Bygglösningar Norden AB

Bygglösningar Norden AB

Välkommen till Bygglösningar Norden AB!

Förverkliga drömmen om ett nytt badrum eller låt oss ta ditt kök till nästa nivå. Vi har sedan 2010 utfört väl genomförda renoveringar och vi tar dig från första offertförfrågan till slutfört projekt. Hos oss på Bygglösningar Norden AB kan du vara trygg i att kostnaderna inte löper iväg då vi alltid lämnar fast pris på våra offerter.

Det som skiljer oss från andra byggentreprenörer är att det, efter slutfört arbete, alltid kommer en extern besiktningsman och kontrollerar huruvida projektet håller den kvalitet som utlovats. Vi på Bygglösningar Norden innehar dessutom alla certifikat för våtrum och alla våra skickliga hantverkare är behöriga enligt Byggkeramikrådet.

Läs vad 29 kunder tycker om Bygglösningar Norden AB 2

2021-06-29
    Kan varmt rekomendera Bygglösningar Norden AB
    De hjälpte oss med vår köksrenovering i ett villakök på ca 30 kvm samt läggning av golv på 70 kvm
    samt slipning av befintliga golv i andra rum. Även ellarbeten målning och trapprenovering samt
    plattsättning utfördes. Arbetet gick smidigt från offert till projektavslut
    Duktiga hantverkare som var noggranna och lyhörda för våra önskemål
    Mycket bra kommunikationsplattform via tryggoffert och de
    oundvikliga problem som uppstod åtgärdades snabbt.
    Slutpriset hamnade rimligt nära ursprungsofferten och resultatet blev över förväntan
    Hej Peter, Stort tack för ert fina omdöme. Hälsningar Anders Bygglösningar Norden AB
    2021-06-16
    Då en tidigare entreprenör utfört ett uselt jobb som i sin tur ledde till vattenskada tog vi kontakt med Bygglösningar Norden. Vid första mötet så ingav Anders en trygghet, visade på hög kompetens och en prisbild var rimlig.
    Utförandet har varit helt enligt plan och kommunikationen med arbetsledare, snickare och Göteborgs Kakelhus varit mycket bra. Det är ett proffsigt utförande in i minsta detalj och vi har äntligen fått ett badrum som är säkert och som vi är stolta över. Tack!
    Hej Carola och Anders, Stort tack för ert fina omdöme. Hälsningar Anders Bygglösningar Norden AB
    2021-06-08
    Kan varmt rekomendera Bygglösningar Norden AB.
    Blev proffesionellt mött från första början och det fördes en enkel och god kommunikation från start till färdigt bygge.
    Totalrenoverade fasad inklusive två st nya altaner och även totalrenoverat badrum, blev så mycket bätttre än vi hade tänkt oss.
    Hantverkarna höll rent om sig i och utanför huset.
    Ordnade skydd inomhus som höll under hela perioden.
    Det var kort och gott; ordning och reda.
    Jag vet i alla fall vem jag kontaktar nästa gång jag behöver hjälp med något igen, Tack Anders, Armin och gänget
    Hej Johnny, Stort tack för ditt fina svar om oss. Uppskattas mycket, ni är alltid välkomna tillbaka. Hälsningar Anders Bygglösningar Norden AB
  • Micke W
    2021-05-17
    Från början bestämde vi oss för Bygglösningar då de hade det mest utförliga offerten när det var dags att göra om duschrummet.
    Vi hade bra kontakt med arbetsledaren under hela renoveringen och även via portalen.
    Resultaten blev över förväntningar!
    Rekommenderas!
    2021-05-03
    Vi är väldigt nöjda med Bygglösningar Norden AB. Vi total-renoverade vårt 10 m2 badrum.
    • Tydlig projektledning
    • Tydlig offert
    • Badrummet var färdigt på exakt utlovad tid
    Hantverkarna var proffsiga,trevliga, noggranna och effektiva. Dessutom välstädat och snyggt efter varje dag.
    • Bra kommunikation hela tiden.
    Vi var även mycket nöjda med Kakelpalatzet (Peder V) där vi köpte i stort sett all inredning till badrummet
    2021-04-30
    Vi har köpt en badrumsrenovering och vi är mitt upp i pågående bygge och framm till nu så är vi nöjda med det som hänt.arbetarna är flitiga när dom är på plats,
    2021-04-22
    Efter att jag tagit in olika offerter för att renovera mitt badrum valde jag Bygglösningar Norden AB. De gav en tydlig offert på vad som ingick och vilka eventuella tillägg som skulle tillkomma under arbetets gång. Vid oklarheter eller frågor kunde jag ringa och fick förtydligande på vad som gällde. Slutresultatet på deras arbete blev otroligt bra. Arbetet utfördes mycket proffsigt och noga och hantverkare var mycket duktiga. Jag är supernöjd och kan varmt rekommendera Bygglösningar Norden AB.
    Hej Pia, Stort tack för ditt fina omdöme, det uppskattas mycket. Hälsningar Anders Bygglösningar Norden AB
    2021-04-19
    Totalrenovering av ett stort badrum på övervåningen i vårt hus i Göteborg/Torslanda som Bygglösningar skötte alldeles utmärkt från start till mål enligt överenskommen tidplan (tog totalt ca 4 v). Bra och tydlig kommunikation före och under projektgenomförandet.
    Bra tempo, organisation och kvalitet samt t.ex. alltid välstädet på kvällarna när hantverkarna gick hem.
    Också extra plus att de få justeringar som behövdes sköttes proffsigt samt t.ex. inget tjafs om oförutsedda extra utgifter (som vi varit med om hos andra byggfirmor tidigare)

En firma att rekommendera 👍
    Hej Thomas, Stort tack för din fina rekommendation om oss och Armin som arbetsledare. Hälsningar Anders Bygglösningar Norden AB Bygglösningar Norden AB
    2021-04-19
    Anlitade förtaget för renovering vintern 2019. Anlitade icke byggkunnigt folk som gjorde fel. Badrummet är fortfarande inte godkänt av besiktningsman. Anmälde till ARN som gick på min linje. Detta har dock företaget struntat i. Jag känner mig maktlös och lurad. Jag ångrar å det innersta att jag vid vårt första möte öppnade dörren...
    Hej Erik, Tråkigt att du känner så, då vi hela tiden har arbetat med att göra dig nöjd. Även anlitat extern besiktningsman Mario Gordon, våtrumskonsult som godkänt ditt badrum. Vi har dragit om vattenrör gjort extra jobb hos dig utan att debitera en krona extra. Gällande skrivelse 2020-03175 från Almänna Reklamationsnämden, denna har vi gått efter 100 % och åtgärdat. Alltid bra med en sanning Erik. Vad mer kan vi göra för dig som kund, om vi nu kan få dig nöjd? Vänligen Bygglösningar Bygglösningar Norden AB
    2020-09-28
    Fantastiskt bra bemötande och förståelse för våra önskemål.

Höll sig väl inom ramarna för budget och tidplan men var samtidigt flexibla för tilläggsarbete och kunde till exempel genomföra ett större el-arbete som behövde utföras. (De bytte och moderniserade vår gamla el-central.)

