BKB Fönsterteknik AB

BKB Fönsterteknik AB har sina rötter från sent 70-tal och ombildades 1993 i nuvarande form. I Dec. 2014 övertogs företaget av Daniell Wåhlin som arbetat i företaget sedan 2008 och som fortsatt driva företaget i tidigare anda.
Vi erbjuder renoveringar av fönster samt dörrar för privatkunder, bostadsrättsföreningar, fastighetsförvaltare samt kommun och landsting.

Förutom renoveringar så byter vi trasiga glas, byter tätningslister, lagar rötskador, reparerar trasiga spanjoletter samt i liten utsträckning även byte av hela fönster till nya. Vi är ett relativt litet företag med nära kundkontakt som ger er kvalitet för pengarna.

Läs vad 59 kunder tycker om BKB Fönsterteknik AB 2

2021-09-30
    Beställda renovering av samtliga fönster i villan. Företaget skötte uppdraget utmärkt på alla sätt från första kontakten till slutförandet.
    Tack Lennart,
    Gött å höra! Har en fortsatt go höst.
    Mvh Daniell
    2021-09-07
    Kanonjobb, smidigt och snabbt fönsterbyte.
    TACK! Peter. Toppen att ni är nöjda. Blev ju riktigt fint och ett stor lyft för huset.
  • Josefin H
    2021-08-31
    Vi är mycket nöjda med vår fönsterrenovering. Från offert till faktura fick vi tydliga besked och tidsramar som hela tiden följdes. Arbetet gick smidigt och avslutades i tid. Toppbetyg!
    Stort TACK! Josefin för den fina recensionen. Önskar er en fin sensommar och härlig höst.
    2021-07-10
    Trevlig och kunnig personal med snabb service!
    Stort TACK, Daniel. Ha en fortsatt trevlig sommar och välkommen tillbaka om ni önskar mer hjälp.
    2021-07-02
    Den fönsterrenovering vi beställde utfördes på ett excellent sätt. Bra kommunikation under hela processen.
    Rekommenderar företaget.
    Tack Olle
    Ett "tungt" men samtidigt roligt jobb och trevliga kunder underlättar alltid.
    Ha en go sommar!
    /Daniell, BKB
    2021-05-03
    Renovering av originalförnster i 30-talsvilla. BKB har varit punktliga, noggranna och tillmötesgående och arbetar med fin känsla för äldre byggnader.
    TACK!, Johan för den fina rekommendationen!
    Lycka till med fasaden.
    2021-04-07
    Gjorde ett mycket bra och professionellt jobb!
    Tack Anders. Det glädjer oss att höra. Ha det bra!
    2021-01-29
    Renovering av fönster. Professionella och trevliga. Allt klart i tid och enligt offert. Jättenöjd.
    Tack Filippa. Glädjer oss att höra.
    Ha det gott!
    2021-01-22
    Proffsiga, trevliga och skickliga!
    Tack Tobias!. Säger väl allt..... ;-)
    Mvh Daniell, BKB
    2021-01-07
    Anlitade BKB Fönsterteknik för renovering av fönster i vårt 50-talshus. Vi är väldigt nöjda, de var snabba och tydliga i kommunikationen, utförde arbetet väl helt enligt plan, fakturan innehöll inga överraskningar och vi fick råd kring hur vi ska ta hand om våra nyrenoverade fönster i framtiden.
    Tack Eva för den fina rekommendationen och god fortsättning på det nya året. /Daniell BKB Fönsterteknik AB
    2020-10-09
    Bra resultat! Trevliga hantverkare. Lätta att få kontakt med.
    Kan verkligen rekommendera!
    Tack Jessica, roligt att höra!
    Önskar er en härlig höst.
    Mvh Daniell, BKB
    2020-09-30
    Ett företag med god kompetens och bra kommunikation.
    Kommer att rekommenderas till andra.
    Tack Susanne.
    Glädjer oss at höra.
    Och visst blev det ett lyft med vitmålade fönster på ditt hus :-)
