Detur Sverige

Detur

29 omdömen om Detur Sverige

GÖRAN M
Skrev om Detur Sverige

HADE man kunnat ge DETUR - Minus hade JAG GJORT DETTA. DETUR är på riktigt DÅLIGA!!

REBECCA L
Skrev om Detur Sverige

Vi köpte en sista minuten 20/9 ,jag o barnen så lade vi till min mor den 22/9. En timma senare så får vi veta att detur ställer in alla resor framöver o några pengar får vi inte tillbaka av detur nej nej. De har inte ens hört av sig o de går inte att kontakta på något sätt. Bedrägeri helt klart. Tvi på detur som stulit vår semester. Nu kommer vi ingenstans som vanligt. Jag har tagit lån för att kunna ta med barnen och resa.. Detur är kriminella som fortsätter sälja resor trots att de vet att de ska ställas in...att de inte skäms

ROLAND M
Skrev om Detur Sverige

VARNING !! Väntat i ett år på återbetalning av två inställda resor. Anmält till ARN och snart till kronofogden.

LIVIJA G
Skrev om Detur Sverige

Kan man välja NOLL som betyg? Ledsen att jag inte läste recensioner innan jag bokade min familjs resa till Rodos... Vi blev lurade av Detur! Vi betalade för resan till feststaden Faliraki, ett hotell 400 meter från sandstranden men dagen vi anlände meddelar guiden oss på flygplatsen att vi blev förflyttade till staden Ialyssos på andra sidan av ön. En riktig spökstad med inga sandstränder, ingen nattliv och ett smutsigt hotell. Det blåser mycket på denna sidan av ön och det finns knappt några turister. Guiden hävdade att...

MINAVARA K

Är det någon som fått pengar tillbaka från dem? Väntar 7 veckor

Anna Maria G
Skrev om Detur Sverige

Så lurad på billig resa! Inställd pga för få bokningar, knappast! Sen gick det inte ens att skicka meddelande till kundsupport och mitt konto hade blockats pga fel lösenord?!! Ska kontakta KO. 🤬

ANGELICA N
Skrev om Detur Sverige

Som många andra blev vi lurade. Fick ett mejl om att de kanske inte varit nog tydliga och gick vidare om att berätta vad man hade för möjligheter vid inställd resa. Fick aldrig det originalmejl de syftade på. Ringde kundtjänst, efter lång telefonkö bekräftat att resan blivit inställd. Samtalet "bröts" när frågan om återbetalning kom på tal. Ringde upp igen. Lång telefonkö. Bekräftat att jag får tillbaks hela summan om ca 14 dagar. Det återstår att se... Aldrig igen Detur och kommer aktivt avråda varenda kotte jag känner att använda dem.

SUSANNE B
Skrev om Detur Sverige

Detur verkar ha satt i system att först locka kunder med bra priser på resor, för att sedan ställa in bokad och betald resa, för att hänvisa till att boka en annan resa till dagspris på deras hemsida. Vi bokade och betalade en resa i november 2021 till bra pris med avresa i början på maj 2022. Några veckor innan avresa får vi Mail om att flygresan är inställd, pga för lågt antal resande, vilket inte känns trovärdigt med tanke på hur billig resan var. Att sedan få pengar tillbaka uppger dem tar minst 14 dagar innan pengar...

PERNILLA G
Skrev om Detur Sverige

Våra döttrar bokat resa från jönköping 21/4 till kreta för vi fira deras mamma.Några åker från köpenhamn.Pga inställt flyg så erbjuds dom flyga från köpenhamn MEN måste då betala ytterligare 3800kr/pers!!!SKAM!!!Så dessa tjejer väljer att stanna hemma.

Berit Gudrun J
Skrev om Detur Sverige

Vi (jag och min man)beställde en resa 1 oktober 2021 till Kreta. Vi betalade bara 4038 kr. För en vecka sedan kom ett mail att resan inte blir av eftersom dom inte kunde "fylla planet" den 8 april. Veckan där på fanns platser men om vi ville åka med den istället så var vi tvungna att betala in drygt 8000 kr till. Detta är ett blufföretag som tydligen gör så här att bluffa kunder att låna ut sina pengar ett halvår och sedan avboka den. Låt er inte lura er! Aldrig Detur!

Erika E
Skrev om Detur Sverige

Sämst någonsin!!! Fick felaktig information från kundtjänst när jag ringde med frågor och sedan bokade med stöd av den infon. Nu kostar det mig 9000:- att avboka i stället för 1200:-. Hade aldrig någonsin bokat om jag inte fått den informationen att nu är det kampanj och öppet köp för 200 pp i avbokning. Men den kampanjen hade visst gått ut och kundservice vägrar erkänna att de gjort fel och lurat mig. Nu hjälper inget. Hade jag inte förlorat så mycket pengar hade jag avbokat.

