Alla kategorier Takläggare Stockholms län Nacka BM VillaTak

BM VillaTak

Cylindervägen 12, 131 52 Nacka strand — Visa karta

Bolaget grundades 2014 med filosofin att vara ett bolag där kundrelation ska stå i fokus.
Vi har nu äntligen blivit rekommenderat bolag tre år i rad.
Våra tjänster gäller främst takomläggningar med råspont, underlagsduk, läkt, takpannor(betong som tegel), ytpapp, profilerad pannplåt, snörasskydd, takstegar, gångbryggor, mindre plåtarbeten som öppningsbar omegahuv samt ventilationshuv.
Vi vill sticka ut i kundkontakt under arbetets gång och på så sätt har kunden full insikt i det pågående takarbetet. Ni ringer eller mejlar oss för offertmöte, vi kommer ut och räknar för offert, vid godkännande av offert hamnar man per automatik i vårt kösystem. Vi håller fortlöpande kontakt gällande byggstart, daglig kontakt sker även löpande under arbetets gång, därefter görs en genomgång med kund när arbetet är klart.
Först efter avslutat arbete kommer fakturan.
Tveka inte att kontakta oss för en offert för just ditt tak!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 09:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 116 kunder tycker om BM VillaTak

• 2019-09-14

Marcus P skrev om BM VillaTak
    Bra kommunikation och uppföljning. Trevlig medicinforskningen och arbetare på plats. Fint resultat av fasadmålningen. Läs mer
  • 2019-09-10

Klas E skrev om BM VillaTak
    Ommålning av husfasader.
    Trevlig och hänsynsfull personal, bra hantverkare. Läs mer
  • 2019-09-05

Ewamaria E skrev om BM VillaTak
    Nytt tak och målning av fasad. Både Björn och det team som jobbade med mitt hus var toppen! Jag fick fortlöpande information, god service, trevligt bemötande och resultatet blev superfint. Jag har helt enkelt känt mig trygg genom hela processen. Läs mer
  • 2019-09-03

Ashley B skrev om BM VillaTak
    Vår tak och fasad blev oerhört snygg efter renoveringen. Trevligt bemötande, enkelt med prisoffert, och jobbet utfördes enligt överenskommelse. BM VillaTak rekommenderas! Läs mer
  • 2019-08-26

Erik L skrev om BM VillaTak
    Nytt tak o fasadmålning
    Vi blev mycket väl bemötta av BM Villatak.
    Detta motsvarade våra förväntningar.

Med andra ord; mycket bra Läs mer
  • 2019-08-23

Peter S skrev om BM VillaTak
    Bra, trevlig och lyhörd kommunikation under hela processen. Väldigt noggrant utfört arbete! Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-08-22

Matilda B skrev om BM VillaTak
    Vi fick omgjort låglutande papptak på ca 60 kvm. Nya plåtar och en liten del utbytt råspont. Vi är helt nöjda med Dimitry (som gjorde jobbet) och med Björn (som skötte dialogen med oss). Detta trots att vi nog råkade ha sämsta veckan på året med massa regn, Dimitry lyckades täcka mellan skurarna och vissa dagar lät de bli att jobba helt pga vädret för att undvika att bygga in fukt. Vi hade besiktningsman innan betalning och besiktningsmannen sa att det var ett väl utfört jobb. Rekommenderar helt klart BM Villatak. Läs mer
  • 2019-07-07

Anders H skrev om BM VillaTak
    Mycket bra bemötande o jobbet med att byta vårt tak gick snabbt
    Mycket bra proffs
    Har redan rekommenderat till ny kund Läs mer
  • 2019-07-05

MV3 P skrev om BM VillaTak
    Fantastisk service och kontakt genom hela projektet.
    Nästa gång jag behöver ett tak fixat blir det garanterat BM igen!
    Tack!! Läs mer
  • 2019-07-05

Mehdi K skrev om BM VillaTak
    Ny takläggning samt byte av delar av inrepanel. Vi blev bemött mycket bra av företaget. Vi ville ha ett snabbt och fackmannamässigt arbete, vilket fick vi levererad. VI är mycket nöjda och kommer gärna rekommendera till andra som behöver deras tjänst. Läs mer
  • Tanim K

2019-06-27

Tanim K skrev om BM VillaTak
    Vi tog in offerter från fyra olika företag gällande takomläggning och målning av vår fasad.
    BM Villatak AB var inte billigast men att Björn lade så stor vikt vid offertmötet och gav ett så oerhört professionellt intryck fick oss att välja dem, vilket vi är riktigt glada över.
    Först var lite skeptiska när de hade så oerhört fina recensioner men de lyckades med råge att leva upp till de förväntningarna.
    Teamet utförde allt efter konstens alla regler, de var lyhörda och var lätta att samarbeta som när vi önskade extra arbeten eller hade diverse frågeställningar etc.
    Vi kan verkligen sticka ut hakan och rekomendera BM Villatak AB.
    Som ett lite extra plus i kanten så kom en granne och sade att ”ni har det absolut finaste huset i kvarteret” vilket vi stolt höll med om!
    Så ett stort tack till vårt fina hus! Läs mer
  • Mikael E

2019-06-13

Mikael E skrev om BM VillaTak
    BM lade om vårt tak på radhuset. Superbra killar att ha att göra med. Effektiva, lyhörda och trevliga. De städade undan varje dag och gjorde ett proffsigt jobb. Vi är jättenöjda. Vi kan ge våra starkaste rekommendationer! Vi ställer gärna upp som referens.
    Mvh Mikael och Hanna Läs mer
  • 2019-06-13

Yoko T skrev om BM VillaTak
    Vi har valt BM Villa Tak för att bygga en terrass. De har varit från den första telefonkontakten mycket trevliga och tillmötesgående. När vi ville ha ett staket som passar för de små barnbarnen hittade de snabbt en ny lösning. Vi är väldigt nöjda med resultaetet. Läs mer
  • 2019-06-03

Anders E skrev om BM VillaTak
    Vi köpte omläggning av papptak.Vi har upplevt kontakten med företaget mycket positiv. Alla punkter i offerten har uppfyllts till belåtenhet. Det täta personliga kontakterna har gjort att vi känt oss trygga under arbetets gång.Vår erfarenhet gör att vi kan rekommendera BM Villa Tak. Läs mer
  • Magnus F

2019-06-02

Magnus F skrev om BM VillaTak
    Vi beställde byte av yttertak till vår villa som inte bytts sedan huset byggdes för 40 år sedan. BM VillaTak svarade snabbt på offerten och kunde utföra arbetet under en tid som passade oss och till ett väldigt konkurrenskraftigt totalpris. Förutom byte av undertak till råspont och takpapp samt nya betongpannor, så valde vi att byta vindskivor, ventilationshuv och takavvattning. Vi gjorde också en del tillval som snörasskydd och gångbrygga vid skorsten. Kommunikationen med Björn var genomgående mycket bra under hela processen från inledande kontakt genom hela arbetet till slutbesiktning. Och det gick snabbt - allt klart på cirka 10 dagar. BM VillaTak lämnade ett antal referenser och vi valde att kolla in en av dessa innan vi gjorde vår beställning. Kunden var väldigt nöjd med resultatet, vilket gjorde att även vi hade höga förväntningar på ett snabbt och noggrant utfört arbete från BM VillaTak. Vi blev inte besvikna på något sätt! Sammanfattningsvis kan sägas att det BM VillaTak levererade ett väldigt bra jobb och om något behövde justeras eller kompletteras, så skedde det utan problem och diskussion. Därför kan vi varmt rekommendera BM VillaTak till andra som står i begrepp att lägga om sitt tak. Läs mer
  • 2019-05-24

Mats L skrev om BM VillaTak
    Hade en takpanna som behövde rättas till och det fixades på på ett kick till en rimlig penning. Trevligt bemötande också! Läs mer
  • 2019-05-18

Anna L skrev om BM VillaTak
    Vi anlitade BM Villatak för byte av tegelpannetak på 1,5-plansvilla, samt papptak på garage. Jobbet innefattade rivning av gammalt tak, samt montering av nytt, fixa luftspalt på hustaket, plåtarbete runt ventilation/skorsten, byte av hängrännor/stuprör, m.m.

Beställning, planering och genomförande fungerade väldigt smidigt. Björn var alltid lättillgänglig under samtliga faser. Han var informativ och bra att bolla funderingar/idéer med.
    Teamet som gjorde byggjobbet var fokuserade och effektiva. Jobbet utfördes från början till slut utan några uppehåll eller några problem, och var klart snabbare än utlovat.

Resultatet ser kanon ut och har klarat de första regnvädren utan problem!
    Vi rekommenderar varmt Björn och BM Villatak för andra som går i takrenoveringstankar.

/Kalle Lindbom Läs mer
  • 2019-05-09

Claes-göran J skrev om BM VillaTak
    Bra arbete. Beröm från besiktningsmannen. Bra pris. Ett litet problem som uppstod med olika nyanser på takpappen, löste man på ett bra sätt. Höll tidsplanen bra. Läs mer
  • 2019-05-08

Stefan E skrev om BM VillaTak
    Rivning gammalt och omläggning utav nytt papptak på vår radhuslänga.

Bra och tydlig offert samt materialspecifikation.

Besiktning utförd efter färdigt arbete och den oberoende besiktningsmannen hade inget att anmärka på.

Tack Björn och BM Villatak för ett mycket väl utfört arbete.

//Stefan E Läs mer
  • Rolf L

2019-04-29

Rolf L skrev om BM VillaTak
    BM Villatak har utfört ett alltigenom professionellt takarbete utifrån en synnerligen omsorgsfull och exakt offert.
    Vi har ett "besvärligt" tak, i vinkel och valmat med 5 snednockar och en ränndal. Det kräver snedkapning av en mängd pannor och precision.
    Det välsynkade 3-mannalaget upplevde vi som mycket kunniga. De jobbade intensivt, men samtidigt noggrant.
    Vi är sammantaget mycket nöjda med trevligt, intresserat bemötande, bra utfört arbete samt uppföljning och genomgång efter avslutat arbete. Läs mer
  • 2019-04-22

Fred B skrev om BM VillaTak
    nytt tegeltak. utmärkt arbete på alla sätt. rekommenderas.
    fred
    trollvägen saltsjöbaden Läs mer
  • 2019-04-22

Mats L skrev om BM VillaTak
    1. Vi bad Björn att komma och kolla vårt tak då vi hittade en del av en takpanna i gården efter stormen. (Företaget anlitades ca. 4 år sedan att byta vårt tak )
    2. Björn bemött oss ed professionalitet och korrekthet, och kom till oss efter en dag.
    3. Våra förväntningar har varit att företaget gör en korrekt genomgång - vad behöver göras och när - Björn gjorde besiktnings- arbetet korrekt och debiterar ett korrekt belopp för arbetet. Läs mer
  • 2019-04-14

Catrin E skrev om BM VillaTak
    Vi fick BM villatak rekommenderat av en kollega som va jättenöjd. Efter att ha tagit in ett flertal offerter för att byta vårat gamla mansardtak, så fick vi ett bra intryck och prisvärd offert från just BM Villatak.
    Björn är kunnig, saklig och höll oss uppdaterad genom hela processen. Vårt tak var i dåligt skick med rötskador och omfattningen va från början oklar. Allt dokumenterades och Björn hörde av sig till oss med åtgärd och kostnad om något tillkom utöver offert. Inga dolda kostnader och vi var hela tiden uppdaterade med vad som händer och priser.
    Takarbetarna hos oss pratade engelska vilket gjorde att vi kunde ha en bra kommunikation direkt med dom också.
    Jag har själv svårt att lita på hantverkare och sätter mig gärna in i hur saker och ting skall göras (enligt branschregler osv.). Känner mig trygg med BM Villtaks arbete.
    Allt var klart på knappt 2 veckor trots omfattande renovering på ett tak med kraftig lutning.
    Toppklass. Läs mer
  • Pia D

2019-03-30

Pia D skrev om BM VillaTak
    Jag behövde hjälp för att byta garagetak till nytt papptak och även renovera en kortgavel invändigt i garaget. Jag tog in offerter från tre leverantörer. Jag valde BM Villatak eftersom de hade fått mycket fina omdömen på Reco och för att jag snabbt fick bra förtroende för dem i samband med offerten.

BM Villatak levde upp till mina förväntningar med råge. De var mycket professionella och trevliga. De utförde snabbt takbytet och renoverade invändigt på bästa sätt. Jag är verkligen supernöjd med resultatet. Jag kan varmt rekommendera dem. Jag kommer att anlita dem igen om jag behöver för framtida arbeten. Läs mer
  • Pål K

2019-02-26

Pål K skrev om BM VillaTak
    Vi behövde hjälp med ett snabbt jobb för att fixa en skada på taket efter stormen Alfrida. BM VillaTak (Björn) gjorde ett jättebra jobb och vi kommer anlita dem igen när det behövs. Läs mer
  • 2018-12-11

Ida P skrev om BM VillaTak
    Vi fick mycket bra service och hela takläggningen gick till på ett mycket effektivt sätt! Läs mer
    ANTON J, Björn M gillar detta
  • Pär H

2018-11-23

Pär H skrev om BM VillaTak
    Ibland när man läser recensioner så undrar man hur många kompisar någon har mutat för att skriva positivt om en... jag undrade t ex det när jag först läste om BM VillaTak - idel bra omdömen.

Men faktum är att det stämmer - från första kontakt, till offert, etablering, genomförande, städning och efterkontroll har allting varit 100% - allting har skötts exemplariskt, inga extra kostnader, inget strul, bra kommunikationnoch allt enligt tidplan (t om snabbare) och klockrent utfört arbete utifrån min kunskap och förståelse.

Kan bara varmt rekommendera Björn och BM VillaTak, grymt jobbat - tänk om alla hantverkare var såhär!!

Vi kommer att återkomma om fler uppdrag, och vi får hoppas att ni har tid :)

Med vänlig hälsning, Pär Läs mer
    ANTON J, Björn M gillar detta
  • 2018-11-21

Jonathon K skrev om BM VillaTak
    Vi anlitade BM Villa Tak AB for takläggning av vår villa. Vi fick ett väldigt bra bemöttande och jobbet blev utfört på ett professionellt sätt och i tid. Läs mer
  • 2018-11-06

Nicolas P skrev om BM VillaTak
    Bytte taket på villan och blev tipsad om Björn av några grannar som var väldigt nöjda. Från första mötet till avslut har allt varit kanon, bra och tydlig kommunikation hela vägen (jobbet gick på bara en dryg vecka trots två ordentligt regniga dagar) och väldigt trevliga och kunniga killar på plats hela tiden. Min 1,5-åriga dotter och arbetsledaren fick en speciell kontakt och vi har t o m varit förbi dem och hälsat på vid nästa projekt. Summering: ett på alla sätt väl utfört jobb. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-11-04

Fredrik K skrev om BM VillaTak
    Björn och hans kollegor gjorde ett alldeles utmärkt jobb hos oss, proffsigt rakt igenom vad gäller bemötande, information och utförande. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-21

Anna U skrev om BM VillaTak
    En noggrann analys av taket gav en mycket exakt offert. Logistiken kring projektet var föredömlig liksom genomförandet! Att vi dessutom lät montera solpaneler på en sida av taket underlättade inte men det klarades galant. BM kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-14

Per K skrev om BM VillaTak
    Efter 40 år i tjänst var det dags för helt nytt tak (papp, pannor, vindskivor, avvattningssystem, mm) på huset. Vi fick flera bra offerter från takläggare som gjorde ett bra intryck. BM Villatak stod dock ut på ett tidigt stadie, tack vare kombinationen av engagemang och kompetens. Att de dessutom bara jobbar fokuserat med ett hus i taget tilltalade oss också och visade sig också vara väldigt bra. Från det att jobbet påbörjades på avtalad tid (en vecka tidigare faktiskt), jobbade arbetslaget otroligt dedikerat från morgon till kväll, varje dag i veckan. En vecka efter att de börjat låg 190 m2 nytt tak oklanderligt på plats och utan ett spår av att tomten varit en byggarbetsplats. Imponerande bra! Försäkerhetsskull anlitade vi en besiktningsman för efterbesiktning, trots att vi sett hur noggrann killarna var under hela processen, men bara för att vara säkra. Besiktningsresultatet var tipp, topp och besiktningsmannen sa att han gärna kom ut och besiktigade fler jobb som BM Villatak gjort, eftersom det allt är ett nöje att besiktiga väl utförda jobb. Under hela processen har killarna från BM Villatak varit oerhört lätta och trevliga att ha att göra med och de berättade dagligen vad de hade gjort och vad som stod näst på tur och stämde av när det behövdes och svarade alltid omedelbart på de (få) frågor vi hade. Sammanfattningsvis: Att lägga om tak är ett stort och viktigt projekt som dessutom märks i plånboken, kvalitet blir förstås ännu viktigare då. BM Villatak kändes från början som precis som den kompetenta och pålitliga leverantör vi var ute efter. Och det visade sig också stämma i varje detalj genom hela processen. Väldigt nöjd och glad över att vi valde BM Villatak! Läs mer
  • Stefan N

2018-10-05

Stefan N skrev om BM VillaTak
    Ett mycket seriöst företag som månar om kunden. Samma person som lämnat offert var också den som på plats initierade och löpande följde upp projektet, vilket skapade en trygghet för oss. Tillsammans med duktiga hantverkare som kunde sin sak blev resultatet klanderfritt.

Vi är helnöjda med vårt tak. Läs mer
  • 2018-09-18

Carina Å skrev om BM VillaTak
    Ett nytt tak har vi fått allt flöt på mer än bra. Städning av tomten efter var mycket bra. Trevligt bemötande av de som jobbade. Rekommenderar absolut Bm Villa tak Läs mer
  • Jan B

2018-09-17

Jan B skrev om BM VillaTak
    Jag anlitade BM Villatak på rekommendation av grannar, där de varit och bytt tak tidigare.
    Förutom goda rekommendationer så är BM Villatak de enda som i samband med takrenovering också byter samtliga ventilationshuvar mot nya.
    Jobbet är utmärkt utfört, specialanpassningar utfördes professionellt. Det var snyggt och städat efteråt. Endast en liten försumbar anmärkning gällande en slarvigt målad liten takfotsplanka.
    Betyg 4,9 av 5. Läs mer
    2018-09-18 Björn M svarar Jan B
    Tack för det fina omdömet och betyget Jan.
    Det ska vi åtgärda enligt ö.k när vi är hos grannen:)
  • 2018-08-29

Jenny C skrev om BM VillaTak
    När vi flyttade in i vårt hus i Saltsjö-Boo insåg vi ganska fort att taket behövdes bytas och jag tog bl.a. kontakt med BM Villatak. Björn på BM Villatak kom ut till oss och gjorde en grundlig genomgång av vårt tak och ventilationen på vind.
    Vi kände direkt att han visste vad han pratade om och vi kände oss mycket trygga.
    Vi fick en offert som var helt överkomlig efter bara ett par dagar och det kändes helt rätt så vi tackade ja.

Arbetet påbörjades enligt tidplan med ett grymt duktigt gäng som inte slöade utan dom jobbade på flitigt och noggrant. Arbetet slutfördes inom tidsplanen. Inga oväntade kostnader tillkom utan allt gick över förväntan.

På en vecka byte dom tak, fixade ventilationen, vindskivor m.m. Dom kläde om skorstenen och dessutom hann dom även hjälpa oss med att byte träfasad och måla.
    Resultatet blev så bra, vi fick ett helt nytt hus och vi är mer än nöjda!

Jag är så glad att vi valde BM Villatak!

Vill ni ha ett bra och noggrant utfört arbete av proffs till ett överkomligt pris och som håller tidsplanen så ska ni kontakta Björn på BM Villatak, jag kan verkligen rekommendera honom och hans team!

Vi kommer garanterat att anlita dom när det är dags att byta tak på gäststugan.
    Toppbetyg, 5 av 5 stjärnor Läs mer
  • Anders N

2018-07-15

Anders N skrev om BM VillaTak
    BM har bytt yttertak på mitt garage i samband med tillbyggnad. För 2 år sedan bytte de tak på mitt hus. Björn (ägaren) är trevlig att ha att göra med, alltid tillgänglig, och ställer höga krav på sig själv och anställda för att göra ett så bra jobb som möjligt. De anställda har hög kompetens inom sitt område och jobbar effektivt, snabbt och håller god ordning efter sig. Utöver detta är BM väldigt rimligt prissatta vilket gör att deras prisvärdighet får högsta betyg. Jag kan varmt rekommendera BM! Läs mer
  • 2018-07-13

Simon Ö skrev om BM VillaTak
    Takbyte på villa. Supersnabba och riktigt bra resultat med bra återkoppling under hel byggtiden, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-07-05

Jan T skrev om BM VillaTak
    Nytt tak
    Jättebra
    Ett bra arbete, och det fick vi
    Kanonbra jobb, snabbt och utroligt proffsigt Läs mer
  • 2018-07-04

Jan T skrev om BM VillaTak
    - Omläggning av villatak

- Ett vänligt och professionellt bemötande

- Ett bra och snabbt utfört arbete pga goda rekommendationer

- Vi är supernöjda Läs mer
  • Veronica L

2018-06-25

Veronica L skrev om BM VillaTak
    Bm villatak utförde både fasad och takbyte på huset och garaget. Oerhört duktiga och professionella och snabba. Alltid snabba svar och bra dialog när vi behövde ta snabba beslut. Vi är väldigt nöjda med leverantören både före, under och efter renoveringen och vi rekommenderar gärna Bm villatak. Läs mer
  • 2018-06-05

Jonas K skrev om BM VillaTak
    BM villatak anlitades för nytt tak med betongpannor till min villa.
    Jag tog in offert från flera takfirmor och BM hade den bästa offerten som noga beskrev vilket arbete som skulle utföras och vilket material som skulle användas..
    Vi blev jättenöjda. Flitiga killar och bra information.
    Avstädat och snyggt när arbetet var klart. Läs mer
  • 2018-05-27

Chiko J skrev om BM VillaTak
    Bytte pannor+ råspont och panel vid fönsterkupor. Fungerade över förväntan trots svåra förhållanden. Ingenting kändes osäkert i processen och vi blev informerade fortlöpande.
    Supernöjd Läs mer
  • 2018-05-24

Anna C skrev om BM VillaTak
    Papptak som efter en vecka från start var klart! Extra lösning som blev fin. Städning varje dag. Inga överraskande kostnader eller annat efter start. Läs mer
  • 2018-05-23

Carola N skrev om BM VillaTak
    Mycket proffsigt bemötande och kompetent intryck vid det första mötet, vilket fick mig att välja detta företag bland flera andra när jag skulle byta mitt tak.

Smidigt samarbete och duktiga killar som kom ut och lade om taket. En trevlig upplevelse att ha dem på besök en kort tid. Allt blev perfekt utfört och jag är stort nöjd!

Bra och rimlig kostnadsbild. Inte det billigaste alternativet, men det bästa. Man får det man betalar för och taket är viktigt.

Jag rekommenderar varmt detta företag! Läs mer
  • 2018-05-22

Mattias W skrev om BM VillaTak
    Mycket trevliga killar, snabbt, grundligt och korrekt utfört arbete.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-05-21

Robert E skrev om BM VillaTak
    Vi totalrenoverade taket på vårt 70 tals hus. BM Villatak var med från första början och vi fick löpande information om själva takrenovering. Bra uppföljning samt daglig kontakt med snickarna. Alla trevliga och tillmötesgående samt professionella. Då vi inte hade några förväntningar så blev resultatet väldigt bra.
    BM Villatak har varit enkla att ha att göra med och dem har tagit hänsyn och varit lyhörda.
    Tack för bra utfört arbete
    Robert Läs mer
  • 2018-05-10

Krister E skrev om BM VillaTak
    Snabb och bra kontakt med företaget! Kommer i tid och hör alltid av sig när det blir förändringar. Läs mer
  • 2018-05-09

Christer W skrev om BM VillaTak
    Mycket nöjd med utförandet av vårt takbyte samt utbyte av lite panel. Bra återkoppling från Björn nästan dagligen angående hur det gått och kommande arbetsmoment. De rekommendationer jag fått stämde väl in på utförande och bemötande.

//Christer Läs mer
  • 2018-05-04