Comviq

Övriga företag nära Comviq:

Torplyckegränd 134, Vällingby
Kontakta oss för mer info! Läs mer ›
Björn F:
Fräste ett gäng stubbar åt mig. Snabbt och smidigt. Toppservice!

Läs vad 7 kunder tycker om Comviq

• Tobbe O
    Tobbe O skrev om Comviq
    Jag har inte heller minsta lilla positiva erfarenhet av dem. Jag var to.m. med om att när jag en gång hade ett ärende till dem, operatören efteråt pratade illa om mig med sina kolleger.

Vi hade precis avslutat ett samtal, och jag lagt på luren för att direkt igen ringa ett annat samtal. Emellertid hade linjen inte brutits, vilket gjorde att jag då hörde den kvinnliga operatören tala illa om mig. Hon sade saker som gjorde att det inte rådde minsta lilla tvivel om att det var mig hon åsyftade.

Jävla skitpersonal!

Så nej, hade jag kunnat ge lägre betyg än 1 hade jag utan tvekan gjort det. Undvik!!!!!
  • Jesse S
    Jesse S skrev om Comviq
    Vi är inne i slutet på december.
    Fakturan för november som blev betald 11-27 står fortfarande som obetald, decembers faktura kan man inte ens se.
    Ingen telefonsupport för de som har abonnemang.
    Endast kontakt via chatt eller mail.
    Chatten är för det mesta ur funktion.
    Ingen pålitlig leverantör att lita på.
    Säger som dom flesta, hellre betala lite mer och veta att tjänsterna fungerar än att betala för något som möjligtvis fungerar ibland.
    Ni har haft strul länge och jag som trogen kund börjar tröttna.
  • Bella B
    Bella B skrev om Comviq
    Riktigt uselt är ett "bra betyg" för Comviq. Kundtjänst personalen är fruktansvärt oförskämda, lyssnar inte till kunden och lägger på luren i örat då man ej fått prata klart. Flera veckors väntetid på SIM kort och fel när det efter tre veckors väntetid äntligen kommer. Chefsnamn lämnas inte ut och oförskämda svar om man ber att få ta sitt ärende till en chef.
    Usel service, uselt kundbemötande. Som lärare inom Handelsämnen som Telefon & Internetservice, Servicekunskap, Affärskommunikation, mm. berättar jag skräckexempel på hur detta företag agerar. Jag avråder alla mina studerande att välja en annan mobiloperatör. De kränker även människor med utländsk bakgrund, vilket går att läsa på nätet.
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Comviq
    Efter att någon beställt 2 abonnemang i mitt namn fick jag ett brev där det stod "Vi ser att 2 abonnemang blivit tecknade i ditt namn. För att veta om det är du eller någon annan som tecknat abonnemanget i ditt namn ber vi dig ringa kundservice på telefonnr ..."
    Efter att jag ringt och pratat med värdens okunnigaste kundservice fick jag info om att jag skulle bli uppringd av utredningsgruppen.
    Nu har jag fått en nytt brev, denna gång hotfullt där jag ska inkomma med massa dokument för att bestrida abonnemangen...
    Vad är det för jävla företag som, när dom uppenbarligen misstänker att någon stulit min identidet, ändå lämnar ut 2 telefoner och därefter beter sig hotfult mot mig? Sämsta bemötandet jag fått...
  • Alette B
    Alette B skrev om Comviq
    Hade jag kunnat sätta mindre än 1 hade det blivit det. Svaren från kundtjänst är oförskämda och bemötandet likgiltigt. Undvik!!!!
  • Sara M
    Sara M skrev om Comviq
    Håller med föregående person.
    Att man ska skicka mail och vänta på svar som att man har ingenting att göra. Har en abonnemang som jag tyvärr fått eftersom snickare i huset trodde att han skulle utnyttja mitt personnummer och har haft i ett halvt år att förklara att mailadress som de skickade faktura var inte min mailadress och att jag inte får faktura. Nu har jag telefon och abonnemang men orkar inte engagera mig att uppkopplingen ska fungera då vet man att det tar evighet innan mina problem kommer till rätta. Personer som jobbar är som den föregående person har nämnt helt ointresserade att lösa problemet och det tar inte bara veckor utan månader att komma till rätta. Jag har en kusin som är arbetslös och han tycker att det är okey då kan han tjata med de och han fördriver sin tid. I kontakt med överordnade påstår de att de har billigare priser och på så sätt har de organiserat kundtjänst. Och att man har telefon som man knappast kan använda på grund av dåligt uppkoppling är inte värt något inte om det är ens gratis.
    Ärligt talat självmord är bättre än att ha med Comviq att göra!
  • B S
    B S skrev om Comviq
    Jag är förvånad, eller snarare chockad, över hur en kundtjänst på ett stort företag som Comviq fungerar år 2013/2014! De är oerhört nonchalanta i sitt bemötande! Är det robotar eller människor som svar på frågorna? Verkar som om de inte tänker långsiktigt och inte vill behålla sina kunder. Jag har haft med deras kundtjänst att göra ca 5 ggr och sättet de svarar på är oerhört märkligt. De kopierar och klistrar in standardsvar, så avslutar de ärendet utan att de svarar på alla frågor. Så får jag göra om allt.

Jag beställde exempelvis en telefon som jag skulle hämta ut nu i slutet av december. Fick ett bekräftelsemail om att jag kunde hämta ut den på Pressbyrån. När jag väl kommer dit visar det sig att telefonen ej är där. Jag mailar Comviq om detta, att jag lagt ner tid och pengar för att ta mig dit och har frågor på hur de kan underlätta kommunikationen mellan oss, så får jag ännu ett nonchalant och otrevligt svar. De svar inte på mina frågor och jag får inte ens en ursäkt (!). De skriver att jag får teckna ett nytt abonnemang, och hämta ut en telefon igen. Så avslutar de ärendet igen!

När jag återigen mailar dem en sista gång, om mitt SIM-kort som jag också hade beställt i samma veva, och påpekar att jag inte är nöjd över deras bemötande; att jag funderar på att recensera detta på nätet så får jag endast svaret att de redan har avslutat ärendet. Därefter avslutar de ärendet igen! Jag är förbryllad över att Comviq inte ens försöker hjälpa en uppenbart missnöjd kund, som dessutom påpekar att denna ska recensera detta. De borde verkligen lära sin personal om hur man bemöter sina kunder! Är det ingen på Comviq som kontrollerar medarbetarnas samtal och kvalitén på dessa?! Uselt av Comviq!

Borgarfjordsgatan 16, Kista, 164 40 Stockholm