Bilverkstad i Skåne

Har motorn börjat låta konstigt på bilen eller har du fått punktering på höger bakdäck? För många är bilen en typiskt sak som "bara ska funka" och när den inte gör det är det närapå katastrof. Känner du igen dig? Hitta en väl rekommenderad bilverkstad i Skåne så att du kan lita på att din bil får det bästa möjliga omhändertagande!

Det finns oändligt många orsaker att söka upp en bilverkstad i Skåne. Skåne är stort och din bil kan behöva gå långa avstånd för att ta sig runt, bara det sliter på bilens funktioner. Dessutom kan vädret ändras snabbt och oförutsägbart; särskilt på vinterhalvåret då det kan vara snö ena dagen, storm nästa och sedan passa bra för en solig om än sval promenad den tredje. Då krävs det mycket av din bil!

En bilverkstad i Skåne kan hjälpa dig mycket. Fullservice där bilen gås igenom grundligt, som en hälsokontroll, för att undvika eller förebygga skador. Har olyckan redan varit framme? Ja, då kan skickliga mekaniker hjälpa dig med allt från att byta en liten lampa till hela avgassystem. Många verkstäder jobbar dessutom med in- och utvändig tvätt av bilar, fixar lacken, byter olja och lagar glasrutor. Oavsett vad du behöver kan en bilverkstad i Skåne hjälpa dig, eller vet vem som kan!

Här har vi listat Skånes bäst rekommenderade och aktuella bilverkstäder för att du ska hitta duktiga mekaniker som kan ta hand om din bil. Klickar du dig vidare kan du se rekommenderade bilverkstäder även i ditt närområde! Lycka till!

Bilverkstad

Topp 25 bilverkstäder i Skåne

Mekonomen Bilverkstad Katrinelund

Celsiusgatan 38A, Malmö
    Daniel O
    Daniel O: Korta väntetider och en service som hittills varit top notch varje gång. Mekaniker som tänker på vad som är bäst för båd...

Speedy Bilservice Lund

Annedalsvägen 9, Lund
    Speedys bilverkstäder finner du bara på centrala lägen, vid stora trafikleder och i omedelbar närhet till allmänna kommunikationer. Vill du lämna bilen medan du jobbar eller shoppar är Speedys bilverk...
    Leif H
    Leif H: Mkt bra bemötande, med kostnadsförslag och snabbt utfört arbete

Mekonomen Ängelholm

Heimdallgatan 46, Ängelholm
    Ring för att boka en tid!
    Florencio M
    Florencio M: Jag tycker att det va bra och snabb service Med vänlig hälsning, Raul

Speedy Bilservice Helsingborg

Gåsebäcksvägen 12, Helsingborg
    Carl R
    Carl R: Jag kom ner rätt akut och fick en tid snabbt. Och bytet gick fort och var utmärkt utfört.

Speedy Bilservice Malmö

Cypressvägen 10 A, Malmö
    Linda M
    Linda M: Riktigt bra service, när bilen behöver hjälp kommer vi tillbaka.

Brooklands Helsingborg

Florettgatan 14, Helsingborg
    Brooklands Helsingborg | Din auktoriserade verkstad och bilhandlare för Jaguar, Land Rover och Range Rover.
    Leif J
    Leif J: Utmärkt kundmottagare och service

Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

Jochums väg 5, Kristianstad
    Vi lever upp till dina förväntningar och för att du ska känna dig trygg när du vänder dig till oss har vi en rad principer som vi aldrig ruckar på.
    Regina A
    Regina A: Snabb och kvalificerad hjälp, vänlig personal.

Ditec Bilvårdcenter Malmö

Cypressvägen 29, Malmö
    Mats N
    Mats N: Jag är mycket nöjd med ert arbete på min bil

Autoelektra Stjärnservice

Magasinsgatan 9, Limhamn
    Låt oss ta hand om din Mercedes när det är dags för service eller något krånglar. Vi tar hand om din bil som om den var vår egen. Varmt välkomna!
    Ronnie W
    Ronnie W: Utmärkt service,trevligt bemötande pålitlighet,bred kunskapsmiljö

Bunkeflo Bilservice

Klagshamnsvägen 4, Bunkeflostrand
    Välkomna!
    Kalle K
    Kalle K: Väldigt trevligt bemötande och kanon service!

Autoservice Supreme

Cypressvägen 10, Malmö
    Varmt välkommen in med bilen till Autoservice Supreme!
    Victor N
    Victor N: Snabbt, enkelt, bra mottagande. Gjorde mer än förväntat och bra pris.

RM Bil & Motor

Ekonomigatan 4, Limhamn
    RM Bil & Motor på Limhamn utför service och reparationer på motorfordon som personbilar, lätta lastbilar, släpvagnar – oavsett märke! Hög kvalitet med 20 års erfarenhet.
    Ulla P
    Ulla P: Upplever att de är ärliga och inte luras! Använt dom i många år när det behövs kommer att fortsätta.

StjärnMek AB

Odlarevägen 1, Lund
    Varmt välkommen till StärnMek AB, vi är din bilverkstad för Audi, Mercedes och Volkswagen och finns i Lund. Vi ingår i Bosch Car Service vilken är den största bilverkstadskedjan i världen. Vi hjälper ...
    Lennart M
    Lennart M: God säker och snabb service. Vänligt och professionellt bemötande.

Kenneths

Lundavägen 76, Malmö
    Vi är en lite smartare bilservice!
    Susan L
    Susan L: Köpte nya däck pga punktering. Mycket trevligt bemötande. Fick information och rekommendation. Tyckte även att priset va...

Kung Oscars Bilservice AB – OKQ8 Bilverkstad

Lennart J
    Lennart J: Det bästa betyg Hälsningar Lennart Johansson

Ströms Bilverkstad

Blästergatan 5, Malmö
    Ströms Bilverkstad är din auktoriserade bilverkstad i Kirseberg, Malmö. Vi genomför allt inom bilreparationer, plåt- & lackskador, service och glasskador. Varmt välkommen!
    Thomas B
    Thomas B: Senaste besöket var en akut situation. Jag kunde inte låsa upp bilen. Jag fick hjälp direkt. Ny nyckel och låskolv bestä...

P & B Bilvårdscenter - Ditec

Skiffervägen 1A, Lund
    Kerstin P
    Kerstin P: Bra mottagande , bra jobb, håller utsatta tider.

CityDäck Öresund

Stig I: Nöjd. Bilen glänser fortfarande.👍☀️☀️

Bilxperten i Lund

Skifferv. 1B, Lund
    Emelie W
    Emelie W: Bra och prisvärd service. Kunnig personal.

Bilproffsen i Malmö

Bronsyxegatan 8, Malmö
    Rebecca W
    Rebecca W: Var mycket nöjd med service, arbete och bemötande.

Mårtenssons Bil i Hörby - Ditec

Verkstadsgatan 3, Hörby
    Pernilla O
    Pernilla O: Mycket bra bemötande då jag plötsligt stog utan bil och försäljaren kom körandes hem till mig och visade bilen.

Mechanum Malmö

Västkustvägen 17, Malmö
    Lars A
    Lars A: Bra service, snyggt och proffsigt, men till och med dyrare än vad verkstaden är på det aktuella bilmärkets verkstad.

Europa Bilvård MellanSkåne - Ditec

Åkermansväg 25, Eslöv