Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Chateau Beirut

Chateau Beirut

Karl Johansgatan 7, 414 59 Göteborg — Visa karta

Upplev hur du förflyttas till Tusen och en Natt när du går in på denna libanesiska restaurang. Här möts du av en mysig miljö och med god mat. Välj bland kalla smårätter som Warak Inab, Shamander Moutaba eller Taratour dejez eller avnjut en varm Foul modammas, Falafel eller Rakkakat janeh. Kan du inte välja? Vi erbjuder även färdiga väl sammansatta meze-menyer! Á la carte finner du även härliga arabiska kött- och fiskrätter.

De råvaror vi använder är av högsta kvalitet vilket gör att maten smakar ännu lite bättre. Hit är alla välkomna, så ta med familjen, vännerna, kollegorna eller unna dig en kväll alldeles själv!

Boka enkelt bord online eller slå oss en signal. Välkommen!
Mån-Tor: 17:00-22:00
Fre-Lör: 17:00-23:50
Sön: Stängt

Läs vad 20 kunder tycker om Chateau Beirut

• Marie S
    Marie S skrev om Chateau Beirut
    Bra mat och trevlig personal! Läs mer
  • Sophia L
    Sophia L skrev om Chateau Beirut
    Supergod mat i en trevlig miljö.
    Mycket trevlig personal. Läs mer
  • Nils Ö
    Nils Ö skrev om Chateau Beirut
    VI var p åmiddag för 14 pers, och beställde buffe med ollika små räter.
    Allt smakade bra och priset var över komligt.
    Bra service och trevlig miljö

Alla var mycket nöjda! Läs mer
  • Olsi K
    Olsi K skrev om Chateau Beirut
    Fantastiskt mat, olika rätter , trevlig personal. Rekommenderas starkt Läs mer
  • Tony A
    Tony A skrev om Chateau Beirut
    god mat bra stämning trevlig personal Läs mer
  • Paula A
    Paula A skrev om Chateau Beirut
    Meny med många rätter. Vin, öl. Gott och bra. Trevligt och generöst bemötande! Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Chateau Beirut
    Vi åt meny men meze och grillat. Det var fantastiskt gott!
    Det var trevlig personal och uppträdande.
    Dit går vi igen! Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Chateau Beirut
    Vi åt en meny bestående av olika meze, kalla o varma och grilltallrik. Maten var supergod. Efter en stund var det en tjej som uppträdde med magdans. Mycket trevligt. Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Xara F
    Xara F skrev om Chateau Beirut
    Satte oss ner och fick vänta minst 20 minuter innan vi fick ett ”hej och välkomna”. Efter det väntade vi 10 minuter innan vi hämtade våra egna menyer.
    Det blev alldeles för frustrerande för att bry oss om maten...åt bara snabbt och gick. Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Chateau Beirut
    Vi valde en av menyerna inkl. mixed grill, de olika smårätterna, kalla och varma, var fantastiskt goda, fina råvaror och vällagade. Hade absolut räckt med dessa, varmrätten inte helt 100, inte varm när den kom, och hade verkligen inte behövts. Bemötandet var gott, vi kände oss väl mottagna. Besöket och helhetsintrycket var över våra förväntningar, vi går gärna hit igen! Läs mer
  • Dolley A
    Dolley A skrev om Chateau Beirut
    Jättefin miljö och mat var jättegott, vin var superrr!!! Läs mer
  • Maria J
    Maria J skrev om Chateau Beirut
    Inte speciellt gott och ointresserad personal Läs mer
  • Caroline M
    Caroline M skrev om Chateau Beirut
    Vi beställde vegansk meze för två personer. Perfekt utbud, mycket mat och för ett bra pris! Fin service och gott bemötande. Har varit där en gång tidigare med mitt jobb och det var lika bra nu som så. Rekommenderar starkt och kommer tillbaks! Läs mer
  • Linda P
    Linda P skrev om Chateau Beirut
    Mycket och god mat men servicen var väldigt dålig. Läs mer
  • Monica A
    Monica A skrev om Chateau Beirut
    The staff is always pleasant and nice to talk to! Food is very good.
    Highly recommended Läs mer
  • Annika Å
    Annika Å skrev om Chateau Beirut
    Hade en trevlig kväll för att fira att jag fått ett jobb. Tog ett antal smårätter och måste säga att det var riktigt gott.

Servicen var kanske inte den högsta men vi blev hänvisade till vårt bord snabbt. Läs mer
  • Alf O
    Alf O skrev om Chateau Beirut
    Jag gick ut för att äta lite god mat och hade beställt bord kl.19.00
    Chateau Beirut ringde mig samma dag och undrade om jag kunde komma senare då jag var själv och de hade fått en stor beställning. JAg gick med på att komma kl. 20.00 istället
    När jag kom blev jag hänvisad ett bord och jag sa att jag nu var hungrig och ville ha rekommendation på något riktigt gott. De föreslog en marinerad oxfile som jag valde mediumstekt. Det tog 40 minuter innan jag fick maten och oxfilen såg mer ut som en lövbiff och var alldeles torr. Jag smakade en bit då jag nu var väldigt hungrig men maten var inte ok. Jag la besticken på tallriken att jag var klar och försökte få uppmärksamhet då jag ville klaga. Det tog ca 10 minuter innan jag fick tag på en kypare och förklarade att jag inte tyckte maten var det jag beställde.

Först var det lite surt från servitören som tyckte jag ätit mer än en tredjedel av maten ( men det var nog hårfint) men de mötte mig sedan med en reducerad nota vilket jag tyckte kompenserade .

Eftersom jag hade gått dem tillmötes och flyttat fram min bokningstid hade jag förväntat mig en snabb service och god mat
    men blev besviken både på den långa väntetiden och maten. Det kändes också lite som att eftersom jag var ensam så var jag inte lika viktig att serva snabbt.

Jag kan kanske besöka restaurangen igen men då beställer jag nog något annat och håller fast vid den bokade tiden.

mvh
    alf Läs mer
  • Christina A
    Christina A skrev om Chateau Beirut
    Fantastisk trevlig miljö, mycket god mat och snabb och trevlig service Läs mer
  • Åse B
    Åse B skrev om Chateau Beirut
    Vi var hungriga och ville ha en god buffe. Det fick vi . Supergott och smakrikt, fin service trevlig miljö Läs mer
  • Pontus P
    Pontus P skrev om Chateau Beirut
    God mat och mycket trevlig personal. Läs mer

Karl Johansgatan 7, 414 59 Göteborg