Alla kategorier AC Service Skåne Lund Speedy Speedy Bilservice Lund

Speedy Bilservice Lund

Annedalsvägen 9, 227 64 Lund — Visa karta

Speedy Bilservice i Lund välkomnar dig till en bilverkstad av högsta kvalitet!
Med över 30 år i branschen erbjuder vi bilservice av toppklass, alltid med tre års garanti på både arbete och reservdelar. Våra bilmekaniker byter allt från bromsar till avgasrör och oftast går det på bara en timme. Vill du får du gärna ta en kaffe och titta på medan arbetet utförs.

Vi berättar alltid vad priset blir innan arbetet utförs och dokumenterar vad som sker under reparationen. Bekymmersfritt, säkert och alltid tillgängligt. Här kan du boka tid eller komma in för ett drop-in-besök.

Det finns en anledning till att vi är Sveriges mest omtyckta verkstadsskedja. Kontakta oss så ska du snart få se varför!

Läs vad 378 kunder tycker om Speedy Bilservice Lund

• Cornelia L
    Cornelia L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra!
    Rak o klar kommunikation. Rimligt pris!
  • Hans B
    Hans B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bytte bromsar bak på min Volvo.
    Blev bra bemött av de 3 som jobbade där &jobbet gjordes väldigt snabbt. Max 40min.
    Priset var okej och jag blev även upplyst om en annan del som behövdes fixas.

Jag är nöjd med upplevelsen som kund hos speedy Lund.
  • Jan J
    Jan J skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra
    Blev lite dyrare än beräknat
  • Erik W
    Erik W skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bemötande vid service och byte av xenonlampor på min Volvo v70 var trevligt men förvirrat. Dessvärre levde kvaliteten på arbetet inte upp till förväntningarna då flertalet moment blev felaktigt gjorda pga slarv, där jag själv fick felsöka och rätta till det som blivit fel.
  • Max L
    Max L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra och snabb service. Hjälper till med mycket utan att ta betalt. Lite väl kostsamt när ngt väl måste bytas.
  • Anders N
    Anders N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Trevlig och kunnig personal. Bytte bromsar, bromsskivor mm. Kommer absolut komma tillbaka.
  • Jesper L
    Jesper L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra service till ett bra pris. Bra bemötande.
  • Rune Å
    Rune Å skrev om Speedy Bilservice Lund
    Jag fick snabb och bra service. Jag lämnade in bilen på morgonen för ett eventuellt byte av en rem och vid lunch var den färdig att hämtas. Jag är mycket nöjd.
  • Martin K
    Martin K skrev om Speedy Bilservice Lund
    nu har jag besökt dem med olika problem jag har haft med bilen.
    de grabbar som jobbar där gör väldigt bra jobb och känns att de vet vad de pratar om när de förklarar.
    Har ringt dom flera gånger och tycker det funkar väldigt smidigt att ordna tid genom telefonsamtal.
    De är första verkstad jag ringer när jag har problem med bilen och är väldigt nöjd.
    rekommenderar starkt.
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Speedy Bilservice Lund
    Jag är mycket nöjd med Speedy I Lund.Trevliga och har kunskap att lösa mina problem.
  • William P
    William P skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra pris, service och arbete väldigt nöjd!
  • Murtada H
    Murtada H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra mottagning och smidig tid beställning och jag är mycket nöjd med servisen och bilen går genom besiktning fel fritt där efter
  • Nils O
    Nils O skrev om Speedy Bilservice Lund
    Trevligt bemötande bra service och bra utfört arbete.
  • Frida B
    Frida B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Efter lite missförstånd blev jag riktigt nöjd med slutresultatet!
  • Bertil B
    Bertil B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Snabbt och enkelt, priset helt okey
  • Knut Jonas N
    Knut Jonas N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra service och väldigt trevliga
  • Lina Marie W
    Lina Marie W skrev om Speedy Bilservice Lund
    Trevligt och kunnigt bemötande av personal !
  • Erlander
    Erlander skrev om Speedy Bilservice Lund
    Vi skulle iväg till fjällen när det uppstod akut behov av service på vår Mercedes. Ringde Speedys, och bara någon timme senare var bilen färdigservad. Och detta tlll ett verkligt bra pris. Den kille som vi hade kontakt med, Armin, var dessutom oerhört trevlig och hjälpsam. Det gjorde därtill stort intryck att killen gav uppenbart hederliga och välgrundade kostnadsförslag, avgivna också med vårt intresse för ögonen. Vi vill varmt rekommendera Speedys i Lund.
  • Lisa
    Lisa skrev om Speedy Bilservice Lund
    Speedys i Lund var väldigt trevliga till en början när jag lämnade in min bil med två tända varningslampor och en motor som helt plötsligt dog under körning, men kontakten från deras sida var obefintlig och när de inte kunde hjälpa mig fick jag ändå betala för byte av teknik som aldrig var i sönder!

