Bilverkstad i Skåne

Har motorn börjat låta konstigt på bilen eller har du fått punktering på höger bakdäck? För många är bilen en typiskt sak som "bara ska funka" och när den inte gör det är det närapå katastrof. Känner du igen dig? Hitta en väl rekommenderad bilverkstad i Skåne så att du kan lita på att din bil får det bästa möjliga omhändertagande!

Det finns oändligt många orsaker att söka upp en bilverkstad i Skåne. Skåne är stort och din bil kan behöva gå långa avstånd för att ta sig runt, bara det sliter på bilens funktioner. Dessutom kan vädret ändras snabbt och oförutsägbart; särskilt på vinterhalvåret då det kan vara snö ena dagen, storm nästa och sedan passa bra för en solig om än sval promenad den tredje. Då krävs det mycket av din bil!

En bilverkstad i Skåne kan hjälpa dig mycket. Fullservice där bilen gås igenom grundligt, som en hälsokontroll, för att undvika eller förebygga skador. Har olyckan redan varit framme? Ja, då kan skickliga mekaniker hjälpa dig med allt från att byta en liten lampa till hela avgassystem. Många verkstäder jobbar dessutom med in- och utvändig tvätt av bilar, fixar lacken, byter olja och lagar glasrutor. Oavsett vad du behöver kan en bilverkstad i Skåne hjälpa dig, eller vet vem som kan!

Här har vi listat Skånes bäst rekommenderade och aktuella bilverkstäder för att du ska hitta duktiga mekaniker som kan ta hand om din bil. Klickar du dig vidare kan du se rekommenderade bilverkstäder även i ditt närområde! Lycka till!

Bilverkstad

Topp 25 bilverkstäder i Skåne

Mekonomen Bilverkstad Katrinelund

Celsiusgatan 38A, Malmö
    Maria P
    Maria P: Inte speciellt billigt men de gjorde vad de skulle till utsatt pris. Inget att klaga på.

Däckteam i Lomma

Industrigatan 19, Lomma
    Välkomna in och byt däck på Däckteam i Lomma! Vi som jobbar här är erfarna mekaniker och vi hjälper dig med allt vad gäller däck, fälg och hjulinställning.
    Diana T
    Diana T: Alltid bra och smidig service. Bra bemötande och koll pp mina däck:)

Brooklands Helsingborg

Florettgatan 14, Helsingborg
    Brooklands Helsingborg | Din auktoriserade verkstad och bilhandlare för Jaguar, Land Rover och Range Rover.
    Roland K
    Roland K: Bemötandet har varit proffsigt hela tiden, Alltid bra service under alla år, Högsta betyg. Anlita dem gärna

Mekonomen Ängelholm

Heimdallgatan 46, Ängelholm
    Ring för att boka en tid!
    Lars L
    Lars L: Vi fick ett snabbt och bra bemötande samt fick vi en tid snabbt. Bra jobbat

Speedy Bilservice Malmö

Cypressvägen 10 A, Malmö
    Speedy Bilservice i Malmö har kompetenta bilmekaniker som servar din bil på ett kick. Snabbt, säkert och självklart garanti. Välkommen!
    Nils-erik Jakob S
    Nils-erik Jakob S: Jag fick akut hjälp med att byta VÄ länkarm på min Land Rover, fick mycket bra bemötande samt mycket snabbt och bra arbe...

Speedy Bilservice Lund

Annedalsvägen 9, Lund
    Speedy Bilservice i Lund välkomnar dig till en bilverkstad med högsta service. Vi är flexibla, kunniga och ger dig alltid priset innan reparationen. Kontakta oss!
    Bo Rickard M
    Bo Rickard M: Inte helt nöjd med att ni glömde spänna hjulbultarna 🤐

RM Bil & Motor

Ekonomigatan 4, Limhamn
    RM Bil & Motor på Limhamn utför service och reparationer på motorfordon som personbilar, lätta lastbilar, släpvagnar – oavsett märke! Hög kvalitet med 20 års erfarenhet.
    Anna Elisabet V
    Anna Elisabet V: Trevligt bemötande och bra service!!

Speedy Bilservice Helsingborg

Gåsebäcksvägen 12, Helsingborg
    Trygg och kvalitetssäker bilservice hos oss på Speedy i Helsingborg. Vi erbjuder alltid garanti och du får priset i förhand. Varmt välkommen på besök!
    Karl Börje R
    Karl Börje R: Trevligt bemötande snabb service bra pris

StjärnMek AB

Odlarevägen 1, Lund
    Varmt välkommen till StärnMek AB, vi är din bilverkstad för Audi, Mercedes och Volkswagen och finns i Lund. Vi ingår i Bosch Car Service vilken är den största bilverkstadskedjan i världen. Vi hjälper ...
    Bjarne P
    Bjarne P: Snabbt, enkelt och korrekt. Väldigt nöjd.

Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

Jochums väg 5, Kristianstad
    Vi lever upp till dina förväntningar och för att du ska känna dig trygg när du vänder dig till oss har vi en rad principer som vi aldrig ruckar på.
    Sune M
    Sune M: Bra service samt beskedet när bilen är klar på ett proffsigt sätt. Samt assistansen vid behov Tack Sune!!

Däckbytarna

Landskronavägen 26, Helsingborg
    Varmt välkommen till oss på Däckbytarna när du behöver köpa, byta eller förvara dina däck. Vi hjälper även till med annan service och reparationer.
    Dane P
    Dane P: Tjänsten är okej men priset är för högt

Mekonomen Bilverkstad Södra

Kapplöpningsgatan 10, Helsingborg
    Vi hjälper dig med allt som kan hända din bil, oavsett märke och modell!
    Dieter E
    Dieter E: Dom lokalisera felet direkt och åtgärda det bums till vår belåtenhet.

Bilservice HkV

Krossverksgatan 8, Limhamn
    Vi gör ditt billiv lite enklare! Välkommen till oss på Bilservice HKV - din Mekonomen-verkstad i Limhamn!
    Anna Karin Kristina K
    Anna Karin Kristina K: Reparation av bil. Bra bemötande

Autoelektra Stjärnservice

Magasinsgatan 9, Limhamn
    Låt oss ta hand om din Mercedes när det är dags för service eller något krånglar. Vi tar hand om din bil som om den var vår egen. Varmt välkomna!
    Grzegorz K
    Grzegorz K: Mycket bra service och bra pris

JKs bil & motor

Helsingborgsvägen 13, Hässleholm
    Välkommen in till oss för service eller reparation av din bil. Vi kombinerar många års erfarenhet med uppdaterad kunskap om ny bilteknik.
    Hjördis Margareta E
    Hjördis Margareta E: Bra bemötande och snabb service med jobb med bromsar och annan allmän genomgång av bilen.

Autoservice Supreme

Cypressvägen 10, Malmö
    Varmt välkommen in med bilen till Autoservice Supreme!
    Liv Margret T
    Liv Margret T: Fenomenalt bemötande på alla plan. Därtill oerhört kunniga kombinerat med oslagbart pris! Rekommenderas VARMT!

Mekonomen Bilverkstad Råå

Landskronavägen 33, Helsingborg
    AC-service, däckhotell och plåtverkstad - vi hjälper dig med det mesta som kan krångla med bilen, oavsett bil!
    Ann-charlotte Maria B
    Ann-charlotte Maria B: Bra service och bemötande. Byte av del avgasrör, snabbt åtgärdat och meddelande när bilen var klar

Mekonomen Bromölla

Tians Väg 77, Bromölla
    Välkommen till Mekonomen Bromölla! Här servar och reparerar vi i princip alla bilmärken och modeller.
    Lill S
    Lill S: Trevligt och proffsigt bemötande. Vänliga och tillmötesgående.

Ditec Bilvårdcenter Malmö

Cypressvägen 29, Malmö
    Mats N
    Mats N: Jag är mycket nöjd med ert arbete på min bil

Mekonomen bilverkstad Fosie

Hornyxegatan 12, Malmö
    Välkommen till din Mekonomenverkstad i Fosie!
    David A
    David A: Very good and fast service! Thank you!

Bunkeflo Bilservice

Klagshamnsvägen 4, Bunkeflostrand
    Välkomna!
    Pär J
    Pär J: Fullt nöjd med bemötande och service

OKQ8 Bilverkstad Malmö

Kvartettgatan 1, Malmö
    Låt din bil få den service den förtjänar hos oss på OKQ8 Bilverkstad i Malmö!
    Artur P
    Artur P: Jätte trevligt personal, duktiga. Rekommenderar starkt

Kenneths

Lundavägen 76, Malmö
    Vi på Kenneths är en lite smartare däckservice! Här får du marknadens lägsta priser på däck och ett däckhotell med komplett serviceutbud. Välkommen!
    Joakim B
    Joakim B: För mig fylldes samtliga kriterier upp. Magkänsla, bemötande & pris. Tummen upp!

Ditec Bilvårdcenter Ängelholm

Hammargatan 6, Ängelholm