BKB Fönsterteknik AB

BKB Fönsterteknik AB

www.bkbfonsterteknik.se
  • BadgeFiveYears

BKB Fönsterteknik AB har sina rötter från sent 70-tal och ombildades 1993 i nuvarande form. I Dec. 2014 övertogs företaget av Daniell Wåhlin som arbetat i företaget sedan 2008 och som fortsatt driva företaget i tidigare anda. Vi erbjuder renoveringar av fönster samt dörrar för privatkunder, bostadsrättsföreningar, fastighetsförvaltare...

83 omdömen om BKB Fönsterteknik AB

Sedan starten hos Reco 2017

Kjell P
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

God planering. Trevliga män som gav klara besked jobbade effektivt och förklarade med bilder varför en åtgärd var nödvändig. Fem fönster ger oss nu ett nytt liv med ljus in i rummen i vårt 100 år gamla hus. Vi är tacksamma och glada. Den som väntar på något gott förstår nu dessutom varför kön var lång. Äventyret var värt pengarna Berit och Kjell

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK! Kjell & Berit för det jättefina omdömet. Önskar er och toppenfin vår och sommar. mvh. Daniell

Hanna A
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Proffsigt arbete och trevligt bemötande. Anlitar gärna igen i framtiden!

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK, Hanna. Ni är självklart välkomna tillbaka när ni vill få fler fönster renoverade. mvh. Daniell

Per S
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Gör ett bra jobb. Fick en tidsplan om vad som skulle hända när, kommer när de säger att de ska komma och håller tidsplanen. Städar och plockar undan efter sig varje gång de varit på plats.

Tack Per! Gött å höra. Önskar er en God Jul & Gott Nytt År. Mvh. Daniell

Magnus N
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Klara besked om arbetets omfattning och kostnader. Smidigt och väl utfört.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK Magnus! Gott å höra att ni är nöjda. Vi önskar er en fin höst. /Mvh. Daniell

Matilda R
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Trevliga. Bra kommunikation. Snabba och effektiva med snyggt resultat.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK Matilda! Gott å höra att ni är nöjda. Vi önskar er en fin höst. /Mvh. Daniell

Peter S
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Efter renovering av alla våra gamla fönster i villan är vi nöjda med BKB. De förklarade från början tidsschemat för hela arbetet, och höll sig sen precis till planen. De kom de dagar och tider som de sagt, med god punktlighet. Det överenskomna arbetet blev såvitt jag kan se väl gjort, och flera mindre problem och annat som uppstod löste de spontant.. Killarna var vänliga och trevliga och tog hänsyn till våra önskemål. Helhetsomdömet blir därför utmärkt.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK Peter för det fina omdömet. Återkom gärna om ni vill få de återstående fönstren gjorda. Vi önskar er en fin höst. /Mvh. Daniell

Lars-Gunnar M
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Bra och proffsigt bemötande. Välgjort arbete ( men kanske får återkomma om3-4 år .) )

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack så mycket Lars-Gunnar. Vi är förskonade från reklamationer, men du är självklart välkommen åter. :) Önskar dig en trevlig höst. /Daniell

Niklas J
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Vi lät BKB Fönsterteknik renovera ett antal träfönster från 60-talet i vår villa. BKB var med oss i hela processen och förklarade upplägget på ett mycket bra och förtroendeingivande sätt. Renoveringen följde plan och gick smidigt. Resultatet är vi mycket nöjda med och vi är framförallt nöjda med att vi lät renovera våra fina träfönster istället för att byta ut dem mot nya fönster. Vi rekommenderar varmt BKB Fönsterteknik. De är mycket kunniga inom sitt område.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Niklas för det fina omdömet. Det glädjer oss att höra att ni är nöjda. Önskar er en fin höst . Mvh. Daniell

Björn J
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

BKB fönsterteknik har renoverat ett trettiotal fönsterbågar från 1950-talet. Plus satt in spröjs i bågarna. Tillsammans gjorde vi en plan över arbetet. BKB höll planen på ett utmärkt sätt! Arbetet som utförs på fönsterbågarna är förstklassigt. Till detta kommer att BKB's personal är mycket trevlig! Björn Janzon

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK Björn för det fina omdömet. Det var roligt att få vara del i arbetet med att renovera ert hus och dessutom trevligt att ha med er att göra. Ha det bra! / Daniell

Erik L
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Andra gången vi anlitar BKB för att renovera fönster. Duktiga, punktliga och trevliga människor som varmt rekommenderas.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Vi tackar för förtroendet och det fina omdömet. Ha en riktigt härlig vår och sommar. /Daniell

Ylva B
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Kunniga och trevliga hantverkare! Svarade på alla olika frågor jag hade både innan och under arbetets gång, gav tydlig offert och beskrev tydligt hur arbetet skulle gå till. Kom i tid och utförde arbetet enligt plan. Våra 60-talsfönster var i stort behov av underhåll men nu kommer dom att leva i många, många år till. Vi passade också på att byta innerglaset mot energiglas och vårt inomhusklimat har blivit så mycket bättre! Har också fått anvisningar om hur vi i framtiden ska sköta om fönsterna, vilket jag tycker är bra. Är väldigt nöjd.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK! Ylva för det jättefina omdömet. Önskar er en härlig vår och sommar!.