    Ha det bra /Daniell, BKB
    2020-09-08
    Renovering och ommålning av äldre kopplade tvåglasfönster, såväl lagning av karm samt bågar. BKB är, noggranna, trevliga och håller sig till överenskommelsen i offerten.
    Tack Monique för den fina rekommendationen,
    Ha det bra och välkommen tillbaka.
  • Ragnar J
    2020-08-24
    De skulle renovera två fönster med fast spröjs som behövde både kittas om och fräschas upp med ny färg. Andreas var oerhört punktlig, den bäste hantverkare vi någonsin anlitat och det arbete han har gjort kan man inte önska sig bättre. Mycket snyggt och gediget. Förhoppningsvis ska jag inte behöva renovera fler fönster, men i så fall då vet jag precis vart jag ska vända mig. Första kontakten var i december 2019 och då kunde de inte ta jobbet utan vi skulle få vänta till våren men det var absolut värt att vänta den tiden när vi fick gjort ett sådant bra arbete. Kan rekommenderas på det allra bästa.
    Många TACK Ragnar för er jättefina rekommendation. Jag vidarebefordrar till Andreas.
    Önskar er en fortsatt trevlig sommar.
    Mvh Daniell/BKB
    2020-04-28
    BKB renoverande våra fönster och bytte kassetter våren 2020. Vi upplevde dom som snabba, noggranna och seriösa. Resultatet blev över förväntan. Vi har bara bara gott att säga om BKB Fönsterteknik.
    Tack Malin, roligt att höra.
    Både intressant och kul att jobba med era lite "ovanliga" fönster.
    Även om man hållit på länge så träffar man emellanåt på lite annorlunda fönster som även vi lär oss av.
    2020-04-28
    Reparation av fönster och byte av glaskassetter. Mycket duktiga hantverkare. Bra kommunikation. Trevliga!
    Tack så mycket Johan.
    Trevliga kunder förtjänar trevligt bemötande :-)
    Välkommen tillbaka när ni önskar få resterande gjorda.
    2020-04-01
    10 av 10. Alltid i tid och utmärkt hantverk. Precis så här vill man bli bemött när man anlitar hantverkare hemma.
    STORT TACK! Pär.
    Lycka till med fasadbytet och välkommen tillbaka när resterande fönster ska fixas till.
    2020-02-28
    Fönsterrenovering.
    Jag blev oerhört väl bemött, punktligt och strukturerat. Bra info under arbetets gång och utmärkt resultat
    Tack Sofia. Roligt att höra. Det blev snyggt med den matchande grå nyansen mot taket.
    Ha det gott.
    2020-02-20
    Jag är helnöjd. De kom på de tider de sagt. Arbetet gick snabbt och resultatet är över förväntan. De lyckades fixa gamla fönster där träet utsatts för fukt. De ordnade nya persienner som jag inte sagt till om innan. Det är jättesnyggt.
    Tack Karin för er fina rekommendation.
    Glädjer oss mycket.
    Ha det bra. /Daniell
    2020-02-09
    I alla avseende ett fantastiskt jobb och bemötande, att få info fortlöpande hur det går, punktlighet... mm mm. Vi är hur nöjda som helst, rekommenderar BKB 100%
    Tack Anders!
    Glädjer oss mycket att höra. Ha det bra!
    / Daniell
    2020-01-09
    Jag är supernöjd med allt, kan verkligen rekommendera.
    Tack Carina!, och God fortsättning.
    2019-11-04
    Vi har köpt en entreprenad att byta samtliga fönster i vår Bostadsrättsförening. Allt har klaffat från början till slut.
    Man har hållit tider och pris. Man har komunicerat allt som behövts. Man har hållt rent och snyggt omkring sig. En kommentar från lägenhetsinnehavarna var att det blivit renare än när de kom. Bemötandet har varit exemplariskt.

