Discovery Networks Sweden AB

Discovery Networks Sweden AB

Ring 070-324 73 78 www.kanal5.se
3.3

Kanal 5 är en av Sveriges största tv-kanaler och vi har ett tydligt mål - vi ska erbjuda roligare tv - inga debatter, inga nyheter och ingen tråkig konsumentjournalistik.

10 omdömen om Discovery Networks Sweden AB

Ellis G
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

OK, om man översätter "Times Square" till "Mariatorget" så har man förbrukat allt vad förtroende stavas. Jag har heller inte så mycket till överst. Må hända att detta är Kanalen med flest scandalrubriker vissa gillar utbudet, andra inte. Jag gillar det INTE... Jag kanske har blivit äldre också vad vet jag...

Johan C
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

Jag har följt Fringe i två säsonger. Inför säsong 3 har (vad jag märkt) ingen marknadsföring gjorts och sändningstiden är flyttad till fredagar kl 00:10 (egentligen lördag). Det var en ren händelse att jag upptäckte att det var säsongspremiär igår. Skulle vara intressant att veta hur de resonerat. Dåligt skött!!

John H
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

En riktigt bra TV-Kanal men som tyvärr spelar för hårt på deras favorit duo Filip & Fredrik. Jag använder & tecken för det gör man mest i Tom & Jerry för dom är på ungeför samma nivå. Jag har även hört att det är en av Sveriges bästa arbetsplatser att jobba på, dom har till och med vunnit något fint pris för det. Det ska dom ha cred för så jag ger Kanal 5 fyra recos fast dom inte fick ett enda Kristallen pris 2008.

Emanuel J
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

Trevlig tvkanal som dock var bättre för några år sedan när dem visade vänner spin city, tredje skiftet m.m

Oscar C
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

Kanal 5 AB har, utan tvekan, varit starkt bidragande till att jag numera har ställt av min TV – för alla skitprograms moder har inte ett namn, utan en siffra. 5. Och allvarligt talat – ett bolag som har Filip och Fredrik som flaggskepp är ett bolag som inte agerar med överdriven värdighet.

Ellis G och Emma K gillar detta
Melica G
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

Sveriges trevligaste kanal som visar alla populära serier. På eftermiddagen när man kommer hem för dagen väljer jag i 9 av 10 fall kanal 5, då de helt klart visar de vettigaste programmen under denna tid. Att de kör toppserien "vänner" varv på varv, gör inget då den går att se om 1000 ggr. En negativ sak är som med de övriga kanalerna är att det är så extremt mycket reklam.

Marika M
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

Kanal fem har väldigt bra underhållnig. kanske inte de mest intelligenta programmen visas på kanal fem men dokumenterna är måttligt underhållande för stunden och framförallt alla serier som fresh prince i bel air och hundra höjdare m.m. är roliga att se när man inte har nåt bättre för sig.

Elina E
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

Enligt mig är det här den bästa kanalen i Sverige. Här kan man se alla bra serier såsom Vänner, Greys Anatomi, OC (när det fortfarande gick), Desperate Housewifes och mycket mycket mer. jag älskar 5an och kollar nästan alltid på den här kanlen. Tycker dock att det är lite för mycket reklam - det drar ner snittet...

Amanda E
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

Kanal 5 har verkligen skärpt sig på sistone, förr tyckte jag inte att de visade så många bra program men nu finns en massa olika bra att välja mellan. Favoriten just nu är I huvudet på Gynning och klassikern Room Service. Jag tycker de har en bra blandning av internationella tv-serier och egenproducerade program.

Cecilia K
Skrev om Discovery Networks Sweden AB

Ja, detta är ju min absluta favrotikanal. De har alltid en massa roliga program hela dagarna, så man har aldrig tråkigt! Jag skulle inte klara mig utan denna kanal, då den nästan är beroendeframkallande. Men jag kan inte fatta varför det fortfarande ska visas så himla mycket reklam, nu får man ju ändå betala för att kunna se den!