Boo Energi

www.booenergi.se
  • BadgeSevenYears
1 759
4.2

Boo Energi ansvarar för utveckling och underhåll av elnätet i Saltsjö-Boo utanför Stockholm. Vi strävar efter ett tryggt och säkert elnät som kan möta både dagens och framtidens krav på elektrifiering. Som vår kund köper du prisvärd el från förnyelsebara energikällor –sol, vind, vatten och biogas. Vi klimatkompenserar dessutom...

1759 omdömen om Boo Energi

Sedan starten hos Reco 2018

Gunnar H
Skrev om Boo Energi

Jag har bara positiva upplevelser i min kontakt med Boo energi alltid trevligt bemötande

Tack snälla för det fina omdömet Gunnar <3

Knut W
Skrev om Boo Energi

Bra bolag för oss små elanvädare

Eva S
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Jag har hittills varit mycket nöjd med Boo Energi och hoppas att detta fortsätter.

Jan C

Tack, det är mycket bra. 🤗👍1234567890qwertyuiopå

Carin L
Skrev om Boo Energi

Har bott i Lännersta i 40 år och det har alltid fungerat bra det har hänt en gång att säkringen i stolpen gått sönder en kväll men det löste sig snabbt .

Mats A
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Har bytt el leverantör sen dom lurade på oss Boo portföljen ,efter det fick vi riktigt höga elräkningar./och det är flera som är förbannade över denna Boo portfölj som dom erbjöd oss kunder.och nu får vi betala fasta avgifter till Boo energi som äger nätet i området som är högre en elförbruknings fakturan från vårat nya elbolag.man finner inga ord för detta. Aldrig mer Boo energi för våran del

Svar från Privatperson

Hej Mats, Som du säger har Boo-portföljen haft ett högre pris än det rörliga, framförallt under förra vintern. Detta har varit pga en väldigt osäker marknad, vilket gjort det otroligt svårt för oss att veta vilka volymer el som skulle nyttjas till vilka priser på marknaden. Det har aldrig funnits någon avsikt att lura in någon i ett avtal, utan vi vill alltid att man som kund ska känna att man väljer det avtal som passar en bäst. Vad gäller nätet så har priserna gått upp av anledning till att nätet har högre belastning...

Magnus Å
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Boo Energi missade att informera oss om en avtalsändring och försökte ändå få oss att betala för rörligt elpris. Vi hade rätt till vårt fasta pris eftersom vi ej fått informationen. Ändå stod Boo energi på sig och hävdade sin rätt att ta rörligt pris av oss. Inte förrän vi kontaktade konsumentombudsmannen samt allmänna reklamationsnämnden började Boo energi ge med sig och medge sin miss. Otroligt dåligt hanterat av företaget och vi kommer aldrig välja el från dem igen. Mycket mycket missnöjda kunder. Mycket dålig behandling av sina kunder (kunder sedan 2004).

Svar från Privatperson

Hej Magnus, Vad tråkigt att läsa ditt omdöme, detta är absolut inte den känslan eller upplevelse du ska ha med oss. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att få veta mer kring detta ärende och reda ut vad som gått snett här. Om du har möjlighet får du väldigt gärna maila in till post@booenergi.se så kan vi talas vidare där eller över telefon. /Alexander - Boo Energi

Karl L
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Hej. Jag har varit kund hos Boo Energie Från tiden jag flyttade till Boo tills. nu. Både som hyresgäst,husägare,och bostadsägare och har aldrig haft besvär både affärsmässig eller leveranssäkerhet. Jag kan bara rekommendera Boo till framtiden kunder. M.F.Hälsningar. Karl Laub.

Peter B
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Vi tycker att vi fått en bra och tydlig information, särskilt vad gäller förbrukning och prisnivåer. Både nuvarande och föregående år. Nyhetsbladet läser vi inte så noga. Hälsn/Peter

Mats H
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Mycket bra! Enkelt o smidigt, appen är strålande!

Christer E
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Jag är nöjd med deras portfälj men inte med appen för att se hur mycket el du förbrukar och andra uppgifter.Allt för ofta är det något fel på den

Svar från Privatperson

Hej Christer, Tack för din feedback. Vi jobbar på att få appen att bli mer stabil när det kommer till just dessa uppgifter. Mvh, Boo Energi

John H
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Boo Energi har en bra hemsida och kommunicerar bra med sina kunder

Sven-Gunnar B
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Då själv arbetat där så känner jag till flertalet som arbetar där. Jag får alltid bra service när det behövs.

Henry F
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Tycker det fungerar smidigt, även om jag föredrar pappersversionen av fakturan.

Ingela J
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Aldrig tänkt på, de levererar. Inget att klaga på

Lars F
Skrev om Boo Energi

Bra och vänligt bemötande. Fullt upp! Glapp i en fas. Trodde felet var i stolpen, men visade sig vara i huvudströmbrytaren. Fick snabbt hjälp av två trevliga montörer.

Sten M
Skrev om Boo Energi

Bra och korrekt bemötande. Har endast tecknat elavtal var tredje år och det har fungerat bra. Har inget att klaga på. MVH Sten.

Jorge H
Skrev om Boo Energi

bra firma helt enkelt.............................................................

Benny S
Skrev om Boo Energi

Har inte varit i kontakt med Boo Energi. Verkar vara ett sunt bolag?

Jan Åke J
Skrev om Boo Energi

Boo-portföljen som marknadsförs intensivt visade sig, efter 1 års användande, vara Eberöds bank. I övrigt är det ok.

Jan-Erik G
Skrev om Boo Energi

Bra, Förutom att Boo-Portföljen inte var optimalt för mig gick in helt fel och marknadspris korrigering blev ej bra.

Karl Willy T

SNABBT OCH CORRECT ETT LÄGRE PRIS 2 ÅR BUNDET ELAVTAL

Gunilla S
Skrev om Boo Energi

Det bästa med Boo Energi är att det är en fysisk person som svarar när man ringer. Man får direkt kontakt. Vi är en del av Boo Energi. Vi valde portföljen. Även jouren är fysisk och snabbt svar.

Hans H
Skrev om Boo Energi

Bra el leverantör som agerar snabbt då man har problem, alltid ett trevligt och bra bemötande.

Mikael J
Skrev om Boo Energi

Kanon personal som alltid hjälper till

Lars Einar P
Skrev om Boo Energi

På Boo Energi blir man alltid korrekt bemött. Trevlig personal och de finns ju "nära".

Karin M
Skrev om Boo Energi

Jag har varit kund till Boo Energi under väldigt lång tid, lite drygt 20 år. Alltid upplevt företaget seriöst och pålitligt. När mitt fasta elavtal gick ut för tre år sedan fanns inga fasta elavtal att välja då marknadspriserna skeenade pga krig och annat. Valde då Boo-portföljen. Förstod att det skulle ta tid att få ned priset men fortfarande tre år senare betalar jag dubbelt så mycket i kwh priser än vad andra erbjuder. Har inte råd att vara kvar som kund längre. Kommer byta till annat elbolag.

Svar från Boo Energi

Hej Karin, Vad tråkigt att höra att du är missnöjd kring ditt avtal. Du får gärna kontakta vår kundservice för att se vad vi kan göra för att få dig att stanna hos oss och återigen bli en nöjd kund.

Robert H
Skrev om Boo Energi

Kan vara bättre på sin marknadsföring och lite billigare

Ninni L
Skrev om Boo Energi

hej Ni är fantastiskt duktiga på att informera o förklara. Men det är skitdyrt iallafall. Kan man inte få betala mindre om man är en i hushållet? skojar bara, men det är dyrt att bo i vårt område, vinden är värst blåser genom mitt lilla hus som till nu har varit helt ok. Nu är det för dyrt. kan ni hjälpa mig på nått sätt? mvh Ninni Lindberg Emblavägen 8.

Svar från Boo Energi

Hej Ninni, Som du säger har priset på el gått upp över lag. Självklart är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice som kan ge dig råd och tips på vad du kan göra för att spara både på antal kWh som nyttjas, men även hur du kan styra om elanvändningen till dygnets billiga timmar. Du hittar vår Kundservice här: https://www.booenergi.se/kundservice

Hans S
Skrev om Boo Energi

Säker el leverans, allt fungerar utan problem Bra val i detta området

Mats A
Skrev om Boo Energi

Ni står för elnätet i området och det är väldigt sällan avbrott, så jag är nöjd.

Mikael B
Skrev om Boo Energi

Seriösa, om och kring sig, lyssnar på kunden

Kjell O
Skrev om Boo Energi

Fick rådet att byta från rörligt elpris till produkten Boo-portföljen, i november 2023 trots att jag var tveksam. Nu har jag sagt upp Boo-portföljen och har tyvärr tre månaders uppsägning. Under det här dryga året har jag vissa månader betalt dubbelt elpris. Det här valet av Boo-portföljen har kostat oss en bra bit över 10.000 kronor under den här tiden. Vi bor i en normalvilla och drar ca 16.000 kilowattimmar per år. Att det kan slå åt olika håll och att det fanns en risk att bli dyrare förstår jag, men dubbelt så dyrt vissa månader, det verkar extremt oprofessionellt.

Pia S
Skrev om Boo Energi

Alltid trevliga o tillmötesgående. Får hjälp o förklaring på mina ev frågor.

Petter K
Skrev om Boo Energi

Är väldigt nöjd med Boo Energis tjänster och service.

Eva R
Skrev om Boo Energi

Är kund hos Boo Energi sedan många år. Vi har köpt frånluftsvärmepump via dem tidigare och nu i år har vi installerat solceller på vårt villatak, också via dem. De är kunniga och det känns alltid väldigt tryggt i kontakten med dem.

Torbjörn A
Skrev om Boo Energi

Bra information, snabb hjälp och tydliga konkurrenskraftiga priser.

Ann G
Skrev om Boo Energi

Har inte haft så mycket kontakta, vid det tillfället jag gick över var det inga problem.

Lennart B
Skrev om Boo Energi

De gånger jag varit i kontakt med dem har servicen varit bra både som privatperson och som ledamot i styrelsen när vår BRF haft problem med elsidan. De levererar vad vi ber om utan problem.

Svar från Boo Energi

Hej Lennart, Väldigt kul att läsa om din erfarenhet med oss, det värmer! /Boo Energi

Philip P
Skrev om Boo Energi

Har fungerat bra i alla år. Lätta att få tag i.

Ulf T
Skrev om Boo Energi

Snabb service, mycket bra lokal förankring och bra erbjudanden

Sture D
Skrev om Boo Energi

Eftersom jag är kund hos annan leverantör av el, kan jag bara bedöma Boo energi såsom nätägare. Just nu verkar det som om nätavgiften är nästan lika hög som jag har i förbrukningsavift hos annan leverantör. Skulle nätkostnaden vara lägre kanske jag kan tänka mig Boo energi som helhet. Däremot har jag inga synpunkter på bemötande när man ringer.

Svar från Boo Energi

Hej Sture, Tack för ditt omdöme. För att trygga säkerheten och utvecklingen av vårt elnät behöver vi justera elnätspriset. Höjningen görs med i genomsnitt 5,5 procent för alla våra abonnenter i Boo Energisnätområde från och med årsskiftet. Det är en ändring som är nödvändig för att vi ska fortsätta upprätthålla en hög kvalitet och pålitlighet i vårt elnät. /Boo Energi

Conny R
Skrev om Boo Energi

Hej, tycker Boo energi fungerar bra, har f.n rimliga elpriser, ska vara kund framöver också, är kund sedan minst 60 år ,då min far jobbat hos er i 26 år!! Har Booportföljen f.n. Har uppföljt mina förväntningar! V h. Conny Roos.

Ragnar Peter H
Skrev om Privatperson en del av Boo Energi

Boo portföljen skriver många om här , de flesta väldigt besvikna , svaren från Boo energi är det samma ungefär läs det finstilta . Problemet är bara att det inte går , deras lilla påslag på 30% på nya kunder som kan bli både plus och minus är i 9 fall av 10 plus . Deras så kallade rörliga avtal är klurigt värre . Deras duktiga el handlare verkar ha gjort allt fel, dvs marknadens högsta pris men ändå på något sätt Tim pris ???, produkten är rent omöjlig för en vanlig konsument och borde genomlysas av Konsumentverket då den...

Svar från Privatperson

Hej, Väldigt tråkigt att läsa om din upplevelse med Boo-portföljen. Som du beskriver är Boo-portföljen en komplex produkt som vi kontinuerligt jobbar med att förtydliga på vår hemsida och i annan kommunikation ut mot våra kunder. När man gör inträde i Boo-portföljen får man alltid en s.k. marknadsprisanpassning för att inte påverka redan befintliga prissäkringar som är gjorda, vilket jag antar är det du refererar till i ditt omdöme. Under framförallt vintern 22/23 var marknaden otroligt osäker och svår att förutspå...

Renso S
Skrev om Boo Energi

Vid byte av mätare maj 2023 uppdagades så småningom att ett fel hade uppstått många år tidigare och fakturor hade förväxlats. När vi försökte ta tag i problemet möttes vi av stor nonchalans. Boo energi tyckte också vi skulle betala för deras misstag. Vi gav oss inte och fick tillslut en handläggare som tog oss an. Ärendet drevs dock alltför länge innan vi fick ett avslut.

Svar från Boo Energi

Hej Renso, Väldigt tråkigt att läsa kring ditt missnöje. Det ärende du refererar till var ett komplicerat ärende som tyvärr drog ut på tiden innan vi hittade en lösning som du sedan kände att du blev nöjd med. Vi tar till oss av feedbacken för att kunna bli bättre framåt. /Boo Energi

Per H
Skrev om Boo Energi

Alltid bra kontakt och respons. Denna gång gällde det ett omkullblåst träd som fallit över el- och fiberkabel.

Jan S
Skrev om Boo Energi

Jag trivs med Boo energi 😀 men hoppas på bättre tider

Bang Vicki H
Skrev om Boo Energi

Egentligen ingen åsikt, mer än att jag är nöjd. Helst lägre priser 😊

Peter A
Skrev om Boo Energi

Upplever att Boo Energi är ett tryggt och medvetet företag med öppna prisuppgifter

Teemu L
Skrev om Boo Energi

Vi får alltid bra service med boo energi