Boo Energi

Vi utvecklar och underhåller elnätet i Nacka utanför Stockholm. Vi säljer el till och smarta energitjänster till våra kunder som finns i hela Sverige. Alltid med fokus på miljö och kvalité. Vi har sedan 1920 satt våra kunder främst och har för avsikt att fortsätta med vår genuina service i minst 100 år till. Hållbara energilösningar där innovation möter tradition.

Som kund hos oss kan du känna dig trygg. Vi guidar dig till det elavtal som passar dig och dina förutsättningar. Vi har låga marginaler, alltid med generösa avtalsvillkor. Priset vi redovisar är det du betalar, inga extra eller dolda avgifter tillkommer. Våra kunder stannar för att de är nöjda, inte för att de sitter fast i långa avtal.

Utöver 100 % miljömärk el klimatkompenserar vi på Boo Energi extra för de utsläpp som genereras för hela livscykeln vid energiframställningen och lite till. All el från Boo Energi är 110 % klimatpositiv.

Vi hoppas du kommer märka att vi bryr oss lite extra både om vår miljö och våra kunder.

Läs gärna mer på www.booenergi.se

1309 omdömen om Boo Energi

Sedan starten hos Reco 2018
    2023-01-17 Insamlad av företaget
    Är dyrare än konkurrenterna och köper solel med avdrag från spotpris.
    2023-01-11 Insamlad av företaget
    Ja det är inte så mycket jag hör från Boo energi förutom fakturan som kommer varje månad.
    Tack Patrik.

Tack för ditt fina betyg!

Jag hoppas du får vårt nyhetsbrev också, det kommer en gång per månad. Om inte, anmäl dig gärna via länken nedan, så får du aktuell information från oss löpande.

2023-01-11 Insamlad av företaget
    Informationen som är tillgänglig för en privatperson som konsument och producent med solpaneler är tydlig och transparent.
    Boo-portföljen är en utmärkt kombination av rörligt och fast pris
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Helt okej!

Med vänliga hälsningar

Jan
  • 2023-01-10 Insamlad av företaget
    Trevlig personal, bra feedback på frågor, trygg leverantör men tyvärr lite för dyr i pris.
  • 2023-01-10 Insamlad av företaget
    Vara, El- ledning på tomt.
    Smidigt, bra service och god personlig mottagande.
    2023-01-09 Insamlad av företaget
    It really was a fortunate decision that I have changed my contract to Boo Energi from Eon. The rate applied to my contract was far more user friendly and the communication I am having with Boo Energi is a lot smoother. So, I am absolutely happy with Boo Energi and I am keep recommending Boo Energi to my friends.
    2023-01-05 Insamlad av företaget
    Det är ok med boo energi och har inte haft några problem med dom.
    2023-01-05 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande åh bra service,

Man hade ju förväntningar på Billig EL..

Har funkat bra tycker jag...
    2023-01-05 Insamlad av företaget
    Jag har inte haft kontakter med företaget så jag kan inte kommentera på kundservice etc. Inte heller har jag något alternativ för mitt elnät så det är inte så mycket att välja på. Priset för nätet är såklart sjukt dyrt men det är ju mestadels skatter som inte företaget kan påverka. Synd att inte årets (2023) elstöd kan betalas ut via Boo Energi som förra året då den processen fungerade utmärkt.
    2023-01-05 Insamlad av företaget
    Inte så bra hjälp från kundservice. Faktura är omöjligt att förstå och frågar man får man oklart svar
    Hej Majken,

Tack för din återkoppling, även om du inte är nöjd med oss.

Hör gärna av dig och berätta mer vad som är otydligt så hjälper vi gärna till. Det känns som om det kan ha blivit något missförstånd då vi vill hjälpa till när våra kunder ringer.

Mejla gärna eller ring mig, så reder vi ut det som inte är tydligt från vår sida.
    maria.hultman@booenergi.se eller 070-428 88 85.

• 2023-01-03 Insamlad av företaget
    Informativt, transparent och lätt att förstå som lekman, 100% förtroende för Boo Energi.
    2023-01-03 Insamlad av företaget
    Fungerar bra trevligt bemötande när man kontaktar er.
    2023-01-02 Insamlad av företaget
    Enkelt bra support och personal
    2023-01-02 Insamlad av företaget
    Alltid snabb service på telefon och mycket kynnig personal på alla plan.
    2023-01-01 Insamlad av företaget
    Its gott more expensive though!
    2022-12-29 Insamlad av företaget
    Funkat bra och fått hjälp vid några tillfällen. Ni kommer i tid vid besök.
    2022-12-29 Insamlad av företaget
    Väl bemött. Hade inte så mycket förväntningar utan ville försöka få ner min el kostnad och blev rekommenderad att ta Boo Energi. Jag tror jag har delvis rörligt och vi får väl se nu i vinter om det blir någon skillnad från förra året. Jag bor i lägenhet och har ändå hanterbara räkningar som inte skenar iväg.
    2022-12-27 Insamlad av företaget
    Bara mer och mer avgifter. Otydligt och helt tappat den lokala känslan.
    Hej Malena,

Tack för ditt omdöme.

Har du möjlighet att utveckla, vad som är otydligt?

Vi vill vara tydliga och inte svåra att förstå.

Om du har tid, skriv gärna några rader och skicka till mig, eller ring vid tillfälle. Vi tar gärna möjligheten att bättra oss.

Maria Hultman 070 -428 88 85
    maria.hultman@booenergi.se

2022-12-26 Insamlad av företaget
    Personligt. Nöjd kund. Ser fram emot ett möte och prata solceller och annat till vårat kommande husbygge
    2022-12-25 Insamlad av företaget
    Bra och relevant information via mailutskick.
    Framåtlutat företag som satsar på ny teknik.
    2022-12-25 Insamlad av företaget
    Jag är super nöjd med Boo energi. Deras kundservice är så trevlig och löste mina frågor direkt. Jag har ett 2-årigt elavtal och är super nöjd med mitt avtal.
    2022-12-20 Insamlad av företaget
    Är nätkund och tycker att det fungerar bra.
    2022-12-20 Insamlad av företaget
    Bra kundtjänst med trevligt bemötande
  • 2022-12-19 Insamlad av företaget
    Vet inte vad jag ska säga allt är bra
    2022-12-16 Insamlad av företaget
    Positivt bemötande och förtroendeingivande. Uppskattar långsiktigheten!
    2022-12-14 Insamlad av företaget
    Kundservice som svarar direkt, det gjorde att jag bytte till Boo Energi.
    Ni behöver snarast en app som visar förbrukning och i förekommande fall produktion, annars tappar ni kunder till te x Tibber.
    Just nu är det svårt att komma fram till just mitt pris för Boo portföljen.
    Hej Patrik,

Tack för din fina recension och bra input.

Välkommen till Boo Energi. Vi hoppas du kommer trivas hos oss.

Vi har en testversion av vår app Boo-appen som du redan nu kan ladda ner. Sök på Boo Energi i Appstore eller på Google Play. Vi har samlat lite information på www.booenergi.se/appen

Det är en första version som vi har planer på att utveckla löpande.

För närvarande har vi inget bra sätt att visa just ditt pris på Boo-portföljen, detta är något vi ser över och hoppas finna en lösning. Det ställs nya krav på oss i och med att elmarknaden snabbt har förändrats och vi arbetar med att finna lösningar för att förenkla vardagen för våra kunder.

2022-12-14 Insamlad av företaget
    Bästa El-Bolaget i Sverige kan jag säga. De har både El handel och Elnät på ett och samma bolag och billigt El till och med.
    Tack för ditt fin, fina betyg Gaafar. Vad glada vi blir att höra detta, extra mycket i dessa tider.

• 2022-12-14 Insamlad av företaget
    Alltid varit nöjd med Boo energi. Haft er i många många år Har haft ett bundet avtal.
    Tack Ann-Catrin för ditt fina betyg.

2022-12-14 Insamlad av företaget
    Dyrt, vet inte hur ni ligger på marknaden men kommer absolut göra en större och bättre research nästa gång
    Hej Maria,

Tack för att du lämnat en recension till oss här på Reco.

Vi har alltid låga marginaler, utan dolda avgifter till generösa avtalsvillkor. Vi vill att våra kunder stannar för att de är nöjda, inte för att ni är fast i långa avtal. Priset vi redovisar är det du betalar och inga extra avgifter tillkommer. Priset är högt nu, troligtvis blir december den dyraste månaden någonsin. Tyvärr är inte detta något vi rår över.

För närvarande rekommenderar vi vår prismodell Boo-portföljen eller rörligt elpris. Boo-portföljen har ett lugnare och jämnare elpris än rörligt och har sedan starten 2015 haft ett genomsnittspris som varit 10 öre lägre per kWh än ett rörligt elpris.

Har du frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Boo Energi. Vi har en kundtjänst som vi är mycket stolta över även om de för närvarande tar lite längre tid att få svar, då vi har en hög belastning nu när marknaden är som den är.

Hej,
    Jag är kund på Boo Energi sedan länge tillbaka och har planerat att fortsätta vara det. Tidigare i höst skaffade jag Greenelys app för att kunna följa vår elförbrukning och produktion från solpaneler. Fullmakten för att överföra eldata skickades till Boo Energi den 25/9, men fortfarande (den 14/12) har jag inte fått in data till appen.
    Jag har inte för avsikt att byta till Greenelys elavtal, eftersom vårt nuvarande spot-prisavtal med Boo Energi är konkurrenskraftigt. Däremot är det viktigt för mig att få in data i appen, för att kunna ha bättre koll på hur vi förbrukar vår el. Lagen stadgar att eldata måste lämnas ut inom 3 månader och där är vi inte ännu, men jag tror att det vore klokt av Boo Energi att lämna ut data utan fördröjning när kunder ber om det. Annars finns det nog en risk att vissa kunder väljer att byta bolag.
    Mvh Jakob
    Hej Jakob,

Vad bra att du berättade för oss att allt inte gått som tänkt.

Vi har haft problem med överföringen av fullmakter från Greenly. Om du har en fullmakt, mejla den till levbyte.nat@booenergi.se så ordnar vi förstås så du får tillgång till appen.

Om du inte har någon fullmakt, mejla oss ändå, så vi kan komma vidare och lösa detta.

2022-12-09 Insamlad av företaget
    Stegfuntionen fungerar inte och ingen respons på mail….
    Hej Magnus,

Tack för ditt mejl.

Det låter konstigt att du inte fått någon återkoppling från oss. Har du mejlat post@booenergi.se?

Vi har under en längre tid haft hög belastning på vår kundservice, samtidigt så försöker vi se till att alla som mejlar oss får återkoppling.

Vi har under en tid haft en hel del problem med Appen, särskilt för de som har en Android telefon. Vilket förstås skapat frustration för våra användare och även för oss på Boo Energi. Det, tillsammans med andra faktorer, gör att vi beslutat att avsluta "Motionera ner din elräkning tillsammans med Boo Energi". Så i juli fick du din hälsorabatt för sista gången.

Vi ber dig istället reservera istället plats på din telefon för vår nya app som lanseras inom kort. Den kommer göra det enklare för dig att planera din elanvändning och göra det lättare för dig att kunna påverka din elräkning. Vår förhoppning är att den kommer göra mer nytta för dig som kund och hela vårt energisystem.

• 2022-12-04 Insamlad av företaget
    Dyra och haft kontakt med kundtjänst två ggr o de är ganska otrevliga i sitt bemötande.
    Hej Jeanette,

Nu vet inte vi om du syftar till att du tycker vår elnätsavgift eller elhandelsavgift är dyr, det skulle därför vara bra för oss om du hör av dig per telefon 08-747 51 70, så vi har en möjlighet att gå igenom avgifterna för elhandel och elnät tillsammans med dig.

Vår kundtjänst får vanligen mycket bra betyg av våra kunder. Vi beklagar att den du pratat med inte motsvarat dina förväntningar. Vi under en längre period haft ett hög arbetsbelastning på vår kundtjänst i och med det läge energimarknaden befinner sig i. Det försvarar inte vårt bemötande, men kan vara en liten förklaring.

Vi arbetar hela tiden för att våra kunder skall ha rätt elpris, både för vårt elnät och den el du använder. Samtidigt, vill ge våra kunder ett tryggt och säkert elnät, hållbara leveranser och en genuint personlig service.

Elnätavgiften består till stor del av en fast avgift samt att man har en låg rörlig avgift. Fördelningen är på detta sätt då Elnätbolagets uppgift är att utveckla, underhålla och säkerställa att all el kommer fram på bästa möjliga sätt till respektive fastighet och utveckla nätets kapacitet för framtida efterfrågan.
    Elkostnaden för elleveransen är olika från elleverantör till elleverantör. Här tänker olika bolag olika och tar ut den marginal som krävs för sin verksamhet på olika sätt. Därför är det viktigt att jämföra hela elkostnaden vid jämförelser bolag emellan. Det vill säga den fasta avgiften, elkostnad, elcertifikatsavgift och påslag. När det gäller elavtal erbjuder vi liksom de flesta andra bolag antingen rörligt eller fast elpris. Vad som är bäst för stunden varierar helt beroende på hur prisbilden sett ut och vad man tror om framtiden. För att slippa göra ett aktivt val och riskera att hamna fel rekommenderar vi Boo-portföljen.
    Boo-portföljen är en produkt där vi samlar fler av våra kunders beräknade elvolym till en stor volym, på samma sätt som de stora industrierna köper el. Professionella elhandlare köper el på elbörsen när de anser att priset är lågt.

Du är välkommen att ringa eller besöka oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig till lägre elkostnader.

2022-12-04 Insamlad av företaget
    Utmärkt service, bra kundtjänst och rimliga priser
  • 2022-12-02 Insamlad av företaget
    Elabonnemang. Helt OK bolag, men klart är att all el och abonnemang alltid har varit dyra oavsett bolag. Fördel bor i närområde, trevligt med lokalt bolag.
    2022-12-01 Insamlad av företaget
    Har inget att klaga på. Skulle kunna vara lite snabbare att kommunicera på hemsida eller sociala medier när det uppstår avbrott.
    Hej Herman,

Tack för att du gett oss ett omdöme här på Reco.

Vi arbetar med att få till ett digitalt flöde och för att kunna kommunicera snabbare när det blir avbrott. Vi hoppas kunna presentera en lösning inte alltför långt bort.

2022-11-29 Insamlad av företaget
    Boo Energi har alltid ett professionellt och positivt bemötande i kontakten med mig som kund.
    2022-11-28 Insamlad av företaget
    Fick problem med strömmen i samband med snöovädret som va nyligen och Boo Energi
    Såg till att jag hade ström igen på 4 timmar så ett Jätte tack till grabbarna på fältet / Kenneth
  • 2022-11-27 Insamlad av företaget
    Lokalt elbolag som drivs seriöst och alltid rycker ut när man behöver hjälp.
    Tack Kristofer för att du lämnat en recension om oss här på Reco. En femma dessutom, det värmer mycket, särskilt så här i adventstider.

Mvh Boo Energi
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Bra att ha att göra med lite svårt att få tag på folk ibland bara 😊
    Hej Erica,

Tack för att du tagit dig tid att ge oss en recension här på reco. Vi vet att har varit svåra att få tag i oss, då vi länge haft ett högt tryck på grund av den elmarknad som råder just nu. Vi hoppas att det snart blir lite mer som vanligt igen.

Tack för ditt fina betyg, det gör oss så stolta!

2022-11-24 Insamlad av företaget
    Trevligt och bra bemötande med rätt pris
    Tack Daniel för att du tog dig tid och ännu mer tack för ditt fina betyg!

Vänliga hälsningar, Boo Energi
  • 2022-11-23 Insamlad av företaget
    Trevlig information via mail. I övrigt har jag inte behövt vara i kontakt med dem.
    Hej Madeleine,

Stort tack för ditt fina betyg och för att du berättar vad du tycker. Det hjälper oss mycket och när det är positivt blir vi förstås extra glada.

Mvh Boo Energi
    2022-11-22 Insamlad av företaget
    Svara snabbt på frågor. Enkelt att komma i kontakt med.
    2022-11-22 Insamlad av företaget
    Jag blir alltid bemött med mycket servicekänsla hos boo Energi. Jag har förväntan att få information gällande rådande energiläge och det har jag även fått. Samt tips därtill. Jag tycker det märks att företaget verkar och säljer lokalt. Upplever en ”familjär” känsla när jag ringer.
    Tycker även att Boo energi föregår med mycket gott exempel. Jättarna har en del att lära.
    Fortsätt så så förblir jag trogen kund👍!
    2022-11-22 Insamlad av företaget
    Personlig och professionell hantering av frågor som rört egen installation av solceller.
    2022-11-20 Insamlad av företaget
    Friktionsfritt . Då jag ej haft ngn kontakt med ngn på företaget på flera år. Gick Smidigt att förnya avtalet sist brevledes..
    2022-11-20 Insamlad av företaget
    Väldigt dålig info, inget bemötande alls.
    Förväntat mer info vid inflytt/byte av lev.

Anser företaget bör bli mer informativa och ”välkomnande”, då kund har en sådan förväntan
    Hej Wahlter,

Vad tråkigt att du varken fått den information eller det bemötande du förväntat.

Det känns som om det i ditt fall varit något som felat då din beskrivning inte är något vi känner igen oss i. Dock så har vi under en längre period haft ett högt tryck på vår verksamhet i och med läget på energimarknaden.

Boo Energi.
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Jag tycker det är lite dyrt med el om man jämför med vänner som har andra bolag som dragit ledningar till dem. Men utöver priset är jag nöjd.
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Bra kundservice! Saknar app för kontinuerlig förbrukningsdata. Hade varit användbart för oss med timpris.
    Hej Magnus,

Tack för ditt fina betyg och för att du tagit dig tid att skriva den!
    Vi håller för närvarande på att testa vår nya App. Den har tyvärr tagit längre tid än vi trodde från början.

Håll ut, snart kommer den! Vänliga hälsningar,
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Vill man ha el levererar dom el
    Tack Simon för att du tog dig tid att ge oss en recension här på Reco och ett fint betyg dessutom. Det värmer oss alla på Boo Energi.