Alla kategorier Optiker Stockholms län Järfälla Contacta Eyewear

Contacta Eyewear

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Contacta Eyewear!

Med erfarenhet och engagemang hjälper vi dig på vägen till rätt glas, bågar, linser och solglasögon. Vi förstår att kunna se klart inte bara handlar om nytta, det måste även finnas ett visst nöje i att välja rätt. Därför guidar vi dig gärna i optiska frågor samt agerar smakråd.

Känner du inte att glasögon är din grej kan du istället göra som ca 800 000 andra svenskar och skaffa kontaktlinser. Våra kontaktlinser håller mycket hög kvalitet och kan användas av alla, oavsett synfel.

Hos oss på Contacta Eyewear hittar du märken som Lindberg, Alain Mikli, Chloe, Gucci, Ray-ban, Maui Jim och m.m.
Välkommen in eller kontakta oss för konsultation om din syn.
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 34 kunder tycker om Contacta Eyewear

• John H skrev om Contacta Eyewear
    Nya progressiva glasögon och läsglasögon.

Bemötandet, kunnandet, engagemanget var det bästa tänkbara. Jag fick också den tid som behövdes i alla moment såsom synundersökningen och val av bågar.
    Bra info. om olika alternativ, priser m.m.

Mycket bra!!! Läs mer
  • Anita B skrev om Contacta Eyewear
    Alltid väl bemött.
    Får tips mm Läs mer
  • Eleni W skrev om Contacta Eyewear
    Fint bemötande. Flrnedlar kunskap kring min syn/ läge Läs mer
  • Åsa A skrev om Contacta Eyewear
    Halvårs kontroll av kontaktlinser. Bra bemötande.Värdefull information om ögondroppar för torra och trötta ögon, även information i övrigt kring ögonen. Då jag har varit kund sedan 80-talet kan jag verkligen säga att jag är väldigt nöjd och känner att jag har stort förtroende för företaget. Läs mer
  • Diana M skrev om Contacta Eyewear
    Vänligt och proffesionellt bemötande Läs mer
  • Anette B skrev om Contacta Eyewear
    Trevligt bemött och kompetent personal Läs mer
  • Jörgen A skrev om Contacta Eyewear
    Bokat besök för kontaktlinsundersökning. Mycket väl bemött under hela besöket. Är en trogen kund sedan -85. Mycket nöjd kund. Läs mer
  • Kristoffer B
    Kristoffer B skrev om Contacta Eyewear
    Jag fick bra information om vilka risker som finns. Läs mer
  • Barbro H skrev om Contacta Eyewear
    Proffesionellt bemötande med intresse för kunden och vad som kan förbättra seendet i framtiden. Gjorde en synundersökning gör linser och fick samtidigt råd som är ovärdeliga om man vill se så bra som möjligt och hur åldrandet förändrar synen. Stort plus i kanten för Fredrik. Läs mer
  • Susanne B skrev om Contacta Eyewear
    Behövde nya linser då de andra var slut och behövde även ändra synstyrka. Som vanligt fick man trevligt bemötande och man känner sig omhuldad som kund! Läs mer
  • Anders K skrev om Contacta Eyewear
    Mkt bra från ”A-Ö” samt mkt trevligt bemötande. Kommer gärna åtet 👍 Läs mer
  • Paola E skrev om Contacta Eyewear
    Jag behövde en akuttid Under dagen och fick tid 1 timme efter att jag ringde. En optiker undersökte mitt öga och kunde konstatera att mon mina var skadad. Jag blev mycket bra bemött och fick den hjälp jag behlvde.
    Förväntniningarna jag hade uppnåddes. Läs mer
  • Nicole E
    Nicole E skrev om Contacta Eyewear
    Synundersökning. Jag blev positivt bemött och fick bra hjälp vilket resulterade i en positiv upplevelse. Läs mer
  • Per J skrev om Contacta Eyewear
    Koll av synen och köp av linser. Fredrik skötte sig som vanligt alldeles utmärkt. 👍 Läs mer
  • Emma O skrev om Contacta Eyewear
    Problem med kontaktlinser. Fick verkligen bra professionellt bemötande samt hjälp. Mycket nöjd! Läs mer
  • Anne A skrev om Contacta Eyewear
    Nya linser, super bra bemött, duktig och kunnig personal. Varit kund i många år. Läs mer
  • Olle O
    Olle O skrev om Contacta Eyewear
    Halvårs kontroll för linser. Utmärkt kunning engagerad optiker. Rekommenderas. Läs mer
  • Fredrik Å skrev om Contacta Eyewear
    Jag har varit kund hos Contacta, linser och glasögon, i över 8 år nu och är supernöjd! Sen dag ett har dem stått för ett fantastiskt bemötande, dem är alltid lika professionella och kunniga. Uppstår några komplikationer så hjälper dem än alltid samma dag, helt enkelt bäst! Läs mer
  • Sophia S
    Sophia S skrev om Contacta Eyewear
    Oerhört noggrann optiker som inte ger dig förrän det bästa för mina ögon är funnet! Rekommenderas! Läs mer
  • Magnus S skrev om Contacta Eyewear
    Professionellt bemötande och väl fungerande logistik i samband med införskaffande av linser. Läs mer
  • Kristian T
    Kristian T skrev om Contacta Eyewear
    Besökte Contacta för ½års linskontroll och prova bågar för nya glasögon.
    Vid detta tillfälle va jag 1½timme tidig till bokad tid, men det lyckades dom lösa så jag slapp vänta.
    Har alltid fått bra service och trevligt bemötande av personalen, och det är delvis därför jag fortsätter använda Contacta som "min" optiker även fast jag numera måste pendla 12mil t/rt för att ta mig dit.

Inför det här besöket så testade jag att boka tid på internet via en Samsung med Android. Via "Google Chrome" laddades inte sidan, men lyckades till slut genom att använda mig an "Samsung Internet".

Jag kommer fortsättningsvis att gå till Contacta, och har även tipsat andra i behov av bra optiker att vända sig till dom. Läs mer
    2018-11-12 Contacta Eyewear svarar Kristian T
    Hej Kristian, Tack för din feedback. Vi har undersökt varför sidan inte laddat. Nu ska det fungera felfritt. Mvh Contacta
  • Johan K skrev om Contacta Eyewear
    Mycket trevlig och kunnig personal. Stort utbud av bågar och glas av högsta kvalitet. Läs mer
  • Mattias Å skrev om Contacta Eyewear
    Jag gjorde syntest på Contacta och köpte mina första glasögon! Jag blev jättebra bemött av optikern Fredrik som noggrant kollade min syn och sedan guidade mig genom deras sortiment av glasögon! De hade jättemycket att välja på till bra priser! Fick hjälp med glas, garantier och avbetalning! Superbra service och utbud! Rekomenderar all att gå dit! Trevlig och kunnig personal! Läs mer
  • Christian L
    Christian L skrev om Contacta Eyewear
    Superbra och proffsig service tack! Läs mer
  • Patricio S
    Patricio S skrev om Contacta Eyewear
    Fantastik bemötande av en proffsig och trevlig optiker som förklarade för mig tydlig och klar varje steg vi gick igenom.
    Jag varm rekommenderar eyewear!!! Läs mer
  • Per M
    Per M skrev om Contacta Eyewear
    Hämtade ut nya linser för 6månader och gjorde sedvanlig synkoll, dom kolla även trycket i ögonen.
    Man bli trevligt bemött när man kommer in och tror aldrig att jag har fått vänta mer än max 3 ringsignaler när jag ringer in och bokar tid.
    Har heller aldrig haft problem med att få tider som passar samma vecka.
    Efter att ha gått hos dem i nästan 20år och är så otroligt nöjd med dem så här jag inga planer på att byta. Läs mer
  • Mohammed B skrev om Contacta Eyewear
    Har gjort synundersökning hos contacta.
    Bemötandet var helt ok. Optiker tog sig tid att förklara vad som msn kunde utläsa av undersökningen samt lämnade förslag på olika lösningar som jag kan välja emellan.

Bra bemötande och förtroendegivande. Läs mer
  • Adam A skrev om Contacta Eyewear
    Har både gått på synundersökning, beställt linser och lagat mina bågar.

Kort sammanfattat så överträffade de mina höga förväntningar (då jag valde dem först utifrån de goda referenser de fick från bekanta till mig) med ett väldigt ödmjukt och trevligt bemötande och genomgående god service där jag som kund alltid har kommit först. De är alltid måna om att hålla mig som kund välinformerade vilket i min mening ytterligare bygger tillit.

Jag kan enbart rekommendera dem då jag själv som kund verkligen uppskattat god service där man blir bemöt av folk som både kommer ihåg en och tar sig tiden för att se till så att du får det bästa utifrån dina besök eller beställningar. Läs mer
  • Annika D
    Annika D skrev om Contacta Eyewear
    Jag beställde nya linser
    Har alltid blivit bra bemött av er Läs mer
  • Pär A skrev om Contacta Eyewear
    Ögonundersökning samt linsköp. Jag har varit kund i 30 år, en stor anledning är det personliga bemötandet, hjälpsamheten och viljan att hjälpa snabbt, korrekt och smidigt. Jag kan med allra största trygghet rekommendera Contacta som optiker. Läs mer
    2018-10-11 Contacta Eyewear svarar Pär A
    Tack för dina vänliga ord. Nu kör vi 30 år till! :)
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Contacta Eyewear
    Grym service, bra bemötande. Fick hjälp med precis det jag behövde. Läs mer
  • David L skrev om Contacta Eyewear
    Underbar personlig service med grymt resultat.
    Aldrig varit såhär nöjd med ett par glas, och bågarna känns perfekta. Kommer definitivt återkomma! Läs mer
  • Mikael B skrev om Contacta Eyewear
    Hög kompetens där kunden är fokus. Kvalite före kvantitet tänket. Läs mer
  • Maxime D skrev om Contacta Eyewear
    Jag har köpt både glasögon & linser, är super nöjd med både det jag har köpt och mottagandet! Läs mer

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla