DN Bygg & Inredning AB

Välkommen till oss på DN Bygg & Inredning!

Vår röda tråd i företaget är att du alltid ska kunna lita på våra tjänster och våra produkter. Vi hjälper dig med allt från badrumsrenovering till köksrenovering eller snickerier, rör, el, plattsättning, rivning, målning, golvläggning, putsning, fasad och stambyten. Alltså det mesta inom bygg!

När det gäller kök är vi återförsäljare av Bomankök och du kan därför köpa både inredning, vitvaror och bänkskivor utan att nyttja några byggtjänster i övrigt.

Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 72 kunder tycker om DN Bygg & Inredning AB 2

2022-11-28 Insamlad av företaget
    Vi har anlitat DN Bygg vid två tillfällen, för att göra om vårt kök och för att bygga en gästtoalett i vår hall, och vi skulle utan tvekan anlita dem igen. Det är ett seriöst företag som finns med under hela processen. Inredaren Frida är superduktig och kommer med en mängd tips samt gör inköpen, vilket verkligen underlättar. Vi har haft Dick som projektledare och han är en klippa. Arbetet var väldigt strukturerat och planerat in i minsta detalj och tidplanen höll. Vi är helt enkelt jättenöjda med DN Bygg.
    2022-11-21 Insamlad av företaget
    Hög kvalitet på arbetet och mycket bra bemötande.
    Trevliga och lätta att samarbeta med.
    Det blev ett dröm kök.
    2022-11-15 Spontant omdöme
    Totalrenoverade lgh, alla ytskikt samt kök och badrum. Bodde på annan ort under renoveringen och kände mig väldigt trygg i det. Arbetsledaren höll mig uppdaterad och arbetet flöt på snabbare än väntat. Mycket nöjd med slutresultatet, så fint!
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande. Håller tider, slutpris stämmer väl med uppskattat pris. Trevliga och tillmötesgående. Hjälper till med ritningar och råd. Vi har renoverat både hus (inne) och lägenhet med hjälp av DN Bygg. Alltid varit väldigt nöjd med utfört arbete och kommer anlita dem igen.
    Hej Pia! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är varmt välkomna tillbaka/ Hanna DN Bygg & Inredning AB
    2022-10-06 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och alltigenom professionellt agerande som mycket väl motsvarade mina förväntningar. Renoveringen av köket genomfördes på överenskommen tidplan och blev bättre än vad jag förväntat.
    Hej Jan-Åke! Tack för den fina recensionen och härligt hör att ni blev nöjda med resultatet. / Hanna DN Bygg & Inredning AB
    2022-10-03 Insamlad av företaget
    Professionell firma som tar även mindre uppdrag seriöst. Jag tog bort mitt badkar och behövde hjälp med att installera en duschvägg istället. Tydligt och bra kommunikation och dokumenterad kompetens i form av intyg och certifikat som krävs av en bostadsrättsförening. Rekommenderas!
    Tack Åsa, va roligt att du blev nöjd! /Lina DN Bygg & Inredning AB
    2022-10-01 Insamlad av företaget
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    2022-09-30 Insamlad av företaget
    Jättenöjd ,bra och snabb service
    Trevlig personal mm
    Lite rörjobb i köket, installation av badrumsmöbler.
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Jag har ständigt kontakt med DN Bygg. För mig finns ingen bättre byggfirma.
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Vi bytte bänkskivor i köket till granit. Bra bemötande vid beställning. Jobbet professionell utfört. Motsvarade förväntningarna
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Perfekt som alltid. Mycket trevligt uppträdande från såväl kundmottagare som monteringspersonal och ägare. Denna gång var det några mindre förändringar av badrummet efter att tidigare använt företaget för att totalrenovera köket. Rekommenderar företaget till 100%. Alltid perfekt arbete samt håller vad de lovar även tidsaspekten.
    2022-04-22 Insamlad av företaget
    Samtliga från företaget var hjälpsamma och trevliga och mitt nya badrum levde upp till mina förväntningar.
    Vad roligt att du är nöjd, Tack för ett fint samarbete /Joachim DN Bygg & Inredning AB
    2021-12-12 Insamlad av företaget
    Vi har anlitat DN Bygg totalt 4 gånger, både för att renovera badrum och kök. Har bara gott att säga, och vi är mycket nöjda med resultaten. Om något behövts rättas till har DN ansträngt sig för att vi som kunder ska bli nöjda, och det uppskattar vi mycket! Lätt att kommunicera med DN Bygg och proffsiga och trevliga anställda. /Anna och Per-Arne
    Hej Anna!
    Tack för den fina recensionen och att ni har valt oss flera gånger för era renoveringsprojekt. Vi på DN Bygg vill tacka för förtroendet och önskar er en riktigt God Jul och Gott Nytt år!
    2021-10-02 Insamlad av företaget
    Renovering av badrum och toalett. Bra bemötande och proffsigt utförande. Höll tiden som utlovats, förutom en försenad leverans av ett badrumsskåp som var försenad från leverantör.
    Hej Camilla, Tack för förtroende och för den fina recensionen. / Hanna DN Bygg & Inredning AB
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Alltid trevligt bemötande, alltid tillgängliga för frågor Tidsram och kostnadsram hölls
    DN bygg totalrenoverade min lägenhet och det blev en fantastiskt snygg, funktionell
    lägenhet.
    Tack DN-bygg
    Hej Ulla-britt, Vad kul höra att du är nöjd över resultatet och tack för den fina recensionen och att du valde oss på DN Bygg DN Bygg & Inredning AB
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Suveränt bemötande och arbete alltid trevlig och professionell personal. Jag är mycket nöjd med min renovering av min lägenhet.
    Härliga Göran,
    Stort tack för förtroendet. Vi är oerhört glada att vi fick möjlighet att hjälpa till med förvandlingen. /Joachim
    2021-09-29 Insamlad av företaget
    Från förfrågan till offert tog det flera månader. När jobbet väl gjordes så kopplades elen fel till spishällen och huvudsäkringen i källaren löste ut, ingen information till oss som kund. När jag sedan ringde så fick jag bortförklaring via telefonen, så korrigerade jag inkopplingen själv. Ena sidan av köksbänken glömde dom att foga med silikon, en täcksida satt helt snett, så den fick jag skruva loss och räta upp. Orkade inte ens ringa och klaga, fixade till det som behövdes själv.
    Hej Morgan, Vi beklagar att ni fick vänta och att det blev fel i kommunikationen. Självklart brukar vi alltid rätta till om det skulle uppstå fel. DN Bygg & Inredning AB
    2021-09-29 Insamlad av företaget
    Otroliga på alla sätt. Hjälpte oss totalrenovera hela huset och förverkligade alla våra idéer, precis som vi ville ha dom. Rekommenderas.
    Hej Gustav! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Glada att höra att ni blev nöjda med resultatet och att ni fick som ni ville / Hanna DN Bygg & Inredning AB
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    Proffsiga, lyhörda, skickliga och flexibla. Både gällande designförslag och själva renoveringsarbetet, uppstod det ngt problem eller att vi hade frågor agerade de direkt. Arbetet blev klart i tid och vi är supernöjda med resultatet. Kan varmt rekommendera DN-bygg.
    Hej Per! Tack för den fina recensionen om oss. Vi är mycket glada att ni valde oss på DN bygg som entreprenör. /Frida DN Bygg & Inredning AB
    Renoverade ett badrum
    Allt gick perfekt efter plan
    Trevliga
    Hej Marie! Tack för den fina recensionen om oss. Vi är mycket glada att ni valde oss på DN bygg som entreprenör. DN Bygg & Inredning AB
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    Badrumsrenovering som vi är riktigt nöjda med från första kontakt till design och genomförande.
    Hej Tom! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    Mycket bra och smidigt. Detta gällde en total badrumsrenovering i vår lägenhet.
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    Gott, stora, väl, nöjd. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    2020-11-22 Insamlad av företaget
    Vi har genomfört två renoveringar med hjälp av DN Bygg, dels en byggnation av loft och vindsförråd och dels en badrumsrenovering.
    Vid byggnationen av loft/vind hade DN Bygg inte själva projekterat ombyggnationen samt att de var tillmötesgående och tog sig an arbetet med mycket kort varsel. Detta resulterade i några mindre missförstånd under byggnationens gång, Niklas var i de situationerna mycket tillmötesgående och såg till att allt löstes snabbt och smidigt.
    Då vi var nöjda med arbetet de utförde och bemötandet vi fick lät vi dem projektera och ta hand om vår badrumsrenoveringen där vi delade upp ett större badrum i två mindre. Hela renoveringen flöt på helt enligt plan, den utlovade kostnaden och tidsplanen hölls och resultatet är vi mycket nöjda med, både när det gäller lösningarna de föreslog samt kvaliten på själva arbetet.
    Kan varmt rekommenderas.
    2020-11-17 Insamlad av företaget
    Valde direkt DN Bygg igen efter att vattenskada orsakad av grannen tvingade mig att renovera i köket. Professionella, bra på kommunikation, fint resultat
    2020-11-15 Insamlad av företaget
    Jag hade behov av en totalrenovering av min lägenhet och efter ett tips från en vän kontaktade jag DN-Bygg. De skötte allt mycket bra, allt från första hembesök till de sista detaljerna. Arbetet utfördes exakt enligt tidsplan och inom den budget som vi kommit överens om. Bemötandet från alla var mycket trevligt och proffsigt. Jag kan inte annat än varmt rekommendera företaget för liknade projekt.
    2020-11-05 Spontant omdöme
    Förbaskat dålig service, bad om att få en offert för att renovera badrummet och dom kommer hem till oss för att ge en offert varpå representanten ställer frågor till oss och vart irriterad över att vi inte kunde svara på dom direkt eller inte hade förberett svar. Frågor som en rutinerad säljare enkelt hade kunnat ställa innan fysiskt möte antingen på mail eller telefon för att effektivisera... Representanten var i övrigt otrevligt och nedlåtande och har uppenbarligen inte en bra genomgående effektiv säljprocess. Väldigt missnöjda över bemötandet då vi tidigare haft bra erfarenhet av DN bygg.
    2020-11-05 Insamlad av företaget
    Fullständig badrumsrenovering i brf-lgh. Vi utökade även badrummets storlek.

Väldigt bra kommunikation genom hela projektet. Behjälpliga när saker inte blev som avtalat och fixade till utan diskussion.

Proffsig upplevelse och vi kommer definitivt att använda DN Bygg & Inredning i framtiden.
    2020-11-02 Insamlad av företaget
    Genomförde badrumsrenovering. Processen mycket professionellt skött från start till mål och vi är mer än nöjda med resultatet. Kan verkligen rekommendera.
    Hej Johanna,

2020-11-02 Insamlad av företaget
    Vi köpte ett helt nytt badrum samt mindre projekt i lägenheten. Alla vi kom i kontakt med är både väldigt tillmötesgående och professionella. Trevligt gäng. Duktiga. Vi rekommenderar DN Bygg varmt. Enda området där det kan förbättras så vitt vi kan se är kommunikationen, dvs att återkoppla och bekräfta tider osv.
    Hej Pontus,

Vad kul höra ni är nöjda med era projekt och att ni gärna rekomenderar oss. Vi tackar så mycket för recensionen och feedbacken och tar det med oss och så är ni alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.
    2020-11-01 Insamlad av företaget
    Badrumsrenovering som flöt på bra från start till mål
    Hej Robert! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-11-01 Insamlad av företaget
    Jag köpte tjänster dvs renovering badrum. Bemötande och förväntningar är mycket.
    Hej Phomphan! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-11-01 Insamlad av företaget
    En genom alla stadier (planering, material- & utrustnings-diskussion och genomförande) väldigt trevlig upplevelse.
    Otroligt kompetent personal och väldigt trevligt bemötande.
    Både vi och vår förening rekommenderar gärna DN Bygg till våra vänner och bekanta.
    Hej Anders N,

Det glädjer oss att ni gärna rekomenderar oss och vi tackar för den fina recension och att ni valde oss på Dn Bygg som er entreprenad. Det var ett nöje att samarbeta med er, ni är alltid välkomna att höra av er igen för nya projekt stora som små.
    Helrenovering av badrum.
    Vänligt och trevligt bemötande av både personal på kontoret och personen som ansvarade för bygget.
    Badrummet blev som jag tänkt mig förutom att fogarna på klinkergolvet är olikfärgade från mörkgrått till nästan vitt.
    En besvikelse var också att de satte dit det gamla vattenlåset som inte var speciellt fräscht.
    Men det åtgärdade jag själv till en kostnad av 200 kronor.
    En liten kostnad för företaget, som borde se helheten av att lämna ett nyrenoverat badrum.
    2020-10-31 Insamlad av företaget
    Ringde i april för ett målningarbete. Svaret var att arbetsledaren skulle återkomma. Det gjorde han aldrig.
    Hej Ove,

Det var tråkigt att höra att det verkar som det blivit ett missförstånd vi ber om ursäkt för detta. Hoppas ni i övrigt är nöjda med era badrumsrenoveringar som vi utfört hos er.
    2020-10-31 Insamlad av företaget
    Renovering av Badrum. Vi blev bemötta på ett mycket trevligt och proffesionellt sätt. Hade nog ganska höga förväntningar, vi hade fått rekommendationer av en vår sons kompis.
    Dom har skötts sig väldigt bra, ordning och redan samt välstädat efter varje arbetsdag. Dom har också frågat nkr dom har stött på problem. Stort plus att dom har med sig en proffsig och kunnig inredare.
    Hej Per-Ola! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-10-30 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande från support med ritning/layout hela vägen till arbetet på plats. Alla supertrevliga (o h bra arbete).
    Hej Göran! Tack att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-10-30 Insamlad av företaget
    Renoverade stora delar av huset inklusive badrum. Badrummet ritades upp innan jobbet påbörjades vilket gjorde att risken för missförstånd eliminerades.

Lite dyrare än andra firmor, men ska man göra större jobb och vill ha någon man kan planera och stämma av med skulle jag definitivt rekommendera DN Bygg.
    2020-10-30 Insamlad av företaget
    Ombyggnation av kök/matrum, rivning vägg, nytt golv och helt nytt kök med skåp och köksö. Maskiner från Miele.
    Proffsigt från första mötet med köksarkitekt till sista målningen av köksväggen. Vi hade väldigt höga förväntningar på både resultat och genomförande och förväntningarna infriades med råge. Snart ska de få renovera vårt duschrum!
    Tack, va roligt att höra! Det är bara att ni hör av er när det är dags att ta tag i badrummet. Ha det så bra! DN Bygg & Inredning AB
    2020-10-30 Insamlad av företaget
    Snabb och proffsigt bemötande och utförande. Vi är jättenöjda med badrummet som DN renoverade.
    Hej Mikael,

2020-10-30 Insamlad av företaget
    Totalentreprenad när den är som bäst! Genomgående trevligt servicetänkande bemötande, proffsigt upplägg där inget lämnades åt slumpen. Duktiga hantverkare som avlöste varandra effektivt genom planering av duktig byggledare som levererade enligt tidsplan, inkl alla extra tillägg. Supernöjda!
    2020-10-30 Insamlad av företaget
    Lyhörda, snabba och med hög kvalitet igenom hela leveransen.
    Hej Carl,

Vi tackar för den fina recension och att ni valde oss på Dn Bygg som er entreprenad. Ni är alltid välkomna att höra av er igen för nya projekt stora som små.
  • CLAUDIA B
    2020-07-10 Spontant omdöme
    Är återkommande kund, då jag anlitat DN-Bygg tidigare till en omfattande renovering av min lägenhet. Även denna gång (en mindre restauration av ett badrum) utfördes och levererades arbetet enligt tidsplan och till full belåtenhet, från början till slut! Med proffsig input från Niklas under planeringen blev resultatet till och med bättre än förväntat! Som någon skrivit tidigare, ”de är kanske inte billigast - men de är helt klart bäst på det dom gör och att känna den tryggheten i en renovering är för mig värt varenda krona!! Jag kommer definitivt att anlita DN igen, så letar man efter, proffsiga, självgående, noggranna och väldigt trevliga hantverkare kan jag varmt rekommendera att anlita DN-bygg :).

Ps. ett tips är att besöka deras butik/showroom på fleminggatan. Där finns även deras jätteduktiga och trevliga inredare som om man väljer att anlita DN Bygg kan komma ut på plats och hjälpa till med ritningar m.m.
    2020-02-18 Spontant omdöme
    Vi anlitade DN Bygg för en badrumsrenovering och är mer än nöjda! Ett helt suveränt bemötande och genomförande från början till slut!
    Första mötet med Niklas och Hanna - tydligt och utan krångel. Vi kände oss direkt i trygga händer. Därefter, fina skisser på hur badrummet skulle kunna bli (och stort tålamod från Hanna i processen av att välja material, planera badrummets layout, svara på frågor mm). Hantverkarna på plats under ledning av Dick - trevliga, höll god ordning och tidsplan. Badrummet blev precis så bra som vi hade tänkt oss.
    Vi kommer definitivt att använda DN Bygg för framtida projekt!
    2020-01-04 Spontant omdöme
    DN bygg har varit fantastiska i allt från planering av mitt badrum med riktigt bra idéer till att utföra arbetet väldigt noggrant och med högsta kvalitet. Jag kommer endast använda mig av DN bygg i framtiden. Det uppriktighet visar på kvalitet och service från start till slut.
  • Sanaz M
    2019-12-29 Spontant omdöme
    Vi gjorde en omfattande renovering med flytt av kök till annat rum och byggde ut badrum i vår bostadsrätt. Allt var verkligen exceptionellt gjort från första mötet till att hålla tidsplan, ge bra tips, tillgänglighet under hela processen, samtal samt underlag till styrelsen och att vara generellt schyssta och lätta att ha att göra med. Jag har gjort flera renoveringar och har aldrig varit med om att det varit så problemfritt som nu. Det var verkligen inga problem överhuvudtaget. Ser fram emot nästa renovering DN Bygg hjälper oss med :)
  • Pär Ö
    2019-12-27 Spontant omdöme
    Vi anlitade DN-Bygg för att byta ut vårt 19 år gamla kök. Vår granne sa "dom är inte de billigaste men de bästa, och allt blir som man kommit överens om".
    Från 1:a träffen med köksinredaren och därefter planeringen av alla detaljer och sedan själva installationsfasen blev en joy-ride. Proffsiga och ansvarstagande hantverkare som ständigt informerade om aktuell status och en alltid tillgänglig och hjälpsam inredare.
    Alla inblandade var så socialt trevliga och engagerade att det nu känns lite tomt när allt är klart.
    Vi siktar nu på att återse DN-gänget i en framtida badrumsrenovering när vi fått undan lite pengar.
    // Pär & Ingmari
    2019-12-26 Spontant omdöme
    Very pleased that we employed DN bygg to renovate our small kitchen. From the initial meeting with Niklas & Lina, we were impressed by their professionalism and they made the whole process smooth and hassle free. All the guys who did the installation ( carpenters, electricians, painter) were friendly and knowledgeable , did excellent work and always cleared up afterwards ( special ‘ shout out’ to Genadi )
    The work was finished on schedule and we are happy to recommend DN bygg. They certainly won’t be the cheapest but as the saying goes ... you get what you pay for
    2019-12-16 Spontant omdöme
    Tillsammans med DN Bygg har jag gjort 2 st väl genomförda byggprojekt.
    Nu senast ett projekt i vår lägenhet i Vasastan, Stockholm, där en del av en vägg revs, öppning kläddes in med lister, eldragningar, målning samt ombyggnation av köksö. Resultatet är vi mycket nöjda med och för att lyfta fram något som var extra bra under processen så var det den dialog om design och olika lösningar som vi kunde ha tillsammans med DN Bygg inför- och under projektets gång.
    Va roligt att höra Jakob! Det är just den känslan vi vill förmedla - att vi finns där under hela processen för att tillsammans komma fram till bästa möjliga lösning. God jul & gott nytt år! DN Bygg & Inredning AB
  • Pär Ö
    2019-12-15 Spontant omdöme