Alla kategorier AC Service Skåne Lund Speedy Speedy Bilservice Lund
Rekommenderat företag 2016 - Speedy Bilservice Lund
Rekommenderat företag 2015 - Speedy Bilservice Lund

Speedy Bilservice Lund

Annedalsvägen 9, 227 64 Lund — Visa karta

I 30 år har Speedys bilverkstäder mött sina kunder öppet och ärligt. Det finns inga hemligheter hos våra bilverkstäder. Vi kontrollerar din bil noggrant utan kostnad och visar vad som behöver åtgärdas. Du får ett fast pris för din bilservice/bilreparation innan vi gör jobbet, och du får gärna se på när vi jobbar. Vårt mål är att erbjuda dig som kund en bekymmersfri bilreparation/bilservice. Enkelt och utan oro för negativa överraskningar.

Snabb bilservice!

Det går fort hos Speedys bilverkstäder. Våra mekaniker byter 1000-tals avgassystem varje år och de utför minst lika många bromsbyten. Med övning kommer snabbhet. Vi har enkla rutiner och därför går inskrivning och betalning på minuten. Alla reservdelar finns lätt tillgängliga. Allt för att du skall få ett komplett kvalitetsjobb gjort, i de flesta fall inom en timme!

Läs vad 360 kunder tycker om Speedy Bilservice Lund

• Lisa
    Lisa skrev om Speedy Bilservice Lund
    Speedys i Lund var väldigt trevliga till en början när jag lämnade in min bil med två tända varningslampor och en motor som helt plötsligt dog under körning, men kontakten från deras sida var obefintlig och när de inte kunde hjälpa mig fick jag ändå betala för byte av teknik som aldrig var i sönder!

Medan bilen var inlämnad hörde verkstaden inte av sig till mig utan jag fick ringa till dem för att höra vad som hände med min bil. Efter en hel del om och men sa de sig ha hittat felet, bytte en kamaxelgivare och sa att bilen nu var okej. När de lämnade tillbaka bilen lös fortfarande den ena varningslampan (antispinn), men mekanikern sa att de inte kunde hitta någon anledning till det. Jag hann inte köra mer än 500 m innan även den andra varningslampan (för avgassystemet) åter tändes och bilen dog mitt i en korsning. Jag lyckades få tillbaka bilen till verkstaden och fick då förklarat att givaren de bytt inte satt i ordentligt. De fixade till det direkt och jag begav mig till jobbet. Ute på motorvägen upptäckte jag dock att motorn förlorat all sin kraft. Med gasen i botten kom jag knappt upp i 100km/h. Jag ringde Speedys och de lovade kolla på den.

När jag lämnade in bilen nämnde jag att en vän sagt att det kunde vara kamkedjan, men mekanikern sa att det inte stämde in på hur bilen betedde sig.

Sedan följde ytterligare flera dagar utan någon kontakt från verkstaden. När jag till slut ringde för att se hade de fortfarande inte hittat felet, men och mekanikern lovade att jag skulle få tillbaka det jag betalt för kamaxelgivaren om de inte lyckades hjälpa mig.

Tiden gick ytterligare och när jag ringde nästa gång fick jag som svar "jaha den bilen, nä den kan du komma och hämta. vi vet inte vad felet är". När jag tog upp att jag då blivit lovad att få tillbaka det jag betalt blev jag nekad, att så fungerar det inte. Trots att verkstaden skryter med att de lämnar garanti och trots att de lämnade tillbaka bilen i exakt samma skick som de fick den så kunde jag glömma att få tillbaka mina pengar.

Jag tog sedan bilen till Skodas egen verkstad där jag blev jättebra bemött och där de snabbt konstaterade att det mycket riktigt var kamkedjan som behövdes bytas.
  • Leif H
    Leif H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mkt bra bemötande, med kostnadsförslag och snabbt utfört arbete
  • Anna N
    Anna N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra service snabbt! Priset var ok också.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket positivt ärligt agerande
  • Nils D
    Nils D skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra hjälp och god service!
  • Linda H
    Linda H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Alltid bra och snabb hjälp
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra service och ett vettigt pris
  • Hans-erik L
    Hans-erik L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Riktigt bra och snabb service när bilen krånglade.
  • Robert C
    Robert C skrev om Speedy Bilservice Lund
    Trevliga och lösningsorinterade.
    Ibland lite för snabbt och utan uppföljning.
  • Mats Å
    Mats Å skrev om Speedy Bilservice Lund
    Jag upplever att verkstaden i Lund har fått ett rejält lyft med den nye verkmästaren. Han är utomordentligt kunning och man får snabbt en diagnos med konstnadsförslag som går att lita på. Personalen är kunnig, trevlig och arbetena utförs snabbt och till ett konkurrenskraftigt pris. Servicenivån och bemötandet är toppen! Jag rekommenderar Speedy Lund till alla mina vänner och bekanta.
    Tjänster som utförts i Lund (tidigare använde jag hellre Speedy Malmö)
    - Hjulbyte inkl förvaring
    - Byte madask fram
    - Oljebyte
    - Översyn och lampbyte
    - mm
  • Erik T
    Erik T skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra och framförallt ärlig service!
  • Daniela G
    Daniela G skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bästa servicen & fantastiskt bemötande - här lämnar jag gärna in bilen igen.
  • YVONNE N
    YVONNE N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Hjälpsamma och trevliga killar som gjorde snabba däckbyte. Har tidigare alltid besökt Speedy vid Cypressvägen men efter flera otrevliga bemötande sista året så kör jag till Lund istället ! Skicka surkarten i Malmö på charm -kurs !
    Vänligen Ywonne 😊
  • Björn K
    Björn K skrev om Speedy Bilservice Lund
    Snabb och flexibel. Erbjöd sig att hitta begagnad dem eller använda sig av en del som jag köpt in privat. Sparade mycket pengar på det! Toppen service!
  • Björn N
    Björn N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Fick en tid samma vecka, problemet löst, rimlig kostnad.
  • Desirée O
    Desirée O skrev om Speedy Bilservice Lund
    Alltid tillgängliga, snabba och kundvänliga. Mitt serviceställe 😊
  • Karl S
    Karl S skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra kundbemötande och snabbt service
  • Inga B
    Inga B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Snabb service. Trevlig personal!
  • Petra K
    Petra K skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra bemötande; trevligt och professionellt!
    Snabbt och precist svar men ändå tid för frågor.
    Tydlig faktura och 3 års garanti på utfört arbete.
  • Centerlöf & Holmberg
    Centerlöf & Holmberg skrev om Speedy Bilservice Lund
    Trevligt mottagande och snabbt utfört arbete.
  • Gillis B
    Gillis B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra bemötande.
    Konkurrenskraftig prissättning.
    Rekommenderas!
  • Emma O
    Emma O skrev om Speedy Bilservice Lund
    Hej, servade min citroen modell äldre, smärtfritt och prisvärt. Dock glömde mekanikerna locket på oljan, blev uppringd samma dag då jag själv inte märkt det. Det blev att köra in igen, ursäktande och trevligt bemötande fick jag då. Rekommenderas.
    Fam Oldbring1
  • Carola B
    Carola B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Snabb service! Trevlig personal!
  • Karl O
    Karl O skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra mottagande och hantering av de problem som dök upp.
  • Samuel N
    Samuel N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra bemötande, gjorde vad de skulle, fyllde i servicebok. Kortmaskin strul.
  • Edo G
    Edo G skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra mottagande , grym service ! Mekanikern i verkstaden höll en uppdaterad och visade vad som gjorts på bilen och de gamla remmarna. Utöver de är priserna utmärkta! Tveka intw
  • Hanna D
    Hanna D skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bromsbyte. Någon hundring billigare jämfört med andra ställen jag kollat. Nöjd med både utfört arbete och kundkontakten med verkstaden.
  • Carina B
    Carina B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Supertrevliga medarbetare,hög service och bra priser.Rekommenderar dem till alla jag känner.Har varit både i lund o malmö
  • Roland S
    Roland S skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra service och pris, påpekade fel som en annan stor verkstadskedja har missat och saker som bör åtgärdas i framtiden. Gick snabbt också! Rekommenderas!
  • Nelson M
    Nelson M skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra service och pris trevlig personal jag är mycket nöjd
  • Jan H
    Jan H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra jobb och ok pris tycker jag .........................................
  • Ralf A
    Ralf A skrev om Speedy Bilservice Lund
    Tycker det känns bra att ha att göra med Speedy Lund trevlig kunnig personal, alla tiders
  • Bodil C
    Bodil C skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra, snabb service, men det kändes som att de bara hittade fler och fler saker att åtgärda så det blev fruktansvärt dyrt.
  • Per H
    Per H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Funkar alltid bra. Väldigt hjälpsamma
  • Maria B
    Maria B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Snabb, bra och billig service👍🏻
  • Anders S
    Anders S skrev om Speedy Bilservice Lund
    Jobbet utförs bättre än förväntat 😀
  • Hans E
    Hans E skrev om Speedy Bilservice Lund
    Gick bra, gick för i o bokade tid för däckbyte dagen innan. Tog en kvart.
  • Per Ö
    Per Ö skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra bemötande, ringde när bilen var färdig. Bra information. Dessutom tydliga vad de inte kunde ta hand om. Mycket bra
  • Maj-Lena L
    Maj-Lena L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Jag tycker att jag blivit fått ett bra bemötande. Personalen kunde hjälpa mig med goda råd om vad som behövde göras. Jag kan inte så mycket om bilar men det verkade riktigt gjort.
  • Anna H
    Anna H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Jag är en nöjd kund som kommer tillbaka.
  • Andrea D
    Andrea D skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mitt upplevelse var inte bra. Jag hade ett problem där bilen inte gick till att startas. Speedy Bilservice Lund sa att det var säkert batteriet som var dåligt. Jag betalade både för ett nytt batteri och för monteringen. Sedan hämtade jag bilen från verkstaden och insåg att problemet hade inte lösts. Jag kunde inte starta bilen även för att bara köra tillbaka till Speedy bilservice Lund. Jag ordnade bärhjälp med Falck och kom till verkstaden med bilen. Speedy bilservice kollade på den igen och sa att problemet var faktiskt med generatorn. Jag frågade dem om dem var säker på det, för generatorn skulle kosta ca 3000 kr. De sa att de var säker. Jag köpte en generator själv. Innan jag kom in med den till Speedy ringde jag och frågade hur mycket det skulle kosta med monteringen av generatorn. De sa att det skulle inte kosta någonting för att de hade gjort fel. Men när jag kom in med generatorn så sa dem att det kommer kosta faktiskt 900 kr med monteringen. Jag tyckte det var jättedålig kundservice att bara ändra priset från 0kr till 900kr. Jag är helt onöjd med Speedy Bilservice Lund.
    2016-11-08 Speedy Bilservice Lund svarar Andrea D
    hej!
    I ert fall var det ett begagnad batteri som satt i och efter kontroll visade det att batteriet var svagt så vi bytte det.
    Vi påpekade även vid utlämnandet av er bil att generator var på gång. men vi ansåg att ni kunde testa att köra för i vissa fall kan det funka ett tag till även fast generatorn inte laddar fullt. ber om ursäkt om det har blivit några missförstånd har du frågor kan du ringa oss på 046-142220 Med vänlig hälsning Team speedy :)
    Speedy Bilservice Malmö gillar detta
  • Anna K
    Anna K skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket nöjd, snabb och bra service.
  • Per L
    Per L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Fick snabbt tid och blev kontaktad tre ggr under tiden med info om bilens problem och vad som behövdes göras , mycket nöjd
  • Sebastian L
    Sebastian L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra bemötande. Uppskattat att felsökning görs utan kostnad.
  • Eva L
    Eva L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Utan problem. Alltid mycket bra service. Stressade, men trevliga killar där offerter och priser verkar vara ärliga med allt.
  • Olof L
    Olof L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Inget att klaga på. Verkade veta vad de gjorde.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Speedy Bilservice Lund
    Tyvärr blev det missförstånd vid bokning men allt redde upp sig ändå.
  • Said C
    Said C skrev om Speedy Bilservice Lund
    Väldigt bra Service! Trevlig seriös personal och prisförslag direkt. En sak som också är väldigt bra är att de inte försöker lura sina kunder med onödiga felsökningskostnader!
    2016-10-07 Speedy Bilservice Lund svarar Said C
    Tack för din rekommendation du är varmt välkommen tillbaka
    Med vänlig hälsning Speedy bilservice
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Speedy Bilservice Lund
    Rätt så nöjd , bara lite besviken på att ni inte kunde ta er på o byta min egr ventil .
  • Sara T
    Sara T skrev om Speedy Bilservice Lund
    Trevligt bemötande och bra resultat

Annedalsvägen 9, 227 64 Lund