Det var så allvarliga fel på bilen så man kunde misstänka att de hade kört ner den i älven och låtit den stå där någon vecka. El-fel och mystiska intermitenta fenomen som inte kan förklaras med normalt bruk. Jag krävde givetvis att alla fel jag påtalade måste repareras innan leverans. Men se, det var inte Bilmecano det minsta intresserade att göra. Jag kanske kunde få vinterdäck på köpet istället. Något som jag såg som ett hån eftersom det hade varit som att köpa grisen i säcken. Att dessutom vilseleda en kund som är långväga från är mycket allvarligt. Jag åkte därifrån med tåg och åker aldrig tillbaka till Bilmecano i Kil. Varken med tåg eller bil. Ett halvår senare såg jag att samma annons ligger kvar på bytbil.se och priset är detsamma. Jag kan inte på något sätt rekommendera Bilmecano i Kil.
  • Bengan F
    Bengan F skrev om Bilmecano
    Hyrde en minibuss av Bilmecano i Kil, jag blev upplyst att den skulle återlämmnas full tankad och att detta kontrollerades. Jaha! tänkte jag för mig är det självklart att en hyrbil återlämmnas fulltankad! att det skulle kontrolleras tänkte jag inget på då det inte var något problem för mig. När dock fakturan på hyran kom och det var en kostnadspost för bränsle på 26 Kr blev jag både förvånad och besviken! Självklart hade jag tankat fullt innan återlämnandet som skedde på kvällen då Bilmecano var stängt macken jag tankade på ligger hundra meter därifrån. Så det lär inte ha försvunnit bränsle för 26 Kr och inte vet jag vart de åker och "kontrolltankar" eller om de emot alla bilfabrikanters rekomendationer fyller ända upp i röret!? Man ska inte överfylla utan avbryta då automat-pistolen bryter. (Ja jag har utbildning i ämmnet) Nej dessutom hade "hyrbilen" ingen hyrbilsförsäkring utan stod registrerad på företaget som en vanlig firmabil (hyrbilsförsäkringar är dyra) På Bilmecano i Kil gör jag inga mer affärer!
  • Ingen A
    Ingen A skrev om Bilmecano
    Dålig kunnighet på felkodstolkning el/datafel.

Dom låter kunderna betala deras utbildning.
    Genom att slumpmässigt byta del för del och
    kallar det för felsökning.
    Mina direkta kostnader hos Bilmecano ca 10000kr.
    Motsvarande 2 felsökningar till fast pris. inkl. nya
    delar som användes vid felsökningen.
    Felet ej fixat men får betala ändå.
    Blir erbjuden ytterligare en gång, fast pris på felsökning.
    ca 3500kr + ny instrumentpanel, som denna gång ska
    ingå i felsökningen ca 10000. Ingen återlämning eller
    återbetalning skulle kunna ske för det var ett fast pris
    på felsökning. Och använd ny reservdel återtogs ej av
    generalagenten Audi. Om inte detta skulle hjälpa så
    sa dom att jag åter igen kunde få fast pris på mer
    felsökning och då skulle dom prova med
    huvudstyrboxen (det låt dyrt).
    Som väl var, så avböjer jag, och inser att stora brister finns i
    deras kunskap och dom låter kunden betala deras lärdom.
    Som dom sedan kallar felsökning till ett fastpris inkl.
    pris på ny del.

Jag är i kontakt flera gånger med Generalagenten Audi
    Dom hävdar att alla Audi verkstäder i hela Sverige är lika
    kunniga. Och försvarar Bilmecano,
    Där med har Audi naturligtvis tappat en kund.
    Jag kommer naturligtvis aldrig mer att köpa en Audi.
    Då dom försvara inkompetensen och accepterar att deras
    kunder får betal för detta hos sina återförsäljare. Och
    lutar sig tillbaka på sina olika kvalitets certifikat.

Jag letar istället själv upp upp en Audi original verkstad i Värmland.
    Och det är heller inte Lecab i Karlstad, för dom ska utföra ungefär
    samma felsökning som redan är utförd. Innan dom skulle kunna
    gå vidare med felsökningen ” allt borde ju vara dokumenterat i
    deras gemensamma datasystem”.

Den nya original Audi verkstad konstaterar snabbt "genom
    att läsa och tolka felkoderna" att det är en annan styrboxen.
    Inte instrumentpanelen, eller huvudstyrboxen.
    Styrbox = databox = can modul
    Dom reparera, ca 10000kr för arbete + delar i och för sig
    något dyrt men acceptabelt. Eftersom det är lagat.

Ingen Audi mer.

Årstidsvägen 5-7, 665 35 Kil