Medan bilen var inlämnad hörde verkstaden inte av sig till mig utan jag fick ringa till dem för att höra vad som hände med min bil. Efter en hel del om och men sa de sig ha hittat felet, bytte en kamaxelgivare och sa att bilen nu var okej. När de lämnade tillbaka bilen lös fortfarande den ena varningslampan (antispinn), men mekanikern sa att de inte kunde hitta någon anledning till det. Jag hann inte köra mer än 500 m innan även den andra varningslampan (för avgassystemet) åter tändes och bilen dog mitt i en korsning. Jag lyckades få tillbaka bilen till verkstaden och fick då förklarat att givaren de bytt inte satt i ordentligt. De fixade till det direkt och jag begav mig till jobbet. Ute på motorvägen upptäckte jag dock att motorn förlorat all sin kraft. Med gasen i botten kom jag knappt upp i 100km/h. Jag ringde Speedys och de lovade kolla på den.

När jag lämnade in bilen nämnde jag att en vän sagt att det kunde vara kamkedjan, men mekanikern sa att det inte stämde in på hur bilen betedde sig.

Sedan följde ytterligare flera dagar utan någon kontakt från verkstaden. När jag till slut ringde för att se hade de fortfarande inte hittat felet, men och mekanikern lovade att jag skulle få tillbaka det jag betalt för kamaxelgivaren om de inte lyckades hjälpa mig.

Tiden gick ytterligare och när jag ringde nästa gång fick jag som svar "jaha den bilen, nä den kan du komma och hämta. vi vet inte vad felet är". När jag tog upp att jag då blivit lovad att få tillbaka det jag betalt blev jag nekad, att så fungerar det inte. Trots att verkstaden skryter med att de lämnar garanti och trots att de lämnade tillbaka bilen i exakt samma skick som de fick den så kunde jag glömma att få tillbaka mina pengar.

Jag tog sedan bilen till Skodas egen verkstad där jag blev jättebra bemött och där de snabbt konstaterade att det mycket riktigt var kamkedjan som behövdes bytas.
  • Leif H
    Leif H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mkt bra bemötande, med kostnadsförslag och snabbt utfört arbete
  • Anna N
    Anna N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra service snabbt! Priset var ok också.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket positivt ärligt agerande
  • Nils D
    Nils D skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra hjälp och god service!
  • Linda H
    Linda H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Alltid bra och snabb hjälp
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra service och ett vettigt pris
  • Hans-erik L
    Hans-erik L skrev om Speedy Bilservice Lund
    Riktigt bra och snabb service när bilen krånglade.
  • Robert C
    Robert C skrev om Speedy Bilservice Lund
    Trevliga och lösningsorinterade.
    Ibland lite för snabbt och utan uppföljning.
  • Mats Å
    Mats Å skrev om Speedy Bilservice Lund
    Jag upplever att verkstaden i Lund har fått ett rejält lyft med den nye verkmästaren. Han är utomordentligt kunning och man får snabbt en diagnos med konstnadsförslag som går att lita på. Personalen är kunnig, trevlig och arbetena utförs snabbt och till ett konkurrenskraftigt pris. Servicenivån och bemötandet är toppen! Jag rekommenderar Speedy Lund till alla mina vänner och bekanta.
    Tjänster som utförts i Lund (tidigare använde jag hellre Speedy Malmö)
    - Hjulbyte inkl förvaring
    - Byte madask fram
    - Oljebyte
    - Översyn och lampbyte
    - mm
  • Erik T
    Erik T skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra och framförallt ärlig service!
  • Daniela G
    Daniela G skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bästa servicen & fantastiskt bemötande - här lämnar jag gärna in bilen igen.
  • YVONNE N
    YVONNE N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Hjälpsamma och trevliga killar som gjorde snabba däckbyte. Har tidigare alltid besökt Speedy vid Cypressvägen men efter flera otrevliga bemötande sista året så kör jag till Lund istället ! Skicka surkarten i Malmö på charm -kurs !
    Vänligen Ywonne 😊
  • Björn K
    Björn K skrev om Speedy Bilservice Lund
    Snabb och flexibel. Erbjöd sig att hitta begagnad dem eller använda sig av en del som jag köpt in privat. Sparade mycket pengar på det! Toppen service!
  • Björn N
    Björn N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Fick en tid samma vecka, problemet löst, rimlig kostnad.
  • Desirée O
    Desirée O skrev om Speedy Bilservice Lund
    Alltid tillgängliga, snabba och kundvänliga. Mitt serviceställe 😊
  • Karl S
    Karl S skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra kundbemötande och snabbt service
  • Inga B
    Inga B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Snabb service. Trevlig personal!
  • Petra K
    Petra K skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra bemötande; trevligt och professionellt!
    Snabbt och precist svar men ändå tid för frågor.
    Tydlig faktura och 3 års garanti på utfört arbete.
  • Centerlöf & Holmberg
    Centerlöf & Holmberg skrev om Speedy Bilservice Lund
    Trevligt mottagande och snabbt utfört arbete.
  • Gillis B
    Gillis B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Mycket bra bemötande.
    Konkurrenskraftig prissättning.
    Rekommenderas!
  • Emma O
    Emma O skrev om Speedy Bilservice Lund
    Hej, servade min citroen modell äldre, smärtfritt och prisvärt. Dock glömde mekanikerna locket på oljan, blev uppringd samma dag då jag själv inte märkt det. Det blev att köra in igen, ursäktande och trevligt bemötande fick jag då. Rekommenderas.
    Fam Oldbring1
  • Carola B
    Carola B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Snabb service! Trevlig personal!
  • Karl O
    Karl O skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra mottagande och hantering av de problem som dök upp.
  • Samuel N
    Samuel N skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra bemötande, gjorde vad de skulle, fyllde i servicebok. Kortmaskin strul.
  • Edo G
    Edo G skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra mottagande , grym service ! Mekanikern i verkstaden höll en uppdaterad och visade vad som gjorts på bilen och de gamla remmarna. Utöver de är priserna utmärkta! Tveka intw
  • Hanna D
    Hanna D skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bromsbyte. Någon hundring billigare jämfört med andra ställen jag kollat. Nöjd med både utfört arbete och kundkontakten med verkstaden.
  • Carina B
    Carina B skrev om Speedy Bilservice Lund
    Supertrevliga medarbetare,hög service och bra priser.Rekommenderar dem till alla jag känner.Har varit både i lund o malmö
  • Roland S
    Roland S skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra service och pris, påpekade fel som en annan stor verkstadskedja har missat och saker som bör åtgärdas i framtiden. Gick snabbt också! Rekommenderas!
  • Nelson M
    Nelson M skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra service och pris trevlig personal jag är mycket nöjd
  • Jan H
    Jan H skrev om Speedy Bilservice Lund
    Bra jobb och ok pris tycker jag .........................................
  • Ralf A
    Ralf A skrev om Speedy Bilservice Lund
    Tycker det känns bra att ha att göra med Speedy Lund trevlig kunnig personal, alla tiders

Annedalsvägen 9, 227 64 Lund