Alla kategorier Cykel Stockholms län Stockholm Norrmalm Cykelstaden i Stockholm AB

Cykelstaden i Stockholm AB

Birger Jarlsgatan 98, 114 20 Stockholm — Visa karta

Läs vad 14 kunder tycker om Cykelstaden i Stockholm AB

• Christoffer S
    Christoffer S skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Gå inte hit. Alltså på allvar: om din cykel faller isär exakt på Birger Jarlsgatan 98 - släpa cykeln vidare nån annanstans.

Bakhjulet på cykeln satt löst så kedjan tog inte. Totalt kostade det 1130 spänn för att korta kedjan och skruva åt bakhjulet eftersom de påstod att de var tvungna att göra en "helservice" (á 595:-) för att trimma in växeln och kolla att allt fungerade. Totalt tog denna "helservice" (inklusive kortandet av kedjan och åtskruvandet av bakhjulet) 20 min. De påstod i och för sig att de oljat också men eftersom kedjan fortfarande var skitig tvivlar jag på det. "Vi rengör inte kedjan eftersom smutsen trillar av när man åker". Bedragare.
  • Linnea T
    Linnea T skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Jag skulle inte rekommendera denna butik till någon. Efter att jag fått tillbaka min cykel, som jag troligtvis (utifrån tidigare erfarenhet) kommer få vänta på ett par veckor eller snarare månader då det rör sig om reklamation som de inte kommer få ett öre från mig för, kan jag utveckla mig. Är det de själva som lagt in rekommendationen nedan? Riktiga skojare..
  • Anders F
    Anders F skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Cykelstaden i Stockholm tycker jag är helt enastående. De är verkligen kunniga när det gäller det mekaniska och de fixar även barnvagnar. Var förbi och lämnade in barnvagnen och såg deras breda sortiment av cyklar. Har nu förhandsbeställt en cykel inför sommaren. Är mycket nöjd med servicen. rekommenderas starkt, förstår inte förutvarande kommentarer från vissa negativa. Jag har bara gott att säga om dem.
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Är den närmsta butiken för mig men undviker den bäst möjligt. Jag har gett butiken tre chanser med förhoppning att det ska vara enskilda "undantag" men nu ger jag mig. Den äldre mannen som jag tror är ägaren har varit lika otrevlig vid varje tillfälle, insisterat att jag behöver nya delar och service (som två andra butiker inte alls ansåg som nödvändigt). Det tar betalt för saker som inte är överenskommet och det känns som att de lurar en varje gång. Det ligger två butiker på Surbrunnsgatan som jag varmt rekommenderar er att gå till istället.
  • Johanna N
    Johanna N skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Hittar man en annan cykelverkstad så får man nog ett trevligare bemötande.
  • Edward O
    Edward O skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Jag köpte en cykel, och de verkade glada och så vidare. sedan när jag i somras ramla med min cykel i 30 km/h gick växelörat av. Min mamma fick komma och hämta mig och vi åkte direkt till Cykelstaden. De såg allvarligt på problemet och kundbemötandet var bra. Nu efter två månader så går jag in i butiken och frågar hur det ligger till med cykeln ligger den i ett hörn och skräpar som en pappersbit med hjulen nedmonterade från cykeln. de börjar ursäkta sig med att leverantören hade sommarstängt och de hade haft dåligt med reparatörer, när de är 3 personer i butiken som promenerar omkring med en kaffe i handen.
    KÖP INGET PÅ CYKELSTADEN DE ÄR TOTALT INKOMPETENTA OCH LJUGER SINA KUNDER RAKT UPP I ANSIKTET!!!
  • Helene D
    Helene D skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Trevlig kille när jag köpte cykeln men när jag sen fick problem - USELT!
    Jag köpte en el-cykel på Cykelstaden i mitten av april - nu skulle jag äntligen kunna börja cykla till jobbet. De erbjöd sig att montera cykeln och jag beställde också en fast monterad cykelkorg fram.
    Efter en vecka fick jag hämta cykeln och glad i hågen började jag cykla. Efter sju cykelturer lossnade cykelkorgen från sitt fäste och ramlade olyckligt in i framhjulet. Cykeln tvärstannade, jag ramlade av, ett antal ekrar slogs sönder i framhjulet och stödet gick sönder i fallet. Som tur var hade jag låg fart när det hände så jag skadade mig inte men jag vågar knappt tänka på vad som kunde ha hänt om jag hade haft full fart eller varit ute i tät trafik!
    Min dotter fick hämta mig och cykeln med bil eftersom det inte gick att cykla med alla trasiga ekrar och en korg som hängde på trekvart.
    Dagen efter åkte jag in med cykeln till Cykelstaden i hopp om att de skulle be om ursäkt och reparera cykeln utan kostnad - men ICKE! Det jag möttes av i butiken var "du borde ha kollat korgen innan du började cykla", "det är säkert någon som har försökt stjäla korgen", "vi monterar allt fackmannamässigt", "vi kan laga cykeln men det kommer att ta lång tid, vi har mycket att göra nu"!
    Jag blev alldeles stum - inte en fråga om hur det hade gått till eller hur jag mådde. Var tog den trevliga säljaren vägen?
    Jag försökte förklara att ingen hade kunnat fiffla med korgen. Hemma står cykeln inlåst i ett förråd på vår tomt och på jobbet står den inlåst i ett förråd dit bara vi på företaget och fastighetsägaren har nyckel. Dessutom ser jag förrådet från min arbetsplats så jag skulle ha sett om någon var där. Om någon nu ändå mot förmodan hade varit där och fifflat så borde jag väl ha märkt om korgen satt löst när jag la ner min väska och började cykla hemåt?
    Jag har inte lämnat cykeln obevakad på något annat ställe under den korta tid jag hade en hel cykel.
    Efter några dagar försökte jag ringa och maila för att höra vad som hände men utan resultat. De svarade inte på telefon, ringde inte tillbaka trots telefonmeddelande och svarade inte på mail.
    Efter ytterligare några dagar ringde en kille från butiken och berättade att de ville ha 3.640 kr för att reparera cykeln. Jag sa att jag tyckte att det var helt oacceptabelt. Varför skulle jag behöva betala för något som gått sönder som de monterat på en alldeles ny cykel?
    Låsta positioner! Nu står cykeln hos Cykelstaden och de tänker inte lämna tillbaka den utan betalning och jag vill inte betala.
    Jag tog kontakt med konsumentvägledningen i kommunen som rekommenderade mig att lämna in en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden vilket jag nu har gjort. Dessvärre har de en handläggningstid på 5-6 månader.
    Jag vill ju ha tillbaka min cykel och börja cykla igen.
    Jag funderar även på att lämna in en stämningsansökan till tingsrätten.
    Jag återkommer gärna och berättar mer om hur det går men så länge kan jag bara säga:
    KÖP INTE NÅGON CYKEL PÅ CYKELSTADEN I STOCKHOLM!
  • H
    H skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Vad ni än gör undvik att laga och serva er cykel på detta skitställe.
    Min flickvän (som är lite blond) har en helt ny cykel som hon fick punktering på. Hon lämnade in cykeln för lagning av punkteringen och blev pålurad en så kallad vårservice för 499 kr (ny slang kostade 250kr). Detta på en helt ny cykel som köptes i November och har stått inne hela vintern. Säljaren av cykeln servade den i Nov dessutom. Har väl gått 5 km.

Tjejen min bad mig hämta cykeln och när jag frågade vad de har gjort och varför de har servat cykeln blev det fart på gubben.
    Som var gjort med cykeln:
    -Slang framdäck bytt
    -Det enormt allvarliga felet frambroms som låg på justerades
    -Smörjning av kedja och nav
    -inställning av alla tre växlarna

Jag ifrågasatte att de säljer på all denna (prisvärda?) service till min blonda flickvän till hennes helt nya cykel. Säljaren hävdade att om hon är myndig är det bara att betala.

Jag svarade att visst ska vi betala, det är det faktum att nu har LURAT min flickvän som är grejen.
    Påpekade också att frambromsen ligger på och ber honom att göra det stora ingreppet och justera till bromsen.
    Duktig cykelreparatör som han är så fixar han frambromsen på 1 minut och jag kan cykla hem.

Tack för kaffet Cykelstaden.

//Din evigt trogna kund
    Den blonda flickan
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Det finns en person i denna affär, jag tror det är ägaren, som jag ständigt stör mig på. Jag hade köpt däckavtagare av plast som naturligtvis gick sönder. Jag gick till Cykelstaden och frågade om de hade av metall. Näe, bara av plast, sa snubben. Men de går bara av, sa jag. Men då använder du dem fel, sa snubben surt.

Hur kan man använda däckavtagare fel?! In under däcket, böj, fäst i ekern och in med nästa avtagare under däcket. På vilket sätt kan man göra "fel" här? Det är uppenbart att avtagare av plast går sönder här eftersom däcket kan vara väldigt stelt.

Det andra jag stör mig på är att om man frågar vad ett arbete kostar får man hela tiden undvikande svar och tillslut ingen prisuppgift alls.

Dessutom är det mesta dyrt i affären.
  • Johan H
    Johan H skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Köpte igår med hjälp av personal i butiken en framstänka till min mtb. Berättade för personalen att det var en cykel med framdämpning och den informationen räckte för de.
    Stänkskärmen passade inte visade det sig när jag kom hem. Återförslöt förpackningen och begav mig tillbaks till butiken. De erbjöd halva summan tillbaks - inget mer - trots att jag på deras rekommendation köpt just denna produkt. Till historien hör att jag har den framdämpare som är marknadsledande och ingen udda lösning som de föreslog att det rörde sig om
    Riktigt, riktigt uselt bemötande.
    Vidare visade det sig att samma skärm går för halva priset hos andra handlar så ett påslag om cirka 100% för man nog räkna med på denna skräpbutik.

Jag avråder starkt ifrån att handla eller serva sin cykel på detta ställe och önskar de i konkurs.

Tack för mig.
    Helene D gillar detta
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Tar väldigt bra betalt för reservdelarna, som gärna ska bli några fler än de du först tänkt dig.
    Kör inte top-class direkt i sitt sortiment, men har man inte koll på vad grejerna kostar så får man pröjsa det dubbla mot vad märkesdelar kostar. Att i efterhand påpeka att du tyckte det blev dyrt har du inget för. Svaret lär bli att "du accepterade ju priset vi gav".
  • Thorleif A
    Thorleif A skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Tar ordentligt betalt och gör en del överraskande åtgärder. Arbetena är hyggligt utförda men inte mer. Absolut inte prisvärt.
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    Min fru skulle lämna in en Kronan dam cykel för byte av ett däck.

Enl. ök skulle detta kosta 160 kr och vid detta tillfälle tyckte cyklelmekanikern även att kedjan borde spännas vilket skulle kosta 100 kr. Totalt skulle alltså kalaset gå på 260 kr vilket min fru tyckte lät helt ok.

När hon sedan skulle hämta cykeln hade en avgift på 249 kr tillkommit som enl. mannen i butiken skulle vara för slang samt arbetskostnader. Detta resulterade i att hon nu skulle betala 559 (jag vet 260 + 249 = 509 men på summeringen hade de skrivit 559 vilket min fru aldrig kontrollräknade).

Hon försökte förklara att hon hade en överenskommelse på 260 kr men de vägrade låsa upp cykeln och krävde de 559 kronorna för att hon skulle få sin cykel.

Att ett byte av däck slutar på en nota på 559 kronor är kanske inget man räknar med.

Skulle någon mot bättre vetande vilja lämna in sin cykel på detta ställe så är mitt tips att kräva intyg på priset man kommer överens om annars lurar de skjortan av dig.

Ett fruktansvärt lurendrejeri och dåligt bemötande. Usch och fy!
    H, Helene D gillar detta
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Cykelstaden i Stockholm AB
    En bra cykelaffär mitt i city. Ett trevligt bemötande och kunnande är något som krävs i cykelbranschen som förstår och lyssnar på sina kunder.

Det hjälpte oss att hitta rätt cyklar till våra två barn 3 och 5 - år. Rekomenderar varmt Cykelstaden. Värt ett besök.

Har även hittat deras hemsida som inte finns med här?

Hemsida: www.cykelstaden.se

Birger Jarlsgatan 98, 114 20 Stockholm