Kerstin E
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

BKB renoverade 12 fönster och 2 altandörrar (60-talshus). Jag är 100 % nöjd. De håller utlovade tider, har en perfekt kommunikation, följer offerten och är dessutom trevliga. Rekommenderas varmt.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK Kerstin för ett jättefint omdöme. Hoppas det gör riktigt stor nytta med energiglas i alla dina fönster. Ha det gött! / Daniell

Martina P
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Vi har bara positiva saker att säga! BKB Fönsterteknik renoverade fönster (18 st) på vårt 60-talshus och det är tydligt att de är skickliga på sitt jobb - från planering till utförande. De är förutom lösningsorienterade och totala tidsrealister dessutom även väldigt trevliga! Rekommenderas varmt!

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK! Martina för dina fina ord. Värmer gott i vinter, snö och kyla. Det var både kul och trevligt att få hjälpa er med era fönster och altandörrar. Ha det bäst! Mvh Daniell

Stina R
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Vi har haft väldigt bra erfarenhet av Daniell och gänget. Renovering av våra fönster skedde vid avtalad tid utan förseningar. Dessutom extra plus i kanten för att vi fick lov att göra tilläggsbeställningar på extra fönster och dörr efter att arbetet påbörjats, utan några som helst problem eller fantastiska prispåslag. Stor guldstjärna, rekommenderas varmt.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK! Stina för det mycket fina omdömet. Ett trevligt bemötande som ert underlättar alltid och man känner att man kan göra det där lilla extra. Lycka till med fortsatta renoveringar i ert hus. Mvh. Daniell

Victoria V
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Otroligt kompetenta, proffsiga, och pålitliga! Vi hade våra fönster (30-tals villa) gjorda av BKB - och resultatet blev fantastiskt. Gedigen genomgång och otroligt noga och välgjort och mycket måna om att hålla original stil och utseende. Till det, så höll dom till punkt och picka tidsplanen och även offerten. Det var supertydligt när dom skulle jobba här, vilka fönster dom gjorde när, och hur lång tid det skulle ta. Samt va offerten mycket tydlig, och vart extra kostnader (i.e. spricka i glas) kan tillkomma. Inga...

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tusen TACK! Victoria för det fina omdömet. Det värmer och glädjer oss mycket. Ha nu superhärlig sommar. Mvh. Daniell & Andreas

Felix G
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Smidigt och välplanerat projekt. 100% nöjd!

Tack så mycket Felix. Trevlig midsommar Mvh Daniell

Sussan S
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Bra planering, tidsplanen fungerade och bra kvalitet på jobbet.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK! Sussan Mycket jobb med era fönster och balkongdörrar var det, men visst blev det fint. Ha en fin vår och sommar! Mvh. Daniell

Anders P
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Bra resultat. Proffessionella, välorganiserade och håller vad de lovar.

Stort TACK! Anders! Ha nu en fortsatt härlig vår och sommar! Mvh. Daniell

Josefin O
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Väldigt duktiga och proffsiga i sitt utförande. Allt flöt på precis enligt tidsplan och de var lyhörda inför våra önskemål. Dessutom väldigt trevliga. Varm rekommendation!!

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK! Josefin för den fina recensionen. Trevliga kunder gör också jobbet lättare för oss. Önskar er en härlig vår och sommar. Mvh. Daniell, BKB Fönsterteknik AB

Marcus P
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Väldigt trevliga, professionella och snabba. Rekommenderas

Tack Marcus. Gött å höra. Ha en go vår och sommar! Mvh. Daniell

Johan O
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Mycket bra bemötande, förväntningarna infriades i form av snabb åtgärd/reparation med bra dialog innan och efter utfört arbete.

