Har varit medlem i Boo Energi (Boo Elverk) sedan 60 talet. Känns ganska tryggt.
Boo Energi
Om företaget
Boo Energi är indelat i elnät, elhandel, energitjänster och entreprenadtjänster. Vi har sedan 1920 tagit hand om våra kunder med en nära och genuin service med fokus på miljö och kvalité. Nätområdet täcker Saltsjö-Boo i Nacka samt delar av Vaxholm och Värmdö kommun. När det kommer till elavtal har vi har alltid prisvärd...
1595 omdömen om Boo Energi
Sedan starten hos Reco 2018
Eftersom jag har ett sommarhus i Kummelnäs är Boo Energi ett naturligtl val. Elen fungerar bra och åtgången ligger lågt eftersom det är ett sommarviste.
Välskött, trevligt bemötande.,avgifterna bra i jämförelse med andra bolag. Lokala bolagbör gynnas !!
Har i mer än 50 år varit kund hos Boo Energi och alltid haft en god relation och blivit bemött på ett föredömligt sätt vid mina kontakter. Boo Energi levererar el till min fastighet i Nacka kommun och har hittills skött leveranserna på ett bra sätt.
Ingen klar kontakt med Bo energi Tore Södermark
Jag upplever väldigt positivt att ha min elleverantör nära. Får alltid svar när jag ringer. Har alltid haft bra kontakt med Boo energi. Jag är nöjd. Mvh Ove Wiklund
Hitintills har det alltid fungerat med kontakter och fakturor. Har inte hadt så mycket kontakt egentligen men elen kommer fram till våra 3 tomter på Tegelön.
Det är lätt att komma fram till Er och som regel får jag snabba svar på mina frågor. De uppgifter som finns på fakturan är bra och jag ser hur vi i familjen lyckas med att spara el t.ex. Bo portföljen är som regel bra men den fungerade inte vid de snabba prisökningarna på el i marknaden, fanns det ingen avtalsklausul som kunde lösa ut vid oförutsedde prisändringar? Jag ser fram mot fortsatt samarbete i god anda.
Hej Per-Arne, Tack för ditt fina betyg och recension. När det kommer till Boo-portföljen, så görs det prissäkringar löpande. Våra elhandlare som arbetar med elinköp på heltid prissäkrar elen när de tror att tillfället är rätt. Detta för att skapa ett lugnare och förhoppningsvis lägre pris gentemot rörligt elpris. I Boo-portföljen prissäkrar vi elen upp till 3 år framåt i tiden och elhandlarna tar hänsyn till vad som händer på elmarknaden, politik, väder och världens händelser i stort. I början på december pratades...
Fick vänligt bemötande och svar på min fråga
Trevligt bemötande Hyfsade priser inga problem
Vid anslutning till Boo-portföljen i fjol höst framgick det dåligt att en 20 månader lång marknadsprisanpassning på 1 kr/kwh skulle ske. Med en årlig förbrukning på 16000 kw är det påslag på 26.700 kr.
Hej Håkan, Tack för din kommentar. När vi samlar ihop volymer inför kommande leveransstarter måste vi utföra prissäkringar motsvarande den procentuella volym som ligger i portföljen, så att de kunder som redan ligger i portföljen inte ska ta del av elmarknadens läge då de kommer in nya kunder i portföljen. Då prissäkringar utförs efter att avtal tecknats, kan vi inte veta storleken på marknadsprisanpassningen i förväg. Vi vet däremot att marknadsprisanpassningen håller i sig i ca 20 månader. Marknadsprisanpassning kan...
Jag har varit kund i över 50 år och jag har alltid fått leverans av el klanderfritt. Tack Boo Energi
Hej Bjarne, Tack för ditt fina betyg och omdöme. Det värmer oss mycket! Mvh Boo Energi
Mycket trevlig personal, känns lagom familjär. Elen fungerar så klart och priset är inte helt företagets påhitt. Avskräckande ibland men bara att betala och vara glad att B E fungerar så bra.
Har haft fastprisavtal hos Boo Energi från maj 2011 utan några som hellst problen. Kommer nog teckna nytt avtal nu i höst. Uppskattar Boo Energis Nyhetsbrev med nyttig info, om priser, tipps och händelser i företaget. Mvh Roland
Har bra erfarenhet, mycket nöjd
nmnmnmnmnmnmnmnl mnnnnllmlmlghjklöäfghjklöäfghjklöä
Bra löpande information om vad som händer på elmarknaden generellt och lokalt. Tydlig specifikation av fakturor. Har installerat solceller via Boo Energis administration.
Bra och snabb kundservice. Kommer snabbt och åtgärdar ev. fel.
Har intet haft någpn kontakt . Har ingen synpunkt.
Boo Energi är förmodligen ett av Sveriges trevligaste och justaste elbolag
Stort tack Bernt för din fina recension. Vi blir förstås enormt glada över att höra detta. Trevlig Sommar! Mvh Boo Energi
Jag har sällan kontakt med företaget
Bra och tydlig information, Vi har solceller genom CellSolar sedan 2018 och numera är vi väldigt nöjda med hur elförbrukning/elproduktion redovisas på fakturorna,
Väl bemött. Att elkostnader skulle ligga på en rimlig nivå och bra information.
Boo Energi har alltid levt upp till mina förväntningar.. Jag är mycket glad över att företaget finns på elmarknaden för företaget behövs verkligen där. Jag har en fritidsfastighet i en annan kommun där jag måste betala elnätsavgift till ett annat elbolag och kan därmed se hur olika företag sköts och agerar när de är monopolister.
Mkt bra bemötande och fortlöpande god information. Månadsrapporterna är tydliga och informativa. Bättre än vad tidigare fått från något annat företag.
seriösa, har varit kund sedan början av 80-talet och har varit nöjd
Jag är kund till Boo Energi och får min månatliga elräkning. I övrigt har jag (som är pensionär). inga särskilda kontakter med företaget och därför inga värderingar av effektiviteten
Mycket gott bemötande och god service. Rask och bra fixande av elproblem. I dessa eländiga eltider senaste åren tror jag att Boo Energi gjort i huvudsak allt man kan begära. Självklart gillar väl ingen höjningar på nätsidan där de själva styr och motiverar. Vi är både nät-och förbrukningskund
Min kontakt med Boo Energi har genom alla de gågna åren varit utmärkt och bekymmersfri. Mvh Ulf
Boo Energi är mycket servicevänliga. Hade problem att autogirot inte fungerade men tack vare Boo så löste det sig och nu fungerar betalningarna som de ska. Blev vänligt och snabbt bemött. Får också bra information om läget på elmarknaden och elpriset. Det tackar jag för Vänliga hälsningar Håkan Norbäck
Betyget gäller att ni juger om priset på portföljen, som var otroligt hög, jämfört med rörligt pris, och dåliga bortförklaringar!
Hej Nils, Det är tråkigt att du uppfattar det som att vi ljuger om priset på Boo-portföljen. På vår hemsida och i våra nyhetsbrev så redovisar vi genomsnittspriset för våra Boo-portföljskunder. Om du har ett högre pris än vår genomsnittskund, så beror det på två saker: 1.Hur du använder elen, alltså på vilka tider. Vanligtvis är elen som billigast mellan klockan 06-23 och ju mer el man kan flytta till dessa tider, desto lägre blir ditt unika elpris (precis som för rörligt elpris). 2. När du ansluter till Boo-portföljen...
har inte haft behov av att kontakta vilket är positivt
Lätt att ha kontakt med Boo Energi. Alltid välbemött
Det jag först tänker på är - när jag ringer får jag omedelbart kontakt med en verklig person. Jag behöver inte välja mellan 5-10 alternativ och klicka mig vidare för att få kontakt. Informationen jag får via mejl upplever jag som tydlig och lättläst för en snart 82 årig dam. Jag är nöjd!
Bra koll på elpriser. Trevlig personal
Vid ex. telefonsamtal med Boo Energi - Alltid svar av allert personal, som lyssnar in vad jag/kunden vill och sedan söker ordna det som jag vill på det bästa sätt
Min far blev medlem 1938 då företaget hette "Boo Elektriska Distributionsförening" Jag tog över 1969 då namnet var Boo Elverk. Nu är det Boo Energi som gäller. Under år som gått har ett flertal bolag försökt att få mej som kund. De har aldrig varit tal om att byta el-leverantör. Har alltid blivit väl omhändertagen av kunnig och trevlig personal. Nyhetsbreven som mailas är utförliga och lärorika. Jag förväntar mig att Boo Energi fortsätter arbetet med att vi som är kunder ska ha så bra och billigt el som är möjligt. Jag...
Jag har blivit mycket väl och personligt mottagen.
Boo Energi har rimliga priser och bra info!
Inom den brf där jag bor har vi länge haft Booportföljen som avtal. När samfälligheten inom området valde Boo Energi som elleverantör fick all brf ett erbjudande om rabatt vid tecknande av avtal. Med tanke på min positiva upplevelse som styrelsemedlem i brf valde jag att teckna avtal med Boo Energi efter tre år med Mälarenergi. Jag valde Booportföljen, som jag tycker är ett tilltalande alternativ. Har följt kostnadsutvecklingen under det senaste året och känner att jag gjort ett bra val. Dessutom får jag bra statistik vad gäller förbrukningen.
Bra leverantör. Smidig hantering.
Har bra erfarenhet men slutade med Boo i september 2022!
Hej Anita, Tack för ditt fina betyg. Vi är glada för att du haft bra erfarenheter. Trist att du inte är kvar hos oss. Du vet väl att du kan välja oss även om du inte bor i Boo? Varmt välkommen att höra av dig till oss om du vill att vi kikar på dina förutsättningar. post@booenergi.se eller 08-747 51 70. Vänliga hälsningar, Boo Energi
Tyvärr är Lars avliden sedan 31 oktober.. Det är jag hans hustru Solveig som nu står för avtalet med Boo Energi. Jag blir mycket bra bemött. Vi har haft Boo Energi i 40 år.
Ganska ny kund men valet gjordes p.g.a. rekommendationer, har inte blivit besviken, helnöjd!!
Lokalt elbolag där jag är medlem. Upplever dem som seiiösa.
Helt ok under många år. Önskar dock något mer personlig info om .mitt avtal så att det är optimalt.
Hej Stig, Tack för ditt fina betyg. Vi går gärna igenom avtalet mer ingående tillsammans med dig. Du kan alltid ringa vår kundservice, de har öppet mellan 09:00-15:00, det är sällan du behöver vänta i kö. Vill du även boka ett möte med vår kundservice hos oss här på Värmdövägen. Du når oss på telefon: 08-747 51 70 eller e-post: post@booenergi.se Mvh Boo Energi
Aldrig några problem har det varit under den tiden jag varit kund
Abonnent sedan 50 år och helnöjd
Företaget fungerar bra. Svårt att kunna själv jämföra pris alternativet. De är inte det billigaste alternativet.
har haft boo energi i många år har alltid varit nöjd och är nöjd blir alltid trevligt bemött