Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo — Visa karta

Vi är Sveriges hälsosammaste energibolag!

Nära och genuint bra service:
- Snart 100-årigt bolag med väldigt gott renommé.
- Årets Nackaföretag 2019.
- Mycket väl godkänt i en stor kundundersökning 2019.
- Boo-fonden stödjer föreningslivet, via fonden har vi hjälpt hundratals utövare.

100% miljömärkt el till ett utmärkt pris och generösa avtalsvillkor.
- All el vi säljer är 100% producerad från förnyelsebara källor så som sol, vind och
vatten.
- Vi levererar tydligt redovisade priser med låga marginaler och generösa avtalsvillkor
där du som kund får den avtalsform som passar din verksamhet bäst.
- Hos Boo Energi är man kund för att man gillar oss. Inte för att man sitter fast i
krångliga och långa avtal.

Sveriges hälsosammaste energibolag:
Boo Energi är det enda energibolag i världen där du kan träna ner ditt eget hushålls elräkning! Via appen E2E omvandlas era förbrända kalorier till kWh, 860kcal = 1kWh!

Boo-Portföljen
Vår favoritprodukt Boo-Portföljen är en mix av rörligt och bundet elpris till utmärkta villkor. Gå in på vår hemsida och se vilken prismodell som passar dig bäst.

Läs vad 949 kunder tycker om Boo Energi

Viktor F skrev om Boo Energi
    Köpte el och värme tjänst till min bostad. Blev mycket väl bemött. Dom uppfyllde väl mina förväntningar plus lite till.

Rekommenderar starkt boo energi. Läs mer

Börje S skrev om Boo Energi
    Elektrisk ström .................! Läs mer

Eje W skrev om Boo Energi
    Infrastruktur för el-transport tillhandahölls. Läs mer

Siv N skrev om Boo Energi
    Ok.
    Jag har inte så stora förväntningar.,
    men föredrar det framför nätleversntören. Läs mer

Kim G skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Tråkigt att bolaget lägger pengar på kumdundersökning som denna. En trend som breder ut sig inom alla områden Läs mer

Inez H skrev om Boo Energi
    Helt ok, gillar att det är ett lokalt företag! Läs mer
  • 2019-12-10

Carl-axel C skrev om Boo Energi
    mycket hjälpsamma vid köp av luftvärmepump Läs mer
  • 2019-12-10

Peter D skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Allt fungerar utmärkt och jag blir alltid behandlad på ett proffsigt och trevligt sätt! Läs mer

Carl Å skrev om Boo Energi
    I framkant med solenergi och motion. Läs mer

Rune N skrev om Boo Energi
    Allt fungerar bra. Snabb kontakt vänligt bemötande. Läs mer

Lars H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Bor på Västra Granholmen - snälla, gräv ned elledningen. Är alltid orolig att nästa storm kommer att riva ned träd och klippa elen. Det skulle innebära risk för stora skador på avsaltningsanläggningen och andra delar av vattensystemet. Läs mer
    2019-12-09 Maria H svarar Lars H
    Hej Lars,

Tack för ditt fina betyg.

De har satt en plan för vårt nät långsiktigt, var det bör prioriteras och när vissa delar skall bytas ut eller grävas ned. Detta är inget vi delar med oss av tyvärr, även om jag förstår att detta vara intressant att veta.

Jag informerar drift och planeringen om att ditt önskemål finns.

Tack igen för betyg och information.

Michael Z skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Har mina elavtal hos Boo energi och det kan inte bli smidigare och enklare än så.... Läs mer
  • Stig N

2019-12-07

Stig N skrev om Boo Energi
    Mina föräldrar har köpt el av Boo Energi sen 1957 då de köpte ett hus på samma adress där min familj byggde ett nytt hus 1983. Så vi har varit kunder länge och har alltid varit nöjda. I år köpte vi solpaneler av Cellsolar via Boo Energi och allt har fungerat utmärkt. Alltid trevligt bemötta när vi har haft frågor. Vi valde leverantör av solpaneler tack vare att Boo Energi var vår avtalspart. Så förtroendet för Boo Energi är väldigt högt och de har verkligen levt upp till våra förväntningar.
    Ett lokalt företag med miljöprofil, hög servicenivå och ett fantastiskt bemötande. Läs mer
    2019-12-09 Maria H svarar Stig N
    Hej Stig,

Vad glada och stolta vi blir över att läsa din kommentar. Stort tack!
    Jag delar med mig av detta till mina kollegor, då beröm gör oss starkare och nöjda och det gör också att vi vill fortsätta på samma vis.

Nu hoppas vi att solen snart börjar skina igen, så dina solpaneler även levererar.

Vänliga Hälsningar,
  • Peter Z

2019-12-06

Peter Z skrev om Boo Energi
    Nöjd elkund hos Boo Energi. Grym service, bra pris och miljövänlig el. Vad mer kan man önska?
    Bästa elbolaget. Läs mer

Stig W skrev om Boo Energi
    Allt fungerar mycket bra och vi är nöjda.
    DE gånger vi har haft konkat har vi blivit
    bra bemötta. Läs mer

Johan R skrev om Boo Energi
    Hur kan jag som kund påverka kostnaderna för leveransen av el? Läs mer
    2019-12-09 Maria H svarar Johan R
    Hej Johan,

Tack för dina synpunkter.

Elnätavgiften består till stor del av en fast avgift samt att man har en låg rörlig avgift. Fördelningen är på detta sätt då nätbolagets uppgift är att utveckla, underhålla och säkerställa att all el kommer fram på bästa möjliga sätt till respektive fastighet. Därmed måste man veta intäkterna på ett mer stabilt sätt än vad intäkterna kan bli om man endast har en rörlig avgift. Boo Energis elnätavgifter är bland landets lägsta nätavgifter och du kan till viss del påverka avgiften genom att vara sparsam med elen.

Elkostnaden för elleveransen är olika från elleverantör till elleverantör. Elbolagen tar ut den marginal som krävs för sin verksamhet på olika sätt och avgifterna och villkoren kan variera. Därför är det viktigt att jämföra hela elkostnaden vid jämförelser bolag emellan. Dvs fasta avgiften, elkostnad, elcertifikatsavgift och påslag.

Boo-portföljen är en produkt där vi samlar flera av våra kunders beräknade elvolym till en stor volym. Professionella elhandlare köper el till Boo-portföljen på Elbörsen vid de tidpunkter då de anser att elen är prisvärd. Det ger ett budgeterbart och långsiktigt bra elpris och med låg riskexponering. Skulle du mot förmodan inte vara nöjd har du endast 3 månaders uppsägningstid. Läsa gärna mer på vår hemsida www.booenergi.se/boo-portfoeljen eller ring till oss (08-747 51 70) så kan vi berätta mer om hur Boo-portföljen fungerar. Sedan starten av Boo-portföljen för fyra år sedan har priset i snitt varit 5,25 öre lägre per kWh än rörligt elpris.

Du är välkommen att ringa eller besöka oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig till lägre elkostnader.

Bästa hälsningar

Sarah S skrev om Boo Energi
    Det är bra med Boo Energi, jag hade en bra upplevelse Läs mer

Lise-lotte J skrev om Boo Energi
    Alltid varit vänliga och tillmötesgående vid kontakt.
    Bra service och tillgänglighet i ssamband med sviterna efter stormen som tog träd vid min stuga som föll över elledningen.
    Även bra information och service vid köp av värmepump. Läs mer

Cecilia C skrev om Boo Energi
    Är mikroproducent och köper och säljer el till BE. Jag tycker om miljöprofiler och min bedömning hade varit fem stjärnor om jag från BE kunde få en årssammanställning av köpt och såld el. I kWh och sek Läs mer
    2019-12-09 Maria H svarar Cecilia C
    Hej Cecilia,

Tack för ditt fina betyg och bra återkoppling.
    Detta skulle givetvis vara intressant för er mikroproducenter.

Vi noterar din önskan och ser om det är något som är möjligt att sammanställa för 2019 till våra kunder med solpaneler. Tyvärr kan vi inte lova något, men vi kan undersöka om det är något som vi skulle kunna ta fram.

Tack!

Orvar P skrev om Boo Energi
    Köper el nät och el.
    Boo Energi är ett bra bolag. Missade en faktura, tror inte den kom fram, läste posten lite för sällan. På kort tid kom påminnelse och inkasso med extra avgifter. Tycker det skall finnas längre tid innan eskalering sker på detta vis. Läs mer
    2019-12-10 Maria H svarar Orvar P
    Hej Orvar,

Tack för ett fint betyg och för att du lämnat oss en kommentar, så vi har möjlighet att bemöta. Har du frågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till oss
    08-747 51 70.

Vi skickar en påminnelse efter 8 dagar och 20 dagar efter förfallodatum går fakturan till inkasso. För att underlätta betalning och inte vara beroende av postgången finns andra alternativ än en traditionell faktura.

- e-postfaktura (fakturan kommer till en angiven e-postadress)
    - Autogiro (beloppet på fakturan dras med automatik)
    - E-faktura (er information om hur tjänsten fungerar hittar du hos din bank om den erbjuder e-faktura.)

Du kan läsa mer om detta på vår hemsida https://www.booenergi.se/betalservice
    eller så ringer du oss 08-747 51 70.

Vänliga hälsningar,

Eva H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Miljövänligt, lokalt med snabb och vänlig service. Delägarskapet viktigt. Läs mer

Malin V skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag har alltid blivit mycket bra bemött då jag har kontaktat Boo Energi. När andra bolag försökt få mig att gå över till dem har det visat sig att det skulle jag förlora på att göra, i alla fall i längden. Läs mer

Malte J skrev om Boo Energi
    Köper nättjänsten som fungerar oklanderligt. Just nu är dock Boo Energi inte min elleverantör eftersom jag valt en annan med lägre pris. Kan dock tänka mig att återgå till Boo Energi senare Läs mer

Nina S skrev om Boo Energi
    De skickar inte ut onödig reklam, har alltid fenomenal service och jobbar för miljön. Läs mer

Håkan L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Konstig undersökning, förstår inte vitsen Läs mer
    2019-12-04 Maria H svarar Håkan L
    Hej Håkan,

Tack för ditt fina betyg!

Vi samarbetar med Reco för att kunna fånga upp vad vi gör bra och vad vi gör mindre bra.
    Då vet vi hur vi ska fortsätta framåt, samtidigt som våra kunder och eventuellt blivande kunder kan se vilka omdömen vi får för att göra en bedömning innan man går in i ett avtal till exempel.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar.

Vänliga hälsningar,
    08-747 51 70
    post@booenergi.se

Lena H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Informativa träffar
    Bra service Läs mer

Eva Ö skrev om Boo Energi
    Jag känner mig trygg med de avtal vi skrivit genom åren samt det utbud som finns. Att gynna en lokal aktör känns viktigt och att Boo energi ligger i framkant avseende erbjudande av produkter och tjänster som är hållbara och framtidsvänliga gör att jag stannar som kund !!! Tack för ett genomtönkt seriöst företag ! Eva Ölund Läs mer

Hans E skrev om Boo Energi
    Köpt el till både permanentbostaden och sommarstugan på Vindö i över 25 år vilket fungerat friktionsfritt

Har alltid bemötts på ett trevligt o korrekt sätt

Köpte nyligen solceller. Det hade nog inte blivit av nu om inte Boo-energi hade sin kampanj tillsammans med Cell Solar Installationen fungerade bra .Anläggningen i bruk från slutet av nov -19 Läs mer
  • Staffan W

2019-12-04

Staffan W skrev om Boo Energi
    Jag tyckte om att det var en lokal leverantör av el. När jag hoppade på Boo Energi, så hade jag ett långt samtal med en mycket vänlig anställd som gick igenom precis hur allt fungerar och hur man skall tänka i valet rörligt/fast. Jag var mycket imponerad över att han la ner den tiden. Det kommer ut också regelbundet ett informationsbrev som håller mig engagerad i företaget. Jag är mycket nöjd över företagets satsning på förnyelsebara källor. Läs mer

Lena G skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Bra!
    Tyvärr bara ett år med bra ersättning för solel. Läs mer

Ann-sofi L skrev om Boo Energi
    Jag har Boo som nätverkslevetantör.
    Vid strömavbrott får man snabb respons och de är snabbt ute på vår lilla ö (Edlunda) för att åtgärda felet.
    Dock är vi nu mycket missnöjda ned att de röjt för alla elledningar utan att på något vis snygga upp efter sig.
    Ön ser ut som en krigszon Läs mer
    2019-12-10 Maria H svarar Ann-sofi L
    Hej Ann-Sofi,

Tack för att du lämnat oss en kommentar här på Reco.

Vi kommer att vara ute på Edlunda i dagarna för att städa i ordning det sista. Vi måste prioritera vårt arbete hela tiden och viktigaste är att våra kunder har ström.

Vår förhoppning är att det kommer kännas bättre på ön i slutet på veckan.

Du är alltid välkommen att ta kontakt med oss, när du har synpunkter eller funderingar.
    08-747 51 70.

Vänliga hälsingar,
    Boo Energi.

Jonas S skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Boo Energi upplever jag som en utmärkt lokal leverantör med stor närvaro. Prismässigt konkurrenskraftig och miljöinriktad, vilket jag uppskattar. Läs mer

Pia H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    bra leverantör av el. närheten till kunderna är bra Läs mer

Anders P skrev om Boo Energi
    Trevligt lokalt företag. Tycker att man vid kontakt blir väldigt bra bemött. Hög servicegrad. Bara gott att säga. Läs mer
  • 2019-12-03

Fredrik H skrev om Boo Energi
    Enkla att ha att göra med! Snabba på att svara och hjälpa! Läs mer

Lars K skrev om Boo Energi
    Trying och säker elleverantör. Läs mer

Tore S skrev om Boo Energi
    Mycket bra service och rimliga avtal. Läs mer
  • Börje S

2019-12-02

Börje S skrev om Boo Energi
    Jag köper både fast och rörlig energi från Boo Energi och har fortsatt att göra så sen min far köpte fastigheten 1953.
    Jag har alltid varit helnöjd med servicen och den information som jag behövt genom åren. Läs mer

Inger B skrev om Boo Energi
    Boo Energi är vår elleverantör sedan flera år. Vi är mycket nöjda med er. Och har alltid blivit vänligt bemötta. Läs mer

Leif G skrev om Boo Energi
    Jag har varit kund och medlem i Boo energi sedan 1970 och tycker det toppen energibolag. Tyvärr skall vi flytta men jag kommer att köpa el från Boo energi i fortsättningen. Läs mer

Tommy H skrev om Boo Energi
    Jag flyttade in i nybyggt radhusområde för 1,5 år sedan. Första året gick det bra men den senaste hösten har vi i området haft 3 elavbrott på kort tid. Fick känslan av att bo på landet där man inte kan lita på om man kommer att ha ström eller inte. Ingen som helst kommunikation heller om vad som inträffat. Läs mer
    2019-12-04 Maria H svarar Tommy H
    Hej Tommy,

Tack för att du lämnat oss en recension här på Reco.

Det pågår en hel del markarbeten i området just nu och våra kablar skadas emellanåt vid schaktarbeten, något som vi tyvärr inte kan råda över.

När detta händer försöker vi så snabbt som möjligt hitta felkällan. Vi lägger ut ett meddelande på vår hemsida och uppdaterar vår status på Facebook med den information vi har. Du kan alltid ringa vår jourtelefon 070-428 88 88 eller kundtjänst på våra öppettider dagtit 08-747 51 70 .

Nya områden skapas och schaktarbeten fortsätter, så gissningsvis kommer fler kablar att träffas av grävskoporna i området. Vi håller tummarna för att våra kablar får vara mer i fred fortsättningsvis.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Vi finns på post@booenergi.se eller 08-747 51 70.

Marianne V skrev om Boo Energi
    Snabbt svar och mycket trevligt bemötande. Fick prata med samma person som svarade utan omkopplingar, ovanligt nu för tiden och fick den hjälp jag behövde. Tack ännu en gång. Läs mer

Inger K skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Har haft boo energi från 1980 har alltid varit nöjd och bra bemötande vid kontakt Läs mer
  • 2019-12-01

Magnus J skrev om Boo Energi
    Ni levererar el till huset och skickar fakturor och det verkar fungera väl. Läs mer
  • 2019-12-01

Göran Y skrev om Boo Energi
    teckande mig för ett halvrörligt abonenmang. Jag kommer att göra en utvärdering i aug 2020 och därefter ta ställning hur jag går vidare

Kundmottagning hos Boo energi är helt ok Läs mer
    2019-12-03 Maria H svarar Göran Y
    Hej Göran,

Tack för att du lämnat en kommentar till oss här på Reco.

Dyker det upp frågor eller funderingar under tiden är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

• 2019-11-30

Väldigt trevlig och tillmötesgående kundtjänst (telefon) Läs mer
  • Marianne L

2019-11-27

Marianne L skrev om Boo Energi
    Alltid trevligt att träffa tala med Boo Energi. Jag känner mig viktig som kund. Läs mer
  • 2019-11-27

Agneta M skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Hej jag har köpt el av dom under flera års tid. Jag har alltid blivit bemött på bästa möjliga sätt. Läs mer

Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo