Cykelringen AB

1.2 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Cykelringen AB

• 2020-06-23

MY S skrev om Cykelringen AB
    Köp inte cyklar här! Vi köpte en barncykel i butiken på Reinstjärnarsgatan, som efter en dag började gå sönder. Gummihandtagen på styret sprack redan dag ett och efter ca 5 veckor började ekrar hoppa ur. Vi fick heller inte reklamera med kontoutdrag, utan de kräver kvitto. Läs mer
  • 2019-09-05

Tommy D skrev om Cykelringen AB
    VARNING!!!
    Helt odugliga, lämna inte in något på service/reparation där.
    Lämnade in min cykel för justering av bromsar samt växlar. Inget av det funkade. De är inte kapabla till att serva cyklar! Personalen är inkompetent. Ett otroligt dåligt företag. Hämtade ut min nyservade cykel och fick lämna in den direkt på en riktigt cykelhandlare som undrade vad som gjorts.....Cykelringen Bromma är ett riktigt skämt. DE KUNDE INTE ENS SE OM KEDJAN VAR SLITEN OCH BEHÖVDE BYTAS ELLER EJ. En anställd sa direkt att den skulle bytas medan en annan sa att den inte behövde bytas. För er kännedom så finns det verktyg för att mäta slitage av en kedja!!!!

OCH NEJ! Jag kommer inte tillbax så ni får åtgärda vad ni gjort fel. Ni borde inte få håll på med cyklar eftersom ni helt saknar kunskap.

Det fanns dock ett annat företag som är rena cykelhandlare i brommablocks som fixade till allt ni ställt till med på ett proffsigt och föredömligt sätt!!! Läs mer
  • 2017-10-02

Nogen skrev om Cykelringen AB
    Gå inte ut från butiken med en cykel för du kan aldrig gå tillbaka med den! Cykelringen tillämpar INTE öppet köp eller ångervecka på cyklar som alla andra butiker gör idag, antagligen eftersom de vet att många kommer hem missnöjda. Denna gång blev det ett felköp som de inte ville rätta till. De är skojare med en okunning och nonchalant personal. Att de säljer skräpcyklar visste jag ju, men i brist på bättre begagnat utbud kan även den bäste falla dit. Lär av andras misstag och lockas inte av rabatter! Läs mer
  • 2014-08-07

Kicki T skrev om Cykelringen AB
    Lämna INTE cykeln för rep här!! De KUNDE inte serva mina växlar. Cykeln va för gammal (ca15 år). De lovade fixa punkan till nästa dag så jag skulle kunna cykla till annan reparatör nere i Sumpan. Hörde ingenting på tre dagar. Ringer fjärde dan och får veta att de inget gjort!!! Utan att höra av sig! Jag hämtar cykeln direkt och GÅR ner till Cykelhörnan i Sumpan som fixar allting direkt! Läs mer
  • Joakim B

2008-09-05

Joakim B skrev om Cykelringen AB
    Jag var och köpte två cyklar i veckan på Cykelringen, Bällstavägen. Jag skulle efter köpet ha gett en fyra, tack vare en riktig bra säljare som hjälpte oss och dessutom hade möjlighet att deala en aning. Cyklarna skulle skruvas ihop och kunde hämtas dagen efter. Då vi hämtade cyklarna upptäckte jag en repa i lacken och fick en snäsning till svar och att de inte kunde göra något. Jag kunde själv köpa lack och fixa det. Tjejen ifråga som gav mig det otillfredsställande svaret gav ett intryck att vara riktigt sur rent utav. Jag gjorde ingen mer affär av det. Det vi upptäckte då vi cyklade därifrån var att monteringarna var väldigt slarvigt gjorda. Styret på min sambos cykel satt löst, vilket gjorde att hon höll på att krascha. Cykelringen ger ett ganska sjaskigt intryck hos mig om jag ser på deras butiker och även till viss del deras sajt. De hade som sagt en riktigt bra säljare som vi fick hjälp av, men leveransen av cyklarna var dålig. Synd att bemötandet vid leveransen dessutom var direkt otrevligt. Ska dock sägas att jag tycker vi fick mycket cykel för pengarna, men jag vill inte rekommendera någon att handla där om man inte vet vad man vill ha och kan stå ut med lite taskig service. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte