BM VillaTak

BM VillaTak

Bolaget grundades 2014 med filosofin att vara ett bolag där kundrelation ska stå i fokus.
Vi har nu äntligen blivit rekommenderat bolag tre år i rad.
Våra tjänster gäller främst takomläggningar med råspont, underlagsduk, läkt, takpannor(betong som tegel), ytpapp, profilerad pannplåt, snörasskydd, takstegar, gångbryggor, mindre plåtarbeten som öppningsbar omegahuv samt ventilationshuv.
Vi vill sticka ut i kundkontakt under arbetets gång och på så sätt har kunden full insikt i det pågående takarbetet. Ni ringer eller mejlar oss för offertmöte, vi kommer ut och räknar för offert, vid godkännande av offert hamnar man per automatik i vårt kösystem. Vi håller fortlöpande kontakt gällande byggstart, daglig kontakt sker även löpande under arbetets gång, därefter görs en genomgång med kund när arbetet är klart.
Först efter avslutat arbete kommer fakturan.
Tveka inte att kontakta oss för en offert för just ditt tak!

Läs vad 186 kunder tycker om BM VillaTak 2

2021-11-26
    Vi hittade BM Villatak efter att vi dels blev rekommenderade men även för deras extremt fina omdömen här.
    Dessutom är det ”verifierade kunder” av Reco som skrivit omdömena, vilket kändes extra tryckt.
    De levde upp med glans till deras omdömen, från offertmöte, under arbete till avslut.
    Jag rekommenderar varmt BM Villatak AB.
    2021-11-21
    Tydlig och detaljerad offert, och fakturan slutade på offertsumman (inga tilläggskostnader dök upp).
    Snabbt utförande och mycket bra städning efteråt.
    Vår externa besiktningsman berömde utfört arbete (sa bl.a. att det visade på yrkesstolthet och noggrannhet i detaljer).
    Vi kommer definitivt att anlita dem igen för kommande takarbeten.
    2021-11-12
    Utmärkt bemötande, levererade på tid och kostnad exakt enligt offerten, supernöjd!
    2021-10-23
    Tack BM Villatak AB för ett nytt rött fint tak.
    Hela processen med upphandling, genomförande och avsyning har jag uppfattat som som professionell och enligt "best practice".
    Därtill har samtliga personliga kontakter varit av en mycket trevlig och prestigelös karaktär.
    2021-10-09
    Så otroligt nöjd! Takläggarna som var här, var verkligen effektiva, noggranna och duktiga.

Varje kväll, när de gick hem, var det städat på tomten även om de hade rivit och bytt ut det gamla taket med pannor, papp, vindskivor m.m. De jobbade vissa dagar 07:00-19:00 och bytte tak på huset och garaget på mindre än 6 dagar.

Brukar inte vara lättimponerad, men dessa gjorde verkligen intryck. Tack BM VillaTak för ert fina jobb!
    Rekommenderas starkt!
    2021-10-05
    BM Villatak gav ett väldigt positivt intryck. Trevligt bemötande, tydlig struktur och upplägg. De jobbade effektivt och vi fick värdefulla uppdateringar om hur arbetet fortlöpte. Jag rekommenderar alla att anlita BM Villatak för att lägga om sitt tak. Prisvärt, proffsigt och superfint resultat.
    2021-09-21
    Vi beställde ett nytt tak av BM VillaTak. I det första mötet med dem så upplevde vi att de var mycket professionella i sin bedömning av vårt gamla taks skick samt gick igenom ändringsförslag på ett pedagogiskt sätt. Vi fick snabbt en detaljerad offert med de saker som skulle utföras samt materialbeskrivning. Utförandet gick smidigt och enligt tidsplan. Deras arbetare var trevliga och mycket flitiga. Vi fick kontinuerliga uppdateringar om vad som skulle göras samt hur arbetet låg till tidsmässigt. När arbetet var klart gick de igenom allt som genomförts med oss på ett pedagogiskt sätt och fakturan vi fick stämde helt överens med vad de offererat. Kan varmt rekommendera BM VillaTak.
    2021-09-20
    Hjälpsamt och proffsigt bemötande. Bra kommunikation före och under det utförda arbetet med att lägga om taket på vår villa. Vi är jättenöjda med resultatet.
    2021-09-06
    BM villatak utförde ett proffsigt och effektivt jobb från start till mål när de helrenoverade vårt tak. Lyhörda och kunniga hantverkare och projektledare, rekommenderas starkt!
    2021-08-30
    Ännu en gång har vi gått 100% leverans. Bra bemötande och uppdatering. Stort tack för snabbt och bra utfört jobb
    2021-08-22
    Väldigt snabba och duktiga, dom höll vad dom lovade och hade hela tiden rent och snyggt runt där dom jobbade, väldigt nöjd med resultatet.
    2021-08-10
    Dags för byte av takpannor och ev reparationer...
    Trevligt bemötande, lyhörda och professionella. Kom med egna förslag - som givetvis var bättre än mina egna.
    Uppskattar väldigt mycket en daglig återkoppling med status.
    Tidsåtgång och pris stämde på pricken med offerten.
    2021-08-09
    Proffsigt och trevligt bemötande i alla skeden av arbetet.
    Hade stora förväntningar på företaget vilka uppfylldes helt.

Arbetet utfördes med en stor yrkeskunnighet o snabbhet utan några som helst fördröjningar under arbetets framskridande.
    Uppdraget omfattade byte av takpannor, vindskivor, hängrännor med mera samt även åtgärdande av svartmögel på vinden.
    2021-08-01
    Proffsigt bemötande med engagerade medarbetare. Detaljerad offert med förslag på lösningar som gav ett mycket bra slutresultat.
    2021-07-24
    Dom kom, dom såg, dom segrade👍👍. Kanonjobb från början till slut. Har redan rekommenderat dom vidare. Så hoppas ni får mer jobb.

Micke i Vega
  • MAGDALENA H
    2021-07-02
    Snabb, proffsig och vänlig behandling även om det inte blev någon affär just nu!
    2021-06-12
    Vi är mycket nöjda med BM:s omläggning av vårt tak och kan varmt rekommendera!

Proffsiga, tillmötesgående & snabba.
    2021-06-08
    Takrenovering, byte av tegelpannor, läkt, papp, hängrännor, stuprör, målning av utsprång , taktass mm.
    Blev mycket bra bemött av såväl arbetsledare som takläggare.
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    På sin helhet är vi mycket nöjda med arbetet.
  • Ivars Z
    2021-06-03
    Vi har låtit BM VillaTak byta både garagetaket och hustaket på vårt kedjehus, inklusive takfönster samt byta panel på fasaderna. Vi är 100% nöjda från början till slut.
    Offerten var noggrannt gjord med i princip all material specad och hela arbetsbeskrivningen var med. Alla vi varit i kontakt med från företaget har varit riktigt duktiga och trevliga. Det har inte varit problem med nånting, bara bra lösningar rakt igenom.
    Efter några veckor hade panelen torkat något och den vita grundfärgen kommit fram mellan brädorna. De sa att de självklart kommer lite senare på året när det torkat ännu mer för att bättra på färgen, inga problem.
    Takfönstret som byttes var något större än det förra, men det löstes också alldeles strålande.
    Fodren runt fönstren gjordes enligt våra önskemål och blev kanon.
    De får toppbetyg av oss. Hade vi haft ett till tak att fixa hade vi valt BM VillaTak igen utan att blinka.
    2021-05-23
    Byte av taktegel renovering inkl.hängrännor . Några små justeringar behövdes.
    2021-05-09
    BM VillaTak har lagt om vårt tak och bytt alla plåtdetaljer. Under hela projektet har vi haft en mycket bra dialog. Våra förväntningar var att jobbet skulle utföras noggrant och med hög kvalité. BM VillaTak utförde arbetet på ett väldigt bra och professionellt sätt.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet.
    Carina Bergman och Anders Fredriksson
    2021-05-06
    Väldigt seriös firma, tydlig offert och bra arbete. Ger ett proffsigt intryck under hela processen.
    2021-05-06
    Väl utfört arbete. Kompletterande snöskydd där skydd saknades
  • Sussane T
    2021-04-25
    Vi bestämde oss för att byta tak på både villan och garaget. Vi bytte tre takfönster, alla hängrännor och stuprör.
    Ända från första mötet med Björn Moberg fick vi stort förtroende för hans företag. Offerten var tydlig och detaljerad. Hantverkarna med ledning av Arthur var helt fantastiskt proffsiga. Allt fungerade över förväntan, ordning och reda med plock och städning varje kväll. Vi har fått ”ett nytt hus” och kan verkligen rekommendera BM Villatak AB.
  • Björn F
    2021-04-23
    Fullständigt takbyte med allt från grunden med råspont papp, läkt och pannor, hängrännor och stuprör, byte en träfasad, samt en del målning av plåtar och trä (takfot m.m).

