Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo — Visa karta

Vi hoppas att våra kunder märker att vi bryr oss lite extra om vår miljö, vår hälsa och våra kunder.

All el från oss är 100% miljömärkt och 110% klimatpositiv.
- All el vi säljer är 100% producerad från förnyelsebara källor (sol, vind, vatten och biobränsle).

- Samtidigt klimatkompenserar vi, vilket betyder att all el du köper av oss minskar koldioxidutsläppen globalt. Du bidrar till ett positivt klimatavtryck, läs gärna mer på booenergi.se/klimatpositiv

Som kund hos oss minskar vi din elkostnad för varje steg du tar.
- Ladda ner vår app ”E2E Boo Energi” och vi omvandlar dina kalorier till kilowattimmar som vi sedan drar av som en hälsorabatt på din elräkning.
- 860 kcal = 1 kWh ni kan vara upp till fem användare per kundnummer.

Vi vill väl och ser till att du alltid har rätt pris och generösa avtalsvillkor.
- Vi har betyget ”Mycket väl godkänd” i våra kundundersökningar och 2019 blev vi utsedda till Årets Nackaföretag.
- Vi svarar på i snitt 14 sekunder när du ringer till oss.
- Vårt populäraste produkt, Boo-portföljen, har de fyra senaste åren haft ett snittpris som varit 5,78 öre lägre än rörligt elpris (per kWh och inklusive moms). Detta motsvarar 1 156 kr/år för en villakund (20 000 kWh/år).

Läs vad 1086 kunder tycker om Boo Energi

• Dorieth S

2020-10-29

Dorieth S skrev om Boo Energi
    Köper el och får alltid bra information och snabba svar i kontakt med företaget Läs mer
  • 2020-10-28

Klas B skrev om Boo Energi
    Tryggt, bra pris ,hemmaplan
    Medlem återbäring. Allt på en räkning. Läs mer
  • 2020-10-27

Ants Åke V skrev om Boo Energi
    Eftersom jag bor i en hyreslägenhet, har jag inte behövt kontakta Boo Energi med några ärenden eller frågor. Boo energi har ringt mig en gång angående vilken taxa jag skulle välja och dom var mycket hjälpsamma i valet. Läs mer
  • 2020-10-26

Mikael L skrev om Boo Energi
    Komplett elleverantör, dock allt fler små fasta ”avgifter” börjar dyka upp på fakturan..., kul app E2E!
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-10-28 Maria H svarar Mikael L
    Hej Mikael,

Stort tack för ditt goda betyg.

Jag vill gärna att du ringer till oss, så kan vår kundservice berätta vilka olika poster fakturan i från oss består utav. 08-747 51 70.

Elnät: här betalar våra kunder en fast del och en rörlig del, sk överföringsavgift.
    Elhandel: en fast månadsavgift, samt priset för den el du förbrukar, beroende på antal kilowattimmar.
    Därutöver tillkommer energiskatt och moms.

Vi har på vår hemsida www.booenergi.se/boo-studion information om bland annat vilka poster som finns med på fakturan. Titta gärna, annars är du varmt välkommen att höra av dig till oss, så går vi igenom det tillsammans.

Återigen stort tack för ditt fina betyg och vad roligt att du gillar vår app. Det gör vi också.

• 2020-10-25

Ola S skrev om Boo Energi
    Vi har varit el-kunder hos Boo Energi i många år och det har alltid fungerat mycket bra. Det finns inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-10-25

Hans A skrev om Boo Energi
    Trevligt bra och proffsigt bemötande Läs mer
  • Anne Å

2020-10-23

Anne Å skrev om Boo Energi
    Hej!
    Jag tecknade ett nytt elavtal med Boo Energi. Jag kommer inte ihåg om vi diskuterade fast eller rörligt abonnemang. Det blev rörligt. Fick senare information om att abonnemanget är bundet ett år. Jag hoppas att de hör av sig i god tid så att jag hinner jämföra priser i god tid innan dess. Jag tycker mina fakturor är väldigt höga trots att vi bara vistas där under sommarhalvåret.
    Med vänlig hälsning
    Anne Åvall Läs mer
    2020-10-26 Maria H svarar Anne Å
    Hej Anne,

Jag hoppas du har möjlighet att höra av dig till oss, så vi har möjlighet att gå igenom ditt avtal och räta ut de frågetecken som finns. .

Vi sänder alltid ut ett brev/e-post med information till våra kunder om att det är dags att välja en ny avtalsform i god tid innan avtalet löper ut.

Vi på Boo Energi har tydligt redovisade priser med låga marginaler, utan dolda avgifter och finns det funderingar hjälper vi gärna till. Det är inte alltid är enkelt att jämföra elavtal, då en del leverantörer kan redovisa priserna på olika sätt och en del har lockpriser som kan låta bra, men som ibland är en sämre affär. Vi gör ärliga jämförelser och hjälper gärna till, då vi vill att det ska kännas tryggt att vara kund hos oss.

Varmt välkommen att höra av dig till oss, 08-747 51 70.

• 2020-10-23

Anna-pia J skrev om Boo Energi
    .................................................................................. Läs mer
  • 2020-10-23

Alexander C skrev om Boo Energi
    Känns lokalt och tja vad har man för alternativ så jag hoppas det går bra för dem så går det bra för oss som bor här :) Läs mer
  • 2020-10-22

Anders L skrev om Boo Energi
    både leverantör och köpare av el. trevlig kundtjänst och problemfri övergång. Läs mer
  • 2020-10-22

Catherine T skrev om Boo Energi
    Känns som ett väldigt gammaldags bolag som inte har kommit långt i sin digitalisering - när jag anmälde elabonnemang infär inflytt 2020 - med min nya adress - så skickade Boo Energi räkningen till en adress jag bott på för nästan 20 år sedan. Ingen e-faktura, Kivra eller annan möjlighet att digitalt betala fakturor. Väldigt långsam och vimsig, om äb mycket vänlig, kundtjänst. Läs mer
    2020-10-26 Maria H svarar Catherine T
    Hej Catherine,

Tack för att du lämnat oss en rekommendation här på Reco.

Jag beklagar att du fått en elräkning till en gammal adress. Tyvärr vet jag inte vad som hänt just i ditt fall. Även om det finns digitala stöd, så kan det bli fel ibland. Det var inte roligt att höra att vi uppfattas som vimsiga, och hoppas du kommer få en bättre upplevelse i nästa kontakt med oss. Vi kommer under nästa år uppdatera våra system, och hoppas att felkällorna i och med det minskar.

Vi har e-faktura och även e-postfaktura som du kan kombinera med autogiro. Du kan läsa mer på vår hemsida www.booenergi.se/betalservice och du är förstås alltid välkommen att ringa oss om det finns oklarheter. Vi svarar vanligtvis på 14 sekunder när du ringer. 08-747 51 70.

• 2020-10-21

Göran H skrev om Boo Energi
    Boo Energi är det bästa elbolaget. Inget vinstintresse! Billgt och bra på riktigt! Dessutom bra service om man kontaktar dem. Läs mer
  • 2020-10-21

Lars H skrev om Boo Energi
    Köpt det solcellstak som Boo Energi erbjuder i samarbete med Cellsolar. Allt har fungerat perfekt från informationsmöte till leverans och inkoppling. Läs mer

Carina L skrev om Boo Energi
    Vi har varit jättenöjda med Boo Energi som elleverantör. Alltid snabba utryckningar vid strömavbrott, och snabbt åtgärdat. Läs mer

Teija R skrev om Boo Energi
    Har varit kund hos er väldigt länge, 32 år.Hade en mellan period och bytte elbolag. Men kände sen att det känns bättre att gå tillbaka till er.Bor nära, så har jag frågor eller behöver hjälp med nåt så tar jag bara en promenad till er..så löser det sig.Tjejerna i kundtjänsten är så trevliga o hjälpsamma.
    Ha det gott
    Teija Rastehed Läs mer

Madeleine E skrev om Boo Energi
    Blev glatt överraskad när leverantören hör av sig till mig och erbjuder mig ett mycket bättre avtal än det jag har idag. TACK! Läs mer
  • 2020-10-18

Ellevererans. Bra service, inga problem. Läs mer
  • 2020-10-14

Robert M skrev om Boo Energi
    Elleverantör
    Snabb åter koppling vid fel
    känns som dom e för små för att leverera ett bra energi nät
    stolpar och hängkabel e 1800 tal
    nu när det mesta e elektronik så e det inte okej längre det e
    gammalt skit som inte ska finnas kvar i tätort . Läs mer
    2020-10-27 Maria H svarar Robert M
    Hej Robert,

Tack för att du givit oss 5 globar.

Vi arbetar varje dag med att hitta den bästa balansen för ett tryggt och säkert elnät, samtidigt som vi vill hålla en låg kostnad för elnätet till våra kunder.

Vi vill gärna vilja veta vilka kablar du refererar till, många gånger blandas vårt elnät ihop med andra leverantörers elnät och även teleledning som kan se sliten ut.

Vi vill även passa på att informera om att vår driftsäkerhet är 99,99 procent, vilket den varit de senaste åren och detta tyder på ett välskött elnät med god kvalitet.

Hör gärna av dig till oss och berätta vilka stolpar med hängkabel du syftar till, så att vi får möjlighet att undersöka detta vidare och ge dig svar i dina funderingar. Du når oss på 08-747 51 70, eller så skickar du oss ett mejl med adressen där kablarna finns, så återkommer vi till dig.

• 2020-10-13

Björn E skrev om Boo Energi
    Allt är utmärkt bra kundmottagning service och alltid trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-10-13

Seija R skrev om Boo Energi
    El
    Bra
    Att få el. Ja
    Under 45 år har det fungerat bra Läs mer
  • 2020-10-08

Cecilia N skrev om Boo Energi
    Fint att ni stödjer Bcf men vad vill ni att jag ska tycka om? Högst oklart! Därför sätter jag lägst betyg. Läs mer

Andersson H skrev om Boo Energi
    Vi säljer solel till Boo energi det fungerar utmärkt. Läs mer

Ulla M skrev om Boo Energi
    Jag har alltid blivit bra bemöt och fått hjälp med det jag har framfört. Alltid vänligt.
    Den uppställning som Boo energi har, beträffande fakturor och statistik under det gångna året är mycket bra. Läs mer

Thomas M skrev om Boo Energi
    Elektrisk ström
    Trevligt och engagerat
    Medelförväntan som överträffas nästan varje gång Läs mer
  • 2020-10-05

Elin G skrev om Boo Energi
    elavtal lägenhet. Funkat från dag 1. Snabbt och enkelt att teckna avtal. Mycket nöjd. Läs mer
  • Sandra Ö

2020-10-02

Sandra Ö skrev om Boo Energi
    Snabb och enkel service. Trevlig personal! Läs mer
  • 2020-10-01

Tomas B skrev om Boo Energi
    Hej,
    Jag förstår inte alls de prisökningar som skett sedan jag blev kund (2003). Kan inte enbart förklaras med inflationen.
    Tomas Läs mer
    2020-10-01 Maria H svarar Tomas B
    Hej Tomas,

Vi vill såklart att våra kunder hela tiden ska ha bra pris för el och elnät och vi har väldigt konkurrenskraftiga priser. Samtidigt som vi är måna om att hålla en fortsatt hög kvalité, service och miljöprofil.

När vi läser din kommentar har vi svårt att tolka om det är priset för elnät eller elhandelsavtalet du menar.

När det kommer till elnätet så har skatten för elöverföring höjts gradvis och är för närvarande är den 44,13 öre per kWh inklusive moms. Så det är en avgift som vi som elnätsbolag inte rår över.

Efterfrågan på el ökar hela tiden och för att klara lasterna i nätet behöver det underhållas för att hålla en bra kvalitet och även byggas ut i och med nya områden som byggs mm mm. Det är många faktorer som behöver vägas in i ett elnät, vi i vår tur, betalar även en avgift för överliggande nät.

Vi arbetar hela tiden för att få en bra balans mellan kvalitet och pris och är glada för att vara en av de elnätsägare som har bland Sveriges lägsta elnätsavgifter. På Energimarknadsinspektionens hemsida finns information kring alla landets elnätsföretag. https://www.ei.se/.../Statistik-om-elnat/elnatsavgifter/. Boo Energis nätavgifter finner du på https://www.booenergi.se/elnaetspriser.

När det kommer till helhandel så styrs elpriset av tillgång och efterfrågan och här kan vi tipsa om Boo-portföljen en produkt som är en slags blandning mellan bundet och rörligt elpris. Där våra elhandlare köper in el framåt i tiden, när de anser att elpriset är lågt. Vår produkt Boo-portföljen kan du läsa mer om här: https://www.booenergi.se/boo-portfoeljen

Har du frågor kring avgifterna för elnät eller elhandel är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss. 08-747 51 70, vi svarar oftast på 14 sekunder när du ringer.

• 2020-10-01

Sofie L skrev om Boo Energi
    El till kommunalt vatten.
    Blev bemött på ett bra sätt skickade mig vidare till en som kunde besvara mina frågor. Läs mer
  • 2020-09-30

Mats K skrev om Boo Energi
    Det är ett mysterium hur Boo Energi, som leverantör av elnätet, kan betalt för den ström jag förbrukar. Det borde vara en fast avgift. Läs mer
    2020-10-01 Maria H svarar Mats K
    Hej Mats,

Vad bra att du lämnat oss en kommentar, så vi har möjlighet att besvara.

Den fasta avgiften är kopplad till mätarsäkringens ampere-tal (A), medan den rörliga avgiften baseras på hur du utnyttjar elnätet. Vi betalar en avgift för överliggande nät hos Vattenfall som är en fast avgift samt en rörlig avgift, på samma sätt som vi tar betalt av våra kunder. Avgiften tas ut för att vi ska klara drift och underhåll av nätet, med personal i beredskap, dygnet runt, året runt. Vi arbetar för att få bästa möjliga anpassning av abonnemangsavgifterna. Viktigast är att vi kan ha ett säkert nät med få eller inga avbrott.

När energimarknadsinspektionen i år jämfört priset för de olika elnätsbolagen i Sverige så finner du Boo Energi bland de som har lägst avgift i hela Sverige. Vill du läsa mer så finns bra information på Energimarknadsinspektionens hemsida https://www.ei.se/.../Statistik-om-elnat/elnatsavgifter/.Boo Energis nätavgifter finner du på https://www.booenergi.se/elnaetspriser.

Du är varmt välkommen att ta kontakt med oss om du har frågor eller funderingar kring el, oftast så svarar vi på 14 sekunder när du ringer. 08-747 51 70, eller sänd oss ett mejl post@booenergi.se

• 2020-09-28

Agneta F skrev om Boo Energi
    Jag kan inte uttala mig! Som hyresgäst i lägenhet tillhör jag en av era minsta kunder. Köper inga tjänster för övrigt.
    Det jag saknar är att inte kunna läsa av mätarställning själv. Den är blockerad i källaren av hyresvärden.
    Några gånger har det varit aktuellt att titta på strömförbrukning när en ny apparat använts i hushållet. Läs mer
    2020-09-29 Maria H svarar Agneta F
    Hej Agneta,

Vi kan tipsa om en fiffig pryl som kan strömförbrukningen. Det finns många energimätare i olika prisklasser och fabrikat och det är svårt att avgöra vilket alternativ som är bäst. På Kjell & Co finns en elmätare som fått bra betyg av användarna och den känns prisvärd. Vi har inte testat den själva, men om vi får tro på omdömena till elmätaren så känns det som en bra produkt.

Den heter Luxorparts Energimätare och kostar 160 kronor och den finns som sagt att köpa på Kjell & Co.

Vänliga hälsningar,
  • 2020-09-28

Håkan N skrev om Boo Energi
    God morgon
    Som ny kund så har jag fått hjälp med några saker och alltid blivit vänligt bemött.
    Mvh Håkan Norbäck Läs mer
  • 2020-09-27

Torill L skrev om Boo Energi
    Boo energi har ett mycket bra bemötande och idet hela är jag nöjd med allt Läs mer
  • 2020-09-25

Helena J skrev om Boo Energi
    Fungerar alltid bra med snabb service och kontakt vid behov. Läs mer

Ingrid A skrev om Boo Energi
    Jag har alltid haft Boo Energi som leverantör av el till min stuga och jag har alltid varit mycket nöjd och blivit mycket bra bemött. Läs mer

Pontus H skrev om Boo Energi
    Snabbt, enkelt och bra support. Läs mer

Marie-louise R skrev om Boo Energi
    Boo Energi är ett företag i min närhet: Jag fick bra hjälp med pappersarbetet efter min mans bortgång. Läs mer

Beata T skrev om Boo Energi
    Köpte el
    Mkt bra kundupplevelse Läs mer

Bo S skrev om Boo Energi
    Mycket bra service och trevligt bemötande. Snabba på att komma ut till vår ö när det behövs. Miljöriktiga elleveranser. Läs mer

Björn N skrev om Boo Energi
    Rätt tröga och långsamma, ingen rolig leverantör Läs mer
    2020-09-24 Maria H svarar Björn N
    Hej Björn,

Vi skulle bli tacksamma om du har möjlighet att höra av dig till oss och berätta mer. Vi arbetar hela tiden för att ge våra kunder en genuin service. För att lära oss av din upplevelse skulle vi vara tacksamma om du har möjlighet att ringa eller skicka ett mejl till oss för att förklara vad som hänt i kontakten med oss.

Hör gärna av dig till mig, så jag kan ta det vidare med den avdelning som ditt ärende berör.
    maria.hultman@booenergi.se eller 070-428 88 85.

Andrei C skrev om Boo Energi
    Säkert. Läs mer
  • 2020-09-21

Tom L skrev om Boo Energi
    El.
    Rapp service, bra bemött, trevlig personal!

Har inte facebook, men sparar som skärmdump (oftast ett utmärkt sätt) Läs mer
  • 2020-09-18

Fredrik L skrev om Boo Energi
    Personligt bemötande och schysst prissättning! Läs mer
  • 2020-09-17

Irma V skrev om Boo Energi
    Jag köper min el. Är helt nöjt. Läs mer
  • 2020-09-17

Torbjörn S skrev om Boo Energi
    Boo Energi lever upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-09-16

Curt Andreas S skrev om Boo Energi
    Har Boo energi som leverantör till min bostadsrätt. Hjälpsam personal fixade min elflytt. Läs mer
  • 2020-09-12

Géza P skrev om Boo Energi
  • 2020-09-11

Hans-ivar O skrev om Boo Energi
    Boo Energi är lokalt och tryggt. Successivt byggs värden upp som ger en bra elförsörjning till rimlig kostnad. Läs mer
  • 2020-09-10

Ingemar F skrev om Boo Energi
    Boo Energi är ett lokalt bolag med närhet till kunderna och bra priser på sina produkter. Läs mer
  • Birgitta S

2020-09-09

Birgitta S skrev om Boo Energi
    Har varit kund sedan 2008. Har alltid blivit professionellt och sakligt bemött. Företaget är seriöst och finns i mitt närområde. Prenumererar på fast avgift för att säkerställa oväntade prishöjningar. Är nöjd. Läs mer
    2020-09-09 Maria H svarar Birgitta S
    Hej Birgitta,

Stort tack för ditt fina betyg och för att du varit oss trogen under så lång tid.

Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo