Alla kategorier Riskanalys Stockholms län Sundbyberg Crawford & Company (sweden) AB

Crawford & Company (sweden) AB

Löfströms Allé 5, 172 66 Sundbyberg — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Crawford & Company (sweden) AB

• Anders M
    Anders M skrev om Crawford & Company (sweden) AB
    Crawford & Company Sverige är ett mycket oprofessionellt företag. Jag avråder starkt andra för att anlita eller att samarbete med Crawford & Company Sverige.

Jag har haft oturen av att ha ett ärende hos Crawford & Company Sverige sedan över ett år tillbaka. Handläggarna vägrar att höra av sig eller att svara på frågor, ge besked eller att ens ge status på mitt ärende. Har försökt eskalera ärendet uppåt i organisationen, utan att det har hjälpt.

Att Crawford & Company Sverige vägra svara och ignorera skadedrabbade konsumenter kan bara ses som ett medvetet strategi från Crawford & Company Sverige - för att försöka fördröja och försvåra någon form av utbetalning av ersättning som man är berättigad till.

Crawford & Company Sverige påstår på sin hemsida att ”Våra värderingar innefattar kvalitet, positiv kommunikation och en proaktiv attityd till kundservice och utveckling”. Detta stämmer verkligen inte på någon nivå som jag har haft med Crawford & Company Sverige att göra.
  • Lisa R
    Lisa R skrev om Crawford & Company (sweden) AB
    VARNING FÖR Crawford & Company och VARDIA FÖRSÄKRINGAR. Jag blev bestulen på min mobiltelefon och fick inte en krona från Vardia Försäkringar. Jag upplevde en väldigt obehaglig stöld, men fick inte en krona från Vardia Försäkringar, de fortsatte att rabbla paragraf efter paragraf för mig när jag ville ha ersättning. Jag har aldrig under mitt vuxna liv blivit behandlad så av att försäkringsbolag. Intressant är att Vardia/Norrlandsförsäkringar INTE har en egen skadereglering. Dom hyr in ett företag vid namnet Crawford & Company. Deras uppgift är då att sköta företagets skadeärenden och så länge de håller nere kostnaderna för bolaget desto längre behåller dom Vardia som kund. Konsumenternas Försäkringsbyrå har fått in mycket klagomål genom åren på Crawford & Co. Jag VARNAR ALLA FÖR att teckna försäkringar hos VARDIA.
    Anders M gillar detta
  • björn A
    björn A skrev om Crawford & Company (sweden) AB
    Dålig skadereglering och otrevligt bemötande

Det var en trevlig försäljare, vänlig kundtjänst och "prisvärda" premier som fick mig att byta till Vardia bilförsäkringar. Om bolaget är bra eller dåligt ser man dock först då de reglerar en skada. I mitt fall fick jag erfara, efter att en bil kört in i min bil, att bolaget i sin tur anlitar ett annat bolag, Crawford, som skadereglerar- det mest oförskämda kundbemötande man kunde uppleva och ett erbjudande om ersättning med rena utpressningsfasoner. Då jag klagade, hos Vardias kundtjänst fick jag åter ett vänligt bemötande men skaderegleringen (Crawford) förblev urusel-de erbjöd ett mycket lågt pris för bilen som låg långt under marknadsvärde. Jag vill uppmana var och en som funderar att byta till Vardia eller annat försäkringsbolag som använder Crawford bilskadereglering, att tänka till en extra gång. Det kan bli dyrt för Dig att ha ett sådant bolag vid skada.
  • Anders J
    Anders J skrev om Crawford & Company (sweden) AB
    Varnar för detta företag som jobbar som skadekonsulter åt Vardia Försäkringar.
    De jobbar inte seriöst med skaderegleringar. Har väntat snart 2 månader och när man får kontakt med dem får man skammbud. De hänvisar till bilar som knappt är i körbart skick. När man efterfrågar deras jämförelseobjet uteblir svaret. Uppmanar alla som inte är nöjda med Crawford att kontakta Konsumenternas Försäkringsbyrå
  • Terry A
    Terry A skrev om Crawford & Company (sweden) AB
    Varning för detta företag. Skumrask metoder. Dåligt och otrevligt bemötande, anmäl direkt till Konsumenternas Försäkringsbyrå om du har problem med dom.
  • Rafael O
    Rafael O skrev om Crawford & Company (sweden) AB
    Detta är ett skaderegleringsbolag som har som affärsidé att ta hand om dessa bitar åt försäkringsbolag. Troligen får de ersättning baserat på hur många skador de avvisar, för de gör verkligen allt för att inte reglera skador, även efter att Överprövningsnämnden beordrat dem att göra det! I arsenalen ingår utöver ren förhalning olika typer av hot. Ett arrogant och snorkigt bemötande ingår dock alltid!

Löfströms Allé 5, 172 66 Sundbyberg