Alla kategorier Cafe Stockholms län Stockholm Norrmalm Café 60

Café 60

Sveavägen 60, 111 34 Stockholm — Visa karta

Ett riktigt cafe! Välkommen till cafe 60. Vi erbjuder ett av stockholms breddaste the utbud, samt kaffe. Vårt utbud av kakor och bakelser slår det mesta. Hos oss kan ni även beställa catring.

Läs vad 23 kunder tycker om Café 60

• Murmel G
    Murmel G skrev om Café 60
    Välkommen!
    På cafe 60 har de allt som går att äta, verkligen allt, jag vet inte riktigt hur de har lyckats på cafe 60 men tydligen så går det!

Hit kan du gå oavsett vad du är sugen på.
    Tårta, glass, tiramisu, cheescake, smörgåsar, pajer, nerhostade kanelbullar, bakterierika fikabröd eller varför inte en slime-grön vaniljbulle?

Detta är perfekt för den pedante som skulle vilja hjälpa till att städa lite på Cafe 60.

En möjlighet för dig som vill bli matförgiftad så att du slipper gå på den tråkiga släktmiddagen imorgon.

Också ett bra tillfälle för dig att bara känna dig lite förvirrad för tillfället av det effektiva lappsystemet.

Perfekt ställe för dig som tycker om att labba, här kan du beställa bakelser i alla dess skeden för att sedan ta ett prov, placera i labbet för att se vad som växer.

Eller kanske är du bara en eldsjäl som skulle vilja skänka en dammsugare till cafe 60! Gör det då!

Hoppas jag har hjälpt er att hitta rätt.
    Välkommen!
  • Robert
    Robert skrev om Café 60
    Bra läge och maten är vad man förväntar sig av ett cafe. Konkurrensen är dock hård så det är inte självklart att man återkommer.
  • eva v
    eva v skrev om Café 60
    Var in för första gången idag o älskade miljön! Kommer bli fler gånger.
  • Herta
    Herta skrev om Café 60
    Dagen innehöll en kurs i ABF huset. Vi hade rest en dryg timma och inte hunnit med morgonkaffet och behävde vakna. Inget kaffe när vi kom till kursen, vi hade en halvtimma på oss och hoppade över gatan till café 60. Vilket ställe! Alla thésorten på hyllorna! Vad mycket som fanns att välja på! Stora grejor! Det kan man ju fundera på hur hälsosamt detta är men det är en annan historia som kanske inte skall föras på denna sajt?
    Kaffeét fanns i två våningar. Sköna fåtöljer och stora glasrutor som möjliggjorde att det kändes luftigt och att vi såg ut över Sveavägen. Bara plus!
  • E l
    E l skrev om Café 60
    helt okej cafe. har fikat här många gånger genom åren. öppettiderna är ett stort plus!
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Café 60
  • a
    a skrev om Café 60
  • Emma B
    Emma B skrev om Café 60
    Helt OK! Treligt och mysigt ställe som är värt ett cafebesök
  • Mikaela
    Mikaela skrev om Café 60
    Bästa cafet i stan, värt ett besök eller två :)
  • Valter C
    Valter C skrev om Café 60
    Absolut förträffligt ställe att besöka efter 2 eller fler flaskor vin och med ett sinnestillstånd a la' "pang i bygget". massor med mat överallt, toaster, lasagne, pizzor, mackor, bakelser, tårtbitar, croissanter och biscotter. Killen i kassan kunde ta betalt och... ja, ge tillbaka växel. Jag beställde en Latte med mjölk och en canolo siciliano. Skummet var fint hjärtformat och canolon stor som en rullad kebabpizza fylld med torkade frukter i en basäng av grädde. Degen utgjordes av en sågspånsliknande choklad-doppat skal = supergott! en 6kg tegelsten som befäste sin existens i mitt tarmsystem till slutet av semestern.
    Efter 3 bett (av totalt 60, för att få i sej hela canolon...) tog det 34 graderna på övervåningen hand om mej och matsmältningspocessen. Jag däste bort i en dimma med tunnelseende och skelögdhet, för att sedan somna med öppna korslagd blick.
    Min fru beställde en kaka... men råkade tappa den på golvet. Den föll diagonalt ca 1,5 meter och lade sej tillrätta på övervåningens högsta trappavsatts... och gick inte sönder (ett mirakel!) ja, ett mirakel... fast oätbar!
    Totalt ointressant information förresten.

Min bedömning... Bra tror jag , men minns egentligen inte så mycket.
    Cafe 60 får 3 toarullar och en canolo siciliano.
    Nikke L gillar detta
  • Dennis P
    Dennis P skrev om Café 60
    Jättemysigt Café, helt klart. Men hur det står till med Basic livsmedelskunskap kan man ju börja undra över, i synnerhet efter mitt besök där nu ikväll 2009-12-29.
    Jag är Mjölkproteinintolerant (allergisk) och bad särskilt om en Latte gjord på Sojamjölk. Jag var väldigt noga med att poängetar detta. De kom sedermera ut med en SojaLatte men när jag väl börjat dricka av den så rasar magen/tarmarna, så det var bara att avsluta den kvällen och åka hem och sätta sig på toaletten. Uppenbart har man ju inte diskat rent dom kärl man använder när man ångar/skummar vanlig mjölk. Tack för den Café60. jag påtalade också detta i kassan, innan jag gick, men han stod bara och såg ut som ett frågetecken.
  • Marcus K
    Marcus K skrev om Café 60
    Här finns allt du behöver om du är hungrig eller sugen på en fika. Trevlig personal och stort utbud. Under lunchtid får du en stor portion mat, dryck, frukt, bröd och kaffe för under 70 kr! Verkligen att rekommendera
  • Alexander F
    Alexander F skrev om Café 60
    Tacksamt att de har öppet till 02. Stort utbud av tesorter. Dock dyrt och de tar en avgift om man betalar med kort.
  • Art V
    Art V skrev om Café 60
    Jättemysigt café med potential, det stora minuset är att deras fika alltid smakar torrt, eller ingenting alls, smaklöst. Att köpa fika på ica hade varit godare.

Men jag fikar där för att det är centralt och för att det är mysigt. Det finns tyvärr inte så många alternativ i det området tyvärr.
  • Stine B
    Stine B skrev om Café 60
    Centralt belägande på Sveavägen, prisvärd, men jättesunkigt interiör (åk till IKEA och köp några nya fortöljer! Jeeesezz!) men JÄTTETREVLIG service och effektivt eftersom man får en nummerlapp och slipper stå och vänta på sitt kaffe / maten. Allt kommer till bordet. Sist jag var där fick jag faktisk även en gratis mango-dryck till maten, och min småtråkiga börek kom med en trevlig liten sallad till med bra dressing på. Man har fattat att det är så lite som skal till för att man får en bra upplevelse:)
  • Joakim G
    Joakim G skrev om Café 60
    Dålig service, otrevlig personal.

Maten som serveras var hafsigt gjord och chai tet vi beställde var inte precis som chai te brukar vara.

4 tummar ner!

SVAR PÅ KOMMENTAREN FRÅN CAFE60:
    Ja den här responstiden är ungefär i paritet med hur länge vi fick vänta på maten. Hur ska jag kunna ge mer detaljer om besöket när det var över 6 månader sedan? Både maten och chai-tet var hafsigt gjorda.
    2009-08-24 Representant för Café 60 svarar Joakim G
    hej joakim G det är tråkigt att du upplevde besöket hos oss på det sättet som du beskriver o vår mål är alltid nöjda gäster ,jag skulle behöva från dig mer detaljer om ditt besök för att jags kulle kunna ha bättre bild:tiden,vad är för mat du bestälde.o där med chai te smaken,jag har full respekt för din smak men vår chai te är jätte populär mellan andra gäster.jag vill gärna att du besöker oss igen o d e nåt ta kontakt med han el hon som stå på kassan.mvh cafe 60 ansvarig/robert
  • Anna I
    Anna I skrev om Café 60
    Öppettiderna är helt fantastiska! Personalen, räksalladen och chokladbollarna är ännu bättre. Grym service att man får allting till bordet.
    Toaletten på övervåningen är den minsta i stan men den kompenseras av allting annat.
  • Johan E
    Johan E skrev om Café 60
    Detta Café känns som en resa ner till medelhavet. Gigantiskt sortiment som staplar sig upp längst väggarna, med stort utbud av kaffe, te, bakelser och smörgåsar. Den kvava luften av alla människor bidrar till den sköna och avkopplande atmosfär som ett riktigt fik ska göra. Deras öppettider fram till 02 på natten är perfekt för spontant fikasugna personer, såsom jag :)
  • Linn E
    Linn E skrev om Café 60
    Café med stort urval av smörgåsar, bullar, tårtor, kakor, kaffe, te och allt man kan tänka sig. Prisvärt om man ser till vad man får. Två våningar, men nästan alltid fullt - trångt med andra ord. Mysigt att långfika här.

Tråkigt att personalen oftast är sur.
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Café 60
    Det här är stans absolut bästa café på alla punkter. Stället har öppet till 02 på natten och mycket platser vilket gör att man nästan alltid får en plats. Du möts alltid av tända ljus och en riktigt hemtrevlig känsla. Alla bakelser och rätter gör de själva och storleken kan ingen klaga på. Allt är i big size och för otroligt bra priser.. Ett tips: Prova deras hembakta enorma kanelbullar för 25 kr, UNDERBARA!!
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Café 60
    bra med långa öppettider och riktigt goda sötsaker men otroligt dyrt och luncherna är riktigt äckliga. lite sunkig miljö
  • Rebecka W
    Rebecka W skrev om Café 60
    Är du tefantast är detta stället för dig. Med ett sortiment över 30 sorter och en personal som mer än gärna hjälper dig hitta rätt i djungeln är denna en favorit. I övrigt har de ett stort utbud av olika lunchalternativ och bakverk(dock ej hemlagade) till ett överkomligt pris. På plussidan hamnar öppetiderna. Under helgerna kan du hänga här fram till 02.00, vilket tilltalar det lite yngre klientelet som man ofta hittar här.
  • Martina T
    Martina T skrev om Café 60
    Bra läge, lite trångt och halvsnygg inredning. Men utbudet är mycket bra. Tårtor, kakor och pajer. Alltid jättegott! Personalen är trevlig och effektiv. Helt okej prisklass. Ett stort plus att det finns massor av tidningar att låna. Bra ställe även om man ensamfikar.

Sveavägen 60, 111 34 Stockholm