Stängde av min dotters abonnemang på lite kul. Vägrar aktivera det igen.
Comviq
102 omdömen om Comviq
Jag vill varna andra för Comviqs vilseledande marknadsföring och dolda avgifter. När jag beställde ett mobilabonnemang från deras hemsida lockades jag av deras erbjudande, men det visade sig snabbt att verkligheten inte stämmer med vad de lovar. För det första fanns ingen information om den extra delbetalningsavgiften på 29 kr/mån, som dyker upp utan förvarning på fakturan. Det här är något som inte framgick alls vid beställningen. Dessutom fungerar inte deras "dubbelsurf"-erbjudande som utlovat; surfmängden de marknadsför...
Porterade över från Comviq till Fello den 18/10. Får nu en räkning på en hel månad, slutdatum 12/11. Jag kan inte logga in då alla uppgifter på min sida är borta. All sparad surf är borta. Jag måste alltså betala för en service som jag inte kan utnyttja. Ingen uppsägningstid står det i avtalet. Uppenbarligen är det inte sant. Comviq godkänner porteringen när Fello ansöker om det och säger ingenting om att jag måste betala för ytterligare period. Har varit kund i massor av år men aldrig mer Comviq. Känner mig fruktansvärt lurad!
Sedan i fredags har Comviq legat nere. Tredje stora och långa avbrottet i sommar. Ingen information bara en täckningskarta på hemsidan som bekräftar att det är fek. Felanmälan och Chat stängd. Du kan vara utan mobiltelefon i flera dagar om du väljer Comviq/Tele2. Kundföraktet är ett faktum. I flera år saknas även täckning mitt inne i Stockholm. Under åren har Comviq/Tele2 lovat utbyggnad även i Katarina/Mosebacke. Jag har ingen annan än mig själv att skylla på att jag hållit ut så länge. Nu blir det Hallon (Tre) för...
Comviq medger att de lagt på en tjänst som jag inte köpt och som de heller inte bekräftat, när jag nära 5000:- kronor senare upptäcker detta vägrar de hjälpa mig och dribblar mig sedan fram och tillbaka mellan Tele2 som heller inte kan hjälpa till för det är ju Comviqs fel (samma företag men de kan abslout inte ringa till varandra) och telekområdgivarna för att jag skall kunna ta reda på mina rättigheter. Inte direkt bra kundvård. Riktigt uselt var ordet.
Its hard to cancel mobile service. Very long waiting time to reach the customer service. Very poor.
det värsta företaget, efter att ha lämnat mig i 2 veckor uta internet hemma ger de mig ingen kompensation för jag bestämde mig för att inte fortsätta med kontraktet elle säga up med dem och betalar jag fortfarande ändå.Man väntar i telefonen i 1 timme varje gång och kundservicen är inte snälla när de pratar
⛔️COMVIQ COMVIQ COMVIQ ⛔️ 👎👎👎COMVIQ 👎👎👎 🚮 📵COMVIQ COMVIQ📵 🚮 DÅLIGASTE,SÄMSTA OCH VÄRSTA TELEOPERATÖRER Sämsta mobiloperatör. Har blåst mig på 35.5gb på grund av att de valde att ändra mitt avtal fån 20gb till 10gb dubbla alltså det blir 20gg, riktigt sjukt det är samma sak, jag har sparat 35 5gg dom är BORTTAGETpå grund av att benämningen har ändrats. Jag har haft problem hel tiden dessutom dåligt kvalitet på nätet. Mina 3 avtal har jag tecknat under en kampanj i Mars månad sedan dess jag har haft helvetet...
Ska det vara så komplicerat att avsluta mitt simkort för smartwatch när det inte ens har fungerat utomlands men jag får fortfarande betala det? Har varit i kontakt med Comviq 17e och 24 augusti och får till svar att deras system inte fungerar och att jag får återkomma. Otroligt dålig service.
Had an iPhone 13 where the screen just stopped working less than one year old. Took forever to get into contact with customer support (40-70 minutes of waiting time every time I tried to contact them). And the repair/replacement got rejected due to moist that had entered into the SIM card slot on a phone that did not have any cracks or have been into any water and has been in a protective case all the time. The price suggestion was to pay 6700 SEK for a reconditioned replacement unit. Could have understood it in case the...
Comviq är bedrägeri bolag, de luras och har svårt att göra med. Jesus vad vidriga de är. Comviq är rent sagt ett nötskal, jag förvarna alla andra. Jag gjorde en beställning den12-06-2024 och sedan ångrade jag beställningen efter några timmar, jag bad kundtjänsten skicka bekräftelse via mejl/sms. De lovade mig att skicka bekräftelse efter samtalen avslutad men de gjorde aldrig det. Den 20 juli kommer första faktura och jag blir förvånad och ringde kundtjänst igen och de svarade och sa vi löser det här åt dig, oroa dig...
Det går aldrig att komma fram till kundtjänst, när man väl kommer fram och dem påstår att dem har löst problemet så händer samma sak nästa månad.
En kundtjänst som inte existerar. Man har att välja på att antingen sitta och vänta i telefonen utan att någonsin komma fram eller att chatta med en Artificiell Idiot vid namn "Kompis" Comviq ger uttrycket "kundförakt" ett ansikte. Riktig skit!!!
Fullkomligt omöjligt att få kontakt! Suttit i telefonkö snart 2h, har chatten igång på både telefon och dator men kön är "full" hela dagen från öppning till stängning, och formulär för mejlkontakt går ej då man endast kan välja mellan avsluta/pausa eller stöldanmäla sin telefon. Så jävla dåligt!!
Samma sak som andra kunder har upplevt. Plötsligt, utan nån anledning alls, har fakturabeloppet fördubblats. Suttit i telefonkö i precis 1 timme och 23 minuter fram tills nu men kommer inte fram för att få en förklaring. Vad fan håller Comviq på med? Medan jag skrev detta kom jag fram till kundtjänsten. Han sägar att " Du har haft 20 GB tidigare men har gått upp till 40 GB och därför har du fått en faktura med högre belopp". Men det har jag inte gjort. I så fall måste Comviq kunna bevisa att jag har gjort det!! Jag är...
Varning: Blivande Comviq-kunder, var försiktiga! Jag vill varna alla som överväger att bli kunder hos Comviq att vara mycket försiktiga och inte enbart lita på vad kundservice säger eller vad som står i kontraktet. Här är min upplevelse som hände i juli 2024: Jag har varit kund hos Comviq i många år och märkte nyligen att mitt abonnemang hade blivit dyrare. På grund av detta beslutade jag att säga upp mitt abonnemang. När jag kontaktade kundservice erbjöd de mig en rabatt på 50 kr och dubbelt så mycket surf om jag förlängde...
Impossible to reach out to their customer service. I have been waiting on the phone for more than 60 min now - always getting the same message that there are more than 50 min waiting time. I want to cancel my subscription with you. It is unfair business practice to make it impossible to cancel a service - you don't answer the phone, don't answer emails and don't answer the chat. I am placing a complain with Konsumentverket - I recommend everyone that is angry to do the same, so at least they will get some legal pressur and change something
Blev lovad dubbla surf på mina mobilabonnemang då jag har bredband hos Comviq. Dock så har jag inte fått de dubbla än (det har gått 2 månader). De har påstått tills idag att det är tekniskt fel men efter X svåra samtal har de kunnat lösa nu på hälften av mina mobilabonnemang. För resterande fick jag fick jag höra att jag skulle nöja mig med de. Sedan la personalen på samtalet. Bra löst! Skaffa abonnemang här om ni gillar att stå i telefon kö:)
Jag har varit kund hos Comviq i alla år som mobiltelefonen funnits! Fram tills några månader sedan har det fungerat ok. Egentligen lite dyrt men helt ok. Nu sista tiden har det varit katastrof! Vad som började med ett erbjudande slutar med att mitt samt mina barns nummer är spärrade, borttappade och Comviq har 25 dagar väntetid från deras servicedesk.. Det blev ett byte till en annan operatör och ALDRIG med Comviq för mig!!
jag fick min iphone först 2 veckor senare än planerat efter flera svåra kontakter. och sedan ska jag betala för dessa 2 veckor också. otroligt dåligt och fräckt företag. bättre hitta något annat
Har varit systemfel väl ofta. Inte gått att ringa till vissa operatörer ibland. Trots e-faktura med autobetalning skickas ibland ut fakturor på papper med hot om extra avgifter. Detta beror enligt banken på att Comviq inte skickat nån e-faktura dvs ytterligare systemfel. Att jag inte sätter bara en stjärna beror på att jag sen flera år haft en ganska förmånligt pensionärs-abonemang med extra surf. Men hastigheten är inget vidare på mitt 4G.
