Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo — Visa karta

Vi är Sveriges hälsosammaste energibolag!

Nära och genuint bra service:
- Snart 100-årigt bolag med väldigt gott renommé.
- Årets Nackaföretag 2019.
- Mycket väl godkänt i en stor kundundersökning 2017.
- Boo-fonden stödjer föreningslivet, via fonden har vi hjälpt hundratals utövare.

100% miljömärkt el till ett utmärkt pris och generösa avtalsvillkor.
- All el vi säljer är 100% producerad från förnyelsebara källor så som sol, vind och
vatten.
- Vi levererar tydligt redovisade priser med låga marginaler och generösa avtalsvillkor
där du som kund får den avtalsform som passar din verksamhet bäst.
- Hos Boo Energi är man kund för att man gillar oss. Inte för att man sitter fast i
krångliga och långa avtal.

Sveriges hälsosammaste energibolag:
Boo Energi är det enda energibolag i världen där du kan träna ner ditt eget hushålls elräkning! Via appen E2E omvandlas era förbrända kalorier till kWh, 860kcal = 1kWh!

Boo-Portföljen
Vår favoritprodukt Boo-Portföljen är en mix av rörligt och bundet elpris till utmärkta villkor. Gå in på vår hemsida och se vilken prismodell som passar dig bäst.

Läs vad 775 kunder tycker om Boo Energi

• 2019-05-07

Halit K skrev om Boo Energi
    Boo energi är en total leverantör för elen. Jag tycker att fasta avgifter är onödig, både nätet och el leveransen borde vara fastavgiftfria. Läs mer
    2019-05-21 Maria H svarar Halit K
    Hej Halit,

Tack för dina synpunkter. Det känns såklart inte kul med fasta avgifter då man inte kan påverka dessa. Vi ska ge dig så bra svar som möjligt till varför vi har fasta avgifter.

Elnätavgiften består till stor del av en fast avgift samt att man har en låg rörlig avgift. Fördelningen är på detta sätt då Elnätbolagets uppgift är att utveckla, underhålla och säkerställa att all el kommer fram på bästa möjliga sätt till respektive fastighet. Därmed måste man veta intäkterna på ett mer stabilt sätt än vad intäkterna kan bli om man endast har en rörlig avgift. Boo Energis elnätavgifter är bland landets lägsta nätavgifter.

Elkostnaden för elleveransen är olika från elleverantör till elleverantör. Här tänker olika bolag olika och tar ut den marginal som krävs för sin verksamhet på olika sätt. Därför är det viktigt att jämföra hela elkostnaden vid jämförelser bolag emellan. Det vill säga den fasta avgiften, elkostnad, elcertifikatsavgift och påslag. Boo Energi har en låg till medelnivå på fasta kostnaden samt ett lågt rörligt påslag för elkostnaden. Ett exempel är att om en lägenhetskund som gör av med 3 000 kWh/år och vi har ett påslag på 1,5 öre/kWh innebär det 45 kronor som ska räcka till alla hantering av kunden (fakturautskick, kundservice, systemkostnader, löner, kontorslokaler osv). Därför måste vi ta en fast avgift för att säkerställa att vi kan bedriva vår verksamhet.

Vi rekommenderar följande tre länkar för att ge dig mer information om Boo Energis verksamhet.
    https://www.booenergi.se/boo-studion - Här visar vi olika intressanta filmer kopplat till el.
    https://www.booenergi.se/varfor-boo-energi - Här kan du kortfattat läsa om Boo Energi och våra tjänster
    https://www.booenergi.se/trana-ner-din-elrakning - Här kan du läsa om hur vi omvandlar dina kalorier till kWh för att sedan räkna av dessa på din elräkning.

Hoppas du är nöjd med den återkoppling vi ger dig även om de fasta avgifterna finns kvar.

Du är välkommen att ringa eller besöka oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig till lägre elkostnader.

Bästa hälsningar
  • 2019-04-25

Anders B skrev om Boo Energi
    Handlade om både köp av el och sälj av el från våra nyinstallerade solceller på taket,så det blev lite rörigt i början. Inte så lätt att få ihop det med många inblandade leverantörer, men nu fungerar det bra.

Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
    2019-05-13 Maria H svarar Anders B
    Hej Anders,

Tack för att du lämnat oss ett fint betyg och synpunkt här på Reco.

Vi är medvetna om att det finns förbättringspotential kring administration och kommunikation när det kommer till solceller. Det är relativt nytt, många inblandade och många delar när det kommer till solpaneler. Vår förhoppning är att vi kommer bli bättre och bättre och vi ser över löpande hur vi kan förbättra processerna internt.

Vi ber dig att så fort det finns oklarheter eller funderingar, meddela oss, så vi har möjlighet att rätta till och även finna väger till hur vi kan bli duktigare och enklare.

Tack för ett kanonfint betyg trots att det varit lite rörigt.

• 2019-04-25

Promotion I Boo Ab P skrev om Boo Energi
    Köper el
    alltid ett trevligt bemötande av personalen. Läs mer
  • 2019-04-24

Robert T skrev om Boo Energi
    Alltid snabbt och trevligt bemötande! Läs mer
  • Johan D

2019-04-24

Johan D skrev om Boo Energi
    Fungerande elleveranser, bra kundtjänst Läs mer
  • 2019-04-24

Ab P skrev om Boo Energi
    Vi är kund hos Boo Energi och tycker dem sköter sitt uppdrag väl o ser efter kundens intresse! Läs mer

Baggenstäket B skrev om Boo Energi
    Enkelt att ha att göra med - känns lokala Läs mer

Birgitta J skrev om Boo Energi
    Boo Energi har alltid varit snabba, trevliga och tillmötesgående i alla kontakter vi haft under åren. Läs mer
  • Latynia Fastigheter Ab L

2019-04-23

Latynia Fastigheter Ab L skrev om Boo Energi
    Topp i kundtjänst och service nivå , bra priser på el utan krångel ,
    högt miljö- och framtidstänk inom Boo Energi uppskattas./Greger Läs mer

Jts Rörservice Ab J skrev om Boo Energi
    Vår el-leverantör på företaget. Fungerar utmärkt! Läs mer

Bulan Konsult Ab B skrev om Boo Energi
    Köper el av Boo Energi och det fungerar utmärkt. Läs mer

Antony B skrev om Boo Energi
    Bra bolag med alla el kostader i samma faktura. Läs mer

Discap Sweden Ab D skrev om Boo Energi
    Eftersom jag endast köper el av ett elbolag landet ju inte bli annat. Läs mer
    2019-05-21 Maria H svarar Discap Sweden Ab D
    Hej,

Vi tackar dig för ett fint betyg och ber dig att höra av dig till oss så fort du har frågor eller funderingar.

Daniel R skrev om Boo Energi
    Bra och trevlig service. Vi fick den hjälp vi behövde Läs mer

Ivar N skrev om Boo Energi
    Köper min el från Boo Energi, har alltid fått toppenservice och bra pris. Läs mer

Fredrik S skrev om Boo Energi
    Snabb service och trevlig bemötande. Läs mer

Samf.förening H skrev om Boo Energi
    Booportföljen till vägbelysningen i Hagabergs samfällighetsförening

Perfekt bemötande och servicevilja på alla sätt och vis. Läs mer

Bo J skrev om Boo Energi
    Energi på plats precis när vi behöver till vår lilla pump Kransborren Läs mer

Oskar K skrev om Boo Energi
    Aldrig varit i närheten av att betala den summan i månaden för elförsörjning. Kommer byta fortast möjligt! Läs mer
    2019-04-19 Maria H svarar Oskar K
    Hej Oskar,

Vad bra att du givit oss en kommentar här på Reco, så vi har möjlighet att bemöta.

Om du precis flyttat in och inte gjort ett val, får du en så kallad anvisningsleverans som har ett högre pris än om aktivt gör ett val av elavtal. Viktigt är att välja rörligt pris, fast pris eller vår favorit Boo-Portföljen. Gå gärna in på vår hemsida och jämför för att se vilken modell som passar dig bäst.

När vi är tillbaka på tisdag är du även varmt välkommen att höra av dig till oss, så kan vi tillsammans titta på vad som passar dig bäst, 08-747 51 70.

Glad Påsk!

Vänliga hälsningar,
  • 2019-04-18

Christian E skrev om Boo Energi
    Helt ok. Har inga särskilda förväntningar på Boo Energi. Läs mer
  • 2019-04-17

Michael M skrev om Boo Energi
    They provide the electricity for my flat. They do a fine job Läs mer
  • 2019-04-17

Sten G skrev om Boo Energi
    Väl bemött och bra rådgivning, rådgivare kunde presentera både för- och nackdelar med solceller Läs mer
  • 2019-04-16

Brukshundklubb N skrev om Boo Energi
    Vi har vid flera tillfällen tagit hjälp och uppgraderat vår belysning på våra träningsplaner. Läs mer
  • 2019-04-16

Christer B skrev om Boo Energi
    Alltid vänliga och tillmötesgående när man kontaktar Läs mer
  • 2019-04-15

Maureen S skrev om Boo Energi
    One more time föra kom bort?? Boo Energi det finns inte bättre. Modern proffesionellt trevlig bemött. Satsa på rätt saker. Båda bra för miljo under IOK alla sätt. Tänka korrekt båda föra nu och för framtid. 👍👍👍👍👍💐 Läs mer
    2019-05-13 Maria H svarar Maureen S
    Hej Maureen,

Vilket betyg vi fått av dig, tack, det betyder så enormt mycket för oss!

• Jml Utveckling

2019-04-15

Jml Utveckling skrev om Boo Energi
    Snabba svar och alltid korrekt bemötande.
    Mycket prisvärd elleverantör! Läs mer
  • 2019-04-15

Christina V skrev om Boo Energi
    Har alltid fått ett bra bemötande vid telefon kontakt
    och varit nöjda. Läs mer
  • Henrik D

2019-04-15

Henrik D skrev om Boo Energi
    Tydliga, öppna och trevliga. Mycket bra! Läs mer
  • 2019-04-13

Björn A skrev om Boo Energi
    Enkla att kontakta, bra service och tjänster! Läs mer

Jonas S skrev om Boo Energi
    En bra, lokal el-leverantör med bra service och relativt låga priser.
    Miljömedvetet agerande och erbjuder kunderna ansvarsfull el och bra tips och produkter som främjar energisparandet.
    Jag rekommenderar gärna Boo energi. Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Jonas S
    Hej Jonas,

Tusen tack för ett bra betyg och att du delar med dig av dina erfarenheter. Det glädjer oss!

Tom N skrev om Boo Energi
    elavtal. allt gick mycket smidigt och blev välbemött! Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Tom N
    Hej Tom,

Tack för ett jättefint betyg.

Eva H skrev om Boo Energi
    Enkelt att se vilken förbrukning vi har och jämföra med tidigare perioder. Bra service och ytterst sällan fel. Det mesta sköts väldigt vänligt och smidigt Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Eva H
    Hej Eva,

Stort tack för en 5:a!

Skulle det vara något du saknar, eller skulle vilja att vi informerar om . Tipsa oss gärna på post@booenergi.se.

Ann-christine H skrev om Boo Energi
    Aldrig några problem. Personalen alltid hjälpsamma. Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Ann-christine H
    Hej Ann-Christine,

Stort tack för att du rekommenderat oss här på Reco och för ett kanonfint betyg.

• 2019-04-10

Bengt S skrev om Boo Energi
    Kontakt i tjänsten på ett mycket bra o proffsigt sätt även väldigt trevlig personal Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Bengt S
    Hej Bengt,

Vad glada vi blir över ett så fint betyg. Tack!

• 2019-04-10

Anette R skrev om Boo Energi
    Bästa energibolaget - lokalt och bra service! Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Anette R
    Hej Anette,

Vilket betyg. Tack så mycket det stärker oss.

• 2019-04-09

Bertil H skrev om Boo Energi
    Jag har köpt en massa elektroner och dom har varit pigga och aktiva Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Bertil H
    Hej Bertil,

Tusen tack för toppbetyg!
    Jag gillar även din skrivelse. Jag tolkar det som vi har både pigg energi och personal, och det stämmer ju.

• 2019-04-09

Göran W skrev om Boo Energi
    Nätleverantör med ensamrätt. Trevligt personligt bemötande. Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Göran W
    Hej Göran,

Tack för ett fint betyg!

Du vet väl att du även kan bli medlem eftersom du har turen att bo i Boo Energis nätområde. Som andelsägare och medlem har du möjlighet att påverka föreningens verksamhet och samtidigt bevaka dina egna intressen. Dessutom har du en chans till återbäring varje år.

Vill du veta mer är du varmt välkommen att höra av dig till oss eller läsa mer på vår hemsida.

• Cathrine E

2019-04-09

Cathrine E skrev om Boo Energi
    El förbrukning för varvsverksamhet Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Cathrine E
    Hej Cathrine,

Stort tack för att du rekommenderat oss här på Reco.

• 2019-04-08

Brf Saltsjöqvarn Nr 1 B skrev om Boo Energi
    Väl bemöten och får alltid svar på frågor och bra elpriser Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Brf Saltsjöqvarn Nr 1 B
    Hej,

Stort tack för en fin rekommendation, det stärker oss.

Varmt välkomna att höra av er till oss, om ni har funderingar eller det finns information ni saknar eller skulle ha glädje av.

• 2019-04-07

Anders D skrev om Boo Energi
    Köper el av Boo Energi. Bra och snabb service och bra priser om man verkligen kollar upp och jämför alla avgifter som finns i elpriset. Trevlig personal. Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Anders D
    Hej Anders,

Tack för ett toppenfint betyg.

Vi tål att jämföras, vi har inga dolda avgifter och vi har generösa avtalsvillkor. Därför blir vi extra glada att du noterat att vi även har ett utmärkt elpris.

Vänliga hälsningar,
  • 2019-04-06

Sisko A skrev om Boo Energi
    Har haft Boo energi sedan 1998 inte haft några problem med el till huset fått bra information bra service trevlig personal när det behövts nöjd kund Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Sisko A
    Hej Sisko,

Tack för ett kanonfint betyg och för att du varit oss trogen i över 20 år!

Vänliga hälsningar

Inger B skrev om Boo Energi
    Jag köper hushålls-el av Boo Energi och det har fungerat alltid utmärkt till bra pris och jag har fått fint och proffsigt bemötande. Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Inger B
    Hej Inger,

Jättestort tack för en glädjande femma som vi förstås blir glada för.

Mattias H skrev om Boo Energi
    Inget strul under de många år som vi haft Boo Energi. Läs mer
    2019-04-11 Maria H svarar Mattias H
    Hej Mattias,

Tack för ett kanonbetyg, det glädjer oss mycket.

Bengt O skrev om Boo Energi
    Varit kund sedan 1970 och är nöjd. Läs mer
    2019-04-05 Maria H svarar Bengt O
    Hej Bengt!

Stort tack för det fina superbetyget, för att du delar med dig och för att du är oss trogen.

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning

Peter P skrev om Boo Energi
    Bakåtsträvare. Följer inte med i utvecklingen. Bryr sig inte om sina kunder, usel kundvård. Läs mer
    2019-04-05 Maria H svarar Peter P
    Hej Peter,

Tack för ditt omdöme här på Reco.

Här ser det ut som att vi av någon anledning misslyckats totalt i vår kommunikation , vilket förstås inte är bra. Samtidigt är vi tacksamma för att du informerar oss så vi kan bli bättre och reda ut vad som hänt.

Boo Energi är väldigt tydliga med att vara ett föredöme inom energibranschen både gällande utveckling, öppenhet och service. Om någon kund, oavsett storlek, känner att vi brister i något är det viktigt att vi får kontakt så vi kan lyssna och se hur vi kan göra för en eventuell förbättring.

Vi vill såklart komma i kontakt med dig för att se vad som gått fel och när det skedde.
    Då vi har tre företag inom bolaget har vi även tre ytterst ansvariga för respektive område (elnät, försäljning och entreprenad).

Ring gärna mig så ska jag leda dig till rätt person och därmed hoppas på att vi kan komma varandra närmre. Jag heter Maria Hultman och mitt telefonnummer är
    08-747 51 67.

Ser fram emot en viktig återkoppling.

Med vänlig hälsning

Camilla G skrev om Boo Energi
    Elen funkar.
    Får dock inte appen att funka så man kan få avdrag på elräkning när man rör sig. Störigt eftersom jag jobbar som brevbärare o inte är stilla så mycket på dagarna... Läs mer
    2019-04-04 Maria H svarar Camilla G
    Hej Camilla,

Tack för att du rekommenderat oss här på Reco.

Vänligen skicka oss ett mejl med ditt namn och e-post och berätta att du inte får appen att fungera, så kan vi undersöka vad det är som gör att vår app "E2E Boo Energi" inte fungerar.

Vi hörs vidare!

Samf.förening K skrev om Boo Energi
    Knarrnäs Samfällighetsförening köper el till pumpar i vårt område.
    Samarbete med Boo Energi har varit bra genom åren. Läs mer
  • Lars T

2019-04-03

Lars T skrev om Boo Energi
    Alltid bra bemötande och snabb hjälp. Läs mer
  • 2019-04-03

Michael M skrev om Boo Energi
    Alltid varit trevliga och serviceinriktade vid kontakt. Läs mer
  • 2019-04-01

Britt-marie L skrev om Boo Energi
    Jag tycker att informationen är tydlig. Jag uppskattar ert miljöengagemang och att jag kan få 100% grön el. Läs mer
    2019-04-02 Maria H svarar Britt-marie L
    Hej Britt-Marie,

Stort tack för din fina rekommendation och toppbetyg. Vi strävar efter att vara tydliga och blir förstås glada när du tycker att vi är det. Varmt välkommen att höra av dig till oss om det är något du saknar eller tycker vi kan göra än bättre.

Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo