Alla kategorier Takläggare Stockholms län Nacka BM VillaTak AB

BM VillaTak AB

Cylindervägen 12, 131 52 Nacka strand — Visa karta

Bolaget grundades 2014 med filosofin att vara ett bolag där kundrelation ska stå i fokus.
Vi har nu äntligen blivit rekommenderat bolag tre år i rad.
Våra tjänster gäller främst takomläggningar med råspont, underlagsduk, läkt, takpannor(betong som tegel), ytpapp, profilerad pannplåt, snörasskydd, takstegar, gångbryggor, mindre plåtarbeten som öppningsbar omegahuv samt ventilationshuv.
Vi vill sticka ut i kundkontakt under arbetets gång och på sätt har kunden mer insikt i arbetet. Ni ringer/mejlar för möte, vi kommer ut och räknar för offert, vid godkännande av offert hamnar man per automatik i vårt kösystem. Vi håller kontakt gällande byggstart, daglig kontakt sker även löpande under arbetets gång, därefter görs en genomgång med kund när arbetet är klart.
Först efter avslutat arbete kommer fakturan.
Tveka inte att kontakta oss för en offert för just ditt tak!

Läs vad 58 kunder tycker om BM VillaTak AB

• Stefan B
    Stefan B skrev om BM VillaTak AB
    Vårt projekt: ca 250 kvm valmat tak. Byte av en takstol, råspont, tegel, hängrännor och stuprör. Eftersom det är valmat så innebar det att väldigt många pannor måste skäras. Entreprenadupphandling ingår i mitt arbete så när jag handlar upp privat så är jag noggrann. I detta fall tog jag in ett antal anbud från utvalda entreprenörer. BM Villatak var den entreprenör som gav störst förtroende och mest professionellt anbud. Och detta infriades. Björn är väldigt tillgänglig, trevlig och kompetent och tegelteamet var väldigt professionella och kunniga. Jag är väldigt nöjd och kan varmt rekommendera BM Villatak.
  • Caroline J
    Caroline J skrev om BM VillaTak AB
    Vi anlitade BM Villatak för totalrenovering av taket. Alltifrån råspont till takfönster. Vi är mycket nöjda med deras utförande. Dom var snabba, duktiga och gjorde mycket bra slutstädning. Slutresultatet var jätte bra. Chefen Björn svarade alltid snabbt på frågor och gav en bra genomgång av slutresultatet. Vi kan varmt rekommendera BM Villatak.
  • Caroline J
    Caroline J skrev om BM VillaTak AB
    Vi anlitade BM villatak för totalrenovering av taket. Allt ifrån råspånt, utbyggnad av takutsprång, till byte av takfönster. Vi var mycket nöjda med BM villatak och deras arbete. Dom var noggranna, kunniga och snabba, med en mycket bra slutstädning och slutresultat. Chefen Björn svarade alltid snabbt vid frågor och förklarade bra i slutet vad som hade gjorts. Vi kan varmt rekommendera BM villatak.
  • Barbro T
    Barbro T skrev om BM VillaTak AB
    Takläggning, byte vindskivor, stuprör och hängrännor.
    Mycket nöjd!
    Bra bemötande från början till slut. Bra kommunikation. Hållit tider och planering.
    Lätt att komma i kontakt med och lätt att komma överens med.
    Effektivt och snabbt och snyggt utfört arbete.
    Trevliga arbetare på plats med god initiativförmåga
    Välstädat efteråt
    Inga långbänkar eller tveksamheter.
    Tät rapport från arbetsledare.
    Som sagt hela processen känns bra!
    Vänligen
    Barbro Törnqvist
  • Joakim W
    Joakim W skrev om BM VillaTak AB
    Har lagt om taket och anlitade BM Villatak. Vi är mycket nöjda från början till slut. Björn och hans gubbar levererade 100% Tack!!
    Jocke & Mia
    Upplands Väsby
  • Mathias K
    Mathias K skrev om BM VillaTak AB
    Bra bemötande. Bra på att svara i telefon. Uppdaterade löpande under arbetets gång. Rekommenderas varmt. / Mathias
  • Thomas D
    Thomas D skrev om BM VillaTak AB
    Snabba och effektiva. Mycket trevlig personal som höll tider och leveransdatum. Rekommenderas!
  • Christina L
    Christina L skrev om BM VillaTak AB
    Två villabyggnader med tegeltak omlagda. Tydlig offert som också stämde med slutpriset. Inga överraskningar. Kunniga om takarbete inklusive plåtslageri. Tydligt och bra bemötande samt uppdraget utfört utan dröjsmål. Kan rekommendera BM Villatak för den som vill ha proffsigt tak lagt på utsatt tid.
  • Kim B
    Kim B skrev om BM VillaTak AB
    Bytte tak på huset, nytt takpapp, läkt, pannor och kåpor till skorsten. Bra bemötande, snabba och trevliga.
  • Erik H
    Erik H skrev om BM VillaTak AB
    Vi bytte vårt tak med hjälp av BM Villatak, både på huvudbyggnad och garage. De gjorde ett väldigt bra jobb, snabbt och effektivt. Trevliga att ha och göra med, bra kommunikation och vi hölls hela tiden uppdaterade vad som var på gång. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan verkligen ge Björn och BM Villatak de bästa rekommendationer.

Erik H.
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om BM VillaTak AB
    BM-villatak hjälpte oss med takrenovering i juni 2017. Redan i första kontakten fick vi goda råd och ett trevligt bemötande. Vi fick en tydlig och bra offert. När arbetet satte igång gick det snabbt och smidigt. Samtidigt visade företaget prov på stor noggrannhet och stort kunnande.
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet och att vi valde att låta BM-villatak hjälpa oss!
    Familjen Pettersson, Värmdö
  • Raymond N
    Raymond N skrev om BM VillaTak AB
    Vi fick lagt ny papp samt takrännor på garagetaket. Vi fick snabb återkoppling på offertförfrågan och kommunikationen under arbetets gång har varit imponerande. Vi är mycket nöjda med resultatet och de städade också mycket snyggt efter sig.
  • Olof S
    Olof S skrev om BM VillaTak AB
    Vi lade om taket på vår villa. Ny papp, läkt och pannor. Även nya plåtdetaljer såsom vent-huvar, hängrännor och stuprör. Mycket bra kontakt från början till slut! Proffsigt utförande av skickliga hantverkare. Snabbt, smidigt och inga konstigheter.
  • Hans J
    Hans J skrev om BM VillaTak AB
    bra bemötande
    o bra utfört arbete av duktiga killar.
    omläggning av garagetak
  • Hans W
    Hans W skrev om BM VillaTak AB
    Kontakt med projektledare har varit mycket bra,allt har gått enligt tidsplan.Materialval av högsta klass, in i minsta skruv.
    Mycket skickliga ock flitiga hantverkare.
    Firman rekomenderas till 100%.

Hans & Monica Wide
    Värmdö
  • Håkan A
    Håkan A skrev om BM VillaTak AB
    Bra arbete från lämnande av offert genom hela arbetet. Bra och tydlig kommunikation samt flexibilitet att kunna anpassa tider. Arbetet gick dessutom på mindre än en vecka med hög kvalitet (använde besiktningsman). Mycket nöjd kund som kan rekommendera BM VillaTak till andra!
  • Claes K
    Claes K skrev om BM VillaTak AB
    Jag har bara positivt att säga. Från första telesamtalet till sista. Det som gjorde mig mest imponerad var den återkoppling och information jag fick hela tiden. Det är man inte van att få från hantverkare men Björn var grym. De som var här och jobbade med taket var även dom grymma. Trevliga och de gjorde ett kanon jobb. Även dom gav mig information hela tiden under resans gång. Det vart så bra så att det såg ut som ett nytt hus när dom vara klara. Jag är så fantastiskt nöjd med BM Villa Tak AB. Det sista dom gör när dom lämnar är att städa upp så bra så att man inte ser att dom varit på plats. Det såg bättre ut än innan. Jag är en mycket nöjd kund och tack snälla för att ni förbättrade mitt hus med ett grymt tak. Jag rekommenderar verkligen BM Villa Tak AB. Claes i Tumba
  • Leif L
    Leif L skrev om BM VillaTak AB
    Vi år mycket nöjda med hur uppdraget utfördes. Vänligt bemötande och professionelt genomfört på kort tid. Vad mer kan man begära?
  • Sachiko T
    Sachiko T skrev om BM VillaTak AB
    Vi är mycket nöjda med BM Villa Tak AB i alla delar såsom service, arbetets genomförande, hålla tidsplanen,val av material och slutresultat. Alltid vänligt bemötande och duktiga på att lösa uppkomna problem. Vi kände oss mycket trygga med dess personal under arbetets gång
  • Jonas N
    Jonas N skrev om BM VillaTak AB
    Från första bemötande till färdigt tak har allt varit toppen! Har känts väldigt seriöst och proffsigt. Tack så mycket för det fina taket! / Sara och Jonas
  • Sven Å
    Sven Å skrev om BM VillaTak AB
    Nytt tak på 1-plansvilla och separat garage, byggt 1976, med betongtegel utåt och masonit in mot vinden.
    Totalt c:a 250 m2.
    Bemötandet var från BM Villatak var gott från första kontakt till besiktat tak, kände att jag kunde lita på dem.
    Arbetet innebar borttagning av gammalt tak (tegel, läkt och masonit). På de befintliga takstolarna monterades spåntat virke, tätskikt, läkt och nytt tegel. Nya vindskivor och hängrännor samt stuprör ingick. Montörerna var proffsiga och trevliga, prioriterade arbetet trots regn och snö. Ingen fukt på vinden.
    Offererat pris låg i rätt intervall enligt vår besiktningsman, som även upplyste oss om att en fuktskadad vind ej ersätts av något försäkringsbolag. Kvalitet kan inte fås till rea-pris!
    Sven Åkergren, Täby.
  • Jan A
    Jan A skrev om BM VillaTak AB
    Mycket bra kommunikation till att börja med.
    Tydligt med vad som skulle göras och inte göras.
    Höll budget enligt offert.
    Uppträdde och agerade mycket professionellt och gjorde ett bra jobb. Kan rekommendera detta företag.
  • Carina L
    Carina L skrev om BM VillaTak AB
    1. skorstensmössa
    2 nytt tak med läkt under papp och dylikt.
    De 2 som kom först för att beskriva jobbet samt gå igenom allt var mycket proffsiga. Container ställdes på vår P så att det inte hindrade trafiken då vi har hörntomt. Allt var mycket prydligt både arbete och hur det utfördes.
    Jag tycker att allt var till belåtenhet.
  • Christian S
    Christian S skrev om BM VillaTak AB
    Jag brukar alltid vara extra skeptisk till företag som enbart får högsta betyg här, men kan bara instämma med föregående recensenter.

Rekommenderar varmt BM VillaTak till alla som behöver lägga om taket och vill få det gjort i tid, till rätt pris.

Exemplarisk löpande kommunikation längs arbetets gång, korrekt information och 100% problemfritt för mig som beställare.

Leveransen är lika bra som kommunikationen och nu har vi precis det vi behövde när vi började ta in offerter - ett riktigt snyggt och välbyggt tak!
  • Sara W
    Sara W skrev om BM VillaTak AB
    Proffsiga, prisvärda & höll tidsplanen! Rekommenderas!
  • Anders B
    Anders B skrev om BM VillaTak AB
    Ett superbra projekt. Tydligt och effektivt.

Jag fick löpande information om vad som gjorts, vad som skulle göras och bilder på taket under resans gång.

Jag kan varmt rekommendera BM VillaTak till de som skall lägga om sitt tak.

Taket blev för övrigt jättesnyggt!
  • Jonas A
    Jonas A skrev om BM VillaTak AB
    Mycket bra! Löpande kommunikation och proffsigt bemötande. Utförande också mycket bra.
  • Michael D
    Michael D skrev om BM VillaTak AB
    BM Villataks Jonas Lindblom var efter telefonsamtal snabbt på plats, gjorde en noggrann koll av taket och redan på kvällen skickade han en i detalj specificerad offert. Efter beställning tog det bara en vecka innan takläggarna började jobba. Mycket bra arbetsledare som regelbundet rapporterade och skickade bilder av hur jobbet fortskred. Allt var klart på några dagar. Jag är utomordentligt nöjd och rekommenderar BM Villatak varmt.

Michael D G, Älvsjö
  • Susanne L
    Susanne L skrev om BM VillaTak AB
    Kunskap och kund i fokus. Kontinuerlig återkoppling och ett proffsigt utförande. De löste problem som andra misslyckats med.
  • Claes-olov E
    Claes-olov E skrev om BM VillaTak AB
    Vi är jättenöjda. Visserligen var vi bortresta hela tiden som taket byttes men när vi kom hem syntes det inte att någon varit där förutom att vi hade nytt tak!
  • Stefan A
    Stefan A skrev om BM VillaTak AB
    Trevlig och kunnig arbetsledare som alltid kom den tid som utlovas. Det är sällsynt när det gäller hantverkare.
  • Linus S
    Linus S skrev om BM VillaTak AB
    BM villa tak höll måttet fullt ut med vår takrenoveringen. Passar tider, bra uppföljning, bra pris. Enda - var att dom tummade på säkerheten med skyddsräcke på ställningen. Vi är jätte nöjda!

Familjen Skoog i Åkersberga
  • Steffen K
    Steffen K skrev om BM VillaTak AB
    Bm VillaTak AB är ett mycket pålitlig och kunnigt företag som gav mig ett proffsigt utförande arbete och ett mycket trevligt bemötande. Arbetet utfördes någrant och snabbt på utlovad tid. Jag kan verkligen rekommendera BM VillaTak AB.
    Med vänlig hälsning
    Steffen Kriebel Skickat
  • Lennart W
    Lennart W skrev om BM VillaTak AB
    Har bytt takbeläggning.
    Bemötande mycket bra, professionellt hanterat och utfört.
    Totalt sett en mycket god bild av företaget.
  • Mats H
    Mats H skrev om BM VillaTak AB
    Projektet genomfördes enligt överenskommen tidsplan och till överenskommet pris. Alla involverade var engagerade och proffsiga.
  • Katja B
    Katja B skrev om BM VillaTak AB
    Orsaken till att jag BM Villatak var pga deras goda rykte i grannskapet. Och jag kan endast intyga deras enorma professionalism, trevliga kundkontakt, snabbhet och flexibilitet gällande taklösningar! Jag rekommenderar varmt BM Villatak för alla slags takläggningar!
  • Bengt-ove J
    Bengt-ove J skrev om BM VillaTak AB
    Professionellt bemötande. De var noga med att tala om vad de skulle göra och vilka alternativ vi hade. Resultatet blev över förväntan.
  • Petter N
    Petter N skrev om BM VillaTak AB
    Tackar för ett jobb väl utfört! De höll oss underrättade om varje steg och kunde svara på de frågor vi hade. Rekommenderas!
  • Lars-åke T
    Lars-åke T skrev om BM VillaTak AB
    Grabbarna på taket, likväl som chefern, utförde ett noggrant och bra arbete och höll vad de lovat i offerten och lite därtill! BM Villatak AB kan rekommenderas!
    Lasse o Raili T
  • Niklas K
    Niklas K skrev om BM VillaTak AB
    Snabbt och smidigt med bra bemötande
  • Jimmy C
    Jimmy C skrev om BM VillaTak AB
    Bra killar som gjord ett fint jobb. Lite orolig för säkerheten ibland men den här gången gick allt fint.
  • Suheyla M
    Suheyla M skrev om BM VillaTak AB
    Vi och grannen anlitade samtidigt BM Villa tak.
    De utförde jobbet proffsigt.
    Vi är mycket nöjda med dem
    De är trevliga, lyhörda mot kunder de vet vad kundservice betyder.
    Vi rekommenderar varmt BM Villa Tak.

Leo Mourad
  • Magnus L
    Magnus L skrev om BM VillaTak AB
    Vi anlitade BM Villatak för omläggning av hela vårt tak ink. avvattningssystem. Vi hade mest kontakt med Jonas som hade ett mycket professionellt bemötande och var mycket serviceinriktad.

Jobbet utfördes till stor del när vi var bortresta och vi fick mycket frekventa uppdateringar (ink. bilder) av hur arbetet fortskred vilket kändes mycket tryggt.

Alla kontakter vi haft med BM Villatak och deras personal har varit mycket trevliga och vi är mycket nöjda med utfört arbete. Vi kan varmt rekommendera dem!
  • Jörgen P
    Jörgen P skrev om BM VillaTak AB
    Allt mycket bra genomfört! Allt enligt offert. Fixade t.o.m mer än utlovat som utan extra avgift ingick i slutsumman.

Bra bemötande från både arbetsledning och takläggare. Ett företag som vet vad kundvård är!
    Vi är väldigt nöjda över vårt nya fina tak.
  • Karl B
    Karl B skrev om BM VillaTak AB
    Proffsigt arbete och mycket trevliga representanter. Dessutom stämde fakturan på öret med det vi kommit överens om
    Inget tjafs p g av smärre ändringar som dök upp underar arbetets gång.
  • Johan G
    Johan G skrev om BM VillaTak AB
    BM VillaTak la nytt tak hos oss i augusti 2015. Vi är fantastisk nöjda med resultatet och hur de skötte hela processen, från första mötet till avslut. Vi tog in offerter från 4 olika firmor, BM var billigast och kändes väldigt seriösa och professionella.

Arbetarna på plats var trevliga och arbetade hårt. Arbetsledaren var där ofta och mailade löpande info och bilder på jobbet. De gjorde hela jobbet (200kvm tak plus vindskivor och plåtbyten) på bara en vecka. Dom städade upp snyggt efter sig.

Fakturan stämde på kronan enligt offerten som de lämnande (annars är man van vid tillägg på renoveringsjobb). De gjorde även lite extrajobb (inkl. material) som de bjöd på.

Kunde inte vara mer nöjd! Rekommenderar verkligen BM Villatak
  • Christina H
    Christina H skrev om BM VillaTak AB
    Vi är nöjda till 100 %! Trevliga grabbar utförde jobbet snabbt och effektivt.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om BM VillaTak AB
    Duktiga, snabba, trevliga och väldigt flexibla.
  • Nevin C
    Nevin C skrev om BM VillaTak AB
    BM Villatak är absolut ett företag som man ska lita när det gäller Tak. Super nöjd med våran
  • Nevin C
    Nevin C skrev om BM VillaTak AB
    Absolut ett företag som jag kan rekommendera, riktigt proffsigt är super nöjd med arbetet som det har gjort åt mitt Hus

Cylindervägen 12, 131 52 Nacka strand