DN Bygg & Inredning AB

DN Bygg & Inredning AB

Välkommen till oss på DN Bygg & Inredning!

Vår röda tråd i företaget är att du alltid ska kunna lita på våra tjänster och våra produkter. Vi hjälper dig med allt från badrumsrenovering till köksrenovering eller snickerier, rör, el, plattsättning, rivning, målning, golvläggning, putsning, fasad och stambyten. Alltså det mesta inom bygg!

När det gäller kök är vi återförsäljare av Bomankök och du kan därför köpa både inredning, vitvaror och bänkskivor utan att nyttja några byggtjänster i övrigt.

Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 49 kunder tycker om DN Bygg & Inredning AB 2

2020-11-22
    Vi har genomfört två renoveringar med hjälp av DN Bygg, dels en byggnation av loft och vindsförråd och dels en badrumsrenovering.
    Vid byggnationen av loft/vind hade DN Bygg inte själva projekterat ombyggnationen samt att de var tillmötesgående och tog sig an arbetet med mycket kort varsel. Detta resulterade i några mindre missförstånd under byggnationens gång, Niklas var i de situationerna mycket tillmötesgående och såg till att allt löstes snabbt och smidigt.
    Då vi var nöjda med arbetet de utförde och bemötandet vi fick lät vi dem projektera och ta hand om vår badrumsrenoveringen där vi delade upp ett större badrum i två mindre. Hela renoveringen flöt på helt enligt plan, den utlovade kostnaden och tidsplanen hölls och resultatet är vi mycket nöjda med, både när det gäller lösningarna de föreslog samt kvaliten på själva arbetet.
    Kan varmt rekommenderas.
    2020-11-17
    Valde direkt DN Bygg igen efter att vattenskada orsakad av grannen tvingade mig att renovera i köket. Professionella, bra på kommunikation, fint resultat
    2020-11-15
    Jag hade behov av en totalrenovering av min lägenhet och efter ett tips från en vän kontaktade jag DN-Bygg. De skötte allt mycket bra, allt från första hembesök till de sista detaljerna. Arbetet utfördes exakt enligt tidsplan och inom den budget som vi kommit överens om. Bemötandet från alla var mycket trevligt och proffsigt. Jag kan inte annat än varmt rekommendera företaget för liknade projekt.
    2020-11-05
    Förbaskat dålig service, bad om att få en offert för att renovera badrummet och dom kommer hem till oss för att ge en offert varpå representanten ställer frågor till oss och vart irriterad över att vi inte kunde svara på dom direkt eller inte hade förberett svar. Frågor som en rutinerad säljare enkelt hade kunnat ställa innan fysiskt möte antingen på mail eller telefon för att effektivisera... Representanten var i övrigt otrevligt och nedlåtande och har uppenbarligen inte en bra genomgående effektiv säljprocess. Väldigt missnöjda över bemötandet då vi tidigare haft bra erfarenhet av DN bygg.
    2020-11-05
    Fullständig badrumsrenovering i brf-lgh. Vi utökade även badrummets storlek.

Väldigt bra kommunikation genom hela projektet. Behjälpliga när saker inte blev som avtalat och fixade till utan diskussion.

Proffsig upplevelse och vi kommer definitivt att använda DN Bygg & Inredning i framtiden.
    2020-11-02
    Genomförde badrumsrenovering. Processen mycket professionellt skött från start till mål och vi är mer än nöjda med resultatet. Kan verkligen rekommendera.
    Hej Johanna, Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-11-02
    Vi köpte ett helt nytt badrum samt mindre projekt i lägenheten. Alla vi kom i kontakt med är både väldigt tillmötesgående och professionella. Trevligt gäng. Duktiga. Vi rekommenderar DN Bygg varmt. Enda området där det kan förbättras så vitt vi kan se är kommunikationen, dvs att återkoppla och bekräfta tider osv.
    Hej Pontus, Vad kul höra ni är nöjda med era projekt och att ni gärna rekomenderar oss. Vi tackar så mycket för recensionen och feedbacken och tar det med oss och så är ni alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-11-01
    Badrumsrenovering som flöt på bra från start till mål
    Hej Robert! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-11-01
    Jag köpte tjänster dvs renovering badrum. Bemötande och förväntningar är mycket.
    Hej Phomphan! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-11-01
    En genom alla stadier (planering, material- & utrustnings-diskussion och genomförande) väldigt trevlig upplevelse.
    Otroligt kompetent personal och väldigt trevligt bemötande.
    Både vi och vår förening rekommenderar gärna DN Bygg till våra vänner och bekanta.
    Hej Anders N, Det glädjer oss att ni gärna rekomenderar oss och vi tackar för den fina recension och att ni valde oss på Dn Bygg som er entreprenad. Det var ett nöje att samarbeta med er, ni är alltid välkomna att höra av er igen för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    Helrenovering av badrum.
    Vänligt och trevligt bemötande av både personal på kontoret och personen som ansvarade för bygget.
    Badrummet blev som jag tänkt mig förutom att fogarna på klinkergolvet är olikfärgade från mörkgrått till nästan vitt.
    En besvikelse var också att de satte dit det gamla vattenlåset som inte var speciellt fräscht.
    Men det åtgärdade jag själv till en kostnad av 200 kronor.
    En liten kostnad för företaget, som borde se helheten av att lämna ett nyrenoverat badrum.
    2020-10-31
    Ringde i april för ett målningarbete. Svaret var att arbetsledaren skulle återkomma. Det gjorde han aldrig.
    Hej Ove, Det var tråkigt att höra att det verkar som det blivit ett missförstånd vi ber om ursäkt för detta. Hoppas ni i övrigt är nöjda med era badrumsrenoveringar som vi utfört hos er. DN Bygg & Inredning AB
    2020-10-31
    Renovering av Badrum. Vi blev bemötta på ett mycket trevligt och proffesionellt sätt. Hade nog ganska höga förväntningar, vi hade fått rekommendationer av en vår sons kompis.
    Dom har skötts sig väldigt bra, ordning och redan samt välstädat efter varje arbetsdag. Dom har också frågat nkr dom har stött på problem. Stort plus att dom har med sig en proffsig och kunnig inredare.
    Hej Per-Ola! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-10-30
    Trevligt bemötande från support med ritning/layout hela vägen till arbetet på plats. Alla supertrevliga (o h bra arbete).
    Hej Göran! Tack att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-10-30
    Renoverade stora delar av huset inklusive badrum. Badrummet ritades upp innan jobbet påbörjades vilket gjorde att risken för missförstånd eliminerades.

Lite dyrare än andra firmor, men ska man göra större jobb och vill ha någon man kan planera och stämma av med skulle jag definitivt rekommendera DN Bygg.
    2020-10-30
    Ombyggnation av kök/matrum, rivning vägg, nytt golv och helt nytt kök med skåp och köksö. Maskiner från Miele.
    Proffsigt från första mötet med köksarkitekt till sista målningen av köksväggen. Vi hade väldigt höga förväntningar på både resultat och genomförande och förväntningarna infriades med råge. Snart ska de få renovera vårt duschrum!
    Tack, va roligt att höra! Det är bara att ni hör av er när det är dags att ta tag i badrummet. Ha det så bra! DN Bygg & Inredning AB
    2020-10-30
    Snabb och proffsigt bemötande och utförande. Vi är jättenöjda med badrummet som DN renoverade.
    Hej Mikael, Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
    2020-10-30
    Totalentreprenad när den är som bäst! Genomgående trevligt servicetänkande bemötande, proffsigt upplägg där inget lämnades åt slumpen. Duktiga hantverkare som avlöste varandra effektivt genom planering av duktig byggledare som levererade enligt tidsplan, inkl alla extra tillägg. Supernöjda!
    2020-10-30
    Lyhörda, snabba och med hög kvalitet igenom hela leveransen.
    Hej Carl, Vi tackar för den fina recension och att ni valde oss på Dn Bygg som er entreprenad. Ni är alltid välkomna att höra av er igen för nya projekt stora som små. DN Bygg & Inredning AB
  • CLAUDIA B
    2020-07-10
    Är återkommande kund, då jag anlitat DN-Bygg tidigare till en omfattande renovering av min lägenhet. Även denna gång (en mindre restauration av ett badrum) utfördes och levererades arbetet enligt tidsplan och till full belåtenhet, från början till slut! Med proffsig input från Niklas under planeringen blev resultatet till och med bättre än förväntat! Som någon skrivit tidigare, ”de är kanske inte billigast - men de är helt klart bäst på det dom gör och att känna den tryggheten i en renovering är för mig värt varenda krona!! Jag kommer definitivt att anlita DN igen, så letar man efter, proffsiga, självgående, noggranna och väldigt trevliga hantverkare kan jag varmt rekommendera att anlita DN-bygg :).

Ps. ett tips är att besöka deras butik/showroom på fleminggatan. Där finns även deras jätteduktiga och trevliga inredare som om man väljer att anlita DN Bygg kan komma ut på plats och hjälpa till med ritningar m.m.
    2020-02-18
    Vi anlitade DN Bygg för en badrumsrenovering och är mer än nöjda! Ett helt suveränt bemötande och genomförande från början till slut!
    Första mötet med Niklas och Hanna - tydligt och utan krångel. Vi kände oss direkt i trygga händer. Därefter, fina skisser på hur badrummet skulle kunna bli (och stort tålamod från Hanna i processen av att välja material, planera badrummets layout, svara på frågor mm). Hantverkarna på plats under ledning av Dick - trevliga, höll god ordning och tidsplan. Badrummet blev precis så bra som vi hade tänkt oss.
    Vi kommer definitivt att använda DN Bygg för framtida projekt!
    2020-01-04
    DN bygg har varit fantastiska i allt från planering av mitt badrum med riktigt bra idéer till att utföra arbetet väldigt noggrant och med högsta kvalitet. Jag kommer endast använda mig av DN bygg i framtiden. Det uppriktighet visar på kvalitet och service från start till slut.
  • Sanaz M
    2019-12-29
    Vi gjorde en omfattande renovering med flytt av kök till annat rum och byggde ut badrum i vår bostadsrätt. Allt var verkligen exceptionellt gjort från första mötet till att hålla tidsplan, ge bra tips, tillgänglighet under hela processen, samtal samt underlag till styrelsen och att vara generellt schyssta och lätta att ha att göra med. Jag har gjort flera renoveringar och har aldrig varit med om att det varit så problemfritt som nu. Det var verkligen inga problem överhuvudtaget. Ser fram emot nästa renovering DN Bygg hjälper oss med :)
  • Pär Ö
    2019-12-27
    Vi anlitade DN-Bygg för att byta ut vårt 19 år gamla kök. Vår granne sa "dom är inte de billigaste men de bästa, och allt blir som man kommit överens om".
    Från 1:a träffen med köksinredaren och därefter planeringen av alla detaljer och sedan själva installationsfasen blev en joy-ride. Proffsiga och ansvarstagande hantverkare som ständigt informerade om aktuell status och en alltid tillgänglig och hjälpsam inredare.
    Alla inblandade var så socialt trevliga och engagerade att det nu känns lite tomt när allt är klart.
    Vi siktar nu på att återse DN-gänget i en framtida badrumsrenovering när vi fått undan lite pengar.
    // Pär & Ingmari
    2019-12-26
    Very pleased that we employed DN bygg to renovate our small kitchen. From the initial meeting with Niklas & Lina, we were impressed by their professionalism and they made the whole process smooth and hassle free. All the guys who did the installation ( carpenters, electricians, painter) were friendly and knowledgeable , did excellent work and always cleared up afterwards ( special ‘ shout out’ to Genadi )
    The work was finished on schedule and we are happy to recommend DN bygg. They certainly won’t be the cheapest but as the saying goes ... you get what you pay for
    2019-12-16
    Tillsammans med DN Bygg har jag gjort 2 st väl genomförda byggprojekt.
    Nu senast ett projekt i vår lägenhet i Vasastan, Stockholm, där en del av en vägg revs, öppning kläddes in med lister, eldragningar, målning samt ombyggnation av köksö. Resultatet är vi mycket nöjda med och för att lyfta fram något som var extra bra under processen så var det den dialog om design och olika lösningar som vi kunde ha tillsammans med DN Bygg inför- och under projektets gång.
    Va roligt att höra Jakob! Det är just den känslan vi vill förmedla - att vi finns där under hela processen för att tillsammans komma fram till bästa möjliga lösning. God jul & gott nytt år! DN Bygg & Inredning AB
  • Pär Ö
    2019-12-15
    // Pär & Ingmari
    2019-12-11
    Alltid väldigt nöjd med DN Bygg. Proffsig, snabb och vänlig hjälp innan från inredningsexperterna i butiken. Proffsigt och vänligt från hantverkarna. Vi har använt DN Bygg för flera stora och små saker i vår lägenhet genom åren.
    Det är alltid kul att ni hör av er till oss, för både små och stora projekt. Tack för förtroendet! DN Bygg & Inredning AB
  • Jörgen S
    2019-11-18
    Vi är mycket nöjda med totalrenoveringen av vår 100 år gamla lägenhet på Kungsholmen.
    DN Bygg har genomgående varit engagerade, lyhörda och kommit med insiktsfulla och goda råd.
    Vi har upplevt att det finns ett genuint helhetskunnande om material, inredning och vitvaror och byggteknik.
    Alla vi har varit i kontakt med i butiken och under renoveringsarbetet har varit mycket trevliga och tillmötesgående och vår bedömning är att deras professionella kompetens genomgående är hög.
    Vi trivs myckt bra i lägenheten och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Vi rekommenderar gärna DN Bygg och vi anlitar dem gärna igen.
    Eva och Jörgen Striem.
    Tack för de fina lovorden! Det var ett nöje att arbeta med er och ni är alltid välkomna att höra av er igen för nya uppdrag. DN Bygg & Inredning AB
    2019-07-08
    Ombyggnation av kök och installation av ny inredning, indragning av el, nya golv och måleriarbeten.
    Utmärkt bemötande med intresse och förståelse för problem, kreativa lösningar.
    Förstklassig leverans av beställda arbeten, på tid och enligt budget - vilket uppfylldes till 100%.
    Bra personal, personligt bemötande, leverans på tid och enligt överenskommelse, inga problem vid extra beställning eller ändring - kan varmt rekommenderas!
    2018-02-12
    Vi flyttade vårt kök, byggde ett nytt sovrum och platsbyggda garderober i hallen med DN Bygg i somras. Det var första gången vi upplevde ett bygg som levererades i tid och inom budget, och perfekt i minsta detalj. Och På sista dagen stod Niclas, VDn och moppade golvet för att slutföra projektet. Inte många VD:ar i branschen som sätter ett så gott exempel. Vi var imponerade och kan rekommendera dem alla gånger!
    2018-02-10
    DN levererade från planering till genomförande och tog ett helhetsansvar. Vi blev väldigt nöjda med resultatet. Bra kundservice och stor noggrannhet.
    2018-02-08
    Mycket bra och professionellt bemötande och utfört arbete under hela processen!
    2018-02-08
    Pålitliga, duktiga, samarbetsvilliga, blir klara i tid, lätta att få kontakt med. En komplett byggfirma.
    2018-01-20
    Nice people. Receptive. Delivered on time. Had to have them back to remount bathroom cupboard so it was square (plum) and to fix the elevator wall marks their machines made. I would use them again.
    2018-01-19
    Jag anlitade DN bygg & inredning under 2017 för en omfattande ombyggnation av min lägenhet. Det har jag inte ångrat en sekund.

Bland de saker jag uppskattade allra mest var en seriös offertprocess, att
    tidplanen hölls och skickligheten hos alla inblandade hantverkare. En stor bonus var även den smidiga helhetslösningen (allt under samma firma) och det trevliga bemötandet.

Hela arbetet gjordes till stor belåtenhet och resultatet har fått många komplimanger för sin kvalitet. Jag rekommenderar varmt detta företag!
    2018-01-19
    DN Bygg anlitades av oss för att totalrenovera vår lägenhet i en fastighet byggd 1889. Vi har fått ett mycket bra bemötande under hela projektet. Bra genomgångar av köksritningar. Alla hantverkare har varit kunniga, noggranna, pålitliga och jättetrevliga! Bra personalpolicy.Vi är så nöjda med resultatet och kan därför med nöje rekommendera DN Bygg.
    2018-01-18
    Fantastiskt nöjd med allt från planering, materialval, genomförande till bemötande och flexibilitet. Kan verkligen rekommendera DN Bygg!
    2018-01-18
    DN bygg har varit snabba med att komma led offerter och förslag. Noggranna när de utför jobbet och kommunicerar med oss som kunder. De har hållit tider enligt byggplanen och kostnader. Vi är mycket nöjda och kan tänka oss att anlita DN bygg igen.
    2018-01-18
    Vänliga och duktiga, men nu tredje gången jag anlitade dem blev det mindre bra då de inte kom på utsatt dag och ringde kl 1705 på fredagen och skulle komma kl 8 på måndagsmorgonen!! Men jag tror att allt är ok nu. Förmodligen var målaren ny oerfaren med tanke på hans förklaringar ! Tidigare har de varit helt fantastiska, duktiga, trevliga, kommit när de sagt och mycket ordentliga- inte smutsat ner. Jag rekommendera dem till andra!
    2018-01-18
    DN bygg har gjort ett stambyte i vår källare, byggt nytt badrum, tvättstuga och bastu. De är väldigt trevliga att ha att göra med, bra på att kommunicera, och duktiga hantverkare! Lite lång väntan på att få bastun klar, men allt blev väldigt bra till slut!
  • Bengt S
    2018-01-18
    Jag behövde få köket och tvättstugan renoverad, och samtidigt måla om samt förnya elinstallationen i hela entréplanet. Den mest kompletta och seriösa offerten kom från DN Bygg som tog ansvar för allting. Projektledaren, som också var snickaren, skötte koordinering med underleverantörer som elektriker mm på ett utmärkt sätt. Det blev en del förändringar under arbetets gång som också hanterades utmärkt. Jobbet blev jättebra utfört, som förväntat. Möjligtvis tog det hela längre tid i anspråk än vad jag tyckte var möjligt.
    Jag kommer troligen anlita dem igen för del 2 i renoveringsprojektet av villan.
    2018-01-18
    Köpt köksinredning, badrumsinredning och samtlig bygghjälp relaterat till det. Helentreprenad där de skötte all projektledning, inköp och hantverksarbete. Flyttade kök till rum där det tidigare inte fanns kök. DN Bygg hjälpte till med allt från ritningar, målning, rördragning, el, snickeri, rivning etc. Har från början till slut varit mycket professionella och trevliga i sitt bemötande. Alltid positiva och kommer med förslag när de hade någon bra idé etc. Rekommenderar varmt!
    2018-01-18
    Renovering och ombyggnation av badrum.
    2018-01-18
    Det bästa med DN bygg är att dom har totalentreprenad på alla yrkesgrupper. Skickliga på att rita upp kök och badrum så att man kan se hus det färdiga konceptet ser ut och yrkesmän av världsklass som ger det där lilla extra som man vill ha som kund. Jag anlitade DN bygg när jag köpt ny lägenhet för en total renovering. Det var kort om tid och jag frågade om det var möjligt att hinna med allt jag ville med kort varsel och komprimerad byggtid. Niklas som är VD var uppe i lägenheten och sa att det klarar vi om dom fick jobba vissa helger och kvällar. Lägenheten blåstes ut grabbarna jobbade hårt utan att tumma på kvalitén. Dom var klara på utsatt tid trots omfattande renovering. Mycket nöjd med resultatet, och med fast pris och inga extra kostnader känner man sig trygg som kund.
    2018-01-17
    Köpt en diskmaskin. Som vanligt, professionellt och trevligt bemötande.
    2018-01-16
    Great, great, and great! DN met its deadlines, held to our budget, and cleaned up during and after the job. Their design suggestions were terrific, and so was service.
    2018-01-16
    VI har köpt inbyggda garderober. Vi har anlitat DN många gånger och alltid varit otroligt nöjda. Denna gång blev det som alltid ett bra resultat, men det känns som om det blev alldeles för dyrt för det vi fick. Det kändes som om intresset från både den som ritade lösningen, men även den person som från bolaget var ansvig, var rätt ljumt. En ganska enkel uppgift för ett proffs att få garderoberna på plats, ändå hölls inte deadline och vi var tvungna att själva påpeka felaktigheter. Nej, har fortfarande en dålig smak i munnen. Löjligt dyrt helt enkelt.
    2018-01-16
    Total ombyggnad av badrum. Projektet tog mer än dubbelt så lång tid som vi kommit överens om pga av att en del inte blev godkänd vid inspektion. Bra bemötande och mkt professionellt jobb bortsett från ett missöde.