Bygglösningar Norden AB

Östra Hamngatan 16, 411 09 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Bygglösningar Norden AB!

Förverkliga drömmen om ett nytt badrum eller låt oss ta ditt kök till nästa nivå. Vi har sedan 2010 utfört väl genomförda renoveringar och vi tar dig från första offertförfrågan till slutfört projekt. Hos oss på Bygglösningar Norden AB kan du vara trygg i att kostnaderna inte löper iväg då vi alltid lämnar fast pris på våra offerter.

Det som skiljer oss från andra byggentreprenörer är att det, efter slutfört arbete, alltid kommer en extern besiktningsman och kontrollerar huruvida projektet håller den kvalitet som utlovats. Vi på Bygglösningar Norden innehar dessutom alla certifikat för våtrum och alla våra skickliga hantverkare är behöriga enligt Byggkeramikrådet.

Läs vad 17 kunder tycker om Bygglösningar Norden AB

• Annette Marie D

2020-05-25

Annette Marie D skrev om Bygglösningar Norden AB
    Vi renoverade badrum och tvättstuga. Är nöjda med resultatet. Arbetet tog något längre än planerat pga sjukdom hos hantverkare annars flöt jobbet på. Hantverkarna var noga med att städa efter sig varje dag, de följde byggstandarder och vi hade löpande en dialog med Anders och projektledare genom hela arbetet. Vi rekommenderar Anders och Bygglösningar. Läs mer
  • 2020-04-28

Joel Ingmar R skrev om Bygglösningar Norden AB
    Vi är super nöjda med Bygglösningar. Arbetsledaren och även utföraren på plats har vart proffsiga och otroligt skickliga. Vi är verkligen nöjda med total leveransen. Läs mer
  • 2019-12-29

LINDA M skrev om Bygglösningar Norden AB
    Bygglösningar Norden AB fick i uppdrag att hjälpa oss med vårt projekt, att bygga ut en entré på vårt radhus samt att renovera vårt kök. Innan projektet drog igång hade vi två planeringsmöten med Anders, vilket gav oss svar på många frågor och trygghet inför byggstarten. Bygglösningar har ett fint system där vi samlar kommunikation, offert, bilder och överenskommelser, så missförstånd enkelt kan undvikas. Våra två projekt löpte på snabbt och effektivt, parallellt med varandra. Under bygget skedde även löpande kontroller av en byggingenjör, vilket känns tryggt för oss. Kommunikationen med hantverkarna var otroligt bra, hade vi frågor så togs det tid att besvara dessa. De var mycket lösningsorienterade och kom med ideér och förslag på förbättringar i både köksrenoveringen och konstruktionen på utbyggnaden. Innan vår sista slutbetalning så gjordes en slutbesiktning, för att säkerställa att allt var precis som vi har kommit överens om och att det gjorts korrekt enligt gällande byggnormer. Tiden för projektet drogs ut lite men kostnaden blev precis som avtalat. Skulle vi göra om detta projekt idag, så skulle vi absolut anlita Bygglösningar igen. Bra kommunikation och professionella hantverkare innebär trygghet för kunden, detta levererade Bygglösningar Norden AB! Tack för allt Anders och CO! Läs mer
  • 2019-12-18

Malin N skrev om Bygglösningar Norden AB
    Jag kan varmt rekomendera Bygglösningar Norden Ab. Vi har fått vårt badrum totalrenoverat med ett utmärkt resultat. Skickliga hantverkare och snabb återkoppling på frågor. Ett genuint intresse för våra önskemål och mycket bra förslag på lösningar. Vi är supernöjda! Läs mer
    2019-12-18 Anders K svarar Malin N
    Hej Malin,

Stort tack för ditt fina omdöme. Vi är otroligt glada att vi fick renovera ert badrum och att ni är nöjda.

Önskar er en God Jul och ett gott nytt år

Hälsningar Anders
  • Lena P

2019-06-20

Lena P skrev om Bygglösningar Norden AB
    Vi har anlitat Bygglösningar Norden till vårt badrum och är jättenöjda. Bra upplägg, duktiga hantverkare och snabbt tempo. Mycket bra med slutbesiktning också Läs mer
  • Annika L

2019-05-21

Annika L skrev om Bygglösningar Norden AB
    Toppenjobb med totalrenovering av mindre badrum med dusch och toalett från gammalt kakel och klinker till urblåst och nytt kakel och klinker med allt monterat på 11 dagar Läs mer
  • Magnus Ö

2019-04-22

Magnus Ö skrev om Bygglösningar Norden AB
    Projektet genomfördes med god kvalité och inom den planerade tiden. Stort plus för absolut mest noggranna och tydliga offerten jämfört med andra bolag. Även bra och tydlig kommunikation genom hela projektet. När något mindre problem upptäcktes så åtgärdades det omgående, på en söndag. Läs mer
  • 2019-04-04

Gerd g k O skrev om Bygglösningar Norden AB
    Effektivt och noggrant utfört arbete. Kontakten med byggledningen fungerade utmärkt. Badrummet blev klart på 10 dagar. Mycket nöjd. Läs mer
  • Anneli F

2019-03-05

Anneli F skrev om Bygglösningar Norden AB
    Mindre köksrenovering som gick lätt och smidigt. Bra bemötande och fint resultat. Läs mer
  • 2019-02-27

Sophie N skrev om Bygglösningar Norden AB
    Kan varmt rekommendera denna firma. Vi har fått ett mycket professionellt bemötande och en väl utarbetad offert som togs fram efter dialog med vår inredare för att se till att allt togs i beakning och resultatet blev enl. anvisningar. Resultatet är vi mycket nöjda med och vi kände hela tiden att vi kunde lita på att inget utfördes halvdant, utan arbetet utfördes efter alla konstens regler. Läs mer
  • 2019-02-25

Nihal B skrev om Bygglösningar Norden AB
    Vi kan varmt rekommendera Bygglösningar Norden AB och Anders.
    En väl specificerad offert som Anders även kom och gick igenom så det inte skulle finnas några frågetecken.
    Jobbet startade i tid och avslutades 7 dagar före utsatt datum .
    Har under hela renoveringen haft en bra dialog med Anders, som har tagit tag i dom frågorna vi har haft.
    Hantverkarna som var hos oss gjorde ett riktigt bra jobba och var noggranna och mycket hjälpsamma.
    Vi är jätte nöjda med allt i vårat nya kök och badrum.
    Nihal och Emely Läs mer
  • Martin H

2019-02-13

Martin H skrev om Bygglösningar Norden AB
    Hej
    Vi är helnöjda med badrumsrenoveringen, Nicolai som var våran kontaktperson var lösningsorienterad, och trevlig . Anders är tydlig och effektiv. Snyggt badrum med besiktning efter. Läs mer
  • Daniel H

2019-02-12

Daniel H skrev om Bygglösningar Norden AB
    Bra service från Bygglösningar Norden AB,
    Nikola och hans team gav oss ett riktigt fint badrum med kakel från deras samarbetspartner Kakelpalatzet.
    Städade efter sig varje dag under byggtiden, hjälpte oss även med ett mindre kakeljobb när vi renoverade köket, samt hjälp med el och VVS, trevliga och en enkel portal där man kommunicerar med Anders på Bygglösningar. Läs mer
  • 2019-01-03

Mikaela M skrev om Bygglösningar Norden AB
    Ett jobb som skulle ta 5 veckor tog över 7 månader, ändå är dom sista justeringarna inte klara.
    Vi har 2 badrum som skulle göras om och de första fick dom göra om 3 gånger pga av slarv och fel.
    Anders svarar när han vill och skyller allt på hantverkarna.
    Dammigt i hela lägenheten i flera omgångar och förstörda tapeter pga av byggdamm och ignorans. Dom sög musten ur oss kort sagt.
    Jag skulle för mitt liv inte rekommendera dom ens till min värsta fiende.
    Vi har inte ens fått våtrumsintygen och Anders har helt slutat att kommunicera med oss. En mycket oseriös firma som jag hoppas att ingen väljer för någon typ av byggnationer. Läs mer
    Annika S, Almir M, Justyna Ko, Toni T gillar detta
  • Sandra M

2018-12-19

Sandra M skrev om Bygglösningar Norden AB
    Vi skulle inte rekommendera att göra någon typ av renovering via Bygglösningar Norden AB. Vi valde bolaget för att det såg proffsigt ut med portal, snabb återkoppling och möjlighet till snabb start. Ingenting blev bra därefter. De väljer att svara när det passar, allt skylls på hantverkaren som sedan i slutändan inte får betalt för jobbet de utfört. Hela övervåningen har konstant varit belamrad med verktyg överallt, samt hela huset konstant smutsigt då inget täcktes över. Vi fick ta in en egen besiktningsman som visade på att hela entreprenaden var slarvigt utförd samt inte följde de regler som finns idag (exempelvis ojordad el i badrummet, el i våtzon 1). Vi har efter många om och men fått ett nytt badrum som är godkänt, på riktigt enligt gällande normer. Det finns inte mycket gott att säga om företaget i sig, tyvärr, och vi kommer länge ångra beslutet att anlita Bygglösningar Norden AB. Läs mer
    Annika S, Justyna Ko, Almir M, Toni T gillar detta
  • Birgitta S

2018-10-03

Birgitta S skrev om Bygglösningar Norden AB
    Helrenoveringen av mitt badrum är en ren succé! Allt arbete gick helt enligt plan och utan problem. Grannarna var synnerligen imponerade, inte minst av att hantverkarna började med att lägga bästa sortens skyddspapper och plast en bit upp på väggen i hissen samt som snitslad bana från hissen till min entrédörr. Lika omsorgsfullt skyddade man hallgolv, väggar och garderobsdörrar. Hantverkarna höll hela tiden mycket god ordning, plockade undan och städade efter varje arbetsdags slut. Besiktningsmannen var lika imponerad som jag själv av slutresultatet! Följaktligen kan jag VERKLIGEN rekommendera ansvarige Anders Krahner och Bygglösningar Norden! Läs mer
  • Matz T

2018-08-07

Matz T skrev om Bygglösningar Norden AB
    Vi anlitade Byggösningar iNorden för kök och badrum .. Mycket nöjda med allt . Gratis offertbesök med mycket specade priser på offert och tidsrymd som stämde även efter tilläggsarbeten ... Arbetsledaren Toni från Tege bygg Rydal och hans fantastiska gäng gjorde ett oerhört bra arbete och alla misstag rättades till genast efter bra dialoger . Kan varmt rekommendera Bygglösningar med Anders K som säljare och Toni, Martin, Justyna, Dominic och Zlanko som arbetslag Läs mer

Östra Hamngatan 16, 411 09 Göteborg