Mycket dåligt bemötande på kundservice
123 omdömen om Comviq
Otrevlig och kaxig kundtjänst från Martin A. Vill inte förstå min situation eller hjälpa mig på något sätt. Svarade med att det borde du hålla koll på allt själv.
Under lång tid stod det att jag hade sparad surfa, som aldrig delades ut. 2024 Comviq försämrar villkoren för extrasurf vilket medförde att surf som räckt upp till 3/4 veckor tog slut efter en vecka! 2025 september verkar det som om Comviq halverar giltighetstiden för extrasurf kontantkort. Utan att meddela det förrän de höjde priset 1oktober! Kundtjänsten behandlar kunden som vore man en idiot. Goddag Yxskaft svar och allmänt otrevliga. Sanningen att säga verkar de glada över att man slutar som kund.
Jag har tre nummer från comviq företag och blev utsatt för bedrägeri i samband med försäljningen av er säljare och jag behöver en snabb lösning Detta är en stor risk från era säljare eftersom att sälja och lura folk ökar brottsligheten vid försäljning i Sverige.
Köpte en samsung 25, kulle få en smart klocka? Du har 30 dagar på dig i ett annat bolag. Jävla ljug och är mycket besviken. Vi har försökt med hjälp av folk som vet mer än vi. Men nej. Jävla lur kampanj , hos ett annat företag. Med ny telefon , räkning höjd , nu höjd igen? Han med ny telefon kanske inte kan byta ? Men vi andra 3.
Dålig servis , ingen kontakt med någon bara dumma robotar, kommer byta till en annan operatör for hälla familjen 5 st.
Jag var på semester och råkade missa att betala min faktura. Mitt abb hade stängts ner och jag fick en påminnelseavgift om 60 kr. Hittills allt okej. Jag betalade fakturan och 60 kr extra för påminnelsen när jag kom tillbaka från semestern. Men nu två veckor senare har jag fått en ny faktura med 100 kr i avgift för "automatisk öppning" kära nån. Comviq kan väl ta betalt för "extra andning "också tänker jag nu! Jag vill anmäla de till ARN men då beloppet är för lågt tas d inte emot. Men d e helt sanslöst detta!!!
Sämsta bemötandet, fel och lurande information, bedrägeri... mm De ändrade automatiskt mitt abonnemang till högre nivå som inte behövdes. När jag upptäckte att fakturan blev högre, så ringde jag dem, och de sa att mitt abonnemang fanns inte längre och att jag fick inte vilja lägre nivå. Något som de själva sa att det inte stämde, och jag blev fel informerad, vid ett ytterligare samtal till följd av fel faktura då upptäckte jag att attsumman som jag betalade för abonnemanget som ger mig rätt till 25GB fanns inte längre, men...
De lurade mig på ett väldigt fult sätt. 😡😡😡😡😡😡😡😡😡 Det är med stor besvikelse jag skriver detta – Comviq har visat sig vara en av de mest frustrerande operatörerna jag någonsin haft att göra med. Utan någon som helst förvarning eller dialog med mig som kund sänkte ni antalet utlandsminuter i mitt abonnemang. Okej, mitt misstag var att jag inte upptäckte det direkt i avtalet – men det förändrar inte det faktum att kommunikationen mellan operatör och kund ska vara tydlig, ärlig och respektfull. Det har den inte varit. Comviq...
Comviq lurar/blåser medveted folk. Jag har blivit av med ca 600 kr som jag hade på min saldo i mitt Comviq kontantkort, jag är kund hos Comviq med samma nummer hela tiden i över 25 år dvs en trogen kund. Har kontaktad Comviq flera gåner under 1 år och och förklarad att jag vill veta varför ca 600 kr har förvunnit från min konto/saldo. olika anställda hos Comviq ringt och har lovad att återkomma i början när jag hade ringt och klagat över dom försvunna 600 kr, men månaderna har gått utan dom konatktar mig igen eller förklara...
