Carspect AB

Harpsundsvägen 152, 124 59 Bandhagen — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Carspect AB

• Michael I
    Michael I skrev om Carspect AB
    Carspect Högdalen. Åk någon annanstans !!!
    Besiktigade bilen och fick ombesiktning på att halvljus stod för högt på båda sidor samt vänster dimljus bländande. Nya strålkastare sedan 10 månader efter skadegörelse, bytta på verkstad. Jag konstaterade själv att båda dimljusen stod på exakt samma nivå, vilket borde ha inneburit anmärkning på båda eller inget. Verkstan som bytt strålkastarna fick kontrollera halvljusen. Jag var med vid kontrollen och båda ljusen stod rätt och ingen justering gjordes, vilket verkstan är villig att intyga. De tittade också på dimljusen och konstaterade att de inte alls var bländande.
    En månad efter första besiktningen åker jag åter till Carspect Högdalen för att uppvisa att bristerna är åtgärdade, och får då samma kvinnlig besiktningsman. Hon undersöker belysningen och godkänner denna, trots att inget gjorts sedan de underkändes. MEN istället anmärkte hon på att motorlampan lyste, vilket skett dagen innan p.g.a. ett dåligt glödstift, och så underkände hon bilen igen.
    Detta är en Mercedes 2010 som gått 11.000 mil. På Mercedes sa de att det räcker med ett avvikande avgasvärde i någon tiondels sekund för att ge en felkod. Det fanns alltså inget fel att åtgärda, utan de släckte motorlampan utan att göra mer, vilket kostade över en tusenlapp, samt TVÅ helt onödiga ombesiktningar hos Carspect. Läs mer

Harpsundsvägen 152, 124 59 Bandhagen