Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag154 omdömen om Budbee AB
-
skrev om Budbee AB
Sjukt dåligt! Har flertalet gånger blivit lovad leverans men sedan precis innan avsatt tid har den avbokats. Sedan händer absolut ingenting. Och då har jag redan väntat minst en vecka på att ens få ett leveransdatum. Nä, nu när min förväntade leverans blev avbokad igen kommer jag ALDRIG mer använda detta blufföretag! Undvik!!
-
skrev om Budbee AB
Varför finns detta företag kvar? Beställt grejor som aldrig kommer fram… skulle kollat omdöme först om dem.
-
skrev om Budbee AB
Bedrövlig leveranstid. Lovad 1-2 arbetsdagar betyder 1 vecka i deras värld. Skulle INTE rekommendera dem som bud.
-
skrev om Budbee AB
Ordered from apotea and budbee was supposed to deliver it same day. I know for a fact that they have collected order from apotea but I have never recived it. When I have contacted them they were not helpfull and they were not telling the truth. And I was waiting for prescripsion drugs for my asthma which I needed very much
-
skrev om Budbee AB
Helt värdelösa. Pga "felsortering" så kunde inte 3 paket leveras igår. Ombokad till idag. Sen får jag återigen meddelande att det är på väg ikväll. Samma sak, får en länk, bilen är ute och kör, sen får jag igen 30 min senare att det är avbokat. Extremt långa leveranstider, med fel, jättelång väntetid på support via chatt och telefon.
Undvik Budbee! -
skrev om Budbee AB
Har aldrig varit med om att en leverans kommit till boxen ens den dag som uppgetts, oftast tar det 3-4 dagar extra. I Stockholmsområdet blir det ofta förseningar pga att skåpet man valt är fullt, och då erbjuder de enbart att byta skåp till en kostnad.
-
skrev om Budbee AB
Praktuselt, fick besked imorse att mitt paket skulle levereras idag, sen gick det ett par timmar och det kom en notis om att det var fullt i paketskåpet och att jag kunde välja ett annat för att få mitt paket levererat, vilket jag gjorde och fick en bekräftelse att paketet skulle levereras under eftermiddagen idag. Lite senare så kollade jag i appen igen för att se om paketet var framme, och då stod det att paketet skulle levereras imorgon istället.
Har suttit och väntat på svar från kundtjänsten i mobilappen nu i över en timme, men jag får inte svar, mer än från roboten som svarade i början av konversationen...
Det går att välja hemleverans för 29 kronor, men man måste betala innan man får reda på när paketet levereras, dvs, man kanske ändå inte får paketet förrän nästa dag...
Fruktansvärt usel leveransservice och kundtjänsten svarar ju inte ens, välj en seriös aktör istället om det går! -
skrev om Budbee AB
Det är 9/10 gånger problem med detta företag. Antingen så hinner de inte leverera varor på utsatt tid, eller så tappar de bort paket, leverera fel eller som senast att varorna felsorterades.
-
skrev om Budbee AB
Budbee fick tydliga skriftliga instruktioner att det uppmärkta paketet skulle hämtas utanför vår ytterdörr. Vad händer? - Jo, chauffören lägger beslag på ett helt annat paket i vår postlåda istället. Har ägnat hela dagen åt att jaga Budbees kundtjänst för att få tillbaka paketet. Ingen respons. Chaufförer som inte kan läsa en instruktion och inte heller är kapabel att skilja på en postlåda och en ytterdörr borde byta jobb. Vilket skurkföretag.
-
skrev om Budbee AB
Jag beställde en fotomugg från Smartphoto och valde snabbaste fraktalternativ. Det skulle jag inte ha gjort. Smartphoto skickade beställningen till Budbee. En kille som pratar dålig engelska ringer min far, som beställningen skulle till, men han förstår inte vad killen säger. Då har han ändå undervisat i engelska före pensioneringen. Och jag hade tre uppringningar från budet, men bara EN uppringning kom fram. De har i system att luras. Men jag ringde Smartphoto, berättade om min erfarenhet och de var mycket tillmötesgående. Nu prövade jag att via dem byta leveransalternativ från hemleverans till box, så får vi se om det fungerar. Men aldrig mer Budbee om jag har möjlighet att välja något annat.
-
skrev om Budbee AB
Noll i betyg.
Uppskjuten leverans gång på gång på gång. -
skrev om Budbee AB
Chauffören vägrar läsa instruktioner och ringer istället snabbt 3 gånger för att sen köra iväg och skriva "portkod funkade inte" när det är upplåst.
-
skrev om Budbee AB
Vilket skönt detta företaget är. Pratar ni med Agnes på kundtjänsten så var beredda på en kaxighet som inte är av denna värld! Nä du Agnes, klipp dig och skaffa ett jobb. Hur kan du sova om nätterna?
-
skrev om Budbee AB
Välja aldrig leveransalternativet Budbee när du beställer varor på nätet. Dom är inte seriösa. Vid flera tillfällen när jag har valt ”gratisalternativet” har leveransen ställts in någon minut innan med meddelandet Oops, vi kunde inte leverera. Kuriren hänvisar till att man ringt 3 ggr, vilket är rent ljug. Nu senast väntade jag i porten när det var två stopp före mig, med telefonen i handen, då porten var låst och jag behövde mina varor. Det var helt tydligt att man inte ens närmat sig min port eller ringt när meddelandet Oops det gick inte att leverera kom Troligen är det här en medveten strategi för att få kunder att betala för Budbee plus. Helt oseriöst…
-
skrev om Budbee AB
Bedömer att de inte är ärliga i sin kommunikation avseende försenade paket. Två gånger har jag blivit aviserad att paketet strax levereras bara för att lite senare se att paketet levereras nästa dag. Min gissning är att de inte haft några lediga boxar. Själva skyller de på borttappat paket.
-
skrev om Budbee AB
Undvik som pesten!
Detta är ett skumraskföretag som du definitivt ska undvika!
Sorteringspersonal och chaufförer stjäl regelbundet försändelserna, och kundtjänst kommer ljuga dig rakt upp i ansiktet och påstå att paketet bara inte sorterats ännu, eller att det är "felsorterat" (vilket alltså betyder stulet av personalen).
Har du drabbats av dessa rövare, ska du polisanmäla stölden, det kommer inte leda någon vart, men om vi alla gör det kommer företaget att få ögonen på sig. -
skrev om Budbee AB
Går inte att skriva 0 av 5. Två gånger har jag använt mig av företaget och bägge gångerna har chaufförer påstått att de varit hemma hos mig - vilket de inte varit...
Reklamationen har inte fungerat och har inte alls fått någon hjälp, som de dock utlovat.
Hade de gett något att polisanmäla hade jag gjort de men dessa bedrägerier är ju inte prioriterat.
KAN DU VÄLJ VILKET ANNAT BOLAG SOM HELST - posten suger men då har du i allafall 70% chans att få de inom 3 veckor. Med Budbee får du de inte alls. -
skrev om Budbee AB
Jösses vad dåligt! Uppskjuten leverans gång på gång på gång. Fick sitta uppe till sent på kvällen för att till sist får ett SMS som säger att de inte kan leverera. Ingen mer information än så. Var är min leverans och när kan jag få den?!
Undvik att välja dessa som leverantör så att vi får bort dom från marknaden! -
skrev om Budbee AB
Sämsta företaget någonsin och deras kundtjänst var det värsta jag blivit bemött någonsin!!! Rekommenderar INTE "Budbee AB.
-
skrev om Budbee AB
VARNING dom tar paketen och levererar inte !!!!
Se upp VARNING VARNING!!! -
skrev om Budbee AB
Vansinnigt oseriöst företag som först uppskattar leveranstid till ett par dagar (samma som övriga leverantörer) men det tar över en vecka. De anger sen i appen att varan ska levereras på kvällen för att därefter ändra leverans till därpå följande dag. Så har dom gjort tre dagar i rad nu. Svar från kundtjänst på chatten tar timmar och telefonnumret som är registrerat på företaget har ingen abbonent. Skrattretande.
-
skrev om Budbee AB
Riktigt oseriöst företag. Ringer 1 signal sen lägger dom på och åker iväg hur ska man ens hinna svara hur tänker dom ens.
-
skrev om Budbee AB
Anlita inte dessa för hemleverans. När de nu gick ihop med instabox för erbjuda hemleveranser försvann min leverans i deras system, fick ingen hjälp på flera dagar. När de äntligen bokar in en dag för leverans kommer dom inte. Pratar med deras kundtjänst där jag ber dem lösa min leverans så klarar dom inte av en missnöjd kund utan lägger på i örat istället. Det är inte kundservice för mig.
-
skrev om Budbee AB
Jag har försökt att få kontakt med Budbee AB under flera dagar utan resultat, kommer aldrig att använda deras tjänster igen!
-
skrev om Budbee AB
VARNING dom tar paketen
Se upp VARNING VARNING -
skrev om Budbee AB
Leveranstiden är överdrivet lång, de kan åtminstone vara ärliga med att det inte är 2-3 dagar har väntat i 1 vecka på en leverans som har sitt lager 1 timme ifrån där jag bor…
Föredrar instabox fantastiskt företag med underbar återkoppling och kundservice direkt i telefonen fick hem ett paket 1 dag efter beställning så snabb leveransen är. -
skrev om Budbee AB
VARNING BEDRÄGERI FÖRETAG: Får medelande på att mina varor skall levereras på måndag 12/9 Chauffören kör upp framför vårt hus och kör sedan därifrån. Får efter flera timmar tag i kundtjänst via en chatt (Budbee har inget telefonnummer som man kan ringa) Där svarar en Anton att chauffören försökt ringa oss, vilket är lögn. Budbee uppger sedan att man fått fel adress och att paket skall levereras senare under kvällen. Inget paket kommer, nu säger Budbee att chauffören kört klar och åkt hem. Leverans skall ske på tisdag istället, klockan 17,40 på tisdagen kommer ett meddelande om att leveransen är avbokad. Ny chatt (inget telefonsupport) Man har inte hunnit scanna om det och chauffören hade bråttom. Nu är det torsdag inget paket bara en massa sjörövarförklaringar. Använd aldrig Budbee om du vill få dina varor. Budbee är ett bedrägeri företag som skall polisanmälas
-
skrev om Budbee AB
När man trodde att man nått botten av alla transportföretag med UPS, så dyker Budbee upp och bevisar att man kan göra ett ännu sämre jobb med att leverera paket. Får SMS 16,40 att chauffören lastat mitt paket. Efter 17 kan man följa paketet, som ska levereras mellan 17-22. 17,15 står det att paketet ska dyka 22.20. Så redan där börjar man ana oråd. Hör inget från chauffören och tror att paketet ska komma. 21,50(!!!!) får jag ett sms om att han avbrutit! Får kontakt med en Anton på kundtjänst som lovar att jag kompenseras med att få välja levtid utan kostnad. Dum som jag är tror jag att paketet ska kommadagen efter... pfff... Lyckas efter 35 min(1) hitta en länk till kundtjänst. Men det var till chattfunktionen. Som svarar inom 48 timmar?? Kommer i framtiden att undvika företag som levererar med BudBee
-
skrev om Budbee AB
Beställde för snart en vecka sen med 1-3 dagars leverans och fortfarande inget paket. Dem bad att byta skåp och när man gör det flyttar dem leverans ännu en dag. Chatten är helt inkompetent och ger inga vettiga svar alls.
-
skrev om Budbee AB
väldigt slö leverans. Undvik om möjligt.
-
skrev om Budbee AB
Sämsta leverantören! Skulle få leverans från Zara men när det gått så lång tid så kontaktade jag Zara support och så fick jag info om att den är levererat för en vecka sen och lämnade utanför dörr.
Inget information när leveransen va på väg, inget information när det lämnats utanför dörr.
Det är så klart folk stjäl om ett paket står utanför dörr när man bor i Gottsunda/Bandstolsvägen.
Försökte kontakta men ingen som svarar kanske måste gå ett år för att kundtjänsten ska svara än.
Så oseriös leverantör! -
skrev om Budbee AB
Very bad management. Whenever I select Bugbee as a delivery option, there is always some problem with delivery.
As much as possible, avoid this. It is much better to use Postnord.
There is even a fake phone number on google. I have never had success with it. -
skrev om Budbee AB
Budbee är inte pålitliga alls. Deras chaufförer stjäl paket och deras chat är urusel och långsam. Jag skulle nog aldrig välja det igen. Stay away!
-
skrev om Budbee AB
Precis som så många andra beskrivit, jag beställde varan 25/6 där leverantören då valde Budbee (När det finns så många andra bra fraktbolag) Paketet har därefter cirkulerat mellan olika städer i Sverige under 5 dagar, för att sedan fastna helt i Norrköping. Deras odugliga chatt som tar över en timme att få svar igenom, ger inga svar alls? Deras kundtjänst är verkligen helt värdelös! Appen man hänvisas till om och om igen, säger att paketet nu ska till Nyköping, men det går inte att spåra paketet på vanligt sätt och fortfarande inga svar via Budbee chatten var paketet är? Även leverantören försöker hjälpa till, men dom får heller inget svar. Tio dagar senare den 4/7 kommer meddelande i Budbee appen att paketet nu returnerats till leverantören!! Fortfarande inget svar via chatten, jävla skit företag!!
Leverantören skickade sedan om varan på nytt med Postnord, där paketet levererades dagen efter! -
skrev om Budbee AB
Sälta jag någonsin varit med om. Flyttar fram min leverans likt resterande recensioner sagt innan. Framflyttad i totalt 5 dagar nu och skyller på att det inte finns skåp i närheten… ta ett en bit bort då?! Nej då får man snacka med kundtjänst som vägrar hjälpa i en chatt. En kundtjänst som även den är överbelastad??? Sitter totalt 1 person i denna ”kundtjänst”. Ett riktigt skämt detta företaget fy fan.
-
skrev om Budbee AB
Företaget jag beställde varorna hos lämnade över försändelsen till Budbee för en vecka sedan. Fortfarande inget besked om att Budbee ens påbörjat transporten. Förstår inte varför företagen inte väljer Instabox som leverantör ifall de vill erbjuda paketskåp. Instabox fungerar alltid snabbt och problemfritt. Budbee är ett skojarföretag.
-
skrev om Budbee AB
Ett av de sämsta budföretag jag har varit med om. Tyvärr valde företaget som jag köpte mina prylar från att välja Budbee. I tisdags var ordern hos Budbee men fortfarande har den inte ens kommit fram. Vad är detta för skojarföretag som ej leverar folks paket?
-
skrev om Budbee AB
Så dåligt företag, valde budbee för att det stod 1-3 dagars leveranstid. Efter 4 vardagar fick jag att det är fullt i alla boxar, okej har förståelse för att det kan bli så ibland(har dock ALDRIG hänt med instabox) så jag valde att byta box till en i en annan stad 10MIL härifrån för att jag verkligen behövde paketet innan midsommar. Så då står det att jag kan hämta ca 14.30 idag, efter någon timme gick jag in igen och dom har ändrat till 27 juni, alltså på måndag efter midsommar. Då behöver jag inte ens paketet något mer… så dåligt och kundservice ber bara om ursäkt. Aldrig mer budbee. Så besviken
-
skrev om Budbee AB
Sämsta jag någonsin varit med om. Valde budbee för att det stod att paketet skulle komma dagen efter, men det kunde jag glömma. Flyttas fram flera gånger tills det plötsligt hade blivit returnerat. Enligt kundtjänsten skedde detta på grund av att paketet var för stort, men det borde dom väl vetat innan? Aldrig mer budbee!
-
skrev om Budbee AB
Helt otroligt dålig upplevelse med Budbee. Har beställt en soffa till balkongen och jag får ett meddelande med tid för leveransen och jag kan följa den på karta. När chauffören kommer fram säger han att han inte har varan med sig. Han kommer alltså hem till mig och inser först då att han inte har varan och säger: "är det en soffa? Då är det för stort för att ta med mig på cykeln". Redan här börjar man misstänka att detta kan bli cirkus. Sedan följer en lång chatt med kundservice där jag försöker få svar på den enkla frågan: När kommer ni leverera varan? Får då flera olika svar. Först att säljaren (kanske) inte hade angett måtten på varan och att den var för stor och inte kan levereras. Sedan att den ändå borde kunna levereras. Men att de inte kan se om de har varan hos sig osv. Därefter lovades återkoppling om status men så blev det så klart inte. I appen står det att jag kan boka en ny leveranstid, vilket jag gör till nästa dag. På den nya leveransdagen får jag återigen ett meddelande där jag kan följa leveransen och när jag ska få varan. Det står "I am on my way with your goods" i appen. Chauffören dyker upp en ANDRA gång och inser då IGEN att han inte har med sig varan. Oerhört komiskt egentligen men jag får fortfarande inga vettiga svar från kundtjänst om/när de kommer kunna leverera varan eller vad det är som går fel. Sedan ber jag att bli kontaktad på telefon och blir då ombedd att skicka ett mail och beskriva mitt ärende (igen) och att ”ansvarig” då kommer kontakta mig. Naturligtvis blev jag aldrig kontaktad av ”ansvarig”. Kontaktar då företaget som jag köpt soffan av och får bra hjälp av en person via telefon, som lyckas ringa Budbee och fråga vad som har gått fel. Budbee hade då meddelat att större paket ska levereras med bil eftersom de inte får plats på cykel (bra tänkt!) och att varan nu skulle levereras om två dagar. Strax innan den nya leveranstiden får jag ett meddelande från Budbee att leveransen hade blivit inställd (för TREDJE gången). Denna gång var förklaringen att en ”oförutsedd händelse” hade inträffat och att det ”hade blivit fel vid sorteringen”. Jag försöker igen på chatten och får en ursäkt och senare en ny leveranstid. Jag får fortfarande inga rimliga förklaringar om varför det gång på gång blir galet. Jag frågar om de kan garantera att leveransen kommer bli av nästa gång då det är FJÄRDE försöket och jag vill inte sitta varje dag och chatta med Budbee och vänta på leveranser som inte kommer. Får då fortfarande ingen förklaring som ger någon sorts trovärdighet att någon faktiskt har satt sig in i ärendet. En förvisso välmenande person på chatten skriver att hon bett terminalarbetarna att prioritera mitt paket. Varför detta inte skedde efter första misslyckade försöket kan man ju också undra. Jag har fortfarande inte fått mitt paket och förseningen är nu uppe i en vecka. Budbee skriver att företaget grundades för att de var trötta på dåliga hemleveranser. Men sämre (försök till) leverans har jag ärligt talat aldrig upplevt någonsin. Det blir totalt haveri när problem uppstår och allt man får är icke-svar. Budbee håller inte vad de lovar, men jag kommer att ge ett löfte till Budbee: Jag kommer inte att välja er som leverantör av mina varor igen. //Andreas
-
skrev om Budbee AB
Så sjukt dåligt gjort av er faktiskt och nu kommer jag aldrig mer användanda detta skit företag . Vill varna alla om detta . Flera gånger dom tappat mitt paket ute och skriver att dom inte kan leverera de tyvärr .
-
skrev om Budbee AB
Fått leveranser med de här företaget 2 gånger. Eller jag ska väl snarare säga att de planerades leveranser. Aldrig har dom levererat som dom ska. Den ena kom inte till min gata, jag stod utanför för att vinka in honom,han sa att han hade varit där men de hade han absolut inte, då hade jag sett honom. Idag skulle leverans komma mellan 17-22, 22:05 ungefär så blir sändningen spårbar och jag får information om att han är framme om 1.5 timmar, så kommer kl alltså att vara 23:30 PÅ EN VARDAG. Oseriöst företag, kommer undvika som pesten framöver.
-
skrev om Budbee AB
Vilken skämt företag. Använt dem 2 ggr. Aldrig mer.
1:a gången ringde någon som inte kan språket, ville veta vägen på sin gps. Tillslut levererade chauffören till fel adress.
Igår avbröts min leverans utan förklaring idag ingen möjlighet till kontakt bara mån-fre.
SLUTA ANVÄND BUDBEE -
skrev om Budbee AB
Skulle få mitt paket levererat fyra dagar sedan men ingenting hände, avbokat. Nästa dag kommer och jag har nu betalt 29kr för detta så får jag inte det nästa dag där på samma återigen dagen efter. Och nu är det fredag skulle levereras till en box och har sett framemot paketet under dessa dagar. Men nej öppnar appen ser att det är flyttat till måndag och kundtjänst säger att paketet var för stort för boxen så nu ska det levereras på måndag och vänta ytterligare 3 dagar total en jeevla vecka på denna mög service kunde inte få någonting och betalt frakt helt i onödan två gånger.. Tack för servicen det är instabox som gäller frånochmed nu
-
skrev om Budbee AB
Om jag kunde ge minus hade jag gjort det.
Leveransen var bokad, senare på dagen får jag ett meddelande om att leveransen är avbokad pga felsorterad i terminal. Kontaktar kundtjänst som meddelar att de kommer att sätta prio på mitt paket. Det går en, två, tre dagar och plötsligt är min order helt avbokad. De hittar inte mitt paket längre.
Från att ha haft en bokad leverans till helt avbokad.
Vill ni få era saker levererade så välj ett annat transportbolag. -
skrev om Budbee AB
Inte mycket att lita på.. tyvärr. Oreda och ingen har koll på vad försiggår med leveranserna..
Man får då vänta på leveransen i hopp om att grejerna levereras någon gång.. Med andra ord får du lägga om dina planer och projekt om leveransen sker via Budbee.
Själv avstår jag i fortsättningen att anlita dem. Hur svår kan det vara ?!! -
skrev om Budbee AB
Budbee får absolut noll i betyg!!!
Dom har nu hållt mitt paket gisslan i en box bara några hundra meter från mig i över 1 vecka. Anledningen är att dom drabbats av tekniskt fel. Jag har varit i daglig kontakt med dom sedan jag fick meddelande om att mitt paket var på plats för att hämtas. Man verkar inte vara särskilt intresserad av att lösa problemet då ingenting hänt på över en vecka, istället ber man bara om ursäkt och säger att personal ska skickas ut så fort som möjligt...Väntar fortfarande på att få ut mitt paket. När kan man börja se det som stöld? Dom har ju faktiskt lagt beslag på mina varor som jag betalat för... -
skrev om Budbee AB
Budbee är ett företag som fullständigt skiter i dina kunder. Vi har flertalet gånger sett hur Budbee åker förbi vårt hus för att sedan skicka via appen att paketet inte kunde levereras. Undviker företaget i största möjliga mån.
PostNord är fan bättre än Budbee, det säger en hel del hur dåliga de är. -
skrev om Budbee AB
Idag 7 April skulle jag få ett pkt. med Bud bee, mellan 18-22, men kunde inte vara hemma hela den tiden, så ca. 18.30 ringer min dotter att de är utanför o har ringt på, då säger hon att hon ska ringa efter mig, tar ca. 5 min. för mig att komma till lgh. då säger chauffören att han inte kan lämna pkt. jag måste legitimera mig, och hör o häpna, han kan stanna bara 40sekunder, va fan, 40 sekunder för ett företag som ska vara i trafiken o köra, man kan bara gissa vilket stresspåslag en sådan chaufför måste ha, min dotter hann inte ens prata klart med honom innan han försvann, nej sådana företag betackar vi oss för, och att inte dessa chaufförer går samman o protesterar mot dessa urusla arbetsförhållanden.
-
skrev om Budbee AB
FIASKO, VARNING!
Ett sånt struligt och uselt transportföretag. Olika meddelanden om status, försening, försening om och om igen. Provat dem flera gånger nu med olika företag och valt både hemleverans och box, båda valen fungerar lika dåligt hos dem.
Chatten svarar inte eller kopplas ner osv osv. Hörde av andra att de haft samma problem o h undviker den på detta.
Välj något annat transportval om ni vill ha era varor i tid.