Välkommen till Denisol!

Miljövänlig isolering för alla typer av hus. Vi använder oss av något som kallas cellulosaisolering. Cellulosaisolering är en suverän isolering som håller värme och isolerar från oljud utifrån.

Tjänster: Vindisolering, väggisolering, fyllnadsisolering, takisolering och mycket mer.

Spara energi genom att isolera ditt hus med oss på Denisol. Låt inte värmen läcka från ditt hem. Vår isolering är av organiskt material - nämligen cellulosa från barrträd. Läs mer på vår hemsida om fördelarna med cellulosaisolering och kontakta oss om du vill ha en offert på vad det skulle kosta att isolera ditt hem med oss på Denisol!

55 omdömen om Denisol

Sedan starten hos Reco 2020
    2022-12-07 Verifierad kund
    Toppenservice och ett fantastiskt kunnande. Otroligt hjälpsamma. Kan inte annat än rekommendera detta bolag, till såväl små som stora projekt.
    Tack Karl!
    Vi blir så glada när kunderna är nöjda

Glada hälsningar
    Denisol AB
    2022-11-28 Verifierad kund
    Mycket pålitlig, proffessionell, punktlig, lätt att komma överens med.
    Denisol isolerade vår villavind och resultatet blev superbra!!
    Tack för de fina orden Tale!
    Det var ett rejält projekt men nu mår ditt fina gamla hus bra i många år till.

Dennis med medarbetare
  • 2022-10-27 Spontant omdöme
    Vi är så glada över att ha anlitat detta företag.
    Har bara gott att säga om dem och det arbete som utfördes.
    Rak kommunikation och gott bemötande:)
    Denisol isolerade våra sopnedkast då vi stängde de sista våra fastigheter.
    Tack Christina!
    Det var ett roligt uppdrag, det går så lätt med sådant bra samarbete vi hade med alla inblandade
    2022-10-10 Verifierad kund
    Proffsiga, trevliga och utförde ett exemplariskt arbete! Kan starkt rekommendera!
    Tack så mycket, vi är lika glada som er när det blir bra.
    2022-10-08 Verifierad kund
    Klar och tydlig kommunikation.
    Personligt besök innan offert
    Trevligt bemötande.
    Tack Stefan!
    Nu är det bara att vänta in kylan och veta att vinden är ordentligt isolerad.
    2022-10-06 Verifierad kund
    Seriösa och trevliga personal
    Tack så mycket!
    Det underlättar med så bra förarbete som ni gjort.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande. Dennis är lyhörd och hjälper till att ta fram den bästa lösningen i varje projekt.
    Företaget har levererat enl mina förväntningar.

Jag är mycket nöjd med Företaget vi köpte både varor och tjänster.
    Tack så mycket.
    Det är alltid roligt att hjälpa er på de ofta kluriga projekt ni har.
    2022-10-01 Verifierad kund
    Snabba , trevliga med ett toppen resultat !
    Tack Johanna!
    Vad roligt att ni är nöjda, det blev riktigt bra tycker vi med :)
    2022-09-26 Verifierad kund
    Mycket bra utfört från start till slut. Bra bemötande och genomförande. Mycket nöjd med Dennis och levererad produkt.
    Tack Fredrik!
    Du får bjuda in grannarna i vinter när det blir kallt i de andra husen på gatan :)
    2022-09-26 Verifierad kund
    Vi tilläggsisolerade våran vind med hjälp av Denisol.
    Förutom att Dennis var väldigt snabb och trevlig genom hela arbetet (från första kontakt till faktura) så fick vi också många bra tips hur man ska tänka generellt kring isolering vilket var väldigt uppskattat av oss som nyligen blivit husägare.
    Tack Maria!
    Vi hoppas vintern i ert fina lilla hus blir både varmare och billigare att värma upp.
    2022-09-19 Verifierad kund
    Hjälpte oss att isolera taket i vårt gamla hus. Trevlig, smidigt och prisvärt! Rekommenderar andra att anlita Denisol som önskar isolering.
    Tack Maria!
    Vi hoppas det blir lite lättare att hålla värmen på rätt sida i vinter :)
    2022-09-05 Verifierad kund
    Funka skitbra. Jättetrevlig och bra personal
    Tack Ulf!
    Det är så enkelt att arbeta med kunder som dig, det bara flyter på med ett leende hos alla inblandade.
    2022-09-03 Verifierad kund
    Väldigt nöjd!
    Bra bemötande, lösningsorientrad och kunnig.
    Tack så mycket Joakim!
    Det är jätteroligt att ni är nöjda, då har vi uppnått vårt mål.
    PS! Era grannar har redan hört av sig efter att vi varit på er vind.
    2022-07-11 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera Dennis och Denisol! Proffesionellt, grundligt och ett väldigt trevligt bemötande! Håller det han lovat samt går den extra milen för mig som kund! Stort tack Dennis!!! Tilläggsisolering av vind på 1920-tals hus
    Tack så mycket Ulrica! Vi blir så glada när ni blir nöjda :) Denisol
    2022-07-09 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och snabba svar. Väldigt smidig ch okomplicerad kommunnikation.
    Lösullisolering i nybyggd övervåning. företaget utförde arbetet på önskad dag och med kort varsel (en vecka). Professionellt utfört arbete, smidigt och snabbt. Mycket nöjd.
    Tack Sigrid! Det gick ju bra trots att det var lite trångt att komma fram, det viktigaste är att det blir som tänkt och att du som kund är nöjd och det lyckades :) Denisol
    2022-06-29 Verifierad kund
    Trevligt och informativt bemötande
    Arbetet utfördes efter förväntan
    Kändes bra att samma person utför arbetet som var och tittade och offererade
    Tack Morgan! Det är en ära att få medverka i ett så vackert projekt som den fastigheten är. Denisol
    2022-06-13 Verifierad kund
    Jag köpte isolering av vinden i mitt gamla torp. Denisol agerade vänligt och proffsigt. Kom på utsatt tid både för att lämna offert och för att göra jobbet. Tog sig tid att förklara och komma med bra lösningar. Var kommunikativ och gjorde jobbet enligt överenskommelse och utan några tillägg. Är nöjd!
    Tack Noomi!
    Jättekul att du är nöjd, det blir fint ditt smultronställe :)

