Carspect AB

1.0 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Carspect AB

• 2019-09-17

Lars E skrev om Carspect AB
    Fick en värdekupong från Carspect och beslöt mig testa dem i Högdalen. Det gör jag aldrig mer. De framstår inte som seriösa. Killen bakom disken dök upp med en gäspning som om han just vaknat. Min besiktning tog bara fem minuter och de provkörde aldrig bilen, kollade inte bromsarna (fast uppgav bromsvärden???) men anmärkte på svagt halvljus, något som visade sig vara nonsens när min verkstad sen mätte styrkan med instrument. Det blev 280 kr i efterbesiktning på Opus. Åker inte till Carspect mer. Läs mer
  • Sara B

2018-10-30

Sara B skrev om Carspect AB
    Detta gäller carspect i Barkarby nära Elgiganten ,
    Dålig bemötande o personal som knappt säger hej!
    Vägrar o svara på frågor gällande besiktningen!!, särskilt killen som heter Omar!!!mycket besviken! Första gången o sista gången Läs mer
  • 2017-08-14

Michael I skrev om Carspect AB
    Carspect Högdalen. Åk någon annanstans !!!
    Besiktigade bilen och fick ombesiktning på att halvljus stod för högt på båda sidor samt vänster dimljus bländande. Nya strålkastare sedan 10 månader efter skadegörelse, bytta på verkstad. Jag konstaterade själv att båda dimljusen stod på exakt samma nivå, vilket borde ha inneburit anmärkning på båda eller inget. Verkstan som bytt strålkastarna fick kontrollera halvljusen. Jag var med vid kontrollen och båda ljusen stod rätt och ingen justering gjordes, vilket verkstan är villig att intyga. De tittade också på dimljusen och konstaterade att de inte alls var bländande.
    En månad efter första besiktningen åker jag åter till Carspect Högdalen för att uppvisa att bristerna är åtgärdade, och får då samma kvinnlig besiktningsman. Hon undersöker belysningen och godkänner denna, trots att inget gjorts sedan de underkändes. MEN istället anmärkte hon på att motorlampan lyste, vilket skett dagen innan p.g.a. ett dåligt glödstift, och så underkände hon bilen igen.
    Detta är en Mercedes 2010 som gått 11.000 mil. På Mercedes sa de att det räcker med ett avvikande avgasvärde i någon tiondels sekund för att ge en felkod. Det fanns alltså inget fel att åtgärda, utan de släckte motorlampan utan att göra mer, vilket kostade över en tusenlapp, samt TVÅ helt onödiga ombesiktningar hos Carspect. Läs mer
    Lars E gillar detta

Bästa Övriga företagen nära Carspect AB:

Testföretag AB (9.0km)
Björn W Björn W tycker:
“Ett mycket bra testföretag mås...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte