DHL Freight (sweden) AB

1.0

3 omdömen om DHL Freight (sweden) AB

Bo E
Skrev om DHL Freight (sweden) AB

Verkar vara en affärsidé de har. Att inte köra ut paketen utan låta kunden åka till terminalen och hämta sitt gods. De påstår att ingen var på plats strax innan 12 men det är lögn. Butiken är öppen mellan 10 och 18. PostNord lyckades leverera två paket från olika håll strax efter 12. Nu vill de att jag ska åka till terminalen 10 mil bort och hämta varor till ett värde av 190 kr. Glöm det. Paketet får gå i retur. Hoppas verkligen att leverantören byter fraktbolag. Kan inte vara roligt att betala frakt, få varorna i retur och fakturan annullerad pga utebliven utkörning.

Alexander M
Skrev om DHL Freight (sweden) AB

Bland det sämsta företag som finns. Jag får ungefär hälften av mina utkörningar. Trots att jag är på plats och dessutom anmält ringavisering så får jag ett mess att dom inte kunde nå mig. Verkar inte ens som att de försöker. Kundtjänst har minst 30 min väntetid i telefon och där kan dom inte göra något för dom sitter ju bara och bokar körningar.

Ahmet Y
Skrev om DHL Freight (sweden) AB

Delivery service reported that recipient was not home. Although I was home waiting all the time. They did not try to reach me on the phone either, although their help pages explicitly say you will be called on the phone by delivery person if we can not find you.