Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Chateau Beirut

Chateau Beirut

Karl Johansgatan 7, 414 59 Göteborg — Visa karta

Upplev hur du förflyttas till Tusen och en Natt när du går in på denna libanesiska restaurang. Här möts du av en mysig miljö och med god mat. Välj bland kalla smårätter som Warak Inab, Shamander Moutaba eller Taratour dejez eller avnjut en varm Foul modammas, Falafel eller Rakkakat janeh. Kan du inte välja? Vi erbjuder även färdiga väl sammansatta meze-menyer! Á la carte finner du även härliga arabiska kött- och fiskrätter.

De råvaror vi använder är av högsta kvalitet vilket gör att maten smakar ännu lite bättre. Hit är alla välkomna, så ta med familjen, vännerna, kollegorna eller unna dig en kväll alldeles själv!

Boka enkelt bord online eller slå oss en signal. Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 17:00-22:00
Fre-Lör: 17:00-23:50
Sön: Stängt

Läs vad 61 kunder tycker om Chateau Beirut

• Mikael R skrev om Chateau Beirut
    Mycket God mat, bra service. Vi återkommer gärna. Läs mer
  • Lina K skrev om Chateau Beirut
    God mat och trevlig personal. Läs mer
  • Linda L skrev om Chateau Beirut
    God mat, bra service.
    Har ätit där många gånger. Vi tar alltid meze meny och märkets att de nu ger mindre portioner och vissa billigare meze alternativ. Läs mer
  • Pehr E skrev om Chateau Beirut
    Mycket god mat o trevligt bemotande Läs mer
  • Bradley M skrev om Chateau Beirut
    Always enjoy my visits to CB; love the food and good size meze/tapas. Considering the Fork discount it is a no-brainer.
    "I'll be back!" Läs mer
  • Viktor S skrev om Chateau Beirut
    Allt var bra. Service miljö och mat. Läs mer
  • Frida O skrev om Chateau Beirut
    God mat (man fick massor) till ett bra pris! Läs mer
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Chateau Beirut
    Vi tog smårätter (meze) var väldigt gott. Servicen vid bordet var okej när det gällde att ta upp beställning och servera. Tyvärr dåligt lyhörda när vi ville beställa dessert, mer dryck etc. (underbemannade?) Borde även ha större utbud av alkoholfri öl! (Som ju ökar i omsättning och är väldigt populärt!) Maten var superb och prisvärd men som sagt lite mer uppmärksamhet hade önskats. Läs mer
  • Sharbel M skrev om Chateau Beirut
    Perfekt. God mat och bra service. Läs mer
  • Hanna M skrev om Chateau Beirut
    Trevligt, jättegott, fin service! Läs mer
  • Jenny S skrev om Chateau Beirut
    Fantastisk service, och maten..... Obeskrivligt god! Liten och mysig restaurang, med autentisk känsla. Alla tummar upp! Läs mer
  • Elena L skrev om Chateau Beirut
    Väldigt god mat och utmärkt servis! Läs mer
  • Ellinor E skrev om Chateau Beirut
    Bra service och god mat - men irriterande hög och gnällig musik i högtalare som var för nära bordet där vi satt. Läs mer
  • Delila D skrev om Chateau Beirut
    Toppen ställe m super god mat. Trevlig personal, fina lokaler o mysig atmosfär. Rekomenderas varmt! Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Chateau Beirut
    Älskade stället! God mat, bra service och trevlig atmosfär! Läs mer
  • Rigmor G skrev om Chateau Beirut
    Restaurang, jättegott och trevlig personal. Läs mer
  • Erna O skrev om Chateau Beirut
    Jättegod mat och mycket sympatisk personal! Läs mer
  • Fredrik F skrev om Chateau Beirut
    Trevlig miljö, god mat och prisvärt. Läs mer
  • Monica S skrev om Chateau Beirut
    Servitören visade oss direkt ett bord . Borden var fint dukade och inredningen mysig ! Vi var 6 pers. Servitören föreslog en annan meny för 30% med förrätt varmrätt och efterrätt som vi alla tog .
    Maten va fantastiskt god ! Särskilt de grillade köttet med lamm. Vi fick så mycket mat att vi inte orkade äta upp allt fast de va två män med i sällskapet. Läs mer
  • Heidi V
    Heidi V skrev om Chateau Beirut
    Det är en upplevelse att besöka denna restaurang.
    Det är vackert inrett, bra service och maten är gudomlig.
    Jag köpte flera meze rätter, det finns ingen restaurang som kommer i närheten av Chateu Beirut när det kommer till Meze. Jag har provat de flesta om inte alla i Göteborg.
    Ett måste är att smaka yoghurtröran, paprikaröran, filodegsrullarna och aubrugineröran. Läs mer
  • Ann-louise S skrev om Chateau Beirut
    Mkt god mat mysig miljö ,, det enda är att servicen kunde vara bättre , en person som serverar så man får säga till varje gång man vill något och lite för lång väntan vid ankomst Läs mer
  • Iris L
    Iris L skrev om Chateau Beirut
    Fantastisk mat och underbar miljö! Vi valde att fira vår bröllopsdag här eftersom det är den mysigaste restaurangen vi vet i Göteborg och vi blev verkligen inte besvikna. Maten är magnifik och som vegan är det fantastiskt att kunna få så bra mat på ett så underbart ställe! Läs mer
  • Fredrik E skrev om Chateau Beirut
    Meezen med grillmixen var väldigt god Läs mer
  • Gabriela J skrev om Chateau Beirut
    Jättegod mat! Bra service . Lugn atmosfär Läs mer
  • Andreas H skrev om Chateau Beirut
    God mat och trevlig lokal. Personalen var trevlig. Väl värt ett besök. Läs mer
  • Aboud I skrev om Chateau Beirut
    Utmärkt service och fantastisk god mat Läs mer
  • Charlotta R skrev om Chateau Beirut
    Valde meny nr. 2 med 12 smårätter samt en grillbricka. Mycket goda smaker och kombinationer! Fantastisk mat helt enkelt! Trevlig personal, men hade önskat de var lite mer på Läs mer
  • Soheil J skrev om Chateau Beirut
    Som helhet var det bra men jag bokade via TheFork och skulle fått 50% avdragen på notan. Detta fick jag inte. Eftersom jag bjöd ut och var i sällskap så ville jag inte heller nämna det framför de utan betalade notan helt enkelt. Detta sänkte betyget. Läs mer
  • Henrik L skrev om Chateau Beirut
    Fantastiskt god och varierad mat. Bra service och bra priser. Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Chateau Beirut
    Ouppmärksam personal trots lugn kväll. Flera saker missades (vi var två pers i sällskapet). Maten var okej dock men vi fick vänta på flera saker som skulle kommit samtidigt.
    Kommer inte gå dit igen. Läs mer
  • Julia H skrev om Chateau Beirut
    Personalen var jättetrevlig. Vi valde att beställa en smaka på meny där man fick in flera olika rätter. För den som är hungrig år det ettt absolut tips. Allting är fint upplagt och fräsht. Resturangen i säg är väldigt mysig och stämningen är väldigt trevlig. Läs mer
  • Adam T skrev om Chateau Beirut
    Mysigt ställe med bra personal och helt fantastiskt god mat! Delade på ett menyalternativ-ett måste! Läs mer
  • Suzanne B skrev om Chateau Beirut
    Chateu Beirut har blivit vår fira-restaurang, dit vi gärna går. Jättegod mat, snabb service och trevlig personal. Läs mer
  • Sandra S skrev om Chateau Beirut
    Chateau Beirut är en pärla med trevlig personal och mycket god mat! Deras Babaganoush är såå god, liksom paprikaröra, humus, o mkt mer. Skulle inte tänka mig äta råbiff - men deras är ju jättegod!! :-) ! Dessutom gott libanesiskt vin! Rekommenderas! Läs mer
  • Johanna L skrev om Chateau Beirut
    Fantastisk mat & fantastisk service. Läs mer
  • Ann H skrev om Chateau Beirut
    Hade bokat bord för två pers. Utöver oss var där endast ett privat konfirmationsfirande, ägarens brorsdotter. Vi fick vänta länge på service. När vi väl beställt tog det en timme innan maten kom. Försökte få ögonkontakt med en personal, han märkte inget för han var inne i sin dator. Maten var ok - servicen fullständigt undermålig. Läs mer
  • Maya B skrev om Chateau Beirut
    De verkade ha väldigt fullt upp när vi var där så servicen var inte riktigt på topp.

Vi beställde avsmakningsmenyer. Jag har ätit på en hel del libanesiska restauranger så det var en del rätter jag saknade, bland annat potatis som man måste köpa till. Men det var supergott och prisvärt ändå. Rekommenderas! Läs mer
  • Maija E skrev om Chateau Beirut
    Vi köpte en grillmeny och en meny minus grill, mycket mat, trevlig personal, gott vin, jättebra helt enkelt! Läs mer
  • Lisa C skrev om Chateau Beirut
    Vi är alltid lika nöjda när vi går hit. Maten är fantastisk och vi väljer alltid samma rätt, meny 2 😊 Även personalen är trevlig och väldigt tillmötesgående. Men är ett populärt ställe så bokning bör ske i tid om man vill ha någon speciell plats, annars brukar de mer än ofta lösa det. Läs mer
  • Elin T skrev om Chateau Beirut
    Noll service, trots bokat bord hade de inget bord till oss utan ordnade en "temporär" lösning. Micrad mat och avslutningsvis fick vi fel och dyrare nota. Läs mer
  • Helene J skrev om Chateau Beirut
    God mat i rikliga portioner. Snabb service. Läs mer
  • Marie S skrev om Chateau Beirut
    Bra mat och trevlig personal! Läs mer
  • Sophia L skrev om Chateau Beirut
    Supergod mat i en trevlig miljö.
    Mycket trevlig personal. Läs mer
  • Nils Ö skrev om Chateau Beirut
    VI var p åmiddag för 14 pers, och beställde buffe med ollika små räter.
    Allt smakade bra och priset var över komligt.
    Bra service och trevlig miljö

Alla var mycket nöjda! Läs mer
  • Olsi K skrev om Chateau Beirut
    Fantastiskt mat, olika rätter , trevlig personal. Rekommenderas starkt Läs mer
  • Tony A skrev om Chateau Beirut
    god mat bra stämning trevlig personal Läs mer
  • Paula A skrev om Chateau Beirut
    Meny med många rätter. Vin, öl. Gott och bra. Trevligt och generöst bemötande! Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Chateau Beirut
    Vi åt meny men meze och grillat. Det var fantastiskt gott!
    Det var trevlig personal och uppträdande.
    Dit går vi igen! Läs mer
  • Maria E skrev om Chateau Beirut
    Vi åt en meny bestående av olika meze, kalla o varma och grilltallrik. Maten var supergod. Efter en stund var det en tjej som uppträdde med magdans. Mycket trevligt. Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Xara F skrev om Chateau Beirut
    Satte oss ner och fick vänta minst 20 minuter innan vi fick ett ”hej och välkomna”. Efter det väntade vi 10 minuter innan vi hämtade våra egna menyer.
    Det blev alldeles för frustrerande för att bry oss om maten...åt bara snabbt och gick. Läs mer

Karl Johansgatan 7, 414 59 Göteborg