Contacta Eyewear

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Contacta Eyewear!

Med erfarenhet och engagemang hjälper vi dig på vägen till rätt glas, bågar, linser och solglasögon. Vi förstår att kunna se klart inte bara handlar om nytta, det måste även finnas ett visst nöje i att välja rätt. Därför guidar vi dig gärna i optiska frågor samt agerar smakråd.

Känner du inte att glasögon är din grej kan du istället göra som ca 800 000 andra svenskar och skaffa kontaktlinser. Våra kontaktlinser håller mycket hög kvalitet och kan användas av alla, oavsett synfel.

Hos oss på Contacta Eyewear hittar du märken som Lindberg, Alain Mikli, Chloe, Gucci, Ray-ban, Maui Jim och m.m.
Välkommen in eller kontakta oss för konsultation om din syn.
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 96 kunder tycker om Contacta Eyewear

• 2020-01-21

Vivi S skrev om Contacta Eyewear
    Synundersökning. Köpt nya glasögon.
    Blev fantastiskt bra bemött.
    Trevlig optiker. Läs mer
  • 2020-01-21

Lena J skrev om Contacta Eyewear
    Med torra ögon och tidig laser med PRK-metod hade jag nästan gett upp användningen av linser. Jag fick tips av en vän om att gå till Lasse på Contacta och det blev vändningen. Han gav sig inte förrän han nått den punkt som var möjlig att nå med tanke på förutsättningarna. Han har mitt fulla förtroende. Den personal jag kommit i kontakt med på Contacta är alla trevliga och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-01-20

Kristina G skrev om Contacta Eyewear
    Nya glasögon pga tidigare starroperation. Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. En optiker jag med glädje kan rekommendera åt andra. Dessförinnan var jag där och fick smakråd med nya bågar. Då fick jag bra råd och personalen var tjänstvillig och trevlig. Läs mer
  • Ami S

2020-01-19

Ami S skrev om Contacta Eyewear
    Varit kund i 30 år det säger väl allt.
    Både glasögon och linser.
    Bra bemötande av personalen samt ett stort kunnande av optikerna.
    Rekommenderas varmt.. Läs mer

Magnus S skrev om Contacta Eyewear
    Har varit en mycket nöjd linskund i mer än 30 år. Alltid proffsiga, trevliga och hjälpsamma. Läs mer

Jane N skrev om Contacta Eyewear
    Linskoll, 2 ggr/år.
    Som vanligt proffsigt och trevligt bemötande.
    Har varit kund där i mer än 30 år 😀 Läs mer

Lilian M skrev om Contacta Eyewear
    Kunnigt och trevlig optiker. Fantastiskt att bli omhändertagen av en proffesionellt som inte ville bara sälja. Läs mer

Kjerstin P skrev om Contacta Eyewear
    Man blir alltid bra bemött i Contakta butiken. De är kunniga och har ett fint förhållningssätt!
    Idag behövde jag en undersökning för linser och en för glasögon.
    Jag hade samma förväntning på besöket som jag alltid får av all personal - goda råd och professionellt hanterande.
    Jag är mycket nöjd med besöket, hittade snygga bågar, fick lite högre styrka på linserna 😊
    Kjerstin Palm, Järfälla Läs mer

Tina H skrev om Contacta Eyewear
    Denna gång hade jag bokat tid för nya linser, precis som jag gjort ett flertal gånger under de 32 åren jag varit kund hos Contacta (fd. Salomonsson). Som alltid blir man trevligt bemött, både vid kassan och av optikern. För mig spelar det ingen roll vem av optikerna jag får komma till, funkar lika bra med alla. När jag går hos Contacta känner jag mig trygg att mina ögon blir kontrollerade som de ska varje gång, inte bara syn utan även ögontrycket och andra kontroller görs. Läs mer
  • 2020-01-16

Gustaf R skrev om Contacta Eyewear
    Proffsigt och vänligt bemötande Läs mer
  • 2020-01-09

Lina P skrev om Contacta Eyewear
    Professionellt och trevligt bemötande av all personal i butiken. Enkel och smidig bokning online av synundersökning. Läs mer
  • 2020-01-07

Karl Axel E skrev om Contacta Eyewear
    Trevligt bemötande. Väl genomförd synundersökning. Väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-12-27

Lars-göran S skrev om Contacta Eyewear
    Efter en proffsig synundersökning och utmärkt hjälp att hitta snygga bågar. Blev jag idag med nya glasögon. På Contacta Eyeware blir man alltid bra bemött därför är jag kund där sedan många år. Läs mer
  • 2019-10-09

Katja R skrev om Contacta Eyewear
    Köpte nya glasögon. Har gått ditt i många år. Alla är proffsiga och supertrevligt. Må vara så att det kanske skulle bli billigare nån annanstans men servicen är så bra så jag vill inte byta Läs mer
  • 2019-10-08

Camilla O skrev om Contacta Eyewear
    Jag hade provat linser hos en av de större kedjorna med dåligt resultat, och gett upp hoppet om att någonsin kunna ha linser.
    Bestämde mig för att prova Contacta på rekommendation av en envis arbetskamrat. Jag är så otroligt nöjd med servicen och att inte ge upp. Har idag linser som fungerar tack vare Lars som inte ger upp och gör allt för att hjälpa mig. Han är oerhört erfaren, duktig och vågar tänka utanför boxen. Jag kan av hela mitt hjärta rekommendera Contacta om du funderar på att skaffa linser. Trevlig personal och suverän service. Läs mer
  • Abdel-Massih S

2019-10-07

Abdel-Massih S skrev om Contacta Eyewear
    Beställde terminalglasögon. Personalen informerade och förklarade tydligt, trevligt och lugnt. Läs mer
  • 2019-10-07

Helena H skrev om Contacta Eyewear
    Gjorde synundersökning och köpte nya glasögon. Mycket fin service. Läs mer
  • Barbro E

2019-10-07

Barbro E skrev om Contacta Eyewear
    Jag fick ett par solglasögon lagade och köpte samtidigt ett nytt par! Som alltid trevligt bemötande och snabb service ! Jag har varit kund i många år ( minst 45-50 år) blir alltid nöjd o får utmärkt hjälp av alla trevliga optiker som jag har mött ! Bästa optikern finns på hemmaplan i Jakobsberg ! Bekvämt och bra ! ! Läs mer
    2019-10-10 Contacta Eyewear svarar Barbro E
    Tack Barbro för ditt omdöme! Hälsningar personalen
  • 2019-10-04

Josefine L skrev om Contacta Eyewear
    Kontakt gällande linser. Otroligt professionella & kunniga, verkligen utöver det vanliga. Klart värt att vända sig till Contacta om du behöver linser eller glasögon. Både service i butik & via nätet fungerar utmärkt! Läs mer
    2019-10-10 Contacta Eyewear svarar Josefine L
    Tack Josefine för ditt omdöme!
  • 2019-09-24

Johanna R skrev om Contacta Eyewear
    Linser
    Bra bemötande som levde upp till mina förväntningar. På grund av mitt synfels karaktär så finns inte mina linser att köpa på nätet. Så jag tvingas att handla i butik. Jag skulle välja att handla via nätet om jag kunde då contacta är svindyrt! Så jag är alltid irriterad när jag lämnar butiken men inte på grund av bemötande. Läs mer
    2019-09-26 Contacta Eyewear svarar Johanna R
    Hej Johanna!
    Tack för ditt omdöme gällande dina kontaktlinser. Med all sannolikhet rör det sig i ditt fall om skräddarsydda linser helt utanför standard och som kräver god optisk kompetens för att ett gott resultat skall erhållas. Just därför finns dessa heller ej att beställa på nätet. Det är olyckligt om du alltid känner dig irriterad då du korrigerats med dessa linser men ovan beskrivna är orsaken till det något högre priset.
    Med vänlig hälsning,
    Lars Salmonson
    Leg optiker / VD
  • Yvonne N

2019-09-22

Yvonne N skrev om Contacta Eyewear
    Kund sedan 30 år. Alltid professionella, mycket kunniga och ett kundbemötande i världsklass.
    Rekommenderar alla som behöver linser eller glasögon att vända sig till Contacta Eyewear. Läs mer
    2019-09-23 Contacta Eyewear svarar Yvonne N
    Tack Yvonne för ditt omdöme! Vi hoppas på 30 år till!

Terese E skrev om Contacta Eyewear
    Mycket professionell optiker Fredrik som även förklarar noga kring varje moment vid synundersökning, framtagning av linser eller glas som känns mycket individanpassat. Ser till att man blir 100 % nöjd och förstår allt, kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-09-19 Contacta Eyewear svarar Terese E
    Tack för ditt omdöme! Mvh Personalen

Tina J skrev om Contacta Eyewear
    Fin service, optiker som visste vad han gjorde Läs mer
    2019-09-19 Contacta Eyewear svarar Tina J
    Tack Tina för ditt omdöme! Mvh Contacta

Berndt L skrev om Contacta Eyewear
    Proffsigt bemötande av kunnig personal i positiv anda.
    Fick svar på alla besvärande frågor. Läs mer
    2019-09-19 Contacta Eyewear svarar Berndt L
    Tack Berndt för ditt vänliga omdöme!
  • 2019-09-14

Dastan A skrev om Contacta Eyewear
    Topp kvalité service från trevlig personal som är väldigt kunniga! Läs mer
    2019-09-19 Contacta Eyewear svarar Dastan A
    Tack så mycket för ditt omdöme!
  • Margaretha A

2019-09-12

Margaretha A skrev om Contacta Eyewear
    Jag åkte till Contacta i Jakobsberg utan att ha bokat tid ! Då jag hade ont i ena ögat och det kändes som jag hade något skräp som jag inte fick bort så chansade jag på att någon kunde kolla det åt mig . Då jag är linskund på butiken kändes det som ett bra alternativ. Jag blev genast omhändertagen och det visade sig att jag behövde kontakt med en ögonläkare. Efter ett snabbt telefonsamtal fick jag genast en tid till läkare och åkte dit direkt. Kom in efter 5 min väntan , fick den behandling jag behövde och var klar på 10 minuter. Det kallar jag service !!!!!
    Så med facit i hand , allt tog mig 40 minuter inkl körsträcka, så var allt klart.
    Hade jag åkt till St : Eriks Ögonsjukhus hade jag säkerligen fått vänta 4-8 timmar innan jag fått hjälp !!!!
    Jag rekommenderar Contacta i Jakobsberg av hela mitt hjärta.
    Trevligt o glatt bemötande, snabb o proffsig hjälp ! Värt vart ända öre !
    Ett stort tack igen !!
    På återseende ! Läs mer
    2019-09-14 Contacta Eyewear svarar Margaretha A
    Tack så mycket för ditt omdöme!
  • 2019-09-09

Göran E skrev om Contacta Eyewear
    Synkontroll och undersökning tryck av grå starr. Läs mer
  • 2019-09-03

Åsa E skrev om Contacta Eyewear
    Jag har fått och får fortlöpande utmärkt hjälp med tillpassning av kontaktlinser. Efter att näst intill givit upp möjligheten att bära linser, efter möte med en annan optiker, har jag ny tilltro, förtroende och är sedan några dagar tillbaka väldigt nöjd linsbärare. Rekommenderar varmt Contactas expertis och erfarenhet. Läs mer
  • 2019-08-09

Berit F skrev om Contacta Eyewear
    Hade en synundersökning för 50+
    Hade aldrig en så bra undersökning (mycket tid,noggran undersökning,perfekt förklaring och jätte bra bemötande) Läs mer
  • 2019-08-09

Willie Boy S skrev om Contacta Eyewear
    Väldigt bra mottagen av fredrik och väldigt tydliga svar fick man ... man känner sig väldigt omhändertagen av personal ...
    Jag kommer att rekommendera högt till alla jag känner era företag . Otroligt bra upplevelse .
    Willie Läs mer
  • 2019-06-25

Fredrik W skrev om Contacta Eyewear
    Vänliga och professionella i över 30 år som jag har varit kund.
    Jag kan varmt rekommendera Contacta Eyewaer! Läs mer
  • 2019-04-13

Smaranda B skrev om Contacta Eyewear
    Overall great! A very informative appointment, much appreciated advice and recommendations! I'm very happy with the high level of expertise and good treatment I invariably receive at Contacta. Läs mer
  • 2019-04-13

Andreas E skrev om Contacta Eyewear
    Lyhörda till önskemål och lösningsorienterade. En personlig kontakt som jag uppskattar. Läs mer
  • 2019-04-11

Henrik L skrev om Contacta Eyewear
    Verkligen kanon! Var där på en synundersökning pga att jag misstänker att jag behövde terminalglasögon. Fick mycket bra och pedagogisk hjälp både vad jag hade för synfel och hjälp med nya glasögon. Kändes kunniga och inte alls så "säljiga". Läs mer
  • Madeleine T

2019-03-26

Madeleine T skrev om Contacta Eyewear
    Provade ut linser. Fantastiskt bemötande och otroligt kunnig personal. Fick mycket bra och tydlig information. Har nu väldigt bra anpassade linser för mina synfel. Har inte sett så här bra, på många år. Kommer aldrig att gå till någon annan optiker! Läs mer
  • 2019-03-16

Sam A skrev om Contacta Eyewear
    Professionella, kunniga och väldigt trevliga! Skippa kedjorna och gå hit istället. Läs mer
  • 2019-03-12

Åsa F skrev om Contacta Eyewear
    Alltid lika proffsiga och service-minded! Läs mer
  • 2019-03-12

Pernilla K skrev om Contacta Eyewear
    Jag blev trevligt och mycket proffesionelt bemöt. Fick svar på mina frågor och tips och råd. Jag är mycket nöjd med besöket och kommer självklart tillbaka. Läs mer
  • 2019-03-08

Karin W skrev om Contacta Eyewear
    Bokad tid för utprovning av linser och glasögon. De trasiga glasögonen som Synoptik sagt inte gick att lagade fixades. Testar nu linser som justerar för min astigmatism för att inte behöva operera grå starr som för mig innebär risk för komplikationer. Bra information och bemötande. För mig som har grav myopsi otroligt värdefullt med seriösa optiker. Superbra betyg! Läs mer
  • 2019-03-04

Inger P skrev om Contacta Eyewear
    Provat ut linser gick mycket lättare eän jag trott mycket nöjd och trygg Läs mer
  • 2019-02-20

Kaarina C skrev om Contacta Eyewear
    Alltid otroligt bra service och professionell vård. Läs mer
  • 2019-02-16

Kent P skrev om Contacta Eyewear
    Vänligt bemötande och bra information. Läs mer
  • Henry P

2019-02-15

Henry P skrev om Contacta Eyewear
    Ögonundersökning pga. min plötsliga synnedsättning, superproffsigt bemött av Optikern som förstod min situation. Läs mer
  • 2019-02-15

Niclas S skrev om Contacta Eyewear
    Har på de 5 senaste åren fått hjälp med två par glasögon och ett par solglasögon med styrka hos Contacta. Har alltid fått superb service, och aldrig känt mig stressad. Då jag är mycket kräsen på design och känsla på glasögonen så har jag höga krav, och där överträffas förväntningarna varje gång hos Contacta. Bra produkter, fantastisk service och yrkeskunnande! Läs mer
  • 2019-02-08

Linnéa B skrev om Contacta Eyewear
    Fick massa ny kunskap. Trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-02-07

Theodor E skrev om Contacta Eyewear
    Bra personal som förklarar väldigt bra. Läs mer
  • 2019-02-05

Katarina A skrev om Contacta Eyewear
    Proffsigt och bra bemötande. Fantastiskt tålamod i samband med försök till isättande av linser! Läs mer
  • 2019-02-05

Per K skrev om Contacta Eyewear
    Halvårskontroll för linser. Ögonens allmänna kondition samt kontroll av styrka.
    En av anledningarna till att jag är en trogen kund, är det alltid trevliga bemötandet, samt den professionella framtoningen man känner från alla som jobbar i butiken, oavsätt uppgift. Såklart blir det mer personligt med den optiker man besöker och där har jag bara bra erfarenheter.
    Det förväntningar jag hade uppfylldes. En tydlig blid av status på ögon och linser. Vad gör vi framåt och varför!
    Så med detta som bakgrund är jag väldigt nöjd med mitt senaste besök I helhet. Läs mer
  • 2019-01-21

Anna L skrev om Contacta Eyewear
    Fantastiskt mottagande och pedagogisk och lugn undersökning av Fredrik 😊 Läs mer
  • 2019-01-15

Alberto A skrev om Contacta Eyewear
    Allt var utmärkt som vanligt , jag fick den bästa service Läs mer

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla