BM VillaTak

Bolaget grundades 2014 med filosofin att vara ett bolag där kundrelation ska stå i fokus.
Vi har nu äntligen blivit rekommenderat bolag tre år i rad.
Våra tjänster gäller främst takomläggningar med råspont, underlagsduk, läkt, takpannor(betong som tegel), ytpapp, profilerad pannplåt, snörasskydd, takstegar, gångbryggor, mindre plåtarbeten som öppningsbar omegahuv samt ventilationshuv.
Vi vill sticka ut i kundkontakt under arbetets gång och på så sätt har kunden full insikt i det pågående takarbetet. Ni ringer eller mejlar oss för offertmöte, vi kommer ut och räknar för offert, vid godkännande av offert hamnar man per automatik i vårt kösystem. Vi håller fortlöpande kontakt gällande byggstart, daglig kontakt sker även löpande under arbetets gång, därefter görs en genomgång med kund när arbetet är klart.
Först efter avslutat arbete kommer fakturan.
Tveka inte att kontakta oss för en offert för just ditt tak!

Läs vad 216 kunder tycker om BM VillaTak 2

2022-11-27 Verifierad kund
    Snabbt och jättebra arbete när vi var lite i nöd.
    2022-11-21 Verifierad kund
    Renoverade taket på vår villa och vi är oerhört nöjda med hela teamet. Klanderfritt, fint och trevligt bemötande och snabb återkoppling. Skickliga och noggranna i alla led och klara inom satt tidsram. Levde upp till alla våra förväntningar och mer därtill, rekommenderas varmt!
    2022-11-04 Verifierad kund
    Helt perfekt!.Björn var här och gick igenom allt med mig först talade om alla moment och extra åtgärder.Sen kommer 3 grabbar, får upp ställningar o river halva taket redan dag 1!.kommer varje dag kl 7 och åker kl18.det går med blixtens hastighet.Björn är här varje dag och inspekterar allt klart på 8 dagar med tak vindskydd o stuprör+städat.Allt till överenskommet pris. bättre kan det nog inte bli.Håkan o Kerstin i sköndal.Tack för ett bra jobb,av alla inblandade.
    2022-10-24 Verifierad kund
    Renovering av tak, ny råspont, papp, läkt, betongpannor, vindskivor, ommålning av fläkt-skorstenar, utbyte och installation av takfönster.

Från första kontakt med Björn på BM Villatak till avslutat arbete så har allt flutit väldigt bra. Björn har haft kontinuerlig kontakt med oss inför start. När väl arbetet satte igång var de otroligt noggranna och punktliga, och var klara med vårt tak på 11 dagar, så som planerat. Björn och ansvarig på plats följde upp med oss kontinuerligt under arbetets gång. Efter genomfört arbete så städads det upp och det dom lämnade snyggt och städat efter sig. Vi är otroligt nöjda med arbetet och bemötande från alla på BM Villatak. Vi kan verkligen rekommendera dem!
    2022-10-20 Verifierad kund
    Från första stund i mina kontakter med BM VillaTak kände jag tillförsikt.

Det präglade sedan hela processen; från att ägaren själv kom och tittade på arbetets omfattning (vi hade efterfrågat taksteg och gångbrygga vid skorsten), via offerten och senare när arbetet slutfördes.
    Jag kan varmt tekommendera BM VillaTak
    2022-10-09 Verifierad kund
    BM Villa Tak levde upp och levererade helt enligt förväntningar. Mycket bra kommunikation löpande under processen. BM VillaTak har hjälpt oss med ett nytt papptak. Vi kan efter deras arbete rekommendera BM VillaTak.
    2022-09-20 Verifierad kund
    Byte av papp, läkt, pannor och div plåt

Bra bemötande och uppföljning från offert till färdigt arbete.
    Jobbar själv inom bygg och värdesätter tydlighet och noggrannhet vilket Björn på BM-villatak levererar.
    2022-09-17 Verifierad kund
    Bra bemötande
    Jobbar snabbt och effektivt.
    Är helnöjd. Kan varmt rekommenderas
    2022-09-14 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande, väl beskrivning av vad som skulle göras och när. Snabb installation med god ordning på arbetsplatsen. Välstädat när de lämnat.
    Väldigt nöjd med mitt nya tak.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Vi har precis bytt tak på vårt radhus och är riktigt nöjda med BM Villatak. Proffsigt genomfört arbete och tidsplanen höll. Mycket bra kommonikation genom hela arbetet och resultatet blev ett riktigt snyggt tak! Rekommenderar starkt BM Villatak.
    2022-08-23 Verifierad kund
    pga lite felberäkningar så levererades det för lite material samt fel typ av fönsterramar. detta löste dock Björn och hans team utan krångel och resultatet blev över förväntan med minimal inverkan på resultatet.

Ska tilläggas att jag har väldigt dåligt förtroende för hantverkare rent allmänt. alltid orolig att jag ska hitta fel/skönhetsfel som jag tycker inte borde uppstå efter en professionell hantverkare och sedan blir tvungen att argumentera om detta. Men jag kände mig faktiskt trygg i Arthurs utförande för första gången på länge.

Det viktiga är inte att allt går problemfritt utan hur hantverkaren löser de problem som uppstår.

Kan varmt rekomendera Björn och hans team
    2022-08-10 Verifierad kund
    Renovering av tak, byte av papp, läkt, betongpannor, vindskivor, ommålning av skorstenar, utbyte och installation av takfönster.

Från första kontakt med Björn på BM Villatak till avslutat arbete så har allt flutit på otroligt smidigt. Björn har haft kontinuerlig kontakt med oss inför start för att säkerställa att allt var inköpt och planerat innan arbetet startade. När väl arbetet satte igång var de otroligt noggranna och punktliga, och var klara med vårt tak på 8 dagar. Björn och ansvarig på plats följde upp med oss kontinuerligt under arbetets gång. Vi är otroligt nöjda med arbetet och bemötande från alla på BM Villatak. Vi kan verkligen rekommendera dem!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Imponerande. Takomläggning på en vecka!
    Fantastisk logistik, teamwork och yrkesskicklighet.
    Daglig kommunikation och information om vad som händer nästa dag, vilket uppskattades mycket.
    Tack till alla för ett mycket fint arbete.
    Vi kan verkligen rekommendera BM Villatak
  • 2022-08-01 Spontant omdöme
    Ett företag som rekommenderas stark! Otroligt lösningsorienterade där Björn, Fredrik och alla medarbetare varit fantastiskt lätta att ha och göra med under hela processen. Vi anlitade BM Villatak för att åtgärda fyra takfönster med fuktskador samt underbeslag till två skorstenar. Arbetet överträffade våra förväntningar med avrinning, fuktspärr och ett proffsigt arbete på insida med fönstersmyg mm. Känns tryggt att inte tumma på kvalité när det gäller huvudbonaden på huset.
    2022-07-27 Verifierad kund
    Lätta att ha att göra med och lätta att få tag på. Jobbade snabbt och höll oss uppdaterade om hur arbetet fortskred. Stämde löpande av med oss om ev oklarheter.
    Trevliga och positiva vid alla kontakter.
    2022-07-10 Verifierad kund
    Superproffsiga och imponerande yrkesmannamässighet! Byte av tak och ommålning av fasad på under 2 veckor. Daglig kommunikation, supertrevliga, höll alltid ordning omkring sig och fläckfri besiktning. Rekommenderar starkt BM Villatak!
    2022-07-08 Verifierad kund
    Utmärkt kommunikation! Vi hade ständigt en dialog och hade koll på läget.
    Mycket väl utfört efter våra önskemål och höll tidsramen.
    2022-07-07 Verifierad kund
    Björn hjälpte oss med genomgång av taket och listade noggrant upp alla eventuella åtgärder man borde se över. Trevligt och professionellt bemötande.
    2022-07-04 Verifierad kund
    Väldigt väl utfört arbete men en tydlig och frekvent kommunikation näst intill dagligen. Vi är väldigt nöjda med entreprenaden på vårt hus innefattande takomläggning samt fasadmålning. Mvh Dan och Linda
    2022-06-02 Verifierad kund
    Jag valde entreprenör utifrån goda rekommendationer och blev inte besviken! Två soliga dagar och fyra glada gubbar, sedan var det klart. Dag 1, rivning tegel och papp, utbyte av rötskadad råspont, ny papp och läkt. Dag 2, läggning pannor och montage av vindskivor och beslag. Plåtslagaren hann inte med i svängarna så skorstenbeslag kom på plats dag 4.
    Allt snyggt gjort efter gällande regelverk.
    Gubbarna höll rent runt huset hela tiden, slutstädning med metalldetektor för att hitta spik. Container och storsäckar lämnades och hämtades enligt plan.
    Arbetsledning i form av Björn och Fredrik kom förbi alla dagar och löste alla frågetecken.
    Jag kan å det varmaste rekommendera BM VillaTak.
  • 2022-05-30 Spontant omdöme
    Vill ansluta mig till alla som intygar BM VillaTaks exceptionellt proffsiga hantering.

Jag är köpare av ett hus där BM VillaTak lade om taket 2018 (nuvarande ägare). Jag som köpare ska lägga solpanel och gör därför en extra besiktning innan solpaneler ska läggas på plats. Besiktningen gav ett antal smärre anmärkningar. Inga som kan anses påverka takets direkta funktion.
    BM villatak ringer tillbaka nästan direkt trots semester i utland och ger direkt ett positivt förhands besked.
    Nu, några veckor senare är allt fixat! (trots att vi hade till Augusti att ordna detta).

Verkligt grymt! Känner mig trygg med att vårat tak kommer att stå sig många år fram. Som någon skrev, man önskar nästan att man hade fler tak att åtgärda. Inte ofta man har den känslan!
    2022-05-25 Verifierad kund
    Tydlig leverantör som är mån om en bra leverans. Snabbt genomförande av takrenoveringen. Totalkostnaden stämde med offerten.
    Jag har uppskattat den löpande informationen om vad som händer imorgon, och en hög serviceattityd. Detta är mycket ovanligt bland hantverkare.
    Rekommenderas!
    2022-05-19 Verifierad kund
    Säljaren var otroligt engagerad från offert till utfört arbete. Takläggarna gjorde ett utmärkt jobb, flexibla, kunniga och höll rent och städat under hela bygget. Jag är otroligt nöjd och BM Villatak överträffade mina förväntningar. Kan starkt rekomendera! Byte plåttak, råspont, takavvattning.
    Tack Janne för fint omdöme det uppskattas mycket.
    Vänligen
    ”Säljaren” Fredrik ;)
    PS Artur och gänget tackar för kaffet och tilltugget 😉
    2022-05-17 Verifierad kund
    Superbra! Mkt proffsigt genomfört och bra bemötande/kommunikation.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med projektets
    genomförande och slutresultat.
    Arbetet utfördes av ett yrkesskickligt team med bra balans mellan snabbhet och noggrannhet.
    Vi uppskattar att ledningen för företaget var tillgängliga under resans gång och var lyhörda för våra önskemål.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Mycket nöjda med bemötande från offert till avslutat arbete.

Mycket tacksamt och bra med en detaljerad offert!

Tydligt att både kund och tak var i fokus!

God kommunikation genom daglig dialog, oftast på plats, under arbetets gång.

Resultatet, ett superfint nytt tak där prislappen slutade på det offererade, upp till ett nödvändigt mindre extraarbete som i slutändan nästan kvittades mot cashback på koppar.

Kan med gott samvete rekommendera BM VillaTak för byte av villatak!

Stort tack Fredrik, Björn, Artur & Co. för er extraordinära insats och kudos till Protexa Bygg och Ställning AB!
    2022-04-03 Verifierad kund
    Kan verkligen rekommenderar detta företag!

Bra kommunikation, kunniga samt trevliga byggare, höll rent omkring sig, gick snabbare än planerat, pris enligt offert, supersnyggt slutresultat (byte av villatak). Kändes tryggt från början till slut.

Tusen tack Björn och teamet!
  • Tomas J
    2022-03-29 Verifierad kund
    Med ett så högt betyg på Reco och ett gott rykte i branschen kommer höga förväntningar. BM Villatak överträffade dem!

OFFERT
    Vi tog in offerter från ett större antal firmor och gjorde en ganska djupgående granskning av alla inblandade. BM Villatak tickade av alla boxar. Offerten från BM Villatak var också detaljerad och lätt att ta till sig. Redan från första kontakt fick jag dessutom ett starkt förtroende för Björn som är kunnig, intresserad och överhuvudtaget otroligt lätt att ha att göra med. Valet föll därför enkelt på BM Villatak.

PRIS
    I tider av skenande materialpriser och inflation törs jag påstå att inte alla firmor kan stå för offerter som lämnats. Det gjorde däremot BM Villatak till punkt och pricka, vilket är hedervärt! Fakturerat belopp stämde självklart överens med offererat.

KOMMUNIKATION
    Både Björn och Fredrik har varit proaktiva och tillgängliga i sin kommunikation under alla faser - proffs rakt igenom och otroligt skönt för oss som beställare. Även Artur och hans kollegor har varit väldigt trivsamma att ha på plats och den dagliga kommunikationen med dem har funkat kanonbra. Nödvändiga extraarbeten har avtalats separat med tydlig specifikation.

STÄDNING
    BM Villatak höll rent och snyggt under hela byggtiden. Vi hade inga problem att komma och gå, till och med söva barn under tiden bygget pågick. Nu när bygget är färdigställt finns inte ett tecken på att BM Villatak varit här - förutom ett fantastiskt fint nytt tak förstås!

KVALITET
    Som lekman är det ju svårt att på riktigt utvärdera kvaliteten i ett byggprojekt, men i detta fall var det från första stund väldigt tydligt att BM Villatak håller högsta kvalitet. Allt ifrån helhetsintrycket till minsta detalj i snickerier är felfria. Vi anlitade dessutom en extern besiktningsman för både förbesiktning (dvs. innan takpannorna lades på) och slutbesiktning efter att entreprenaden slutfördes och BM Villatak fick med beröm godkänt även där; en ”väldigt väl utförd entreprenad!”.

SAMMANFATTNING
    Fem stjärnor räcker inte - hade vi haft ett till tak så hade vi anlitat BM Villatak igen, utan att blinka.
    2022-02-08 Verifierad kund
    Vi har blivit väl bemötta och tycker att de är mycket professionella! Kunnig personal som anstränger sig så att allt ska bli så bra som möjligt. Vi har tidigare beställt byte av tak på vår villa och garage. Mycket nöjda med deras arbete!
    Just nu har vi ett garanti ärende på gång. Vi ser fram emot när allt ska bli klart.
    2021-12-08 Verifierad kund
    BM Villatak gav ett väldigt positivt första intryck och det höll i sig under hela processen.
    Mycket professionella och lyhörda.
    Utmärkt kommunikation och man höll både tidsram och kostnad som man utlovat.
    Vi kan varmt rekommendera BM Villatak AB.
    2021-11-26 Verifierad kund
    Vi hittade BM Villatak efter att vi dels blev rekommenderade men även för deras extremt fina omdömen här.
    Dessutom är det ”verifierade kunder” av Reco som skrivit omdömena, vilket kändes extra tryckt.
    De levde upp med glans till deras omdömen, från offertmöte, under arbete till avslut.
    Jag rekommenderar varmt BM Villatak AB.
    2021-11-21 Verifierad kund
    Tydlig och detaljerad offert, och fakturan slutade på offertsumman (inga tilläggskostnader dök upp).
    Snabbt utförande och mycket bra städning efteråt.
    Vår externa besiktningsman berömde utfört arbete (sa bl.a. att det visade på yrkesstolthet och noggrannhet i detaljer).
    Vi kommer definitivt att anlita dem igen för kommande takarbeten.
    2021-11-12 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande, levererade på tid och kostnad exakt enligt offerten, supernöjd!
    2021-10-23 Verifierad kund
    Tack BM Villatak AB för ett nytt rött fint tak.
    Hela processen med upphandling, genomförande och avsyning har jag uppfattat som som professionell och enligt "best practice".
    Därtill har samtliga personliga kontakter varit av en mycket trevlig och prestigelös karaktär.
    2021-10-09 Verifierad kund
    Så otroligt nöjd! Takläggarna som var här, var verkligen effektiva, noggranna och duktiga.

Varje kväll, när de gick hem, var det städat på tomten även om de hade rivit och bytt ut det gamla taket med pannor, papp, vindskivor m.m. De jobbade vissa dagar 07:00-19:00 och bytte tak på huset och garaget på mindre än 6 dagar.

Brukar inte vara lättimponerad, men dessa gjorde verkligen intryck. Tack BM VillaTak för ert fina jobb!
    Rekommenderas starkt!
    2021-10-05 Verifierad kund
    BM Villatak gav ett väldigt positivt intryck. Trevligt bemötande, tydlig struktur och upplägg. De jobbade effektivt och vi fick värdefulla uppdateringar om hur arbetet fortlöpte. Jag rekommenderar alla att anlita BM Villatak för att lägga om sitt tak. Prisvärt, proffsigt och superfint resultat.
    2021-09-21 Verifierad kund
    Vi beställde ett nytt tak av BM VillaTak. I det första mötet med dem så upplevde vi att de var mycket professionella i sin bedömning av vårt gamla taks skick samt gick igenom ändringsförslag på ett pedagogiskt sätt. Vi fick snabbt en detaljerad offert med de saker som skulle utföras samt materialbeskrivning. Utförandet gick smidigt och enligt tidsplan. Deras arbetare var trevliga och mycket flitiga. Vi fick kontinuerliga uppdateringar om vad som skulle göras samt hur arbetet låg till tidsmässigt. När arbetet var klart gick de igenom allt som genomförts med oss på ett pedagogiskt sätt och fakturan vi fick stämde helt överens med vad de offererat. Kan varmt rekommendera BM VillaTak.
    2021-09-20 Verifierad kund
    Hjälpsamt och proffsigt bemötande. Bra kommunikation före och under det utförda arbetet med att lägga om taket på vår villa. Vi är jättenöjda med resultatet.
    2021-09-06 Verifierad kund
    BM villatak utförde ett proffsigt och effektivt jobb från start till mål när de helrenoverade vårt tak. Lyhörda och kunniga hantverkare och projektledare, rekommenderas starkt!
    2021-08-30 Verifierad kund
    Ännu en gång har vi gått 100% leverans. Bra bemötande och uppdatering. Stort tack för snabbt och bra utfört jobb
    2021-08-22 Verifierad kund
    Väldigt snabba och duktiga, dom höll vad dom lovade och hade hela tiden rent och snyggt runt där dom jobbade, väldigt nöjd med resultatet.
    2021-08-10 Verifierad kund
    Dags för byte av takpannor och ev reparationer...
    Trevligt bemötande, lyhörda och professionella. Kom med egna förslag - som givetvis var bättre än mina egna.
    Uppskattar väldigt mycket en daglig återkoppling med status.
    Tidsåtgång och pris stämde på pricken med offerten.
    2021-08-09 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt bemötande i alla skeden av arbetet.
    Hade stora förväntningar på företaget vilka uppfylldes helt.

Arbetet utfördes med en stor yrkeskunnighet o snabbhet utan några som helst fördröjningar under arbetets framskridande.
    Uppdraget omfattade byte av takpannor, vindskivor, hängrännor med mera samt även åtgärdande av svartmögel på vinden.
    2021-08-01 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande med engagerade medarbetare. Detaljerad offert med förslag på lösningar som gav ett mycket bra slutresultat.
    2021-07-24 Verifierad kund
    Dom kom, dom såg, dom segrade👍👍. Kanonjobb från början till slut. Har redan rekommenderat dom vidare. Så hoppas ni får mer jobb.

Micke i Vega
  • MAGDALENA H
    2021-07-02 Verifierad kund
    Snabb, proffsig och vänlig behandling även om det inte blev någon affär just nu!
    2021-06-12 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med BM:s omläggning av vårt tak och kan varmt rekommendera!

Proffsiga, tillmötesgående & snabba.
    2021-06-08 Verifierad kund
    Takrenovering, byte av tegelpannor, läkt, papp, hängrännor, stuprör, målning av utsprång , taktass mm.
    Blev mycket bra bemött av såväl arbetsledare som takläggare.
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    På sin helhet är vi mycket nöjda med arbetet.
  • Ivars Z
    2021-06-03 Verifierad kund
    Vi har låtit BM VillaTak byta både garagetaket och hustaket på vårt kedjehus, inklusive takfönster samt byta panel på fasaderna. Vi är 100% nöjda från början till slut.
    Offerten var noggrannt gjord med i princip all material specad och hela arbetsbeskrivningen var med. Alla vi varit i kontakt med från företaget har varit riktigt duktiga och trevliga. Det har inte varit problem med nånting, bara bra lösningar rakt igenom.
    Efter några veckor hade panelen torkat något och den vita grundfärgen kommit fram mellan brädorna. De sa att de självklart kommer lite senare på året när det torkat ännu mer för att bättra på färgen, inga problem.
    Takfönstret som byttes var något större än det förra, men det löstes också alldeles strålande.
    Fodren runt fönstren gjordes enligt våra önskemål och blev kanon.
    De får toppbetyg av oss. Hade vi haft ett till tak att fixa hade vi valt BM VillaTak igen utan att blinka.
    2021-05-23 Verifierad kund
    Byte av taktegel renovering inkl.hängrännor . Några små justeringar behövdes.