Comviq

Borgarfjordsgatan 16, Kista, 164 40 Stockholm — Visa karta

Läs vad 11 kunder tycker om Comviq

• Gustav H
    Gustav H skrev om Comviq
    Slutar aldrig ringa. Blockerat men de fattar aldrig piken.

Polisanmäl ni också. Läs mer
  • John E
    John E skrev om Comviq
    RIKTIGT USEL OPERATÖR! Nätet ligger nere 100% i 2,5 dagar. Ingen data, ingen täckning. Lämnar 0kr i ersättning för detta! Ersättning tack! Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Comviq
    Antagligen ett av Sveriges sämsta företag. Täckningen är bra, Min sida är bra men kundservicen är värre än usel. Det finns bara ett vettigt sätt att kommunicera med Kundtjänst och det är chatt. När man får SMS eller mail så är det alltid No-reply. På Kundcenter har de väldigt svårt att förstå enkla saker som att man vill ha en samtalsspecifikation och dylikt. Det är inte språket de inte förstår, för de är svenskar, utan bara en oförmåga att förstå enkla instruktioner. Vi har en längre tid känt att vi blir blåsta på surfen. Köpte till 15 gb och en vecka senare var den slut. Kontaktade kundtjänsten som hävdade att dottern förbrukat 38 gb surf på en vecka. Det är inte rimligt att tro, när hon dessutom varit hemma stora delar av tiden. Begärde en specifikation på surfen under den aktuella veckan och fick en Pdf på 220 sidor med 10-15 poster per sida. Lite oöverskådligt minst sagt. Inte lätt att lägga ihop 2000 poster på ett "digitalt papper" Naturligtvis ett medvetet drag av Comviq för att försvåra för kunden att hävda sin rätt. Problemet för Comviq är att även Pdf:er på 220 sidor går att bryta upp och när Excel summerar surfen så hamnar den på 2,8 gb, dvs en normal veckoförbrukning om man inte tittar på film osv. Comviq vägrar gå oss tillmötes.......
    UNDVIK FASTÄN DET ÄR BILLIGT, MAN FÅR SOM VANLIGT VAD MAN BETALAR FÖR. Läs mer
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Comviq
    Prisvärt. Deras kundtjänst fungerar bra.. Snabba svarstider och trevlig personal. Tydliga fakturor. Känner inte igen den negativa kritik i tidigare inlägg. Läs mer
  • Tobbe O
    Tobbe O skrev om Comviq
    Jag har inte heller minsta lilla positiva erfarenhet av dem. Jag var to.m. med om att när jag en gång hade ett ärende till dem, operatören efteråt pratade illa om mig med sina kolleger.

Vi hade precis avslutat ett samtal, och jag lagt på luren för att direkt igen ringa ett annat samtal. Emellertid hade linjen inte brutits, vilket gjorde att jag då hörde den kvinnliga operatören tala illa om mig. Hon sade saker som gjorde att det inte rådde minsta lilla tvivel om att det var mig hon åsyftade.

Jävla skitpersonal!

