Dhl Freight (sweden) AB

Dhl Freight (sweden) AB

Llama 08-744 65 00 www.dhl.se
Omdömen totalt
48
Snittbetyg
1.1

48 omdömen om Dhl Freight (sweden) AB

Visar 48 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Patrick S
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

När man skickar paket med DHL får man välja mottagarens servicepoint i en rullista. Urvalet i denna är ej organiserat efter hur nära eller långt ifrån mottagarens adress servicepointen befinner sig. Det mest troliga blir att avsändaren väljer den servicepoint som är placerad högst upp på listan. Försändelsen levereras därefter dit. Konsekvensen blir att mottagaren måste färdas över ibland anmärkningsvärda avstånd för att kunna hämta ut sin försändelse. Missämja uppstår på grund av detta lätt mellan mottagare och avsändare.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Lars Michael A
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Fått ett paket att hämta på ett angivet utlämningsställe. Från min adress finns det två närmare utlämningsställen. Ringer man DHL och påpekar felet så säger dom att dom kan flytta paktet för 250:-!! Totalt värdelöst och opålitligt. Trodde aldrig jag skulle säga detta, men till och med PostNord slår dom. Tysk precision eller?! NO WAY!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Per E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Sämsta servicen, lovar utkörning men struntar i att återkoppling. 2 veckor gick sen slutade det med att jag fick ordna transport själv.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Robin Håkan E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Så skamligt företag. Jag beställer en produkt från ett företag som är baserad 3 timmar ifrån mig, la beställingen den 2024-01-30, nu är det 2024-02-07, fortfarande inte kommit fram. Jag såg dessutom att mitt paket var påväg till helt fel ställe, en ö som man inte kan ta sig till utan båt, så jag ringde naturligtvis upp DHL och förklarade situationen, dom sa att det ska ändras på, men så ser jag på telefonen idag att paketet ändå gick ut till ön, och DHL säger då att dom har utkörning dit en gång i veckan och mitt paket... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
TUIJA N
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Beställt hemleverans vid flera olika tillfällen, där paketet ska lämnas utanför lägenhetsdörren. Det fixar inte DHL. Paketen lämnas UTE, så vem som helst som går förbi kan ta paketen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Amanda Anna P
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Fick lägga 2 arbetsdagar för att försöka få fatt i mitt paket som budet tyvärr hade åkt till fel adress med. Chockad över den bristande struktur hos detta företag och hos kundtjänst med väntetider och omkopplingar som pågick under 1,5 timme varje gång..

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Ileana Maria P
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

They pretty much don't have home delivery. Every time they send a message that they tried to deliver but i wasn't home. Every single time. What's the point to pay for home delivery when they don't do it? Last time I'm using them.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Åsa Elisabeth V
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

DHL är verkligen landets sämsta fraktföretag. Varför skickas det överhuvud taget leveranser med dem. Urusel service och det går inte få tag i det lokala kontoret (där de trots allt vill hjälpa om man åker dit vilket är 20 mil t o r).

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
David P
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Hävdade "levererat" utan att något fanns vid dörren... och jag var hemma den tid de säger att de levererade... och jag hade inte givit någon tillåtelse att lämna utanför dörren.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Per K
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Värdelösa. Struntar i att leverera under avtalad dag och tid, 8-11. Meddelar inte om förseningar. Struntar fullständigt i kunden. De kommer så småningom bli helt utkonkurreade. Med rätta. Tills dess: undvik.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Christopher B
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Jag hade köpt ett större löpband samt hemkörning, som sköttes av DHL Freight. Det var ett oväntat stort och tungt kolli och jag var tvungen att hjälpa lasta ur och ner från lastutrymmet. Jag frågade om det inte gick att använda pallyft som fanns men fick till svar att det inte var en bra idé. Chauffören kunde ju inte göra det hela ensam så självklart hjälpte jag till. Jag är normalstark men det här var rejält tungt och otympligt, med ovana moment och skaderisk. Ont i knät efter steg ned mellan lastutrymme och flak. Det här... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Theodor S
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Missat leverans pga "obemannat" trots att jag givit fullmakt att lämna paket utan kvittens. Orsakat mig många timmar av extra jobb och dagar försenad försenad leverans till min kund. Mycket besviken.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Mika M
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Efter att fått meddelande från avsändarföretaget om att leveransen blir något försenad p.g.a problem hos leveransföretaget väntade jag i hela två veckor innan jag kontaktade DHL Freight. Enligt deras hemsida har mitt paket legat på deras terminal i två veckor, men när man ringer dem har de ingen aning om var paketet kan vara. Har inte ett så pass etablerat företag som DHL ett varningssystem för fall som denna. Otroligt uselt! Det de gör är ett ärende, som de återkommer per mail om inom några dagar. Det här duger inte! Jag... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Claudia E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Har endast leverans mellan 10-21 vardagar. Alternativet att hämta på terminal som endast har öppet 0730-17. Måste ta en semesterdag för att få hem ett paket. Enda positiva är att deras kundtjänst är snabba att svara och trevliga. Rekommenderar att välja företag som inte använder DHL för leverans.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
ROGER E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Katastrof!! Katastrof!!! Dom struntar i att leverera, gång på gång! Varje måndag, onsdag och fredag i två veckor nu så har dom lovat att komma, men skiter i det. Sluta knarka och börja jobba istället! Lika usla UPS! När det väl kom en leverans för ett par veckor sedan så gick det inte att prata med chauffören för han pratade inte Svenska, Jag skall väl inte behöva boka en tolk i förväg?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
ERIKA T
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Hade hemleverans bokat tills idag. Någon gång mellan klockan 10-21. De har alltså ett tidsspann på 11 timmar som man sitter hemma och väntar!!! VÄRSTA av allt är att klockan nu är 21:25 på kvällen och ingen leverans har kommit - DHL har inte ens haft mage att höra av sig om VARFÖR de inte kommit enligt överenskommen bokning. Fy, uruselt!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
KATARINA H
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Fick sms att varan fanns hos ombud i 12 dagar, men ombudet Violas kiosk i Stockholm returnerade paketet redan efter fyra dagar utan anledning... Hade bokat hantverkare som skulle installera varan (som ombudet returnerat utan att meddela mig) och var tvungen att betala dem över tusen kronor. Ombudet, enskild firma som ägs och drivs av Barak Abdullah Atiyah, brydde sig inte alls...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
ROBERT B
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Leverans "någon gång mellan 10-21, vi ringer 15 min innan". Är detta ett skämt? Dessutom kom inget paket och inget meddelande om varför. Hur kan DHL fortfarande existera som företag nu när antalet transportföretag exploderat? Snälla, bli bättre eller försvinn och kom aldrig mer tillbaka.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Jimmy Preben Högh P
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Det här måste ju vara världens mest kundfientliga företag. Postnord är 10ggr bättre! Mitt exempel. Bokad hemleverans, man sitter hemma hela dagen och väntar. Man hinner se bilen snabbt vända på parkeringen (från fönstret), hinner inte ner och sen är de borta och man får ett meddelande "ni var inte hemma". När man sedan försöker reda ut saken med kundtjänst är det helt omöjligt att få hjälp, de kan inte boka om - då skall man ringa ett annat nr - det visar sig vara fel -man blir nedkopplad osv osv. Undvik detta företag !!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
DIANA W
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Jag hade bokat leverans till mellan 10-14. Jag kom hem en kvart innan utsatt tid, men när klockan var 10:04 får jag ett meddelande från dem att de inte kunde leverera på grund av att ingen var hemma. Ren och skär lögn eller så gick de till fel hus. Vår dörrklocka kan väcka de döda och ingen ringde eller knackade på ytterdörren som jag satt fem meter från hela tiden och jobbade vid min dator. Helt knäpptyst i huset. Hade inte gått att missa vare sig en knackning eller dörrklockan. Ringde kundtjänst som till sist fick tag... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Daniel L
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Inte ens bra som arbetsgivare. Hade högre förväntningar på ett sådant globalt bolag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
BJÖRN H
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Håller med er andra bedrövligt ! Var hemma hela dagen för att ta emot paket, som inte dyker upp. Påstår också att det varit här. Undra vem som ska betala min dag hemma Vilket skitbolag. Betyg liggande etta

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
STEFAN G
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Blev så otroligt dåligt bemött när jag ringde och bad om hjälp. Helt ointresserade av att hjälpa till och dessutom säger dem att dem inte fått paketet från avsändare men avsändaren lovar att dem lämnat paketet till DHL. Trots detta säger dem att dem inte fått paketet och jag bara kan vänta och se. Paketet har nu legat i 2 dagar på deras terminal och inte tagits omhand om. Väljer i framtiden andra alternativ om jag kan.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
SANJIN P
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Helt värdelösa! Sämst i hela världen. Levererar bara dagtid så att man behöver vara hemma från jobbet och hävdar sedan att de varit på adressen , och att ingen var hemma. Välj annat fraktbolag om du kan

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
JIMMY E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Levererar någon gång mellan 8-17 Ska jag stanna hemma från jobbet för att ta emot paket en hel dag ?!?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Linda Maria Christina S
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Oseriösa, opålitliga och otrevliga. Gör allt du kan för att undvika dem! Tydligen måste man ge minst en poäng i betyg här. Det hade behövts ett minustecken före ettan och ett antal nollor därefter för att vara någorlunda korrekt i det här fallet, men det går inte att välja ett sådant omdöme och det känns viktigt att varna för det här bolaget så den angivna poängen får helt enkelt tolkas som ett riktigt bottennapp.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Lena I
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Det här är sämre än "riktigt uselt". Jag har vid tre tillfällen senaste året skickat paket till min dotter i London. Två ggr med DHL (pga värde) och en gång med Postnord. Postnord kom fram på 3-4 dgr, som alla klagar så mycket på. Första leveransen med DHL, som skulle komma fram på 2-4 dgr, kom fram efter ca 3 veckor. Andra leveransen med DHL har ännu inte kommit fram och jag lämnade den på ServicePoint i Nälsta den 28 feb. Nu har det gått en månad och DHL kan inte svara på var det är någonstans överhuvudtaget. Det går inte... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Hans G
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Sämst i hela världen. Levererar bara dagtid så att man behöver vara hemma från jobbet och hävdar sedan att de varit på adressen trots att man suttit arbetat med uppsikt över uppfarten hela tiden och sett att ingen kommit och än mindre ringt på dörren, ringt på telefonen eller SMSat. En leverantör som ljuger för sina kunder undviker man helst...

1
Elin A gillar detta
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
LESLIE S
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

De är helt oseriösa. Skickade fel bil även fast deras egna fraktkrav var att ställa godset på lastbilspall Helt enkelt svårt inkomepenta personer överallt, kundtjänsten, förare, alla var rakt av otrevliga! Välj annat fraktbolag om du kan

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Frida W
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Oj oj oj...vad ska man säga. En gång har jag varit med om att en leverans har fungerat friktionsfritt. Annars har jag haft många problem med detta företaget med borttappade kollin, skadade varor och halvtaskigt bemötande. Omg. Pinsamt dålig leveranssäkerhet.

1
LESLIE S gillar detta
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Ulf S
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

DHL är alltid usla och märkvärdigt kundovänliga. Jag har beställt en byggställning för att måla om huset. Tyvärr har säljaren valt DHL att frakta ställningen. Den har nu levererats till DHL´s distributionscentral 4 mil hemifrån, i söndags. Idag tisdag får jag veta, när jag ringer och väntar i kö i 20 min att de avser köra ut den på torsdag???! Detta då de har, tror jag, sin normala veckorunda förbi mig på torsdagar och att köra extra skulle kosta dem extra. MEN, jag har betalt mer än 2.000:- för denna frakten som enligt... 

1
LESLIE S gillar detta
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Anne M
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Beställde en tv med hemleverans. Får ett sms med länk där jag ska boka tid. Finns bara tid 9-13. Alla dagar har samma intervall. Just denna vecka kunde jag inte vara hemma på förmiddagarna, däremot vilken dag som helst efter 13. Ringer DHL. ”Tyvärr vi levererar bara den tiden i ditt område”. När jag svarar att jag inte kan förmiddagar denna vecka får jag till svar att de kan skicka tillbaka paketet. Jag frågar då om de kan leverera till mitt jobb istället? Nej det går inte heller. Till slut får jag avboka en röntgentid jag... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Per
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Förfärlig service!! Erbjuder helt idiotiska tider för hemkörning när man beställt paket. Vardagar mellan 12-15 så man måste vara ledig från jobbet och sen har de mage att inte dyka upp. Om man inte vill ta ledigt en vardag är det tillfälligt lördagar mellan 08-15, de vägrar speca tiden mer än så vilket innebär att man ska sitta inne en hel lördag och vänta på att de ska komma. Självklart skulle man kunna speca det till före och efter 12 om man bara hade lite vilja att ge okay service iaf.

1
LESLIE S gillar detta
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Jan S
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Avtalad leverans idag 8-12. Den kommer inte. Ingen ringer. Ingen svara när jag ringer. Det går inte boka ny leveranstid. Kundservicen kan eller vill inte hjälper.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Camilla P
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Beställt två möbler från Chilli och det krånglar med leverans hela tiden! Tappade bort ett paket och nu väntar jag på nytt. Kommer aldrig att rekommendera DHL, till någon!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Karin F
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Överkryssad geting hade jag gett om det gått. Sämsta fraktföretaget alla dagar i veckan. Kommer aldrig mer beställa ifrån ngt företag som anlitar DHL!!!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Twana N
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Hur lyckas ni återigen tappa bort ett paket! Ni jobbar enkom med att transportera paket från punkt A till B och det misslyckas ni katastrofalt med. Gång på gång händer detta! För er som funderar på att anlita DHL... Gör inte det!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Anders P
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Helt värdelösa! Hemleveras beställd av byggvaror från Bauhaus, angiven tid mellan 11-14 = stanna hemma från jobbet. kl 15 = ingen leverans, ringer deras kundservice, 20 min telefonkö, leverans försenad pga sjukdom fick jag som svar, bör komma innan kl 17. kl är nu 18:16 och ingen leverans, så kanske nästa dag? Ska ringa imorrn och kolla. Inkompetent företag som inte ens förtjänar en 1a i betyg. Har haft 4 hemleveranser med DHL sedan jag flyttade hit, 2 st blev flyttade till andra dagar, 2st har varit försenade med 2-3 timmar.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Peter E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Inte nog med att de använder ett utlämningsställe som inte överhuvudtaget har öppet under helgen utan dessutom har de mage att vara snorkiga och direkt otrevliga när man ringer "kundservice" för att försöka få reda på hur man nu ska kunna få sitt paket. FULLKOMLIGT värdelöst (och en direkt hotfull och otrevlig kundtjänst)!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
F
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Jag har vid tre tillfällen beställt varor som skulle levereras hem till mig med DHL. Jag bor inom Uppsala tätort, men vid samtliga dessa tillfällen var leveranstiden begränsad till 13-15. Jag kunde fritt välja dag, men klockslagen var alltid de samma. De påstod att jag bodde i ett område som alltid har levernas 13-15, och det ska man väl tolka som att jag inte är företagskund och därför inte prioriterad. Mitt enda alternativ var att själv hämta ut försändelsen vid deras terminal, trots att jag betalat för hemleverans. Svagt. Riktigt svagt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Merete E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Fruktansvärt dålig service. De levererar på ett uthämtningsställe som ligger långt bort från där jag bor trots att det finns ett 140 meter härifrån. Vid kontakt med deras kundservice hänvisar de till att leverantören beställt leveransen dit. Så de menar alltså att den som skickar paketet själv måste ta ställning till vilket utlämningsställe som är närmast mottagarens hemadress. Hur tänker de då? På kundservice var de dessutom fullkomligt omöjliga att resonera med. Kvinnan i telefon rapade upp samma mening om och om igen... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Rolf B
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Nu idag liksom alla andra gånger när DHL skulle leverera paket från mina leverantörer blir jag tvungen att åka till deras Servicepoint och hämta paketet själv. Deras chaufför har enligt honom själv varit här varje gång men ingen varit hemma, rent skitsnack! Det har alltid funnits någon inne men inte kommit nån från DHL och plingat på dörren, inte ens ett samtal fast vårt mobilnummer står i deras uppgifter. Första gången det hände hade han inte portkoden fast det inte existerar nån. Alla andra gånger har det varit obemannat.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Micael B
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Leveranser i rätt tid fungerar aldrig. Har vid flera tillfällen påpekat hur viktigt det är att paketet kommer fram, sett till att chauffören har mitt mobilnummer etc. Trots detta misslyckas man hela tiden. För en månad sedan skulle jag få en leverans från Italien. Det tog två dagar att få den från Italien till Stockholm. Därefter tog det en vecka att få leverera paketet. Under den tiden hade man glömt, missat, tappat bort, levererat fel paket och dessutom hävdat att det inte var någon hemma när kontoret hela tiden var... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Michelle J
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Undvik till varje pris, så fort något klickar som att kunden har bytt adress , så rasar aviseringen i hop totalt, kundtjänst klarar inte att uppdatera , massor med extra jobb halvtimmes kö till aviseringen ett bra exempel på en ett företag som har blivit för stora och totalt tappat service inriktning , vill du ha merproblem som tarupp massor avdin tid go ahead...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Andreas E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Undvik till varje pris! Hävdade att jag skulle ha det nästa vardag, men paketet blev mer än en vecka försenad. Under flera dagar hade dom ingen aning om var paketet var! Reklamationen direkt avslagen: "Vi ger inga som helst garantier om leveranstider." Avsändaren fick även inget kvitto på inlämnat paket ("Nej, det får man inte!"). Så om deras IT-system havererar så kan du inte visa att dom tagit hand om ditt paket! Fredag kväll, innan paketet lämnats in, säger DHL att jag kommer ha paketet på måndag om det lämnas... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
maria s
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

DHL, tappar, ljuger och håller inte sig till en historia. Jag har väntat på min paket från Zara andra veckan nu. Det gick från Zara den 27 december. Först kunde de inte hitta det, sedan var de tydligen hemma hos oss, men det var ingen som var hemma. Nästa historia är den att det var portkod så de kom inte in och de ringer minsann inte när de står nere i porten. Det senaste var att efter 17 min i telefonkö så säger de till mig att jag kan inte få paketet innan helgen bara att de kommer på måndag!!! De hade tydligen inte telefonnummer... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
A m
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Dhl tappar bort allt speciellt före helger. Varorna dyker sedan upp på måndagen varje gång. Förmodligen är det mer att leverera men att de inte har kapacitet inför helgerna så de struntar i att köra ut en del av varorna för att kunna hinna före stängningsdags kl. 5. Sedan kör de ut de "borttappade" varorna på måndagen då de har hittat dem igen eftersom de inte har så mycket körningar. Bra sätt för dem att spara pengar men inte så roligt för oss kunder.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Björn E
Escribió sobre Dhl Freight (sweden) AB

Otrevligare företag får man leta efter. Tyvärr behöver man inte leta länge, eftersom de flesta stora organisationer är lika sämst. Vad jag ogillar med DHL är inte att de inte levererar i tid, för de gör de oftast. Det är inte att informationen på hemsidan är katastrof, vilket den är i likhet med konkurrenternas dito. Det är inte att godset är skadat när det kommer fram, vilket det ibland är. Det är inte att de inte är pålitliga, vilket de inte är. Nej, det jag ogillar med DHL är att de är så EXCEPTIONELLT otrevliga.... 

1
Tomas S gillar detta
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir

Filtrera omdömen