Valde att hoppa på ett erbjudande där man fick abonnemang och en Samsung s24. Jag hade tidigare Hallon som operatör, men Comviq skulle fixa nummerbytet åt mig, det skulle inte vara några problem. Telefonen skulle jag få inom 2-3 arbetsdagar. Beställningen gjordes den 17:e maj. Nummerflytten skulle ske den 27:e maj. I deras app kan man spåra beställningen av telefonen, och jag börjar fundera över varför den inte skickas. När den 27:e maj kommer och det är dags för nummerbyte har jag fortfarande inte fått min nya telefon,...
Man får ju inte tag på nån som arbetar på comviq? har ringt ett X antal gånger och suttit i timvis men kommer aldrig fram... fick en faktura påminnelse för en faktura jag ej har fått för en tjänst jag inte ens har tecknat... helt sinnesjukt, kommer aldrig bli kund hos comviq.
Rekommenderar ej! Rekommenderar ej! Jätte dåligt företag som ge fel faktura och vill inte rätta den. De säger att du har redan betalat så det betyder du acceptera den. Aldrig träffas så här idiotiska. Jag ringde utomlands utan att någon svar räknar de också 1 minut+öppningsavgift. Jag fick betala 500kr extra bara jag ringde många samtal utan svar ändå man måste betala den. Det är också som de räknar fel. Mera än jag ringde. Hoppas att de går ner i vinst. Jag har aldrig träffas företag så. Kundtjänst är också otrevlig. De vill inte hjälpa🖕🏻🖕🏻🖕🏻
Helt värdelösa. För några år sedan trivdes jag bra med dem, men nu har allt gått utför. Jag försökte förnya en offert/rabatt på mitt abonnemang, men varje månad skickade de en faktura med fel belopp. Jag fick ringa varje månad för att få det korrigerat, och varje gång gav olika handläggare mig olika information om offerten och aktiveringsdatumet. När jag äntligen lyckades byta operatör ringde jag en sista gång för att bekräfta, och då svarade en tjej som redan från början lät irriterad och sedan lade på luren mitt i samtalet. Den värsta kundservice jag någonsin upplevt!
Stora problem med ab o nrbyte hos er. Ringt o chattat otaliga gånger o absolut inget åtgärdar ni Sååå förbannad o meningslöst ringa er kuse De skyller bara på det ena dummare än det andra Porterade in ett nummer till er för två veckor sedan. Nu går det varken att ringa till, aktivera simkort el tanka. Nu säger er kuse att det kan ta ytterligare 2 v. Jag vill nu bara ha mitt nummer på kontantkort så jag kan portera ut det. Vill att någon kunnig ansvarig med befogenheter kontaktar mig snarast. Jag har ringt o ringt o INGET...
Handläggaren snörvlar och nyser men mest snörvlar precis HELA tiden. Så otroligt äckligt. Att jag sen precis som övriga skriver aldrig kommer fram, ändlösa köer både i chat och telefon coh man blir bortkopplad i chaten för att man varit inaktiv?! Alltså, jag satt och väntade??! Suck helt klart så byter jag snart jag också!!
Försökt komma fram på telefon och chat i flera dagar. Helt omöjligt!
Sitter sedan en timme tillbaka i kö och väntar på att komma fram till supporten. Mitt fiber som skulle kopplas in för 4 dagar sedan funkar fortfarande inte. Hade en dialog igår men supporten som tillslut svarade, och de trodde inte jag kunde ha comviq fiber på min adress. Skumt tyckte jag för det finns faktura på det och en orderbekräftelse så betalningen verkar funka smärtfritt! Dessutom är det fel hastighet mot vad orderbekräftelsen säger! Ni har en kundtjänst där ni svarar på 2 minuter OM man vill bli kund men det...
Måste ha Sveriges sämsta kundsupport. Det går inte att mail, när man ringer upp så är det 1 tim kötid, och funktionen ”vi ringer upp” funkar inte. Jag får ett sms att surfet är slut, men både i appen och på webben så står det att jag har 10g utav 10g kvar. Appen är dessutom buggig. Jag har 1 år kvar av abonnemanget och efter det aldrig igen
Lurar kund på fakturering och tvingar en betala för en hel månad fastän abonnemanget avslutats. Mia Nilsson i kundtjänsten om det ens är hennes riktiga namn ljuger.
Tänk en extra gång innan du tecknar avtal med Comviq! Jag är och har varit kund i några år. Nöjd för det mesta och i förra veckan valde jag att stanna kvar och teckna ett nytt abonnemang med en Samsung S22. Igår 14/2-23 fick jag min telefon som visade sig vara trasig 😑 Tar direkt kontakt med Comviq varpå jag får höra att jag är skyldig att skicka in den till en serviceverkstad för reklamation och att detta kan ta över 2v. Ny telefon som jag just fått och aldrig använt blir jag av med sekunden efter att jag köpt den. Mina...
Comviq minskade min bredbandshastighet utan att informera mig . Jag fick fakturor med extra kostnader varje månad. Då bytte jag operatör. Trots detta fortsatte fakturorna att komma. Även om jag betalade för hela månaden för endast de två dagar jag använde tjänsten (de behandlade nummerflytten till den nya operatören något sent), tillkom en påminnelseavgift denna månad. Jag upplever också att Comviqs abonnemangsavgifter är högre jämfört med andra operatörer, och servicenivån är lägre.
Sämsta operatören någonsin! När man säger upp abonnemanget skickar dom massa extra fakturor och hittepå avgifter trots att man sagt upp abonnemanget i tid. Supporten är det största skämtet som ljuger och lägger på luren. Dessutom är deras plattform riktigt vilseledande när man sagt upp sitt abonnemang eftersom det då står att alla dina fakturor är betalda men sen skickar dom dyra påminnelseavgifter till dig. Riktigt fult och oschysst bolag.
SKINNAS AV COMVIQ Min sambo hade ett mobilabonnemang hos Comviq som han betalade för, men det var mitt telefonnummer och mitt BankID som användes på abonnemanget. Han använde mobilen som han köpte med abonnemanget. En månad innan abonnemanget löpte ut (i september!), meddelade vi Comviq att vi inte ville förlänga abonnemanget. De svarade att det var okej, FÖRSTÅS! När abonnemanget väl löpt ut flyttade vi numret till mitt namn så att jag kunde flytta det till ett annat telekombolag. Jag hade redan SIM-kortet till det nya...
Comviq-det här kan inte vara lagligt. Killen i kundtjänst lurade mig och blåljög för mig. Vi kom överens om surf på 10Gb med ny telefon, bara det att han har gett mig 100Gb surf och jag har kontaktat dom igen och skrivit 2 emails men dom vägrar ändra. Aldrig mer Comviq och när tillfälle ges så kommer jag att varna så många som möjligt om detta oseriösa företag.
Jag har fått en återbetalning för obehöriga köp av google på flera 1000kr.. som betalats tillbaka på samma sätt som köpen gjordes (faktura på mobilräkning). Dvs till Comviq.. Comviq har haft mina pengar sedan 29/11 och inte yppat ett ord eller hört av sig att en återbetalning skett. Ren tur att jag såg det! När jag kontaktat dem nu vid 3 olika tillfällen har de lovat att betala tillbaka pengarna till mitt bankkonto som jag uppgett i alla samtal. Har ännu inga pengar på mitt konto. Kundtjänsten är helt värdelös och man får...
Min hustru och jag stötte på en situation av påträngande marknadsföring från kundtjänstpersonal. Vid ett försök att säga upp ett abonnemang blev min hustru föremål för onödiga och irriterande försäljningssamtal med kundtjänstmedarbetare. Samtalen upplevdes som respektlösa, då min hustru tydligt specificerade sina behov avseende prisplan och datamängd, men säljaren fortsatte att påtvinga olika abonnemang. Jag var tvungen att ta över i samtalet och avbryta det. Därefter tog vi kontakt med en annan säljare som, trots att han uppvisade liknande beteendemönster, var mer mottaglig för våra önskemål.
Otroligt dåligt Comviq, satt i telefonkö 40 min innan er telefonservice stängde och fick inte hjälp utan telefonlinjen stängde. Det är sånt här som får en att byta operatör för mobiltjänster och bredband. Förstår inte hur man som företag kan nonchalera kunder så och slösa folks tid. Trist.
Jag har ett abonnemang med 20GB inom EU. Kom ner till Spanien på juldagen och där står jag på flygplatsen med 0GB surf utan att ha varit utomlands denna månaden. Mejlar Comviq så fort jag kommer åt ett Wi-Fi. Får ett svar 4 dagar senare att dem inte kan hjälpa mig via mejl utan jag måste ringa dem. Ringer dem och 1,5 timme senare ringer dem upp mig. Kvinnan i luren hade noll förståelse och ansåg att det är jag som har skapat denna situationen själv. Det är fyra dagar kvar av denna månaden och hon hade ingen som helst möjlighet...
Sämsta telefon abonnemang Avsluta abonnemanget men dom skicka fortfarande faktura
Undvik Comviq. Efter en lång process, där de lovade att kortet skulle hoppa igång för 14 dagar sedan, gav vi upp och annullerade. Under resans gång fick min mamma även ett nytt sim-kort utifall det skulle vara fel på kortet. Dessvärre visade det sig att det inte var hennes nummer, utan en helt annan persons. Så alltså, en annans persons nummer, kommer adresserat till helt fel person. Säger en hel del om hur oseriösa de är. Akta er!
Undvik! Blivit utsatt för kortbedrägeri två gånger via Comviq. Dessutom fick jag ingen slutfaktura när jag avslutade mitt konto utan det skickade de direkt till inkasso!
Comviq ger okej priser, men ljuger för sina kunder. De skulle ta bort delbetalning avgiften men total nekar efter att ångerrättstiden är över trots att vi kom överens om det. Sämsta företaget med urusel personal.
När jag säger upp mitt abonnemang försvinner all information och log in uppgifter. Så även min faktura, som de istället skickar till inkasso. Borta är autogiro betalningarna genom banken, Comviq som är bra på att skicka sms och mail om annat, säger att de skickat en pappersfaktura (som jag aldrig sett) så byter blev dyrt. Aldrig aldrig mer Comviq vad erbjudandet än gäller. Efter att ha betalt inkasso, så drämmer ändå comviq in med en extra försenings avgift, men den här gången så kommer den faktiskt på mail, och mitt...
väldigt väldigt otrevliga personal...och saknar respekt bara lägger på i ansikte på kunden ..en stjärna är mycket när comviq har sådana personal....
Riktigt usel service och otrevlig personal.
Lurar sina kunder genom att skicka ytterligare fakturor trots att det inte finns uppsägning eller bindningstid. Lömsk företag! Jag har bett ett tiotal personer i min närhet att byta operatör. Obs! Ring alltid comviqs kundservice när ni säger upp er och be om bekräftelse när sista dag för debitering blir. Portera numret utifrån det datumet. Jag kommer aldrig teckna något hos Comviq igen.
Skickar ut sms om att de kommer dra pengar från kortet och skickar samtidigt ut faktura via posten. När man sen missar postfakturan så skickar de ut ett mejl om att man ska betala påminnelseavgift. Vidrigt beteende.
Köpte en Samsung s22 som inte gick att ladda och identifierade inte SIM kortet. Skickade min telefon på service bara för att få svar att telefonen är "totalskadad" och att om jag vill få tillbaka den trasiga telefonen ska jag betala annars skrotas den. Köpte alltså en ny telefon som inte täcks av nygaranti och ska nu sitta o betala 2 år för en trasig telefon.. sämsta leverantör ever usch. Ringer deras kundservice och får samma svar varje gång: "jag håller med dig, det är jättekonstigt men det är som det är". Är comviq ett...