Amira I
Skrev om Detur Sverige

Den 1/8 2021 bokade jag en resa via Detur till Turkiet. Avresedatumet är 8/4 2022. I torsdags fick jag ett mejl där de inte längre har ett flyg som går den 8/4 utan nu endast har ett flyg som åker 9/4. Jag fick informationen om att jag är intresserad av att byta mitt flyg till den 9/4 så måste jag betala 4 gånger mer än vad jag betalade mina biljetter i augusti förra året. När jag bokade resan från starten så fanns endast 8/4 att välja på. Jag fick informationen av Detur att mitt kampanjpris endast gäller för den 8/4...

SANDA H
Skrev om Detur Sverige

Jag är så besviken och förbannad på Detur. Bokade flyg och hotel i augusti 2021 och de avbokar idag för halva sällskapet. Uppenbart att platserna släpps till bättre betalande kunder. Vi som bokade och betalade i god tid är tydligen inte värda mycket. Kommer aldrig någonsin boka resor med Detur och kommer se till att recensera på alla möjliga sidor. Ingen annan ska drabbas. Pinsamt. Undrar hur ägaren agerat om någon gjort så mot honom. Tillsynsmyndigheten nästa, samt mitt försäkringsbolag och kreditkortsutgivare... så får de fightas med Detur.

ROLAND M och 2 andra gillar detta
Seija Karin R
Skrev om Detur Sverige

Oprofessionella är ordet. Kontaktade och ställde frågor om ett resmål. Fick bra svar - inget att anmärka på där. Fick sedan ett pris och uppmaningen "detta gäller bara idag" (15-tiden). Det var samma pris som på hemsidan så då sa jag att jag bokar själv strax. Gissa vad som händer? Som i magi höjs priset en stund senare! (klockan 16) Och nu svarar samma person att de inte "vet om" när priserna höjs. Att hon just sagt, timmen tidigare att priset gällde idag, vägrade hon sedan bemöta. Så om du hittar något och vill tordas...

Saman B
Skrev om Detur Sverige

Om det fanns möjlighet att recensera med minusstjärnor hade de fått -5! Efter ankomst fick vi stanna utanför hotellet i 6 timmar för att det var överfullt och Detur inte kunde komma med likvärdigt hotell. Vi blir matförgiftade, ej fungerande vatten till rummet, och kass service av närvarande Detur personal som skriker och river våra kontrakt i ansiktet på oss! Mycket mer finns att säga om vår resa med Detur, vilket de även fått skriftligt detaljerat, men de kommer med undanflykter för allting. REKOMMENDERAS EJ!!!!!!!!!!!!!

Birgitta Eva-Karin B

FALSK MARKNADSFÖRING! "Boka lugnt- trygghetspaketet" där de går ut med att vid avbokning betalas pengarna tillbaka inom 14 dagar. Stämmer inte alls. De avbokade min resa redan 9 dagar efter jag bokade. Jag är nu inne på 7:e veckan efter avbokning och har fortfarande inte fått tillbaka några pengar. Jag har ringt och mailat dom men de säger bara att jag sitter på en prioriteringslista till ekonomiavdelningen. Jag har nu anmält dom till både ARN och Konsumentverket. Kommer aldrig boka resa via Detur mer och absolut inte rekommendera dom som ett bra o tryggt resebolag.

ARASH S
Skrev om Detur Sverige

Säger bara en sak: Undvik helt och hållet! Du får mer valuta, service och omhändertagande från andra reseagenturer! Har tyvärr samma upplevelse som förra recensenten. Detur avbokar min resa och lovar då pengarna tillbaka (vilket ska vara en självklarhet). Deras sk återbetalningstid är 14arbetsdagar (!). Nu har det gått mer än det och fortfarande inga pengar tillbaka. Dessutom är deras kundservice under all kritik. Aldrig varit med om så tjuriga och oförståeliga kundservicemedarbetare med taggarna utåt direkt vid första...

