Budbee AB

Budbee AB

Ring 08-120 596 48 www.budbee.com
Omdömen totalt
225
Snittbetyg
1.1
Skriv ett omdöme

225 omdömen om Budbee AB

Visar 225 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Kenny R
Skrev om Budbee AB

Varning för detta tjuvbolag. Beställde 3st paket från Tyskland i mars samt maj och Budbee skulle sköta den svenska delen, inte ett ända paket har kommit fram, enligt trackingen togs paketen emot ca 1månad efter beställning, sedan hände ingenting på 14dagar då paketen avbokades??? Ingen fattar någonting, jag ska anmäla hos avs som inte tar något som helst ansvar, svarar knappt och när de väl svarar så är det ett "goddag yxskaft"

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars E
Skrev om Budbee AB

Valde Budbee eftersom dom var "snabbast". Dom blev långsammast! Inte ofta som företag vågar ljuga så friskt som Budbee.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tuss M
Skrev om Budbee AB

Ändrade datum och tid för förväntad leverans tre gånger innan de helt enkelt valde att ta bort mitt paket, så det istället stod "du har inga pågående leveranser". Lätt som en plätt, bara säg att jag inte väntar på något paket så försvinner problemet. Uppenbarligen har de slarvat bort paketet och kundtjänst hade inget att säga.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats C
Skrev om Budbee AB

Försämrats kraftigt senaste tiden. Förr kunde man lita på dom, det kan man inte längre. Handlade på Apotea. De har mängder med alternativ av leverantör. Valde en av många som levererar på EN dag. Eftersom jag varit nöjd och litat på Budbee så valde jag dom. Beställde torsdag morgon, tidigt, för att vara säker att det skulle vara i box på fredagen. Nu står det att det levereras tidigast måndag eftermiddag. En box som dessutom står i en mataffär som är öppen alla dagar. Det är 3 mil till den affären och jag kan inte hämta... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Stefan E
Skrev om Budbee AB

Är det ens möjligt för budbee att reklamera mitt paket och skicka tillbaka det? Är inte det MIN uppgift att kontrollera paketet och skicka tillbaka det? Nu har jag fått betala ett paket samt frakt, men jag har inte fått något. Det är som att köpa luft. Riktigt dåligt!!! Har inye ens fått en bild på hur paketet var misshandlat och ingen ersättning heller!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Christian W
Skrev om Budbee AB

Budbee ville jag skulle åka 15 mil för att hämta mitt paket.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ayla Sabina S
Skrev om Budbee AB

Aldrig mer! Ett paket är borta, ett har skullat levererats varje dag i tre dagar nu, ett kunde jag inte returnera…

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ulf Ronny W
Skrev om Budbee AB

Köpte en hand dammsugare den 10/7(utan skaft) på Power. Det skulle ta 1-3 arbetsdagar att få den till skåpet. Budbee hämtade varan hos Power den 11/7. Från första dagen så har de skjutit upp leveransdagen. Idag är det den 24/7 och de har återigen skjutit upp leveransen till den 26/7. Via mejl skyller på att skåpet är/har varit trasigt samt att mitt paket är så stort att de har få luckor för den. Stort??? Om det är så pass stort så kör hem det då! Jag var förbi där skåpen står och visserligen har de bekräftat att skåpen har... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sara Cecilia Elinor B

Har slarvat bort flera av mina beställningar under sommaren. Över en månads leveranstid på ett paket som egentligen skulle tagit maximalt 4 arbetsdagar. Flera paket är helt borta och det finns inget preliminärt leveransdatum, trots att jag kontrollerat med företagen som jag beställt av, att ordrarna blivit skickade. Förr var Budbee pålitliga och snabba, men det måste ha hänt någonting sedan sammanslagningen med Instabox. Numera går det inte att lita på något av leveransalternativen. Postnord framstår som raketsnabba i jämförelse!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jessica H
Skrev om Budbee AB

Väntar på paket som skulle levereras till box 2023-07-19, blev sedan uppskjuten till 2023-07-20 och idag är den framskjuten nio dagar! Nu ligger estimerad leveranstid 2023-07-29! Ett paket som skickades från Sellpy 2023-07-17, sjukt frustrerande och oseriöst! Kundtjänst ligger nere så det går inte att få kontakt. Står att de är tillbaka i kundtjänst om några minuter, det stämmer inte!!! Jag kan inte heller byta leveranssätt eller skåp för upphämtning.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kristina B
Skrev om Budbee AB

Har väntat 2 dagar på hemleverans betalt extra för får meddelande om att kan lägga in den tidigast om över 1 vecka ingen kontakt på chatten om att jag ska få återbetalning då jag nu måste byta hemleverans till skåp leverans

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marie R
Skrev om Budbee AB

Jag har i tre dagar fått uppgift om att leverans ska ske på den dagen. Dvs Budbee skjuter upp estimerad leveranstid flera gånger. Kundtjänst på chatt är ”nere” sen minst igår. Jag tvivlar på att jag ens kommer få mina två paket. Aldrig mer Budbee. Oseriöst företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ELIN P
Skrev om Budbee AB

Leveranser kommer aldrig fram. De glömmer packa varor men skriver ändå att de skall leverera tills det att man får ett meddelande sent på kvällen att "de inte kunde leverera ", buden kan inte operera en portelefon än mindre en karta.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ALEXANDER E
Skrev om Budbee AB

Otroligt oseriöst företag. Den cykel som ska ta 2 dagar att leverera har nu tagit över en vecka. Budbee har 'felsorterat' mitt paket, bytt dag och tid 5-6 gånger. Deras kundtjänst tar 2-3 dar på sig att svara. Och när de svarar så svarar de egentligen inte. De kan inte ge mig ett besked om när cykeln kan levereras. Appen har dessutom buggar och skickar inga notifications. Så jag får gå in själv och kolla hela tiden om något ändrats. Ett budföretag som inte kan leverera, känns som deras affärsidé spricker lite. Att stora... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anes N
Skrev om Budbee AB

Jävla skitbolag, paketen kommer.inte fram.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna N
Skrev om Budbee AB

Last package was never delivered! The previous ones were either sent to the wrong adress or disappeared on their way

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nicklas Peter G

Uselt. Skjuter upp leveranstider utan att ge någon anledning. Icke-fungerande kundtjänst som tar dagar på sig att svara. Vad är poängen med att ange en leveranstid när jag köper varan om den sedan ändras, utan någon giltig förklaring? Hade jag vetat om detta i förväg hade jag aldrig beställt med Budbee, och kommer inte att göra det igen i framtiden. Beställde från Apotea, som bör se över sitt samarbete med Budbee.

1
First-Name L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Katarina G
Skrev om Budbee AB

Budet ljuger och säger att han ringt men det har han inte. Han påstår att han varit här och inte kunnat leverera paketet vilket också är lögn. Jag satt i 15 minuter och väntade på honom så jag såg att han inte kom då vi har en dörr med glad i. Kasst företag,

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Christer Å
Skrev om Budbee AB

Ombuden ljuger om att dom ringt. Iofs fredag så kundfokus är sekundärt. Föreslår att bolaget städar i organisationen. Som bekant städar man en trappa uppifrån.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nea M
Skrev om Budbee AB

Valde dem för första gången då det angavs vid beställning i förrgår att de skulle kunna leverera en dag före övriga leverantörer kunde göra. Men så var inte fallet blev jag varse. När jag inte såg att det hände något gällande min leverans i deras app igår som jag givetvis kollade i många gånger frustrerat 😡 Hade beställt ett paket som skulle levererats igår till box. Så då gick jag in och läste omdömen här och blev helt förskräckt….hu tänkte jag och nej. Men idag hade jag leveransen i box och till deras försvar!? ska rätteligen... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats B
Skrev om Budbee AB

Ett rövarbolag! Undvik dem, levererar inte i tid, inte ens efter att paketet kommit till dem för över 2 veckor sedan. Drar till med lögner om orsak som efter kontroll var just rena ock skära lögner. Oseriöst företag är en underdrift. UNDVIK,

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Outi B
Skrev om Budbee AB

Hej! Första- och sista gången jag väljer Budbee.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Heidi B
Skrev om Budbee AB

Varan skulle ha levererats hem till mig 22/6. De ringde mig och lade på luren direkt två gånger trots att jag svarade. Sedan fick jag sms om att varan inte gick att leverera. Varan levererades tre dagar senare med uppbruten och igentejpad förpackning. Fick emballaget till paketet, men varan låg inte i. Varan är stulen. Har hört av mig både första gången då varan inte levererades och även nu när den är stulen, men har inte hört något från dem.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Emelie Sara Greta B

Går inte att lita på dem, betalde extra så jag skulle få mitt paket innan midsommar. Dem skjuter upp min leverans hela tiden. Fick svar av dem att jag skulle får en gratis tidfönster så jag skulle veta mer när de skulle komma. De ringde mig en sekund, och fick sedan meddelande i appen att det inte kunde leverera mitt paket. Jag hade lagt in alla uppgifter i appen och att det skulle lämna paket utanför dörren. Har blir så nästan varje gånga jag har beställt från dem…

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Julia Amanda A

Så jäkla dåliga. Bokar och betalar för upphämtning av paket mellan 18-19 för att jag jobbar. Föraren ringer 17:00 och säger att han är utanför och de finns inget paket. Meddelar då att de ska hämtas upp 18/19 han lägger då på och anmäler som att de inte gick att hämta upp. Försöker skriva i chatten 2 timmar senare inget svar ingen som läst, suttit i telefonkö i 1,5 timmar men samma könummer i 20 min. Nä ni har verkligen gått ner er Budbee.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Annika Maria Viktoria H

Hej! Usel service. Kommer aldrig använda budbee igen. Skjutit fram en leverans som skulle ta ca 3 dgr till över en vecka nu och inget paket i sikte. Både timme för timme och ibland en dag, Sedan så hoppar leveransdagen tillbaka till ett datum som ligger två dagar tillbaka i tiden...och ingen svarar på deras urusla chatt service på över 24 timmar. 5 timmar är deras tid att svara enligt de själva. Paketet innehöll min dotters midsommarklänning som hon är besviken att inte kunna använda. om den nu ens kommer alls. Mer jobb och tid som man inte vill lägga på sådant här.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ronny L
Skrev om Budbee AB

Incompetent driver Mr. Abdumalik, don't understand Swedish or English, can't find the address WITH A NAVIGATION ! Don't use this company unless you love wasting time !!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Katarina Z
Skrev om Budbee AB

Sveriges SÄMSTA företag för leveranser och ett bluff företag. Dem levererar inte alltid paketen via hem leverans men påstår att paket är levererade. Deras skåp fungerar sällan och är ur funktion. Det har hänt att jag fått kod via sms till ett skåp med varor som inte ens är mina när jag bokat skåp för en retur egentligen. Hur fan kan det ens vara möjligt?! En sån sak ska aldrig ske, att obehöriga kommer åt andras paket. Det går varken att få tag I kundservice via appen i chatten eller via telefon. Det är väldigt frustrerande... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Michael K
Skrev om Budbee AB

Det absolut sämsta företag du kan tänka dig när det kommer till leverans. Jag beställde ett paket 7/6 som ankom till Budbees central i Sundsvall 9/6. Där har det legat kvar sedan dess. I appen (som förövrigt är totalt genomkass) har leveransdatumet ändrats flera gånger. I onsdags 14/6 så pratade jag med Budbee i telefon, efter att ha suttit i telefonkö i över 1 timme. Flera gånger innan så har jag inte lyckats komma fram på telefonen ska sägas. De förklarar att det inte finns någon ledig box i området där jag bor, och... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna D
Skrev om Budbee AB

Sämsta företag skulle förbjudas på den svenska marknaden. Tänkte kontakta H&M och be dem att upphöra samarbete med Budbee AB. Dem skapet dåligt rykte för H&M då kunder förknippar H&M med Budbee. Det inte värdigt H&M att samarbeta med så skandalöst företag. Fördröjer leverans med svepskäl, svarar ej på chatt och telefonsamtal på flera timmar…. uselt! Har väntat på mitt paket i två veckor! Budbee har paketet hos sig så levererar de inte oacceptabelt och mycket dåligt! Kommer aldrig välja Budbee, informera mitt bekantskap... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anne-Lie W
Skrev om Budbee AB

Sämsta skitföretag! Svarar ej på chatt & telefonkö på flera timmar…. Ur uselt! Har väntat på mitt paket i två veckor! Trots att Budbee har paketet hos sig så levererar de inte… så jädra dåligt! Kommer aldrig använda Budbee mer!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Max H
Skrev om Budbee AB

Usel service och den sämsta och långsammaste leveransen jag någonsin varit med om….. Välj vad som helst, men INTE BUDBEE. Telefonkö 1,5h, och det fanns mindre skåp lediga. Aldrig mer…..

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rosanna A
Skrev om Budbee AB

Det här är utan diskussion det SÄMSTA företaget. Välj aldrig det som leveransalternativ. De kör inte ut sina paket, kan inte leverera till sina boxar heller. Svarar aldrig i kundchatten eller telefon. Hur kan man 2023 komma undan med så dålig service är helt otroligt. De kunde inte leverera mitt paket till en box betalade då för hemleverans fick sms 30 min innan de skulle ha levererat att de ”tyvärr inte kunde leverera”. Har skrivit ett antal meddelande i deras kundchatt, inget svar. Har ringt kundtjänst, man blir satt i... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars E
Skrev om Budbee AB

Jag vill bara säga en sak. Och lyssna otroligt noga på mig. Använd vad som helst . Utom Budbee. Dom skjuter upp dina leveranser gång på gång på gång på gång på gång. Den dagen Budbee går i konkurs (och det lär hända snart) då ska jag köpa champagne . För det är ett sånt vidrigt blufföretag. Undvik. Undvik. Undvik .

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carina B
Skrev om Budbee AB

Leveranstid o dag ändrades fler ggr

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna S
Skrev om Budbee AB

Otroligt långa leveranstider, trots att de fått paketet från företaget som sålt varan tar det över 2 veckor innan jag får paketet. Kundtjänst ger felaktiga svar eller icke-svar som inte hjälper överhuvudtaget.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karin M
Skrev om Budbee AB

Kasst. Kan inte utföra sitt uppdrag och kan sedan inte lösa de problem som det medför. Håller definitivt inte sina leveranstider och Kundtjänst kan inte lösa något alls. Köpt en present i god tid som nu inte kommer att kunna överlämnas på examensdagen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jonas E
Skrev om Budbee AB

Tipset till alla: ANVÄND INTE BUDBEE De ändrar leveranstider, avbokar, etc. Med hänvisning till en rad olika omständigheter. Jag har fortfarande inte fått mitt paket och jag kan hittills beslå dem med tre (3) rena lögner. Så - använd inte Budbee [iaf inte om du är intresserad av en smärtfri leverans]

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Veronica L
Skrev om Budbee AB

ANVÄND INTE BUDBEE!!!!! Sämsta tänkbara fraktbolag!!!!! Leveranstiderna ändras till en början för att sedan avlösas med kommentaren ”det är fel på skåpen hos den butiken vi ska leverera till” sedan har paketet ”fastnat i terminalen” sen utlovas en ”prioriterad leverans” och till slut är båda paketen på vift och nu kan dom inte tala om var mina paket är för man hittar inte dom??? Är nu ”lovad” att få mina paket inom senast 1 vecka. Inte ens en kompensation kan man få som plåster på såren… Har pratat med 4 olika personer på kundtjänst och ingen av dom har koll.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Désireé E
Skrev om Budbee AB

Paketet är 4 dagar försenat och dag ändrar de "paketet levereras idag kl 16.30" till "paketet levereras imorgon kl 16.30" och så har det varit i 4 dagar. Ingen aning om när det klmmer eöler om det kommer. Hittar inget telefonnummer till kundtjänst utan fick fylla i ett kontaktformulär. Det var ett dygn sedan och det "kan ta 2 dagar innan vi svarar" Hoppas på solskyddsfaktor innan sommaren är över! Rekommenderar inte Budbee b

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per Klaus Ingemar W

5 respektive 6 dagars försening på dom 3 senaste leveranserna jag haft. den 3:e paketet har jag inte ens fått än, och det är nu 4 dagar försenad.... när man ringer till "kundtjänst" svarar otroligt lättretade personer hemmifrån (budbees s.k kundtjänst) att man måste ha förståelse och att så kan det gå ibland + att dom just nu slår sig ihop med instabox ??? NEJ jag har som betalande kund inte förståelse att ni ej kan leverera på utlovad tid, särskilt då jag fortfarande betalar fullpriser för frakten. Aldrig mer Budbee för... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ANN-SOFIE E
Skrev om Budbee AB

Jättesvårt att lösa problem som ev uppstår. Obefintlig kundtjänst

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Viktor H
Skrev om Budbee AB

Paketet kan inte lämnas ut för boxarna är fulla. Värdelöst företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maria H
Skrev om Budbee AB

Budbee är fullständigt värdelöst!! Efter att ha väntat på ett paket i 11 dagar där det varje dag har stått att ”paketet levereras i morgon” så är nu paketet tillbakaskickat till avsändare???!!! Rekommenderas verkligen INTE!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Paul T
Skrev om Budbee AB

Kommar aldrig använda budbee igen. Leveransen har skjutits fram till nästa dag, i en vacka nu. Varje dag står det att paketet ska levereras imorgon. Kundtjänsten svarar efter ca 1 dygn och kan inte lämna några besked på någonting. Säger bara att dom inte kan garantera när paketet ska levereras.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Markus E
Skrev om Budbee AB

Oerhört frustrerande logistik. Fick notis om att paketet körs ut till skåpet tre dagar efter det leveransdatum som angavs när jag beställde. Detta kan ju vara en mix av butikens brutna löfte och Budbees leverans. Nå väl, när jag i morse fick notisen om att paketet körs ut var den beräknade ankomsttiden 13.55. Nu är klockan 16:10 och paketets förväntade ankomsttid till skåpet är nu 17:55, fem minuter innan butiken som äger skåpet stänger för dagen. Jag hade VERKLIGEN behövt denna vara innan helgen vilket också är en realistisk... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Henrik G
Skrev om Budbee AB

Kommer aldrig mer välja Budbee! Det är bedrövligt att Budbee inte kan leverera varor i tid! Beställde varor för en vecka sedan och då meddelar Budbee att leverans skall ske inom 1-3 dagar! Sedan händer absolut ingenting alls inom de närmsta dagarna och de ändrar datum två gånger i rad till 16 maj och sedan 19 maj. Då ledsnar jag och ändrar box till ett annat ställe 1 km bort istället för att gå 100 meter. Vi beställde sedan andra varor från samma företag och då valde vi Bring istället och dessa fick vi inom 2 dagar. Dessa... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Daniel L
Skrev om Budbee AB

Usel kundservice, levererade till fel stad sen slarvades paketet bort när felet självklart skulle rättas till och då ytterligare försening…

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
KRISTOFER F
Skrev om Budbee AB

Glöm att de levererar enl den tid de sagt. Lägg till 2-3 dagar så kommer du närmare sanningen

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maria Ingegerd Viktoria J

Katastrof, tappat bort returer, svarar inte ... två månader senare kom ordern?! Välj vad som helst utom Budbee

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen