Lurar sina kunder genom att skicka ytterligare fakturor trots att det inte finns uppsägning-och bindningstid. Lömsk företag! Jag har bett ett tiotal personer i min närhet att byta operatör. Obs! Ring alltid comviqs kundservice när ni säger upp er och be om bekräftelse när sista dag för debitering blir. Portera numret utifrån det datumet. Jag kommer aldrig teckna något överhuvudtaget hos Comviq igen.

Comviq
55 omdömen om Comviq
Skickar ut sms om att de kommer dra pengar från kortet och skickar samtidigt ut faktura via posten. När man sen missar postfakturan så skickar de ut ett mejl om att man ska betala påminnelseavgift. Vidrigt beteende.
Köpte en Samsung s22 som inte gick att ladda och identifierade inte SIM kortet. Skickade min telefon på service bara för att få svar att telefonen är "totalskadad" och att om jag vill få tillbaka den trasiga telefonen ska jag betala annars skrotas den. Köpte alltså en ny telefon som inte täcks av nygaranti och ska nu sitta o betala 2 år för en trasig telefon.. sämsta leverantör ever usch. Ringer deras kundservice och får samma svar varje gång: "jag håller med dig, det är jättekonstigt men det är som det är". Är comviq ett...
Lurar kunder! Välj vilket annat företag som helst! De borde få näringsförbud!
Lurendrejeri rent ut sagt!! Har Comviq/Tele2 månadsabonnemang. Får räkning på något som vi inte ens använt. De påstår att vi använt kanske ngn minut datanät i USA (mob i roaming läge OFF!!). De skickar en länk till din mob för köp av utlandsdata för att sedan kunna skicka en 550 kr räkning till dig för det (en länk som inte funkar!! o som sagt Roaming OFF). Ända sedan Tele2 tog över Comviq så har det gått nedför (haft Comviq i 20 år utan nga problem!). Började med att vi fick en 30 kr höjning i månadskostnad helt plötsligt....
Sämre service får man leta efter! Jag har blivit debiterad 3 gånger vid en tankning av kontantkort. De kan se detta men betalar inte tillbaka för de två felaktiga dragningarna. Ärendet har pågått i 5 veckor, otaliga antal timmar i telefonkö och ännu ingen lösning. Hur är detta möjligt!?
Otroligt dåligt bemötande vid kundtjänst. Sitter och jobbar och får ett sms att all surf tagit slut, kollar appen och ser att det stämmer. Ringer comviq som bekräftar att det dragits 16 gb surf på 1,5 timme samtidigt som jag sitter och jobbar och inte ens håller på med telefonen. De kan inte redovisa vad det är utan hänvisar till Apple för att se vad surfen använts till. Ringer Apple och de kan inte se att något skulle orsakat denna dragning. Jag har inte uppdaterat appar eller haft appar igång som dragit data, inte haft...
Jag ringde 2 gånger 07/6 för att be om bevis att jag ringde utlandssamtal, kundtjänsten påstod 2 gånger den 27/4, 2023 och en gång 15/5, 2023. Jag informerade kundtjänsten att jag aldrig ringde utlandssamtal och i min telefon register kan det bevisa att det inte finns utlandssamtal registrerat. Kundtjänsten vägrade skicka mig bevis och be mig själv hitta det i Comviqs "Mitt konto" som jag inte kan logga in. Kundtjänsten sa att de inte kan hjälpa till och hängde bara på. Trovärdig företag kan inte hitta på utlandssamtal som inte ringdes!!!
Har precis skaffat bredband från Comviq 100/100 och det får jag med råge. Kollade nu på bredbandskollen och landade på 113/117, (kör trådlöst från routern). Är supernöjd och kan inte klaga på något. Betydligt billigare också än tidigare - Tack
Har bytt abonnemang till Telenor den 28 mars, fick ändå en faktura som jag ska betala, ringde hönorna på Comviqs kundtjänst och bad om att annullera fakturan, nej tyckte de " du ska betala in den och sen skickar vi tillbaka pengarna till dig, så funkar systemet, varför kan du inte förstå det?" ville prata med en chef men det fick jag inte för att de ville att jag ska mejla ett ärende först. Det var som att prata med en maskin , om jag är inte är skyldig comviq några pengar så varför är jag skyldig att betala och sen vänta...
Dubbeldebiterar faktura och vägrar inse detta trots bevis i form av kontoutdrag, dubbla ocrnr på samma "order", självklart vägrar de återbetalning! Offrat 20tim nu på dessa idioter! Förtjänar inte en etta, -5 bör vara korrekta betyget!
Jag kan lita på Comviq [ inga negativa omdömen bara bra
Undvik detta företag. Väntat på att få min telefon levererat sedan 17 januari. Varje gång man kontaktar supporten är det samma visa varje gång: avvakta, avvakta, avvakta. Blir hänvisad till ansvarig@comviq.com (tydligen mailen till chefen) som hänvisar till reklamation. De ger mig exakt samma svar som deras support, utan mandat för ytterligare åtgärder. Jag förstår därför inte vilket existensberättigande dessa funktioner har. Fakturera kan dem däremot göra utan att någon telefon har kommit fram till kund. Efter 3 veckor...
Har nu försökt ringa Comviq under flera dagars tid. Varje gång är det ca 50 min kötid. Helt oacceptabelt med så långa väntetider och varför finns inte funktionen att de ringer upp mig när det är min tur? Det borde även ett telekombolag kunna erbjuda när så många andra företag har den funktionen. Uselt!
Kan tyvär bara hålle med vad andra skriver. Dom håller inte vad dom lovar alls, kundtjänst ljuger och har sig så man får kontakta dom flera gånger. Beställde 2 abonnemang samtidigt, båda med rabatterat pris i 6 måneder. Dom skickade ut fel summa på fakturan hela tiden. välj ett annat bolag! välj ett annat bolag! välj ett annat bolag! välj ett annat bolag!
Hade Telenor i säkert 15 år och det strulade inte en enda gång bytte till Comviq för ja fick ett bra studenterbjudande. Dummaste beslutet ja har tagit nånsin utan tvekan. Mitt 4-5G funkar inte ens hälften av tiden hur är de möjligt va e de ja betalar för???
Aldrig varit med om maken till dålig service, usel bemötande och lurendrejeri. Teckna inga abonnemang och ni som har det kolla noga varenda faktura de skickar!
Sämsta service , Dem har ingen kunskap
...............................................................
Gav mig ett erbjudande när jag ringde in, så jag sa upp mitt redan reducerade pris abonnemang hos annan operatör. Sedan när jag ringer och frågar varför jag ej får erbjudandet de erbjöd mig så ser de inga anteckningar av erbjudandet. Så om du bestämmer dig för att skaffa comviq skriv alltid ned vem du talar med och spela in samtalen! Annars kan du räkna med att de skiter i att ge dig det
Beställde en ny telefon Samsung S22+ med abonnemang hos Comviq 24 månaders. Leveransen gick snabbt och enkelt och nummerportering gick igenom veckan efter. Så långt kändes allt bra, fram tills att telefonen börjar strula knappt 3 veckor efter att jag fick den. Deras lösning var att den skulle skickas på service. Kändes sådär med tanke på att man nästan knappt hunnit använda telefonen. När jag sedan skulle ringa kundtjänst för att få mer svar på hur serviceärendet skulle gå till får jag sitta och vänta i 50 min i telefonkö,...
Jag är kund hos Comviq sedan min första telefon, 20+ år tillbaka. Idag kommer jag byta. Köpte en Samsung s22 ultra, som höll inte ens i 24 timmar. Jag kontaktar comviq som förklarar att dom ska skicka en låda till min adress, där jag sen lägger telefonen och skickar tillbaka och dom i sin tur skickar till Samsung. Lådan kommer på 3 till 5 arbetsdagar. Jag berättar att jag har kvar paketet som telefonen kom i, och ber att dom mailar mig fraktsedeln som jag kan sätta på samma låda så skickar jag upp telefonen redan samma...
Hade jag kunna sätta lägre betyg hade dom fått det. Ren jävla katastrof, varje dag efter 17.00 och hela helgerna är det så låg hastighet i nätet så det i princip är omöjligt att ens titta på youtube via deras mobila bredband. Klagar man så får man reda på att det beror på överbelastning och dom kan inte göra något åt det, men att sälja abonnemang det går tydligen alldeles utmärkt, fyfan säger jag vilket skitföretag.
Välj aldrig comviq! Jag lovar att ni kommer få ångra er, dom håller inte vad dom lovar alls, ljuger och har sig så man får kontakta kundtjänst flera gånger. Dom skickade ut fel summa på faktiran hela tiden , fick kontakta dom hela tiden för att rätta alla fel jämnt. Dom lurar bara folk.. tyvärr… välj ett annat abonnemang Kan jag starkt rekommendera
Jag har blivit lurad när jag beställde mobilt bredbandet, jag sa att jag vill ha det från första augusti men kundtjänsten sa du får det imorgon 16 juni men avtalet börjar när du använder alltså från 1 augusti, vilket jag gjorde, och då upptäckte jag att det är värdelös och jag fick betala från 16 juni. Och varje gång när jag kontaktar kundtjänsten säger de att vi har tittat på täckningsområdet och det är inget fel osv. Nu kan jag varken ångra mitt köp eller säga upp bredbandet, bunden 24 monader för jättedåligt bredband....
Sanslöst företag! Ringde företaget för att få hjälp med en produkt, stod i kö över 30 minuter och sedan när man kommer fram så visar sig att man har kommit till fel avdelning! Istället för att hänvisa mig till rätt avledning så lägger dem på utan att tala om något! Sjukt omogen. Riktigt dåligt service!!!
Krävde betalning på saker de inte ens skickat ut. Påstod att jag inte hörde av mig i tid när jag väl fick information från Inkasso.
Comviq är det sämsta jag varit med. Alltså kundservice är jätte otrevliga och jag haft samtal nu och de hade ändrat faktura på abonnemangen och de höjde priset utan att säga till och jag har ett mejl på att som jag fått rabatten förra året och i mejlet står inga angivna tid så det gäller hela tiden och-element jag förklarar till henne då var jätte otrevligt och hon la på.
Totalt oengagerad, säkert lågbetald telesupport. Comviq lyssnade inte på mitt förslag, som 10-årig trogen kund erbjöd de inte ens studentrabatt (50% 3 mån för nya kunder). Föreslog ”Ida” att hon kunde ge ett mångårigt rabattförslag eftersom studietiden oftast är längre än 3 mån, men det gick inte sa hon. Jag sa ”Men lockar ni inte med rabatter förlorar ni redan befintliga kunder för de kommer byta då” och då blev svarat ” Jaha??” . Så då bytte jag bara, till vilken annan som helst, aldrig att jag kan rekommendera Comviq alltså!
Katastrofal kundtjänst.. Jag väntade i telefon kö i en timme, när jag väl kommer fram och ska kopplas till en annan avdelning så har personalen skrivit in fel nummer och mitt samtal kopplas bort. Personen jag prata med sa att hon hette Hanna. Det finns så mycket bättre saker man kan göra med sin tid än att stå i er kö för att samtalet sedan bara ska avslutas..
Terrible service. I have ordered some accesories to my phone which should have been delivered in 2 days but it took 2 months until I got them. I have contacted them many times but they couldn’t help. I do not recommed their service at all.
Må du aldrig behöva någon hjälp med deras tjänster för då kommer du att mötas av deras otillgängliga, inkompetenta och otrevliga service. Borde byta namn från Comviq till ”De onåbara”, och definitivt satsa på en bättre kundtjänst i ställe för irrelevanta reklamkampanjer. Hade jag kunnat ge minus stjärnor hade jag gjort det.
Comviq är troligen i särklass det SÄMSTA telekomföretaget som finns, dom har dessutom en obefintlig och totalt okunnig kundtjänst OM man överhuvudtaget får något kontakt med dom, vilket i och för sig inte hjälper i alla fall...😒😒👎👎 Vägrar portera TROTS ATT BINDNINGSTID INTE FINNS!!!
Sämsta kundservice med sämsta "ansvarig" som är så otrevlig utan anledning alls! UNDVIK ATT BLI KUNDER HOS COMVIQ!! Jag har nog aldrig varit med om så kass kundservice som kan ingenting om deras tjänster. Man blir lovad saker av de anställda samt man har bevis på det, tillslut får man ingenting för att "vi har sagt fel och vi ber om ursäkt". En kund ska inte betala för ert fel. När man blir uppringd av chefen (Efter 7 samtal som tog totalt 10 timmar) så är han så otrevlig och ej samarbetsvillig, han berättar istället...
Oseriöst företag med systemet som ser inga återbetalningar på abonnemanget och utreder inte det.
Den här företaget Komviq Köp aldrig något av dom är riktigt tjuvar,deras försäljare lurade mig att acceptera 2år kontrakt men stämmer inte vad han lovade, Telefon ringer automatiska okände telefon nr. samtalet kosta mycket pengar och vara svårt att ta sig ur. Och det är inte jag som ringde detta nr , den ringer själv, Nu spärrades mitt telefon nr och hotas att skickas till mig Kronofogden om det inte betalas den olagliga penger som utöver mitt avtalet, det är mer konstnad i varje månad. Katastrofalt, otrevligaste jag...
Aldrig mer Comviq! Ständig brist på kommunikation mellan olika aktörer inom Comviq, vilket leder till att man blir fakturerad fast man avslutat sina abonnemang... Sen ringer man kundservice och dom rättar till det, och säger att Comviq faktiskt istället är skyldig mig pengar för att tagit emot för mycket på den sista fakturan... Sen får man email som säger att krediten användes för att betala av den faktura jag inte borde ha fått... Det är långt ifrån första gången jag haft liknande problem med dom. Dessutom har jag idag...
Comviq Har blivit ett skämt. Dålig service, ingen har koll. hade skickat min telefon för reparation för en och en halv månad sen. Först trodde jag att de hade tappat bort min telefon eftersom jag hade så svårt att få tag i dem, sen fick jag telefonen hem skickat utan reparation med ett brev som står att de hade försökt nå mig utan resultat. Att de vågar ljuga för sina kunder!!. Har sagt upp mitt abonnemang och jag kommer aldrig att rekommendera Comviq till någon människa.
Comviq fick nya chefer för ca 3år sen OCH det märks. Visst dom delade ut kompensation för lättvindigt då men nu är dom inte ens rädda om supergamla stamkunder som ALDRIG bytt företag! Ser hur många som skrivit dåliga omdömen nedanför, och inte har Comviq svarat på det ens. Allt beror också på VEM som tar ditt samtal i kundtjänsten men sen måste fråga cheferna och då kan det skita sig.... -Chatten säger nej vi kan inte se något påladdningsproblem. Jag svarar att jag har skärmdumpar och att jag kan visa dom per mail, då det...
Skickar fakturor på avslutade abbonemang. Har 1h kö till kundtjänst och ingen callback..... Dessutom omöjligt att diskutera med dem. Fakturorna skickades direkt till inkasso.....
Köpte en telefon som gick sönder efter 3 veckor av helt normalt bruk. Skulle vara en arbetstelefon som de marknadsför som stryktålig. En knapp lossnade. Skickade in den då den uppenbarligen var defekt från början. Så fort jag skickat in den krävde de mig på halva telefonen värde för att laga den, 350 kr för att de skulle skicka den tillbaka utan att de gjort någonting. Men skrota den, de kunde de tänka sig göra gratis. FY TUSAN VILKET JÄKLA SKÄMT FÖRETAG. HÅLL ER BORTA!
Ringde ”kundtjänst” och frågade efter fastpris till Rumänien, blev rekommenderad fastpris abonnemang där detta skulle ingå. När jag ska börja använda telefonen kollar jag en extra gång och ser då att det inte alls är inkluderat. Återsänder mobil men får fortsatt faktura som hamnar hos inkasso, ringer dem och pratar först med kundservice som säger att jag ska betala, ber att prata med en chef varpå ”produktchefen” Christian Karlsson ringer, insinuerar att jag skulle ha beställt abonnemanget för att surfa lite och sedan återlämna...
Riktigt riktigt uselt!!!! Vill varna hela Sverige för detta sk*tföretag. Ringde deras så kallade kundtjänst för att ÄNDRA till ett billigare abonnemang. De startar då den nya prisplanen men den j*vla sopan glömmer stänga av det gamla abonnemanget!!!! Det har snart gått ett halvår och jag står fortfarande med dubbla abonnemang trots att jag upprepade gånger sagt upp båda. Jag blir inte av med dem. De vägrar ta ansvar för sitt misstag, ljuger och påstår felaktiga saker som att jag aldrig kontaktat dem och sagt upp något.Trots...
Comviq vägrar ta ansvar för sina produkter iPhone 7 har slutat fungera efter ca ett och ett halvt år försiktigt användande. Köpte min iPhone 7 i slutet av 2016 av Comviq. Har ägt den sedan dess och alltid varit väldigt försiktig med den. För några månader sedan slutade den fungera. Går ej att ringa, den känner ej av hörlurar. Hårdvarufel. Jag skickade därför in den till Comviq för att få den reparerad/få en ny, då det inte är okej överhuvudtaget att en så pass ny iPhone ska sluta fungera utan att någonting har hänt....
Jätte dålig. Ljuger om flytten av min abonnemang. Informationen till kunder funkar inte. Inkompetenta personal.
Slutar aldrig ringa. Blockerat men de fattar aldrig piken. Polisanmäl ni också.
RIKTIGT USEL OPERATÖR! Nätet ligger nere 100% i 2,5 dagar. Ingen data, ingen täckning. Lämnar 0kr i ersättning för detta! Ersättning tack!
Antagligen ett av Sveriges sämsta företag. Täckningen är bra, Min sida är bra men kundservicen är värre än usel. Det finns bara ett vettigt sätt att kommunicera med Kundtjänst och det är chatt. När man får SMS eller mail så är det alltid No-reply. På Kundcenter har de väldigt svårt att förstå enkla saker som att man vill ha en samtalsspecifikation och dylikt. Det är inte språket de inte förstår, för de är svenskar, utan bara en oförmåga att förstå enkla instruktioner. Vi har en längre tid känt att vi blir blåsta på surfen....
Prisvärt. Deras kundtjänst fungerar bra.. Snabba svarstider och trevlig personal. Tydliga fakturor. Känner inte igen den negativa kritik i tidigare inlägg.
Jag har inte heller minsta lilla positiva erfarenhet av dem. Jag var to.m. med om att när jag en gång hade ett ärende till dem, operatören efteråt pratade illa om mig med sina kolleger. Vi hade precis avslutat ett samtal, och jag lagt på luren för att direkt igen ringa ett annat samtal. Emellertid hade linjen inte brutits, vilket gjorde att jag då hörde den kvinnliga operatören tala illa om mig. Hon sade saker som gjorde att det inte rådde minsta lilla tvivel om att det var mig hon åsyftade. Jävla skitpersonal!...