Rasmus E
Skrev om Detur Sverige

Dom påstår att dom ska erbjuda pengar tillbaka vid avbokad resa, vilket dom inte gjorde. Jag fick be flera gånger om det själv. Tillslut lovar dom pengar tillbaka men kunde inte hålla det flera gånger i rad. Riktigt missnöjd

ROLAND M och ARASH S gillar detta
JENNY J
Skrev om Detur Sverige

Har åkt med Detur vid flertal tillfällen till Alanya de senaste 10 åren och har alltid varit supernöjd! Billigt, bra utbud och guiderna på plats kan man lita på att dem har svar på vartenda fråga man ställer😊

TERESIA G
Skrev om Detur Sverige

Vi hade en riktigt fin resa till Side. Reseledarna mötte upp oss på flygplatsen och det gick snabbt att ta sig till bussen och sedan vidare till Side. Fick även god infromation på bussen vilket man inte är bortskämd med nu förtiden. Hotellet stämde enligt hemsidans beskrivningen och vi testa även på hamam i Side, vilket var till alla belåtelse. Reseledarna sprang vi på när vi var på väg till stranden och alltid ett glatt leende från dem. Vi hade all inklusive men unnade oss att äta ute flera kvällar. Rekommenderar både Detur och Side.

Robin Gustav Ramin B

Fruktansvärt företag. Riktiga lurendrejare . Res EJ med detta företag

Sandra H
Skrev om Detur Sverige

Bokade ett hotell via detur till Turkiet . Enligt beskrivning och bilder så fanns det strand och det såg så bra ut mm. När vi kom ditt höll vi på dö första fans ingen strand man va tvungen att ta taxi i tio minuter stämde inte alls med bilder och beskrivningen av resan man köpte . När vi väl kom till hotellet höll vi på spy . Det va riktigt hemsk upplevelse rummet va inte städat efter dem som va innan bara lakan och handukar byttes. Det va hemskt vi fick gå och hitta hotell för vi kom mitt i natten men vi har ett barn...

Natasha Sthlm
Skrev om Detur Sverige

Jag bokade en resa i juli, men den hade automatiskt ändrats till maj. Jag mailade och ringde samma sekund som jag fick bekräftelsen, men de vägrade ändra min resa. Vi förlorade 50% av summan. Även om man byter datum och köper dyrare resa så tar de hälften av resekassan! De är otrevliga och ha med att göra också. Akta er för bokning!!

Camilla S
Skrev om Detur Sverige

Reser aldrig mer med Detur. Bokade ett hotell som såg fint ut på deras hemsida. Siesta Beach Gumbet. Trasiga möbler, trasig apparatur. Ingen städning under hela veckan. Dusch som läckte eluttag som hängde ut från väggen mm Påtalade detta men inget hände. Inte städat, smuts från månader tillbaka.

jimmy D
Skrev om Detur Sverige

Ska aldrig ha något med den här branschen att göra igen. Bokade rum med havsutsikt fick ett rum utan havsutsikt efter ha pröjsat. Blev erbjuden rabbat på Tautering studion från detur bara för att nästan bli lurad om det inte hade varit för yelp.

Veronica W
Skrev om Detur Sverige

Vi bokade resa till Maleme i Grekland. Vi kom fram på lördagen den 15 juli på morgonen och åkte den 22 juli kl.04 på morgonen, MEN var tvugna att checka ut från hotellet kl.12 den 21 juli. Det innebar att vi var utan hotellrum i 13 timmar innan transferbussen hämtade oss. Vi hade all inclusive som upphörde fredag samma tid. Helt oacceptabelt och när jag ringer Detur får jag bara ett surt svar att "ja så är det". Hur kan man boka in folk på detta sätt? Vi fick bara ha rummet i 6 dagar trots att vi bokat en vecka. Kommer aldrig att resa med Detur igen.

Weronika L
Skrev om Detur Sverige

Detur Sweden AB: Hej! Jag okte med dom till Turkiet Alanya All inklusive DEN vår bästa semester på hotellet Kleopatra Ada Beach den 18.08 till 25.08 moten perfekt servis perfekt renhet perfekt helt ny renoverat hotell bara ******.REKOMMENDERAR,TOPPEN,MVH WERONIKA.Fantastiskt

Ib I
Skrev om Detur Sverige

Bokade resa med detur. planet var skräpigt, flygpersonal utan engelska kunskaper gjorde oss alla på planet helt utan information. nya flygtider som hade glömt att skrickas ut till vissa som bokat samma resa. Hotellet var en stor besvikelse och mkt ofräscht med dålig personal utav eng. kunskaper trots att det var 5 stjärnigt. 3 utav 4 blev magsjuka och personalen på plats som vi påpekade att maten var ett smärre skämt för sa bara att folk brukade tyckta det var fantastisk mat. jätte bra om man har barn som vill äta samma...

Tove S
Skrev om Detur Sverige

Senaste resebolaget som jag har åkt med och resan blev väldigt lyckad trots att det bara var en sista minuten och jag inte visste var jag skulle hamna. Informationen inför resan var bra och personalen på orten var väldigt hjälpsamma om man behövde någon hjälp.

Tore P s gillar detta