Sammanfattningen är 5 av 5 poäng.
    Stort TACK! Björn.
    Ja, man kanske ska starta en städfirma också..... ;-)
    Ha det gott!
    2019-10-18
    BKB kittlade och målade om fönster.
    Vi är mycket nöjda och blev mycket väl bemötta. Vi kan verkligen rekommendera BKB Fönsterteknik.
    Tack Jan.
    Roligt att höra. Välkommen tillbaka!
    Mvh. Daniell & Andreas BKB
    2019-09-09
    Kanon bemötande och ett strålande jobb
    Stort TACK Johan!
    Kul när kunder återkommer och vill ha mer gjort. Ha det gött!
    mvh. Daniell.
    2019-09-02
    Vi anlitade BKB Fönsterteknik för att renovera (slipa, kitta, måla och reparera) fönster på vår 30-talsvilla. Jag kan inte annat än varmt rekommendera BKB, då de var punktliga, tydliga och genomförde arbetet med hög kvalitet och minimalt krångel. Trots att vi gjorde några lagningar av fönsterbågar så blev fakturan till och med lite lägre än offerten, så det var inget tal om dolda kostnader som uppstod längs vägen. Det var tydligt att de kände stolthet över att göra ett bra jobb och vi kommer absolut anlita dem igen om vi behöver åtgärda resten av våra fönster.

Vi är otroligt nöjda!
    Tack Johan. Dina ord värmer gott.
    2019-08-29
    BKB Fönsterteknik hjälpte oss med att slipa, spackla och måla om fönster och en balkongdörr på vår 30-talsvilla. Vi är oerhört nöjda med resultatet! Inte bara blev fönstren kanonfina, BKB var också trevliga, punktliga och väldigt lätta att ha att göra med. Dessutom blev fakturan billigare än vad vi hade tänkt oss, så det var inga dolda kostnader, trots att några fönster fick repareras pga fuktskador. Rekommenderas varmt och vi kommer använda dem igen om behovet skulle uppstå.
    Tack Johan, för den fina rekommendationen.
    Visst blev det fint, och dessutom en härlig blå färg på era fönster.
    2019-08-29
    Mycket prisvärda och mycket enkla att ha och göra med. Trevliga och bra fullständiga jobb. Är extremt nöjd! Jag har tidigare använt BKB och kommer göra det igen när det behövs.
    Tack Christoff.
    Kul med dessa ombyggnationer emellanåt. Självklart är du välkommen åter.
    2019-06-12
    Renoverade samtliga fönster och dörrar på huset. Fantastiskt fint resultat! Plus i kanten för punktlighet och tidplan.
    Ett stort TACK! för den fina rekommendationen och vi önskar er en trevlig sommar!
    2019-04-22
    Tydlig offert utan en massa som tillkom utöver.
    Kom i utsatt tid.
    Svarade snabbt på frågor.
    Hjälpte till med saker som de inte behövde men som betydde mycket för mig.
    Tack Tove. Kul också med lite annorlunda uppdrag i mellan åt.
    Vi hörs framöver angående resten av era fönster och önskar trevlig vår och sommar så länge.
    2019-03-25
    Fick dem rekommenderade av grannar. Uppfyllde tveklöst allt de hade sagt om killarna; ordning och reda, gjorde allt de skulle och när de sa att de skulle, tydlig redovisning rakt igenom av åtgärder och kostnader. Resultatet? Ja, sagolikt snyggt jobb!!
    Tack Pontus för den fina rekommendationen. Glädjer oss mycket att höra. BKB Fönsterteknik AB
    2019-03-03
    Fönsterrenovering.

Trevligt och korrekt bemötande.
    Tydlig offert.
    Proffsigt arbete.
    Följde projektplan.
    Rekommenderas verkligen.
    Tack!, för den fina rekommendationen.
    Lycka till med målningen av ert fina vardagsrum.
    2019-03-01
    Byte av listet i flerbostsdshus. Punkliga och bra upplägg med arbetsschema.
    Tack Marie.
    Ja, det gick jättesmidigt. Också tack vare att vi kom in i alla lägenheter på utsatt tid och att det var bra undanplockat så vi kom åt bra.
    Ha de gott!
    Mvh Daniell
    2018-12-21
    BKB gjorde ett garantijobb hemma hos oss och de var mycket lyhörda för hur vi ville ha det. Bra resultat och trots mängden av fönster och resor så löste dom det på mindre än en månad. Helt fantastiskt.
    Tack Björn.
    Roligt att vi fick förtroendet att fixa till era ”nästan” nya fönster på ert fina hus.
    Ha det bra./ Daniell, BKB
    2018-12-06
    Montering av fönster.

Bytte fönster i 100 lägenheter och inte ett ända klagomål eller annat besvär.

Kan varmt rekommendera BKB både gällande utförandet och hur de samarbetade med oss.
    Tack Martin!
    Mycket roligt att höra. Förhoppningsvis ses vi snart igen med resterande fönsterbyten.
    2018-05-03
    Renovering av originalfönster, samt balkong- och altandörrar i 50-talshus. Både startade och blev klara helt enligt planering. Bra kontakt och uppdateringar under arbetets gång och jättefint slutresultat. Allt enligt offert. Vi är otroligt nöjda med BKB Fönsterteknik och kan varmt rekommendera dem.
    Tack Patrik för den fina rekommendationen. Hörs av längre fram angående dina innerdörrar.
    Ha de bra. / Daniell
    2018-03-07
    Hjälp med fönsterrenovering av två fönster. Mycket bra hjälp och proffsigt utfört arbete. Enkla att ha att göra med.
    Tack Marie för den fina rekommendationen. Hoppas vi får tid framöver och att vi får hjälpa er med era resterande fönster.
    Mvh. Daniell BKB
    2018-03-07
    Bra bemötande. Snabbt och utförligt svar på offerförfrågan. Arbetet utfördes som utlovat och de datum vi kommit överens om. Mycket nöjd och har rekommenderat dem till bekanta i mitt område.
    Tack Susanne för den fina rekommendationen. Ja, många av våra jobb får vi av tidigare kunders rekommendationer till vänner och grannar vilket vi tackar för.
  • Annika B
    2018-02-22
    BKB har renoverat våra nästan 100-åriga fönster och vi är så väldigt nöjda med kontakterna med företaget och med resultatet.
    Allt från den första kontakten då Daniell var här och gjorde en besiktning, offertering, kontakter innan arbetet påbörjades och sedan till planering av arbetet som gick precis efter uppgjort schema och slutligen till det färdiga resultatet som blev över förväntan bra. Vi har mött skickliga yrkesmän som det har varit en fröjd att anlita och vi kan varmt rekommendera dem!
    Tack Annika för den otroligt fina rekommendationen! Det var mycket jobb, men nog det trevligaste och roligaste jobbet vi gjort på länge.
    Kul också med era lite udda och ombyggda gamla fönster.
    Ha de gott!. Voff... ;-)
    2018-02-15
    Vi är mycket nöjda med arbetet med renoveringen av våra fönster, som är i original från 30-talet. Kvalitativt arbete och med känsla för detaljer som är viktiga för att bevara det äldre husens charm och utseende. Bra kommunikation och trevligt bemötande.
    Hej Maria
    Tack för den fina rekommendationen! Det var ett trevligt jobb och visst blev det ett lyft för hela huset att byta från bruna till vita fönster.
    Ha det bra!
    2017-10-31
    Jag beställde renovering av 2st.fönster och 1st. ytterdörr samt ett par plåtar till garagedörren. Allt levererades precis enligt ök. och på röverenskommen dag och tid. Vi är mycket nöjda
    Tack så mycket! Kul och trevligt att få fixa till era lite annorlunda fönster och fina ytterdörr. Mvh. Daniell, BKB BKB Fönsterteknik AB
    2017-10-30
    Gott bemötande från början till slut
    BKB fönsterteknik AB har renoverat 13 fönster och en dörr ho oss
    Vi fick kostandsförslag som stämde med fakturan
    Arbete snyggt och väl utfört
    Alla tider stämde och arbete flöt på utan trassel.
    Vi är jättenöjda
    Rekommenderar firman och hör gärna av oss igen om några fler fönster behöver åtgärdas
    Kerstin och Adnan Badreddine
    Hej Kerstin. Tack för en mycket fin rekommendation. Ha de bra och välkommen åter. Mvh. Daniell, BKB BKB Fönsterteknik AB
    2017-10-18
    Proffsigt och bra bemötande. Korrekt information. Över förväntan. Fick hjälp med att jaga gångjärnet till ett 60 år gammalt fönster. Glad över att proffs kunde laga det. Andra har sagt att jag måste köpa ett nytt.
    Hej Bengt.
    Tack för den fina rekommendationen. Kul att kunna motbevisa de som förordar hela fönsterbyten.
    Välkommen tillbaka om ni önskar mer hjälp med era fönster.
    2017-06-14
    Proffsigt utförande av trevligt och service inriktat team. Väl värda att kontakta för en offert.
    Hej Anders. Tack för er fina recension. Välkommen åter när ni vill åtgärda era övriga fönster. Mvh Daniell, BKB BKB Fönsterteknik AB
    2017-06-07
    Väldigt professionellt bemötande från offertförfrågan till arbetet avslutades. Bra återkoppling under arbetets gång med status, fynd och vad som eventuellt behövde åtgärdas ytterligare på fönstren men bilder. Håller tiderna när de ska komma och utföra arbetet och väldigt noga. Jätte nöjd med BKB Fönsterteknik AB och de rekommenderas verkligen. Fönstren blev som nya.
    Hej Angie

TACK! Bättre rekommendation kan man inte att få. Mycket trevligt att få arbeta med era fönster roligt att ni är nöjda.
    Ha de gott!

mvh Daniell, BKB fönsterteknik AB.
    2017-04-04
    Snabba, tydliga, korrekta lyhörda och serviceinriktade är kännetecknande för företaget. Jag/vi har fått hjälp med fönsterrenovering/-byte av garagefönster samt renovering av garagedörr. Överträffade förväntningarna, då jag/vi som liten kund inte alltid räknar med denna omsorg.
    Hej Stig-Lennart.
    Tack för er finfina rekommendation. Välkommen tillbaka när ni önskar få ordnat era övriga fönster.
    Ha de gott.
    2017-03-06
    Ett positivt bemötande, KBK är också bra på att hålla tider och även hålla den överenskommelse som är gjord i vårt ärende med fönster renovering av fönsterbågar/karmar till vårt 30-tals hus
    Tack Fredrik. Mycket trevligt och roligt att få jobba fönstren i ert fina gamla hus.
    KBK.....haha... ja, jag har också gjort den när man är lite för snabb på tangentbordet.
    Ha de gott. Mvh. Daniell
    2017-03-02
    Hade stora rötskador på flera fönster. Det läckte in i huset genom några av dem. Hade funderingar kring om de skulle gå att laga men Daniell var övertygad att det skulle gå. Resultatet blev kanon. Allt skadat trä utbytt och fönsteren både ser ut och känns som nya. De kom på utsatt tid och höll tidsplanen. /Lina
    Hej Lina
    Tack så mycket! Vi kan inte få ett bättre omdöme än så. Ja, visst är det så att det oftast går att laga mer än de flesta tror.
    Lycka till i ert nya hus.
    2017-02-20
    Har fått hjälp att justera och täta om ett antal fönster och dörrar.
    Hade själv funderat en tid hur jag ville att resultatet skulle vara.
    Kanonbra genomfört arbete, Justering av fönster och fönsterdörrar, och omtätning
    med nya lister. Ett sånt resultat ! Täta fönster innebär att vi ställer ner termostaterna lite och även en tydlig ljuddämpande effekt.
    Hej Tommy. Tack! det glädjer oss att ni är nöjda. Bra beskrivet om resultatet med omtätningen och justeringen av fönster/dörrar.
    Ha de gott. Mvh. Danièll BKB.
    2017-02-20
    Jätte bra och snabb service,förslag på hur vi skulle kunna förbättra våra fönster,offert fick vi fort.Vi satte in 9 st energiglas i olika storlekar.
    Hej Anders. Tack för de värmande orden. Roligt att ni är nöjda. Ha de gott. Mvh. Danièll, BKB BKB Fönsterteknik AB
    2017-02-19
    Bra bemötande, korrekta och framförallt pålitliga avseende tider.
    Bra och snabb kommunikation
    Tack Claes, kul att få bekräftelse på vårt förhållningssätt till våra kunder. Ha det gott. Mvh.Daniell, BKB BKB Fönsterteknik AB