// Dennis Denisol AB
    2022-06-07 Verifierad kund
    Funkade kanon, kom när det var dags och gjorde det skulle göras, fick ett mycket gott bemötande av företaget och kan varmt rekommendera Denisol
    Tack för det fina omdömet Byggmästare Freij, alltid skoj när ni kunder blir nöjda och glada.
    // Denisol
    2022-06-04 Verifierad kund
    Fantastisk service och flexibilitet. Efter att ha väntat i över en timma kom till slut pråmen som fraktade ut en 400 kilos maskin, ett elverk och pallar med fiber till vår ö. Dagen därpå stod Dennis medarbetare i strilande regn på vår brygga och fyllde maskinen medan Dennis blåste fiber i tak, väggar och golv. Perfekt jobb. Vi tackar och bugar.
    Tack Michael att vi fick förtroendet att hjälpa er på ön, vi är nöjda och eftersom även du är det har vi lyckats :) Denisol
    2022-05-02 Verifierad kund
    Vi kontaktade Dennis efter att vi fått sanera våran vind för mögel och ett av åtgärdsförslagen som skulle råda bot på det var att tilläggsisolera.
    Dennis var trevlig och hjälpsam från stund ett. Trots att han hade fullt upp med jobb tog han sig tiden att dubbelkolla med andra hantverkare som var mer vana att jobba med sanering för att verkligen hjälpa oss hitta bästa lösningen för vår vind.

Väl på plats så sköttes jobbet exemplariskt och snyggt. Det kändes verkligen att inget lämnades halvdant.
    Är helt säker på att vi kommer ha igen varenda krona inom två år i form av lägre elräkningar, då det visade sig att stora delar av vinden var helt utan isolering.
    Rekommenderas varmt!
    Vad kul att ni är nöjda, då är vi också det. Ni kommer att märka en väsentlig skillnad på energiförbrukningen framöver, dessutom blir det svalare inomhus sommartid om vi får så varma perioder som vi haft de senaste somrarna. Denisol
    2022-04-20 Verifierad kund
    Proffsigt
    Väldigt bra kunskap inom området
    Inom övernskommen leveranstid m.m.
    Tack så mycket Alexander! Det blir väldigt fint i er nya del av huset och kul att vi fick vara en del av det hela. Denisol
    2022-03-12 Verifierad kund
    Snabbt & bra bemötande. alt gick som plannerat . nöjd kund
    Tack så mycket, det gläder oss. Denisol
    2022-02-21 Verifierad kund
    kommer i tid och är snabba!Gjorde som vi kommit överens om och tog hand om sina sopor
    Tack Bengt Ove! De enda spår vill vill lämna är en lägre Elräkning över tid. Denisol
    2022-01-08 Verifierad kund
    Bästa servicen ever, alltid snabb och effektiv och dessutom väldigt trevlig
    Tack Christer! Jättekul att du är nöjd :) Denisol
  • 2021-12-09 Spontant omdöme
    Mkt bra bemötande. Kom ut snabbt för att titta på dragiga golv mot krypgrund i gammalt hus. Konstaterade att mest priseffektivt att jag åtgärdar själv till våren, samt gav tips på hur förbättra på kort sikt tills dess. Konsultationen kostnadsfri - fläckfritt!
    Tack Tim!
    Hoppas det går enligt plan i vår.
    2021-11-01 Verifierad kund
    Tilläggsisolering av vind. Mycket trevligt bemötande. Dennis på Denisol har agerat mycket proffsigt, alltifrån bemötande och utförande av arbetet. Jag rekommenderar starkt att man anlitar detta företag när det kommer till isoleringsarbeten.
    Tack så mycket Manus, lagom till vintern fick även ert fina hus en varmare " mössa"
    2021-10-06 Verifierad kund
    Denisol är trovärdiga och genomför sitt uppdrag (spruta ekolösull på vind som isolering) på ett mkt smidigt o utmärkt sätt!
    Kan verkligen rekommenderas!
    Blev bemött på allra bästa sätt
    Oktober -21.
    Tack Leif! Det blir bra när det är så fint förberett som det var när vi kom.

2021-08-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.

Dom levererade det dom lovade.

Dom sprutade våra attefallshus 8st på Värmdö och höll tidsplanen som vi hade dom städade efter sig så vi bara kunde fortsätta med vårat jobb.
    Tack så mycket! Det är enkelt att leverera till proffs :)
    Glada hälsningar
    2021-08-18 Verifierad kund
    Snabbt offertsvar
    Bra pris
    Höll tiden och var noggrann

Sammanfattning:
    En mycket bra leverantör
    Jobbet bestod i att isolera vindsbjälklag med miljövänlig cellulosafiber
    Tack för de fina orden Stefan :) Denisol
    2021-05-17 Verifierad kund
    Denisol är kund hos oss.
    Kontakten är nära, problemlös och mycket bra på alla vis.
    Vi på RS EcoSaver AB kan definitivt rekommendera företaget.
    Tack Jan F!
    Vilken ära att bli rekommenderade av RS EcoSaver AB / Icell
    Det underlättar oss att göra bra jobb med era produkter och smidiga hantering i alla led.

2021-05-06 Verifierad kund
    Utförde sprutisolering på våran övervåning.
    Toppenjobb!
    Tack Simon! Hoppas ni kommer trivas i er nyinredda övervåning. Denisol
    2021-04-27 Verifierad kund
    Dennis på Denisol gjorde ett väldigt bra jobb när han isolerade mitt ryggåstak.
    Hela jobbet från på plats koll,offert till färdigt isolerat är proffsigt utfört och dessutom mycket trevlig.

/Peter
    Tack Peter! Vad roligt att höra. Denisol
  • Tom H
    2021-04-24 Verifierad kund
    Denisol hjälpte oss att isolera vår vind. Dennis som var vår kontaktperson var helt fantastisk att jobba med. Innan arbetet påbörjades svarade han alltid på telefon och arbetet påbörjades och avslutades exakt enligt tidsplan. De var noga med att inte skada några andra ytor i huset, städade och höll ordning. De meddelade varje dag vilka tider de skulle jobba och frågade om det var okej att jobba senare de dagar det behövdes. Helt enkelt så som det ska vara men tyvärr alldeles för sällan är. Rekommenderar starkt!
    Tack Tom det värmer!
    Hoppas att ni får mycket glädje med de extra m2 det ger till ert fina hus.

2021-04-24 Verifierad kund
    Denisol kan varmt rekommenderas, trevlig, bra och pålitlig, enkelt och i tid!
    Tack så mycket vad roligt att ni är nöjda.
  • 2021-02-24 Spontant omdöme
    Fantastisk service och riktigt bra hjälp fick vi av Dennis på Denisol. De levererade iCell lösull dagen efter jag ringde och kontakten med Denisol fick jag av den trevliga personalen på iCells huvudkontor.
    Bra produkt, Proffesionell handläggning till bra pris.
    Tack för de fina orden, vad roligt att ni är nöjda med oss och vår utmärkta leverantör Icell
  • 2021-02-08 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete.
    kan varmt rekommendera Denisol
    Tack Simon!
    Mycket smakfullt hus ni har byggt, en ära att få isolera det.
  • 2021-02-05 Spontant omdöme
    Denissol gjorde ett bra arbete
    Tack så mycket, det blev ett fint hus.

• 2020-12-23 Spontant omdöme
    Kunnig, professionell och trevlig. Slog utlovad tid och höll sitt pris. Rekommenderas varmt.
    Tack Patrik!
    Vad roligt att du är nöjd!
  • 2020-11-30 Spontant omdöme
    Isolering av vind. Mycket trevligt bemötande. Seriös, ärlig och mycket bra genomfört arbete. Trots att jag strulade med senareläggning av jobbet utfördes jobbet snabbt efter ombokning. Rekommenderas varmt!
    Tack Andreas!
    Vad roligt att du är nöjd, då är vi också nöjda.

• 2020-11-28 Spontant omdöme
    Isolerade övervåning.
    Bemötande och utfört arbete håller toppklass.
    Tack Fredrik!
    Det värmer att ha nöjda och glada kunder.
    2020-11-05 Verifierad kund
    Trevligt och smidigt bemötande. Arbetet, tilläggsisolering av vind på ca 300 m2, utfördes snabbt och enligt överenskommelse. Mycket nöjda!
    Tack Felix!
    Det har spridit sig till fler BRF:er i området, och förhoppningsvis lyckas vi göra även dem glada.

• Willy S
    2020-10-19 Verifierad kund
    Klockren leverans, proffsigt och tryggt. Dennis gör hela jobbet själv. Huset blev genast tystare och värmen blev mycket jämnare i hela huset. Har aldrig haft elementen på så låg värme som nu. Kan varmt rekommendera Denisol för tilläggsisolering av vinden
    Tack Willy!
    Vad roligt att ni är nöjda och att värmen stannar i huset, förhoppningsvis märks det i plånboken också.
    2020-09-21 Verifierad kund
    Väl bemötande, serviceinriktad och ett väl utfört arbete. Kan rekommendera varmt.
    Tack Ulrik!
    Det är alltid roligt att när ni kunder är nöjda.
    2020-09-18 Verifierad kund
    Snabb, effektiv, bra och prisvärd leverans av takisolering. Dennis var strålande.
    Tack så mycket för de fina orden:
    2020-09-10 Verifierad kund
    Hjälpte oss med tilläggsisolering av golv
    Jobbet gjordes snabbt och effektivt
    Trevligt och bra bemötande, tillmötesgående angående hur snabbt jobbet kunde planeras in.
    Vi är nöjda!
    Tack Karin!
    Det var ett lite speciellt och roligt uppdrag.
  • 2020-08-17 Spontant omdöme
    Isolering av garage. Trevligt bemötande, tydliga besked, seriös offert, snabbt och mycket väl genomfört arbete.
    Tack Susanna!
    Hoppas ni får mycket glädje av det nu varma garaget.
    2020-03-03 Verifierad kund
    Isolering av sopschakt som ej längre används. Haft problem med kallras i lägenheter som har rum vägg i vägg med sopnedkasten i fastigheten ( stängda).
    Resultatet blev 3 grader varmare på vägg ytor och även att ventilationen som drog kall luft upp i ventilationsrör upp på vind kunde lockas.
    I samarbete med Denisol kunde de hjälpa oss med vårat kallras problem och göra en stor energibesparing.
    Tack Jane E!
    Vad roligt att det blev som tänkt och att ni är nöjda.
    2020-02-03 Verifierad kund
    Utmärkt genomfört arbete hos oss, super nöjda!
    Känslan av en seriös och pålitlig leverantör med ett mycket trevligt bemötande. Arbetet till fastpris och genomförandet på utsatt datum. Kan varmt rekommenderas vidare. "Tumme upp!"
    Tack så mycket för de fina orden Denisol
  • Joakim S
    2020-01-26 Verifierad kund
    Denisol isolerade min vind i Älvsjö. Jag blev väldigt trevligt och proffsigt bemött av Dennis.
    Tack Joakim!
    Det var ett fint hus ni har.
    Dennis / denisol AB
    2020-01-24 Verifierad kund
    Nymans Elektriska anlitade Denisol till ett större belysningsprojekt i en kyrka.
    Där fick Denisol uppdraget att ombesörja utsugning samt återfyllnad av isolering på kyrkvinden. Utöver det så fick Denisol ansvaret för byggnationen av spångar och lådor för inspektions- samt servicemöjligheter av vinden och den elektriska installationen.
    Från start till mål fick vi exceptionell hjälp och återkoppling, goda råd och ett proffsigt bemötande gentemot oss och våran slutkund.
    Rekommenderar varmt Denisol till de som önskar en personlig och seriös entreprenör med stort kontaktnätverk.
    Tackar ödmjukast för fina ord!
    Det bör även sägas att ni på Nymans El var oerhört bra att samarbeta med.

Dennis Åkerblom / denisol AB