Alla kategorier Takläggare Stockholms län Nacka BM VillaTak AB

BM VillaTak AB

Cylindervägen 12, 131 52 Nacka strand — Visa karta

Bolaget grundades 2014 med filosofin att vara ett bolag där kundrelation ska stå i fokus.
Vi har nu äntligen blivit rekommenderat bolag tre år i rad.
Våra tjänster gäller främst takomläggningar med råspont, underlagsduk, läkt, takpannor(betong som tegel), ytpapp, profilerad pannplåt, snörasskydd, takstegar, gångbryggor, mindre plåtarbeten som öppningsbar omegahuv samt ventilationshuv.
Vi vill sticka ut i kundkontakt under arbetets gång och på så sätt har kunden full insikt i det pågående takarbetet. Ni ringer eller mejlar oss för offertmöte, vi kommer ut och räknar för offert, vid godkännande av offert hamnar man per automatik i vårt kösystem. Vi håller fortlöpande kontakt gällande byggstart, daglig kontakt sker även löpande under arbetets gång, därefter görs en genomgång med kund när arbetet är klart.
Först efter avslutat arbete kommer fakturan.
Tveka inte att kontakta oss för en offert för just ditt tak!
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 09:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 80 kunder tycker om BM VillaTak AB

• Anders N
    Anders N skrev om BM VillaTak AB
    BM har bytt yttertak på mitt garage i samband med tillbyggnad. För 2 år sedan bytte de tak på mitt hus. Björn (ägaren) är trevlig att ha att göra med, alltid tillgänglig, och ställer höga krav på sig själv och anställda för att göra ett så bra jobb som möjligt. De anställda har hög kompetens inom sitt område och jobbar effektivt, snabbt och håller god ordning efter sig. Utöver detta är BM väldigt rimligt prissatta vilket gör att deras prisvärdighet får högsta betyg. Jag kan varmt rekommendera BM! Läs mer
  • Simon Ö
    Simon Ö skrev om BM VillaTak AB
    Takbyte på villa. Supersnabba och riktigt bra resultat med bra återkoppling under hel byggtiden, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Jan T
    Jan T skrev om BM VillaTak AB
    Nytt tak
    Jättebra
    Ett bra arbete, och det fick vi
    Kanonbra jobb, snabbt och utroligt proffsigt Läs mer
  • Jan T
    Jan T skrev om BM VillaTak AB
    - Omläggning av villatak

- Ett vänligt och professionellt bemötande

- Ett bra och snabbt utfört arbete pga goda rekommendationer

- Vi är supernöjda Läs mer
  • Veronica L
    Veronica L skrev om BM VillaTak AB
    Bm villatak utförde både fasad och takbyte på huset och garaget. Oerhört duktiga och professionella och snabba. Alltid snabba svar och bra dialog när vi behövde ta snabba beslut. Vi är väldigt nöjda med leverantören både före, under och efter renoveringen och vi rekommenderar gärna Bm villatak. Läs mer
  • Jonas K
    Jonas K skrev om BM VillaTak AB
    BM villatak anlitades för nytt tak med betongpannor till min villa.
    Jag tog in offert från flera takfirmor och BM hade den bästa offerten som noga beskrev vilket arbete som skulle utföras och vilket material som skulle användas..
    Vi blev jättenöjda. Flitiga killar och bra information.
    Avstädat och snyggt när arbetet var klart. Läs mer
  • Chiko J
    Chiko J skrev om BM VillaTak AB
    Bytte pannor+ råspont och panel vid fönsterkupor. Fungerade över förväntan trots svåra förhållanden. Ingenting kändes osäkert i processen och vi blev informerade fortlöpande.
    Supernöjd Läs mer
  • Anna C
    Anna C skrev om BM VillaTak AB
    Papptak som efter en vecka från start var klart! Extra lösning som blev fin. Städning varje dag. Inga överraskande kostnader eller annat efter start. Läs mer
  • Carola N
    Carola N skrev om BM VillaTak AB
    Mycket proffsigt bemötande och kompetent intryck vid det första mötet, vilket fick mig att välja detta företag bland flera andra när jag skulle byta mitt tak.

Smidigt samarbete och duktiga killar som kom ut och lade om taket. En trevlig upplevelse att ha dem på besök en kort tid. Allt blev perfekt utfört och jag är stort nöjd!

Bra och rimlig kostnadsbild. Inte det billigaste alternativet, men det bästa. Man får det man betalar för och taket är viktigt.

Jag rekommenderar varmt detta företag! Läs mer
  • Mattias W
    Mattias W skrev om BM VillaTak AB
    Mycket trevliga killar, snabbt, grundligt och korrekt utfört arbete.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Robert E
    Robert E skrev om BM VillaTak AB
    Vi totalrenoverade taket på vårt 70 tals hus. BM Villatak var med från första början och vi fick löpande information om själva takrenovering. Bra uppföljning samt daglig kontakt med snickarna. Alla trevliga och tillmötesgående samt professionella. Då vi inte hade några förväntningar så blev resultatet väldigt bra.
    BM Villatak har varit enkla att ha att göra med och dem har tagit hänsyn och varit lyhörda.
    Tack för bra utfört arbete
    Robert Läs mer
  • Krister E
    Krister E skrev om BM VillaTak AB
    Snabb och bra kontakt med företaget! Kommer i tid och hör alltid av sig när det blir förändringar. Läs mer
  • Christer W
    Christer W skrev om BM VillaTak AB
    Mycket nöjd med utförandet av vårt takbyte samt utbyte av lite panel. Bra återkoppling från Björn nästan dagligen angående hur det gått och kommande arbetsmoment. De rekommendationer jag fått stämde väl in på utförande och bemötande.

//Christer Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om BM VillaTak AB
    Superbra service. Svarar snabbt och utför enligt plan! Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om BM VillaTak AB
    Björn & Co gör ett fantastiskt arbete. Noggrannhet, kundbemötande i toppklass och så effektiva. Lägga om tak eller takrenovering - finns ingen som gör det bättre. Nära 600 kvm tak, renovering och nytt tegel fixade dem på 17 dagar hos mig.
    Peter Svorono Läs mer
    Svetlana E, Björn M gillar detta
  • Fred L
    Fred L skrev om BM VillaTak AB
    Väldigt bra och professionella.
    kan verkligen rekommendera. Läs mer
  • Hendrik E
    Hendrik E skrev om BM VillaTak AB
    Offert på glidskydd och arbetsplatsform till skorsten. Fått hjälp med inköp och montering.
    Supernöjd med allt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om BM VillaTak AB
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande samt snabbt och bra jobb utfört. Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • Lisa F
    Lisa F skrev om BM VillaTak AB
    Jag fick hjälpt med att lägga om hela mitt tak och därmed också fixa en vattenläcka från mitt entré tak.
    Jag har varit supernöjd från början till slut. Fått ett trevligt och proffesionellt bemötande. Jag fick kontinuerligt information om arbetets gång vilket jag uppskattade. Björn och hans företag känns väldigt noggranna, genuina och duktiga på att lösa saker och ting längst arbetets gång. Känns tryggt när företaget är väldigt mån om att du som kund ska bli nöjd.
    Jag kan varmt rekommendera BM Villa Tak Läs mer
  • Jimmy G
    Jimmy G skrev om BM VillaTak AB
    Björn och hans team gjorde ett kanonfint arbete. Professionellt bemötande från start till mål med en imponerande förmåga att hålla oss uppdaterade på arbetets utveckling. Vi är också mycket imponerade över det snabba och välplanerade utförandet. Slutpriset blev exakt i enlighet med offert. Vi rekommenderar varmt BM Villatak. Läs mer
  • Carl K
    Carl K skrev om BM VillaTak AB
    Vi är supernöjda med vårt nya tak som BM Villa Tak har renoverat. Vi bytte allt; takpapp, läkt och pannor. Arbetet gick smidigt och vi fick regelbundet uppdateringar. Trevligt bemötande, flexibilitet, inga överraskningar och jätterint resultat. Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om BM VillaTak AB
    Ett otroligt bra bemötande från första till sista stund.
    Vi har känt oss trygga i arbetet tack vara att vi hela tiden fått fortlöpande information.
    Vi rekommenderar dessa killar och kommer att anlita detta företag igen vid nästa takarbete som måste göras.🐸 Läs mer
  • Stefan B
    Stefan B skrev om BM VillaTak AB
    Vårt projekt: ca 250 kvm valmat tak. Byte av en takstol, råspont, tegel, hängrännor och stuprör. Eftersom det är valmat så innebar det att väldigt många pannor måste skäras. Entreprenadupphandling ingår i mitt arbete så när jag handlar upp privat så är jag noggrann. I detta fall tog jag in ett antal anbud från utvalda entreprenörer. BM Villatak var den entreprenör som gav störst förtroende och mest professionellt anbud. Och detta infriades. Björn är väldigt tillgänglig, trevlig och kompetent och tegelteamet var väldigt professionella och kunniga. Jag är väldigt nöjd och kan varmt rekommendera BM Villatak. Läs mer
  • Caroline J
    Caroline J skrev om BM VillaTak AB
    Vi anlitade BM Villatak för totalrenovering av taket. Alltifrån råspont till takfönster. Vi är mycket nöjda med deras utförande. Dom var snabba, duktiga och gjorde mycket bra slutstädning. Slutresultatet var jätte bra. Chefen Björn svarade alltid snabbt på frågor och gav en bra genomgång av slutresultatet. Vi kan varmt rekommendera BM Villatak. Läs mer
  • Caroline J
    Caroline J skrev om BM VillaTak AB
    Vi anlitade BM villatak för totalrenovering av taket. Allt ifrån råspånt, utbyggnad av takutsprång, till byte av takfönster. Vi var mycket nöjda med BM villatak och deras arbete. Dom var noggranna, kunniga och snabba, med en mycket bra slutstädning och slutresultat. Chefen Björn svarade alltid snabbt vid frågor och förklarade bra i slutet vad som hade gjorts. Vi kan varmt rekommendera BM villatak. Läs mer
  • Barbro T
    Barbro T skrev om BM VillaTak AB
    Takläggning, byte vindskivor, stuprör och hängrännor.
    Mycket nöjd!
    Bra bemötande från början till slut. Bra kommunikation. Hållit tider och planering.
    Lätt att komma i kontakt med och lätt att komma överens med.
    Effektivt och snabbt och snyggt utfört arbete.
    Trevliga arbetare på plats med god initiativförmåga
    Välstädat efteråt
    Inga långbänkar eller tveksamheter.
    Tät rapport från arbetsledare.
    Som sagt hela processen känns bra!
    Vänligen
    Barbro Törnqvist Läs mer
  • Joakim W
    Joakim W skrev om BM VillaTak AB
    Har lagt om taket och anlitade BM Villatak. Vi är mycket nöjda från början till slut. Björn och hans gubbar levererade 100% Tack!!
    Jocke & Mia
    Upplands Väsby Läs mer
  • Mathias K
    Mathias K skrev om BM VillaTak AB
    Bra bemötande. Bra på att svara i telefon. Uppdaterade löpande under arbetets gång. Rekommenderas varmt. / Mathias Läs mer
  • Thomas D
    Thomas D skrev om BM VillaTak AB
    Snabba och effektiva. Mycket trevlig personal som höll tider och leveransdatum. Rekommenderas! Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om BM VillaTak AB
    Två villabyggnader med tegeltak omlagda. Tydlig offert som också stämde med slutpriset. Inga överraskningar. Kunniga om takarbete inklusive plåtslageri. Tydligt och bra bemötande samt uppdraget utfört utan dröjsmål. Kan rekommendera BM Villatak för den som vill ha proffsigt tak lagt på utsatt tid. Läs mer
  • Kim B
    Kim B skrev om BM VillaTak AB
    Bytte tak på huset, nytt takpapp, läkt, pannor och kåpor till skorsten. Bra bemötande, snabba och trevliga. Läs mer
  • Erik H
    Erik H skrev om BM VillaTak AB
    Vi bytte vårt tak med hjälp av BM Villatak, både på huvudbyggnad och garage. De gjorde ett väldigt bra jobb, snabbt och effektivt. Trevliga att ha och göra med, bra kommunikation och vi hölls hela tiden uppdaterade vad som var på gång. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan verkligen ge Björn och BM Villatak de bästa rekommendationer.

Erik H. Läs mer
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om BM VillaTak AB
    BM-villatak hjälpte oss med takrenovering i juni 2017. Redan i första kontakten fick vi goda råd och ett trevligt bemötande. Vi fick en tydlig och bra offert. När arbetet satte igång gick det snabbt och smidigt. Samtidigt visade företaget prov på stor noggrannhet och stort kunnande.
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet och att vi valde att låta BM-villatak hjälpa oss!
    Familjen Pettersson, Värmdö Läs mer
  • Raymond N
    Raymond N skrev om BM VillaTak AB
    Vi fick lagt ny papp samt takrännor på garagetaket. Vi fick snabb återkoppling på offertförfrågan och kommunikationen under arbetets gång har varit imponerande. Vi är mycket nöjda med resultatet och de städade också mycket snyggt efter sig. Läs mer
  • Olof S
    Olof S skrev om BM VillaTak AB
    Vi lade om taket på vår villa. Ny papp, läkt och pannor. Även nya plåtdetaljer såsom vent-huvar, hängrännor och stuprör. Mycket bra kontakt från början till slut! Proffsigt utförande av skickliga hantverkare. Snabbt, smidigt och inga konstigheter. Läs mer
  • Hans J
    Hans J skrev om BM VillaTak AB
    bra bemötande
    o bra utfört arbete av duktiga killar.
    omläggning av garagetak Läs mer
  • Hans W
    Hans W skrev om BM VillaTak AB
    Kontakt med projektledare har varit mycket bra,allt har gått enligt tidsplan.Materialval av högsta klass, in i minsta skruv.
    Mycket skickliga ock flitiga hantverkare.
    Firman rekomenderas till 100%.

Hans & Monica Wide
    Värmdö Läs mer
  • Håkan A
    Håkan A skrev om BM VillaTak AB
    Bra arbete från lämnande av offert genom hela arbetet. Bra och tydlig kommunikation samt flexibilitet att kunna anpassa tider. Arbetet gick dessutom på mindre än en vecka med hög kvalitet (använde besiktningsman). Mycket nöjd kund som kan rekommendera BM VillaTak till andra! Läs mer
  • Claes K
    Claes K skrev om BM VillaTak AB
    Jag har bara positivt att säga. Från första telesamtalet till sista. Det som gjorde mig mest imponerad var den återkoppling och information jag fick hela tiden. Det är man inte van att få från hantverkare men Björn var grym. De som var här och jobbade med taket var även dom grymma. Trevliga och de gjorde ett kanon jobb. Även dom gav mig information hela tiden under resans gång. Det vart så bra så att det såg ut som ett nytt hus när dom vara klara. Jag är så fantastiskt nöjd med BM Villa Tak AB. Det sista dom gör när dom lämnar är att städa upp så bra så att man inte ser att dom varit på plats. Det såg bättre ut än innan. Jag är en mycket nöjd kund och tack snälla för att ni förbättrade mitt hus med ett grymt tak. Jag rekommenderar verkligen BM Villa Tak AB. Claes i Tumba Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om BM VillaTak AB
    Vi år mycket nöjda med hur uppdraget utfördes. Vänligt bemötande och professionelt genomfört på kort tid. Vad mer kan man begära? Läs mer
  • Sachiko T
    Sachiko T skrev om BM VillaTak AB
    Vi är mycket nöjda med BM Villa Tak AB i alla delar såsom service, arbetets genomförande, hålla tidsplanen,val av material och slutresultat. Alltid vänligt bemötande och duktiga på att lösa uppkomna problem. Vi kände oss mycket trygga med dess personal under arbetets gång Läs mer
  • Jonas N
    Jonas N skrev om BM VillaTak AB
    Från första bemötande till färdigt tak har allt varit toppen! Har känts väldigt seriöst och proffsigt. Tack så mycket för det fina taket! / Sara och Jonas Läs mer
  • Sven Å
    Sven Å skrev om BM VillaTak AB
    Nytt tak på 1-plansvilla och separat garage, byggt 1976, med betongtegel utåt och masonit in mot vinden.
    Totalt c:a 250 m2.
    Bemötandet var från BM Villatak var gott från första kontakt till besiktat tak, kände att jag kunde lita på dem.
    Arbetet innebar borttagning av gammalt tak (tegel, läkt och masonit). På de befintliga takstolarna monterades spåntat virke, tätskikt, läkt och nytt tegel. Nya vindskivor och hängrännor samt stuprör ingick. Montörerna var proffsiga och trevliga, prioriterade arbetet trots regn och snö. Ingen fukt på vinden.
    Offererat pris låg i rätt intervall enligt vår besiktningsman, som även upplyste oss om att en fuktskadad vind ej ersätts av något försäkringsbolag. Kvalitet kan inte fås till rea-pris!
    Sven Åkergren, Täby. Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om BM VillaTak AB
    Mycket bra kommunikation till att börja med.
    Tydligt med vad som skulle göras och inte göras.
    Höll budget enligt offert.
    Uppträdde och agerade mycket professionellt och gjorde ett bra jobb. Kan rekommendera detta företag. Läs mer
  • Carina L
    Carina L skrev om BM VillaTak AB
    1. skorstensmössa
    2 nytt tak med läkt under papp och dylikt.
    De 2 som kom först för att beskriva jobbet samt gå igenom allt var mycket proffsiga. Container ställdes på vår P så att det inte hindrade trafiken då vi har hörntomt. Allt var mycket prydligt både arbete och hur det utfördes.
    Jag tycker att allt var till belåtenhet. Läs mer
  • Christian S
    Christian S skrev om BM VillaTak AB
    Jag brukar alltid vara extra skeptisk till företag som enbart får högsta betyg här, men kan bara instämma med föregående recensenter.

Rekommenderar varmt BM VillaTak till alla som behöver lägga om taket och vill få det gjort i tid, till rätt pris.

Exemplarisk löpande kommunikation längs arbetets gång, korrekt information och 100% problemfritt för mig som beställare.

Leveransen är lika bra som kommunikationen och nu har vi precis det vi behövde när vi började ta in offerter - ett riktigt snyggt och välbyggt tak! Läs mer
  • Sara W
    Sara W skrev om BM VillaTak AB
    Proffsiga, prisvärda & höll tidsplanen! Rekommenderas! Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om BM VillaTak AB
    Ett superbra projekt. Tydligt och effektivt.

Jag fick löpande information om vad som gjorts, vad som skulle göras och bilder på taket under resans gång.

Jag kan varmt rekommendera BM VillaTak till de som skall lägga om sitt tak.

Taket blev för övrigt jättesnyggt! Läs mer
  • Jonas A
    Jonas A skrev om BM VillaTak AB
    Mycket bra! Löpande kommunikation och proffsigt bemötande. Utförande också mycket bra. Läs mer
  • Michael D
    Michael D skrev om BM VillaTak AB
    BM Villataks Jonas Lindblom var efter telefonsamtal snabbt på plats, gjorde en noggrann koll av taket och redan på kvällen skickade han en i detalj specificerad offert. Efter beställning tog det bara en vecka innan takläggarna började jobba. Mycket bra arbetsledare som regelbundet rapporterade och skickade bilder av hur jobbet fortskred. Allt var klart på några dagar. Jag är utomordentligt nöjd och rekommenderar BM Villatak varmt.

Michael D G, Älvsjö Läs mer

Cylindervägen 12, 131 52 Nacka strand