Välkommen till Denisol!

Miljövänlig isolering för alla typer av hus. Vi använder oss av något som kallas cellulosaisolering. Cellulosaisolering är en suverän isolering som håller värme och isolerar från oljud utifrån.

Tjänster: Vindisolering, väggisolering, fyllnadsisolering, takisolering och mycket mer.

Spara energi genom att isolera ditt hus med oss på Denisol. Låt inte värmen läcka från ditt hem. Vår isolering är av organiskt material - nämligen cellulosa från barrträd. Läs mer på vår hemsida om fördelarna med cellulosaisolering och kontakta oss om du vill ha en offert på vad det skulle kosta att isolera ditt hem med oss på Denisol!

Läs vad 32 kunder tycker om Denisol 2

2022-01-08 Verifierad kund
    Bästa servicen ever, alltid snabb och effektiv och dessutom väldigt trevlig
  • 2021-12-09 Spontant omdöme
    Mkt bra bemötande. Kom ut snabbt för att titta på dragiga golv mot krypgrund i gammalt hus. Konstaterade att mest priseffektivt att jag åtgärdar själv till våren, samt gav tips på hur förbättra på kort sikt tills dess. Konsultationen kostnadsfri - fläckfritt!
    2021-11-01 Verifierad kund
    Tilläggsisolering av vind. Mycket trevligt bemötande. Dennis på Denisol har agerat mycket proffsigt, alltifrån bemötande och utförande av arbetet. Jag rekommenderar starkt att man anlitar detta företag när det kommer till isoleringsarbeten.
    Tack så mycket Manus, lagom till vintern fick även ert fina hus en varmare " mössa"
    2021-10-06 Verifierad kund
    Denisol är trovärdiga och genomför sitt uppdrag (spruta ekolösull på vind som isolering) på ett mkt smidigt o utmärkt sätt!
    Kan verkligen rekommenderas!
    Blev bemött på allra bästa sätt
    Oktober -21.
    Tack Leif! Det blir bra när det är så fint förberett som det var när vi kom.

2021-08-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.

Dom levererade det dom lovade.

Dom sprutade våra attefallshus 8st på Värmdö och höll tidsplanen som vi hade dom städade efter sig så vi bara kunde fortsätta med vårat jobb.
    Tack så mycket! Det är enkelt att leverera till proffs :)
    Glada hälsningar
    2021-08-18 Verifierad kund
    Snabbt offertsvar
    Bra pris
    Höll tiden och var noggrann

Sammanfattning:
    En mycket bra leverantör
    Jobbet bestod i att isolera vindsbjälklag med miljövänlig cellulosafiber
    Tack för de fina orden Stefan :) Denisol
    2021-05-17 Verifierad kund
    Denisol är kund hos oss.
    Kontakten är nära, problemlös och mycket bra på alla vis.
    Vi på RS EcoSaver AB kan definitivt rekommendera företaget.
    Tack Jan F!
    Vilken ära att bli rekommenderade av RS EcoSaver AB / Icell
    Det underlättar oss att göra bra jobb med era produkter och smidiga hantering i alla led.

2021-05-06 Verifierad kund
    Utförde sprutisolering på våran övervåning.
    Toppenjobb!
    Tack Simon! Hoppas ni kommer trivas i er nyinredda övervåning. Denisol
    2021-04-27 Verifierad kund
    Dennis på Denisol gjorde ett väldigt bra jobb när han isolerade mitt ryggåstak.
    Hela jobbet från på plats koll,offert till färdigt isolerat är proffsigt utfört och dessutom mycket trevlig.

/Peter
    Tack Peter! Vad roligt att höra. Denisol
  • Tom H
    2021-04-24 Verifierad kund
    Denisol hjälpte oss att isolera vår vind. Dennis som var vår kontaktperson var helt fantastisk att jobba med. Innan arbetet påbörjades svarade han alltid på telefon och arbetet påbörjades och avslutades exakt enligt tidsplan. De var noga med att inte skada några andra ytor i huset, städade och höll ordning. De meddelade varje dag vilka tider de skulle jobba och frågade om det var okej att jobba senare de dagar det behövdes. Helt enkelt så som det ska vara men tyvärr alldeles för sällan är. Rekommenderar starkt!
    Tack Tom det värmer!
    Hoppas att ni får mycket glädje med de extra m2 det ger till ert fina hus.

2021-04-24 Verifierad kund
    Denisol kan varmt rekommenderas, trevlig, bra och pålitlig, enkelt och i tid!
    Tack så mycket vad roligt att ni är nöjda.
    // Dennis
    2021-02-24 Verifierad kund
    Fantastisk service och riktigt bra hjälp fick vi av Dennis på Denisol. De levererade iCell lösull dagen efter jag ringde och kontakten med Denisol fick jag av den trevliga personalen på iCells huvudkontor.
    Bra produkt, Proffesionell handläggning till bra pris.
    Tack för de fina orden, vad roligt att ni är nöjda med oss och vår utmärkta leverantör Icell
    2021-02-08 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete.
    kan varmt rekommendera Denisol
    Tack Simon!
    Mycket smakfullt hus ni har byggt, en ära att få isolera det.
    2021-02-05 Verifierad kund
    Denissol gjorde ett bra arbete
    Tack så mycket, det blev ett fint hus.

2020-12-23 Verifierad kund
    Kunnig, professionell och trevlig. Slog utlovad tid och höll sitt pris. Rekommenderas varmt.
    Tack Patrik!
    Vad roligt att du är nöjd!
    2020-11-30 Verifierad kund
    Isolering av vind. Mycket trevligt bemötande. Seriös, ärlig och mycket bra genomfört arbete. Trots att jag strulade med senareläggning av jobbet utfördes jobbet snabbt efter ombokning. Rekommenderas varmt!
    Tack Andreas!
    Vad roligt att du är nöjd, då är vi också nöjda.

2020-11-28 Verifierad kund
    Isolerade övervåning.
    Bemötande och utfört arbete håller toppklass.
    Tack Fredrik!
    Det värmer att ha nöjda och glada kunder.
    2020-11-05 Verifierad kund
    Trevligt och smidigt bemötande. Arbetet, tilläggsisolering av vind på ca 300 m2, utfördes snabbt och enligt överenskommelse. Mycket nöjda!
    Tack Felix!
    Det har spridit sig till fler BRF:er i området, och förhoppningsvis lyckas vi göra även dem glada.

• Willy S
    2020-10-19 Verifierad kund
    Klockren leverans, proffsigt och tryggt. Dennis gör hela jobbet själv. Huset blev genast tystare och värmen blev mycket jämnare i hela huset. Har aldrig haft elementen på så låg värme som nu. Kan varmt rekommendera Denisol för tilläggsisolering av vinden
    Tack Willy!
    Vad roligt att ni är nöjda och att värmen stannar i huset, förhoppningsvis märks det i plånboken också.
    2020-09-21 Verifierad kund
    Väl bemötande, serviceinriktad och ett väl utfört arbete. Kan rekommendera varmt.
    Tack Ulrik!
    Det är alltid roligt att när ni kunder är nöjda.
    2020-09-18 Verifierad kund
    Snabb, effektiv, bra och prisvärd leverans av takisolering. Dennis var strålande.
    Tack så mycket för de fina orden:
    2020-09-10 Verifierad kund
    Hjälpte oss med tilläggsisolering av golv
    Jobbet gjordes snabbt och effektivt
    Trevligt och bra bemötande, tillmötesgående angående hur snabbt jobbet kunde planeras in.
    Vi är nöjda!
    Tack Karin!
    Det var ett lite speciellt och roligt uppdrag.
    // Dennis
    2020-08-17 Verifierad kund
    Isolering av garage. Trevligt bemötande, tydliga besked, seriös offert, snabbt och mycket väl genomfört arbete.
    Tack Susanna!
    Hoppas ni får mycket glädje av det nu varma garaget.
    2020-03-03 Verifierad kund
    Isolering av sopschakt som ej längre används. Haft problem med kallras i lägenheter som har rum vägg i vägg med sopnedkasten i fastigheten ( stängda).
    Resultatet blev 3 grader varmare på vägg ytor och även att ventilationen som drog kall luft upp i ventilationsrör upp på vind kunde lockas.
    I samarbete med Denisol kunde de hjälpa oss med vårat kallras problem och göra en stor energibesparing.
    Tack Jane E!
    Vad roligt att det blev som tänkt och att ni är nöjda.
    2020-02-03 Verifierad kund
    Utmärkt genomfört arbete hos oss, super nöjda!
    Känslan av en seriös och pålitlig leverantör med ett mycket trevligt bemötande. Arbetet till fastpris och genomförandet på utsatt datum. Kan varmt rekommenderas vidare. "Tumme upp!"
    Tack så mycket för de fina orden Denisol
  • Joakim S
    2020-01-26 Verifierad kund
    Denisol isolerade min vind i Älvsjö. Jag blev väldigt trevligt och proffsigt bemött av Dennis.
    Tack Joakim!
    Det var ett fint hus ni har.
    Dennis / denisol AB
    2020-01-24 Verifierad kund
    Nymans Elektriska anlitade Denisol till ett större belysningsprojekt i en kyrka.
    Där fick Denisol uppdraget att ombesörja utsugning samt återfyllnad av isolering på kyrkvinden. Utöver det så fick Denisol ansvaret för byggnationen av spångar och lådor för inspektions- samt servicemöjligheter av vinden och den elektriska installationen.
    Från start till mål fick vi exceptionell hjälp och återkoppling, goda råd och ett proffsigt bemötande gentemot oss och våran slutkund.
    Rekommenderar varmt Denisol till de som önskar en personlig och seriös entreprenör med stort kontaktnätverk.
    Tackar ödmjukast för fina ord!
    Det bör även sägas att ni på Nymans El var oerhört bra att samarbeta med.

• Magnus M
    2020-01-24 Verifierad kund
    Hej, fick mycket trevlig kontakt med Dennis Åkerblom som skötte sitt jobb utmärkt och var trevlig att samarbeta med.
    Han tog sig snabbt tid att besöka arbetsplatsen för att se arbetets omfattning. Han gav en bra offert som jag snabbt kunde godta. När han kom på plats efter överenskommen tid hade vi vissa transportproblem med ett aggregat och fiber som skulle köras ner till det aktuella huset. Där kunde vi samarbeta med det fordon och vagn som stod till buds och tack vare detta tror jag arbetet klarades av snabbt. Jag är övertygad att Dennis hade fixat jobbet helt på egen hand men det var en fördel som arkitekt att få ta del av hur isoleringen går till.

Får jag tillfälle att rekommendera något företag i samband med min arkitektverksamhet kommer jag nämna Denisol.

Magnus Myhrman
    Tack för de fina omdömet!
    Det var allt en liten utmaning att komma fram / ner till huset, men det gick ju galant med lite mindre terränggående fordon :)
    2020-01-24 Verifierad kund
    En verkligt bra leverans av en komplett isolering av mitt hus. Sparade massor
    av arbete, miljövänligt material och bra pris.
    Mycket professionellt jobb och trevligt tillmötesgående.
    Tack för de fina orden , de värmer.
    2020-01-24 Verifierad kund
    Enkelt och proffsigt , bra utfört
    Tack Sfg Bygg!
    Ordning och reda.
    Punktliga, nogranna, duktiga och vädigt trevliga.
    De gjorde ett väldigt bra jobb.
    En entreprenör vi varnt rekommenderar.
    Tack så mycket Patrik!
    Glada hälsningar
    2020-01-24 Verifierad kund
    Isolering av del av vind
    Snabbt o bra jobb .Kunnig
    Mycket trevlig person