Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo — Visa karta

Vi hoppas att våra kunder märker att vi bryr oss lite extra om vår miljö, vår hälsa och våra kunder.

All el från oss är 100% miljömärkt och 110% klimatpositiv.
- All el vi säljer är 100% producerad från förnyelsebara källor (sol, vind, vatten och biobränsle).

- Samtidigt klimatkompenserar vi, vilket betyder att all el du köper av oss minskar koldioxidutsläppen globalt. Du bidrar till ett positivt klimatavtryck, läs gärna mer på booenergi.se/klimatpositiv

Som kund hos oss minskar vi din elkostnad för varje steg du tar.
- Ladda ner vår app ”E2E Boo Energi” och vi omvandlar dina kalorier till kilowattimmar som vi sedan drar av som en hälsorabatt på din elräkning.
- 860 kcal = 1 kWh ni kan vara upp till fem användare per kundnummer.

Vi vill väl och ser till att du alltid har rätt pris och generösa avtalsvillkor.
- Vi har betyget ”Mycket väl godkänd” i våra kundundersökningar och 2019 blev vi utsedda till Årets Nackaföretag.
- Vi svarar på i snitt 14 sekunder när du ringer till oss.
- Vårt populäraste produkt, Boo-portföljen, har de fyra senaste åren haft ett snittpris som varit 5,78 öre lägre än rörligt elpris (per kWh och inklusive moms). Detta motsvarar 1 156 kr/år för en villakund (20 000 kWh/år).

Läs vad 1026 kunder tycker om Boo Energi

• 2020-04-16

JULIA H skrev om Boo Energi
    Jag hade kommit i kläm mellan Boo energi och en elleverantör i fakturafråga. Verkar som varken det ena eller det andra har koll på hur det fungerar i fall att kunder har olika betalsätt på faktura. Ingen kontakt mellan Boo energi och elleverantören, kunden står för deras fel. Har ringt fram och tillbaka.
    Har haft kontakt med två personer på kundservicen... Natalie heter hon om jag minns rätt, en yngre tjej. Inte otrevlig, nej. Nedlåtande mot kunder, nedlåtande med ett leende. Dumförklarar en istället för att ta tag i problemet. Man mår illa av att bli bemött på det här sättet. Minus till din karma Natalie!
    Jag hade varit företagets kund i 15 år nu. Har inte varit så dåigt bemött förut. Tråkigt att företaget behöver drabbas av sådan personal!
    MVH,
    Julia Läs mer
    2020-04-16 Maria H svarar JULIA H
    Hej Julia,

Ibland kan det bli tokigt, när det är flera inblandade. Jag har talat med min kollega som varit i kontakt med dig, som förklarat dilemmat. Det är synd när du som kund hamnar i kläm mellan flera aktörer, det vi kan säga är att vi hanterat ärendet korrekt.

Vi beklagar att du känner dig dåligt bemött, det är en känsla vi inte kan ta ifrån dig. Vad jag förstår är nu problemet löst och vi har gjort vad vi kan för att det flyta smidigt fortsättningsvis. När fler parter är inblandade kan vi bara göra vår del.

Vi önskar att du ringer till Fredrik Heleander, VD för Boo Energi Försäljnings AB, så får vi ta in hur du uppfattat situationen och på så sätt se hur vi kan förbättra oss. Fredrik nås på 070-428 88 87

Bästa hälsningar,
  • 2020-01-07

Mango G skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Helt ok, hade vi kunnat läsa av vår förbrukning i realtid hade jag gett 5 av 5 möjliga! Läs mer
  • 2020-01-06

Börje P skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Bra elleverantör med bra priser och bra kundsupport. Läs mer
  • 2020-01-05

Monica H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag bor i en liten bostadsrättslägenhet med direktverkande eluppvärmning kompletterat med värmepump/varmvattenberedare och har sedan 12 år bra avtal med Boo Energi, elnät och näthandel. Detta jämfört med grannar i huset jag bor. Jag bor dessutom nära Boo Energis anläggning och har personligen gått dit och fått bra service. Läs mer
  • 2020-01-03

Roland F skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Har alltid fått utmärkt service Läs mer

Göran B skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Fantastisk elleverantör genom alla år. Läs mer

Per E skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    elnätet tillhandahålls av Boo Energi.
    Har ej varit i kontakt med företaget.
    Betalar dock dyra räkningar!
    Med vänlig hälsning
    Per Läs mer
    2020-01-09 Maria H svarar Per E
    Hej Per,

Tack för att du lämnat oss ett omdöme här på Reco.

Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor både för elnät eller elleverans.

Boo Energi är en ekonomisk förening och vi ägs av våra kunder. Vi är en av de nätägare som har bland de lägsta elnätsavgifterna i hela Sverige. Som boende i vårt nätområde kan du bli delägare i vår välskötta förening och du har möjlighet till återbäring varje år.

Läs gärna mer på vår hemsida. https://www.booenergi.se/medlemsansoekan

Varmt välkommen att höra av dig till oss om det är något vi kan hjälpa till med.

Med vänlig hälsning
    08-747 51 70 eller post@booenergi.se

Hans W skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Fick bra hjälp med att byta till Boo-portföljen vilket vi är
    väldigt nöjda med. Hoppas det kommer att bli billigare för
    oss.
    Personalen på Boo Energi är trevliga och hjälpsamma.
    God fortsättning på år 2020.
    Hans Wahlström Läs mer

Pia C skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Tycker tjejerna i kundtjänst är kanon hjälper alltid till på bästa sätt Läs mer

Johan L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Lokalt bolag, med bra priser och fokus på miljömärkt el. Läs mer
  • Åke B

2020-01-01

Åke B skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Har bara gott att säga om Boo Energi. Servicevänliga och alerta med konkurrenskraftiga priser. Läs mer

Gilbert J skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Boo Energi har levererat elström till vår familj under väldigt många år. Både när vi bodde i villa och nu i bostadsrätt. Mycket få och mestadels korta avbrott. Läs mer
  • 2019-12-31

Mark D skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Hej

Vad gäller elleveranser har jag inga synpunkter, däremot så sköter ni inte er hållbarhetsroll i samhället. Boo var tidigare fint och vackert. Kommunen sköter sitt klottersanering. Men sen tog ni över och sedan dess har det gått utför. Jag förstår att det har ökat och är en belastning. Men vi vill inte bo i ett klottersamhälle. Bättre behövs. Läs mer
    2020-01-14 Maria H svarar Mark D
    Hej Mark,

Tack för att du lämnat oss en kommentar här på Reco.

Vi sanerar kontinuerligt klotter, samtidigt som det förstås är förenligt med en kostnad.
    Vi brukar "samla ihop" klottret och ta bort på flera platser på en gång. Visst klotter behöver målas över och det är svårare att ta tag i på vintern.

Vi håller med, klotter ser för himla trist ut och anmälningarna för klotter har ökat drastiskt. Är det någon speciell plats som du tror att vi inte uppmärksammat.
    Hör gärna av dig till vår kundservice så ser vi till att kika på det.
    Du når oss på post@booenergi.se eller 08-747 51 70.

Med vänliga hälsningar,

Håkan J skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Snabb hjälp vid strömavbrott, tack för det här året! Läs mer

Göran W skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Varit vår elleverantör sedan 1979 Läs mer

Joy R skrev om Boo Energi
    Har inte haft kontakt med dem på länge, inte sen jag bytte tillbaka till Boo Energi och låste till mitt fasta pris.

Fick bra info och bra hjälp.

Helt nöjd. Läs mer

Majvor L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Aldrig några problem! Trevligt bemötande! Läs mer

Michael O skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Enkelt, prisvärt och med trevligt personligt bemötande. Läs mer

Björn G skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Hej! Har mailat kundservice flera gånger i olika ärenden och oftast inte blivit kontaktad tillbaka. Har ofta svårt att ringa på dagtid. Läs mer
    2020-01-14 Maria H svarar Björn G
    Hej Björn,

Tack för den kommentar du lämnat oss.

Det låter inte bra att du inte fått återkoppling, det är absolut inte meningen att du skall behöva jaga oss utan självklart ska du få respons, vilket vi vanligen ger våra kunder. Till vilken adress har du skickat dina ärenden?

Vår kundservice läser alla mejl och svarar vanligtvis på post@booenergi.se eller 08-747 51 70. Finns det saker du inte fått svar på, skicka oss gärna ett mejl, så kikar vi på detta omgående.

Vänliga hälsningar,
  • 2019-12-27

Karl A skrev om Boo Energi
    Vi köper vår el från Boo till både lägenheten på Lidingö och sommarhuset på Vindö. Vi tycker att Boo är en sympatisk och lagom stor organisation med konkurrenskraftiga priser. Läs mer
  • 2019-12-26

Kjell A skrev om Boo Energi
    Bra bemötande vid kontakt!! Klara och tydliga fakturor, och egentligen inga problem i den dagliga driften so far👍 Läs mer
  • 2019-12-26

Anders F skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Grannen fick omedelbar hjälp ned att ta bort träd som hängde över ledning! Läs mer

Anders H skrev om Boo Energi
    Trevligt bemötande. Hjälpsamma och tillmötesgående. Så bra att jag numera är "delägare" Läs mer

Mikael A skrev om Boo Energi
    Vilken fantastiskt bra idé att få lite rabatt på elräkningen när alla i familjen rör på sig! Glad överraskning!
    Jag gillar er snabba och trevliga kundtjänst jag har bara fått toppenhjälp!
    God jul! Läs mer

Peter H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    God Jul & Gott nytt år!! 🎅🌲🎅🌲🎅🌲🥂🍾🥂🍾 Läs mer

Joakim D skrev om Boo Energi
    Jag har elabonnemang och det funkar kanon
    Kundservice är trevlig och kunnig och känns som att det är bra pris Läs mer
  • Camilla Ö

2019-12-25

Camilla Ö skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Trevligt folk på Boo energi! Verkligen fin service
    Deras Elleverans tackar jag för Läs mer
  • 2019-12-24

Anders I skrev om Boo Energi
    Installerat solceller från Boo Energi.
    Jobbet utfördes utmärkt och anläggningen fungerar som avsett.
    Trevligt att ha att göra med Boo Energi Läs mer
  • 2019-12-24

Kennet H skrev om Boo Energi
    Köpt El i flera år och är nöjd med leveranser o pris!
    Har bemötts professionellt i alla år i vad som behövts. Läs mer

Christer N skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag hade en elräkning som av misstag inte hade betalats i tid.
    Jag besökte kontoret och allt löstes på bästa sätt och snabbt gick det.

Toppenservice! Läs mer

Gunnar B skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Finns inget som är krångligt de löser allt kort o gott.
    Många vill att jag skall byta lev.men det behövs inte Läs mer

Jonas W skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Komplicerad process för installation av solceller, speciellt kontakterna med Boo Energi för att ansöka om det statliga solcellsstödet.
    Svårnavigerad hemsida. Ej intuitivt att logga in på Mina Sidor. Fakturainfo och förbrukningsstatistik ej anpassad till elproduktion via solceller.
    I övrigt bra service. Läs mer
    2020-01-14 Maria H svarar Jonas W
    Hej Jonas,

Stort tack för att du lämnat oss en kommentar här på Reco. Vi kan bara hålla med dig i allt du skriver. När det kommer till solceller är det är många steg och mycket att tänka på både för oss och för våra mikroproducenter.

Solceller är komplicerat och relativt nytt för oss. Vi har på vår hemsida försökt att sammanfatta de viktigaste delarna i en solcellsprocess, samtidigt som man alltid kan utveckla och förbättra förstås.

Vi kommer framöver att implementera ett nytt system som förhoppningsvis kommer göra det lättare att följa upp för våra kunder med solpaneler, både i "Mina Sidor" och på fakturan. Dock,så får vi hänvisa till Mina Sidor under 2020.

Om du har förslag för förändringar till hur vi skulle kunna förenkla på vår hemsida, tar vi gärna emot idéer. Du är varmt välkommen att höra av dig till Maria Hultman som har telefon 070-428 88 85 alternativt e-post maria.hultman@booenergi.se.

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det finns frågor, funderingar eller oklarheter. 08-747 51 70 eller post@booenergi.se

Vänliga hälsningar,

Hans H skrev om Boo Energi
    El till min fastighet, och allt har varit till belåtenhet. Bra mottagande när jag pratade med kundservice.

God Jul o Gott Nytt år
    önskar Hans Halvarsson Läs mer

Hans P skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Betalar på. Inte insatt i alla tariffer och skatter. Vill gynna en lokal elleverantör. Hälsar Hasse P. Läs mer

Ulf C skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    De som drog el i gatan hade slängt iväg vår vägskylt. När jag ringde om detta, sattes den på plats direkt. Läs mer
  • 2019-12-22

Andersson B skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Min elleverantör
    Vid frågor hos Boo energi är bemötandet suveränt
    Minna upplevelser är bara goda Läs mer
  • Tomas L

2019-12-21

Tomas L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    BooEnergi är en nät ägare nära oss.
    Dom ger en bra och snabb service. Läs mer

Solweig K skrev om Boo Energi
    Bemötandet via telefon var positivt och trevligt.
    Som tidigare Fortum kund i större lägenhet upplever jag att priserna är högre här. Läs mer
  • Kalle L

2019-12-20

Kalle L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    jag köper el och blir mkt bra bemöt Läs mer

Håkan L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Leverans av hushållsel. Har fungerat bra. Läs mer

Per-olof C skrev om Boo Energi
    Boo energi jobbar mycket för att vara klimatsmarta, dessutom tycker jag om att gynna min lokala nätleverantör, därför håller jag fast vid dem som elleverantör. Läs mer
  • 2019-12-19

Malin H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Bra och trevligt bemötande när jag ringt med frågor. Läs mer
  • 2019-12-19

Rickard F skrev om Boo Energi
    fin service och trevligt bemötande Läs mer
  • Malin L

Malin L skrev om Boo Energi
    Inget att klaga på, oj måste jag skriva mer, det var jobbigt Läs mer

Karl-erik N skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Min nätleverantör.
    Jag har alltid blivit väl bemött och företaget tar sig tid att lyssna på vad man har att framföra.
    Mina rimliga förväntningar har uppfyllts utan diskussion.
    Sammanfattningsvis en stabil och omtänksam leverantör. Läs mer

Marianne B skrev om Boo Energi
    Boo portföljen o är nöjd, Trevligt bemötande o bra service hos Boo el. Läs mer

Verena T skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag är nätkund hos Boo Energi och tycker att kontakterna med företaget, fakturering mm fungerar bra.
    Anmälde e-faktura för två månader sedan och har inte lyckats ladda ner själva fakturan än. Kan vara ett inkörningsproblem hos Boo Energi, alla andra e-fakturor jag har går att ladda ner och spara.
    Har inga ytterligare synpunkter.
    Tack för 2019 och God Jul! Läs mer
    2020-01-14 Maria H svarar Verena T
    Hej Verena,

Stort tack för ditt fina betyg.

Har du fortfarande problem med att ladda ner fakturan ber jag dig höra av dig till vår kundservice så får de kika på vad som går fel. Vi är inte medvetna om att det skulle vara några konstigheter med e-fakturan. Vänligen hör av dig via mejl post@booenergi.se eller 08-747 51 70, så får vi kika på vad som behöver göras.

Med vänliga hälsningar,
  • Christophe L

Christophe L skrev om Boo Energi
    Boo Energi's främsta kännemärken är service samt tillgänglighet och fantastiskt lösningsorienterad Läs mer
    John E gillar detta

Per-Olof L skrev om Boo Energi
    el-handel
    Bemötandet har alltid varit bra de gånger jag ringt eller skrivit
    Fakturor och specifikationer är tydliga och lätta att förstå.
    När vi sålde vårt hus kunde jag gå in på m mina sidor och hämta historik som var ett bra underlag till energideklarationen och el-kostnader för köparen.
    Nu bor vi lägenhet och har valt Boo Energi igen.
    /Per Lindh Läs mer
  • Bengt E

Bengt E skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Fråga om gatubelysning som besvarades fel. Läs mer
    2020-01-14 Maria H svarar Bengt E
    Hej Bengt,

Tack för att du lämnat oss en kommentar här på reco. Vi är tacksamma om du kan mejla till oss på post@booenergi.se eller ringa på 08-747 51 70 och berätta vad som skett. Då kan vi titta på ärendet och informera de berörda här hos oss, så att vi inte svarar fel vid nästa tillfälle när en liknande fråga ställs.

Vi hoppas att ärendet nu är löst. Om inte, är vi även här tacksamma om du meddelar oss.

Bästa hälsningar,

Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo