Café Tabac

3.2

10 omdömen om Café Tabac

Nikke L
Skrev om Café Tabac

Tabac är en typisk trea i min bok. Det skulle kunna vara toppen här, men det skulle nog tarva en öppnare atmosfär, fler stammisar, och en lite strängare diciplin bakom bardisken. För som andra också har skrivit så är det lite ojämt. Tabac är fantastiskt när det kommer till att vara fik, men mest rörigt när man försöker äta lunch här eller vill knalla in för en kall öl, och det är synd, för de har ett av de bästa lägena och en riktigt bra ansats. Men jag fortsätter att komma tillbaka och hoppas att det till slut blir jättebra.

Kalle K
Skrev om Café Tabac

Lite som i utlandet. Jag trivdes kanon, har inget att klaga på, kanske för att vi var där för stämningens skull och inte för att "äta". Kommer att komma tillbaks. K

Torbjörn J
Skrev om Café Tabac

Jag är kluven. Ibland är det bra (4:a) ibland undrar man varför man ens går dit (2:a). Men ok... En trea blir det eftersom man normalt sett inte blir besviken då man går in där hungrig och ut därifrån mätt.

Johanna S
Skrev om Café Tabac

Spännande mat med trevlig inredning. Fler leenden från personalen är att föredra men en trea som helhet är matupplevelsen värd.

Elisavet R
Skrev om Café Tabac

Jätte trevligt café men samtidigt en bar. Det är inte ofta man kan ta en kaffe och en öl på samma ställe. Mysigt om man bara vill ta en fika en sen kväll när alla andra caféen har stängt.

Jonathan R
Skrev om Café Tabac

Som någon skrev nedan, stockholms godaste Sangria! Tapas är även dem mycket prisvärda och riktigt goda. Favoriten är kronärtskockan (?) med någon form av citronmajo. Detta ställe rekommenderas varmt!

Marika S
Skrev om Café Tabac

Har druckit godaste Sangrian i stan på Tabac, dessutom gör de alltid en Apple Mojito till mig på beställning vilket uppskattas!

Anna
Skrev om Café Tabac

De har toppen mat! Dock drar servicen ner betyget, då de ofta kan verka otrevliga. Men maten är underbar!

Nicolas E
Skrev om Café Tabac

SÄMSTA TÄNKBARA BETYG - HÄR FÅR MAN RAKBLAD I MATEN OCH SEN INGEN URSÄKT Jag är ledsen att behöva berätta det men, senaste gången jag var på tabac 1 Jan 2007 och åt deras hamburgare hittade jag ett rakblad i burgaren. Rakbladet förstörde en av mina tänder som sedermera fick dras ut. Enda kommentar från servitören var "du kan få tillbaka dina pengar". Jag tog kontakt med restaurangchefen som sent omsider kompenserade mina tandläkarutgifter, men ingen kompensation utöver det. Det värsta av allt vara att hon inte kände till...

Torbjörn J och 2 andra gillar detta
Camilla
Skrev om Café Tabac

Rekommendationen gälelr Café Tabac i Gamla Stan: Café Tabac finns i en luftig, stimmig hörnlokal med stora fönster. Här kan man fika på dagtid eller äta goda tapas eller varmrätter på kvällen. Jag har varit där många gånger både i mindre och större sällskap och alltid varit nöjd. Det är gott och prisvärt. På sommaren har de en liten uteservering ut mot torget som är mysig.