BM VillaTak

BM VillaTak

Bolaget grundades 2014 med filosofin att vara ett bolag där kundrelation ska stå i fokus.
Vi har nu äntligen blivit rekommenderat bolag tre år i rad.
Våra tjänster gäller främst takomläggningar med råspont, underlagsduk, läkt, takpannor(betong som tegel), ytpapp, profilerad pannplåt, snörasskydd, takstegar, gångbryggor, mindre plåtarbeten som öppningsbar omegahuv samt ventilationshuv.
Vi vill sticka ut i kundkontakt under arbetets gång och på så sätt har kunden full insikt i det pågående takarbetet. Ni ringer eller mejlar oss för offertmöte, vi kommer ut och räknar för offert, vid godkännande av offert hamnar man per automatik i vårt kösystem. Vi håller fortlöpande kontakt gällande byggstart, daglig kontakt sker även löpande under arbetets gång, därefter görs en genomgång med kund när arbetet är klart.
Först efter avslutat arbete kommer fakturan.
Tveka inte att kontakta oss för en offert för just ditt tak!

Läs vad 166 kunder tycker om BM VillaTak 2

2021-05-09
    BM VillaTak har lagt om vårt tak och bytt alla plåtdetaljer. Under hela projektet har vi haft en mycket bra dialog. Våra förväntningar var att jobbet skulle utföras noggrant och med hög kvalité. BM VillaTak utförde arbetet på ett väldigt bra och professionellt sätt.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet.
    Carina Bergman och Anders Fredriksson
    2021-05-06
    Väldigt seriös firma, tydlig offert och bra arbete. Ger ett proffsigt intryck under hela processen.
    2021-05-06
    Väl utfört arbete. Kompletterande snöskydd där skydd saknades
  • Sussane T
    2021-04-25
    Vi bestämde oss för att byta tak på både villan och garaget. Vi bytte tre takfönster, alla hängrännor och stuprör.
    Ända från första mötet med Björn Moberg fick vi stort förtroende för hans företag. Offerten var tydlig och detaljerad. Hantverkarna med ledning av Arthur var helt fantastiskt proffsiga. Allt fungerade över förväntan, ordning och reda med plock och städning varje kväll. Vi har fått ”ett nytt hus” och kan verkligen rekommendera BM Villatak AB.
  • Björn F
    2021-04-23
    Fullständigt takbyte med allt från grunden med råspont papp, läkt och pannor, hängrännor och stuprör, byte en träfasad, samt en del målning av plåtar och trä (takfot m.m).

Fantastiskt bemötande från första till sista kontakt.

Hade höga förväntningar då jag gick på rekommendation men de överträffades trots det.

Suverän firma från start till mål! Offert detaljerad till minsta skruv, effektivt utfört arbete med tydligt kvalitetstänk. Avslutningssamtal innan fakturan kom för att överenskomma att de var färdiga med offererat arbete.

Magiskt bra!
  • Björn F
    2021-03-26
    Från första samtal, till offerering, till planering, etablering, utförande, städning, avslut. 100% proffs i bemötande och utförande! Kan inte bli annat än högsta betyg. Hade det gått att ge plus plus så hade BM villatak fått det.

Jag hade höga förväntningar eftersom jag gick på rekommendation, ändå mycket positivt överraskad!

Klart bästa firma vi någonsin anlitat till renovering hemma!
    2021-03-12
    Nytt papptak på större villa. Toppklass både vad gäller bemötande och utförande av arbete! Rekommenderas.
  • Thomas Å
    2021-01-04
    BM Villatak har gjort ett fantastiskt jobb med vårat tak. Dom har gjort dom där sakerna man inte räknade med. Då det e två sommarhus som blivit ihopbyggda så var det ju inte helt rakt,det har dom rätat ut med olika grova läkt. Det hade vi inte räknat med. Dom har även förbättrat taket på flera ställen. Björn var på plats väldigt ofta och återkopplade hela tiden vad som hänt under dagen. Vi kände oss supertrygga under hela processen. TACK! /familjen Ånäs.
    2020-12-03
    Total takomläggning med 10,5 ton betongpannor och nya takfönster på parhus.
    Engagerat och trevligt bemötande av Björn. välspecad offert efter första mötet.
    Efter lite Trix och fix med att få in containrar och virke i vårt trånga kvarter så drog arbetet igång planenligt.
    Trots regn, blåst och nästan vinter gjorde teamet med Artur i spetsen ett kanonjobb med ett krävande tak.
    Slutresultatet blev riktigt bra och snygg finish även på fönstren invändigt. Vi är jättenöjda och hoppas det håller många år framöver utan krångel.
    Rekommenderas.
    TACK!
    2020-11-24
    BM VillaTak bytte ut tätskiktet på vår balkong och la ny trall. Jag plockade in runt 10 offerter och valde BM VillaTak baserat på en mycket detaljerad offert, ett gott intryck, extremt positiva omdömen på Reco samt ett konkurrenskraftigt pris. Jag är mycket nöjd med mitt val och kan varmt rekommendera Björn och hans gäng. Arbetet utfördes snabbt och noggrant och de som utförde arbetet var trevliga!
    2020-11-12
    Byte av tak.
    Bra bemötande utmärkta och duktiga montörer med ett bra utfört
    arbete och kan verkligen rekommenderas
    2020-11-01
    BM villatak la nytt tak hos oss. Allting klaffade perfekt och våra förväntningar överträffades. Resultatet blev fantastiskt och vi är supernöjda.

Helheten i hur de planerat allt från materialleveranser till hur arbetsprocessen och kommunikationen med oss fungerade var imponerande. De var nogranna och väldigt kunniga.

Vi har ett hus från -39 som är tillbyggt -82 med valmat tak. Taket mellan orginalbyggnaden och tillbyggnaden visade sig efter rivning av det gamla taket ha en nivådifferens med 36mm BM villatak löste denna ojämnhet och allt annat med bravur.

Arbetet tog 10 dagar trots överraskningen med nivåskillnaden.
    2020-10-18
    Omläggning av plant garagetak.
    BM har tidigare bytt mitt villatak.
    Bra kommunikation.
    Snabbt och proffsigt.
    Anders Marking
    2020-10-03
    Det var dags att byta taket på vårt hus(takpannor), eftersom jag vet att det finns otroligt många företag som utför dessa tjänster så använde vi oss av bland annat reco för att hitta rätt entreprenör. Flera av företagen vi kollade upp verkade mycket bra, men ett av dem som "stack ut" var just BM Villatak, så vi kontaktade Björn för att be om ett hembesök med tillhörande offert.

Björn kom hem till oss och vi kikade tillsammans på taket på både ut och insida, han är mycket noggrann och förklarar alla delar av taket på ett bra och pedagogiskt sätt så att man verkligen förstår vad som kommer att utföras och hur. Genomgående oerhört proffesionellt. Offerten som jag fick någon dag efer hembesöket var väldigt detaljerad och varje moment och material var noga uppspecificerat, något man som kund verkligen uppskattar. INGA DOLDA eller TILLKOMMANDE kostnader utan endast det man överenskommit.

Vi accepterade offerten och arbetet startade på överenskommen tid. Björns hantverkare under ledning av Artur är bland de mest proffesionella jag sett, väldigt noggranna och trevliga.

De städar och håller så rent och fräscht som det är möjligt under arbetets gång. (Då ska man veta att ett takbyte, skräpar ner ganska mycket)

Arbetet tog ca 2 veckor (också enligt vad som angavs i offerten) jag hade dagligen kontakt med Artur som helt enkelt är proffs på det han gör, hans personal likaså. Det kan man inte nog lyfta fram!

Björn var också ute på plats dagligen för avstämning med Artur med personal, samt med mig som kund, var jag inte hemma då Björn kom förbi så ringde han alltid upp via telefon. Något som jag också uppskattade väldigt mycket. Man får hela tiden information om vad som sker och i vilken ordning.

Med anledning av vad jag läst och hört om BM Villatak så hade jag såklart väldigt höga förväntningar. Dessa infriades med råge!

Då det närmade sig avslut så gick jag tillsammans med Artur igenom arbetet för att se så inte något var missat, exempelvis målning eller liknande. Sedan var det dags för besiktning tillsammans med Björn efter avslutat arbete.

Björn och Artur tillsammans med sin personal är proffs! Om ni funderar på eller ska byta tak på ert hus, tveka inte att anlita BM Villatak. Be dem komma ut på ett hembesök och lämna offert, så kommer ni märka själva.

