DB TAK & ENTREPRENAD AB

Ursviksvägen 119, 174 46 Sundbyberg — Visa karta

Välkommen till DB TAK & ENTREPRENAD AB!

Vi är ett gäng erfarna och engagerade takläggare, plåtslagare, målare och snickare som hjälper dig med allt från tegeltak, papptak och plåttak till tjänster som fasad, fasadmålning, utbyggnation, vindsvåningar och takskottning.

Behöver du lägga nytt tak eller renovera ditt gamla tak? Låt någon av våra professionella medarbetare utföra takarbetet - det håller länge och är prisvärt. Vi på DB Tak & Entreprenad AB är så pass säkra på att vi levererar en bra tjänst med väl utförda takläggningar och takrenoveringar m.m att vi ger dig som kund 10 års garanti på våra takomläggningar. Vi ställer höga miljökrav. Det material vi använder och vår miljöpolicy gör att vi ständigt utvecklas för att bli bättre på området.

Välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 25 kunder tycker om DB TAK & ENTREPRENAD AB

• 2020-09-24

Andy Peter M skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Har precis haft slutbesiktning med positivt utlåtande av vår takomläggning med DB Tak & Entreprenad. Är jättenöjd med resultatet där hela huset har fått ett mycket fräschare utseende. Vi valde den något dyrare protectorpannan och det var helt klart värt den extra investeringen. Hela arbetet har gått smidigt och DB tak har varit mycket lyhörda för våra önskemål. Ska man renovera eller lägga om taket är DB tak & Entreprenad ett bra företag att ha att göra med. Dessutom prisvärda med tanke på den fina kvaliteten i utförandet och supporten från dem längs arbetets gång. Läs mer
  • 2020-09-21

Frida J skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Vi anlitade DB Tak & Entreprenad för vår takomläggning. De gav ett proffsigt intryck från start och gav bra råd kring alla val av takpannor och övrig färg. Arbetet blev klart snabbare än utlovat och tomten hölls ren under arbetets gång. Besiktningsmannen var också nöjd. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-09-21

Martin J skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Proffsigt bemötande, bra rådgivning inför utförandet och utfört innan utsatt tid. Hög kvalité till en överkomplig peng. Mycket prisvärda! Rekommenderar DB Tak & Entreprenad AB starkt! Läs mer
  • PARISA A

2020-06-02

PARISA A skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Rekommenderar DB TAK till alla grannar och föreningar då de är effektiva, noggranna och framförallt pålitliga med gedigen kunskap inom sitt område. Jag är mycket nöjd med arbetet som utfördes på vårt tak, likaså besiktningsmannen. Ett stort plus i kanten att grabbarna städade efter sig. Läs mer
  • 2020-05-27

MONIKA M skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Rekommenderade DB Tak till grannar på landet.dem var mycket nöjda med bemötandet och utförandet av jobbet(nytt yttertak ).bra pris och klart i tid.äldre människor uppskattar detta. Läs mer
  • 2020-05-26

Maria N skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Ringde DB Tak för omläggning av ett papptak på villan. De kom snabbt och tittade, gav en offert som innehöll allt vi pratat om och till ett bra pris. Jobbet utfördes inom avtalad tid och resultatet blev jättebra. Enkelt hela vägen med kommunikationen och dessutom mycket trevligt bemötande. Kan verkligen rekommendera den här firman.

Maria Läs mer
  • 2020-04-24

ERIK H skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Fick snabbt och enkelt en offert. Arbetet drog igång snabbare än vad vi hade räknat med vilket var positivt. kommunikationen mellan både arbetsledare och arbetare gick bra och smidigt, där vi under tiden gjorde några små ändringar vilket inte var några problem. mycket nöjd med jobbet. Läs mer
  • 2020-04-15

JERKER N skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Jag frågade ett antal takläggare om pris på att lägga om mitt papptak. DB T&E var snabbt på plats för att titta på taket samt lämnade därefter en specificerad offert på arbetets omfattning och innehåll. Arbetet genomfördes väl och inom den tidsram vi var överens om. Det har varit lätt att kommunicera med såväl ledning som de som praktiskt genomförde arbetet på plats. Trevlig och tillmötesgående personal rakt igenom helt enkelt.
    Jerker Nyblom Läs mer
  • 2019-10-22

Harry S skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    2018 beställde vi ett nytt tegeltak, inklusive ny takpapp och kopparplåtsdetaljer. DB Tak utförde arbetet med noggrannhet och försiktighet.
    Vi hade hela tiden en bekymmerslös dialog med DB Tak.

Kort sagt en positiv upplevelse. Läs mer
  • 2018-11-21

Bengt Z skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Omläggning av tegeltak 2011.
    Blev rekommenderad att fortsätta med tegeltak istället för att byta, vilket var bra.
    De skötte renoveringen på ett bra sätt tidsmässigt och höll kostnadskalkylen. Läs mer
  • 2018-11-21

Maj E skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Jag har anlitat dem vid 2 tillfällen. Första gången la de ett plåttak på mitt förra hus , helt ok.
    De fick byta tak på huset jag köpte sedan och där har det lossnat plåt som skall skydda ändträet på ca 30 cm som sticker ut ovanför ett stort fönster. Har lossnat på båda sidorna. Talade med Daniel på DB tak , han ville ha foton vilket jag skickade för 1,5 år sen har inte hört av dem. De är svåra att få tag på när arbetet är betalt och klart. Läs mer
  • Christine D

2018-11-21

Christine D skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Takomläggning i plåt, höll leverans och kom med bra lösningsförslag på skorstenar och takstege. Läs mer
  • 2018-11-20

Bodil P skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Lätt att få kontakt. Lätt att komma överens . Snyggt utfört arbete. Läs mer

Susanne G skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Bytte yttertak på mitt hus. DB Tak gjorde ett jättebra jobb, noggranna, städade varje dag efter arbetstid. Trevligt bemötande. Läs mer

Ylva T skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Trevliga och gör ett utmärkt jobb! Läs mer

Ingemar H skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Gjorde bra jobb och snabbt och fixade en läcka i taket. Men det var svårt att få kontakt och det dröjde alldeles för länge. Vid en senare kontakt för ett annat litet fel dog kontakten och har aldrig hörts av sen dess. Trot att jag rekommenderat företaget till grannar och andra so har frågat om rekommendationer. Läs mer

Lennart A skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Nytt shingel tak utförde ni med bravur. Killarna städade efter sig varje dag. heder! Läs mer

Kaj L skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Hej. Frågade 3 takföretag, och antog DB taks offert. Arbetsledaren gjorde alla mätningar innan. Arbetet med rivning av takpannor och nu papp installerats, sedan installerades nya falsade plåttaket och takrännor och stuprör och stege till skorsten. Totala ytan ca. 80m2. Jobbet tog en vecka för 4 man. Duktiga hantverkare. Läs mer
  • 2017-05-23

Kenneth U skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Bra jobb när jag fick nytt tegeltak. Snyggt och snabbt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Etienne T

2016-10-21

Etienne T skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    La vårat tak. Snabbt och smidigt. Plåtslagaren tog lite tid på sig att komma. Annars bra Läs mer
  • Gunnar A

2016-07-29

Gunnar A skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    DB-tak har precis blivit klara med omläggning av taket på mitt hus och taket på tillhörande garage.
    Arbetet ha utförts på ett mycket professionellt sätt och med stor noggrannhet.
    Jag ger därför DB-tak och bolagets personal absolut bästa rekommendationer. Läs mer
  • Martin Å

2014-08-20

Martin Å skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Mycket seriös firma med extemt goda villkor och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2014-04-16

Patrik B skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Jag har anlitat DB tak för flera uppdrag. Jag har alltid varit noggrann i vad jag beställt.
    I de fall det förelegat frågor om detta innefattas av offerten eller inte har DB tak tagit det som en egenkostnad.
    Alla mina tak har blivit besiktigade utan anmärkning av en auktoriserad besiktningsman.
    När jag sa att taket kommer att bli besiktigat av en besiktningsman svarade 2 andra entreprenörer att då vill de inte utföra jobbet.
    Prismässigt ligger de ca 10-15% över de lägsta offerterna, (men 50% under de högsta).
    Jag tycker inte att det är värt 15% för att chansa och inte använda besiktningsman.
    Om jag skall komma med kritik så hittade jag några plåtklipp på gräsmattan, men förutsättningarna var inte de bästa med massor av snö när de utförde entreprenaden.
    Jag tycker att DB tak sköter sig exemplariskt.

Lennart Läs mer
  • Heléne E

2013-01-10

Heléne E skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    VARNING! Anlitade DB Tak våren 2012 för omläggning av tak samt nya hängrännor och stuprör. På eget bevåg ersatte man de 4 stuprören med 2 stycken (pga av att de beställt fel). De försäkrade om att det skulle räcka med 2 stuprör. Vi skrev dock ett separat avtal att om det visade sig att avrinningen inte skulle fungera skulle de kompletterade med de övriga 2 stuprören. Pga mycket regn under sommaren visade det sig snabbt att det var för lite med 2 rör och vi påtalade detta. Dock vägrar de att komplettera de övriga rören trots avtal! Under arbetet skräpade de ner runt huset och vi fick varje dag plocka upp spik, papp etc som låg runt huset. De missade även att måla utbytt trä trots att det stod i avtalet. När vi påtalade detta blev takläggarna sura och griniga och sa att det inte alls ingick (tills vi visade offerten). Vid målningsarbetet drog man runt stegen oförsiktigt, vilket orsakat märken i vår putsfasad runt hela huset. De utlovade lövsilarna som skulle monteras på stuprören gjordes inte heller.
    DB Tak påtalade hur duktiga de var eftersom de specialiserat sig på tak och alltid måna om att kunden ska bli nöjd!!! Det har de verkligen inte lyckats med om vi kommer aldrig anlita dem igen eller rekommendera dem! Läs mer
  • 2011-07-01

Hendrik N skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB
    Vi fick vänta väldigt länge efter det utlovade datumet. Sedan dök de upp utan förvarning. Nästan alla arbetarna var letter och litauer och pratade ingen svenska. Därför var det svårt att kommunicera med dem, och vi blev väldigt förvånade när de plötsligt utan att förvarna oss bröt upp taket för att byta fönster. Tack vare det hann vi inte plocka undan och allt blev fullt med damm.
    Nästa år visade det sig att en takpanna var trasig, och till skillnad från de flesta andra takfirmor hade de inte lämnat någon extra panna. Vi fick kontakta dem för att få felet åtgärdat vilket kostade 1250 kronor. Undvik denna firma! Läs mer

Ursviksvägen 119, 174 46 Sundbyberg