BM VillaTak

Cylindervägen 12, 131 52 Nacka strand — Visa karta

Bolaget grundades 2014 med filosofin att vara ett bolag där kundrelation ska stå i fokus.
Vi har nu äntligen blivit rekommenderat bolag tre år i rad.
Våra tjänster gäller främst takomläggningar med råspont, underlagsduk, läkt, takpannor(betong som tegel), ytpapp, profilerad pannplåt, snörasskydd, takstegar, gångbryggor, mindre plåtarbeten som öppningsbar omegahuv samt ventilationshuv.
Vi vill sticka ut i kundkontakt under arbetets gång och på så sätt har kunden full insikt i det pågående takarbetet. Ni ringer eller mejlar oss för offertmöte, vi kommer ut och räknar för offert, vid godkännande av offert hamnar man per automatik i vårt kösystem. Vi håller fortlöpande kontakt gällande byggstart, daglig kontakt sker även löpande under arbetets gång, därefter görs en genomgång med kund när arbetet är klart.
Först efter avslutat arbete kommer fakturan.
Tveka inte att kontakta oss för en offert för just ditt tak!
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 09:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 147 kunder tycker om BM VillaTak

• 2020-07-01

Carina S skrev om BM VillaTak
    Företaget levererade enligt överenskommen tidsplan. Bra och trevlig personal. Lätt att få kontakt med. Lätt att ha att göra med. Bra kvalitet på jobbet. Vi har nu ett mycket bra och snyggt tak. Ett pålitligt företag jag gärna anlitar igen. Läs mer
  • Martin L

2020-06-26

Martin L skrev om BM VillaTak
    Var ska man börja... hela processen från början till slut visar att det här verkligen är proffs som man haft att göra med. Vi tog in 4 offerter från 4 olika takföretag för att lägga om hela vårt tak på ca 280kvm med en hel del kringarbete (plåtar, huvor, vindskivor... allt) och redan i offereringsprocessen så skiljde sig Björns approach från alla de andra företagen markant. Han visade ett enormt personligt intresse för projektet, gick ORDENTLIGT igenom allt i minsta detalj för att ha så mycket underlag som möjligt för en väldigt detaljerad offert som vi sedan hade förmånen att acceptera. Vi satte upp en deadline att arbetet skulle vara klart senast den 1/7 och redan idag (26/6) så blev allt klart med exceptionellt resultat! På endast en vecka gjorde teamet ett enastående arbete och det märks att dom här grabbarna är guldkorn. Jag pratade med en granne idag som bor mitt emot som var fascinerad över hur hårt de arbetat i värmen! "Knappt en paus" sa han och var väldigt imponerad över hur snabbt arbetet hade gått. Vi är SUPERNÖJDA med vårt nya tak och hela huset har fått ett enormt lyft. Björns approach, täta uppdateringar under arbetets gång med både bilder och telefonsamtal samt teamets bemötande och genomförande är värt fem stjärnor många gånger om! Om vi någonsin får frågan från vänner och bekanta om vi vet något takföretag som vi kan rekommendera så blir det väldigt enkelt att svara på den frågan efter att ha mött Björn och BM VillaTak. Vi kan kan inte rekommendera dem nog och vill tacka för ett enormt smidigt och väl genomfört projekt! Helt amazing!!! Läs mer
  • 2020-06-24

Berit B skrev om BM VillaTak
    Är nu återkommande kund! Björn, Artur och gänget gjorde för 2 år sedan ett ypperligt arbete med byte av vårt tak, vi var och är supernöjda med det arbetet! Nu var det min mamma som behövde fixa till sina takpannor inför visning av hennes hus. Vi fick mycket kort om tid men Björn och killarna kom inom några dagar, fast de egentligen hade ganska många veckors kötid. Men de lyckades pressa in detta akuta men för oss jätteviktiga jobb. Vi är mycket tacksamma och glada för bemötande och utfört arbete. Läs mer
  • 2020-06-09

Per-åke W skrev om BM VillaTak
    La om ett garagetak. Mkt bra bemötande och väl utfört jobb.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-08

Joakim W skrev om BM VillaTak
    Vi anlitade BM VillaTak för att fräscha upp taket med nya pannor samt byta ut delar av råsponten. Vi fick ett gott intryck ifrån första besöket som upplevdes väldigt noggrant. När arbetet drog igång så gick det undan och de jobbade väldigt väl som ett team och var mycket effektiva.

Skulle absolut anlita BM VillaTak igen för andra takarbeten. Läs mer
  • 2020-06-08

Mats K skrev om BM VillaTak
    Byte av takpannor. Engagerat och trevlIgt bemötande från start, under arbetet samt vid avslut. Företaget levererade över förväntningar vad avser tid för utförandet. Arbetslaget som utförde jobbet var duktiga och mycket effektiva och samspelta. De städade rent efter sig och jag är nöjd över resultatet!
    Företaget höll vad de lovade från offert, tid för utförande till slutbetalning. Uppskattade särskilt Björns (ägaren till företaget) löpande avstämningar. Känns tryggt att rekommendera detta företag👍 Läs mer
  • 2020-06-02

Carola B skrev om BM VillaTak
    Vi anlitade BM VillaTak för vårt takbyte med ny råspont, duk, läkt och pannor, två nya takfönster, inklädnad av ventilationshuvar och skorsten samt ny avvattning. Vi fick ett väldigt positivt intryck av företaget redan vid första offertbesöket, Björn var mycket noggrann och informativ och vi fick utförlig info om vad som behövde göras och på vilket sätt. Vi fick under arbetets gång, precis som utlovat, personligen eller via telefon daglig info om hur det hela fortlöpte. Artur och hans kollegor gjorde ett utmärkt jobb både in- och utvändigt. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera BM Villatak för liknande jobb. /Carola Bonn Läs mer
  • 2020-05-17

JOHAN S skrev om BM VillaTak
    Vi anlitade BM VillaTak för att byta ut hela vårt tak inkl. ny råspont, duk, läkt, pannor, vattensystem, takfönster, etc.

Vi hade kontakt med och begärde in offert från fem olika takfirmor. Björn är engagerad, kunnig och väldigt trevlig och lämnade därtill en konkurrenskraftig offert. Valet blev med andra ord ganska enkelt.

Teamet jobbade hårt och det blev snabbt tydligt att de var väldigt duktiga och visste vad de gjorde.

Vi är supernöjda med hela processen från initial kontakt till slutresultat och skulle utan tvekan rekommendera Björn och hans team till alla som vill ha ett nytt fint tak! Läs mer
  • 2020-05-13

Daniel S skrev om BM VillaTak
    Väldigt proffsigt hanterat, från offert till genomförande. Snabba, effektiva och noggranna. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-05-05

Helen K skrev om BM VillaTak
    Toppen service! Snabbt och väl utfört arbete! Läs mer
  • 2020-05-05

Stefan S skrev om BM VillaTak
    Effektivt med bra löpande dialog. Läs mer
  • 2020-04-13

Gunnar B skrev om BM VillaTak
    Kontaktade BM Villa Tak efter rekommendation för Björn direkt, mycket proffsig. Arbetsteamet lade om taket, nya takpannor, rännor och rör. Bytte till ett större takfönster, bytte vindskivor, målade, bytte panel på utbyggnad. Teamet var mycket hänsynsfulla, skickliga, snabba och trevliga att ha och göra med. Vips var det klart och jag är mycket nöjd. Gunnar. Läs mer
  • 2020-04-09

Jan R skrev om BM VillaTak
    Trevligt bemötande innan och under entreprenader. Daglig avstämning värdefull.
    Mycket snabba och kunniga hantverkare som var lyhörda för våra åsikter.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-03-26

Paul T skrev om BM VillaTak
    Great new roof. The company and team were very professional and looked to delight me as customer when ever they could. Thanks for a great job. Läs mer
  • 2020-03-23

Richard J skrev om BM VillaTak
    Komplett tak-entreprenad med byte av papp, läkt, plåt, pannor m.m. Mycket kunnigt och engagerat team. Klart på tid (trots bitvis uselt väder) och till överenskommen kostnad (trots en del byggtekniska klurigheter). Professionellt och snyggt gjort. Kan verkligen rekommendera Björn, Artur och teamet ! Läs mer
  • 2019-12-09

Niklas T skrev om BM VillaTak
    Vi lät bygga ett nytt tak med pannor och nya hängrännor samt anpassning av tre takfönster och tre huvar. Arbetena utfördes i tid, till avtalat pris och med hög kvalitet. Vänligt och tydligt bemötande. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Anita N

2019-11-29

Anita N skrev om BM VillaTak
    BM VillaTak bytte vårt yttertak och det gick snabbare och smidigare än vi någonsin kunnat tro. Vi fick direkt en positiv bild av företaget när Björn var på offertmöte. Han var mycket noggrann då han inspekterade och gick igenom vad som behövde göras.
    Teamet som var här var mycket trevliga och kunniga och arbetade hårt och flitigt. Björn var på plats varje dag och gick igenom både vad som hade gjorts hittills och vad som skulle göras framöver, vilket är mycket uppskattat. Vi som kunder kände oss delaktiga genom hela proceduren. Allt följde offerten och inga dolda kostnader. Det är precis så här man vill att det ska vara när man anlitar hantverkare, varmt rekommenderat. Läs mer
  • Joakim H

2019-11-25

Joakim H skrev om BM VillaTak
    Vi är mycket nöjda med vår takomläggning. Resultatet blev kanon och kommunikationen med Björn både innan, under och efter arbetet var toppen. Resten av killarna var även de mycket proffsiga och kunniga. Läs mer
  • 2019-11-24

Mattias Ö skrev om BM VillaTak
    Vi anlitade BM VillaTak då vi behövde nytt tak på vårat hus.
    Bemötande och kommunikationen var toppen genom hela processen. Trevliga, kunniga och arbetsamma hantverkare, tar sig tid att förklara om man har någon fråga eller bara är nyfiken.
    Vi bor i ett gammalt hus som bjöd på en del överraskningar, vilka BM VillaTak löste galant. Jag skulle säga att de gjorde mer än vad som krävdes av dem.
    Vi är jätte nöjda och rekommenderar starkt BM VillaTak. Läs mer
  • 2019-11-20

Susanne L skrev om BM VillaTak
    För 4 år sedan lade de om taket. Proffsigt och fortfarande inga problem.
    Så plötsligt får jag en vattenskada på ett tak på en utbyggnad (som inte har med deras tidigare uppdrag att göra). Trots att de har mycket att göra, vintern är i antågande och vädret eländigt rycker de ut och löser problemet. Proffsigt, snabbt och kundvänligt. Läs mer
  • 2019-11-12

Per E skrev om BM VillaTak
    Isolering av ett yttertak, isolering, glespanel, plast, gips
    Alla mycket trevlig, tjänstvilliga och artiga
    Vi är mycket nöjda med utförandet och att de kom på utsatt tid varje gång.
    Vill gärna rekommendera BM Vill Tak till andra kunder allt gick enligt plan och full transparans vad gäller timmar och material
    Vi är helnöjda som kund!! Läs mer
  • Åsa L

2019-11-10

Åsa L skrev om BM VillaTak
    Vi lät BM Villa Tak byta vårt villatak och kan rekommendera dem starkt. Under hela processen från offert till slutbesiktningen så fungerade allt problemfritt. Rak, öppen kommunikation med Björn och hantverkarna på plats.
    Allt genomsyrades av professionalism och fantastiskt kundbemötande. Läs mer
  • Henrik Å

2019-10-31

Henrik Å skrev om BM VillaTak
    Nytt papptak på funkishus. Det märks att kundnöjdheten är väldigt viktigt för BM Villatak. Från första till sista kontakten så blev vi alltid vänligt bemötta. De frågetecken som uppstod under arbetets gång rätades alltid ut på ett professionellt sätt. Kan varmt rekommendera BM VillaTak. Läs mer
  • 2019-10-18

Stefan R skrev om BM VillaTak
    BM VillaTak har bytt tak åt oss på vår villa. Under hela processen har vi haft mycket bra kontakt med Björn på BM VillaTak, både i offertläge och under själva utförandet. Vi har hela tiden hållits uppdaterade.

Jobbet på plats utfördes snabbt och effektivt. Intrycket är att arbetarna var väldigt duktiga och seriösa och vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2019-10-18

Eric S skrev om BM VillaTak
    BM bytta vindskivor, satte nockband och annat småfix. Bra process och allt gick hur smidigt som helst! Rak och ärlig kommunikation vilket uppskattas. Extra plus till trevliga teamet som var snälla och tålmodiga med en nyfiken fyraåring Läs mer
  • 2019-10-16

Håkan B skrev om BM VillaTak
    Omläggning av tak på huset och Garaget. Att anlita BMTak var en raktigenom positiv upplevelse, det började med en klar och tydlig offert som dessutom hölls. Dessutom var killarna som var här och jobbade klart proffsiga och hela jobbet blev klart på fyra dagar. Björn var dessutom här varje dag och kollade upp att allt fungerade och att vi var nöjda. Jag kan helt klart rekommendera dem för varje takjobb. Läs mer
  • Lars D

2019-10-05

Lars D skrev om BM VillaTak
    Mitt tjärpappstak som lades för 35 år sedan behövde renoveras.. Då bad jag om offert och och fick omgående en detaljerad offert från några företag och valde BMvillatak på rekommendationer och de utförde arbetet noggrant och väl. De höll dessutom snyggt omkring sig. Jag kan i min tur ge företaget de bästa rekommendationer.

Lars Dahlberg Läs mer
  • 2019-09-30

Alicja B skrev om BM VillaTak
    Beställde ett arbete som inte har blivit utfört till fullo.
    Trots e-mail påminnelse har ingen hört av sig.
    Vi är väldigt besvikna Läs mer
    2019-09-30 Björn M svarar Alicja B
    Det är väldigt tråkigt att ni känner så, då mina killar hade missat att byta två trasiga takpannor så kunde detta ha lösts på ett enkelt sätt tycker jag, kommunikation helt enkelt.
    Ni ville inte ringa bolaget utan mejlade men utan respons, lite konstigt att ni då inte kunde förstå att det var miss i kommunikationen, men så kan det bli ibland.

Ni ringde och bad om akut hjälp varpå jag pressade in ert arbete av ren barmhärtighet trots vår tidsbrist men ni tyckte inte att man ska behöva ringa till ett företag om det är så att något saknas efter avslutat arbete, det anser jag är lite märkligt men men.

Vi fixade er ventilationshuv och dessutom bjöd er på korrekt installation av elkabel samt att jag bjöd er på den timkostnaden när jag gav er råd kring ärendet med er besiktningsman, detta då jag verkligen tyckte synd om er i det ärendet.

Det gör mig rent utsagt riktigt besviken då vi enbart ställde upp för er och att det enbart handlade om två takpannor som vi missade att byta, i tid ca 2min och detta för att ni, enligt egen utsago blev arg och inte tyckte att ni behövde ringa. När jag ifrågasätter detta agerande påstår du att det är ändå ingen som läser dessa recensioner vilket är helt befängt, jag talade verkligen om att det är här samtliga läser och gör sitt urval.

Vi såg till att ni har ett tätt tak runt ventilation och det skriver ni ingenting om.
    Grymt tråkigt hur detta gick till och beskriver verkligen inte hur vi agerar vilket de andra 119 recensionerna talar om.
  • Kerstin S

2019-09-26

Kerstin S skrev om BM VillaTak
    Jag kan verkligen rekommendera BM Villatag,duktiga hantverkare ,höll tiden hela tiden,talade om,när de skulle tillbaka mm.
    Björn var jätte kompetent,informerade hela tiden,ringde,kom personligen och var på alla sätt mån om kunden.!inga överraskningar på helan vägen,utan allt sköttes perfekt! Läs mer
  • 2019-09-20

Per W skrev om BM VillaTak
    Omläggning av tak och målning av fasad. Bemötandet och genomförandet var prickfritt, framförallt hade man tät kontakt med entreprnören innan byggtiden, under byggtiden samt efter slutfört arbete. Läs mer
  • 2019-09-19

Ulf E skrev om BM VillaTak
    Jag har anlitat BM Villatak för att måla om fasad och fönster på vårt parhus. Jag är mycket nöjd med arbetet som utfördes snabbt men ändå noggrant. Björn på BM Villatak har varit mycket tillmötesgående och bra att ha och göra med. Företaget känns proffsigt och månar om att göra ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-09-14

Marcus P skrev om BM VillaTak
    Bra kommunikation och uppföljning. Trevlig medicinforskningen och arbetare på plats. Fint resultat av fasadmålningen. Läs mer
  • 2019-09-10

Klas E skrev om BM VillaTak
    Ommålning av husfasader.
    Trevlig och hänsynsfull personal, bra hantverkare. Läs mer
  • 2019-09-05

Ewamaria E skrev om BM VillaTak
    Nytt tak och målning av fasad. Både Björn och det team som jobbade med mitt hus var toppen! Jag fick fortlöpande information, god service, trevligt bemötande och resultatet blev superfint. Jag har helt enkelt känt mig trygg genom hela processen. Läs mer
  • 2019-09-03

Ashley B skrev om BM VillaTak
    Vår tak och fasad blev oerhört snygg efter renoveringen. Trevligt bemötande, enkelt med prisoffert, och jobbet utfördes enligt överenskommelse. BM VillaTak rekommenderas! Läs mer
  • 2019-08-26

Erik L skrev om BM VillaTak
    Nytt tak o fasadmålning
    Vi blev mycket väl bemötta av BM Villatak.
    Detta motsvarade våra förväntningar.

Med andra ord; mycket bra Läs mer
  • 2019-08-23

Peter S skrev om BM VillaTak
    Bra, trevlig och lyhörd kommunikation under hela processen. Väldigt noggrant utfört arbete! Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-08-22

Matilda B skrev om BM VillaTak
    Vi fick omgjort låglutande papptak på ca 60 kvm. Nya plåtar och en liten del utbytt råspont. Vi är helt nöjda med Dimitry (som gjorde jobbet) och med Björn (som skötte dialogen med oss). Detta trots att vi nog råkade ha sämsta veckan på året med massa regn, Dimitry lyckades täcka mellan skurarna och vissa dagar lät de bli att jobba helt pga vädret för att undvika att bygga in fukt. Vi hade besiktningsman innan betalning och besiktningsmannen sa att det var ett väl utfört jobb. Rekommenderar helt klart BM Villatak. Läs mer
  • 2019-07-07

Anders H skrev om BM VillaTak
    Mycket bra bemötande o jobbet med att byta vårt tak gick snabbt
    Mycket bra proffs
    Har redan rekommenderat till ny kund Läs mer
  • 2019-07-05

MV3 P skrev om BM VillaTak
    Fantastisk service och kontakt genom hela projektet.
    Nästa gång jag behöver ett tak fixat blir det garanterat BM igen!
    Tack!! Läs mer
  • 2019-07-05

Mehdi K skrev om BM VillaTak
    Ny takläggning samt byte av delar av inrepanel. Vi blev bemött mycket bra av företaget. Vi ville ha ett snabbt och fackmannamässigt arbete, vilket fick vi levererad. VI är mycket nöjda och kommer gärna rekommendera till andra som behöver deras tjänst. Läs mer
  • Tanim K

2019-06-27

Tanim K skrev om BM VillaTak
    Vi tog in offerter från fyra olika företag gällande takomläggning och målning av vår fasad.
    BM Villatak AB var inte billigast men att Björn lade så stor vikt vid offertmötet och gav ett så oerhört professionellt intryck fick oss att välja dem, vilket vi är riktigt glada över.
    Först var lite skeptiska när de hade så oerhört fina recensioner men de lyckades med råge att leva upp till de förväntningarna.
    Teamet utförde allt efter konstens alla regler, de var lyhörda och var lätta att samarbeta som när vi önskade extra arbeten eller hade diverse frågeställningar etc.
    Vi kan verkligen sticka ut hakan och rekomendera BM Villatak AB.
    Som ett lite extra plus i kanten så kom en granne och sade att ”ni har det absolut finaste huset i kvarteret” vilket vi stolt höll med om!
    Så ett stort tack till vårt fina hus! Läs mer
  • Mikael E

2019-06-13

Mikael E skrev om BM VillaTak
    BM lade om vårt tak på radhuset. Superbra killar att ha att göra med. Effektiva, lyhörda och trevliga. De städade undan varje dag och gjorde ett proffsigt jobb. Vi är jättenöjda. Vi kan ge våra starkaste rekommendationer! Vi ställer gärna upp som referens.
    Mvh Mikael och Hanna Läs mer
  • 2019-06-13

Yoko T skrev om BM VillaTak
    Vi har valt BM Villa Tak för att bygga en terrass. De har varit från den första telefonkontakten mycket trevliga och tillmötesgående. När vi ville ha ett staket som passar för de små barnbarnen hittade de snabbt en ny lösning. Vi är väldigt nöjda med resultaetet. Läs mer
  • 2019-06-03

Anders E skrev om BM VillaTak
    Vi köpte omläggning av papptak.Vi har upplevt kontakten med företaget mycket positiv. Alla punkter i offerten har uppfyllts till belåtenhet. Det täta personliga kontakterna har gjort att vi känt oss trygga under arbetets gång.Vår erfarenhet gör att vi kan rekommendera BM Villa Tak. Läs mer
  • Magnus F

2019-06-02

Magnus F skrev om BM VillaTak
    Vi beställde byte av yttertak till vår villa som inte bytts sedan huset byggdes för 40 år sedan. BM VillaTak svarade snabbt på offerten och kunde utföra arbetet under en tid som passade oss och till ett väldigt konkurrenskraftigt totalpris. Förutom byte av undertak till råspont och takpapp samt nya betongpannor, så valde vi att byta vindskivor, ventilationshuv och takavvattning. Vi gjorde också en del tillval som snörasskydd och gångbrygga vid skorsten. Kommunikationen med Björn var genomgående mycket bra under hela processen från inledande kontakt genom hela arbetet till slutbesiktning. Och det gick snabbt - allt klart på cirka 10 dagar. BM VillaTak lämnade ett antal referenser och vi valde att kolla in en av dessa innan vi gjorde vår beställning. Kunden var väldigt nöjd med resultatet, vilket gjorde att även vi hade höga förväntningar på ett snabbt och noggrant utfört arbete från BM VillaTak. Vi blev inte besvikna på något sätt! Sammanfattningsvis kan sägas att det BM VillaTak levererade ett väldigt bra jobb och om något behövde justeras eller kompletteras, så skedde det utan problem och diskussion. Därför kan vi varmt rekommendera BM VillaTak till andra som står i begrepp att lägga om sitt tak. Läs mer
  • 2019-05-24

Mats L skrev om BM VillaTak
    Hade en takpanna som behövde rättas till och det fixades på på ett kick till en rimlig penning. Trevligt bemötande också! Läs mer
  • 2019-05-18

Anna L skrev om BM VillaTak
    Vi anlitade BM Villatak för byte av tegelpannetak på 1,5-plansvilla, samt papptak på garage. Jobbet innefattade rivning av gammalt tak, samt montering av nytt, fixa luftspalt på hustaket, plåtarbete runt ventilation/skorsten, byte av hängrännor/stuprör, m.m.

Beställning, planering och genomförande fungerade väldigt smidigt. Björn var alltid lättillgänglig under samtliga faser. Han var informativ och bra att bolla funderingar/idéer med.
    Teamet som gjorde byggjobbet var fokuserade och effektiva. Jobbet utfördes från början till slut utan några uppehåll eller några problem, och var klart snabbare än utlovat.

Resultatet ser kanon ut och har klarat de första regnvädren utan problem!
    Vi rekommenderar varmt Björn och BM Villatak för andra som går i takrenoveringstankar.

/Kalle Lindbom Läs mer
  • 2019-05-09

Claes-göran J skrev om BM VillaTak
    Bra arbete. Beröm från besiktningsmannen. Bra pris. Ett litet problem som uppstod med olika nyanser på takpappen, löste man på ett bra sätt. Höll tidsplanen bra. Läs mer
  • 2019-05-08

Stefan E skrev om BM VillaTak
    Rivning gammalt och omläggning utav nytt papptak på vår radhuslänga.

Bra och tydlig offert samt materialspecifikation.

Besiktning utförd efter färdigt arbete och den oberoende besiktningsmannen hade inget att anmärka på.

Tack Björn och BM Villatak för ett mycket väl utfört arbete.

//Stefan E Läs mer

Cylindervägen 12, 131 52 Nacka strand