Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag45 omdömen om Comviq
-
skrev om Comviq
Dubbeldebiterar faktura och vägrar inse detta trots bevis i form av kontoutdrag, dubbla ocrnr på samma "order", självklart vägrar de återbetalning!
Offrat 20tim nu på dessa idioter!
Förtjänar inte en etta, -5 bör vara korrekta betyget! -
skrev om Comviq
Jag kan lita på Comviq [ inga negativa omdömen bara bra
-
skrev om Comviq
Undvik detta företag. Väntat på att få min telefon levererat sedan 17 januari. Varje gång man kontaktar supporten är det samma visa varje gång: avvakta, avvakta, avvakta. Blir hänvisad till ansvarig@comviq.com (tydligen mailen till chefen) som hänvisar till reklamation. De ger mig exakt samma svar som deras support, utan mandat för ytterligare åtgärder. Jag förstår därför inte vilket existensberättigande dessa funktioner har. Fakturera kan dem däremot göra utan att någon telefon har kommit fram till kund. Efter 3 veckor vägrar fortfarande tele2/Comviq att ta kontakt med Postnord, eller skicka en ersättningstelefon. När ett dysfunktionell företag (Postnord) möter ett annat (Comviq) så blir det bara katastrof. Summering: köp absolut inget från Comviq om du vill leva ett fridfullt liv. Kan inte ens rekommendera deras tjänster till min värsta fiende. Söker du problem och är villig att kasta bort flera timmar av ditt liv i kö till deras support så är Comviq/Tele2 ett bolag för dig.
-
skrev om Comviq
Har nu försökt ringa Comviq under flera dagars tid. Varje gång är det ca 50 min kötid. Helt oacceptabelt med så långa väntetider och varför finns inte funktionen att de ringer upp mig när det är min tur? Det borde även ett telekombolag kunna erbjuda när så många andra företag har den funktionen. Uselt!
-
skrev om Comviq
Kan tyvär bara hålle med vad andra skriver.
Dom håller inte vad dom lovar alls, kundtjänst ljuger och har sig så man får kontakta dom flera gånger. Beställde 2 abonnemang samtidigt, båda med rabatterat pris i 6 måneder.
Dom skickade ut fel summa på fakturan hela tiden. välj ett annat bolag!
välj ett annat bolag!
välj ett annat bolag!
välj ett annat bolag! -
skrev om Comviq
Hade Telenor i säkert 15 år och det strulade inte en enda gång bytte till Comviq för ja fick ett bra studenterbjudande. Dummaste beslutet ja har tagit nånsin utan tvekan. Mitt 4-5G funkar inte ens hälften av tiden hur är de möjligt va e de ja betalar för???
-
skrev om Comviq
Aldrig varit med om maken till dålig service, usel bemötande och lurendrejeri. Teckna inga abonnemang och ni som har det kolla noga varenda faktura de skickar!
-
skrev om Comviq
Sämsta service , Dem har ingen kunskap
-
skrev om Comviq
...............................................................
-
skrev om Comviq
Gav mig ett erbjudande när jag ringde in, så jag sa upp mitt redan reducerade pris abonnemang hos annan operatör. Sedan när jag ringer och frågar varför jag ej får erbjudandet de erbjöd mig så ser de inga anteckningar av erbjudandet. Så om du bestämmer dig för att skaffa comviq skriv alltid ned vem du talar med och spela in samtalen! Annars kan du räkna med att de skiter i att ge dig det
-
skrev om Comviq
Beställde en ny telefon Samsung S22+ med abonnemang hos Comviq 24 månaders. Leveransen gick snabbt och enkelt och nummerportering gick igenom veckan efter. Så långt kändes allt bra, fram tills att telefonen börjar strula knappt 3 veckor efter att jag fick den. Deras lösning var att den skulle skickas på service. Kändes sådär med tanke på att man nästan knappt hunnit använda telefonen. När jag sedan skulle ringa kundtjänst för att få mer svar på hur serviceärendet skulle gå till får jag sitta och vänta i 50 min i telefonkö, trots att jag ringde mellan de tider som de rekommenderade en att ringa via deras automatiska telefonsvarare. Knappt två veckor senare får jag tillbaka telefonen där de redovisar att de inte hittat något fel på telefonen trots att felet var uppenbart, med att man ofta inte hörde den man pratade med och att det ofta lät som ett eko av sig själv när man pratade under samtal.
När jag fick tillbaks telefonen uppmärksammade jag också att mitt fina skärmskydd var borttaget. Comviq hade visserligen redovisat att man inte skulle lämna med tillbehör i samband med service, men ett skärmskydd är som alla vet förbrukat när man tar bort det efter att det satt ett litet tag och kan inte sättas tillbaka när man väl tagit bort det. Jag önskade bli ersatt för detta då jag anser att det inte är mitt problem att Comviq skickar på mig en lur som inte fungerar fullt ut. I min konversation med kundtjänst så skulle de återkomma nästa dag om att försöka lösa detta efter att de kontaktat deras chef som inte var där vid tillfället. Över en vecka senare har jag fortfarande inte fått återkoppling och väljer att kontakta dem igen, där de helt plötsligt helt vänder och hänvisar till att skärmskyddet är ett tillbehör och att de inte kommer ersätta mig för detta. Dessutom har telefonen sedan service hunnit frysa två gånger i samband med att jag tagit emot samtal.
Otroligt oansvarigt från denna kända teleoperatör och det känns sådär att man tecknat upp sig i två år med att vara kund hos dem.
Jag kommer därför inte att ge mina rekommendationer till detta företag då man känner sig helt hjälplös när problem uppstår.
Rekommenderar alla där ute som ska köpa telefon och abonnemang att vända sig till operatörer som har fysiska butiker eller hjälpsam service som är måna om sina kunder. -
skrev om Comviq
Jag är kund hos Comviq sedan min första telefon, 20+ år tillbaka. Idag kommer jag byta. Köpte en Samsung s22 ultra, som höll inte ens i 24 timmar. Jag kontaktar comviq som förklarar att dom ska skicka en låda till min adress, där jag sen lägger telefonen och skickar tillbaka och dom i sin tur skickar till Samsung. Lådan kommer på 3 till 5 arbetsdagar. Jag berättar att jag har kvar paketet som telefonen kom i, och ber att dom mailar mig fraktsedeln som jag kan sätta på samma låda så skickar jag upp telefonen redan samma dag för att spara tid. Ok inga problem säger killen och vi lägger på. En timma går men jag har ingen fraktsedel på mail, så jag ringer igen. Då förklarar nästa person att det inte funkar så enligt deras processer och rutiner... spelar ingen roll vad personen innan sa. Dom menar på fullaste allvar att jag ska vänta 3-5 dagar för att få en låda när jag kan skicka samma dag om jag bara får fraktsedeln. Personen frågar mig också vilket skick telefonen är i, 20 timmar gammal...... vi kommer ingenstans och jag lägger på.
Vidare tipsar min kollega om att Samsung har ett servicecenter nära mig (inget comviq nämnde) så jag åker dit. Dom börjar arbeta på telefonen samma dag. Igår (tisdag) fick jag min låda från comviq, medan Samsung var klar med min telefon redan i fredags :)
Till er som jobbar på Comviq, googla ordet "Service" och sedan meningen "Läsa mellan raderna" -
skrev om Comviq
Hade jag kunna sätta lägre betyg hade dom fått det. Ren jävla katastrof, varje dag efter 17.00 och hela helgerna är det så låg hastighet i nätet så det i princip är omöjligt att ens titta på youtube via deras mobila bredband. Klagar man så får man reda på att det beror på överbelastning och dom kan inte göra något åt det, men att sälja abonnemang det går tydligen alldeles utmärkt, fyfan säger jag vilket skitföretag.
-
skrev om Comviq
Välj aldrig comviq! Jag lovar att ni kommer få ångra er, dom håller inte vad dom lovar alls, ljuger och har sig så man får kontakta kundtjänst flera gånger. Dom skickade ut fel summa på faktiran hela tiden , fick kontakta dom hela tiden för att rätta alla fel jämnt.
Dom lurar bara folk.. tyvärr… välj ett annat abonnemang Kan jag starkt rekommendera -
skrev om Comviq
Jag har blivit lurad när jag beställde mobilt bredbandet, jag sa att jag vill ha det från första augusti men kundtjänsten sa du får det imorgon 16 juni men avtalet börjar när du använder alltså från 1 augusti, vilket jag gjorde, och då upptäckte jag att det är värdelös och jag fick betala från 16 juni. Och varje gång när jag kontaktar kundtjänsten säger de att vi har tittat på täckningsområdet och det är inget fel osv. Nu kan jag varken ångra mitt köp eller säga upp bredbandet, bunden 24 monader för jättedåligt bredband.
Jag är riktig arg eftersom de lurade mig, det är bedrägeriet.
Jag varnar er från Comviq och hoppas att inte fler ska hamna i min situation -
skrev om Comviq
Sanslöst företag!
Ringde företaget för att få hjälp med en produkt, stod i kö över 30 minuter och sedan när man kommer fram så visar sig att man har kommit till fel avdelning! Istället för att hänvisa mig till rätt avledning så lägger dem på utan att tala om något! Sjukt omogen.
Riktigt dåligt service!!! -
skrev om Comviq
Krävde betalning på saker de inte ens skickat ut.
Påstod att jag inte hörde av mig i tid när jag väl fick information från Inkasso. -
skrev om Comviq
Comviq är det sämsta jag varit med. Alltså kundservice är jätte otrevliga och jag haft samtal nu och de hade ändrat faktura på abonnemangen och de höjde priset utan att säga till och jag har ett mejl på att som jag fått rabatten förra året och i mejlet står inga angivna tid så det gäller hela tiden och-element jag förklarar till henne då var jätte otrevligt och hon la på.
-
skrev om Comviq
Totalt oengagerad, säkert lågbetald telesupport. Comviq lyssnade inte på mitt förslag, som 10-årig trogen kund erbjöd de inte ens studentrabatt (50% 3 mån för nya kunder). Föreslog ”Ida” att hon kunde ge ett mångårigt rabattförslag eftersom studietiden oftast är längre än 3 mån, men det gick inte sa hon. Jag sa ”Men lockar ni inte med rabatter förlorar ni redan befintliga kunder för de kommer byta då” och då blev svarat ” Jaha??” . Så då bytte jag bara, till vilken annan som helst, aldrig att jag kan rekommendera Comviq alltså!
-
skrev om Comviq
Katastrofal kundtjänst.. Jag väntade i telefon kö i en timme, när jag väl kommer fram och ska kopplas till en annan avdelning så har personalen skrivit in fel nummer och mitt samtal kopplas bort. Personen jag prata med sa att hon hette Hanna.
Det finns så mycket bättre saker man kan göra med sin tid än att stå i er kö för att samtalet sedan bara ska avslutas.. -
skrev om Comviq
Terrible service.
I have ordered some accesories to my phone which should have been delivered in 2 days but it took 2 months until I got them. I have contacted them many times but they couldn’t help. I do not recommed their service at all. -
skrev om Comviq
Må du aldrig behöva någon hjälp med deras tjänster för då kommer du att mötas av deras otillgängliga, inkompetenta och otrevliga service. Borde byta namn från Comviq till ”De onåbara”, och definitivt satsa på en bättre kundtjänst i ställe för irrelevanta reklamkampanjer. Hade jag kunnat ge minus stjärnor hade jag gjort det.
-
skrev om Comviq
Comviq är troligen i särklass det SÄMSTA telekomföretaget som finns, dom har dessutom en obefintlig och totalt okunnig kundtjänst OM man överhuvudtaget får något kontakt med dom, vilket i och för sig inte hjälper i alla fall...😒😒👎👎
Vägrar portera TROTS ATT BINDNINGSTID INTE FINNS!!! -
skrev om Comviq
Sämsta kundservice med sämsta "ansvarig" som är så otrevlig utan anledning alls!
UNDVIK ATT BLI KUNDER HOS COMVIQ!!
Jag har nog aldrig varit med om så kass kundservice som kan ingenting om deras tjänster.
Man blir lovad saker av de anställda samt man har bevis på det, tillslut får man ingenting för att "vi har sagt fel och vi ber om ursäkt". En kund ska inte betala för ert fel.
När man blir uppringd av chefen (Efter 7 samtal som tog totalt 10 timmar) så är han så otrevlig och ej samarbetsvillig, han berättar istället "Vi kan ej göra något, om du är missnöjd med vår service så får du anmäla oss", en riktig fräck "Ansvarig" som pratar så här med sina kunder.
11 år har jag varit en kund hos comviq, har aldrig haft problem förutom senaste året. Fyyyy vad hemsk kundupplevelse. Lögn på lögn på lögn.
Summan och kardemumman, ENDVIK COMVIQ, även om andra bolag kostar lite mer. -
skrev om Comviq
Oseriöst företag med systemet som ser inga återbetalningar på abonnemanget och utreder inte det.
-
skrev om Comviq
Den här företaget Komviq Köp aldrig något av dom är riktigt tjuvar,deras försäljare lurade mig att acceptera 2år kontrakt men stämmer inte vad han lovade, Telefon ringer automatiska okände telefon nr. samtalet kosta mycket pengar och vara svårt att ta sig ur. Och det är inte jag som ringde detta nr , den ringer själv, Nu spärrades mitt telefon nr och hotas att skickas till mig Kronofogden om det inte betalas den olagliga penger som utöver mitt avtalet, det är mer konstnad i varje månad. Katastrofalt, otrevligaste jag pratat med Jäkla lögnhalsa. Försiktiga att Ni hamnar samma situation som jag.
Det kan kosta mycket pengar och vara svårt att ta sig ur övertyga folk med ljug.
Snälla lita inte vad dom säger och deras annonsör , riktiga bedrägerier. Bjudes billigt telefoner och lures sen. -
skrev om Comviq
Aldrig mer Comviq! Ständig brist på kommunikation mellan olika aktörer inom Comviq, vilket leder till att man blir fakturerad fast man avslutat sina abonnemang... Sen ringer man kundservice och dom rättar till det, och säger att Comviq faktiskt istället är skyldig mig pengar för att tagit emot för mycket på den sista fakturan... Sen får man email som säger att krediten användes för att betala av den faktura jag inte borde ha fått... Det är långt ifrån första gången jag haft liknande problem med dom. Dessutom har jag idag mottagit ett email ifrån dom med helt felaktiga datum för när jag avslutat mina abonnemang, fastän jag skickat med skärmdumpar av email jag mottagit från Comviq's kundservice som visar datumet på när jag avslutade abonnemangen på!
-
skrev om Comviq
Comviq Har blivit ett skämt. Dålig service, ingen har koll. hade skickat min telefon för reparation för en och en halv månad sen. Först trodde jag att de hade tappat bort min telefon eftersom jag hade så svårt att få tag i dem, sen fick jag telefonen hem skickat utan reparation med ett brev som står att de hade försökt nå mig utan resultat. Att de vågar ljuga för sina kunder!!. Har sagt upp mitt abonnemang och jag kommer aldrig att rekommendera Comviq till någon människa.
-
skrev om Comviq
Comviq fick nya chefer för ca 3år sen OCH det märks. Visst dom delade ut kompensation för lättvindigt då men nu är dom inte ens rädda om supergamla stamkunder som ALDRIG bytt företag! Ser hur många som skrivit dåliga omdömen nedanför, och inte har Comviq svarat på det ens. Allt beror också på VEM som tar ditt samtal i kundtjänsten men sen måste fråga cheferna och då kan det skita sig....
-Chatten säger nej vi kan inte se något påladdningsproblem. Jag svarar att jag har skärmdumpar och att jag kan visa dom per mail, då det inte går i chatten att visa bilder. Det kunde jag göra så det gör jag. Får svaret att bilderna inte visar något som direkt kan påvisa tekniskt problem den kvällen. HALLÅ....
Comviq förstår inte varför jag vill ha åtminstone 10kr i kompensation. Jag begär alltså 10kr! För saken skull. Ta ert ANSVAR. Förklara åtminstone varför detta påladdningsstrul återkommer,
NEJ inte ens någon förklaring. -
skrev om Comviq
Skickar fakturor på avslutade abbonemang. Har 1h kö till kundtjänst och ingen callback..... Dessutom omöjligt att diskutera med dem. Fakturorna skickades direkt till inkasso.....
