Välkommen till Bygglovshjälpen!

Vi är ett företag som räcker ut en hjälpande hand till alla som har byggdrömmar och behöver ett godkänt bygglov. Visst kan det bli krångligt med alla olika tekniska detaljer man behöver visa i bygglovshandlingarna och olika ritningskrav som ställs vid ansökan. Vi hjälper dig genom hela processen. Genom att kontakta din kommun tar vi reda på vad som behövs just för din ansökan. Vi jobbar fram ritningar och allt som behövs skickas in inklusive ett förslag till kontrollplan just för ditt planerade bygge. I många fall behövs det konstruktionsritningar och en Kontroll Ansvarige. Vi har alla kontakterna. Vi följer hela processen med dig. Hos oss kan du även få hjälp med att sammanställa arkitektritningar, designtjänster, hitta till pålitliga byggfirmor eller bara fråga enkla byggnads- och bygglovsfrågor. Hitta oss på facebook som Bygglovshjälpen.se och se våra färdiga och godkända projekt.

Kontakta oss så vi kan hjälpa dig.

Läs vad 18 kunder tycker om Bygglovshjälpen.se 2

2021-12-01
    Väl bemött och bra stöd under processen.
    Tack Maria! Bygglovshjälpen.se
    2021-11-30
    Otroligt skönt att få bra och kunnig hjälp med detta!
    Tack för gott samarbete Mattias! Bygglovshjälpen.se
    2021-11-30
    Otroligt snabb och proffsig hjälp. Jag vill bygga en carport och fick hjälp med alla ritningar och att skicka in ansökan till kommunen. Guld värt för mig som inte vet hur det går till. Supertrevlig kontakt som svarade direkt. Om jag ska bygga något mer i framtiden ska jag definitivt använda mig av Bygglovshjälpen! / Birgitta
    Vad fint Birgitta!
    Tack så mycket för ditt omdöme och trevlig bemötande.
  • Björn F
    skrev om Bygglovshjälpen.se
    2021-11-23
    Mycket mycket nöjda! Vi hade en färdig tanke om vilken utbyggnad vi ville göra men inga ritningar alls att utgå ifrån. Med hälp av foton och måttskisser som vi själva fixade så fick vår kontakt/arkitekt på Bygglovshjälpen ihop proffsiga bygglovsritningar helt på distans, på kort tid och med supersmidig dialog. Hela ansökansprocessen till kommunen sköttes också av Bygglovshjälpen vilket besparade mycket tid att sätta sig in i ett vokabulär man annars måste lära sig endast för detta enda tillfälle. Fick också behålla alla ritningarna i CAD-format vilket är en stor bonus inför eventuella framtida projekt.
    Tack för fint omdöme och gott samarbete! Bygglovshjälpen.se
    2021-11-17
    Hej,
    Vi fick hjälp med våra ritningar till ett uterum och med bygglovsansökningen. Bra bemötande, professionella och kompetenta. Servis i hög nivå. Varmt rekommenderat!
    Tack Nuhi!
    Lycka till hos kommunen!
    2021-10-18
    Vi köpte tjänsten att få hjälp med uppförande av ritningar på en tänkt utbyggnad och på vårt befintliga hus då vi inte hade några ritningar . Vi hade inga förväntningar då vi inte gjort så här tidigare . Blev mycket positivt överraskad över hur snabbt o smidigt de jobbade och de var snabba på återkoppling! Blev bra ritningar från några yttermått som vi tog och foton. De hjälpte även till med all kontakt med kommunen inför ansökan om bygglov .
    Tack Malin och grattis till bygglovet! Bygglovshjälpen.se
    2021-10-13
    Om jag tvingas fylla i den här rutan tänker jag inte vara med
    Tack för gott samarbete! Bygglovshjälpen.se
    2021-06-13
    Mycket snabb hantering och bra kommunikation i dialogen kring våra behov. Samtliga leveranser av ritningar skedde inom utlovad tid med hög kvalitet.
    2021-05-26
    Bra dialog med medarbetaren på Bygglovshjälpen. Vi får se nu hur kommunen svarar på min ansökan....
    2021-02-26
    mycket snabb och proffsig hjälp, mycket tillmötesgående.
    Tack så mycket Martin!
    Lycka till!
    2021-02-20
    Jag köpte hjelp att göra ritningar och bygglovs ansökan/anmelan.
    Jag fick allt jag behövde i go tid och i högsta kvalite.
    Tack för gott samarbete och lycka till hos kommunen. Bygglovshjälpen.se
    2020-11-25
    Allt gick snabbt och smidigt med min bygglovsansökan. Fick hjälp av mycket trevliga och förstående personer. Mycket nöjd!
    Tack Marija för ett bra samarbete! Bygglovshjälpen.se
    2020-11-24
    Jättebra kundbemötande, snabba och professionella!
    Rekommenderas!
    Tack för gott samarbete
    Ser fram emot fler uppdrag tillsammans
    2020-11-12
    Bra kunskap och utfört jobb där allt varit tydligt hela vägen.
    Tack
    Vi uppskattar att jobba med dig också 😃👍🏼
    2020-11-12
    Bra och kompetent hjälp med bygglovshandlingar.
    Lyssna in på våra önskemål och kom med bra tips och råd utifrån önskemålen.
    Snabba i återkopplingarna.
    Kul att du blev nöjd.

4/5, vi vill hålla bästa möjliga bygglovshjälp. Vad hade vi kunnat göra bättre?
    2018-04-29
    Jätte bra hjälp! Kunde verkligen släppa allt och låta dom hantera hela ärendet!
    2018-04-27
    Jag fick hjälp med alla krångliga papper, handlingar, ritningar etc. skulle jag ha gjort det själv skulle det ha tagit flera månader. Nu skickades allt in i tid och jag fick även hjälp att hitta en entreprenör. Om man inte vill lägga månader med ändlösa timmar så rekommenderar jag det här företaget.
    2018-04-27
    Serviceminded, duktiga och engagerade! Väldigt bra kvalitet på ritningar.