Alla kategorier Cafe Stockholms län Stockholm Södermalm Södermalm Café Fåtöljen

Hornsgatan 55, 118 49 Stockholm — Visa karta

Läs vad 11 kunder tycker om Café Fåtöljen

• Malin B
    Malin B skrev om Café Fåtöljen
    Detta Café ligger väldigt nära mitt jobb på både gott och ont! Man får passa sig så man inte går dit för ofta när det finns så mycket gott! ;)
    Trevlig personal och väldigt goda sallader!
  • Vaya P
    Vaya P skrev om Café Fåtöljen
    Fåtöljerna otympliga och för många i de små lokalerna. Ger en lite klaustrofobisk känsla. Överdos av stimuli med de mönstrade tapeterna, cd-väggarna och alla de överdimensionerade tavlorna. Personalen gör det de ska men inte mer, verkar inte direkt brinna för yrket. Ett plus är de stora chokladbollarna, att de är generösa med vaniljsås till pajerna samt att man får rejäla portioner.
  • Paulina M
    Paulina M skrev om Café Fåtöljen
    Ett av få ställen som jag ofta återkommer till. Beställer alltid samma sak: ost- och skinksallad. Jum! Dessutom har de flera olika färskpressade juicer som de gör på beställning. Det går snabbt att få maten. Det enda negativa är att salladerna görs på löpande band och ser ut därefter (men de är som tur var goda ändå) och att lokalen är väldigt trång. Människor med rullstol/barnvagn göra sig icke besvär.
  • Josefine G
    Josefine G skrev om Café Fåtöljen
    Helt ok utbud, men riktigt sur personal. Har tyvärr varit så varje gång jag besökt stället.
  • Em P
    Em P skrev om Café Fåtöljen
  • A
    A skrev om Café Fåtöljen
    Supergoda sallader. Härliga räkor och mogen avokado! Väldigt gott bröd till salladen också. Dessutom är personalen alltid glad och trevlig och stämningen är schysst.
  • Fanny B
    Fanny B skrev om Café Fåtöljen
    Fåtöljen på Götgatan var mitt favoritfik. Jag introducerade det för min kompis Malin, som nyligen flyttade till Krukmakargatan så nu har vi bytt till Fåtöljen på Hornsgatan, mitt nya favoritfik, som är precis lika bra fast rymligare. Bra sallader som mättar och man får alltid stora bitar och mycket vaniljkräm om man väljer en godsak istället. Dessutom kan man sitta hur länge som helst utan att få mörka blickar från personalen, stort plus!
  • ylla v
    ylla v skrev om Café Fåtöljen
    Stans bästa café? I alla fall bästa pajen och skönaste fotöljerna! Brukar rekommendera Fåtöljen på horsgatan till vänner och bekanta från utlandet som vill känna på svensk fika-kultur, för här finns den i mängder.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Café Fåtöljen
    Riktigt mysigt ställe. Trångt o härligt precis som det ska vara. Jag tycker visserligen att cafét är mycket mysigare på vintern, på sommaren blir det väldigt varmt där inne. Priserna är som de brukar vara i Stockholm, dvs lite för dyrt. Vill man träffa mycket folk och ha nära till allt som händer på söder så rekommenderar jag Fåtöljen!
  • Anna E
    Anna E skrev om Café Fåtöljen
    Goda mackor och fika, trevlig personal men det bästa är nog nedervåningarna med mysa gångar och så.

Lite väl dyrt kanske och passar bäst på kallare dagar.
  • Ulrica E
    Ulrica E skrev om Café Fåtöljen
    Mitt mysigaste härligaste fik. Kryp ända ner i källarlokalerna och göm er för världen eller sitt och mingla en våning upp. Jättetrevlig personal och riktigt god mat såväl som fika. Missa inte deras fetaoströra;P Måste provas!!

Hornsgatan 55, 118 49 Stockholm