Björkelunds katt- och hundpensionat

Ändra min profil

Läs vad 2 kunder tycker om Björkelunds katt- och hundpensionat

• Oana R
    Oana R skrev om Björkelunds katt- och hundpensionat
    Håller med Elisabeth. Jag ville lämna min hund och kvinnan som tar hand om hundarna var inte alls snäll. Jag ville gärna se hur det ser ut , kolla lite var min hund ska vara. Vi pratade på telefon och hon har sagt att hon är inte hemma men kan komma nästa dag på morgonen. Så ringde jag nästa dag och hon var inte hemma , hon har sagt att hon återkommer kl 13 . När jag ringde igen då svarade hon aldrig.....
  • Elisabeth
    Elisabeth skrev om Björkelunds katt- och hundpensionat
    UNDVIK Björkelunds katt- och hundpensionat!!

Opersonligt och oengagerat bemötande vid lämning av hunden. Mycket stressig atmosfär och fick ingen tid att tala med den ansvariga personen.
    Första intrycket av hundgården och boxarna var mycket dåligt. Smutsigt och stökigt!
    Boxen min hund skulle vara i hade inte blivit städad efter föregående hund. Matskål med mat och vatten stod kvar från förra gästen.
    Vid hämtande av hunden var ingen personal på plats och fick till svar att de endast lämnar ut hunden en särskild tid, trots att jag meddelat att jag skulle komma då jag var på plats.
    Personen otrevlig och nedlåtande på telefon när jag sa att jag ville hämta henne nu och att jag inte hade möjlighet att återkomma. Jag frågade då om jag kunde ta hunden själv och lämna pengarna, det kunde jag (hundgården var olåst och vem som helst hade kunnat gå in).
    När jag väl skulle hämta min hund så var hon apatisk och nedstämd. Det låg flera bajskorvar i boxen (min hund är helt rumsren och har aldrig bajsat eller kissat inomhus). Hunden hade inte rört maten, min hund är extremt matglad och har alltid matlust. Hon hade inte ens ätit det bästa hon vet, ett grisöra. Hon var uppenbarligen mycket nedstämd och stressad.
    Min hund hade, när jag lämnade henne, en tröja och scarf på sig som jag bad personalen ta av senare eftersom det var mycket kallt och vi hade sått utomhus en stund i minusgrader och väntat på att få överlämna hunden undertiden han var upptagen på telefon. Dessa kläder var fortfarande på och hade garanterat inte tagits av under de två dygn hunden var på plats. De satt snett och fel. När jag väl tog ut min hund så kissade hon oerhört länge direkt, har uppenbarligen inte blivit rastad på många många timmar. Om ens överhuvudtaget den dagen eftersom det låg bajs i boxen. Jag var i chock över hur dåligt detta pensionat är och ville bara därifrån fortast möjligt. Funderade om jag ens borde lämna pengarna där, men vilket jag självklart gjorde ändå.
    Detta hundpensionat kommer självklart aldrig användas igen på grund av det dåliga bemötande, smutsiga boxar, samt mycket dålig omhändertagande av min hund. Så besviken och förvånad eftersom hemsidan och ägarens bakgrund var lovande och förtroendeingivande.

Som sagt, dåligt och oengagerat bemötande. Smutsig och ofräsch lokal. Otrevlig personal. Inget ställe du vill lämna din hund på!!

Övriga företag nära Björkelunds katt- och hundpensionat:

Mark & Trädgårdseliten

FLODINS VÄG 27 D, Strängnäs
Mark & Trädgårdseliten
Micke L:
Mark & Trädgårdseliten gjorde ett fantastisk arbete, som jag varmt kan rekommendera. Mvh Micke Lundblad