Budbee AB

Läs vad 21 kunder tycker om Budbee AB

• Leith H

2020-09-16

Leith H skrev om Budbee AB
    I ordered a parcel, and all too soon, Budbee told me the delivery was scheduled for a specific evening.
    That evening came, and they gave me a time. As that evening went on, that time got later and later, and then, at 9 (with an hour of deliveries left) the driver was right outside my address, and informed me that there would be no time, and I should wait for 'tomorrow'.

Tomorrow came along, and my delivery was scheduled for 5-6PM. I raced home from work early.

At 5:30PM I notice that the driver is over 10 minutes drive away, and has one parcel to deliver before mine, but Budbee says that I will have my parcel in 4 minutes?
    Then I get notified 'The driver has tried twice to call you, and as you have not answered, will cancel the delivery'

I contacted their customer support, stating that their driver was close by, and I was happy to travel to them and collect the parcel, due to the failed delivery attempt.

They said no

So, thus far, no parcel has been received.....

Thank you for nothing Budbee Läs mer
  • Karen Sarah H

2020-08-29

Karen Sarah H skrev om Budbee AB
    Mina 2-3 första upplevelser var positiva. Snabb leverans, bra information via sms. Smidigt när man bor i hus och vill inte att de ska ringa på dörren.
    Sist gick det åt skogen dock. De slarvade bort mitt paket (ett bröllopspresent!) men erkände inte det förrän 5 arbetsdagar senare! De bokade in leverans och avbokade 3 gånger, sen chattade jag med kundservice 3 gånger (3 dagar) medan de letade efter paketet på lager innan de erkände den var borta. Dåligt skött och ingen telefon att ringa. Tyvärr kommer jag inte välja dem igen. Läs mer
  • Annica Catharina Michelle E

2020-08-11

Annica Catharina Michelle E skrev om Budbee AB
    Återkommer efter att jag varit i kontakt med leverantören som anlitar Budbee. Min leverans blev inställd med tre timmars varsel. Läs mer
  • 2020-07-04

BENGT O skrev om Budbee AB
    Väntade ett paket med Budbee AB igår. Såg när bilen kom. Tydligen har vi komplicerad porttelefon som han misslyckades med. Ringde två signaler på telefon (han ej svara) sedan åkte budbilen.

Klaga till Budbee AB och från där jag beställt varan. Få se om dom lyckas nästa gång (söndag). Jag är tveksam.

Fanns ej -5 annars va det mitt betyg. Läs mer
  • 2020-06-15

KIM V skrev om Budbee AB
    När det fungerar som det ska är det jättebra. Billigt och snabbt. Problemet är att det aldrig fungerar. Förare låstsas som att man inte är hemma, leveranser blir av och ombokade om och om och det är verkligen svårt att få hem sina varor med dem.
    Jag beställer mycket online så det är kanske därför jag märker detta ofta, men om jag får välja tar jag alltid leverans till ett ombud istället. Läs mer
  • JONATHAN R

2020-06-04

JONATHAN R skrev om Budbee AB
    Hade gett en 0-a om möjligt.

Använd INTE budbee. NÅGONSIN.
    Dom säger att dom är snabbast på leverans och har bäst kundfokus. Men tydligen ljuger min e-handlare som hävdar att budbee hämtade kollit igår. Enligt budbee kommer det dröja 2-4 dagar innan dom hämtar paketet och därefter ska leverans bokas in. Så ca 1 vecka alltså.

Pratade med kundservice, det enda dom gör är att hålla med om att det blivit konstigt (verkar som att alla endast får det svaret), och att dom kan lösa en retur. Vilket betyder att min e-handlare ska utföra en retur, jag ska få pengarna åter inom 1 vecka och därefter beställa på nytt. Finns alltså inte ens en tanke på att vara lösningsorienterad och ha kunden i fokus. Så som många andra företag, t.ex. DHL och PostNord lärt sig med tiden.
    Det kanske hade hjälpt om dom anställt någon som kan logistik och hantering av folk istället för dåliga ursäkter. Hade kundservice hanterat mitt ärende bättre och kommit med en alternativ lösning hade jag nog inte bett om en retur.

Använd alltså ALDRIG budbee. Jag kommer be varje e-handlare jag stöter på att ta bort budbee som leveransalternativ, då budbee kommer att få flera handlare att tappa kunder. PostNord som vi skämtar om är dåligt har mycket bättre leveranstid och kundservice än vad budbee har. Läs mer
    Annica Catharina Michelle E gillar detta
  • 2020-05-29

Bern Edgard L skrev om Budbee AB
    Hur kan ni anlita budbee som budfirma???
    Här ska budbee komma vid ca 21:00..
    Jag vinkar till bilen.
    Den kör upp fel väg. Vad har de för GPS?
    De kommer tillbaka.
    Jag vinkar. Ändå vänder bilen och kör upp samma väg upp till skolaN.
    Sedan kommer bilen tillbaka. Kollar inte upp mot vår gata och adress.
    Kör iväg. Skickar meddelande att de inte kunde leverera.
    Skriver att han ringt mitt nummer. Ingen ringde. Rätt nummer angivet, som han skriver att han ringt.
    Ervin på Budbee var chaufför.
    Varför finns det inget nr jag kan ringa chaufför eller budbee?
    Det känns verkligen inte bra!
    Detta var andra gången vi anlitade vinoteket. Första gången fungerade perfekt.
    Men är det så här varannan gång får det vara nog!
    Inga andra budfirmor brukar ha problem att hitta hit!
    Besviken
    Jag saknar fortfarande vinet! Läs mer
  • Carl Fredrik Gustav S

2020-05-27

Carl Fredrik Gustav S skrev om Budbee AB
    Ständigt försenade eller uteblivna leveranser. Vågar inte använda mig av Budbee igen. Läs mer
  • TOMMY S

2020-03-18

TOMMY S skrev om Budbee AB
    Samma problem som alla andra. STOP STOP STOP. NEJ NEJ NEJ. Det är mitt råd. Sitter och väntar på leverans. Ingen bil dyker upp. Kikar på den fejkade bilen som rör sig i min telefon. Det kommer ingen bil. Ändå hävdas att det ringt på dörrklocken och till min mobil, Två gånger vardera, Skämtar ni eller?? Jag frågar åt vilket håll jag ska springa ikapp i chaten. Även om bilen kan vända, för att jag står vid porten. Svaret var, nej tyvärr, inte denna gång. SNACKA OM BLUFF. Vilket bolag vill ens jobba med detta "leveransföretag". Läs mer
  • JOHAN T

2020-02-26

JOHAN T skrev om Budbee AB
    Gick galant och kom i tid enligt avisering. Vad man kan förvänta sig men tyvärr klarar för få budfirmor av det. Läs mer
  • KARIN W

2020-02-05

KARIN W skrev om Budbee AB
    TIPS! Använd INTE budbee som leverantör om ni har andra alternativ!
    Trots adress(mitt i stan), kod och instruktioner om hur man kommer fram till min dörr(vilket från första början inte är svårt) misslyckas chaufförerna vid 2(!!!) tillfällen och sen när jag kontaktar kundtjänst för en ny leverans så säger de att jag ska kontakta asos för hjälp?! Budbees kundtjänst försöker alltså skylla felet och lägga över det på ASOS.com pga att BUDBEES CHAUFFÖRER INTE HITTAR FRAM TILL MIN DÖRR dvs deras jobb och enda uppgift! KATASTROF! Budbee -NEVER AGAIN! Läs mer
  • 2020-02-01

SVEN-OLOV K skrev om Budbee AB
    Undvik detta !
    De lämnade paketet på en helt annan gata till hus med samma nummer, den som bor där kom 2 dagar senare med paketet.
    Aviserad tid stämde inte, inget SMS före avlämning. Paketet skulle inte bara avlämnas utanför, skulle ringa på.
    Inget av detta hände innan de skickade SMS "Paketet levererat", men inget paket här !
    Deras chatt-support svarade inte ! Blev tvungen vända mig till leverantör/avsändare Läs mer
  • Sandra Ulrika A

2020-01-10

Sandra Ulrika A skrev om Budbee AB
    Varning!

I mellandagarna köpte jag en säsongsbetonad produkt jag skulle ha med på en resa 10/1 bokar leverans till 4/1 Får sms att mina varor är på väg och leverans ska ske på bokat datum. Senare samam dag (leveransdagen) får jag ytterligare ett sms att varorna felsorterats på terminalen och leverans avbokats. I samma meddelande ska ni återkomma för att nytt leveransdatum ska kunna bokas.

Hör inget från er förrens 4 dagar senare att mina varor åter är på väg och ska levereras samma dag. Framåt kvällen samma dag får jag på nytt ett meddelande att ordern felsorterats på terminalen och leveransen bokats av en andra gång. 2 dagar senare (igår onsdag 8/1) får jag sms att leverans ska ske fredag 10/1 vilket inte passar mig. Jag har då rest iväg på den resa jag hade behövt de beställda grejerna till och har inte längre behov av sakerna när jag kommer hem. Har under dessa dagar mailat er kundtjänst flera gånger och bett om att bli kontaktat men har inte hört av er. Pajas företag Läs mer
  • 2020-01-03

HANS MARTIN K skrev om Budbee AB
    Har valt att använda budbee två gånger. Första gången meddelar budee att prylarna är på väg. 30 min innan ankomst kommer meddelande att de inte kan leverera.

Efter kontakt med budbee informeras jag om att paketet har försvunnit vid lastning av bil vid sorteringen.

Jag ger dem en ny chans två månader senare, samma incident uppstår.
    Då var det en kostym från Boozt som jag skulle använda vid ett evenemang. Denna dök inte upp förens veckan efter pga att den försvunnit i sortering. Detta Meddelades 50 min innan ankomst.

Det här får inte hända.
    Båda gången returnerade jag varorna till företagen av princip skäl och köpte från annan butik.

Misslyckad leverans 2 av 2 gånger. Läs mer
  • 2019-12-21

Klas Johan R skrev om Budbee AB
    Fullständigt opålitlig och inkompetent! Ett exempel: uppger via SMS att leverans kommer att ske mellan klockan 17 och 21. Informerar om att lastning skett, att leveransen beräknas ske om en timme, nu är det nära, bara ett stopp innan vi är framme. Sista SMSet klockan 20:22, Åh nej! Jag kunde inte leverera dina varor från .... (aktuellt företag), som enda förklaring.
    Det värsta är att den här situationen inte är ett undantag utan regel.
    Obegripligt att seriösa företag anlitar Budbee som speditör! Det är ju främst de som förlorar i goodwill. Läs mer
  • 2019-12-18

TOVE B skrev om Budbee AB
    Skulle inte välja detta företag för leverans av varor! Håller sig inte till utsatta tider, har endast mail att tillgå eller via deras Facebooksida vid komplikationer. Läs mer
  • 2019-12-12

Roland O skrev om Budbee AB
    Det här företaget blir inte långvariga på marknaden, PostNord är rena blixten i jämförelse. Skulle fått leverans fredag den 6/12. På måndagen för jag ett SMS att det är försenat pga Black Friday. Mejlat dem utan svar. På onsdagen nytt SMS att det var försenat pga BF. Nu är det lovat att komma fredag 13/12 enligt företaget jag köpte varan i från. Aldrig mer Budbee!!! Läs mer
  • MATILDA W

2019-12-03

MATILDA W skrev om Budbee AB
    Välj en annan budfirma är min rekommendation!

Min pojkvän har planerat födelsedagsfirande för mig i Stockholm med hotell och Avicii-konsert. Han beställde en födelsedagspresent till mig och valde leverans med budbee som skulle levereras nästa vardag. Första vardagen hämtades inte varan upp från butik, vi kontaktade butiken som sa att det var budbee som inte hämtat paketet. Jag kontaktade budbee som sa att det tyvärr inte kommit med på dagens körning men att det skulle hämtas imorgon. Hon sa till mig att det behöver hämtas klockan 12 hos butiken för att kunna levereras till mig på kvällen. Nu är vi på andra vardagen och paketet har hämtats men kommer inte att levereras, vilket gör att vi åker innan paketet kan levereras. Jag kontaktade kundtjänst igen som är helt motvilliga till att hjälpa eller ta ansvar för detta. Skyller endast på black friday. Jag har fått leveranser i tid från PostNord, dhl och instabox nu under black friday så jag förstår inte hur budbee har sådana problem med detta.

Aldrig mer budbee! Läs mer
  • 2019-10-03

Birgitta M skrev om Budbee AB
    Väntade till 21.45 igår då poppade det upp att chauffören var sjuk. Nu väntar jag igen o tiden förskjuts hela tiden så klockan kommer bli över 22, från början stod det 21.
    ALDRIG MER DETTA FÖRETAG Läs mer
  • Nora G

2019-08-11

Nora G skrev om Budbee AB
    Riktigt uselt! Väntade på leverans av medicin till en liten hamster hemma med åkomma där varje timme är livsviktig. Fick besked på att budbilen är nu nära. Klickade på länken i sms-et och kunde se bilen på kartan vid en närliggande gata. 7 min till leverans. Såg bilen vända i motsatt riktning samtidigt som ett meddelande "Åh nej vi kunde inte leverera dina varor" dök upp på skärmen. I händelseförloppet ser jag: "jag har ringt dig". En lögn helt enkelt. Företaget har inget telefonnummer på hemsidan, ingen möjlighet till direkt kontakt. Nästa möjliga leverans- dagen efter. Vårdslöshet av chauffören som blev avgörande för lilla hamsterns död. Tragiskt egentligen Läs mer
  • 2018-12-29

Claudia D skrev om Budbee AB
    Efter 6 timmars väntan fick jag sms: Nej vi kunde inte leverera era varor. Inga förklaringar. Försöker ta reda på vad som hänt via den erbjudna chatten. 2 timmars väntan. Inget svar.
    Aldrig mera Budbee Läs mer
    TOMMY S gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte