Välkommen till Bygglovshjälpen!

Vi är ett företag som räcker ut en hjälpande hand till alla som har byggdrömmar och behöver ett godkänt bygglov. Visst kan det bli krångligt med alla olika tekniska detaljer man behöver visa i bygglovshandlingarna och olika ritningskrav som ställs vid ansökan. Vi hjälper dig genom hela processen. Genom att kontakta din kommun tar vi reda på vad som behövs just för din ansökan. Vi jobbar fram ritningar och allt som behövs skickas in inklusive ett förslag till kontrollplan just för ditt planerade bygge. I många fall behövs det konstruktionsritningar och en Kontroll Ansvarige. Vi har alla kontakterna. Vi följer hela processen med dig. Hos oss kan du även få hjälp med att sammanställa arkitektritningar, designtjänster, hitta till pålitliga byggfirmor eller bara fråga enkla byggnads- och bygglovsfrågor. Hitta oss på facebook som Bygglovshjälpen.se och se våra färdiga och godkända projekt.

Kontakta oss så vi kan hjälpa dig.

Läs vad 39 kunder tycker om Bygglovshjälpen.se 2

2022-11-15 Insamlad av företaget
    Möttes på ett professionellt sätt och dom var väldigt hjälpsamma från start till slut. Bra kommunikation och återkopplade via telefon och inte mejl vilket jag uppskattade. Verkligen supernöjd med gänget på bygglovshjälpen och rekommenderar dom varmt.
    Stort tack Martin för ett gott samarbete och grattis till dispensen! Bygglovshjälpen.se
    2022-10-25 Insamlad av företaget
    To be honest that we feel so satisfied with the job u have done for us ! Within such short time and a few connection, you totally get what we wanted and requirement. Even tough several times amending, u are so patient with us and have very satisfied answer for us. In all, we must have 5 star with u company !!
    Thank you so much for your review and cooperation and congratulations on the building permit! Bygglovshjälpen.se
    2022-09-06 Insamlad av företaget
    Lätt tillgängliga.
    Professionella.
    Hanterar ärendet snabbt.
    Tack för ett gott samarbete Maryam! Bygglovshjälpen.se
    2022-09-01 Insamlad av företaget
    Ett stort tack till Bygglovshjälpen samt de två medarbetarna som vart med och hjälpt oss i många omgångar med bygglovet, tips och trix. Verkligen service, kunnighet och bra bemötande över alla förväntningar!

Alla framtida bygglov, konstruktionsritningar kommer definitivt att gå genom Bygglovshjälpen!
    Stort tack själv för ett gott samarbete Stefan och vi är så nöjda att kunna hjälpa er vidare! Bygglovshjälpen.se
    2022-08-25 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, kunnig och snabb service! Magnus
    Tack för ett fint omdöme Magnus! Bygglovshjälpen.se
    2022-08-17 Insamlad av företaget
    Jag köpte hjälp med bygglovshandlingar och ansökan. Jag blev trevlig bemött och jag uppfattade personerna jag hade kontakt med som kunniga och hjälpsamma.
    Tack för ett gott samarbete Anders och stort lycka till! Bygglovshjälpen.se
    2022-07-12 Insamlad av företaget
    quick response and close cooperation. very convenient and very good. In the whole process, I didn't feel any stop and gap. Just flow smoothly until the bygglov application was done.
    Thank you for a good collaboration Meng!
    Wish you good luck!
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    Hela processen var bra. Ett fint bemötande från Mirella och arkitekten Martin gjorde ett bra jobb.
    Tack för ett gott samarbete Gustaf och stort lycka till :) Bygglovshjälpen.se
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Jag fick väldigt bra intryck av Bygglovshjälpen. De är proffsiga, snabba, trevliga, försöker att sätta sig in i kundens situation och behov för bästa resultat. Jag fick hjälp med att göra bygglovsritningar samt att granska underlag till bygglovsansökan och att skicka in den.
    Tack för ett fint omdöme Nadja och önskar dig stort lycka till! Bygglovshjälpen.se
    2022-06-20 Insamlad av företaget
    Mycket bra hjälp med det administrativa du behöver för att få ett bygglov!!
    Tack så mycket för hjälpen, Mirella!!
    :-)
    Stort grattis till bygglovet och lycka till med bygget!
    Tack själv :)
    2022-06-20 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och proffsigt bemött och fantastiskt snabba på återkoppling på både Mail och telefon.
    Stort tack Fatima!

Önskar dig en trevlig sommar :)
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Proffsiga, snabba och kunniga.
    Tack för fint omdöme och samarbete Richard! Bygglovshjälpen.se
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, snabba svar, fast pris. Väldigt nöjd med hjälpen så här långt.
    Vad kul att du är nöjd med oss!
    Tack för omdömet och samarbetet.
    Önskar er stort lycka till med kommunen!
    2022-05-27 Insamlad av företaget
    Väldigt snabb leverans och mycket trevligt bemötande. Kommunen hade inga anmärkningar på varken arkitekt- eller konstruktionsritningar.
    Tusen tack för fint ömdome Jesper och tack för ett gott samarbete!
    Grattis till bygglovet också 😊
  • Lena T
    skrev om Bygglovshjälpen.se
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande verkar kunniga. Hittills iallafall.
    Tack Lena för ett trevligt bemötande!
    Önskar dig stort lycka till med kommunen!
    2022-03-17 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda med bygglovshjälp jobb. Det är bra att man kan fixa allt med en företag. Om man har problem med kommun då behöver man kontakta företag och dom ska fixa. Jag kan rekommendera bygghälpen till andra.
    Tack Alina!

Vi är glada att hjälpa er!
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    Super trevliga och professionella från start till slut! Rekommenderar dem starkt och kommer självklart själv vända mig till dem i framtiden vid nya behov!
    Tack för ett trevligt bemötande och gott samarbete!
    Vi hjälper gärna till!
    2022-02-06 Insamlad av företaget
    Vi hade en brådskande bygglovsansökan att skicka in och Bygglovshjälpen samt Mirella löste detta väldigt snabbt och smidigt.
    Bra bemötande samt väldigt kunniga då vi inte behövde göra så mycket utan Bygglovshjälpen skötte hela processen.
    Tack för ett gott samarbete Zerow! Bygglovshjälpen.se
    2022-01-20 Insamlad av företaget
    Väldigt proffsigt bemötande genom hela processen. Snabb återkoppling löpandes. Rekommenderas!
    Tack Jakob och stort lycka till! Bygglovshjälpen.se
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Hej!
    Jag har redan besvarat/ sammanfattat ovanstående frågor!
    Tacksam om ni uppskattar att jag talat om att jag är mycket nöjd med Byģglovshjälpen.

Björn Thelin
    Tack för ett gott samarbete Björn! Bygglovshjälpen.se
    2022-01-13 Insamlad av företaget
    Projekt: Bygglovsansökan för en utbyggnad och inglasad altan.

Vi fick all hjälp vi behövde för att genomföra bygglovsansökan, proffsigt skött och alltid snabbt svar. Smidigt arbetssätt och hög servicenivå. Kan bara säga gott utifrån min erfarenhet och har rekommenderat de till mina nära.
    Tack för ett gott samarbete och ett trevligt bemötande Johnny! Bygglovshjälpen.se
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Väl bemött och bra stöd under processen.
    Tack Maria! Bygglovshjälpen.se
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Otroligt skönt att få bra och kunnig hjälp med detta!
    Tack för gott samarbete Mattias! Bygglovshjälpen.se
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Otroligt snabb och proffsig hjälp. Jag vill bygga en carport och fick hjälp med alla ritningar och att skicka in ansökan till kommunen. Guld värt för mig som inte vet hur det går till. Supertrevlig kontakt som svarade direkt. Om jag ska bygga något mer i framtiden ska jag definitivt använda mig av Bygglovshjälpen! / Birgitta
    Vad fint Birgitta!
    Tack så mycket för ditt omdöme och trevlig bemötande.
  • Björn F
    skrev om Bygglovshjälpen.se
    2021-11-23 Spontant omdöme
    Mycket mycket nöjda! Vi hade en färdig tanke om vilken utbyggnad vi ville göra men inga ritningar alls att utgå ifrån. Med hälp av foton och måttskisser som vi själva fixade så fick vår kontakt/arkitekt på Bygglovshjälpen ihop proffsiga bygglovsritningar helt på distans, på kort tid och med supersmidig dialog. Hela ansökansprocessen till kommunen sköttes också av Bygglovshjälpen vilket besparade mycket tid att sätta sig in i ett vokabulär man annars måste lära sig endast för detta enda tillfälle. Fick också behålla alla ritningarna i CAD-format vilket är en stor bonus inför eventuella framtida projekt.
    Tack för fint omdöme och gott samarbete! Bygglovshjälpen.se
    2021-11-17 Spontant omdöme
    Hej,
    Vi fick hjälp med våra ritningar till ett uterum och med bygglovsansökningen. Bra bemötande, professionella och kompetenta. Servis i hög nivå. Varmt rekommenderat!
    Tack Nuhi!
    Lycka till hos kommunen!
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Vi köpte tjänsten att få hjälp med uppförande av ritningar på en tänkt utbyggnad och på vårt befintliga hus då vi inte hade några ritningar . Vi hade inga förväntningar då vi inte gjort så här tidigare . Blev mycket positivt överraskad över hur snabbt o smidigt de jobbade och de var snabba på återkoppling! Blev bra ritningar från några yttermått som vi tog och foton. De hjälpte även till med all kontakt med kommunen inför ansökan om bygglov .
    Tack Malin och grattis till bygglovet! Bygglovshjälpen.se
    2021-10-13 Insamlad av företaget
    Om jag tvingas fylla i den här rutan tänker jag inte vara med
    Tack för gott samarbete! Bygglovshjälpen.se
    2021-06-13 Insamlad av företaget
    Mycket snabb hantering och bra kommunikation i dialogen kring våra behov. Samtliga leveranser av ritningar skedde inom utlovad tid med hög kvalitet.
    2021-05-26 Insamlad av företaget
    Bra dialog med medarbetaren på Bygglovshjälpen. Vi får se nu hur kommunen svarar på min ansökan....
    2021-02-26 Insamlad av företaget
    mycket snabb och proffsig hjälp, mycket tillmötesgående.
    Tack så mycket Martin!
    Lycka till!
    2021-02-20 Insamlad av företaget
    Jag köpte hjelp att göra ritningar och bygglovs ansökan/anmelan.
    Jag fick allt jag behövde i go tid och i högsta kvalite.
    Tack för gott samarbete och lycka till hos kommunen. Bygglovshjälpen.se
    2020-11-25 Spontant omdöme
    Allt gick snabbt och smidigt med min bygglovsansökan. Fick hjälp av mycket trevliga och förstående personer. Mycket nöjd!
    Tack Marija för ett bra samarbete! Bygglovshjälpen.se
    2020-11-24 Spontant omdöme
    Jättebra kundbemötande, snabba och professionella!
    Rekommenderas!
    Tack för gott samarbete
    Ser fram emot fler uppdrag tillsammans
    2020-11-12 Insamlad av företaget
    Bra kunskap och utfört jobb där allt varit tydligt hela vägen.
    Tack
    Vi uppskattar att jobba med dig också 😃👍🏼
    2020-11-12 Insamlad av företaget
    Bra och kompetent hjälp med bygglovshandlingar.
    Lyssna in på våra önskemål och kom med bra tips och råd utifrån önskemålen.
    Snabba i återkopplingarna.
    Kul att du blev nöjd.

4/5, vi vill hålla bästa möjliga bygglovshjälp. Vad hade vi kunnat göra bättre?
    2018-04-29 Insamlad av företaget
    Jätte bra hjälp! Kunde verkligen släppa allt och låta dom hantera hela ärendet!
    2018-04-27 Insamlad av företaget
    Jag fick hjälp med alla krångliga papper, handlingar, ritningar etc. skulle jag ha gjort det själv skulle det ha tagit flera månader. Nu skickades allt in i tid och jag fick även hjälp att hitta en entreprenör. Om man inte vill lägga månader med ändlösa timmar så rekommenderar jag det här företaget.
    2018-04-27 Insamlad av företaget
    Serviceminded, duktiga och engagerade! Väldigt bra kvalitet på ritningar.