Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag38 omdömen om Dhl Freight (sweden) AB
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Jag hade köpt ett större löpband samt hemkörning, som sköttes av DHL Freight.
Det var ett oväntat stort och tungt kolli och jag var tvungen att hjälpa lasta ur och ner från lastutrymmet. Jag frågade om det inte gick att använda pallyft som fanns men fick till svar att det inte var en bra idé.
Chauffören kunde ju inte göra det hela ensam så självklart hjälpte jag till.
Jag är normalstark men det här var rejält tungt och otympligt, med ovana moment och skaderisk. Ont i knät efter steg ned mellan lastutrymme och flak.
Det här kunde gått illa. Det borde framgått att hemkörningen förutsatte mottagarens hjälp, med tunga lyft, för att kunna genomföras. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Missat leverans pga "obemannat" trots att jag givit fullmakt att lämna paket utan kvittens.
Orsakat mig många timmar av extra jobb och dagar försenad försenad leverans till min kund.
Mycket besviken. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Efter att fått meddelande från avsändarföretaget om att leveransen blir något försenad p.g.a problem hos leveransföretaget väntade jag i hela två veckor innan jag kontaktade DHL Freight. Enligt deras hemsida har mitt paket legat på deras terminal i två veckor, men när man ringer dem har de ingen aning om var paketet kan vara. Har inte ett så pass etablerat företag som DHL ett varningssystem för fall som denna. Otroligt uselt! Det de gör är ett ärende, som de återkommer per mail om inom några dagar. Det här duger inte! Jag har ett företag själv som sysslar med webbhandel. Jag kan inte vara mer tacksam för att jag inte valde DHL som leverantör av mina paket. Jag hade aldrig kunnat veta om de faktiskt levererades eller inte.
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Har endast leverans mellan 10-21 vardagar. Alternativet att hämta på terminal som endast har öppet 0730-17. Måste ta en semesterdag för att få hem ett paket.
Enda positiva är att deras kundtjänst är snabba att svara och trevliga. Rekommenderar att välja företag som inte använder DHL för leverans. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Katastrof!!
Katastrof!!! Dom struntar i att leverera, gång på gång! Varje måndag, onsdag och fredag i två veckor nu så har dom lovat att komma, men skiter i det. Sluta knarka och börja jobba istället! Lika usla UPS! När det väl kom en leverans för ett par veckor sedan så gick det inte att prata med chauffören för han pratade inte Svenska, Jag skall väl inte behöva boka en tolk i förväg? -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Hade hemleverans bokat tills idag. Någon gång mellan klockan 10-21. De har alltså ett tidsspann på 11 timmar som man sitter hemma och väntar!!! VÄRSTA av allt är att klockan nu är 21:25 på kvällen och ingen leverans har kommit - DHL har inte ens haft mage att höra av sig om VARFÖR de inte kommit enligt överenskommen bokning. Fy, uruselt!
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Fick sms att varan fanns hos ombud i 12 dagar, men ombudet Violas kiosk i Stockholm returnerade paketet redan efter fyra dagar utan anledning... Hade bokat hantverkare som skulle installera varan (som ombudet returnerat utan att meddela mig) och var tvungen att betala dem över tusen kronor. Ombudet, enskild firma som ägs och drivs av Barak Abdullah Atiyah, brydde sig inte alls...
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Leverans "någon gång mellan 10-21, vi ringer 15 min innan". Är detta ett skämt? Dessutom kom inget paket och inget meddelande om varför. Hur kan DHL fortfarande existera som företag nu när antalet transportföretag exploderat? Snälla, bli bättre eller försvinn och kom aldrig mer tillbaka.
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Det här måste ju vara världens mest kundfientliga företag. Postnord är 10ggr bättre!
Mitt exempel. Bokad hemleverans, man sitter hemma hela dagen och väntar. Man hinner se bilen snabbt vända på parkeringen (från fönstret), hinner inte ner och sen är de borta och man får ett meddelande "ni var inte hemma". När man sedan försöker reda ut saken med kundtjänst är det helt omöjligt att få hjälp, de kan inte boka om - då skall man ringa ett annat nr - det visar sig vara fel -man blir nedkopplad osv osv. Undvik detta företag !!! -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Jag hade bokat leverans till mellan 10-14. Jag kom hem en kvart innan utsatt tid, men när klockan var 10:04 får jag ett meddelande från dem att de inte kunde leverera på grund av att ingen var hemma. Ren och skär lögn eller så gick de till fel hus. Vår dörrklocka kan väcka de döda och ingen ringde eller knackade på ytterdörren som jag satt fem meter från hela tiden och jobbade vid min dator. Helt knäpptyst i huset. Hade inte gått att missa vare sig en knackning eller dörrklockan.
Ringde kundtjänst som till sist fick tag på chauffören. Han hävdar att han var på plats och kundtjänst menar att de inte kan bestrida hans ord. Men uppenbarligen kundens. Antingen var han här, men innan 9:40 (alltså för tidigt!)för jag hade sett lastbilen på min promenad hem annars, eller så gick han till fel hus. Som kund tar man kanske ledigt från jobbet och så får man inte ens leveransen? Riktigt uselt. Fick ett meddelande att jag ska ringa och boka om tiden. Nej tack! Låter varorna gå tillbaks och åker direkt till affären istället. Kommer inte beställa från webbsidor som samarbetar med DHL Freight i framtiden. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Inte ens bra som arbetsgivare. Hade högre förväntningar på ett sådant globalt bolag.
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Håller med er andra bedrövligt !
Var hemma hela dagen för att ta emot paket, som inte dyker upp. Påstår också att det varit här.
Undra vem som ska betala min dag hemma Vilket skitbolag.
Betyg liggande etta -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Blev så otroligt dåligt bemött när jag ringde och bad om hjälp. Helt ointresserade av att hjälpa till och dessutom säger dem att dem inte fått paketet från avsändare men avsändaren lovar att dem lämnat paketet till DHL. Trots detta säger dem att dem inte fått paketet och jag bara kan vänta och se.
Paketet har nu legat i 2 dagar på deras terminal och inte tagits omhand om.
Väljer i framtiden andra alternativ om jag kan. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Helt värdelösa!
Sämst i hela världen. Levererar bara dagtid så att man behöver vara hemma från jobbet och hävdar sedan att de varit på adressen , och att ingen var hemma.
Välj annat fraktbolag om du kan -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Levererar någon gång mellan 8-17
Ska jag stanna hemma från jobbet för att ta emot paket en hel dag ?!? -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Oseriösa, opålitliga och otrevliga. Gör allt du kan för att undvika dem!
Tydligen måste man ge minst en poäng i betyg här. Det hade behövts ett minustecken före ettan och ett antal nollor därefter för att vara någorlunda korrekt i det här fallet, men det går inte att välja ett sådant omdöme och det känns viktigt att varna för det här bolaget så den angivna poängen får helt enkelt tolkas som ett riktigt bottennapp. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Det här är sämre än "riktigt uselt". Jag har vid tre tillfällen senaste året skickat paket till min dotter i London. Två ggr med DHL (pga värde) och en gång med Postnord. Postnord kom fram på 3-4 dgr, som alla klagar så mycket på. Första leveransen med DHL, som skulle komma fram på 2-4 dgr, kom fram efter ca 3 veckor. Andra leveransen med DHL har ännu inte kommit fram och jag lämnade den på ServicePoint i Nälsta den 28 feb. Nu har det gått en månad och DHL kan inte svara på var det är någonstans överhuvudtaget. Det går inte att se var paketet är någonstans. Det enda jag kan se är att det är inlämnat på ServicePoint den 28 feb och att det, två dgr för sent, gått från ServicePoint den 4 mar. jag kan beskriva paketet exakt, det sticker ut lite från mängden, då det är paketerat med en tapet i stark färg. Avin kan inte ha lossnat, då jag har tejpat över hela med genomskinlig tejp. Det går inte att skylla på någonting. När jag frågar om hur vi kan ansöka om ersättning, så svarar DHL att de måste gå 60 dgr... innan det skickar till nästa avdelning inom DHL :( Seriöst, DHL, ni är sämst!!
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Sämst i hela världen. Levererar bara dagtid så att man behöver vara hemma från jobbet och hävdar sedan att de varit på adressen trots att man suttit arbetat med uppsikt över uppfarten hela tiden och sett att ingen kommit och än mindre ringt på dörren, ringt på telefonen eller SMSat.
En leverantör som ljuger för sina kunder undviker man helst... -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
De är helt oseriösa. Skickade fel bil även fast deras egna fraktkrav var att ställa godset på lastbilspall
Helt enkelt svårt inkomepenta personer överallt, kundtjänsten, förare, alla var rakt av otrevliga!
Välj annat fraktbolag om du kan -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Oj oj oj...vad ska man säga. En gång har jag varit med om att en leverans har fungerat friktionsfritt. Annars har jag haft många problem med detta företaget med borttappade kollin, skadade varor och halvtaskigt bemötande. Omg. Pinsamt dålig leveranssäkerhet.
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
DHL är alltid usla och märkvärdigt kundovänliga. Jag har beställt en byggställning för att måla om huset. Tyvärr har säljaren valt DHL att frakta ställningen. Den har nu levererats till DHL´s distributionscentral 4 mil hemifrån, i söndags. Idag tisdag får jag veta, när jag ringer och väntar i kö i 20 min att de avser köra ut den på torsdag???! Detta då de har, tror jag, sin normala veckorunda förbi mig på torsdagar och att köra extra skulle kosta dem extra. MEN, jag har betalt mer än 2.000:- för denna frakten som enligt säljaren skall levereras till dörr omedelbart. Detta struntar dock DHL i, de räknar med att jag skall ta mitt släp och själv lasta på ställningen á 300 kg. Då slipper de ju göra jobbet överhuvudtaget.
Detta är absolut sista gången jag handlar av något företag som använder DHL, och jag rekommenderar alla att göra detsamma. Det finns andra fraktföretag som är seriösa - UNDVIK DHL!
Kan för övrigt säga att detta bara är ett intermezzo i raden där deras ointresse att frakta till min dörr (trots att jag bor i en hyfsat belägen ort, inte i urskogen på nåt sätt) leder till irritation och oftast har jag valt att hämta varan själv genom att köra 8 mil ToR...
/Uffe -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Beställde en tv med hemleverans. Får ett sms med länk där jag ska boka tid. Finns bara tid 9-13. Alla dagar har samma intervall. Just denna vecka kunde jag inte vara hemma på förmiddagarna, däremot vilken dag som helst efter 13. Ringer DHL. ”Tyvärr vi levererar bara den tiden i ditt område”. När jag svarar att jag inte kan förmiddagar denna vecka får jag till svar att de kan skicka tillbaka paketet. Jag frågar då om de kan leverera till mitt jobb istället? Nej det går inte heller. Till slut får jag avboka en röntgentid jag väntat på en månad för att vara hemma och ta emot paketet. Otroligt mycket sämre än alla andra leveransföretag.
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Förfärlig service!!
Erbjuder helt idiotiska tider för hemkörning när man beställt paket. Vardagar mellan 12-15 så man måste vara ledig från jobbet och sen har de mage att inte dyka upp. Om man inte vill ta ledigt en vardag är det tillfälligt lördagar mellan 08-15, de vägrar speca tiden mer än så vilket innebär att man ska sitta inne en hel lördag och vänta på att de ska komma. Självklart skulle man kunna speca det till före och efter 12 om man bara hade lite vilja att ge okay service iaf. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Avtalad leverans idag 8-12. Den kommer inte. Ingen ringer. Ingen svara när jag ringer. Det går inte boka ny leveranstid. Kundservicen kan eller vill inte hjälper.
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Beställt två möbler från Chilli och det krånglar med leverans hela tiden! Tappade bort ett paket och nu väntar jag på nytt. Kommer aldrig att rekommendera DHL, till någon!
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Överkryssad geting hade jag gett om det gått. Sämsta fraktföretaget alla dagar i veckan. Kommer aldrig mer beställa ifrån ngt företag som anlitar DHL!!!!!
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Hur lyckas ni återigen tappa bort ett paket! Ni jobbar enkom med att transportera paket från punkt A till B och det misslyckas ni katastrofalt med. Gång på gång händer detta! För er som funderar på att anlita DHL... Gör inte det!!
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Helt värdelösa! Hemleveras beställd av byggvaror från Bauhaus, angiven tid mellan 11-14 = stanna hemma från jobbet. kl 15 = ingen leverans, ringer deras kundservice, 20 min telefonkö, leverans försenad pga sjukdom fick jag som svar, bör komma innan kl 17. kl är nu 18:16 och ingen leverans, så kanske nästa dag? Ska ringa imorrn och kolla. Inkompetent företag som inte ens förtjänar en 1a i betyg. Har haft 4 hemleveranser med DHL sedan jag flyttade hit, 2 st blev flyttade till andra dagar, 2st har varit försenade med 2-3 timmar. Ringt kundservice vid varje hemleverans. Seriöst såhär driver man inte ett företag snälla lägg ner eran värdelösa inkompetenta verksamhet.
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Inte nog med att de använder ett utlämningsställe som inte överhuvudtaget har öppet under helgen utan dessutom har de mage att vara snorkiga och direkt otrevliga när man ringer "kundservice" för att försöka få reda på hur man nu ska kunna få sitt paket.
FULLKOMLIGT värdelöst (och en direkt hotfull och otrevlig kundtjänst)! -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Jag har vid tre tillfällen beställt varor som skulle levereras hem till mig med DHL. Jag bor inom Uppsala tätort, men vid samtliga dessa tillfällen var leveranstiden begränsad till 13-15. Jag kunde fritt välja dag, men klockslagen var alltid de samma. De påstod att jag bodde i ett område som alltid har levernas 13-15, och det ska man väl tolka som att jag inte är företagskund och därför inte prioriterad.
Mitt enda alternativ var att själv hämta ut försändelsen vid deras terminal, trots att jag betalat för hemleverans.
Svagt. Riktigt svagt. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Fruktansvärt dålig service. De levererar på ett uthämtningsställe som ligger långt bort från där jag bor trots att det finns ett 140 meter härifrån. Vid kontakt med deras kundservice hänvisar de till att leverantören beställt leveransen dit. Så de menar alltså att den som skickar paketet själv måste ta ställning till vilket utlämningsställe som är närmast mottagarens hemadress. Hur tänker de då?
På kundservice var de dessutom fullkomligt omöjliga att resonera med. Kvinnan i telefon rapade upp samma mening om och om igen och det enda hon föreslog var att jag antingen kontaktade leverantören och bad dem göra en beställning på flytt av paketet till mitt uthämtningsställe (skulle nog ta en extra vecka eller så) eller undersökte om jag kände någon som kanske hade vägarna förbi det andra uthämtningsstället. Fullkomligt oacceptabelt av ett så pass stort företag att ha en så usel kundservice! -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Nu idag liksom alla andra gånger när DHL skulle leverera paket från mina leverantörer blir jag tvungen att åka till deras Servicepoint och hämta paketet själv.
Deras chaufför har enligt honom själv varit här varje gång men ingen varit hemma, rent skitsnack!
Det har alltid funnits någon inne men inte kommit nån från DHL och plingat på dörren, inte ens ett samtal fast vårt mobilnummer står i deras uppgifter. Första gången det hände hade han inte portkoden fast det inte existerar nån. Alla andra gånger har det varit obemannat.
Hur mycket får deras chaufförer ljuga egentligen och dessutom dag efter dag tills man hämtar själv. Jag kan tänka mig hur mycket pengar dom tjänar in på ett år i minskade bränslekostnader.
När jag kom tillbaks från DHL hade jag fått ett mail om att dom inte kan ersätta mig. Men jag har aldrig krävt någon ersättning, jag vill bara att mina leveranser kommer i tid så jag slipper förklara för mina kunder varför dom inte kan få sina produkter.
Nästa gång blir det Posten istället. -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Leveranser i rätt tid fungerar aldrig. Har vid flera tillfällen påpekat hur viktigt det är att paketet kommer fram, sett till att chauffören har mitt mobilnummer etc. Trots detta misslyckas man hela tiden.
För en månad sedan skulle jag få en leverans från Italien. Det tog två dagar att få den från Italien till Stockholm. Därefter tog det en vecka att få leverera paketet. Under den tiden hade man glömt, missat, tappat bort, levererat fel paket och dessutom hävdat att det inte var någon hemma när kontoret hela tiden var fullt med folk.
Nu är det dags för ny leverans jag påpekade igen hur viktigt det var att det levererades idag. Trots detta ringer någon från DHL och undrar när jag är hemma på måndag! -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Undvik till varje pris, så fort något klickar som att kunden har bytt adress , så rasar aviseringen i hop totalt, kundtjänst klarar inte att uppdatera , massor med extra jobb halvtimmes kö till aviseringen ett bra exempel på en ett företag som har blivit för stora och totalt tappat service inriktning , vill du ha merproblem som tarupp massor avdin tid go ahead...
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Undvik till varje pris! Hävdade att jag skulle ha det nästa vardag, men paketet blev mer än en vecka försenad. Under flera dagar hade dom ingen aning om var paketet var! Reklamationen direkt avslagen: "Vi ger inga som helst garantier om leveranstider."
Avsändaren fick även inget kvitto på inlämnat paket ("Nej, det får man inte!"). Så om deras IT-system havererar så kan du inte visa att dom tagit hand om ditt paket!
Fredag kväll, innan paketet lämnats in, säger DHL att jag kommer ha paketet på måndag om det lämnas in på deras service point på lördagen. På måndag när jag ringer säger dom "nej, vi plockar inte upp några paket på helger, så vi hämtar upp det först idag.". På tisdag ser det på nätet ut som att paketet fortfarande ligger kvar på deras service point. Ringer, och dom säger att dom ska starta en undersökning om ringa mig på onsdag 8-10. Inget samtal. Ringer, blir rundkopplad några gånger och till slut blir JAG kopplad till deras IT-support?! Dom säger att dom missat någon slags registrering men att läget ska vara ok på onsdag. På onsdag har paketet fortfarande inte levererats, ringer och dom säger att allt är precis som det ska men att jag kommer få det på torsdag. På torsdag har jag fortfarande inte fått det, ringer, och dom säger "Vad konstigt!" och senare "Vi vet inte var ditt paket är." På måndag upptäckte dom att paketet visst stod på deras stockholmsterminal och paketet levererades på tisdag. 220 km på 10 dagar blir 0,9 km/h! -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
DHL, tappar, ljuger och håller inte sig till en historia. Jag har väntat på min paket från Zara andra veckan nu. Det gick från Zara den 27 december. Först kunde de inte hitta det, sedan var de tydligen hemma hos oss, men det var ingen som var hemma. Nästa historia är den att det var portkod så de kom inte in och de ringer minsann inte när de står nere i porten. Det senaste var att efter 17 min i telefonkö så säger de till mig att jag kan inte få paketet innan helgen bara att de kommer på måndag!!! De hade tydligen inte telefonnummer till mig men kunde skicka ett sms om avisering!!! Til slut sade de till mig att jag kan hämta det själv i deras speditionslager!!!!
Håll er borta! Anlita UPS i stället -
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Dhl tappar bort allt speciellt före helger. Varorna dyker sedan upp på måndagen varje gång. Förmodligen är det mer att leverera men att de inte har kapacitet inför helgerna så de struntar i att köra ut en del av varorna för att kunna hinna före stängningsdags kl. 5. Sedan kör de ut de "borttappade" varorna på måndagen då de har hittat dem igen eftersom de inte har så mycket körningar. Bra sätt för dem att spara pengar men inte så roligt för oss kunder.
-
skrev om Dhl Freight (sweden) AB
Otrevligare företag får man leta efter. Tyvärr behöver man inte leta länge, eftersom de flesta stora organisationer är lika sämst.
Vad jag ogillar med DHL är inte att de inte levererar i tid, för de gör de oftast. Det är inte att informationen på hemsidan är katastrof, vilket den är i likhet med konkurrenternas dito. Det är inte att godset är skadat när det kommer fram, vilket det ibland är. Det är inte att de inte är pålitliga, vilket de inte är.
Nej, det jag ogillar med DHL är att de är så EXCEPTIONELLT otrevliga. Vanligtvis får man en ursäkt och en bortförklaring när ett företag gör bort sig. Hos DHL får man bara veta att det är ens eget fel att de gjort bort sig.
Jag har slutat handla av dem helt och hållet. Tyvärr envisas vissa av mina leverantörer med att använda dem. Hittills har jag förmått en av leverantörerna att byta leverantör. Fler kommer att göra samma lika.