Bolt är Sveriges SÄMSTA företag 2024. 🤮
Mobilen råkade ramla ur fickan under en resa med Bolt, som beställdes av min vän. Chafförerna behöll mobilen i nästan 12 timmar, trots en polisanmälan och upprepade kontaktförsök. Hade jag inte haft platsdelningen på, så är det inte ens säkert att jag skulle fått mobilen tillbaka. Till slut fick jag den tillbaka mot en VÄLDIGT överprissatt ”resa”, för vilken chaffören pressade mig till en svart betalning genom Revolut.
Bolt tar inget som helst ansvar över detta, deras robotiserad kundtjänst... kan inte sätta ihop ett sammanhängande svar, allt men motiveringen att de inte ens är chafförernas arbetsgivare (vilket skämt?!). Det står dock i deras policy att chafförerna har skyldighet att lämna tillbaka värdesaker till polismyndigheten inom 24 timmar. Något som chafförerna MISSLYCKADE att både informera mig om och utföra, trots att de hade väldigt lång idle time precis i närheten av en polisstation.
Bolt hänvisar mig med mitt lilla ärende till MYNDIGHETERNA. Har väldigt svårt att se det framför mig att någon åklagare skulle ens ta upp det? Och chafförerna verkar väldigt medvetna om det, och något säger mig att jag inte är den första personen som råkat ut för detta…
Aldrig mer vill jag ha att göra med detta företag. Så oseriösa i alla instanser. Inte att nämna att utöver detta blev vi överdebiterade för att chaffören inte kunde hitta oss - vid Medborgarplatsen i Stockholm…
Om det finns flera med liknande erfarenheter, snälla maila/PMa mig.