Alla kategorier Cafe Stockholms län Stockholm Södermalm Södermalm China Restaurant

China Restaurant

Ringvägen 110, 116 61 Stockholm — Visa karta

Vi serverar bland annat genuina kinesiska rätter från landets åtta olika smakinriktningar. Vårt sysfte med restaurang- konsceptet är att föra in kinesisk mattradition och kultur i en miljö vi känner igen från kina till sverige, något som länge har saknats. En av våra ambitioner är att erbjuda alla som vill äta genuin kinesisk mat tillsammans med vänner, affärspartners på besök eller familjen och vill bjuda dom på maträtter sin de känner igen och uppskattar i kina.

Läs vad 1 kund tycker om China Restaurant

• Mats K
    Mats K skrev om China Restaurant
    Äntligen!

Nu behöver du inte åka ända till Kina för att äta RIKTIG och god kinesisk mat!

Restaurangen har klassiska kinesiska rätter från kinesisk husmanskost till de finaste rätterna (bl a Pekinganka).

Min fru är kinesiska och vi har ätit på vldigt många restauranger runt om i Sverige, men denna restaurang är i särklass bäst hittills. Hoppas fler restauranger tar vid och lämnar "kina krog maten" (billig men också låg kvalitet).

Jag upplever servicen i nivå 3, men det känns ibland som att personalen inte har 100% koll på dig som kund. Frågar ofta om sked till barnen, men de glöms eller hinns inte med... Det finns dock undantag! En mycket ung (och söt) tjej är helt fantastiskt och har super koll på oss som gäster! Mer av denna attityd skulle ge max poäng!!!

Miljön känns genuin och fräsch! Känslan att plötsligt hamna i Kina bara genom att kliva in i lokalen.

Musiken som spelas var i början vi var där t ex "Born in USA" med Bruce Springsteen". Kanske inte det som man förväntar sig i denna genuina miljö? Så jag förslog att de skulle spela "Kitaro" eller klassisk kinesisk musik, eller om man nu vill ah mer pop-ig stil någon av de mängder av duktiga och talangfulla unga kinesiska stjärnorna.

Besök gärna deras Facebook sida

Lägg in vad du tycker och också se vad andra har lagt in...

Ringvägen 110, 116 61 Stockholm