Boo Energi

Boo Energi

Vi hoppas att våra kunder märker att vi bryr oss lite extra om vår miljö, vår hälsa och våra kunder.

All el från oss är 100% miljömärkt och 110% klimatpositiv.
- All el vi säljer är 100% producerad från förnyelsebara källor (sol, vind, vatten och biobränsle).

- Samtidigt klimatkompenserar vi, vilket betyder att all el du köper av oss minskar koldioxidutsläppen globalt. Du bidrar till ett positivt klimatavtryck, läs gärna mer på booenergi.se/klimatpositiv

Som kund hos oss minskar vi din elkostnad för varje steg du tar.
- Ladda ner vår app ”E2E Boo Energi” och vi omvandlar dina kalorier till kilowattimmar som vi sedan drar av som en hälsorabatt på din elräkning.
- 860 kcal = 1 kWh ni kan vara upp till fem användare per kundnummer.

Vi vill väl och ser till att du alltid har rätt pris och generösa avtalsvillkor.
- Vi har betyget ”Mycket väl godkänd” i våra kundundersökningar och 2019 blev vi utsedda till Årets Nackaföretag.
- Vi svarar på i snitt 14 sekunder när du ringer till oss.
- Vårt populäraste produkt, Boo-portföljen, har de fyra senaste åren haft ett snittpris som varit 5,78 öre lägre än rörligt elpris (per kWh och inklusive moms). Detta motsvarar 1 156 kr/år för en villakund (20 000 kWh/år).

Läs vad 1124 kunder tycker om Boo Energi 2

Hittills nöjd
  • John S
    skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    2021-04-08
    Jag fick vänligt bemöttande när jag kontaktade Boo energis kundtjänst från start av abonnemang.
    Jag är mycket nöjd med min el abonnemang.
    2021-03-24
    Hushållsel.
    Bra bemötande, effektivt och vänligt.
  • 2021-03-18
    Har bara gott och säga om Boo Energi, mycket tillmötesgående personal
    2021-03-01
    Elavtal, mycket bra bemötande vid kontakter.
    2021-02-27
    bästa kundservicen och bästa att ni sponsrar Hammarby Bandy!
    2021-02-24
    Stabila priser. Vänlig och bra service.
    2021-02-17
    Blev vänligt och professionellt bemött när jag kontaktade Boo energis kundtjänst för start av abonnemang för elnät etc.
    2021-02-15
    Vi har hyrt elskåp för byggel en period. Hanteringen av detta var toppenbra. Vi fick snabbt skåpet levererat och alla kontakter vi haft med Boo Energi har varit jättetrevliga och profsiga.
    Vi har även fått elen inkopplad i huset och även detta gick snabbt och smidigt.
    2021-02-01
    jag har börjat med ett rörligt avtal, vilket antagligen är dumt nu
    när det är kallt och elpriserna höga.
    Bra kontakt med Boo energi - personligt, vilket är bra när man
    vill diskutera priser och kanske ändra.
    Andra delen med nätavgifter och skatt (Nacka Energi) gör mig
    mer förbannad- svindyrt
  • 2021-01-29
    Bra service och bra priser. Bor man i deras nät område är det bara BOO man väljer. Toppen!
    2021-01-20
    .................................................................................................
    2021-01-19
    Byte av elleverantör för tre abonnemang tack vare samarbetet med Hammarby Bandy.
  • 2020-11-21
    Bäst kundtjänst!
    Lättillgängliga, trevliga och hjälpsamma!
  • 2020-11-19
    Bra pris på el och bra att man kan tala med riktiga människor som bor i Boo eller i närheten, inte ett callcenter i Haparanda eller Indien.
  • 2020-11-18
    Enkelt o komma i kontakt med. flexibla lösningar
  • 2020-11-17
    Ändrade tillbaka till Boo Energi som elleverantör fr tidigare Telge. Ville stödja Boo Energi för dessas låga elnätsavgifter
  • 2020-11-14
    En bra nätleverantör som behöver komma lite längre med digitalisering. Bland annat digitala fakturor till företag.
  • 2020-11-13
    Alltid lika trevliga när man hör av sig 🌺
  • 2020-11-13
    Ändrade mitt avtal tillbaka till Boo energi.Supertrevlig och tillmötesgående personal där borde fler företag ta lärdom av hur man behandlar sina kunder.Allt gick mycket smidigt trots lite krångel från tidigare leverantör.
    Stort tack för ditt fina betyg och kommentar. Vi är glada att du är tillbaka. Trevlig Helg! Bästa hälsningar, Boo Energi Boo Energi
  • 2020-11-12
    Har alltid varit öjd. Inget att klaga på-
  • 2020-11-12
    Digitalt företag som har tjänster som rullar på. Inte ngn direkt dialog och bemötande att kommentera.
  • 2020-11-12
    Har inte haft jättemycket kontakt, men det har funkat bra de gånger jag behövt.
  • 2020-11-11
    Avtal om att köpa och sälja el. Bra bemötande och hjälp från företaget. Jag blev rekommenderad att kontakta Boo Energi och hade därför stora förväntningar. Dessa har uppfyllts.
  • 2020-11-10
    Köpte elavtal för bostadsrätt bra och hjälpsamt bemötande. Allt har fungerat enligt förväntningar.
  • 2020-11-09
    När jag någon gång ringer så är det i regel i samband med nytt avtal. Har alltid fått ett bra bemötande. Jag har aldrig köpt någon vara eller tjänst. En stor fördel är att det är lätt at få kontakt, inga långa telefonköer.

Med vänlig hälsning
    Christer
  • 2020-11-08
    Har alltid blivit mkt väl bemött av personalen vid Boo-energi
  • 2020-11-07
    Jag blev positivt överraskad när jag anmälde mitt intresse att teckna avtal.
    Personligt bemötande. Jag har flera abonnemang och har genom åren haft kontakter med bolag som har varit oseriösa. Alltså positivt.
  • 2020-11-06
    Trevligt bemötande vid telefonkontakt. I övrigt svårt att bedöma. Ett elbolag bland andra...
  • 2020-11-06
    köp av elenergi till vårt landställe och även våningen i city
  • 2020-11-05
    Säljer och köper el
    Mycket bra bemött
  • 2020-11-04
    Jag är inte nöjd med sina tjänster eftersom den har höga priser jämfört med andra företag
    Hej Ahmad, Du skriver inte vilka priser du tycker är för höga. Menar du elnätet eller elhandelsavtalet? Vi ser gärna att du hör av dig till oss, så vi har möjlighet att gå igenom våra avgifter, telefonnumret till vår kundservice är 08-747 51 70, då vi har mycket konkurrenskraftiga priser, både på elhandel och elnät. Vi på Boo Energi arbetar vi hela tiden för att hålla bästa möjliga balans mellan kvalitet, miljö och pris. Priset på el kan presenteras på olika sätt som kan göra det svårt att jämföra tyvärr. Vi har alltid låga marginaler, tydligt redovisade priser, generösa avtalsvillkor utan dolda avgifter. Vi på Boo Energi är mycket nöjda över att var med bland de nätbolag som har landets lägsta nätavgifter samtidigt som vi har en driftsäkerhet på 99.99 procent. På Energimarknadsinspektionens hemsida, kan du se hur vi ligger till: https://www.ei.se/sv/statistik/statistik-inom-omradet-el/Statistik-om-elnat/elnatsavgifter/ Hör gärna av dig till oss, så kikar vi på och går igenom fakturan du fått av oss. Bästa hälsningar, Boo Energi Boo Energi
  • 2020-11-04
    Fungerar bra. Ibland lite problem med kommunikationen avseende åtgärder, avbrott etc vilket drar ned betyget. Annars enkelt att rekommendera Boo Energi.
  • 2020-11-02
    Så länge de inte låter bygga ett jättehus på sin parkering på Värmdövägen är jag jättenöjd!
    Jag har solpaneler och fick ett bra avtal. Får se nästa år om det blir lika bra.
  • 2020-10-31
    Stöttar mina lokala företag och Boo Energi har alltid givit mig ett utmärkt bemötande samt snabb hjälp vid behov..
  • 2020-10-31
    Har Boo Energi som nätleverantör, upplever Boo Energis kundservice som mycket proffig.
  • 2020-10-30
    Har fokus på sitt uppdrag. Personen jag talade med vet vad som är viktigt långsiktigt.
  • 2020-10-30
    Vi har ett samarbete gälande elhandel för en stor mängd fastigheter.
    Vi har löpande kontakt som fungerar utmärkt.
    Samarbetet fungerar utmärkt.
  • 2020-10-29
    Köper el och får alltid bra information och snabba svar i kontakt med företaget
  • 2020-10-28
    Tryggt, bra pris ,hemmaplan
    Medlem återbäring. Allt på en räkning.
  • 2020-10-27
    Eftersom jag bor i en hyreslägenhet, har jag inte behövt kontakta Boo Energi med några ärenden eller frågor. Boo energi har ringt mig en gång angående vilken taxa jag skulle välja och dom var mycket hjälpsamma i valet.
  • 2020-10-26
    Komplett elleverantör, dock allt fler små fasta ”avgifter” börjar dyka upp på fakturan..., kul app E2E!
    Rekommenderas varmt!
    Hej Mikael, Stort tack för ditt goda betyg. Jag vill gärna att du ringer till oss, så kan vår kundservice berätta vilka olika poster fakturan i från oss består utav. 08-747 51 70. Elnät: här betalar våra kunder en fast del och en rörlig del, sk överföringsavgift. Elhandel: en fast månadsavgift, samt priset för den el du förbrukar, beroende på antal kilowattimmar. Därutöver tillkommer energiskatt och moms. Vi har på vår hemsida www.booenergi.se/boo-studion information om bland annat vilka poster som finns med på fakturan. Titta gärna, annars är du varmt välkommen att höra av dig till oss, så går vi igenom det tillsammans. Återigen stort tack för ditt fina betyg och vad roligt att du gillar vår app. Det gör vi också. Bästa hälsningar, Boo Energi Boo Energi
  • 2020-10-25
    Vi har varit el-kunder hos Boo Energi i många år och det har alltid fungerat mycket bra. Det finns inget att klaga på.
  • 2020-10-25
    Trevligt bra och proffsigt bemötande
    Hej!
    Jag tecknade ett nytt elavtal med Boo Energi. Jag kommer inte ihåg om vi diskuterade fast eller rörligt abonnemang. Det blev rörligt. Fick senare information om att abonnemanget är bundet ett år. Jag hoppas att de hör av sig i god tid så att jag hinner jämföra priser i god tid innan dess. Jag tycker mina fakturor är väldigt höga trots att vi bara vistas där under sommarhalvåret.
    Med vänlig hälsning
    Anne Åvall
    Hej Anne, Jag hoppas du har möjlighet att höra av dig till oss, så vi har möjlighet att gå igenom ditt avtal och räta ut de frågetecken som finns. . Vi sänder alltid ut ett brev/e-post med information till våra kunder om att det är dags att välja en ny avtalsform i god tid innan avtalet löper ut. Vi på Boo Energi har tydligt redovisade priser med låga marginaler, utan dolda avgifter och finns det funderingar hjälper vi gärna till. Det är inte alltid är enkelt att jämföra elavtal, då en del leverantörer kan redovisa priserna på olika sätt och en del har lockpriser som kan låta bra, men som ibland är en sämre affär. Vi gör ärliga jämförelser och hjälper gärna till, då vi vill att det ska kännas tryggt att vara kund hos oss. Varmt välkommen att höra av dig till oss, 08-747 51 70. Bästa hälsningar, Boo Energi Boo Energi
  • 2020-10-23
    Känns lokalt och tja vad har man för alternativ så jag hoppas det går bra för dem så går det bra för oss som bor här :)
  • 2020-10-22
    både leverantör och köpare av el. trevlig kundtjänst och problemfri övergång.
  • 2020-10-22
    Känns som ett väldigt gammaldags bolag som inte har kommit långt i sin digitalisering - när jag anmälde elabonnemang infär inflytt 2020 - med min nya adress - så skickade Boo Energi räkningen till en adress jag bott på för nästan 20 år sedan. Ingen e-faktura, Kivra eller annan möjlighet att digitalt betala fakturor. Väldigt långsam och vimsig, om äb mycket vänlig, kundtjänst.
    Hej Catherine, Tack för att du lämnat oss en rekommendation här på Reco. Jag beklagar att du fått en elräkning till en gammal adress. Tyvärr vet jag inte vad som hänt just i ditt fall. Även om det finns digitala stöd, så kan det bli fel ibland. Det var inte roligt att höra att vi uppfattas som vimsiga, och hoppas du kommer få en bättre upplevelse i nästa kontakt med oss. Vi kommer under nästa år uppdatera våra system, och hoppas att felkällorna i och med det minskar. Vi har e-faktura och även e-postfaktura som du kan kombinera med autogiro. Du kan läsa mer på vår hemsida www.booenergi.se/betalservice och du är förstås alltid välkommen att ringa oss om det finns oklarheter. Vi svarar vanligtvis på 14 sekunder när du ringer. 08-747 51 70. Bästa hälsningar, Boo Energi Boo Energi
  • 2020-10-21
    Boo Energi är det bästa elbolaget. Inget vinstintresse! Billgt och bra på riktigt! Dessutom bra service om man kontaktar dem.