Café Tabac

Olof O:

Läs vad 10 kunder tycker om Café Tabac

• Nikke L
    Nikke L skrev om Café Tabac
    Tabac är en typisk trea i min bok. Det skulle kunna vara toppen här, men det skulle nog tarva en öppnare atmosfär, fler stammisar, och en lite strängare diciplin bakom bardisken. För som andra också har skrivit så är det lite ojämt. Tabac är fantastiskt när det kommer till att vara fik, men mest rörigt när man försöker äta lunch här eller vill knalla in för en kall öl, och det är synd, för de har ett av de bästa lägena och en riktigt bra ansats. Men jag fortsätter att komma tillbaka och hoppas att det till slut blir jättebra.
  • Kalle K
    Kalle K skrev om Café Tabac
    Lite som i utlandet. Jag trivdes kanon, har inget att klaga på, kanske för att vi var där för stämningens skull och inte för att "äta".

Kommer att komma tillbaks.
    K
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Café Tabac
    Jag är kluven. Ibland är det bra (4:a) ibland undrar man varför man ens går dit (2:a).

Men ok... En trea blir det eftersom man normalt sett inte blir besviken då man går in där hungrig och ut därifrån mätt.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Café Tabac
    Spännande mat med trevlig inredning. Fler leenden från personalen är att föredra men en trea som helhet är matupplevelsen värd.
  • Elisavet R
    Elisavet R skrev om Café Tabac
    Jätte trevligt café men samtidigt en bar. Det är inte ofta man kan ta en kaffe och en öl på samma ställe. Mysigt om man bara vill ta en fika en sen kväll när alla andra caféen har stängt.
  • Jonathan R
    Jonathan R skrev om Café Tabac
    Som någon skrev nedan, stockholms godaste Sangria!

Tapas är även dem mycket prisvärda och riktigt goda.
    Favoriten är kronärtskockan (?) med någon form av citronmajo.
    Detta ställe rekommenderas varmt!
  • Marika S
    Marika S skrev om Café Tabac
    Har druckit godaste Sangrian i stan på Tabac, dessutom gör de alltid en Apple Mojito till mig på beställning vilket uppskattas!
  • Anna
    Anna skrev om Café Tabac
    De har toppen mat! Dock drar servicen ner betyget, då de ofta kan verka otrevliga. Men maten är underbar!
  • Nicolas E
    Nicolas E skrev om Café Tabac
    SÄMSTA TÄNKBARA BETYG - HÄR FÅR MAN RAKBLAD I MATEN OCH SEN INGEN URSÄKT

Jag är ledsen att behöva berätta det men, senaste gången jag var på tabac 1 Jan 2007 och åt deras hamburgare hittade jag ett rakblad i burgaren. Rakbladet förstörde en av mina tänder som sedermera fick dras ut. Enda kommentar från servitören var "du kan få tillbaka dina pengar". Jag tog kontakt med restaurangchefen som sent omsider kompenserade mina tandläkarutgifter, men ingen kompensation utöver det. Det värsta av allt vara att hon inte kände till incidenten när jag tog kontakt med henne. Tydligen uppfattas inte rakblad i köttfärsen som tillräckligt allavarligt för att raporteras till bossen. Kankse för att det inte hör till ovanligheterna att det påträffas främmande föremål i maten? Jag kommer i alla fall inte gå dit igen och chansa...

DÖDSKALLEBETYG för tabac, som jag tudigare gillat. De kunde ha hanterat rakbladincidenten lite mer sympatiskt.
    Torbjörn J, Martin, P N gillar detta
  • Camilla
    Camilla skrev om Café Tabac
    Rekommendationen gälelr Café Tabac i Gamla Stan:
    Café Tabac finns i en luftig, stimmig hörnlokal med stora fönster. Här kan man fika på dagtid eller äta goda tapas eller varmrätter på kvällen. Jag har varit där många gånger både i mindre och större sällskap och alltid varit nöjd. Det är gott och prisvärt. På sommaren har de en liten uteservering ut mot torget som är mysig.

Stora Nygatan 46, 111 27 Stockholm