Contacta Eyewear

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Contacta Eyewear!

Med erfarenhet och engagemang hjälper vi dig på vägen till rätt glas, bågar, linser och solglasögon. Vi förstår att kunna se klart inte bara handlar om nytta, det måste även finnas ett visst nöje i att välja rätt. Därför guidar vi dig gärna i optiska frågor samt agerar smakråd.

Känner du inte att glasögon är din grej kan du istället göra som ca 800 000 andra svenskar och skaffa kontaktlinser. Våra kontaktlinser håller mycket hög kvalitet och kan användas av alla, oavsett synfel.

Hos oss på Contacta Eyewear hittar du märken som Lindberg, Alain Mikli, Chloe, Gucci, Ray-ban, Maui Jim och m.m.
Välkommen in eller kontakta oss för konsultation om din syn.
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 83 kunder tycker om Contacta Eyewear

• 2019-10-09

Katja R skrev om Contacta Eyewear
    Köpte nya glasögon. Har gått ditt i många år. Alla är proffsiga och supertrevligt. Må vara så att det kanske skulle bli billigare nån annanstans men servicen är så bra så jag vill inte byta Läs mer
  • 2019-10-08

Camilla O skrev om Contacta Eyewear
    Jag hade provat linser hos en av de större kedjorna med dåligt resultat, och gett upp hoppet om att någonsin kunna ha linser.
    Bestämde mig för att prova Contacta på rekommendation av en envis arbetskamrat. Jag är så otroligt nöjd med servicen och att inte ge upp. Har idag linser som fungerar tack vare Lars som inte ger upp och gör allt för att hjälpa mig. Han är oerhört erfaren, duktig och vågar tänka utanför boxen. Jag kan av hela mitt hjärta rekommendera Contacta om du funderar på att skaffa linser. Trevlig personal och suverän service. Läs mer
  • Abdel-Massih S

2019-10-07

Abdel-Massih S skrev om Contacta Eyewear
    Beställde terminalglasögon. Personalen informerade och förklarade tydligt, trevligt och lugnt. Läs mer
  • 2019-10-07

Helena H skrev om Contacta Eyewear
    Gjorde synundersökning och köpte nya glasögon. Mycket fin service. Läs mer
  • Barbro E

2019-10-07

Barbro E skrev om Contacta Eyewear
    Jag fick ett par solglasögon lagade och köpte samtidigt ett nytt par! Som alltid trevligt bemötande och snabb service ! Jag har varit kund i många år ( minst 45-50 år) blir alltid nöjd o får utmärkt hjälp av alla trevliga optiker som jag har mött ! Bästa optikern finns på hemmaplan i Jakobsberg ! Bekvämt och bra ! ! Läs mer
    2019-10-10 Contacta Eyewear svarar Barbro E
    Tack Barbro för ditt omdöme! Hälsningar personalen
  • 2019-10-04

Josefine L skrev om Contacta Eyewear
    Kontakt gällande linser. Otroligt professionella & kunniga, verkligen utöver det vanliga. Klart värt att vända sig till Contacta om du behöver linser eller glasögon. Både service i butik & via nätet fungerar utmärkt! Läs mer
    2019-10-10 Contacta Eyewear svarar Josefine L
    Tack Josefine för ditt omdöme!
  • 2019-09-24

Johanna R skrev om Contacta Eyewear
    Linser
    Bra bemötande som levde upp till mina förväntningar. På grund av mitt synfels karaktär så finns inte mina linser att köpa på nätet. Så jag tvingas att handla i butik. Jag skulle välja att handla via nätet om jag kunde då contacta är svindyrt! Så jag är alltid irriterad när jag lämnar butiken men inte på grund av bemötande. Läs mer
    2019-09-26 Contacta Eyewear svarar Johanna R
    Hej Johanna!
    Tack för ditt omdöme gällande dina kontaktlinser. Med all sannolikhet rör det sig i ditt fall om skräddarsydda linser helt utanför standard och som kräver god optisk kompetens för att ett gott resultat skall erhållas. Just därför finns dessa heller ej att beställa på nätet. Det är olyckligt om du alltid känner dig irriterad då du korrigerats med dessa linser men ovan beskrivna är orsaken till det något högre priset.
    Med vänlig hälsning,
    Lars Salmonson
    Leg optiker / VD
  • Yvonne N

2019-09-22

Yvonne N skrev om Contacta Eyewear
    Kund sedan 30 år. Alltid professionella, mycket kunniga och ett kundbemötande i världsklass.
    Rekommenderar alla som behöver linser eller glasögon att vända sig till Contacta Eyewear. Läs mer
    2019-09-23 Contacta Eyewear svarar Yvonne N
    Tack Yvonne för ditt omdöme! Vi hoppas på 30 år till!

Terese E skrev om Contacta Eyewear
    Mycket professionell optiker Fredrik som även förklarar noga kring varje moment vid synundersökning, framtagning av linser eller glas som känns mycket individanpassat. Ser till att man blir 100 % nöjd och förstår allt, kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-09-19 Contacta Eyewear svarar Terese E
    Tack för ditt omdöme! Mvh Personalen

Tina J skrev om Contacta Eyewear
    Fin service, optiker som visste vad han gjorde Läs mer
    2019-09-19 Contacta Eyewear svarar Tina J
    Tack Tina för ditt omdöme! Mvh Contacta

Berndt L skrev om Contacta Eyewear
    Proffsigt bemötande av kunnig personal i positiv anda.
    Fick svar på alla besvärande frågor. Läs mer
    2019-09-19 Contacta Eyewear svarar Berndt L
    Tack Berndt för ditt vänliga omdöme!
  • 2019-09-14

Dastan A skrev om Contacta Eyewear
    Topp kvalité service från trevlig personal som är väldigt kunniga! Läs mer
    2019-09-19 Contacta Eyewear svarar Dastan A
    Tack så mycket för ditt omdöme!
  • Margaretha A

2019-09-12

Margaretha A skrev om Contacta Eyewear
    Jag åkte till Contacta i Jakobsberg utan att ha bokat tid ! Då jag hade ont i ena ögat och det kändes som jag hade något skräp som jag inte fick bort så chansade jag på att någon kunde kolla det åt mig . Då jag är linskund på butiken kändes det som ett bra alternativ. Jag blev genast omhändertagen och det visade sig att jag behövde kontakt med en ögonläkare. Efter ett snabbt telefonsamtal fick jag genast en tid till läkare och åkte dit direkt. Kom in efter 5 min väntan , fick den behandling jag behövde och var klar på 10 minuter. Det kallar jag service !!!!!
    Så med facit i hand , allt tog mig 40 minuter inkl körsträcka, så var allt klart.
    Hade jag åkt till St : Eriks Ögonsjukhus hade jag säkerligen fått vänta 4-8 timmar innan jag fått hjälp !!!!
    Jag rekommenderar Contacta i Jakobsberg av hela mitt hjärta.
    Trevligt o glatt bemötande, snabb o proffsig hjälp ! Värt vart ända öre !
    Ett stort tack igen !!
    På återseende ! Läs mer
    2019-09-14 Contacta Eyewear svarar Margaretha A
    Tack så mycket för ditt omdöme!
  • 2019-09-09

Göran E skrev om Contacta Eyewear
    Synkontroll och undersökning tryck av grå starr. Läs mer
  • 2019-09-03

Åsa E skrev om Contacta Eyewear
    Jag har fått och får fortlöpande utmärkt hjälp med tillpassning av kontaktlinser. Efter att näst intill givit upp möjligheten att bära linser, efter möte med en annan optiker, har jag ny tilltro, förtroende och är sedan några dagar tillbaka väldigt nöjd linsbärare. Rekommenderar varmt Contactas expertis och erfarenhet. Läs mer
  • 2019-08-09

Berit F skrev om Contacta Eyewear
    Hade en synundersökning för 50+
    Hade aldrig en så bra undersökning (mycket tid,noggran undersökning,perfekt förklaring och jätte bra bemötande) Läs mer
  • 2019-08-09

Willie Boy S skrev om Contacta Eyewear
    Väldigt bra mottagen av fredrik och väldigt tydliga svar fick man ... man känner sig väldigt omhändertagen av personal ...
    Jag kommer att rekommendera högt till alla jag känner era företag . Otroligt bra upplevelse .
    Willie Läs mer
  • 2019-06-25

Fredrik W skrev om Contacta Eyewear
    Vänliga och professionella i över 30 år som jag har varit kund.
    Jag kan varmt rekommendera Contacta Eyewaer! Läs mer
  • 2019-04-13

Smaranda B skrev om Contacta Eyewear
    Overall great! A very informative appointment, much appreciated advice and recommendations! I'm very happy with the high level of expertise and good treatment I invariably receive at Contacta. Läs mer
  • 2019-04-13

Andreas E skrev om Contacta Eyewear
    Lyhörda till önskemål och lösningsorienterade. En personlig kontakt som jag uppskattar. Läs mer
  • 2019-04-11

Henrik L skrev om Contacta Eyewear
    Verkligen kanon! Var där på en synundersökning pga att jag misstänker att jag behövde terminalglasögon. Fick mycket bra och pedagogisk hjälp både vad jag hade för synfel och hjälp med nya glasögon. Kändes kunniga och inte alls så "säljiga". Läs mer
  • Madeleine T

2019-03-26

Madeleine T skrev om Contacta Eyewear
    Provade ut linser. Fantastiskt bemötande och otroligt kunnig personal. Fick mycket bra och tydlig information. Har nu väldigt bra anpassade linser för mina synfel. Har inte sett så här bra, på många år. Kommer aldrig att gå till någon annan optiker! Läs mer
  • 2019-03-16

Sam A skrev om Contacta Eyewear
    Professionella, kunniga och väldigt trevliga! Skippa kedjorna och gå hit istället. Läs mer
  • 2019-03-12

Åsa F skrev om Contacta Eyewear
    Alltid lika proffsiga och service-minded! Läs mer
  • 2019-03-12

Pernilla K skrev om Contacta Eyewear
    Jag blev trevligt och mycket proffesionelt bemöt. Fick svar på mina frågor och tips och råd. Jag är mycket nöjd med besöket och kommer självklart tillbaka. Läs mer
  • 2019-03-08

Karin W skrev om Contacta Eyewear
    Bokad tid för utprovning av linser och glasögon. De trasiga glasögonen som Synoptik sagt inte gick att lagade fixades. Testar nu linser som justerar för min astigmatism för att inte behöva operera grå starr som för mig innebär risk för komplikationer. Bra information och bemötande. För mig som har grav myopsi otroligt värdefullt med seriösa optiker. Superbra betyg! Läs mer
  • 2019-03-04

Inger P skrev om Contacta Eyewear
    Provat ut linser gick mycket lättare eän jag trott mycket nöjd och trygg Läs mer
  • 2019-02-20

Kaarina C skrev om Contacta Eyewear
    Alltid otroligt bra service och professionell vård. Läs mer
  • 2019-02-16

Kent P skrev om Contacta Eyewear
    Vänligt bemötande och bra information. Läs mer
  • Henry P

2019-02-15

Henry P skrev om Contacta Eyewear
    Ögonundersökning pga. min plötsliga synnedsättning, superproffsigt bemött av Optikern som förstod min situation. Läs mer
  • 2019-02-15

Niclas S skrev om Contacta Eyewear
    Har på de 5 senaste åren fått hjälp med två par glasögon och ett par solglasögon med styrka hos Contacta. Har alltid fått superb service, och aldrig känt mig stressad. Då jag är mycket kräsen på design och känsla på glasögonen så har jag höga krav, och där överträffas förväntningarna varje gång hos Contacta. Bra produkter, fantastisk service och yrkeskunnande! Läs mer
  • 2019-02-08

Linnéa B skrev om Contacta Eyewear
    Fick massa ny kunskap. Trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-02-07

Theodor E skrev om Contacta Eyewear
    Bra personal som förklarar väldigt bra. Läs mer
  • 2019-02-05

Katarina A skrev om Contacta Eyewear
    Proffsigt och bra bemötande. Fantastiskt tålamod i samband med försök till isättande av linser! Läs mer
  • 2019-02-05

Per K skrev om Contacta Eyewear
    Halvårskontroll för linser. Ögonens allmänna kondition samt kontroll av styrka.
    En av anledningarna till att jag är en trogen kund, är det alltid trevliga bemötandet, samt den professionella framtoningen man känner från alla som jobbar i butiken, oavsätt uppgift. Såklart blir det mer personligt med den optiker man besöker och där har jag bara bra erfarenheter.
    Det förväntningar jag hade uppfylldes. En tydlig blid av status på ögon och linser. Vad gör vi framåt och varför!
    Så med detta som bakgrund är jag väldigt nöjd med mitt senaste besök I helhet. Läs mer
  • 2019-01-21

Anna L skrev om Contacta Eyewear
    Fantastiskt mottagande och pedagogisk och lugn undersökning av Fredrik 😊 Läs mer
  • 2019-01-15

Alberto A skrev om Contacta Eyewear
    Allt var utmärkt som vanligt , jag fick den bästa service Läs mer

Conny N skrev om Contacta Eyewear
    Jag fick den båge jag letat efter. Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer

Ulf W skrev om Contacta Eyewear
    Trevligt bemötande både vid synundersökningen och när jag hämtade mina nya glasögon. Tack! Läs mer

Maria S skrev om Contacta Eyewear
    Kunnigt och förtroendeingivande Läs mer
  • 2019-01-06

Carina S skrev om Contacta Eyewear
    Trevligt bemötande. Bra ny information som jag inte hört förut Läs mer
  • 2019-01-03

Anette R skrev om Contacta Eyewear
    Var på en årlig synundersökning och blev väl bemött och fick all den information jag behövde. Läs mer
  • 2019-01-02

Morgan S skrev om Contacta Eyewear
    Genomförde en synundersökning. Fick ett varmt och professionellt bemötande med tydliga förklaringar. Läs mer
  • 2018-12-28

Jessica J skrev om Contacta Eyewear
    Jag har gått hos contacta sen de öppnade. Fantastiska optikers, seriösa och otroligt bra service. Man blir så väl omhändertagen och glasögonen och linserna är alltid rätt. Läs mer
  • Karin E

2018-12-22

Karin E skrev om Contacta Eyewear
    Jag har varit kund i 35 år (sen mellanstadiets första glasögon) och åker sen några år sen från öster om stan. Det är värt det då kvaliteten, tryggheten, flexibiliteten i servicen och omtanken är avgörande. Mina ögon har den försäkring som behövs och den tar jag inte lättvindigt på. Under alla har jag kunnat komma akut närsomhelst om jag behövt och fått hjälp och eller försäkran om att allt är i sin ordning. Jag har också alltid kännt att de ligger i framkant i sin expertis när jag jämfört med vänner och kollegors input från sina optikers råd. De har stenkoll helt enkelt! Läs mer
  • 2018-12-21

Sofia N skrev om Contacta Eyewear
    Har varit linskund hos Contacta i många år och alltid fått en bra upplevelse Läs mer
  • 2018-12-21

Anna-Maija S skrev om Contacta Eyewear
    Jag köpte terminalglasögon och genomgick en synundersökning. Min optiker Fredrik var mycket vänlig, kunnig och engagerad. Jag kan varmt rekomendera honom och Contacta Eyewear till andra. Läs mer
  • 2018-12-20

Eva W skrev om Contacta Eyewear
    Jag får all hjälp i världen av Fredrik. Han skräddarsyr det jag behöver så att jag kan ha linser och se bra trots ögontorrhet pga sek. Sjögrens syndrom. Jag kan fråga hur mycket som helst och få praktiska välfungerande lösningar. Läs mer
  • 2018-12-19

Cathrine K skrev om Contacta Eyewear
    Jag och min dotter var på halvårskontroll av kontaktlinser.
    Fredrik Salmonson är vår optiker.
    Han är helt fantastisk och oerhört seriös.
    Han upptäckte och tog våra problem på största allvar.
    Vi fick hjälp med våra problem på ett mycket professionellt sätt.
    Jag har fullt förtroende för Fredrik och Contacta som optiker.
    Contacta lever absolut upp till våra förväntningar och kommer fortsätta vara vårt val av optiker. Läs mer
  • 2018-12-13

John H skrev om Contacta Eyewear
    Nya progressiva glasögon och läsglasögon.

Bemötandet, kunnandet, engagemanget var det bästa tänkbara. Jag fick också den tid som behövdes i alla moment såsom synundersökningen och val av bågar.
    Bra info. om olika alternativ, priser m.m.

Mycket bra!!! Läs mer

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla