Decatak / Decasol

Decatak / Decasol

Välkommen till Deca!

Decatak är Nordens ledande företag inom takmålning och har utfört över 13000 tak sedan 2006. Vi är experter på att måla ditt gamla tak så det blir som nytt igen.

Deca levererar och installerar kompletta nyckelfärdiga solcellsanläggningar till privatpersoner, företag och bostadsrättsföreningar. Vi arbetar enbart med egenanställd personal och marknadsledande produkter från välkända tillverkare.

Tak och sol - nyckelfärdig entreprenad.

Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri besiktning och offert.

Läs vad 841 kunder tycker om Decatak / Decasol 2

2022-11-24 Spontant omdöme
    Varning för detta företag!!!

Säljaren gjorde ett seriöst intryck så därför anlitades Deca för att måla taket...tyvärr.
    Första teamet kom över för att tvätta taket, efter arbetet låg det fimpar lite här och var runt arbetsområdet. Men tvättaren hade även högtryckstvättat hål på pappen under pannorna. Vid kommunikaton om hur detta skulle åtgärdas fick jag bara svaret att "var bara lugn, det kommer ordna sig och bli bra". Trots åtskilliga försök att få beskrivet HUR hålet skulle åtgärdas fick jag inte svar på det. Nytt hål har även upptäckts fast åverkat av att man trampat upp pappen som det ser ut.

Vid själva målningen tapade man fast någon plastremsa över hålet, knappast yrkesmässigt
    Man målade inte heller ovansidan av taknockspannorna.

Offerten inkluderade målning av 20 extra pannor samt en extar hink med färg. Det blev 12 målade pannor och slatten på en överbliven hink med färg. Offerten var tydlig med att ingen betalning förrän komplett utfört arbete.

När jag påtalade bristerna ville dom inte acceptera dessa, men kunde tänka sig att dra av 1000 kronor mao ej målade extrapannor och för hinken med färg.

Då jag vill ha HELA taket målat (för, hör och häpna, jag tycker att tacknockspannorna är en del av taket) samt vill ha hålet lagat på ett fackmannamässigt sätt, samt både extrapannor målade och en hel hink med färg, allt enligt offert har jag inte betalat fakturan på knappt 50.000.

Deca blev nu ganska aggressiva i sin kommunikation och har lämnat över den bestridda fakturan till kronofogden i hopp om att skrämma mig till att betala.

Jag kan ju tycka att det hade varit bättre att själva komma ut och inspektera deras eget arbete och komma fram till en lösning tillsammans med mig som kund för att lösa detta, men det verkar dom inte vara intresserade av att göra.

Säljaren verkar ha gjort sig frånvarande då han inte svarar i telefon eller ringer upp.

Deca tak Kan inte rekommenderas!

Tre månader efter att deca varit här har din fortfarande inte kommit hit för att inspektera deras arbete, ej heller har dom återkommit till mig för att komma fram till en lösning.
    2022-11-14 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket nöjda med Decataks arbete. Personalen är trevlig och korrekta. Decatak utförde tvätt, takbehandling och målning. Efter utfört arbete städade dom undan med mycket gott resultat. Även grannarna var imponerade gällande det professionella arbetet.
    2022-10-22 Insamlad av företaget
    Köpte taktvätt och takmålning.
    Det mesta fungerade bra.
    Tog lite lång tid från leverans till utfört arbete.
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Var vänlig se vårt svar på er påminnelse!
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Arbetet gick snabbt. Proffsigt och snyggt!
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Är helnöjd! Trevligt bemötande, snabb hantering och utmärkt resultat.
    2022-10-11 Insamlad av företaget
    Mycket fint bemötande vid första träffen och kommande. Tvättning och målning av tak gick galant och det blev snyggt.
    2022-10-10 Insamlad av företaget
    Vi är helnöjda från början till slut! Och taket blev som nytt!
    2022-10-10 Insamlad av företaget
    Vi var inte hemma när målningen av taket skedde. Hittills är vi mycket nöjda med arbetet.
    Helt ok
    Hade höga förväntningar på väl utfört arbete vilket stämde.
    Bra kontakt med säljare innan utfört arbete,
    saknar en uppföljande personlig kontakt,
    Rengöring, målning o försegling av betongtakpannor är det arbete som utförts.
    2022-10-09 Insamlad av företaget
    Smidigt skött då vi behövde få taket fixat innan installation av solceller. Kändes också prisvärt speciellt då våra pannor och papp var i bra skick (förutom då ytan på pannorna...). Tog ca 2 veckor från första kontakt till klart.
    2022-10-09 Insamlad av företaget
    Kontakten var trevlig och bra. Jag är nöjd med arbetet, taket ser nytt ut igen. Killarna ”bäddade” in huset ordentligt och städade snyggt efter sig. Om jag ska anmärka på något så är det språksvårigheterna. Ingen svenska och mycket lite engelska. Jag är ändå nöjd. Tack! Önskar er alla en skön höst 🍂 MVH Lillian Johansson
    2022-10-09 Insamlad av företaget
    Taktvätt och målning gick fint och smidigt utan något att anmärka på.däremot under väntan på solcellerna borde man kunna kräva någon form av information eller tidsangivelse
    2022-10-09 Insamlad av företaget
    Mötet med företaget var positivt. Svarade snabbt på mail o telefonsamtal. Företaget kom snabbt ut o besiktigade taket o en vecka senare var taket tvättat o målat. Vi är supernöjda. Taket ser ut som nytt trots att det snart är 40 år.
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Jag är inte missnöjd men väldigt missnöjd med att tvingas svara på dessa sk enkäter.
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    De som tvättade ger jag inte mycket för däremot de som målade taket var proffsiga
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Helt nöjd med allt, ett + att de gjorde altantaket rent efter sig vilket vi krävde. Synd att det är svårt att prata med dem, mycket dåliga på svenska
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Supersmidigt att inte behöva vara hemma och är jättenöjda med resultatet
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och ett bra slutresultat till ett bra pris
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Dåligt mött av säljaren ville få tag i han det var omöjligt svarade alldrig men arbetarna gorde bra jobb
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Positivt bemötande från start. Det som lovades uppfyllde Decstak också.
    Att få ett.mossfritt tsk utan att förstöra miljön var det som gick mig till beslut. Du har jag klart vatten i vattentunnorna.Med vart i färgen tror jag på lång hållbarhet - dom det utlovats.
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Positivt, vänligt. Vi är I det stora hela nöjda.
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Dom var väldigt trevliga och tillmötesgående.
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med målning och behandlingen av taket.Har även rekommenderat er till grannar och bekanta.
    Bra bemötande lite språksvårigheter
    Lite skräpigt och lite skadade växter men i stort nöjd
    Positivt.
    Snabbt utfört.
    Takmålning av betongpannor.
    Blev för mycket färg kvarlämnat.
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Bra resultat. Bra pris. Nöjd!
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande Taket ser fint ut efter målningen!
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabbt utfört jobb
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    I tid, snabbt och prydligt!
    Starka rekommendationer
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Hade nog behövt vara ett lager färg ytterligare på takpannorna. Förutom detta så är jag nöjd med arbetet.
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    De gjorde ett snabbt o bra jobb. Hur väl det håller på taket återstår att se. Nu ser det bra ut 👍
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    De var noga med att täcka allt runtomkring och gjorde ett bra målarjobb
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Köpte takmålning. Fungerade bra från försäljning till genomförande av målningen. Det enda vi inte tyckte var bra, var att man nitade fast skyddsplasten (eller vad det nu var för skydd). Sen lämnade man flera hundra nitar i vindskivor och väggar. Vi tog bort en stor del, men efter kontakt så kom en av era medarbetare och tog bort resten. Ett tips till er är att upplysa om att man kommer att nita fast skyddsplasten så att kunden vet om det.
    Bra bemötande
    Bra utfört jobb
    Måla betongpannor
    Vart jätte bra
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Inspektion, tvätt och målning av ca 200 kvm. med olika lutningar. Inspektion med borttagning av pannor på 6-7 olika ställen på taket där man bedömer papp och läkt mm. Tvättning av ett tak med mycket mossa, trevlig och duktig personal utför ett kanonbra resultat. Målning med ny personal som är lika trevliga och duktiga. Resultatet är så grymt bra okulärt och med 10 års garanti så kan man inte annat än vara nöjd. Stort tack för ett bra samarbete. :)
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Språkproblem med de som utförde arbetet. De kunde inte tala vare sig svenska eller engelska. De borde ha plockat upp sina fimpar.
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Ett trevligt bemötande och de var noggranna
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Deckatak får 5/5. Bra återkoppling och killarna gjorde jobbet snabbt o noggrant. Resultatet superbra.
    Solceller inte på plats ännu så blir lite missvisande att ge Decasol någon bedömning. Verkar dock vara otroligt svårt att få kontakt med projektledare såväl som företag. Förståelsen för att de har mycket att göra är stor. Informationen och tillgänglighet för kunden undermålig tyvärr. Hoppas det blir bra i slutändan.
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Eran presentation av företaget i reklamen som ni skickar ut var avgörande för mig att välja er.

Det var ett positivt bemötande mellan leverantör och kund som man vill att entreprenörer ska bjuda på .
    Vill verkligen ge killarna ifrån polen högsta betyg ,de kvalitetssäkrade arbetet perfekt och jag som kund behövde inte investera i nya takpannor.
    Mvh Mycket nöjd kund .
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt bemötande fick jag .
    Jag var lite osäker på hur bra det skulle bli .. innan dom kom . Men blev riktigt nöjd av deras jobb som dom utförde oss mig .
    Tvättning o rengöring och målning av mina tak . Och resultatet blev jättebra .
    Mycket bra bemött
    Upplevde dem som mycket professionella
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Suveränt gäng som spolade taket framför allt efterarbetet tom ut på gatan. Jag skrev till er djungeltrumman går kanske kan ni använda er av detta i reklamen målarna från fellingsbro var också trevliga
    Allt bra. (Tak)
    Saknar bara några extrapannor.
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Målning bra utförd. Men täckning av rabatter vi under tvättning var ej av högsta klass
    Bra möten.
    Bra resultat.
    Rengöring och behandling av tak.
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Rengöring av tak och målning. Fungerade bra. M.v.h. Jan-Olof Klingberg Duvgatan 8 Askersund.
  • 2022-10-07 Insamlad av företaget
    Mycket bra serviceminded personal, snabba och effektiva och mycket trevliga
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Alla tak arbetare var mycket trevliga, men viss språkförbistring blev det då spanska var huvud språket. Det ren gjorda taket blev så rent och fint men jag är fortfarande osäker på om trasiga takpannor blev utbytta trots försäkran att så är fallet. (Språkförbistringen)
    Jag är nöjd med arbetet som gjorts.
    Proffsigt, seriöst bemötande.
    Snabbt utfört på bästa sett.
    Prisvärt.
    Rengöring o målning av tak