Alla kategorier Fönster Västra Götaland Göteborg BKB Fönsterteknik AB

BKB Fönsterteknik AB

Lillhagsparken 17D, 422 50 Hisings backa — Visa karta

BKB Fönsterteknik AB har sina rötter från sent 70-tal och ombildades 1993 i nuvarande form. I Dec. 2014 övertogs företaget av Daniell Wåhlin som arbetat i företaget sedan 2008 och som fortsatt driva företaget i tidigare anda.
Vi erbjuder renoveringar av fönster samt dörrar för privatkunder, bostadsrättsföreningar, fastighetsförvaltare samt kommun och landsting.
Förutom renoveringar så byter vi trasiga glas, byter tätningslister, lagar rötskador, reparerar trasiga spanjoletter samt i liten utsträckning även byte av hela fönster till nya.
Vi är ett relativt litet företag med nära kundkontakt som ger er kvalitet för pengarna.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-16:00
Fre: 07:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 20 kunder tycker om BKB Fönsterteknik AB

• Jan F
    Jan F skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Jag beställde renovering av 2st.fönster och 1st. ytterdörr samt ett par plåtar till garagedörren. Allt levererades precis enligt ök. och på röverenskommen dag och tid. Vi är mycket nöjda
    2017-11-01 Daniell W svarar Jan F
    Tack så mycket! Kul och trevligt att få fixa till era lite annorlunda fönster och fina ytterdörr. Mvh. Daniell, BKB
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Gott bemötande från början till slut
    BKB fönsterteknik AB har renoverat 13 fönster och en dörr ho oss
    Vi fick kostandsförslag som stämde med fakturan
    Arbete snyggt och väl utfört
    Alla tider stämde och arbete flöt på utan trassel.
    Vi är jättenöjda
    Rekommenderar firman och hör gärna av oss igen om några fler fönster behöver åtgärdas
    Kerstin och Adnan Badreddine
    2017-10-31 Daniell W svarar Kerstin B
    Hej Kerstin. Tack för en mycket fin rekommendation. Ha de bra och välkommen åter. Mvh. Daniell, BKB
  • Bengt S
    Bengt S skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Proffsigt och bra bemötande. Korrekt information. Över förväntan. Fick hjälp med att jaga gångjärnet till ett 60 år gammalt fönster. Glad över att proffs kunde laga det. Andra har sagt att jag måste köpa ett nytt.
    2017-10-19 Daniell W svarar Bengt S
    Hej Bengt.
    Tack för den fina rekommendationen. Kul att kunna motbevisa de som förordar hela fönsterbyten.
    Välkommen tillbaka om ni önskar mer hjälp med era fönster.
    mvh Daniell, BKB
  • Anders H
    Anders H skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Proffsigt utförande av trevligt och service inriktat team. Väl värda att kontakta för en offert.
    2017-06-14 Daniell W svarar Anders H
    Hej Anders. Tack för er fina recension. Välkommen åter när ni vill åtgärda era övriga fönster. Mvh Daniell, BKB
  • Angie H
    Angie H skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Väldigt professionellt bemötande från offertförfrågan till arbetet avslutades. Bra återkoppling under arbetets gång med status, fynd och vad som eventuellt behövde åtgärdas ytterligare på fönstren men bilder. Håller tiderna när de ska komma och utföra arbetet och väldigt noga. Jätte nöjd med BKB Fönsterteknik AB och de rekommenderas verkligen. Fönstren blev som nya.
    2017-06-07 Daniell W svarar Angie H
    Hej Angie

TACK! Bättre rekommendation kan man inte att få. Mycket trevligt att få arbeta med era fönster roligt att ni är nöjda.
    Ha de gott!

mvh Daniell, BKB fönsterteknik AB.
  • Stig-lennart R
    Stig-lennart R skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Snabba, tydliga, korrekta lyhörda och serviceinriktade är kännetecknande för företaget. Jag/vi har fått hjälp med fönsterrenovering/-byte av garagefönster samt renovering av garagedörr. Överträffade förväntningarna, då jag/vi som liten kund inte alltid räknar med denna omsorg.
    2017-04-05 Daniell W svarar Stig-lennart R
    Hej Stig-Lennart.
    Tack för er finfina rekommendation. Välkommen tillbaka när ni önskar få ordnat era övriga fönster.
    Ha de gott.
    Mvh. Daniell, BKB
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Ett positivt bemötande, KBK är också bra på att hålla tider och även hålla den överenskommelse som är gjord i vårt ärende med fönster renovering av fönsterbågar/karmar till vårt 30-tals hus
    2017-03-06 Daniell W svarar Fredrik J
    Tack Fredrik. Mycket trevligt och roligt att få jobba fönstren i ert fina gamla hus.
    KBK.....haha... ja, jag har också gjort den när man är lite för snabb på tangentbordet.
    Ha de gott. Mvh. Daniell
  • Lina F
    Lina F skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Hade stora rötskador på flera fönster. Det läckte in i huset genom några av dem. Hade funderingar kring om de skulle gå att laga men Daniell var övertygad att det skulle gå. Resultatet blev kanon. Allt skadat trä utbytt och fönsteren både ser ut och känns som nya. De kom på utsatt tid och höll tidsplanen. /Lina
    2017-03-02 Daniell W svarar Lina F
    Hej Lina
    Tack så mycket! Vi kan inte få ett bättre omdöme än så. Ja, visst är det så att det oftast går att laga mer än de flesta tror.
    Lycka till i ert nya hus.
    Mvh. Daniell
  • Tommy A
    Tommy A skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Har fått hjälp att justera och täta om ett antal fönster och dörrar.
    Hade själv funderat en tid hur jag ville att resultatet skulle vara.
    Kanonbra genomfört arbete, Justering av fönster och fönsterdörrar, och omtätning
    med nya lister. Ett sånt resultat ! Täta fönster innebär att vi ställer ner termostaterna lite och även en tydlig ljuddämpande effekt.
    2017-02-21 Daniell W svarar Tommy A
    Hej Tommy. Tack! det glädjer oss att ni är nöjda. Bra beskrivet om resultatet med omtätningen och justeringen av fönster/dörrar.
    Ha de gott. Mvh. Danièll BKB.
  • Anders R
    Anders R skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Jätte bra och snabb service,förslag på hur vi skulle kunna förbättra våra fönster,offert fick vi fort.Vi satte in 9 st energiglas i olika storlekar.
    2017-02-21 Daniell W svarar Anders R
    Hej Anders. Tack för de värmande orden. Roligt att ni är nöjda. Ha de gott. Mvh. Danièll, BKB
  • Claes M
    Claes M skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Bra bemötande, korrekta och framförallt pålitliga avseende tider.
    Bra och snabb kommunikation
    2017-02-20 Daniell W svarar Claes M
    Tack Claes, kul att få bekräftelse på vårt förhållningssätt till våra kunder. Ha det gott. Mvh.Daniell, BKB
  • David R
    David R skrev om BKB Fönsterteknik AB
    BKB Fönterteknik är oroligt duktiga. Fantastisk resultat med god service och trevligt bemötande. Som om inte detta vore nog, så påbörjades även arbetet på klockslaget enligt plan och allt till offererat pris. (Renoverade alla våra fönster ca40st samt två dörrar). Bara goda referenser från mig! /David Redin
    2017-02-20 Daniell W svarar David R
    Tack David, för den fina rekommendationen. Ha de gott! Mvh Daniell, BKB
  • Jeanette C
    Jeanette C skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Duktiga hantverkare. Professionella och punktliga.
    2017-02-17 Daniell W svarar Jeanette C
    Tack Jeanette. Kul att höra. Ha det gott. Mvh. Danièll, BKB
  • Ulf G
    Ulf G skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Vi har varit kund hos BKB i många år och det vi uppskattar är deras höga kompetens och snabbhet att lösa problem med fönster i fastigheterna på ett sätt som hyresgästerna uppskattar.
    2017-02-17 Daniell W svarar Ulf G
    Tack Ulf, vi är tacksamma för att ni anlitar oss och önskar oss ett fortsatt gott samarbete.
    Mvh. Danièll BKB
  • Frida E
    Frida E skrev om BKB Fönsterteknik AB
    BKB renoverade fönster åt oss i ett radhus byggt tidigt 60-tal. Vi är mycket nöjda med jobbet som BKB utförde. Genomgående trevligt bemötande. De startade och slutförde arbetet på utsatt tid. Offerten stämde och fönsterna, som var i bedrövligt skick, ser som nya ut.
    2017-02-16 Daniell W svarar Frida E
    Hej Frida. Tack för den värmande rekommendationen. Roligt att ni är nöjda. Ha de gott.. Mvh. Danièll, BKB
  • Sven J
    Sven J skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Vi köpte ett gammalt, eftersatt, hus och anlitade BKB för renovering av husets alla fönster. De gjorde ett mycket bra jobb och höll både utlovad tid och budget trots att vi hittade på lite extra jobb under arbetets gång. Jag kan verkligen rekommendera detta företag!
    2017-02-15 Daniell W svarar Sven J
    Hej Sven. Tack för den fina recensionen. Det glädjer oss att ni är nöjda. Ha det gott och lycka till i nya huset. Mvh. Danièll, BKB
  • Daniel B
    Daniel B skrev om BKB Fönsterteknik AB
    jag tycker att bemötande är någonting jag inte hade väntat mig att det ska vara både bra och professionellt. Själva arbetet är vad kan man säga det är bara excellent jättebra
    2017-02-15 Daniell W svarar Daniel B
    Hej Daniel. Tack för den fina recensionen. Det glädjer oss att du är nöjd. Ha det gott. Mvh. Danièll, BKB
  • Daniel J
    Daniel J skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Vi tog hjälp av BKB Fönsterteknik för renovering av et tiotal kopplade 2-glasfönster och blev väldigt nöjda med deras arbete. Trevligt bemötande, snabbt utfört och hög kvalitet på arbetet!
    2017-02-15 Daniell W svarar Daniel J
    Hej Daniel. Tack för den fina recensionen. Det glädjer oss att ni är nöjda. Ha det gott. Mvh. Danièll, BKB
  • Olof L
    Olof L skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Mycket positivt intryck av BKB - god service från dag ett och ändå in i mål. BKB har renoverat samtliga våra förutser från 1963. Resultatet är imponerande - vi upplever att vi har fått nya fönster men att husets ursprungliga identitet är bevarad!
    2017-02-15 Daniell W svarar Olof L
    Hej Olof. Tack för den fina recensionen. Det glädjer oss att ni är nöjda. Ha det gott. Mvh. Danièll, BKB
    Daniell W gillar detta
  • Christian C
    Christian C skrev om BKB Fönsterteknik AB
    Mycket nöjda med det här företaget! Vi anlitade dem för att sätta in ett nytt lunettfönster och de var smidiga att ha att göra med, gav en billig offert, formtillverkade en båge + glas så det perfekt passade rundningen vi behövde och monterade. Fungerar perfekt och inga extra kostnader som tillkom eller så. Rekommenderas varmt!
    2017-02-15 Daniell W svarar Christian C
    Hej Christian. Tack för era värmande ord. Ja, visst blev det bra i ert fina hem. Ha de gott! Mvh. Daniéll, BKB
    Daniell W gillar detta

Lillhagsparken 17D, 422 50 Hisings backa