Fantastiskt bemötande från första till sista kontakt.

Hade höga förväntningar då jag gick på rekommendation men de överträffades trots det.

Suverän firma från start till mål! Offert detaljerad till minsta skruv, effektivt utfört arbete med tydligt kvalitetstänk. Avslutningssamtal innan fakturan kom för att överenskomma att de var färdiga med offererat arbete.

Magiskt bra!
  • Björn F
    2021-03-26
    Från första samtal, till offerering, till planering, etablering, utförande, städning, avslut. 100% proffs i bemötande och utförande! Kan inte bli annat än högsta betyg. Hade det gått att ge plus plus så hade BM villatak fått det.

Jag hade höga förväntningar eftersom jag gick på rekommendation, ändå mycket positivt överraskad!

Klart bästa firma vi någonsin anlitat till renovering hemma!
    2021-03-12
    Nytt papptak på större villa. Toppklass både vad gäller bemötande och utförande av arbete! Rekommenderas.
  • Thomas Å
    2021-01-04
    BM Villatak har gjort ett fantastiskt jobb med vårat tak. Dom har gjort dom där sakerna man inte räknade med. Då det e två sommarhus som blivit ihopbyggda så var det ju inte helt rakt,det har dom rätat ut med olika grova läkt. Det hade vi inte räknat med. Dom har även förbättrat taket på flera ställen. Björn var på plats väldigt ofta och återkopplade hela tiden vad som hänt under dagen. Vi kände oss supertrygga under hela processen. TACK! /familjen Ånäs.
    2020-12-03
    Total takomläggning med 10,5 ton betongpannor och nya takfönster på parhus.
    Engagerat och trevligt bemötande av Björn. välspecad offert efter första mötet.
    Efter lite Trix och fix med att få in containrar och virke i vårt trånga kvarter så drog arbetet igång planenligt.
    Trots regn, blåst och nästan vinter gjorde teamet med Artur i spetsen ett kanonjobb med ett krävande tak.
    Slutresultatet blev riktigt bra och snygg finish även på fönstren invändigt. Vi är jättenöjda och hoppas det håller många år framöver utan krångel.
    Rekommenderas.
    TACK!
    2020-11-24
    BM VillaTak bytte ut tätskiktet på vår balkong och la ny trall. Jag plockade in runt 10 offerter och valde BM VillaTak baserat på en mycket detaljerad offert, ett gott intryck, extremt positiva omdömen på Reco samt ett konkurrenskraftigt pris. Jag är mycket nöjd med mitt val och kan varmt rekommendera Björn och hans gäng. Arbetet utfördes snabbt och noggrant och de som utförde arbetet var trevliga!
    2020-11-12
    Byte av tak.
    Bra bemötande utmärkta och duktiga montörer med ett bra utfört
    arbete och kan verkligen rekommenderas
    2020-11-01
    BM villatak la nytt tak hos oss. Allting klaffade perfekt och våra förväntningar överträffades. Resultatet blev fantastiskt och vi är supernöjda.

Helheten i hur de planerat allt från materialleveranser till hur arbetsprocessen och kommunikationen med oss fungerade var imponerande. De var nogranna och väldigt kunniga.

Vi har ett hus från -39 som är tillbyggt -82 med valmat tak. Taket mellan orginalbyggnaden och tillbyggnaden visade sig efter rivning av det gamla taket ha en nivådifferens med 36mm BM villatak löste denna ojämnhet och allt annat med bravur.

Arbetet tog 10 dagar trots överraskningen med nivåskillnaden.
    2020-10-18
    Omläggning av plant garagetak.
    BM har tidigare bytt mitt villatak.
    Bra kommunikation.
    Snabbt och proffsigt.
    Anders Marking
    2020-10-03
    Det var dags att byta taket på vårt hus(takpannor), eftersom jag vet att det finns otroligt många företag som utför dessa tjänster så använde vi oss av bland annat reco för att hitta rätt entreprenör. Flera av företagen vi kollade upp verkade mycket bra, men ett av dem som "stack ut" var just BM Villatak, så vi kontaktade Björn för att be om ett hembesök med tillhörande offert.

Björn kom hem till oss och vi kikade tillsammans på taket på både ut och insida, han är mycket noggrann och förklarar alla delar av taket på ett bra och pedagogiskt sätt så att man verkligen förstår vad som kommer att utföras och hur. Genomgående oerhört proffesionellt. Offerten som jag fick någon dag efer hembesöket var väldigt detaljerad och varje moment och material var noga uppspecificerat, något man som kund verkligen uppskattar. INGA DOLDA eller TILLKOMMANDE kostnader utan endast det man överenskommit.

Vi accepterade offerten och arbetet startade på överenskommen tid. Björns hantverkare under ledning av Artur är bland de mest proffesionella jag sett, väldigt noggranna och trevliga.

De städar och håller så rent och fräscht som det är möjligt under arbetets gång. (Då ska man veta att ett takbyte, skräpar ner ganska mycket)

Arbetet tog ca 2 veckor (också enligt vad som angavs i offerten) jag hade dagligen kontakt med Artur som helt enkelt är proffs på det han gör, hans personal likaså. Det kan man inte nog lyfta fram!

Björn var också ute på plats dagligen för avstämning med Artur med personal, samt med mig som kund, var jag inte hemma då Björn kom förbi så ringde han alltid upp via telefon. Något som jag också uppskattade väldigt mycket. Man får hela tiden information om vad som sker och i vilken ordning.

Med anledning av vad jag läst och hört om BM Villatak så hade jag såklart väldigt höga förväntningar. Dessa infriades med råge!

Då det närmade sig avslut så gick jag tillsammans med Artur igenom arbetet för att se så inte något var missat, exempelvis målning eller liknande. Sedan var det dags för besiktning tillsammans med Björn efter avslutat arbete.

Björn och Artur tillsammans med sin personal är proffs! Om ni funderar på eller ska byta tak på ert hus, tveka inte att anlita BM Villatak. Be dem komma ut på ett hembesök och lämna offert, så kommer ni märka själva.

Nöjda kunder får man bara på ett sätt, nämligen genom att sätta kunden i fokus och leverera kvalitet. Det är precis vad Björn och Artur gör.
  • Dargham K
    2020-10-01
    Tack BM VillaTak För ett bra jobb som ni har utfört hos oss vi är jätte nöjda.
    2020-09-27
    Omläggning av papptak på hus och garage samt byte av panel på en garagevägg. Bra bemötande från både Björn och teamet, noggrant och proffsig genomfört. Detaljerad offert och dagliga avstämningar skapar trygghet genom hela processen. Rekommenderar dem varmt!
    2020-09-16
    Lätta att få kontakt med, svarar snabbt.
    Otroligt bra information och uppföljning under arbetets gång.
    Noggranna och mycket bra kvalitet på arbete och material.
    Totalt sett mycket över förväntan på alla punkter!
    2020-09-07
    Entreprenaden omfattar renovering av 3 st garagelängor om totalt 27 garageplatser. Byte av plåttak (TP 20) och väggpanel (falsad spårpanel 22x120 mm) inkl. målning av väggpanel samt nytt avvattningssystem.

Ägaren Björn är otroligt mån om sina kunder och vi har haft en mycket bra relation både före, under och efter entreprenaden.
    Björn kommer varje dag för genomgång om vad som har utförts och vad som ska utföras. Detta uppskattas stort, då dessa avstämningar skapar trygghet och förtroende.

Björn är mycket kunnig inom sitt gebit och han har ett imponerade duktigt arbetsteam med yrkesmän under ledning av Artur där samtliga har en mycket hög arbetsmoral, kompetens, yrkesskicklighet, och som hela tiden håller ett högt tempo.

Vi begärde in anbud från åtta entreprenörer och magkänslan sa att BM VillaTak var det bästa valet. Mina förväntningar på BM VillaTak var höga innan entreprenaden påbörjades och nu efter att den har slutförts så kan jag med flera konstatera att vi är mycket nöjda med det slutliga resultatet.

Jag lämnar mina varmaste rekommendationer om BM VillaTak, med Björn i spetsen och jag skulle bli förvånad om ni som anlitar BM VillaTak inte kommer bli mycket nöjda och att ni med facit i handen kommer att känna att ni hade det goda omdömet att ha valt rätt entreprenör. BM VillaTak = Proffs!
    //Hasse
    2020-07-20
    Vi anlitade BM VillaTak för omläggning av vårt shingeltak.
    De utförde arbetet på ett professionellt sätt, var lyhörda för våra och våra grannars önskemål, städade kontinuerligt tomten under arbetets gång och var allmänt glada och trevliga.
    De utmaningar som uppkom under arbetets gång hanterade de på ett bra och förtroendefullt sätt.
    Vi kan varmt rekommendera BM VillaTak.
    Tack Björn med personal för ett väl genomfört arbete.
    2020-07-01
    Företaget levererade enligt överenskommen tidsplan. Bra och trevlig personal. Lätt att få kontakt med. Lätt att ha att göra med. Bra kvalitet på jobbet. Vi har nu ett mycket bra och snyggt tak. Ett pålitligt företag jag gärna anlitar igen.
  • 2020-06-26
    Var ska man börja... hela processen från början till slut visar att det här verkligen är proffs som man haft att göra med. Vi tog in 4 offerter från 4 olika takföretag för att lägga om hela vårt tak på ca 280kvm med en hel del kringarbete (plåtar, huvor, vindskivor... allt) och redan i offereringsprocessen så skiljde sig Björns approach från alla de andra företagen markant. Han visade ett enormt personligt intresse för projektet, gick ORDENTLIGT igenom allt i minsta detalj för att ha så mycket underlag som möjligt för en väldigt detaljerad offert som vi sedan hade förmånen att acceptera. Vi satte upp en deadline att arbetet skulle vara klart senast den 1/7 och redan idag (26/6) så blev allt klart med exceptionellt resultat! På endast en vecka gjorde teamet ett enastående arbete och det märks att dom här grabbarna är guldkorn. Jag pratade med en granne idag som bor mitt emot som var fascinerad över hur hårt de arbetat i värmen! "Knappt en paus" sa han och var väldigt imponerad över hur snabbt arbetet hade gått. Vi är SUPERNÖJDA med vårt nya tak och hela huset har fått ett enormt lyft. Björns approach, täta uppdateringar under arbetets gång med både bilder och telefonsamtal samt teamets bemötande och genomförande är värt fem stjärnor många gånger om! Om vi någonsin får frågan från vänner och bekanta om vi vet något takföretag som vi kan rekommendera så blir det väldigt enkelt att svara på den frågan efter att ha mött Björn och BM VillaTak. Vi kan kan inte rekommendera dem nog och vill tacka för ett enormt smidigt och väl genomfört projekt! Helt amazing!!!
    2020-06-24
    Är nu återkommande kund! Björn, Artur och gänget gjorde för 2 år sedan ett ypperligt arbete med byte av vårt tak, vi var och är supernöjda med det arbetet! Nu var det min mamma som behövde fixa till sina takpannor inför visning av hennes hus. Vi fick mycket kort om tid men Björn och killarna kom inom några dagar, fast de egentligen hade ganska många veckors kötid. Men de lyckades pressa in detta akuta men för oss jätteviktiga jobb. Vi är mycket tacksamma och glada för bemötande och utfört arbete.
    2020-06-09
    La om ett garagetak. Mkt bra bemötande och väl utfört jobb.
    Rekommenderas!
    2020-06-08
    Vi anlitade BM VillaTak för att fräscha upp taket med nya pannor samt byta ut delar av råsponten. Vi fick ett gott intryck ifrån första besöket som upplevdes väldigt noggrant. När arbetet drog igång så gick det undan och de jobbade väldigt väl som ett team och var mycket effektiva.

Skulle absolut anlita BM VillaTak igen för andra takarbeten.
    2020-06-08
    Byte av takpannor. Engagerat och trevlIgt bemötande från start, under arbetet samt vid avslut. Företaget levererade över förväntningar vad avser tid för utförandet. Arbetslaget som utförde jobbet var duktiga och mycket effektiva och samspelta. De städade rent efter sig och jag är nöjd över resultatet!
    Företaget höll vad de lovade från offert, tid för utförande till slutbetalning. Uppskattade särskilt Björns (ägaren till företaget) löpande avstämningar. Känns tryggt att rekommendera detta företag👍
    2020-06-02
    Vi anlitade BM VillaTak för vårt takbyte med ny råspont, duk, läkt och pannor, två nya takfönster, inklädnad av ventilationshuvar och skorsten samt ny avvattning. Vi fick ett väldigt positivt intryck av företaget redan vid första offertbesöket, Björn var mycket noggrann och informativ och vi fick utförlig info om vad som behövde göras och på vilket sätt. Vi fick under arbetets gång, precis som utlovat, personligen eller via telefon daglig info om hur det hela fortlöpte. Artur och hans kollegor gjorde ett utmärkt jobb både in- och utvändigt. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera BM Villatak för liknande jobb. /Carola Bonn
    2020-05-17
    Vi anlitade BM VillaTak för att byta ut hela vårt tak inkl. ny råspont, duk, läkt, pannor, vattensystem, takfönster, etc.

Vi hade kontakt med och begärde in offert från fem olika takfirmor. Björn är engagerad, kunnig och väldigt trevlig och lämnade därtill en konkurrenskraftig offert. Valet blev med andra ord ganska enkelt.

Teamet jobbade hårt och det blev snabbt tydligt att de var väldigt duktiga och visste vad de gjorde.

Vi är supernöjda med hela processen från initial kontakt till slutresultat och skulle utan tvekan rekommendera Björn och hans team till alla som vill ha ett nytt fint tak!
    2020-05-13
    Väldigt proffsigt hanterat, från offert till genomförande. Snabba, effektiva och noggranna. Rekommenderas starkt!
    2020-05-05
    Toppen service! Snabbt och väl utfört arbete!
    2020-05-05
    Effektivt med bra löpande dialog.