Stort TACK! Johan. Ha en fortsatt fin och bra dag. Mvh. Daniell

FREDRIK S
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Kontaktade BKB om att komma hem till mig och fixa ett fönster. De tipsade på telefon hur jag skulle göra vilket gjorde att jag löste problemet på egen hand, samma dag. Nöjd och tacksam för den servicen.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Fredrik. Ja, är vi fulltecknade och själva inte hinner med att hjälpa kunder, så tipsar vi gärna hur de själva kan göra. Ha en fortsatt bra dag. Mvh. Daniell & Andreas

Ulla K
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Vi har varit väldigt nöjda med det trevliga och proffsiga bemötandet från första kontakten till den sista då vi fick råd för framtiden. Samtliga våra fönster är nu minutiöst genomgångna och grundligt renoverade. Vi kunde inte önska oss ett bättre resultat och vi är mycket imponerade av projektplaneringen och det strukturerade arbetssättet.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK Ulla!, för det fina omdömet. Det var ett trevligt jobb och även kul att kunna bidra med fina fönster till ert nymålade fina hus. Ha de gott! mvh. Daniell

Håkan B
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Toppenföretag med duktiga, proffsiga trevliga experter.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK Håkan! Trevligt jobb hos er glada kunder. Ha en fortsatt fin höst. Mvh. Daniell

Lennart K
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Beställda renovering av samtliga fönster i villan. Företaget skötte uppdraget utmärkt på alla sätt från första kontakten till slutförandet.

Tack Lennart, Gött å höra! Har en fortsatt go höst. Mvh Daniell

Peter S
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Kanonjobb, smidigt och snabbt fönsterbyte.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

TACK! Peter. Toppen att ni är nöjda. Blev ju riktigt fint och ett stor lyft för huset. Mvh. Daniell

Josefin H
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Vi är mycket nöjda med vår fönsterrenovering. Från offert till faktura fick vi tydliga besked och tidsramar som hela tiden följdes. Arbetet gick smidigt och avslutades i tid. Toppbetyg!

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK! Josefin för den fina recensionen. Önskar er en fin sensommar och härlig höst. Mvh. Daniell, BKB

Daniel P
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Trevlig och kunnig personal med snabb service!

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK, Daniel. Ha en fortsatt trevlig sommar och välkommen tillbaka om ni önskar mer hjälp. Mvh. Daniell, BKB

Olle A
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Den fönsterrenovering vi beställde utfördes på ett excellent sätt. Bra kommunikation under hela processen. Rekommenderar företaget.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Olle Ett "tungt" men samtidigt roligt jobb och trevliga kunder underlättar alltid. Ha en go sommar! /Daniell, BKB

Johan W
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Renovering av originalförnster i 30-talsvilla. BKB har varit punktliga, noggranna och tillmötesgående och arbetar med fin känsla för äldre byggnader.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

TACK!, Johan för den fina rekommendationen! Lycka till med fasaden. mvh Daniell, BKB

Anders B
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Gjorde ett mycket bra och professionellt jobb!

Tack Anders. Det glädjer oss att höra. Ha det bra! Mvh. Daniell, BKB

Filippa J
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Renovering av fönster. Professionella och trevliga. Allt klart i tid och enligt offert. Jättenöjd.

Tack Filippa. Glädjer oss att höra. Ha det gott! Mvh. Daniell, BKB

Tobias G
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Proffsiga, trevliga och skickliga!

Tack Tobias!. Säger väl allt..... ;-) Mvh Daniell, BKB

Eva S
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Anlitade BKB Fönsterteknik för renovering av fönster i vårt 50-talshus. Vi är väldigt nöjda, de var snabba och tydliga i kommunikationen, utförde arbetet väl helt enligt plan, fakturan innehöll inga överraskningar och vi fick råd kring hur vi ska ta hand om våra nyrenoverade fönster i framtiden.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Eva för den fina rekommendationen och god fortsättning på det nya året. /Daniell

Jessica L
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Bra resultat! Trevliga hantverkare. Lätta att få kontakt med. Kan verkligen rekommendera!

Tack Jessica, roligt att höra! Önskar er en härlig höst. Mvh Daniell, BKB

Susanne P
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Ett företag med god kompetens och bra kommunikation. Kommer att rekommenderas till andra.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Susanne. Glädjer oss at höra. Och visst blev det ett lyft med vitmålade fönster på ditt hus :-) Ha det bra /Daniell, BKB

Monique W
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Renovering och ommålning av äldre kopplade tvåglasfönster, såväl lagning av karm samt bågar. BKB är, noggranna, trevliga och håller sig till överenskommelsen i offerten.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Monique för den fina rekommendationen, Ha det bra och välkommen tillbaka. mvh Daniell

Ragnar J
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

De skulle renovera två fönster med fast spröjs som behövde både kittas om och fräschas upp med ny färg. Andreas var oerhört punktlig, den bäste hantverkare vi någonsin anlitat och det arbete han har gjort kan man inte önska sig bättre. Mycket snyggt och gediget. Förhoppningsvis ska jag inte behöva renovera fler fönster, men i så fall då vet jag precis vart jag ska vända mig. Första kontakten var i december 2019 och då kunde de inte ta jobbet utan vi skulle få vänta till våren men det var absolut värt att vänta den tiden...

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Många TACK Ragnar för er jättefina rekommendation. Jag vidarebefordrar till Andreas. Önskar er en fortsatt trevlig sommar. Mvh Daniell/BKB

Malin H
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

BKB renoverande våra fönster och bytte kassetter våren 2020. Vi upplevde dom som snabba, noggranna och seriösa. Resultatet blev över förväntan. Vi har bara bara gott att säga om BKB Fönsterteknik.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Malin, roligt att höra. Både intressant och kul att jobba med era lite "ovanliga" fönster. Även om man hållit på länge så träffar man emellanåt på lite annorlunda fönster som även vi lär oss av. mvh Daniell, BKB

Johan W
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Reparation av fönster och byte av glaskassetter. Mycket duktiga hantverkare. Bra kommunikation. Trevliga!

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack så mycket Johan. Trevliga kunder förtjänar trevligt bemötande :-) Välkommen tillbaka när ni önskar få resterande gjorda.

Pär B
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

10 av 10. Alltid i tid och utmärkt hantverk. Precis så här vill man bli bemött när man anlitar hantverkare hemma.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

STORT TACK! Pär. Lycka till med fasadbytet och välkommen tillbaka när resterande fönster ska fixas till. Mvh. Daniell

Sofia E
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Fönsterrenovering. Jag blev oerhört väl bemött, punktligt och strukturerat. Bra info under arbetets gång och utmärkt resultat

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Sofia. Roligt att höra. Det blev snyggt med den matchande grå nyansen mot taket. Ha det gott.

Karin O
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Jag är helnöjd. De kom på de tider de sagt. Arbetet gick snabbt och resultatet är över förväntan. De lyckades fixa gamla fönster där träet utsatts för fukt. De ordnade nya persienner som jag inte sagt till om innan. Det är jättesnyggt.

Tack Karin för er fina rekommendation. Glädjer oss mycket. Ha det bra. /Daniell

Anders S
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

I alla avseende ett fantastiskt jobb och bemötande, att få info fortlöpande hur det går, punktlighet... mm mm. Vi är hur nöjda som helst, rekommenderar BKB 100%

Tack Anders! Glädjer oss mycket att höra. Ha det bra! / Daniell

Carina J
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Jag är supernöjd med allt, kan verkligen rekommendera.

Tack Carina!, och God fortsättning. Mvh. Daniell

Björn J
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Vi har köpt en entreprenad att byta samtliga fönster i vår Bostadsrättsförening. Allt har klaffat från början till slut. Man har hållit tider och pris. Man har komunicerat allt som behövts. Man har hållt rent och snyggt omkring sig. En kommentar från lägenhetsinnehavarna var att det blivit renare än när de kom. Bemötandet har varit exemplariskt. Sammanfattningen är 5 av 5 poäng.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK! Björn. Ja, man kanske ska starta en städfirma också..... ;-) Ha det gott!

Jan B
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

BKB kittlade och målade om fönster. Vi är mycket nöjda och blev mycket väl bemötta. Vi kan verkligen rekommendera BKB Fönsterteknik.

Tack Jan. Roligt att höra. Välkommen tillbaka! Mvh. Daniell & Andreas BKB

Johan E
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Kanon bemötande och ett strålande jobb

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Stort TACK Johan! Kul när kunder återkommer och vill ha mer gjort. Ha det gött! mvh. Daniell.

Johan K
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

Vi anlitade BKB Fönsterteknik för att renovera (slipa, kitta, måla och reparera) fönster på vår 30-talsvilla. Jag kan inte annat än varmt rekommendera BKB, då de var punktliga, tydliga och genomförde arbetet med hög kvalitet och minimalt krångel. Trots att vi gjorde några lagningar av fönsterbågar så blev fakturan till och med lite lägre än offerten, så det var inget tal om dolda kostnader som uppstod längs vägen. Det var tydligt att de kände stolthet över att göra ett bra jobb och vi kommer absolut anlita dem igen om vi behöver åtgärda resten av våra fönster. Vi är otroligt nöjda!

Tack Johan. Dina ord värmer gott. Mvh. Daniell

Johan K
Skrev om BKB Fönsterteknik AB

BKB Fönsterteknik hjälpte oss med att slipa, spackla och måla om fönster och en balkongdörr på vår 30-talsvilla. Vi är oerhört nöjda med resultatet! Inte bara blev fönstren kanonfina, BKB var också trevliga, punktliga och väldigt lätta att ha att göra med. Dessutom blev fakturan billigare än vad vi hade tänkt oss, så det var inga dolda kostnader, trots att några fönster fick repareras pga fuktskador. Rekommenderas varmt och vi kommer använda dem igen om behovet skulle uppstå.

Svar från BKB Fönsterteknik AB

Tack Johan, för den fina rekommendationen. Visst blev det fint, och dessutom en härlig blå färg på era fönster. mvh Daniell