Anders har hela tiden varit tillgänglig för dialog om någon fråga dykt upp under projektets gång.
    Hej Mattias, Stort tack för ditt fina omdöme om oss. Detta uppskattas mycket. Hälsningar Anders Bygglösningar Norden AB
  • Jochen Hermann S
    2020-09-28
    Jag är mycket nöjd med Bygglösningar i Norden. Jag anlitade dem i samband med nybyggnation av badrum i ett äldre hus. Flera anpassningar behövde göras och både projektledning och hantverkare var mycket lyhörda för mina behov och önskemål. Dessutom var samtliga inblandade hantverkare mycket trevliga, noggranna och måna om att det skulle bli bra, både vad gäller funktion och finish. Kanske inte billigast men utmärkt resultat!
    Hej Jochen, Stort tack för ditt fina omdöme. Uppskattas mycket. Hälsningar Anders Bygglösningar Norden AB
    2020-07-09
    Vi är så nöjda!
    Proffsiga och kompetenta medarbetare.
    Älskar mitt nya badrum på 10 kvm.
    Rekommenderar dem!
  • Annette Marie D
    2020-05-25
    Vi renoverade badrum och tvättstuga. Är nöjda med resultatet. Arbetet tog något längre än planerat pga sjukdom hos hantverkare annars flöt jobbet på. Hantverkarna var noga med att städa efter sig varje dag, de följde byggstandarder och vi hade löpande en dialog med Anders och projektledare genom hela arbetet. Vi rekommenderar Anders och Bygglösningar.
    2020-04-28
    Vi är super nöjda med Bygglösningar. Arbetsledaren och även utföraren på plats har vart proffsiga och otroligt skickliga. Vi är verkligen nöjda med total leveransen.
    2019-12-29
    Verifierad kundrelation
    Bygglösningar Norden AB fick i uppdrag att hjälpa oss med vårt projekt, att bygga ut en entré på vårt radhus samt att renovera vårt kök. Innan projektet drog igång hade vi två planeringsmöten med Anders, vilket gav oss svar på många frågor och trygghet inför byggstarten. Bygglösningar har ett fint system där vi samlar kommunikation, offert, bilder och överenskommelser, så missförstånd enkelt kan undvikas. Våra två projekt löpte på snabbt och effektivt, parallellt med varandra. Under bygget skedde även löpande kontroller av en byggingenjör, vilket känns tryggt för oss. Kommunikationen med hantverkarna var otroligt bra, hade vi frågor så togs det tid att besvara dessa. De var mycket lösningsorienterade och kom med ideér och förslag på förbättringar i både köksrenoveringen och konstruktionen på utbyggnaden. Innan vår sista slutbetalning så gjordes en slutbesiktning, för att säkerställa att allt var precis som vi har kommit överens om och att det gjorts korrekt enligt gällande byggnormer. Tiden för projektet drogs ut lite men kostnaden blev precis som avtalat. Skulle vi göra om detta projekt idag, så skulle vi absolut anlita Bygglösningar igen. Bra kommunikation och professionella hantverkare innebär trygghet för kunden, detta levererade Bygglösningar Norden AB! Tack för allt Anders och CO!
    2019-12-18
    Jag kan varmt rekomendera Bygglösningar Norden Ab. Vi har fått vårt badrum totalrenoverat med ett utmärkt resultat. Skickliga hantverkare och snabb återkoppling på frågor. Ett genuint intresse för våra önskemål och mycket bra förslag på lösningar. Vi är supernöjda!
    Hej Malin, Stort tack för ditt fina omdöme. Vi är otroligt glada att vi fick renovera ert badrum och att ni är nöjda. Önskar er en God Jul och ett gott nytt år Hälsningar Anders Bygglösningar Norden AB
  • Lena P
    2019-06-20
    Vi har anlitat Bygglösningar Norden till vårt badrum och är jättenöjda. Bra upplägg, duktiga hantverkare och snabbt tempo. Mycket bra med slutbesiktning också
  • Annika L
    2019-05-21
    Toppenjobb med totalrenovering av mindre badrum med dusch och toalett från gammalt kakel och klinker till urblåst och nytt kakel och klinker med allt monterat på 11 dagar
  • Magnus Ö
    2019-04-22
    Projektet genomfördes med god kvalité och inom den planerade tiden. Stort plus för absolut mest noggranna och tydliga offerten jämfört med andra bolag. Även bra och tydlig kommunikation genom hela projektet. När något mindre problem upptäcktes så åtgärdades det omgående, på en söndag.
    2019-04-04
    Effektivt och noggrant utfört arbete. Kontakten med byggledningen fungerade utmärkt. Badrummet blev klart på 10 dagar. Mycket nöjd.
  • Anneli F
    2019-03-05
    Mindre köksrenovering som gick lätt och smidigt. Bra bemötande och fint resultat.
    2019-02-27
    Kan varmt rekommendera denna firma. Vi har fått ett mycket professionellt bemötande och en väl utarbetad offert som togs fram efter dialog med vår inredare för att se till att allt togs i beakning och resultatet blev enl. anvisningar. Resultatet är vi mycket nöjda med och vi kände hela tiden att vi kunde lita på att inget utfördes halvdant, utan arbetet utfördes efter alla konstens regler.
    2019-02-25
    Vi kan varmt rekommendera Bygglösningar Norden AB och Anders.
    En väl specificerad offert som Anders även kom och gick igenom så det inte skulle finnas några frågetecken.
    Jobbet startade i tid och avslutades 7 dagar före utsatt datum .
    Har under hela renoveringen haft en bra dialog med Anders, som har tagit tag i dom frågorna vi har haft.
    Hantverkarna som var hos oss gjorde ett riktigt bra jobba och var noggranna och mycket hjälpsamma.
    Vi är jätte nöjda med allt i vårat nya kök och badrum.
    Nihal och Emely
  • Martin H
    2019-02-13
    Hej
    Vi är helnöjda med badrumsrenoveringen, Nicolai som var våran kontaktperson var lösningsorienterad, och trevlig . Anders är tydlig och effektiv. Snyggt badrum med besiktning efter.
  • Daniel H
    2019-02-12
    Bra service från Bygglösningar Norden AB,
    Nikola och hans team gav oss ett riktigt fint badrum med kakel från deras samarbetspartner Kakelpalatzet.
    Städade efter sig varje dag under byggtiden, hjälpte oss även med ett mindre kakeljobb när vi renoverade köket, samt hjälp med el och VVS, trevliga och en enkel portal där man kommunicerar med Anders på Bygglösningar.
    2019-01-03
    Verifierad kundrelation
    Ett jobb som skulle ta 5 veckor tog över 7 månader, ändå är dom sista justeringarna inte klara.
    Vi har 2 badrum som skulle göras om och de första fick dom göra om 3 gånger pga av slarv och fel.
    Anders svarar när han vill och skyller allt på hantverkarna.
    Dammigt i hela lägenheten i flera omgångar och förstörda tapeter pga av byggdamm och ignorans. Dom sög musten ur oss kort sagt.
    Jag skulle för mitt liv inte rekommendera dom ens till min värsta fiende.
    Vi har inte ens fått våtrumsintygen och Anders har helt slutat att kommunicera med oss. En mycket oseriös firma som jag hoppas att ingen väljer för någon typ av byggnationer.
  • Sandra M
    2018-12-19
    Verifierad kundrelation
    Vi skulle inte rekommendera att göra någon typ av renovering via Bygglösningar Norden AB. Vi valde bolaget för att det såg proffsigt ut med portal, snabb återkoppling och möjlighet till snabb start. Ingenting blev bra därefter. De väljer att svara när det passar, allt skylls på hantverkaren som sedan i slutändan inte får betalt för jobbet de utfört. Hela övervåningen har konstant varit belamrad med verktyg överallt, samt hela huset konstant smutsigt då inget täcktes över. Vi fick ta in en egen besiktningsman som visade på att hela entreprenaden var slarvigt utförd samt inte följde de regler som finns idag (exempelvis ojordad el i badrummet, el i våtzon 1). Vi har efter många om och men fått ett nytt badrum som är godkänt, på riktigt enligt gällande normer. Det finns inte mycket gott att säga om företaget i sig, tyvärr, och vi kommer länge ångra beslutet att anlita Bygglösningar Norden AB.
  • Birgitta S
    2018-10-03
    Verifierad kundrelation
    Helrenoveringen av mitt badrum är en ren succé! Allt arbete gick helt enligt plan och utan problem. Grannarna var synnerligen imponerade, inte minst av att hantverkarna började med att lägga bästa sortens skyddspapper och plast en bit upp på väggen i hissen samt som snitslad bana från hissen till min entrédörr. Lika omsorgsfullt skyddade man hallgolv, väggar och garderobsdörrar. Hantverkarna höll hela tiden mycket god ordning, plockade undan och städade efter varje arbetsdags slut. Besiktningsmannen var lika imponerad som jag själv av slutresultatet! Följaktligen kan jag VERKLIGEN rekommendera ansvarige Anders Krahner och Bygglösningar Norden!
  • Matz T
    2018-08-07
    Verifierad kundrelation
    Vi anlitade Byggösningar iNorden för kök och badrum .. Mycket nöjda med allt . Gratis offertbesök med mycket specade priser på offert och tidsrymd som stämde även efter tilläggsarbeten ... Arbetsledaren Toni från Tege bygg Rydal och hans fantastiska gäng gjorde ett oerhört bra arbete och alla misstag rättades till genast efter bra dialoger . Kan varmt rekommendera Bygglösningar med Anders K som säljare och Toni, Martin, Justyna, Dominic och Zlanko som arbetslag