Boo Energi

Vi hoppas att våra kunder märker att vi bryr oss lite extra om vår miljö, vår hälsa och våra kunder.

All el från oss är 100% miljömärkt och 110% klimatpositiv.
- All el vi säljer är 100% producerad från förnyelsebara källor (sol, vind, vatten och biobränsle).

- Samtidigt klimatkompenserar vi, vilket betyder att all el du köper av oss minskar koldioxidutsläppen globalt. Du bidrar till ett positivt klimatavtryck, läs gärna mer på booenergi.se/klimatpositiv

Som kund hos oss minskar vi din elkostnad för varje steg du tar.
- Ladda ner vår app ”E2E Boo Energi” och vi omvandlar dina kalorier till kilowattimmar som vi sedan drar av som en hälsorabatt på din elräkning.
- 860 kcal = 1 kWh ni kan vara upp till fem användare per kundnummer.

Vi vill väl och ser till att du alltid har rätt pris och generösa avtalsvillkor.
- Vi har betyget ”Mycket väl godkänd” i våra kundundersökningar och 2019 blev vi utsedda till Årets Nackaföretag.
- Vi svarar på i snitt 14 sekunder när du ringer till oss.
- Vårt populäraste produkt, Boo-portföljen, har de fyra senaste åren haft ett snittpris som varit 5,78 öre lägre än rörligt elpris (per kWh och inklusive moms). Detta motsvarar 1 156 kr/år för en villakund (20 000 kWh/år).

Läs vad 1191 kunder tycker om Boo Energi 2

2021-11-02 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd. Hade tidigare fast tariff men har nu ändrat till Booportföljen På rekomendation.
    2021-10-28 Insamlad av företaget
    Som liten kund är jag helt belåten och alltid blivit bra bemött vid kundtjänst. Är El kund till min Villa.
    2021-10-27 Insamlad av företaget
    ..............................................................................................................
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Alla mina kontakter har varit med Boo energi har varit positiva.
    Upplever att Telinet är billigare på el annars hade jag valt Boo energi på hela biten, Skulle gärna köpa andel om det skulle ge mig billigare el
    Hej Patrik,

Tack för din fina recension.

Telinet skriver, billig el hos Telinet. Dock har Boo Energi lägre elpris vid en jämförelse.

I september är vårt elpris 0,7 öre lägre än hos Telinet och månadsavgiften är 9,20 kronor billigare varje månad (exkl. moms).

Vår favorit Boo Portföljen har haft ett pris som är ännu lägre, 14 öre lägre under 2021, januari tom september.

Ring gärna Kristian hos oss, eller mejla han kan hjälpa dig om du vill jämföra ytterligare.
    kristian.sayra@booenergi.se eller 08-747 51 16

2021-10-25 Insamlad av företaget
    Lätt att förstå sig på .. väldigt bra bemötande på kundtjänst :)
    Blev tipsad av min syster att använda er då också är väldigt nöjd
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    När jag anmälde att jag ville ha flytt av elavtalet till Boo Energi hade jag ett bundet avtal hos en annan elleverantör. Jag diskuterade detta med er och trodde att vi överenskommit att ni skulle se till att överföra avtalet till er när det andra löpte ut. Men till min förvåning avslutade ni genast det bundna avtalet så jag fick betala en hel del för att jag brutit avtalet. Kändes inte bra.

Mitt råd till er är att bättre klargöra hur ni tänker göra så att kunden inte ska förvånas över ert agerande som dessutom kostar extra mycket pengar.
    Hej Nils,

Tack för att du låter oss veta.

Här måste det skett någon form av missförstånd.

När vi får in ett avtal med ett datum för start av avtal, så gör vi flytten per det datumet. Vi får inte reda på av din förra elleverantör att du har ett bundet elavtal, tyvärr.

Vi tror att allt är frid och fröjd. Hade du meddelat oss att du fått en brytavgift hade vi genast kunnat flytta fram datumet för start av elleveransen här hos oss. Som jag förstår av din kommentar har denna information inte gått fram i dialogen med oss.

Självklart ska detta framgå tydligt i samtal med dig som kund.

Vi beklagar att detta medfört en kostnad för dig. Vår förhoppning är att du genom att vara kund hos oss kommer spara in detta, då vi alltid har konkurrenskraftiga priser för elleveransen.

Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice så fort en fundering dyker upp. När du ringer svarar vi vanligtvis inom 14 sekunder.

Tel: 08-747 51 70 eller post@booenergi.se

2021-10-21 Insamlad av företaget
    Utmärkt! Ett trevligt bemötande när man ringer och undrar om något.
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Varken bu eller bä då jag inte har eller har haft kontakt med företaget.
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Har inte varit i kontakt med Boo energi
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Vi tycker att ni är väldigt erfarna, ni är också väldigt öppna med vårt kontrakt med er.
    Vi hoppas på att el nätet kan bli billigare.
    Hej,

Tack för ett jättefint betyg.

Det finns en hel del saker som ryms i elnätsavgiften. Vi gör hela tiden avvägningar för att du som bor i vårt nätområde ska få bästa möjliga balans för ett hållbart elnät, med hänsyn till kvalitet, säkerhet och pris.

Faktum är att vi är det elnätsbolag som har Stockholms lägsta elnätsavgifter och ser man till hela Sverige ligger vi också väldigt bra till i jämförelse med andra när det kommer till avgifter.

Elnätsavgiften består av flera olika delar, gå gärna in på vår hemsida och läs mer där vi
    samlat mer information om detta och gjort jämförelser med andra elbolag. www.booenergi.se/prisvart-elnat

Sen förstår vi så klart, att det skulle vara fint med en lägre elnätsavgift.

Du är även alltid välkommen att höra av dig till oss med frågor och funderingar.
    post@booenergi.se eller 08-747 51 70.

2021-10-19 Insamlad av företaget
    1. bra
    2. ni bemöter mig alltid bra, vilka frågor jag än ställer
    3. är elkund hos er

PS. En invändning jag har är att genom att anlita er, stöder
    jag indirekt barncancerfonden. Det gör jag nämligen inte- de
    gör försök på djur och jag är mot djurförsök, så långt det är
    möjligt. Det går, oftast med bättre resultat att testa på celler,
    vilket barncancerforskning mig veterligen inte använder sig
    an.
    Sedan är elpriset på tok för högt, men det vet ni ju redan.
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Väldigt bra svarstid
    Hjälpsamma
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Det blev lite konstigt när jag flyttade till Nacka
    Men ett snabbt och bra bemötande så var problemet borta direkt.
    2021-10-13 Insamlad av företaget
    Sänk elnätsavgiften med vänliga hälsningar
    Hej Isak,

Tack för ditt fina betyg.

I elnätsavgiften som du betalar ingår flera delar:
    1. Vi betalar i vår tur en avgift hos Vattenfall som äger överliggande nät.
    2. Vi arbetar dagligen med drift- och underhåll för ett säkert elnät.
    3. Vi bygger ut! Efterfrågan på el ökar när nya områden byggs.
    4. Vi förbereder för ett smartare elnät som skall klara framtidens energitjänster.
    5. Vi har beredskap, dygnet runt året runt.
    6. Energiskatt, myndighetsavgift och moms.

Vi har samlat mer information om detta och gjort jämförelser med andra elbolag. Läs gärna mer på vår hemsida. www.booenergi.se/prisvart-elnat

post@booenergi.se eller 08-747 51 70.

2021-10-13 Insamlad av företaget
    Ännu inte fått en faktura vilket ev är ngt oroande. I övrigt än så länge inga synpunkter
    Hej Oskar,

Har du möjlighet att skicka ett mejl eller ringa till oss så kikar vi omgående på var din faktura kan ha tagit vägen.

Låt oss undersöka det!

Mejla oss eller ring och uppge ditt kundnummer, personnummer eller adress. Telefon på kontorstid 08-747 51 70 eller e-post.

• 2021-10-11 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande i telefon.
    Bra service när jag ville bli kund.
    2021-10-11 Insamlad av företaget
    Mycket bra kundservice och smidigt att beställa installation av solpaneler!
    2021-10-11 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabb service🙏🏼
    2021-10-11 Insamlad av företaget
    I allmänhet trevligt bemötande. Vid ett flertal tillfällen har jag tyvärr fått felaktig information samt även upplevt dålig ”produkt kännedom”. Kanske är jag krävande men som kund uppskattar jag när det blir rätt utan ytterligare besvär. Detta är anledningen till att betyget endast blir ”Helt ok”.
    Hej Stefan,

Tack för att du skrivit en recension här på Reco.

Jag skulle bli jättetacksam om du kunde höra av dig till mig maria.hultman@booenergi.se eller 070-428 88 85, då jag vill veta var vi brister i kunskap, så vi kan göra det bättre framöver.

Hör gärna av dig om du har tid och tillfälle och berätta mer, så ska vi göra vårt bästa för att utbilda i ämnet.

Maria på Boo Energi
  • 2021-10-11 Insamlad av företaget
    Super bra !
    Inget att anmärka på !
    2021-10-09 Insamlad av företaget
    Vet inte riktigt vad vi pratar om här. Har varit kund hos Boo energi sedan -1983 tror jag med några mycket korta avbrott. Upplevt att det alltid funkat bra med bemötande, information samt att Boo energi heller aldrig varit ett dyrt alternativ. Trivs mycket bra med Boo energi
  • Phionah K
    skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    2021-10-08 Insamlad av företaget
    Jag fick ett bra mottagande från företaget för att kommunicera via telefon eller post och den information som de vidarebefordrar till oss om hur man sparar på elen är alltid hjälpsam eftersom det var min första gång att använda boo -energi, jag är säkert en nöjd kund och behåller upp det goda arbetet.
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    Fantastisk kundservice och gjorde flytten av elavtal hur lätt som helst.
    2021-10-06 Insamlad av företaget
    Jag är faktiskt nöjd med Boo Energi
    2021-10-06 Insamlad av företaget
    Allt har varit bra. Fungerande elleveranser och bra service.
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra bemött. Tack för all hjälp. Allt levererat på tid!
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Jag har bara elnät via Boo energi.
  • Staffan W
    skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Mycket bra och detaljerade samtal när jag ringer in
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Alltid bra service utan onödiga dröjsmål när det har behövts. Det är elnätet jag avser.
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Har hela tiden varit ett positivt bemötande.
    Förväntningar att Boo Energi skulle vara mycket bättre än alla de stora (opersonliga) aktörerna på marknaden.
    Har fungerat mycket bra.
    Personliga möten - lätt att få kontakt med BooEnergi-personalen.

Tjänsten vi köper är energi (el).
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Otroligt bra bemötande, hade inga förväntningar men blev ändå positivt överraskad då företaget följder upp mina frågor och återkopplade snabbt utan at vara påträngande och jobbigt säljande. El via hyresrätten. Verkar vara ett väldigt bra företag. Full pott☺️✌️
    Dyrt, dyrt och dyrt.
    Köper el varje månad. Men snart måste man nog bli egenförsörjande på El.
    Hej Micael,

Ja, september 2021 bjöd på det högsta månadspriset någonsin i Norden.
    Vi tycker Dagens Nyheter gjort en bra analys över varför elpriserna skenar just nu.
    Läs gärna analysen på vår hemsida: www.booenergi.se/nyheter

Vi vill såklart att våra kunder hela tiden ska ha bra elpriser och allt som oftast är vi väldigt konkurrenskraftiga samtidigt som vi är måna om att hålla en fortsatt hög kvalité och miljöprofil.

Vi är en av de elleverantörer som har ett lågt elpris på samtliga produkter. Vi har aldrig dolda avgifter eller andra onödiga andra påslag och vi har alltid generösa avtalsvillkor. Då vi är en ekonomisk förening har vi inga höga avkastningskrav vilket gör att vi kan hålla konkurrenskraftiga priser till alla våra kunder.

Nord Pool Spot är den nordiska elbörsen där producenter av bland annat vatten-, sol-, vind-, kol- och värmekraft säljer energi till oss elhandelsbolag. Vi i vår tur säljer sedan vidare elen till dig som konsument och även företag. Elmarknaden påverkas av omvärlden och av tillgång och efterfrågan som framför allt styrs elpriset av vädret. Jag skickar med en länk till en film där VD för Boo Energi Försäljnings AB mer ingående beskriver hur elpriset fungerar. https://www.youtube.com/watch?v=npgmI6qGmoE

Vi har mer förklarande filmer på vår hemsida, där vi försöker reda ut begreppen kring el, då det är en komplex marknad. https://www.booenergi.se/boo-studion

När det gäller elavtal erbjuder de flesta bolag antingen rörligt eller fast elpris. Vad som är bäst för stunden varierar helt beroende på hur prisbilden sett ut och vad man tror om framtiden. För att slippa göra ett aktivt val och riskera att hamna fel rekommenderar vi Boo-portföljen.

Boo-portföljen är en produkt där vi samlar flera av våra kunders beräknade elvolym till en stor volym. Professionella elhandlare köper el till Boo-portföljen på Elbörsen vid de tidpunkter då de anser att elen är prisvärd. Det ger ett budgeterbart och långsiktigt bra elpris och med låg riskexponering. Skulle du mot förmodan inte vara nöjd har du endast 3 månaders uppsägningstid.

Hör gärna av dig till oss om du vill gå igenom vilken prismodell som passar dig bäst.

2021-10-01 Insamlad av företaget
    Har hittills vare sig utmärkt sig positivt eller negativt då jag bara varit kund en kort tid. Smidig onboarding. Fick man önska något så vore det att de satsade på några lokala elbilsladdare för sina kunder. Efter skurubron så är det dåligt med laddare.
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Toppenbra rakt igenom. Vi är jättenöjda!
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Jag tycker det fungerar bra. Ni gör allt för priserna skall vara bra.
    2021-09-29 Insamlad av företaget
    Bytte tillbaka till Boo Energi efter några år med Telge Energi och tycker att Boo portföljen så här långt känns bra och har sparat pris per månad. Tycker även att det är lätt att komma i kontakt med Er kundtjänst, vilket är mycket bra. Hoppas att det blir lika bra framöver.
    2021-09-29 Insamlad av företaget
    Personalen är bra. Men det är förjävligt att avgifter, skatter och moms är högre än elpriset.
    2021-09-29 Insamlad av företaget
    Personligt och trevligt bemötande.
    Ni uppfyller mina förväntningar på er leverans
    2021-09-27 Insamlad av företaget
    Det tickar o går kan man säga. Allt fungerar som det ska.
    Byte av mätare har skett i sommar friktionsfritt.
    2021-09-27 Insamlad av företaget
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    2021-09-24 Insamlad av företaget
    Bra företag, helt okej priser.
    Köpte löpande elavtal till min lägenhet.
    Det som gjorde mig glad var eran E2E erbjudande, börjat röra mig mer och mer🙏
    2021-09-24 Insamlad av företaget
    Very good service! No problem at all for the moment!
  • 2021-09-24 Insamlad av företaget
    Blev väl bemött av kundtjänst och det var lätt att flytta till nya adressen.
    2021-09-24 Insamlad av företaget
    alltid haft bra dialog mellan oss
  • 2021-09-23 Insamlad av företaget
    Lekande lätt. Allt tydligt. Inga problem.
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    Fick jättemycket hjälp när jag skulle byta elbolag hit, väldigt bra service!
    Ville få lägre elkostnad och det fick jag!
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    Har funkat okej med deras tjänster. Deras app däremot för att kunna mäta hur mycket man rör på sig för att minska sin elfaktura är sämst. Fungerar inte trots ominstallationer, det här är ändå ett av deras säljmoment som de utmanar folk att göra.
    Fungerar i 2 månader sen lägger den av, då kan de inte längre använda den som säljargument med utsagon att du kan sänka din elfaktura.
    Hej Timothy,

Tack för ett bra betyg trots missnöje med vår app.

Vi kan bara bekräfta att vi haft stora problem med vår app till Android telefoner.

Problemt uppstod den 10 maj då Google ändrade sina parametrar gällande GDPR ur programmeringssynpunkt, vilket gjorde att en del android-telefoner (vissa modeller av Samsung, Sony mfl.) nu tappat kontakten och måste startas om.

Vi har tagit fram en lathund för hur man ska gå tillväga för att återansluta appen.

Vi beklagar att det blivit krångligt och att det inte varit så enkelt som det borde vara.

Finns det fortfarande frågor eller funderingar, eller fungerar det fortfarande inte. Ring vår kundservice, så försöker vi lösa det tillsammans.

Boo Energi

Omprogrammeringen har varit omfattande vilket gör att det tagit längre tid än önskat.

De steg ni ”förlorat” finns dock lagrade och kommer komma tillbaka och ni kommer även få er hälsorabatt utbetald för perioden 10 maj och framåt.

Utbetalningen av hälsorabatten sker på augusti alternativt septemberfakturan.
    2021-09-20 Insamlad av företaget
    lite rörigt att sätta upp fakturering autogiro/e-giro i början men nu funkar det även om det dras på autogiro men på booenergi.se står det e-giro.....
    hjälpsam kundtjänst
    bra hemsida med info om förbrukning etc
    bra avtalsformer
    det kommer el i sladdarna, det är ju bra
    Hej Henrik,

Tack för ett fint betyg, trots att du upplevde att vi var lite röriga med att sätta upp faktureringen.

Tack för att du talar om att det står fel på vår hemsida, det vill jag genast justera. Berätta gärna för oss om du hittar felaktigheter om du ändå har oss på tråden, så har vi möjlighet att rätta till.

Tack igen, både för bra betyg och för att du talar om vad vi kan göra bättre.
    2021-09-20 Insamlad av företaget
    Jag har Boo Energi som el-leverantör på två st fastigheter.
    Jag har i blivit bra bemött, men är väldigt besviken på att jag inte kan få E-faktura. Jag tycker att det blir ett extra krångligt moment med att hantera e-post-fakturan.
    //Rolf
    Hej Rolf,

Tack för att du lämnat oss ett omdöme här på Reco.

Vi erbjuder e-faktura, däremot behöver du ta kontakt med din bank för starta e-faktura. När du meddelat dem, meddelar de oss och sedan ska det rulla på.
    På vår hemsida, kan du läsa mer:
    www.booenergi.se/betalservice

Vår kundservice hjälper gärna till om du vill veta mer. Du dem på 08-747 51 70 på kontorstid.

• 2021-09-20 Insamlad av företaget
    Bra info, tydligt, bra alternativ mellan rörligt o bundet.