Nöjda kunder får man bara på ett sätt, nämligen genom att sätta kunden i fokus och leverera kvalitet. Det är precis vad Björn och Artur gör.
  • Dargham K
    2020-10-01
    Tack BM VillaTak För ett bra jobb som ni har utfört hos oss vi är jätte nöjda.
    2020-09-27
    Omläggning av papptak på hus och garage samt byte av panel på en garagevägg. Bra bemötande från både Björn och teamet, noggrant och proffsig genomfört. Detaljerad offert och dagliga avstämningar skapar trygghet genom hela processen. Rekommenderar dem varmt!
    2020-09-16
    Lätta att få kontakt med, svarar snabbt.
    Otroligt bra information och uppföljning under arbetets gång.
    Noggranna och mycket bra kvalitet på arbete och material.
    Totalt sett mycket över förväntan på alla punkter!
    2020-09-07
    Entreprenaden omfattar renovering av 3 st garagelängor om totalt 27 garageplatser. Byte av plåttak (TP 20) och väggpanel (falsad spårpanel 22x120 mm) inkl. målning av väggpanel samt nytt avvattningssystem.

Ägaren Björn är otroligt mån om sina kunder och vi har haft en mycket bra relation både före, under och efter entreprenaden.
    Björn kommer varje dag för genomgång om vad som har utförts och vad som ska utföras. Detta uppskattas stort, då dessa avstämningar skapar trygghet och förtroende.

Björn är mycket kunnig inom sitt gebit och han har ett imponerade duktigt arbetsteam med yrkesmän under ledning av Artur där samtliga har en mycket hög arbetsmoral, kompetens, yrkesskicklighet, och som hela tiden håller ett högt tempo.

Vi begärde in anbud från åtta entreprenörer och magkänslan sa att BM VillaTak var det bästa valet. Mina förväntningar på BM VillaTak var höga innan entreprenaden påbörjades och nu efter att den har slutförts så kan jag med flera konstatera att vi är mycket nöjda med det slutliga resultatet.

Jag lämnar mina varmaste rekommendationer om BM VillaTak, med Björn i spetsen och jag skulle bli förvånad om ni som anlitar BM VillaTak inte kommer bli mycket nöjda och att ni med facit i handen kommer att känna att ni hade det goda omdömet att ha valt rätt entreprenör. BM VillaTak = Proffs!
    //Hasse
    2020-07-20
    Vi anlitade BM VillaTak för omläggning av vårt shingeltak.
    De utförde arbetet på ett professionellt sätt, var lyhörda för våra och våra grannars önskemål, städade kontinuerligt tomten under arbetets gång och var allmänt glada och trevliga.
    De utmaningar som uppkom under arbetets gång hanterade de på ett bra och förtroendefullt sätt.
    Vi kan varmt rekommendera BM VillaTak.
    Tack Björn med personal för ett väl genomfört arbete.
    2020-07-01
    Företaget levererade enligt överenskommen tidsplan. Bra och trevlig personal. Lätt att få kontakt med. Lätt att ha att göra med. Bra kvalitet på jobbet. Vi har nu ett mycket bra och snyggt tak. Ett pålitligt företag jag gärna anlitar igen.
  • 2020-06-26
    Var ska man börja... hela processen från början till slut visar att det här verkligen är proffs som man haft att göra med. Vi tog in 4 offerter från 4 olika takföretag för att lägga om hela vårt tak på ca 280kvm med en hel del kringarbete (plåtar, huvor, vindskivor... allt) och redan i offereringsprocessen så skiljde sig Björns approach från alla de andra företagen markant. Han visade ett enormt personligt intresse för projektet, gick ORDENTLIGT igenom allt i minsta detalj för att ha så mycket underlag som möjligt för en väldigt detaljerad offert som vi sedan hade förmånen att acceptera. Vi satte upp en deadline att arbetet skulle vara klart senast den 1/7 och redan idag (26/6) så blev allt klart med exceptionellt resultat! På endast en vecka gjorde teamet ett enastående arbete och det märks att dom här grabbarna är guldkorn. Jag pratade med en granne idag som bor mitt emot som var fascinerad över hur hårt de arbetat i värmen! "Knappt en paus" sa han och var väldigt imponerad över hur snabbt arbetet hade gått. Vi är SUPERNÖJDA med vårt nya tak och hela huset har fått ett enormt lyft. Björns approach, täta uppdateringar under arbetets gång med både bilder och telefonsamtal samt teamets bemötande och genomförande är värt fem stjärnor många gånger om! Om vi någonsin får frågan från vänner och bekanta om vi vet något takföretag som vi kan rekommendera så blir det väldigt enkelt att svara på den frågan efter att ha mött Björn och BM VillaTak. Vi kan kan inte rekommendera dem nog och vill tacka för ett enormt smidigt och väl genomfört projekt! Helt amazing!!!
    2020-06-24
    Är nu återkommande kund! Björn, Artur och gänget gjorde för 2 år sedan ett ypperligt arbete med byte av vårt tak, vi var och är supernöjda med det arbetet! Nu var det min mamma som behövde fixa till sina takpannor inför visning av hennes hus. Vi fick mycket kort om tid men Björn och killarna kom inom några dagar, fast de egentligen hade ganska många veckors kötid. Men de lyckades pressa in detta akuta men för oss jätteviktiga jobb. Vi är mycket tacksamma och glada för bemötande och utfört arbete.
    2020-06-09
    La om ett garagetak. Mkt bra bemötande och väl utfört jobb.
    Rekommenderas!
    2020-06-08
    Vi anlitade BM VillaTak för att fräscha upp taket med nya pannor samt byta ut delar av råsponten. Vi fick ett gott intryck ifrån första besöket som upplevdes väldigt noggrant. När arbetet drog igång så gick det undan och de jobbade väldigt väl som ett team och var mycket effektiva.

Skulle absolut anlita BM VillaTak igen för andra takarbeten.
    2020-06-08
    Byte av takpannor. Engagerat och trevlIgt bemötande från start, under arbetet samt vid avslut. Företaget levererade över förväntningar vad avser tid för utförandet. Arbetslaget som utförde jobbet var duktiga och mycket effektiva och samspelta. De städade rent efter sig och jag är nöjd över resultatet!
    Företaget höll vad de lovade från offert, tid för utförande till slutbetalning. Uppskattade särskilt Björns (ägaren till företaget) löpande avstämningar. Känns tryggt att rekommendera detta företag👍
    2020-06-02
    Vi anlitade BM VillaTak för vårt takbyte med ny råspont, duk, läkt och pannor, två nya takfönster, inklädnad av ventilationshuvar och skorsten samt ny avvattning. Vi fick ett väldigt positivt intryck av företaget redan vid första offertbesöket, Björn var mycket noggrann och informativ och vi fick utförlig info om vad som behövde göras och på vilket sätt. Vi fick under arbetets gång, precis som utlovat, personligen eller via telefon daglig info om hur det hela fortlöpte. Artur och hans kollegor gjorde ett utmärkt jobb både in- och utvändigt. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera BM Villatak för liknande jobb. /Carola Bonn
    2020-05-17
    Vi anlitade BM VillaTak för att byta ut hela vårt tak inkl. ny råspont, duk, läkt, pannor, vattensystem, takfönster, etc.

Vi hade kontakt med och begärde in offert från fem olika takfirmor. Björn är engagerad, kunnig och väldigt trevlig och lämnade därtill en konkurrenskraftig offert. Valet blev med andra ord ganska enkelt.

Teamet jobbade hårt och det blev snabbt tydligt att de var väldigt duktiga och visste vad de gjorde.

Vi är supernöjda med hela processen från initial kontakt till slutresultat och skulle utan tvekan rekommendera Björn och hans team till alla som vill ha ett nytt fint tak!
    2020-05-13
    Väldigt proffsigt hanterat, från offert till genomförande. Snabba, effektiva och noggranna. Rekommenderas starkt!
    2020-05-05
    Toppen service! Snabbt och väl utfört arbete!
    2020-05-05
    Effektivt med bra löpande dialog.
    2020-04-13
    Kontaktade BM Villa Tak efter rekommendation för Björn direkt, mycket proffsig. Arbetsteamet lade om taket, nya takpannor, rännor och rör. Bytte till ett större takfönster, bytte vindskivor, målade, bytte panel på utbyggnad. Teamet var mycket hänsynsfulla, skickliga, snabba och trevliga att ha och göra med. Vips var det klart och jag är mycket nöjd. Gunnar.
    2020-04-09
    Trevligt bemötande innan och under entreprenader. Daglig avstämning värdefull.
    Mycket snabba och kunniga hantverkare som var lyhörda för våra åsikter.
    Rekommenderas!
    2020-03-26
    Great new roof. The company and team were very professional and looked to delight me as customer when ever they could. Thanks for a great job.
    2020-03-23
    Komplett tak-entreprenad med byte av papp, läkt, plåt, pannor m.m. Mycket kunnigt och engagerat team. Klart på tid (trots bitvis uselt väder) och till överenskommen kostnad (trots en del byggtekniska klurigheter). Professionellt och snyggt gjort. Kan verkligen rekommendera Björn, Artur och teamet !
    2019-12-09
    Vi lät bygga ett nytt tak med pannor och nya hängrännor samt anpassning av tre takfönster och tre huvar. Arbetena utfördes i tid, till avtalat pris och med hög kvalitet. Vänligt och tydligt bemötande. Rekommenderas varmt.
  • Anita N
    2019-11-29
    BM VillaTak bytte vårt yttertak och det gick snabbare och smidigare än vi någonsin kunnat tro. Vi fick direkt en positiv bild av företaget när Björn var på offertmöte. Han var mycket noggrann då han inspekterade och gick igenom vad som behövde göras.
    Teamet som var här var mycket trevliga och kunniga och arbetade hårt och flitigt. Björn var på plats varje dag och gick igenom både vad som hade gjorts hittills och vad som skulle göras framöver, vilket är mycket uppskattat. Vi som kunder kände oss delaktiga genom hela proceduren. Allt följde offerten och inga dolda kostnader. Det är precis så här man vill att det ska vara när man anlitar hantverkare, varmt rekommenderat.
  • Joakim H
    2019-11-25
    Vi är mycket nöjda med vår takomläggning. Resultatet blev kanon och kommunikationen med Björn både innan, under och efter arbetet var toppen. Resten av killarna var även de mycket proffsiga och kunniga.
    2019-11-24
    Vi anlitade BM VillaTak då vi behövde nytt tak på vårat hus.
    Bemötande och kommunikationen var toppen genom hela processen. Trevliga, kunniga och arbetsamma hantverkare, tar sig tid att förklara om man har någon fråga eller bara är nyfiken.
    Vi bor i ett gammalt hus som bjöd på en del överraskningar, vilka BM VillaTak löste galant. Jag skulle säga att de gjorde mer än vad som krävdes av dem.
    Vi är jätte nöjda och rekommenderar starkt BM VillaTak.
    2019-11-20
    För 4 år sedan lade de om taket. Proffsigt och fortfarande inga problem.
    Så plötsligt får jag en vattenskada på ett tak på en utbyggnad (som inte har med deras tidigare uppdrag att göra). Trots att de har mycket att göra, vintern är i antågande och vädret eländigt rycker de ut och löser problemet. Proffsigt, snabbt och kundvänligt.
    2019-11-12
    Isolering av ett yttertak, isolering, glespanel, plast, gips
    Alla mycket trevlig, tjänstvilliga och artiga
    Vi är mycket nöjda med utförandet och att de kom på utsatt tid varje gång.
    Vill gärna rekommendera BM Vill Tak till andra kunder allt gick enligt plan och full transparans vad gäller timmar och material
    Vi är helnöjda som kund!!
  • Åsa L
    2019-11-10
    Vi lät BM Villa Tak byta vårt villatak och kan rekommendera dem starkt. Under hela processen från offert till slutbesiktningen så fungerade allt problemfritt. Rak, öppen kommunikation med Björn och hantverkarna på plats.
    Allt genomsyrades av professionalism och fantastiskt kundbemötande.
  • Henrik Å
    2019-10-31
    Nytt papptak på funkishus. Det märks att kundnöjdheten är väldigt viktigt för BM Villatak. Från första till sista kontakten så blev vi alltid vänligt bemötta. De frågetecken som uppstod under arbetets gång rätades alltid ut på ett professionellt sätt. Kan varmt rekommendera BM VillaTak.
    2019-10-18
    BM VillaTak har bytt tak åt oss på vår villa. Under hela processen har vi haft mycket bra kontakt med Björn på BM VillaTak, både i offertläge och under själva utförandet. Vi har hela tiden hållits uppdaterade.

Jobbet på plats utfördes snabbt och effektivt. Intrycket är att arbetarna var väldigt duktiga och seriösa och vi är mycket nöjda med resultatet.
    2019-10-18
    BM bytta vindskivor, satte nockband och annat småfix. Bra process och allt gick hur smidigt som helst! Rak och ärlig kommunikation vilket uppskattas. Extra plus till trevliga teamet som var snälla och tålmodiga med en nyfiken fyraåring
    2019-10-16
    Omläggning av tak på huset och Garaget. Att anlita BMTak var en raktigenom positiv upplevelse, det började med en klar och tydlig offert som dessutom hölls. Dessutom var killarna som var här och jobbade klart proffsiga och hela jobbet blev klart på fyra dagar. Björn var dessutom här varje dag och kollade upp att allt fungerade och att vi var nöjda. Jag kan helt klart rekommendera dem för varje takjobb.
  • Lars D
    2019-10-05
    Mitt tjärpappstak som lades för 35 år sedan behövde renoveras.. Då bad jag om offert och och fick omgående en detaljerad offert från några företag och valde BMvillatak på rekommendationer och de utförde arbetet noggrant och väl. De höll dessutom snyggt omkring sig. Jag kan i min tur ge företaget de bästa rekommendationer.

Lars Dahlberg
    2019-09-30
    Beställde ett arbete som inte har blivit utfört till fullo.
    Trots e-mail påminnelse har ingen hört av sig.
    Vi är väldigt besvikna
    Det är väldigt tråkigt att ni känner så, då mina killar hade missat att byta två trasiga takpannor så kunde detta ha lösts på ett enkelt sätt tycker jag, kommunikation helt enkelt. Ni ville inte ringa bolaget utan mejlade men utan respons, lite konstigt att ni då inte kunde förstå att det var miss i kommunikationen, men så kan det bli ibland. Ni ringde och bad om akut hjälp varpå jag pressade in ert arbete av ren barmhärtighet trots vår tidsbrist men ni tyckte inte att man ska behöva ringa till ett företag om det är så att något saknas efter avslutat arbete, det anser jag är lite märkligt men men. Vi fixade er ventilationshuv och dessutom bjöd er på korrekt installation av elkabel samt att jag bjöd er på den timkostnaden när jag gav er råd kring ärendet med er besiktningsman, detta då jag verkligen tyckte synd om er i det ärendet. Det gör mig rent utsagt riktigt besviken då vi enbart ställde upp för er och att det enbart handlade om två takpannor som vi missade att byta, i tid ca 2min och detta för att ni, enligt egen utsago blev arg och inte tyckte att ni behövde ringa. När jag ifrågasätter detta agerande påstår du att det är ändå ingen som läser dessa recensioner vilket är helt befängt, jag talade verkligen om att det är här samtliga läser och gör sitt urval. Vi såg till att ni har ett tätt tak runt ventilation och det skriver ni ingenting om. Grymt tråkigt hur detta gick till och beskriver verkligen inte hur vi agerar vilket de andra 119 recensionerna talar om. BM VillaTak
  • Kerstin S
    2019-09-26
    Jag kan verkligen rekommendera BM Villatag,duktiga hantverkare ,höll tiden hela tiden,talade om,när de skulle tillbaka mm.
    Björn var jätte kompetent,informerade hela tiden,ringde,kom personligen och var på alla sätt mån om kunden.!inga överraskningar på helan vägen,utan allt sköttes perfekt!
    2019-09-20
    Omläggning av tak och målning av fasad. Bemötandet och genomförandet var prickfritt, framförallt hade man tät kontakt med entreprnören innan byggtiden, under byggtiden samt efter slutfört arbete.
    2019-09-19
    Jag har anlitat BM Villatak för att måla om fasad och fönster på vårt parhus. Jag är mycket nöjd med arbetet som utfördes snabbt men ändå noggrant. Björn på BM Villatak har varit mycket tillmötesgående och bra att ha och göra med. Företaget känns proffsigt och månar om att göra ett bra jobb.