-
skrev om Comviq
Köpte en telefon som gick sönder efter 3 veckor av helt normalt bruk. Skulle vara en arbetstelefon som de marknadsför som stryktålig. En knapp lossnade.
Skickade in den då den uppenbarligen var defekt från början. Så fort jag skickat in den krävde de mig på halva telefonen värde för att laga den, 350 kr för att de skulle skicka den tillbaka utan att de gjort någonting. Men skrota den, de kunde de tänka sig göra gratis.
FY TUSAN VILKET JÄKLA SKÄMT FÖRETAG. HÅLL ER BORTA! -
skrev om Comviq
Ringde ”kundtjänst” och frågade efter fastpris till Rumänien, blev rekommenderad fastpris abonnemang där detta skulle ingå. När jag ska börja använda telefonen kollar jag en extra gång och ser då att det inte alls är inkluderat. Återsänder mobil men får fortsatt faktura som hamnar hos inkasso, ringer dem och pratar först med kundservice som säger att jag ska betala, ber att prata med en chef varpå ”produktchefen” Christian Karlsson ringer, insinuerar att jag skulle ha beställt abonnemanget för att surfa lite och sedan återlämna den ( hade gått lite surf som jag antar är uppdatering av mjukvaran) Ingen förståelse för problemet att de rekommenderat ett felaktigt abonnemang och menar att jag ska betala faktura samt inkasso. Han menade även på att det inte fanns bevis på det jag säger och menade att jag borde ha spelat in samtalet med kundservice för att styrka min historia. Detta kunde ha blivit mycket dyrare om jag ringt Rumänien i tron av att det gick på fastpriset som kundtjänst sa... Nej tack, aldrig mer Comviq!
-
skrev om Comviq
Riktigt riktigt uselt!!!! Vill varna hela Sverige för detta sk*tföretag. Ringde deras så kallade kundtjänst för att ÄNDRA till ett billigare abonnemang. De startar då den nya prisplanen men den j*vla sopan glömmer stänga av det gamla abonnemanget!!!! Det har snart gått ett halvår och jag står fortfarande med dubbla abonnemang trots att jag upprepade gånger sagt upp båda. Jag blir inte av med dem. De vägrar ta ansvar för sitt misstag, ljuger och påstår felaktiga saker som att jag aldrig kontaktat dem och sagt upp något.Trots att jag har bevis hittar de på ursäkter för att jag ska betala ytterligare fler månader. När jag ber dem plocka fram sina bevis "har de inte möjlighet". Håller med tidigare skribent, de bryr sig inte och visar ingen form av servicemedvetenhet alls! Bli inte kund hos comviq/tele2 (samma företag) och byt operatör om du har möjlighet!
-
skrev om Comviq
Comviq vägrar ta ansvar för sina produkter
iPhone 7 har slutat fungera efter ca ett och ett halvt år försiktigt användande.
Köpte min iPhone 7 i slutet av 2016 av Comviq. Har ägt den sedan dess och alltid varit väldigt försiktig med den.
För några månader sedan slutade den fungera. Går ej att ringa, den känner ej av hörlurar. Hårdvarufel.
Jag skickade därför in den till Comviq för att få den reparerad/få en ny, då det inte är okej överhuvudtaget att
en så pass ny iPhone ska sluta fungera utan att någonting har hänt. Telefonen har aldrig varit med om någon olycka, aldrig blivit
ordentlig tappad eller varit i vatten.
Comviq's support har varit under all kritik. Inte brytt sig eller visat någon form av kundservice. Comviq vägrar reklamera telefonen.
Comviq hänvisar till att det finns en liten, liten spricka i vänster överkant. En knappt synlig sådan. Därför menar dem att det ej går
att reklamera telefonen. Vad en ytterst liten spricka ska ha med hårdvaran att göra vägrar dem gå in på. Jag blev lovad ett samtal av Tele2s
kundrelationsavdelning, men istället fick jag ett kort mail.
Välj ett annat företag om ni skaffar mobiltelefon. Välj ett företag som bryr sig och ansvarar för sina produkter. -
skrev om Comviq
Jätte dålig. Ljuger om flytten av min abonnemang. Informationen till kunder funkar inte. Inkompetenta personal.
-
skrev om Comviq
Slutar aldrig ringa. Blockerat men de fattar aldrig piken.
Polisanmäl ni också. -
skrev om Comviq
RIKTIGT USEL OPERATÖR! Nätet ligger nere 100% i 2,5 dagar. Ingen data, ingen täckning. Lämnar 0kr i ersättning för detta! Ersättning tack!
-
skrev om Comviq
Antagligen ett av Sveriges sämsta företag. Täckningen är bra, Min sida är bra men kundservicen är värre än usel. Det finns bara ett vettigt sätt att kommunicera med Kundtjänst och det är chatt. När man får SMS eller mail så är det alltid No-reply. På Kundcenter har de väldigt svårt att förstå enkla saker som att man vill ha en samtalsspecifikation och dylikt. Det är inte språket de inte förstår, för de är svenskar, utan bara en oförmåga att förstå enkla instruktioner. Vi har en längre tid känt att vi blir blåsta på surfen. Köpte till 15 gb och en vecka senare var den slut. Kontaktade kundtjänsten som hävdade att dottern förbrukat 38 gb surf på en vecka. Det är inte rimligt att tro, när hon dessutom varit hemma stora delar av tiden. Begärde en specifikation på surfen under den aktuella veckan och fick en Pdf på 220 sidor med 10-15 poster per sida. Lite oöverskådligt minst sagt. Inte lätt att lägga ihop 2000 poster på ett "digitalt papper" Naturligtvis ett medvetet drag av Comviq för att försvåra för kunden att hävda sin rätt. Problemet för Comviq är att även Pdf:er på 220 sidor går att bryta upp och när Excel summerar surfen så hamnar den på 2,8 gb, dvs en normal veckoförbrukning om man inte tittar på film osv. Comviq vägrar gå oss tillmötes.......
UNDVIK FASTÄN DET ÄR BILLIGT, MAN FÅR SOM VANLIGT VAD MAN BETALAR FÖR. -
skrev om Comviq
Prisvärt. Deras kundtjänst fungerar bra.. Snabba svarstider och trevlig personal. Tydliga fakturor. Känner inte igen den negativa kritik i tidigare inlägg.
-
skrev om Comviq
Jag har inte heller minsta lilla positiva erfarenhet av dem. Jag var to.m. med om att när jag en gång hade ett ärende till dem, operatören efteråt pratade illa om mig med sina kolleger.
Vi hade precis avslutat ett samtal, och jag lagt på luren för att direkt igen ringa ett annat samtal. Emellertid hade linjen inte brutits, vilket gjorde att jag då hörde den kvinnliga operatören tala illa om mig. Hon sade saker som gjorde att det inte rådde minsta lilla tvivel om att det var mig hon åsyftade.
Jävla skitpersonal!
Så nej, hade jag kunnat ge lägre betyg än 1 hade jag utan tvekan gjort det. Undvik!!!!! -
skrev om Comviq
Vi är inne i slutet på december.
Fakturan för november som blev betald 11-27 står fortfarande som obetald, decembers faktura kan man inte ens se.
Ingen telefonsupport för de som har abonnemang.
Endast kontakt via chatt eller mail.
Chatten är för det mesta ur funktion.
Ingen pålitlig leverantör att lita på.
Säger som dom flesta, hellre betala lite mer och veta att tjänsterna fungerar än att betala för något som möjligtvis fungerar ibland.
Ni har haft strul länge och jag som trogen kund börjar tröttna. -
skrev om Comviq
Riktigt uselt är ett "bra betyg" för Comviq. Kundtjänst personalen är fruktansvärt oförskämda, lyssnar inte till kunden och lägger på luren i örat då man ej fått prata klart. Flera veckors väntetid på SIM kort och fel när det efter tre veckors väntetid äntligen kommer. Chefsnamn lämnas inte ut och oförskämda svar om man ber att få ta sitt ärende till en chef.
Usel service, uselt kundbemötande. Som lärare inom Handelsämnen som Telefon & Internetservice, Servicekunskap, Affärskommunikation, mm. berättar jag skräckexempel på hur detta företag agerar. Jag avråder alla mina studerande att välja en annan mobiloperatör. De kränker även människor med utländsk bakgrund, vilket går att läsa på nätet. -
skrev om Comviq
Efter att någon beställt 2 abonnemang i mitt namn fick jag ett brev där det stod "Vi ser att 2 abonnemang blivit tecknade i ditt namn. För att veta om det är du eller någon annan som tecknat abonnemanget i ditt namn ber vi dig ringa kundservice på telefonnr ..."
Efter att jag ringt och pratat med värdens okunnigaste kundservice fick jag info om att jag skulle bli uppringd av utredningsgruppen.
Nu har jag fått en nytt brev, denna gång hotfullt där jag ska inkomma med massa dokument för att bestrida abonnemangen...
Vad är det för jävla företag som, när dom uppenbarligen misstänker att någon stulit min identidet, ändå lämnar ut 2 telefoner och därefter beter sig hotfult mot mig? Sämsta bemötandet jag fått... -
skrev om Comviq
Hade jag kunnat sätta mindre än 1 hade det blivit det. Svaren från kundtjänst är oförskämda och bemötandet likgiltigt. Undvik!!!!
-
skrev om Comviq
Håller med föregående person.
Att man ska skicka mail och vänta på svar som att man har ingenting att göra. Har en abonnemang som jag tyvärr fått eftersom snickare i huset trodde att han skulle utnyttja mitt personnummer och har haft i ett halvt år att förklara att mailadress som de skickade faktura var inte min mailadress och att jag inte får faktura. Nu har jag telefon och abonnemang men orkar inte engagera mig att uppkopplingen ska fungera då vet man att det tar evighet innan mina problem kommer till rätta. Personer som jobbar är som den föregående person har nämnt helt ointresserade att lösa problemet och det tar inte bara veckor utan månader att komma till rätta. Jag har en kusin som är arbetslös och han tycker att det är okey då kan han tjata med de och han fördriver sin tid. I kontakt med överordnade påstår de att de har billigare priser och på så sätt har de organiserat kundtjänst. Och att man har telefon som man knappast kan använda på grund av dåligt uppkoppling är inte värt något inte om det är ens gratis.
Ärligt talat självmord är bättre än att ha med Comviq att göra! -
skrev om Comviq
Jag är förvånad, eller snarare chockad, över hur en kundtjänst på ett stort företag som Comviq fungerar år 2013/2014! De är oerhört nonchalanta i sitt bemötande! Är det robotar eller människor som svar på frågorna? Verkar som om de inte tänker långsiktigt och inte vill behålla sina kunder. Jag har haft med deras kundtjänst att göra ca 5 ggr och sättet de svarar på är oerhört märkligt. De kopierar och klistrar in standardsvar, så avslutar de ärendet utan att de svarar på alla frågor. Så får jag göra om allt.
Jag beställde exempelvis en telefon som jag skulle hämta ut nu i slutet av december. Fick ett bekräftelsemail om att jag kunde hämta ut den på Pressbyrån. När jag väl kommer dit visar det sig att telefonen ej är där. Jag mailar Comviq om detta, att jag lagt ner tid och pengar för att ta mig dit och har frågor på hur de kan underlätta kommunikationen mellan oss, så får jag ännu ett nonchalant och otrevligt svar. De svar inte på mina frågor och jag får inte ens en ursäkt (!). De skriver att jag får teckna ett nytt abonnemang, och hämta ut en telefon igen. Så avslutar de ärendet igen!
När jag återigen mailar dem en sista gång, om mitt SIM-kort som jag också hade beställt i samma veva, och påpekar att jag inte är nöjd över deras bemötande; att jag funderar på att recensera detta på nätet så får jag endast svaret att de redan har avslutat ärendet. Därefter avslutar de ärendet igen! Jag är förbryllad över att Comviq inte ens försöker hjälpa en uppenbart missnöjd kund, som dessutom påpekar att denna ska recensera detta. De borde verkligen lära sin personal om hur man bemöter sina kunder! Är det ingen på Comviq som kontrollerar medarbetarnas samtal och kvalitén på dessa?! Uselt av Comviq!