Comviq – ett bolag som pissar på sina kunder Jag tecknade ett abonnemang med Comviq 2022: 8 GB med dubbel surf resten av livet. Det var tydligt. Inget snack. Men plötsligt – utan min tillåtelse – ändrar de det till 16 GB utan dubbel surf, och sen till 16 GB med dubbel surf. Jag har aldrig bett om det. När jag kontaktar dem, vägrar de ge något skriftligt. De gömmer sig bakom telefonlinjen och BankID för att slippa stå till svars. De vet mycket väl att muntliga samtal inte går att använda i bevis – så de skyddar sig själva...
Skulle ångra köp av mobilt bredband kontantkort pga det finns inte täckning för Comvic där bredbandet skulle användas. Använder först ett formulär på hemsidan som visst saknade alternativ för mobilt bredband kontantkort men tänkte att det var bäst att använda sig av något så hör de väl av sig. Inget svar så mejlar istället, visar sig att jag skrev .se istället för .com så såklart ingen återkoppling. Ringer sedan och då claimar dom att det gått 15 dagar från köp medans jag hävdar 14. Kan man inte förstå att man har gjort...
Kundtjänst vägrar justera fakturan på enbart två dagars användande av abonnemang. En nummerflytt blev försenad (uppsägning) och jag hann påbörja 2 dagar på nya månaden. De debiterar då för full månad. Dålig service trots att jag varit kund i många år! Kommer inte gå tillbaka eller rekommendera någon att ta Comviq.
Trevligt bemötande , kunskap b.la personalen , lätta att komma i kontakt
det är inte bästa på service men det är okej och biliget
Jättedålig kundservice. De svarade inte på över en timme.
Comviq borde lägga ner sitt företag. Lurar kunder på alla tänkbara sätt. servicen är sämt, både från anställda och ansvariga. Beställde 2 st abonemang med 2 st Mobiler på Black Friday Fick ingen beckräftelse på att mobilerna fanns att hämta ut, men däremot skickades sms om att Mobilerna har skickats tillbaka. När jag försöker att ringa och förklara att jag har inte har fått någon sms, då är dom otrevliga och vägrar att hjälpa till, och har blivit lovad att bli uppringd av ansvariga men ingen värkar bryr sig. Ni som funderar...
Beställde en telefon den 17 september. Fortfarande varken fått telefonen eller att någon ens försöker lösa problemet! Fruktansvärt dåligt. Anmälan till allmänna reklamationsnämnden är nu skickat för att vi inte orkar längre!
De repade min telefon när den var på reparation, de påstår att den var repig från början samt repig på baksidan och kantstött. Jag har gett dom foton på de tv repor som fanns från början, den har inga repor bak eller kantstött. Så de ljuger. De påstår att de fotar alla telefoner när de kommer in på reparation med de vill inte ge mig foton på min telefon. De har alltså inte bevis på att den var repig. Har bett om chefs samtal men får sms att ärendet är löst bara Jag har googlat fram en massa olika vd o chefers telefonnummer men de har inte svarat än.
sämsta jag har varit med om. Ducka dom om ni inte är lika dumma som mig. Helt otroligt asså ducka comviq
RIKTIGT usel kundupplevelse. 1. Tecknade abonnemang över telefon. Bad att få portera in ett nummer och att detta skulle ske ett visst datum (när numret blev tillgängligt från en annan operatör) vilket enligt säljpersonen inte skulle vara några problem. Detta funkade inte på önverenskommet datum. 2. Ny kontakt med kundtjänst som lovade lösa problemet på snabbast möjliga sätt, vilket enligt servicepersonen skulle vara att skicka ut ett nytt simkort, vilket skulle ta ca. 2 dagar. Numret skulle flyttas över till detta...
Hej. Jag är 102 år kvinna. Jag beställd ny sim kort /med anonymity/ 2024.10.10 till Comviq. Personal en kvinna “Kommer innan 1-2 dager. Men skickar mig. Jag beställt igen 2024.11.10 . Hon okså sägt till mig “kommer innan 1-2 dager. Idåg är 2024.11.20 . Skickar inte mig. Men jag betalt October faktura mycket pengar./sim kort kommer inte, jag änvandar inte, men jag betalt/ . Jag idåg ringde till Comviq, vill avsluta nummer . Men compile s personal är förolämpning mig. Jag har alla bevis. Jag inte noijd och jätte ledsen. Var for
Stängde av min dotters abonnemang på lite kul. Vägrar aktivera det igen.
Jag vill varna andra för Comviqs vilseledande marknadsföring och dolda avgifter. När jag beställde ett mobilabonnemang från deras hemsida lockades jag av deras erbjudande, men det visade sig snabbt att verkligheten inte stämmer med vad de lovar. För det första fanns ingen information om den extra delbetalningsavgiften på 29 kr/mån, som dyker upp utan förvarning på fakturan. Det här är något som inte framgick alls vid beställningen. Dessutom fungerar inte deras "dubbelsurf"-erbjudande som utlovat; surfmängden de marknadsför...
Porterade över från Comviq till Fello den 18/10. Får nu en räkning på en hel månad, slutdatum 12/11. Jag kan inte logga in då alla uppgifter på min sida är borta. All sparad surf är borta. Jag måste alltså betala för en service som jag inte kan utnyttja. Ingen uppsägningstid står det i avtalet. Uppenbarligen är det inte sant. Comviq godkänner porteringen när Fello ansöker om det och säger ingenting om att jag måste betala för ytterligare period. Har varit kund i massor av år men aldrig mer Comviq. Känner mig fruktansvärt lurad!
Sedan i fredags har Comviq legat nere. Tredje stora och långa avbrottet i sommar. Ingen information bara en täckningskarta på hemsidan som bekräftar att det är fek. Felanmälan och Chat stängd. Du kan vara utan mobiltelefon i flera dagar om du väljer Comviq/Tele2. Kundföraktet är ett faktum. I flera år saknas även täckning mitt inne i Stockholm. Under åren har Comviq/Tele2 lovat utbyggnad även i Katarina/Mosebacke. Jag har ingen annan än mig själv att skylla på att jag hållit ut så länge. Nu blir det Hallon (Tre) för...
Comviq medger att de lagt på en tjänst som jag inte köpt och som de heller inte bekräftat, när jag nära 5000:- kronor senare upptäcker detta vägrar de hjälpa mig och dribblar mig sedan fram och tillbaka mellan Tele2 som heller inte kan hjälpa till för det är ju Comviqs fel (samma företag men de kan abslout inte ringa till varandra) och telekområdgivarna för att jag skall kunna ta reda på mina rättigheter. Inte direkt bra kundvård. Riktigt uselt var ordet.
Its hard to cancel mobile service. Very long waiting time to reach the customer service. Very poor.
det värsta företaget, efter att ha lämnat mig i 2 veckor uta internet hemma ger de mig ingen kompensation för jag bestämde mig för att inte fortsätta med kontraktet elle säga up med dem och betalar jag fortfarande ändå.Man väntar i telefonen i 1 timme varje gång och kundservicen är inte snälla när de pratar
⛔️COMVIQ COMVIQ COMVIQ ⛔️ 👎👎👎COMVIQ 👎👎👎 🚮 📵COMVIQ COMVIQ📵 🚮 DÅLIGASTE,SÄMSTA OCH VÄRSTA TELEOPERATÖRER Sämsta mobiloperatör. Har blåst mig på 35.5gb på grund av att de valde att ändra mitt avtal fån 20gb till 10gb dubbla alltså det blir 20gg, riktigt sjukt det är samma sak, jag har sparat 35 5gg dom är BORTTAGETpå grund av att benämningen har ändrats. Jag har haft problem hel tiden dessutom dåligt kvalitet på nätet. Mina 3 avtal har jag tecknat under en kampanj i Mars månad sedan dess jag har haft helvetet...
Ska det vara så komplicerat att avsluta mitt simkort för smartwatch när det inte ens har fungerat utomlands men jag får fortfarande betala det? Har varit i kontakt med Comviq 17e och 24 augusti och får till svar att deras system inte fungerar och att jag får återkomma. Otroligt dålig service.
Had an iPhone 13 where the screen just stopped working less than one year old. Took forever to get into contact with customer support (40-70 minutes of waiting time every time I tried to contact them). And the repair/replacement got rejected due to moist that had entered into the SIM card slot on a phone that did not have any cracks or have been into any water and has been in a protective case all the time. The price suggestion was to pay 6700 SEK for a reconditioned replacement unit. Could have understood it in case the...
Comviq är bedrägeri bolag, de luras och har svårt att göra med. Jesus vad vidriga de är. Comviq är rent sagt ett nötskal, jag förvarna alla andra. Jag gjorde en beställning den12-06-2024 och sedan ångrade jag beställningen efter några timmar, jag bad kundtjänsten skicka bekräftelse via mejl/sms. De lovade mig att skicka bekräftelse efter samtalen avslutad men de gjorde aldrig det. Den 20 juli kommer första faktura och jag blir förvånad och ringde kundtjänst igen och de svarade och sa vi löser det här åt dig, oroa dig...
Det går aldrig att komma fram till kundtjänst, när man väl kommer fram och dem påstår att dem har löst problemet så händer samma sak nästa månad.
En kundtjänst som inte existerar. Man har att välja på att antingen sitta och vänta i telefonen utan att någonsin komma fram eller att chatta med en Artificiell Idiot vid namn "Kompis" Comviq ger uttrycket "kundförakt" ett ansikte. Riktig skit!!!
Fullkomligt omöjligt att få kontakt! Suttit i telefonkö snart 2h, har chatten igång på både telefon och dator men kön är "full" hela dagen från öppning till stängning, och formulär för mejlkontakt går ej då man endast kan välja mellan avsluta/pausa eller stöldanmäla sin telefon. Så jävla dåligt!!
Samma sak som andra kunder har upplevt. Plötsligt, utan nån anledning alls, har fakturabeloppet fördubblats. Suttit i telefonkö i precis 1 timme och 23 minuter fram tills nu men kommer inte fram för att få en förklaring. Vad fan håller Comviq på med? Medan jag skrev detta kom jag fram till kundtjänsten. Han sägar att " Du har haft 20 GB tidigare men har gått upp till 40 GB och därför har du fått en faktura med högre belopp". Men det har jag inte gjort. I så fall måste Comviq kunna bevisa att jag har gjort det!! Jag är...
Varning: Blivande Comviq-kunder, var försiktiga! Jag vill varna alla som överväger att bli kunder hos Comviq att vara mycket försiktiga och inte enbart lita på vad kundservice säger eller vad som står i kontraktet. Här är min upplevelse som hände i juli 2024: Jag har varit kund hos Comviq i många år och märkte nyligen att mitt abonnemang hade blivit dyrare. På grund av detta beslutade jag att säga upp mitt abonnemang. När jag kontaktade kundservice erbjöd de mig en rabatt på 50 kr och dubbelt så mycket surf om jag förlängde...
Impossible to reach out to their customer service. I have been waiting on the phone for more than 60 min now - always getting the same message that there are more than 50 min waiting time. I want to cancel my subscription with you. It is unfair business practice to make it impossible to cancel a service - you don't answer the phone, don't answer emails and don't answer the chat. I am placing a complain with Konsumentverket - I recommend everyone that is angry to do the same, so at least they will get some legal pressur and change something
Blev lovad dubbla surf på mina mobilabonnemang då jag har bredband hos Comviq. Dock så har jag inte fått de dubbla än (det har gått 2 månader). De har påstått tills idag att det är tekniskt fel men efter X svåra samtal har de kunnat lösa nu på hälften av mina mobilabonnemang. För resterande fick jag fick jag höra att jag skulle nöja mig med de. Sedan la personalen på samtalet. Bra löst! Skaffa abonnemang här om ni gillar att stå i telefon kö:)
Jag har varit kund hos Comviq i alla år som mobiltelefonen funnits! Fram tills några månader sedan har det fungerat ok. Egentligen lite dyrt men helt ok. Nu sista tiden har det varit katastrof! Vad som började med ett erbjudande slutar med att mitt samt mina barns nummer är spärrade, borttappade och Comviq har 25 dagar väntetid från deras servicedesk.. Det blev ett byte till en annan operatör och ALDRIG med Comviq för mig!!
jag fick min iphone först 2 veckor senare än planerat efter flera svåra kontakter. och sedan ska jag betala för dessa 2 veckor också. otroligt dåligt och fräckt företag. bättre hitta något annat
Valde att hoppa på ett erbjudande där man fick abonnemang och en Samsung s24. Jag hade tidigare Hallon som operatör, men Comviq skulle fixa nummerbytet åt mig, det skulle inte vara några problem. Telefonen skulle jag få inom 2-3 arbetsdagar. Beställningen gjordes den 17:e maj. Nummerflytten skulle ske den 27:e maj. I deras app kan man spåra beställningen av telefonen, och jag börjar fundera över varför den inte skickas. När den 27:e maj kommer och det är dags för nummerbyte har jag fortfarande inte fått min nya telefon,...
Man får ju inte tag på nån som arbetar på comviq? har ringt ett X antal gånger och suttit i timvis men kommer aldrig fram... fick en faktura påminnelse för en faktura jag ej har fått för en tjänst jag inte ens har tecknat... helt sinnesjukt, kommer aldrig bli kund hos comviq.
Rekommenderar ej! Rekommenderar ej! Jätte dåligt företag som ge fel faktura och vill inte rätta den. De säger att du har redan betalat så det betyder du acceptera den. Aldrig träffas så här idiotiska. Jag ringde utomlands utan att någon svar räknar de också 1 minut+öppningsavgift. Jag fick betala 500kr extra bara jag ringde många samtal utan svar ändå man måste betala den. Det är också som de räknar fel. Mera än jag ringde. Hoppas att de går ner i vinst. Jag har aldrig träffas företag så. Kundtjänst är också otrevlig. De vill inte hjälpa🖕🏻🖕🏻🖕🏻
Helt värdelösa. För några år sedan trivdes jag bra med dem, men nu har allt gått utför. Jag försökte förnya en offert/rabatt på mitt abonnemang, men varje månad skickade de en faktura med fel belopp. Jag fick ringa varje månad för att få det korrigerat, och varje gång gav olika handläggare mig olika information om offerten och aktiveringsdatumet. När jag äntligen lyckades byta operatör ringde jag en sista gång för att bekräfta, och då svarade en tjej som redan från början lät irriterad och sedan lade på luren mitt i samtalet. Den värsta kundservice jag någonsin upplevt!
Stora problem med ab o nrbyte hos er. Ringt o chattat otaliga gånger o absolut inget åtgärdar ni Sååå förbannad o meningslöst ringa er kuse De skyller bara på det ena dummare än det andra Porterade in ett nummer till er för två veckor sedan. Nu går det varken att ringa till, aktivera simkort el tanka. Nu säger er kuse att det kan ta ytterligare 2 v. Jag vill nu bara ha mitt nummer på kontantkort så jag kan portera ut det. Vill att någon kunnig ansvarig med befogenheter kontaktar mig snarast. Jag har ringt o ringt o INGET...
Handläggaren snörvlar och nyser men mest snörvlar precis HELA tiden. Så otroligt äckligt. Att jag sen precis som övriga skriver aldrig kommer fram, ändlösa köer både i chat och telefon coh man blir bortkopplad i chaten för att man varit inaktiv?! Alltså, jag satt och väntade??! Suck helt klart så byter jag snart jag också!!
Försökt komma fram på telefon och chat i flera dagar. Helt omöjligt!
Sitter sedan en timme tillbaka i kö och väntar på att komma fram till supporten. Mitt fiber som skulle kopplas in för 4 dagar sedan funkar fortfarande inte. Hade en dialog igår men supporten som tillslut svarade, och de trodde inte jag kunde ha comviq fiber på min adress. Skumt tyckte jag för det finns faktura på det och en orderbekräftelse så betalningen verkar funka smärtfritt! Dessutom är det fel hastighet mot vad orderbekräftelsen säger! Ni har en kundtjänst där ni svarar på 2 minuter OM man vill bli kund men det...