Duktiga mekaniker med bra kundservice. Bra prisuppskattning, meddelar innan de utför arbete om det uppstått komplikationer. Lite dyra i pris, men ger ett bra resultat.
Bilteknik i Lund AB
Om företaget
Välkommen till Bilteknik i Lund AB – din Autoexperten Bilverkstad i Lund! Vi har servat och lagat bilar sedan 1982. Vi erbjuder bilservice och reparationer för personbilar, lätta lastbilar, husbilar upp till 7 meter och släp. Våra tjänster inkluderar AC-service, hjulinställning, däckbyte, däckhotell, felsökning, bromsreparationer,...
286 omdömen om Bilteknik i Lund AB
Sedan starten hos Reco 2025
Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen när bilen behöver verkstadstid.
Mina 2 senaste bilar har varit volvo, Bilteknik höll den ena rullande i 50000 mil, den andra i 40000. Alltid ett trevligt och snabbt bemötande. Mycket pålitliga och duktiga när det gällde lite udda reparationer och alltid till ett bra pris. Bilteknik har alltid varit mitt självklara val. Min nuvarande lite mindre bil kräver märkesverkstad för att garantin skall gälla. Annars alltså alltid Bilteknik. / Erik
Härligt att höra! Vi ser fram emot att ta hand om din bil igen när det är dags för nästa service eller reparation.
Som en riktig bilverkstad ska vara.
Tack snälla! Vi uppskattar ditt förtroende och ser fram emot att träffa dig igen när du behöver boka verkstadstid.
Jag är mycket nöjd med Biltekniks service av min bil och med det bemötande jag fått.
Härligt att läsa att du är så nöjd med ditt besök hos oss. Vi hoppas vi får ta hand om din bil igen när det är dags att serva eller laga den.
Mycket bra bemötande av all personal. Realistiskt uppskattning av det som behöver göras. Fått bra information avseende hur jag skulle gå vidare med ärende som Bildteknik inte tillhanda håller service för tex plåtarbeten.
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
Upplevelsen var utmärkt, tack
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
I. Vänligt bemötande och hjälpsamma särskild omtanke av äldre upplevde jag bara positiva saker att säga om min upplevelse där
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
Väldigt trevligt bemötande. Duktig personal. Har rekommenderat flera till detta företag.
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
hade mitt första besök hos företaget för ett tag sedan. Värmefläkten hade lagt av + felmeddelande via färddatorn som krävde åtgärd Mycket professionellt hanterat, både vid mottagandet i "receptionen" och i samband med att arbetet utfördes. Jag kommer att återvända!
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
Väldigt trevligt bemötande O jobbet bra utfört
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
Håller vad dom lovar och är väldigt hjälpsamma för att få bilen i bra skick igen.
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
Det, som två verkstäder inte lyckades lösa löstes snabbt av Bilteknik i Lund. Trevligt mottagande och trevlig jargong. Vi är mycket nöjda!
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
Bra arbete lite lång väntetid
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
Ett mycket gott bemötande . Känner att jag kan lita på er.
Tack för din recension, vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång.
Alltid bra service på alla sätt.
Vi är glada att du är nöjd och ser fram emot att ta hand om din bil nästa gång.
Från första stund jag fick kontakt med företaget var det ett bra sätt att möta mig som kund, klart och tydligt vad priset skulle bli på servicen. Kunniga ”repetitörer”som hade en stor del av vad som behövdes bytas eller lagas, trevliga att prata med och få en uppfattning om vad som behöver åtgärdas. Ni är jättebra som företag som kan hjälpa mig och den gamla Volvon att fungera. Tre av mina barnbarn har tränat med bilen och kört upp till körkort. Hälsningar från Håkan Hed.
Vi är glada att du är nöjd och ser fram emot att ta hand om din bil nästa gång.
Bra och trevlig bemötande. Förväntar mig att ni tittar mer noggrant på bilen och komma med förslag om något ska bytas eller ses över och inte bärare över det nödvändiga!
Vi är glada att du är nöjd och ser fram emot att ta hand om din bil nästa gång.
Mycket service inriktade och lösningsorienterade. Duktiga på att ordna till felen.
Vi är glada att du är nöjd och ser fram emot att ta hand om din bil nästa gång.
Lättsamma och professionella!
Tack för att du valde oss och vi hoppas att vi ses igen!
Professinellt bemötande, klar och tydlig prisinformation. Hela hanteringen inger förtroende.
Tack för din återkoppling och för att du väljer oss som din verkstad, vi tar gärna hand om din bil även framöver.
Bilteknik i Lund AB har under många år gett toppenservice till min/våra bilar och gett mig ett bra bemötande. De undersöker prisvärda alternativ vid reparationer, däckinköp mm och låter mig som kund välja prisklass och kvalité. Vid akuta händelse har jag fått hjälp direkt efter samtalet eller tid en dag senare. De tar ansvar för det som behöver åtgärdas på bilen. Personalen upplever jag som kompetent och tjänstvillig att hjälpa mig som kund.
Vi blir glada för din kommentar och att du väljer oss som din verkstad. Vi hoppas vi ses när det är dags för ditt nästa verkstadsbesök!
Otroligt proffsigt och bra kundbemötande! Går aldrig till någon annan.
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
Vår DSG-växellåda/drivaxel gick sönder på vår multivan. Närliggande verkstad gav oss en offert som låg dubbelt i pris i jämförelse mot Bilteknik i Lund, dessutom utförde Bilteknik i Lund reparationen snabbare än vad den andra verkstaden kunde erbjuda. Bilteknik i Lund informerade oss hela tiden om hur det låg till och när på ett ungefär bilen kunde vara färdig, blev klar 2 veckor innan utlovad tid. Tyvärr är det en längre bokningstid till Bilteknik i Lund så man får vara ute i god tid med service med mera, men de håller absolut toppklass! Kommer fixa mina bilar här alltid i fortsättningen.
Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen när bilen behöver verkstadstid.
Jag fick hjälp med de uppgifter jag hade önskat, byte av komponent samt en felsökning. Hade med en egen ickeoriginalkomponent, fick återkoppling kring risker med det, men inget knorr eller krångel i övrigt, bytet gick felfritt. Felsökningen gav inget entydigt resultat men jag upplevde att verkstaden gjorde det de kunde och bad mig återkomma när felineikationerna återuppstod. Överlag trevligt, seriöst och professionellt bemötande och utförande. Jag upplevde att Bildteknik mer jobbade på att lösa mitt problem än att enbart...
Tack för ditt omdöme. Vi hoppas du väljer oss även nästa gång när det är dags att serva eller laga din bil.
Professionella i tid. Prisvärda Bra bemötande
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
Proffsigt och tydligt bemötande rakt igenom! Vår bil hade fel på bränslesystemet med okänd orsak. Efter undersökning konstaterades att reparationen var omfattande och tveksam med tanke på bilens värde. Vi hade ett ingående resonemang om väg framåt och de tog ett par egna initiativ att testa lösningar som gav mer klarhet. I slutändan valde vi att inte reparera bilen utan betalade bara för felsökningen. Trots stort engagemang från deras sida tog de endast betalt för dem praktiska arbetstiden. Kan varmt rekommendera Bilteknik och kommer definitivt att anlita den igen.
Tack för ditt omdöme. Vi hoppas du väljer oss även nästa gång när det är dags att serva eller laga din bil.
Alldeles utmärkt arbete men det tog 45 dagar från det att bilen levererades till verkstaden (19/12-25) till dess att den blev klar. Vi blev inte prioriterade när väl julledigheten var avklarad och den kön vid min första kontakt som fanns också var klar. Lite irriterande men som vanligt bra bemötande och bra arbete! /Gunnar
Vi uppskattar din feedback och är glada att du haft en bra upplevelse hos oss.
I familjen har vi sedan åtminstone 90-talet anlitat Dzintars och hans mannar, alltså långt innan firman Bilteknik grundades 2010. Varenda gång har vi fått hjälp med de många bilar vi haft, oavsett problem! Likaså har vi alltid bemötts med vänlighet och fått förklarat vad som behöver göras samt vad det kostar. Utan minsta tvekan skulle jag lämna in vilken bil det än gäller till dem, de har mitt totala förtroende och har alltid fixat ”uppdraget”!! Jag har även rekommenderat Bilteknik till vänner och bekanta, alla lika nöjda....
Tack! Så roligt att du uppskattade ditt besök hos oss. Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags att serva eller laga bilen.
De gör alltid ett bra jobb och är trevliga.
Tack! Så roligt att du uppskattade ditt besök hos oss. Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags att serva eller laga bilen.
Har servat bilen där många år nu, alltid mycket nöjd med deras arbete!
Tack! Så roligt att du uppskattade ditt besök hos oss. Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags att serva eller laga bilen.
Bra bemötande och bra kunnig personal, synd bara att det blev hisnande dyrt. Vill inte betala 9000 igen så jag tar den till någon annan nästa gång. Det får finnas gränser på hur mycket man betalar utan att känna till felen.
Tack för din kommentar. Vi tar till oss av dina synpunkter och gör vårt yttersta för att bli ännu bättre.
Alltid trevliga och hjälpsamma och kunniga Och bra priser 👍👍
Tack! Så roligt att du uppskattade ditt besök hos oss. Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags att serva eller laga bilen.
Superservice på alla plan! Kan inte annat än varmt rekommendera dem!
Tack! Så roligt att du uppskattade ditt besök hos oss. Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags att serva eller laga bilen.
Har alltid varit nöjd med Bilteknik/Lund Hade min bil på service o en besiktningstid 8 v senare o där fick jag ombesiktning.! Kontaktade er o där stod ord mot ord om felet(enl besiktningen det väl synlig rost vid ” broms någonting” Hur som blev var det jag som kund den som fick ”fick betala” Bilteknik årgärdade felet o jag fick den besiktigad gratis. Nästa gång jag servar bilen skall besiktning o göras…….
Tack! Så roligt att du uppskattade ditt besök hos oss. Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags att serva eller laga bilen.
Mina upplevelser är väldigt positiva, går alltid nöjd därifrån. Bemötandet är alltid bra inga sura miner utan alltid trevliga och professionella. Min tillit till dom är bra jag vet att det dom fixar eller servar håller. Alltid kunniga och effektiva. Dom har genom åren servat alla mina bilar, jag låter dessutom bara dom röra min bilar..
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
Trevligt bemötande! Skickade påminnelse så man inte missar. Mycket trevligt företag som jag använder för service på bilen.
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
Allt gick väldigt smidigt, från bokning till servicen var färdig.
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
Bra mottagande. Prisförslag rimligt lång tid och priset vettigt
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
Lagat stenskott men blev inte helt nöjd, tyvärr. ☺️
Vi lagar inte stenskott, så du måste ha varit någon annan stans
Vi har använt Bilteknik både privat och på vårt företag sedan de öppnade sin verkstad. Bilteknik har alltid levererat ett bra jobb och god kommunikation. Rekommenderas starkt.
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
Professionell service av högsta kvalité. Alltid trevligt bemötande och tar högt ansvar för sina utförda arbeten. Parkeringsmöjligheterna kunde varit lite bättre men vissa förutsättningar kan man inte ändra på och det är väl ett gott betyg att det alltid är fullt på parkeringen. Mvh Markus
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
En av få verkstäder som verkar kunna fixa allt utan att man blir ruinerad. Ett mycket trevligt och kompetent gäng som jag har rekommenderat till många och haft glädje av själv flera gånger.
Tack för din kommentar och för att du väljer oss som din verkstad, vi ser fram emot att hjälpa dig igen.
Bra och snabb service! Rutinerad personal som åtgärdade en rad fel som märkesverkstan orsakat. Allt för en rimlig peng. Är nu återkommande kund till Bilteknik i Lund AB!
Stort tack för ditt förtroende, det betyder mycket för oss. Välkommen åter när det är dags för nästa verkstadsbesök.
Tillmötesgående och hjälpsamma, men kunde inte lokalisera felet. Det kunde f ö inte heller en annan, tidigare besökt verksxtad, göra.
Tack för din feedback. Din återkoppling hjälper oss att bli bättre.
Trevlig personal och duktiga bilmekaniker. Är alltid nöjd.
Tack för din recension. Vi är glada att höra att du är nöjd med ditt besök hos oss.
De kollade min AC och sa att det inte är något fel på den, men den fungerar inte alls! 😡
Vi beklagar att upplevelsen inte motsvarade dina förväntningar. Din feedback är viktig för oss.
Profsig, service minded också kostnadseffektivt. Rekommenderar starkt.
Tack! Vi strävar alltid efter hög kvalitet och det värmer att det märks. Välkommen tillbaka nästa gång du behöver boka en verkstadstid.
Har alltid lämnat mina bilar där och har alltid varit nöjd
Vi är glada att du är nöjd och vi hoppas att du väljer oss även nästa gång!
Fullt förtroende, sedan många år!
Tack för att du väljer oss och vi hoppas att vi ses igen!
Perfekt i alla avseenden..!Rekommenderas verkligen .
Så roligt att höra att du är nöjd, det är precis det vi vill. Vi ser fram emot att möta dig igen när det är dags att serva eller laga bilen.