Så nej, hade jag kunnat ge lägre betyg än 1 hade jag utan tvekan gjort det. Undvik!!!!! Läs mer
  • Jesse S
    Jesse S skrev om Comviq
    Vi är inne i slutet på december.
    Fakturan för november som blev betald 11-27 står fortfarande som obetald, decembers faktura kan man inte ens se.
    Ingen telefonsupport för de som har abonnemang.
    Endast kontakt via chatt eller mail.
    Chatten är för det mesta ur funktion.
    Ingen pålitlig leverantör att lita på.
    Säger som dom flesta, hellre betala lite mer och veta att tjänsterna fungerar än att betala för något som möjligtvis fungerar ibland.
    Ni har haft strul länge och jag som trogen kund börjar tröttna. Läs mer
  • Bella B
    Bella B skrev om Comviq
    Riktigt uselt är ett "bra betyg" för Comviq. Kundtjänst personalen är fruktansvärt oförskämda, lyssnar inte till kunden och lägger på luren i örat då man ej fått prata klart. Flera veckors väntetid på SIM kort och fel när det efter tre veckors väntetid äntligen kommer. Chefsnamn lämnas inte ut och oförskämda svar om man ber att få ta sitt ärende till en chef.
    Usel service, uselt kundbemötande. Som lärare inom Handelsämnen som Telefon & Internetservice, Servicekunskap, Affärskommunikation, mm. berättar jag skräckexempel på hur detta företag agerar. Jag avråder alla mina studerande att välja en annan mobiloperatör. De kränker även människor med utländsk bakgrund, vilket går att läsa på nätet. Läs mer
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Comviq
    Efter att någon beställt 2 abonnemang i mitt namn fick jag ett brev där det stod "Vi ser att 2 abonnemang blivit tecknade i ditt namn. För att veta om det är du eller någon annan som tecknat abonnemanget i ditt namn ber vi dig ringa kundservice på telefonnr ..."
    Efter att jag ringt och pratat med värdens okunnigaste kundservice fick jag info om att jag skulle bli uppringd av utredningsgruppen.
    Nu har jag fått en nytt brev, denna gång hotfullt där jag ska inkomma med massa dokument för att bestrida abonnemangen...
    Vad är det för jävla företag som, när dom uppenbarligen misstänker att någon stulit min identidet, ändå lämnar ut 2 telefoner och därefter beter sig hotfult mot mig? Sämsta bemötandet jag fått... Läs mer
  • Alette B
    Alette B skrev om Comviq
    Hade jag kunnat sätta mindre än 1 hade det blivit det. Svaren från kundtjänst är oförskämda och bemötandet likgiltigt. Undvik!!!! Läs mer
  • Sara M
    Sara M skrev om Comviq
    Håller med föregående person.
    Att man ska skicka mail och vänta på svar som att man har ingenting att göra. Har en abonnemang som jag tyvärr fått eftersom snickare i huset trodde att han skulle utnyttja mitt personnummer och har haft i ett halvt år att förklara att mailadress som de skickade faktura var inte min mailadress och att jag inte får faktura. Nu har jag telefon och abonnemang men orkar inte engagera mig att uppkopplingen ska fungera då vet man att det tar evighet innan mina problem kommer till rätta. Personer som jobbar är som den föregående person har nämnt helt ointresserade att lösa problemet och det tar inte bara veckor utan månader att komma till rätta. Jag har en kusin som är arbetslös och han tycker att det är okey då kan han tjata med de och han fördriver sin tid. I kontakt med överordnade påstår de att de har billigare priser och på så sätt har de organiserat kundtjänst. Och att man har telefon som man knappast kan använda på grund av dåligt uppkoppling är inte värt något inte om det är ens gratis.
    Ärligt talat självmord är bättre än att ha med Comviq att göra! Läs mer
  • B S
    B S skrev om Comviq
    Jag är förvånad, eller snarare chockad, över hur en kundtjänst på ett stort företag som Comviq fungerar år 2013/2014! De är oerhört nonchalanta i sitt bemötande! Är det robotar eller människor som svar på frågorna? Verkar som om de inte tänker långsiktigt och inte vill behålla sina kunder. Jag har haft med deras kundtjänst att göra ca 5 ggr och sättet de svarar på är oerhört märkligt. De kopierar och klistrar in standardsvar, så avslutar de ärendet utan att de svarar på alla frågor. Så får jag göra om allt.

Jag beställde exempelvis en telefon som jag skulle hämta ut nu i slutet av december. Fick ett bekräftelsemail om att jag kunde hämta ut den på Pressbyrån. När jag väl kommer dit visar det sig att telefonen ej är där. Jag mailar Comviq om detta, att jag lagt ner tid och pengar för att ta mig dit och har frågor på hur de kan underlätta kommunikationen mellan oss, så får jag ännu ett nonchalant och otrevligt svar. De svar inte på mina frågor och jag får inte ens en ursäkt (!). De skriver att jag får teckna ett nytt abonnemang, och hämta ut en telefon igen. Så avslutar de ärendet igen!

När jag återigen mailar dem en sista gång, om mitt SIM-kort som jag också hade beställt i samma veva, och påpekar att jag inte är nöjd över deras bemötande; att jag funderar på att recensera detta på nätet så får jag endast svaret att de redan har avslutat ärendet. Därefter avslutar de ärendet igen! Jag är förbryllad över att Comviq inte ens försöker hjälpa en uppenbart missnöjd kund, som dessutom påpekar att denna ska recensera detta. De borde verkligen lära sin personal om hur man bemöter sina kunder! Är det ingen på Comviq som kontrollerar medarbetarnas samtal och kvalitén på dessa?! Uselt av Comviq! Läs mer

Bästa övriga företagen i Stockholm:

Caroline L Caroline L tycker: