Delagott

delagott.se
  • BadgeSixYears
4.5

About company

Välkommen till Delagott! Delagott startades 2006 och erbjuder teknisk och ekonomisk service till bostadsrättföreningar. Behöver din förening hjälp så finns vi där och tar ett helhetsgrepp över din verksamhet. De tjänster vi tillhandahåller är ekonomi & controller, fastighetsskötsel, teknik & underhåll, energieffektivisering...

76 omdömen om Delagott

Sedan starten hos Reco 2018

Ewa L
Wrote about Delagott

Bra på trädgård med saknar kunskap om projektledning ordning rapportering redovisning och allmän kundvård. Kan tyvärr inte rekommendera Delagott som förvaltare.

Jill A
Wrote about Delagott

Har varit boende i en bostadsrättsförening som har Delagott som administration Inför deklarationen har jag varit lite orolig och tänkt, att de skulle vara svårt att deklarera en försäljning av en bostadsrätt. Men nej, de var hur enkelt som helst då Delagott skickat in uppgifter till Skatteverket och att jag bara behövde godkänna uppgifterna. De kallar jag en OTROLIG service Att de sen också under mina år som boende i bostadsrättsföreningen alltid varit trevliga vid kontakt gör inte saken sämre

Peter E
Wrote about Delagott

Bra samarbete med fastighetsskötare, administration, engagerad Och Fulton.

Annika B
Wrote about Delagott

Jag har egentligen ingen uppfattning då jag inte har varit i kontakt med er själv Den information som jag har fått är från vår ordförande har rapporterat vid våra styrelsemöten.

Per-Olof S
Wrote about Delagott

Bara positivt. inget strul. Snabba svar när vi frågar.

Pia F
Wrote about Delagott

Vi får väldigt bra stöd och hjälp av Delagott. Snabb och vänlig service. Vi är en liten förening och anlitar bara Delagott för ekonomisk förvaltning.

Parisa B
Wrote about Delagott

Vår förening bildades 2016 och består av 75 lägenheter och två lokaler. Det började med att vi gick över till Delagott för ekonomisk förvaltning. Vi hade under en längre tid varit missnöjda med vår dåvarande ekonomiska förvaltare, ett väldigt stort företag som verkade ha problem med hög personalomsättning. Vi fick inte riktigt den hjälp vi behövde och det begicks återkommande misstag ifrån utförarens sida som för styrelsen blev väldigt betungande. Istället för att avlasta blev det en belastning. Så vi valde att byta till...

Karl Gustav N
Wrote about Delagott

Bemötandet har varit mycket bra. Lätt att få kontakt med och återkopplar omgående. Delagott har levt upp till våra förväntningar!

Radenka B
Wrote about Delagott

Ekonomisk förvaltning. Robin ekonomen har vi bra samarbete med. Bra kommunikation via mail o tel. Snabb återkoppling i ärenden. Serviceminded och villiga att utvecklas framåt och åtgärda brister

Andreas D
Wrote about Delagott

Bra samarbetspartner för vår bostadsrättsförening

Marient D
Wrote about Delagott

Det har förmåga att anpassa sig till negativ feedback.

Saskia E
Wrote about Delagott

Lätta att nå, trevligt bemötande och snabba svar

Ann-kristin R
Wrote about Delagott

Alltid snabba att svara och hjälpsamma. Proffsiga i sin attityd.

Lars L
Wrote about Delagott

En förvaltare som det är lätt att ha ett nära samarbete med. Personliga kontakter som ger snabb service.

Leif W
Wrote about Delagott

Delagott är extremt serviceorienterade och flexibla. De tillmötesgår oss på ett positivt och konstruktivt sätt varje gång vi ber om något utöver det vanliga.

Hans W
Wrote about Delagott

Kan ibland vara svårt att komma till rätt person ,annars är jag nöjd . Alla är trevliga och hjälpsamma. Mvh Hans

Lowe E
Wrote about Delagott

Detta bolag är nog bland de mest oseriösa aktörer jag någonsin haft med att göra. De tycks varken klara av att sköta grundläggande uppgifter så som att byta namn på mitt postfack/ytterdörr till att hantera fakturerings frågor. Blir som kund uppmanad att kontakta det bolag som de använder för fakturering/inkasso för att själv reda ut situationen (som de själva har orsakat). Vidare tycks heller inte själva inte veta vad det faktiskt “förvaltar” över. Om ni står in för valet som förening att välja en förvaltare så tycker jag...

Svar från Delagott

Hej Lowe, Jag är ansvarig för kundnöjdheten i våra Brf:er här på Delagott och önskar vi kunde hjälpa dig. Jag förstår att det som förstagångsköpare inte är så enkelt att veta vad sin bostadsrättsförening eller dess förvaltare har hand om/ är ansvariga för, vill du veta mer hur en brf och deras förvaltare fungerar är du varmt välkommen att kontakta mig . Tyvärr kan vi inte göra något åt din uteblivna betalning av avgiften till din bostadsrättsförening och att ärendet därför gick vidare till inkasso som tagit över inkasseringen...

DILAN D
Wrote about Delagott

Delagott är en förvaltare som ger en god service och en personlig kontakt! Halil har varit min kontakt person, och jag är jätte nöjd med servicen och bemötandet ifrån honom! Han är snabb på att återkoppla och även uppdatera med information. Utmärkt service med andra ord.

Svar från Delagott

Tack Dilan, Jag ska hälsa Halil, han kommer att bli glad för det fina omdömet.

Ingvar H
Wrote about Delagott

vi har inte haft några problem med Delagott. Det har fungerat bra. Dom problem vi har tagit upp har blivit lösta på ett bra sätt.

Svar från Delagott

Hej Ingvar och tack för din feedback. Vi ska fortsätta att stötta, hjälpa och arbeta proaktivt med er

Claes N
Wrote about Delagott

Merendels mycket bra. Emellanåt tar vissa ärenden/frågor lång tid innan svar eller åtgärd

Svar från Delagott

Hej Claes och tack för den uppriktiga återkopplingen. Vi kommer att kontakta dig inom kort och se till att få koll på vad som inte fungerat och förbättra återkopplingen. Det är viktigt för oss att åtgärder och återkopplingar sker snabbt. Återigen; tack för uppriktig och konstruktiv feedback

Lennart R
Wrote about Delagott

Bra service inriktade. Lätta att få kontakt med

Svar från Delagott

Vad kul att få ett så fint betyg Lennart! Vi ska fortsätta att jobba hårt med att vara tillgängliga och lätta att få tag på. Önskar er i styrelsen och hela föreningen en fin december.

Erik W
Wrote about Delagott

Enkla och smidiga att arbeta med. Vi som tidigare brottats med SBC känner oss euforiska.

Svar från Delagott

Hej Erik och tack för detta. Vi är glada att ni känner att allt funkar som det ska och ser fram emot fortsatt bra samarbete :-)

Lars L
Wrote about Delagott

Delagott är en förvaltare som ger en god service och en personlig kontakt. Det är lätt att veta vem man ska kontakta i olika frågor och får snabba svar. Teknisk, ekonomisk förvaltning sköts mycket bra. Det är lätt att få hjälp med att ta fram entreprenörer för olika göromål. Det absolut bästa är att det går att ha en dialog i styrelsens frågor.

Svar från Delagott

Tack för jättefin feedback Lars. Det är ett nöje att jobba med er förening och er styrelse!

Tom G
Wrote about Delagott

Bra bemötande och snabb återkoppling. Ger en upplevelse att hela tiden göra sitt bästa och att vilja bli ännu bättre. Vi har haft ekonomisidan i över tio år och de lever upp till våra höga förväntningar. Tekniksidan har vi bara haft i drygt ett år men vi upplever även där att det finns en stark vilja att göra ett bra jobb.

Svar från Delagott

Tack för det fina betyget Tom, vi ska se till att fortsätta förtjäna ert förtroende.

Staffan D
Wrote about Delagott

Vi har en fantastisk fastighetsskötare i Adama. Han återkommer alltid med information. Något man inte ärvan vid i branschen. Får alltid stöd av Delagotte med hantverkare och som bollplank

Svar från Delagott

Tack för de fina orden Staffan! Vi är glada och stolta att få jobba med er. Vi önskar alla "Eriksbergare" en fin kommande ledighet.

Per-Olof S
Wrote about Delagott

Snabba svar. Mycket bra och trevligt bemötande vid frågor till er. Känner att vi är i trygga "händer" hos er.

Svar från Delagott

Tack Per-Olof. Vi är också tacksamma för det fina bemötandet vi får från er. Det är lättjobbat då. Ta hand om medlemmarna så siktar vi på ett bra 2023 tillsammans

Robert E
Wrote about Delagott

Agerar snabbt, bra kommunikation!

Svar från Delagott

Vad kul att höra Robert. Tack för de fina orden. Vi jobbar ständigt med bra kommunikation och kommer att fortsätta med det arbetet framöver

Annika C
Wrote about Delagott

Våra förvaltare återkopplar alltid utan långt varsel. De tar fram relevanta offerter vid arbeten och de tar hand om huset och sätter sig in det som krävs för att kunna förvalta huset.

Frida S
Wrote about Delagott

Alltid proffsigt bemötande. Har förslag på åtgärder för att minska föreningens kostnader och förbättra fastighetens skick. Rekommenderar Delagott som fastighetsskötare och teknisk förvaltare.

Ann B
Wrote about Delagott

Vi har både ekonomi- och fastighetsförvaltning. Vi behövde byta fastighetsförvaltning, då vi inte kände oss komfortabla med det team vi fått. Sedan mars 2022 har vi full support från ett team som vi kan lita på. Brf Flöjtblåsaren 6 i Stockholm genom Ann Bäckman

Emma D
Wrote about Delagott

Vi har samarbetat med Delagott i ca sju månader och har tjänsten teknisk förvaltning. Vi upplever att vi blir bemötta på ett bra och professionellt sätt. Kunskapsnivån och kvaliteten på utförda ronderingar etc. är bra. De som vi har mest kontakter med (Adam Bardak och Emre Koyuncu) är snabba på att återkoppla. Samarbetet är ännu lite nytt men vi hoppas att det ska fortsätta lika bra framöver. BRF Bergsundsklippan

Svar från Delagott

Hej Emma, Vad roligt att höra att ni är nöjda trots att samarbetet ännu är nytt. Vi ska verkligen fortsätta anstränga oss för att leverera bra tjänster till er och ja, Adam och Emre är verkligen kanonduktiga :) Trevlig sommar! Med vänlig hälsning, Mats Frosteman VD Delagott förvaltning

Peter J
Wrote about Delagott

Jag ger Delagott högsta betyg. De var från början väldigt uppvaktande utan att vara påträngande. Vi var bortskämda med vår tidigare förvaltare som skött om oss i över tio år. Men Delagott har övertagit stafettpinnen med den äran. Efter gallring av kandidater valde vi ut 3 företag för intervjuer. Intervjuteamet var ense, Delagott ska få förtroendet för hela vår tekniska fastighetsförvaltning ,vilket är ingenting vi ångrar. Jag kan varmt rekommendera Delagott. / Peter Johansson Hyveln 129

Svar från Delagott

Hej Peter, Vad roligt att ni är nöjda med förvaltningen. Vi ska verkligen fortsätta anstränga oss för att leverera bra tjänster till er på Brf Hyveln 129. Trevlig sommar! Med vänlig hälsning, Mats Frosteman VD Delagott förvaltning

Lars H
Wrote about Delagott

Mycket trevligt och bra bemötande. Motsvarade våra högt ställda förväntningar. Lätt att kommunicera med vår handläggare och alltid beredd att hjälpa oss tiillrätta-

Leif A
Wrote about Delagott

Alltid väl bemött vid alla typer av kontakter och personalen är lösningsorienterad. Kunniga och kundfokuserat företag som vi anlitar för ekonomisk förvaltning till vår Brf

Henrik R
Wrote about Delagott

Vi använder Delagott för hantering av den löpande bokföringen, hantera medlemsregistret, avisering samt för upprättande av bokslut och årsredovisning för vår Bostadsrättsförening. Vi är väldigt nöjda med den service som vi har fått från Delagott och vår kontaktperson Farshad. De är mycket lyhörda och försöker alltid att hjälpa till med det som vi behöver hjälp med. Trots att vi hade problem med bokslutet i samband med att vår tidigare kontaktperson på Delagott slutade så löste Farshad bokslutet på ett bra sätt trots...

Bobo M
Wrote about Delagott

Delagott är ett företag som bryr sig om sina kunder och ger de snabb och effektiv service gällande ekonomitjänster. Delagotts personal hör alltid av sig snabbt så fort det uppstår frågor och situationer som behöver lösas. Det känns tryggt att ha Delagott som partner.

Emil H
Wrote about Delagott

Utmärkt service, snabb återkoppling på mejl och tillhandahållanden/rådgivning kring diverse ad-hoc frågor Vår förväntan var att den ekonomiska förvaltningen skulle löpa på som ett rinnande vatten och det har den verkligen gjort. Vi har köpt ekonomisk förvaltning till vår brf

Brf kompassen

Jättebra service,snabba och tillgängliga

Hind B
Wrote about Delagott

Vi bytte till Delagott som förvaltare för ca 2 år sen och upplever förvaltningen som seriös och pålitlig.

Sandra E
Wrote about Delagott

Vi bytte till Delagott som vår tekniska förvaltare för drygt ett år sedan och är jättenöjda! Inget krångel, trevlig personal som svarar snabbt. En stor eloge till vår Fastighetsskötare Lennart som alltid gör det lilla extra och kommer med bra förslag! Snart kommer vi även att flytta vår ekonomiska förvaltning till delagott.

Eva A
Wrote about Delagott

Som teknisk förvaltare för vår brf sköter Delagott sitt uppdrag mycket bra. Är enkla att ha att göra med och svarar snabbt på frågor. Kunniga.

Monica A
Wrote about Delagott

Vi har nu i ett år haft Delagott både inom Teknisk och ekonomisk förvaltning samt fastighetsskötsel. Vi blir väldigt trevligt och proffesionellt bemötta. De ärende vi kommer överens om blir snabbt utredda och åtgärdade! Vi kan absolut rekommendera Delagott som samarbetspartner!

Elise Å
Wrote about Delagott

Jag har kontakter med Hans fastighetsskötare vilket jag tycker fungerar bra . Jag läser ronderingsrapporterna som Hans fyller i lite extra om vad vi gjort vid kontakter med varandra. Har även haft kontakter med Adam Bardak och Robin Yttring och jag får den hjälp jag behöver hela tiden tycker jag. Elsie heter jag

Benny S
Wrote about Delagott

Vår Brf har anlitat Delagotts ekonomiska förvaltning, detta ger oss i styrelsen en trygghet i att vi erhåller korrekta och relevanta rapporter för ekonomiska beslut. Delagott ger oss även väldokumenterade bokslut vilket underlättar processen inför årsstämmor. Deras hantering av avier kan även erbjudas digital eller pappersunderlag vilket uppskattas av medlemmarna. Styrelsen. Vår förening är mycket nöjda med bemötandet vi fått från Delagott över åren. Brf Nyboda 14-16

Frank I gillar detta
Gill N
Wrote about Delagott

Vi har nu haft ett samarbete med Delagotts ekonomiförvaltning i snart 3 år och vi är mycket nöjda. Vi blir alltid vänligt bemötta med snabba och professionella svar. Leveranser av rapporter sker alltid i tid. Ett enkelt val till en bra ekonomisk förvaltare

Lars C
Wrote about Delagott

Brf ekonomi förvaltning bla fakturahantering bokslut debitering av avgifter lgn avgift och garage administration av p-platser i huset / ekonomiska analyser Etc Mycket bra bemötande snabba svar av personal med stor kunskap Brf styrelse har inte tid att själva sköta förvaltningen av en ganska stor förening och sista åren har ett omfattande renoveringsarbete genomförts Vår förvaltare måste därför ha hög kompetens och driva saker självständigt på ett proffsigt sätt - Delagott har dessa kvaliteter och vi är mkt nöjda

Mats F
Wrote about Delagott

Delagott uppfyller våra krav på en bra förvaltning både ekonomisk och teknisk. Vi kan varmt rekommendera Delagott. Mats Fredholm Ordförande Brf Sätraäng

Tom G
Wrote about Delagott

Vi har ett bra samarbete med Delagott. De vill verkligen göra ett bra jobb och hjälpa till att utveckla vår verksamhet. Alla våra ärenden och frågor uppfattas som viktiga och återkopplingen är perfekt.

Kurt A
Wrote about Delagott

Sköter vår ekonomiska förvaltning sedan drygt 1 1/2 år. Funkar alldeles utmärkt. Vi får rediga svar på våra frågor och det går snabbt inkl. vänligt bemötande. Vi är mycket nöjda så här långt

Viktor J
Wrote about Delagott

Vi bytte teknisk förvaltning i föreningen då vi upplevde den förra som något frånvarande. Delagott däremot har visat ett väldigt personligt bemötande som vi är mycket nöjda med. Kunniga och snabba i återkopplingen.