Alla kategorier Optiker Stockholms län Järfälla Contacta Eyewear

Contacta Eyewear

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Contacta Eyewear!

Med erfarenhet och engagemang hjälper vi dig på vägen till rätt glas, bågar, linser och solglasögon. Vi förstår att kunna se klart inte bara handlar om nytta, det måste även finnas ett visst nöje i att välja rätt. Därför guidar vi dig gärna i optiska frågor samt agerar smakråd.

Känner du inte att glasögon är din grej kan du istället göra som ca 800 000 andra svenskar och skaffa kontaktlinser. Våra kontaktlinser håller mycket hög kvalitet och kan användas av alla, oavsett synfel.

Hos oss på Contacta Eyewear hittar du märken som Lindberg, Alain Mikli, Chloe, Gucci, Ray-ban, Maui Jim och m.m.
Välkommen in eller kontakta oss för konsultation om din syn.
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 14 kunder tycker om Contacta Eyewear

• Kristian T
    Kristian T skrev om Contacta Eyewear
    Besökte Contacta för ½års linskontroll och prova bågar för nya glasögon.
    Vid detta tillfälle va jag 1½timme tidig till bokad tid, men det lyckades dom lösa så jag slapp vänta.
    Har alltid fått bra service och trevligt bemötande av personalen, och det är delvis därför jag fortsätter använda Contacta som "min" optiker även fast jag numera måste pendla 12mil t/rt för att ta mig dit.

Inför det här besöket så testade jag att boka tid på internet via en Samsung med Android. Via "Google Chrome" laddades inte sidan, men lyckades till slut genom att använda mig an "Samsung Internet".

Jag kommer fortsättningsvis att gå till Contacta, och har även tipsat andra i behov av bra optiker att vända sig till dom. Läs mer
  • Johan K skrev om Contacta Eyewear
    Mycket trevlig och kunnig personal. Stort utbud av bågar och glas av högsta kvalitet. Läs mer
  • Mattias Å skrev om Contacta Eyewear
    Jag gjorde syntest på Contacta och köpte mina första glasögon! Jag blev jättebra bemött av optikern Fredrik som noggrant kollade min syn och sedan guidade mig genom deras sortiment av glasögon! De hade jättemycket att välja på till bra priser! Fick hjälp med glas, garantier och avbetalning! Superbra service och utbud! Rekomenderar all att gå dit! Trevlig och kunnig personal! Läs mer
  • Christian L
    Christian L skrev om Contacta Eyewear
    Superbra och proffsig service tack! Läs mer
  • Patricio S
    Patricio S skrev om Contacta Eyewear
    Fantastik bemötande av en proffsig och trevlig optiker som förklarade för mig tydlig och klar varje steg vi gick igenom.
    Jag varm rekommenderar eyewear!!! Läs mer
  • Per M
    Per M skrev om Contacta Eyewear
    Hämtade ut nya linser för 6månader och gjorde sedvanlig synkoll, dom kolla även trycket i ögonen.
    Man bli trevligt bemött när man kommer in och tror aldrig att jag har fått vänta mer än max 3 ringsignaler när jag ringer in och bokar tid.
    Har heller aldrig haft problem med att få tider som passar samma vecka.
    Efter att ha gått hos dem i nästan 20år och är så otroligt nöjd med dem så här jag inga planer på att byta. Läs mer
  • Mohammed B skrev om Contacta Eyewear
    Har gjort synundersökning hos contacta.
    Bemötandet var helt ok. Optiker tog sig tid att förklara vad som msn kunde utläsa av undersökningen samt lämnade förslag på olika lösningar som jag kan välja emellan.

Bra bemötande och förtroendegivande. Läs mer
  • Adam A skrev om Contacta Eyewear
    Har både gått på synundersökning, beställt linser och lagat mina bågar.

Kort sammanfattat så överträffade de mina höga förväntningar (då jag valde dem först utifrån de goda referenser de fick från bekanta till mig) med ett väldigt ödmjukt och trevligt bemötande och genomgående god service där jag som kund alltid har kommit först. De är alltid måna om att hålla mig som kund välinformerade vilket i min mening ytterligare bygger tillit.

Jag kan enbart rekommendera dem då jag själv som kund verkligen uppskattat god service där man blir bemöt av folk som både kommer ihåg en och tar sig tiden för att se till så att du får det bästa utifrån dina besök eller beställningar. Läs mer
  • Annika D
    Annika D skrev om Contacta Eyewear
    Jag beställde nya linser
    Har alltid blivit bra bemött av er Läs mer
  • Pär A skrev om Contacta Eyewear
    Ögonundersökning samt linsköp. Jag har varit kund i 30 år, en stor anledning är det personliga bemötandet, hjälpsamheten och viljan att hjälpa snabbt, korrekt och smidigt. Jag kan med allra största trygghet rekommendera Contacta som optiker. Läs mer
    2018-10-11 Contacta E svarar Pär A
    Tack för dina vänliga ord. Nu kör vi 30 år till! :)
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Contacta Eyewear
    Grym service, bra bemötande. Fick hjälp med precis det jag behövde. Läs mer
  • David L skrev om Contacta Eyewear
    Underbar personlig service med grymt resultat.
    Aldrig varit såhär nöjd med ett par glas, och bågarna känns perfekta. Kommer definitivt återkomma! Läs mer
  • Mikael B skrev om Contacta Eyewear
    Hög kompetens där kunden är fokus. Kvalite före kvantitet tänket. Läs mer
  • Maxime D skrev om Contacta Eyewear
    Jag har köpt både glasögon & linser, är super nöjd med både det jag har köpt och mottagandet! Läs mer

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla