Cemi AB

Cemi AB

Ring 0774-40 09 90 www.cemi.se
4.2

Cemi startade 1999 och vi har sedan dess fått möjlighet att samla på oss stor erfarenhet från både privata och offentliga uppdrag. Dessa uppdrag kommer med höga krav på service och kvalitet, men också på miljöhänsyn samt tillgänglighet. Vi har ett brett utbud av tjänster, som även är anpassningsbara. Vår övergripande mål är...

130 omdömen om Cemi AB

Johan L
Skrev om Cemi AB

Kök och badrum: Till en början upplevde vi oss ganska bra bemötta, och hade därför stora förväntningar på att allt skulle gå smidigt. Men det skillde väldigt mycket mellan initial offert och de verkliga delfakturorna och slutfaktura. Så kan det förstås bli, men detta blev bara för orimligt. Totalsumman avvek enormt mycket från skattningen. Kommunikationen från CEMIs sida var på ytan vänlig, men också slirig. Argumenten gick ut på att vi borde fatta hur branschen fungerar och acceptera det, logiken med alla arbetstimmar...

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Christel G
Skrev om Cemi AB

Professionellt och trevligt bemötande. Vi är mycket nöjda med utfört arbete gällande rivning av kök samt uppbyggnad av nytt. Fint snickeriarbete och hjälpsamma hantverkare.

Thomas N
Skrev om Cemi AB

Mycket bra bemötande, både via telefon och personligt besök! Att få snabb hjälp och det levde man upp till! Ser att vi kommer i framtiden få hjälp med diverse projekt. Senast fick vi hjälp med att förstärka fästet vid en bom på vår parkväg. Vi har avtal med halkbekämpning och det lever man upp till på ett utmärkt sätt. Vår kontaktperson hos Cemi återkopplar mycket bra.

Eva J
Skrev om Cemi AB

Trevligt bemötande och snabb återkoppling.

John B
Skrev om Cemi AB

Blev alltid bra bemött av företaget och dess trädgårdspersonal. Företaget levde väl upp till våra förväntningar: gott samarbete och väl utfört arbete i trädgården i överensstämmelse med avtalet. Se föregående punkt

Per S

Väldigt kompetenta inom vattenrening

Jonas H
Skrev om Cemi AB

Vissa uppgifter går riktigt bra andra får man påminna om. De som klipper häckar och buskar gör inte ett toppen jobb alla ggr. Gräsklippningen i somras var aldrig riktigt snyggt klippt, tyvärr.

Brf K
Skrev om Cemi AB

Dom gör det bra även om det ibland behövs påminnelser.

Björn D
Skrev om Cemi AB

Har haft en skräckupplevelse m diskmaskinsleverans från El-Giganten. Ca 6 månader från köp tills EG (som hade betalt för det) hade installerat maskinen efter omleveranser och märkliga upplevelser mm mm med EGs ”kundtjänst”. Cemi som stod för den praktiska installationen gjorde det dock utmärkt. Mvhbjörn Djupmark

Christina J

Trevliga personer. Första arbetet av byte av packning i kökskran blev misslyckat då alla nödvändiga material inte monterades. Andra gången arbetet gjordes blev jobbet korrekt gjort. Jag reagerade att de var två personer som kom andra gången. Antal arbetade timmar stämde inte. Det tog en halvtimme att göra jobbet, INTE två timmar som uppges på fakturan.

Lsi P
Skrev om Cemi AB

Vi har anlitat Cemi vid snickeriarbeten och plattsättning. Cemi har ett bra kundbemötande, trevlig personal och utför sin arbeten på ett smidigt sätt.

Kjell J
Skrev om Cemi AB

Helt ok, uppdraget löstes enligt överenskommelse.

2025 M
Skrev om Cemi AB

Alltid smidigt och inlyssnande av problematiken!

Anna Josefine L

Duktiga på att svara på Mail, snabba svar, otroligt behjälpliga

Lennart J
Skrev om Cemi AB

Fort och bra till ett bra pris . Mer går inte att önska.

Carina M
Skrev om Cemi AB

Golvet i soprummet är fortfarande inte rengjort, sopat. Glasberget Åre. Riktigt ofräscht!

Svar från Cemi AB

Hej Carina, tack för ditt omdömde. Vi kommer att se över detta. Med vänlig hälsning, Viktoria

Manucher H
Skrev om Cemi AB

Väldigt missnöjd. För att dra ut en enkelt balkong eluttag som tog max 10 minuter betalade vi 2173 kronor. Otroligt, Orimligt. Jag kommer att up frågan med styrelsen i brf Mörbyskogen 2 som anlitar Cemi. Manucher Farhang Mörbyleden 16, bv Lgh no 29

Svar från Cemi AB

Hej Manucher, tack för ditt omdöme! Vi beklagar att höra att du känner dig missnöjd. Du kan alltid ta kontakt med Cemi support om du har några frågor eller funderingar. Med vänlig hälsning, Viktoria

Magnus S
Skrev om Cemi AB

Bra, snabb och proffsig service!

Elisabet J
Skrev om Cemi AB

Behövde ett nytt lysrör så ingen stor grej men gick snabbt att få och killen som kom var trevlig

Per J
Skrev om Cemi AB

Blivit bra bemött i samband med att jag behövde ny nyckel

Ladan P
Skrev om Cemi AB

Everything was fine. The work was done as expected. I personally would have liked to meet the caretaker and form a relationship with them, but we were only in contact via phone.

Thank you for your review. Kind regards, Viktoria

Per C
Skrev om Cemi AB

Bra och proffsigt handläggande av mitt ärende.

Eva L
Skrev om Cemi AB

Hej, tycker att de är långsamma med svar och mycket dyra. Måste ju tyvärr anlita dessa nu. Tar väldigt lång tid innan de kommer. Alla är inte så trevliga. På faktura fronten är det en kvinna som inte borde vara där.

Svar från Cemi AB

Hej Eva, tack för ditt omdöme! Vi beklagar att höra att du inte vart nöjd i alla led. Du kan alltid ta kontakt med Cemi support under arbetetsgång om det är något som inte fungerar så hjälper dem till att hitta en lösning. Med vänlig hälsning, Viktoria

Christer B

Duktiga Punktliga trevlig o effektiva

Hamdi S
Skrev om Cemi AB

I have ordered a new key to the common laundry Room.Kalle was responsive and helpful

Michael C
Skrev om Cemi AB

Köksrenovering. Proffs! Allt perfekt utfört.

Peter Richard L

Vår brf har precis anlitat Cemi som fastighetsförvaltare, och de uppdrag vi hitintills har haft har varit klockrena. Snabb respons, adekvat personal och bra lösningar. Inte bara vad jag/vi ber om, utan även förslag på kostnadsbesparande, långsiktiga åtgärder. Betyget kommer förmodligen att justeras, allteftersom tiden går, det är fortfarande i startfasen.

Hamre 6
Skrev om Cemi AB

Väldigt trevligt bemötande av fastighetsförvaltare. Informativtoch med problemlösningsalternativ. Jag har endast kontakt med fastighetsförvaltare. Hade kanske önskat att Cemi fastighetskötare hade bättre kontakt med hyresgäst/intendent. Iallafall en presentation.

Alice C
Skrev om Cemi AB

Mycket positiv! Duktiga yrkesmän och tydlig information.

Lars J
Skrev om Cemi AB

Snabb feedback på min felanmälan och problemet löst dagen efter felanmälan.

Charlotta A

Bra och tydlig kommunikation. Hantverkarna har förstått och tillmötesgått våra önskemål. De har hållit tidsplanen som de angav. Vi byggde om vårt kök

Pia T
Skrev om Cemi AB

En mycket posetiv upplevelse. Trevligt bemötande av alla jag var i kontakt med. Allt flöt på bra när de gjorde om mitt kök.

Johan F

Andrei H
Skrev om Cemi AB

The guy came quite fast. I got an idea why problem happened (due to broken PC changer) I am not sure why I got an invoice, because the only things was done is putting switch up in the home basement (not apartment) - so no physical changes were made as such

Thank you for your review. Kind regards Viktoria

Ann-Christine G

Dom kom väldigt snabbt efter mitt samtal o jag fick den hjälp jag behövde på ett trevligt sätt. Mycket nöjd

Mats E
Skrev om Cemi AB

Riktigt bra företag med bra hantverkare. Noga samt duktiga och seriösa. Kommer anlita dom igen till kommande arbeten. Mvh Mats

Monica F
Skrev om Cemi AB

Cemi AB har varit vår huvudentreprenör vid renoveringar av lägenheter i vår bostadsrättsförening sedan 2017. Under ledning av Peter Svensson har Cemi alltid varit lätta att samarbeta med, bemött våra önskemål på ett professionellt sätt, väglett oss vid frågor och kommit med konstruktiva förslag/lösningar när behov funnits. Hantverkarna som utfört arbetet har gjort ett bra jobb, lyssnat på våra förslag och varit lyhörda för våra behov. Cemi AB/Peter S. har god kompetens och lång erfarenhet av verksamheten som uppskattas av oss som kund.

Martin H
Skrev om Cemi AB

Allting skötes proffsigt och blev klart precis som Cemi lovat med samma tidsaspekt vi hade pratat om från början. Enkla att få tag i, enkla att arbeta med

Fredrik M
Skrev om Cemi AB

Vi har anlitat CEMI till flera arbeten i vårt hus, från en hel köksrenovering till enklare jobb som till exempel målning. Vi har alltid blivit bra bemötta av vår kontaktperson Peter S, som ser till att de jobb vi gjort gått hyfsat enligt tidplan och att det i slutändan kostat så som offererats. Kan varmt rekommendera CEMI. Mvh Fredrik

Lotta Y
Skrev om Cemi AB

Vi byggde om vår lägenhet vilket inkluderade både att riva väggar samt bygga nya. Väldigt trevligt bemötande och man får snabbt svar på frågor. Eventuella frågetecken rätas ut snabbt och smidigt. Känns Professionellt. De håller vad de lovar och arbetar tillsammans med professionella samarbetspartners. Kan varmt rekommendera deras byggtjänster.

Jacqueline S

Hej Cemi, Tack till er montör Kalle, som gjorde ett bra jobb med insidesventilerna, var punktlig och trevlig! Synd bara att han inte informerade mig om problemet med rören och talade om det för mig först när allt annat var klart. Men det verkar gå bra ändå. När det gäller den administrativa hanteringen av uppdraget är jag dessvärre något tveksam. Jag tror dock att ni är medvetna om svårigheterna och ska därför inte gå in på några detaljer. Vänliga hälsningar, Jacqueline Sulocki, brf Bladet i Solna

Sören T
Skrev om Cemi AB

Alltid hjälpsamma och trevliga i bemötande som kund. Kan rekommendera Cemi som leverantör till företag och privat personer

Magali B
Skrev om Cemi AB

Arbetet utfördes väl dock lite problem med faktureringen . Jag fick tre fakturor för arbetet bara en var korrekt. Men det ordnade upp sig.

Åredalens A

Bra bemötande av personal, både administrationen och fastighetsskötarna. Hemtrevligt med 4 lägenheter per hus. Dock lite slitna tapeter och golv invändigt.

Åretorpets A

Snabb och bra service, hör alltid av sig direkt när något är felanmält. Städningen i trapphuset kunde ske oftare och noggrannare.

Olav Johan Erik C

Rasmus och Joakim är kunniga och duktiga hjälper hjärna till. Sedan har deras kundtjänst "goda" utvecklings möjligheter då de mest verkar sura. Rasmus och Joakim löser problem andra skapat sådant är omtyckt.

Svar från Cemi AB

Tusen tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att du har blivit dåligt bemött av vår kundtjänst, du får gärna återkoppla till mej ang detta på info@cemi.se Med vänlig hälsning Camilla

Jörgen P
Skrev om Cemi AB

Lätt att komma i kontakt med. Acceptabelt lång tid mellan beställning och åtgärd. Det utförda arbetet har varit nöjaktigt utfört. Vi har anlitat CEMI för att åtgärda element som inte gick att stänga av, stopp i toaletten samt problem med säkerhetslåset till ytterdörren. Vi bedömer den fakturerade kostnaden som rimlig.

Helena A
Skrev om Cemi AB

Trevligt folk med kunskap och verktyg kom på exakt tid. Bara det…. Hoppades få praktisk hjälp med saker jag inte kunde fixa själv: Ett antal gardinstänger och en kornisch kom på plats efter en omfattande fönsterrenovering.Jätteskönt!

Kersti M
Skrev om Cemi AB

Hej ! Bemötandet var det inget fel på. Det enda som jag kan säga att allt gick för snabbt. Allt ordnades samma dag och den gamla blandaren byttes ut då det inte gick att ersätta en liten träplatta som hade gått mitt itu. En ny blandare sattes in och allt blev bra. Vad jag saknade var lite mer info om vad det skulle kosta den ungefärliga kostnaden för att slippa få en överraskning när fakturan kom och varför rotavdrag inte gällde vid byte av blandaren. Det hade med arbetstiden att göra. Med vänlig hälsning Kersti Mänder

Katarina L
Skrev om Cemi AB

Vi anlitade Cemi Ab för att installera vårt kök fr Ballingslöv i Sickla (även golvslipning). Vi är supernöjda med Projektledaren Jonas. Snickaren Björn var noggrann ocn trevlig och lämnade varje dag snyggt och städat. Golvsliparen var vi mycket nöjda med. han kommer att få fler jobb. Elkillen Patrik likaså. Dock var Ballingslöv Sickla en besvikelse. Felleveranser och försenat med 8 v. Watch out!! Vi kan varmt rekommendera Cemi. Catarina