DN Bygg & Inredning AB

DN Bygg & Inredning AB

www.dnbygg.se
  • Badge2022

Välkommen till oss på DN Bygg & Inredning! Vår röda tråd i företaget är att du alltid ska kunna lita på våra tjänster och våra produkter. Vi hjälper dig med allt från badrumsrenovering till köksrenovering eller snickerier, rör, el, plattsättning, rivning, målning, golvläggning, putsning, fasad och stambyten. Alltså det mesta...

80 omdömen om DN Bygg & Inredning AB

Sedan starten hos Reco 2017

Carl A
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Vi kan verkligen rekommendera DN-Bygg! De renoverade vårt badrum hösten 2023 och vi är supernöjda med resultatet. Allt från planering, genomförande och uppföljning av badrumsrenoveringen gick mycket bra. De frågor vi hade under tiden blev åtgärdade omedelbart. Vi blev mycket väl bemötta av alla inblandade; Louise, Joakim, Dick, Emil och alla andra. DN-Bygg höll mycket god ordning i huset, vilket uppskattades av våra grannar. Dessutom snyggade de till varje dag i vår lägenhet. Slutstädningen sköttes också perfekt. Sammanfattningsvis...

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Tack för det fina omdömet. Vad roligt att ni är nöjda! :)

May R
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Eftersom jag gjorde en större renovering av bl a kök och toa ar det en stor fördel att DN Bygg har inredare. Frida var mycket hjälpsam och kom med många bra inredningsförslag, inkl köksinredning och maskiner. Ytterligare en fördel med DN Bygg var den detaljerade offerten där allt ingick för att undvika oväntade ytterligare kostnader. Jag är mycket nöjd med resultatet även om det blev några veckors försening. En nackdel var dock att när det vid vissa tillfällen var flera hantverkare hemma hos mig, kunde arbetsledningen ha varit tydligare från DN Byggs sida.

Lina G
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

DN Bygg skötte alla delar av min renovering otroligt bra. Snabb och professionell återkoppling och vänligt bemötande genom hela processen. Deras yrkeskunskap och kompetens var också väldigt imponerande och jag kände mig väldigt trygg genom hela resan. Rekommenderar deras tjänster varmt.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Tack så mycket Lina. Jag hoppas du trivs bra i den nya lägenheten! :)

Anna S
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Bra bemötande, både av planerare och utförare.; tillmötesgående och lätta att ha att göra med. Höga förväntningar då vi fått fina rekommendationer från bekanta. DN bygg levde upp till förväntningarna. Dock blev det en del förseningar men de verkar inte ha berott på dem utan på de som gjorde snickerierna. Vi är nöjda med arbetet och trivs fint i vårt nya kök. DN bygg gjorde en helrenovering av vårt kök.

Kent L
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Slipning av golv i tre rum samt renovering av toalett. Vi är mycket nöjda med arbetet. Förväntningarna uppfyllda. Bemötandet bra och ett extra plus för Emil som hela tiden svarade på frågor och gjorde ett bra jobb. Enda problemet för oss var att arbetet drog ut på tiden. Annars allt OK.

Mikael H

Eva J
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Helt enkelt mycket bra och kunniga.

Tack för förtroendet Eva och varmt välkommen åter! /Joachim

Anne S
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Jag är mycket nöjd med bemötandet jag fick när jag renoverade mitt badrum. Resultatet blev mycket bra och tidsplanen hölls. Ni var väldigt hjälpsamma.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Vad roligt att du är nöjd och tack för ett fint samarbete. /Joachim

Saga S
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Vi har anlitat DN Bygg vid två tillfällen, för att göra om vårt kök och för att bygga en gästtoalett i vår hall, och vi skulle utan tvekan anlita dem igen. Det är ett seriöst företag som finns med under hela processen. Inredaren Frida är superduktig och kommer med en mängd tips samt gör inköpen, vilket verkligen underlättar. Vi har haft Dick som projektledare och han är en klippa. Arbetet var väldigt strukturerat och planerat in i minsta detalj och tidplanen höll. Vi är helt enkelt jättenöjda med DN Bygg.

Björn O
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Hög kvalitet på arbetet och mycket bra bemötande. Trevliga och lätta att samarbeta med. Det blev ett dröm kök.

Lina L
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Totalrenoverade lgh, alla ytskikt samt kök och badrum. Bodde på annan ort under renoveringen och kände mig väldigt trygg i det. Arbetsledaren höll mig uppdaterad och arbetet flöt på snabbare än väntat. Mycket nöjd med slutresultatet, så fint!

Pia F
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Proffsigt bemötande. Håller tider, slutpris stämmer väl med uppskattat pris. Trevliga och tillmötesgående. Hjälper till med ritningar och råd. Vi har renoverat både hus (inne) och lägenhet med hjälp av DN Bygg. Alltid varit väldigt nöjd med utfört arbete och kommer anlita dem igen.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Pia! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är varmt välkomna tillbaka/ Hanna

Jan-åke T
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Bra bemötande och alltigenom professionellt agerande som mycket väl motsvarade mina förväntningar. Renoveringen av köket genomfördes på överenskommen tidplan och blev bättre än vad jag förväntat.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Jan-Åke! Tack för den fina recensionen och härligt hör att ni blev nöjda med resultatet. / Hanna

Åsa A
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Professionell firma som tar även mindre uppdrag seriöst. Jag tog bort mitt badkar och behövde hjälp med att installera en duschvägg istället. Tydligt och bra kommunikation och dokumenterad kompetens i form av intyg och certifikat som krävs av en bostadsrättsförening. Rekommenderas!

Tack Åsa, va roligt att du blev nöjd! /Lina

Anders S

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Lena S
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Jättenöjd ,bra och snabb service Trevlig personal mm Lite rörjobb i köket, installation av badrumsmöbler.

Birgitta S
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Jag har ständigt kontakt med DN Bygg. För mig finns ingen bättre byggfirma.

Bengt R
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Vi bytte bänkskivor i köket till granit. Bra bemötande vid beställning. Jobbet professionell utfört. Motsvarade förväntningarna

Kenneth M
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Perfekt som alltid. Mycket trevligt uppträdande från såväl kundmottagare som monteringspersonal och ägare. Denna gång var det några mindre förändringar av badrummet efter att tidigare använt företaget för att totalrenovera köket. Rekommenderar företaget till 100%. Alltid perfekt arbete samt håller vad de lovar även tidsaspekten.

Madeleine A
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Samtliga från företaget var hjälpsamma och trevliga och mitt nya badrum levde upp till mina förväntningar.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Vad roligt att du är nöjd, Tack för ett fint samarbete /Joachim

Anna H
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Vi har anlitat DN Bygg totalt 4 gånger, både för att renovera badrum och kök. Har bara gott att säga, och vi är mycket nöjda med resultaten. Om något behövts rättas till har DN ansträngt sig för att vi som kunder ska bli nöjda, och det uppskattar vi mycket! Lätt att kommunicera med DN Bygg och proffsiga och trevliga anställda. /Anna och Per-Arne

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Anna! Tack för den fina recensionen och att ni har valt oss flera gånger för era renoveringsprojekt. Vi på DN Bygg vill tacka för förtroendet och önskar er en riktigt God Jul och Gott Nytt år!

Camilla Z
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Renovering av badrum och toalett. Bra bemötande och proffsigt utförande. Höll tiden som utlovats, förutom en försenad leverans av ett badrumsskåp som var försenad från leverantör.

Hej Camilla, Tack för förtroende och för den fina recensionen. / Hanna

Ulla-britt Ö
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Alltid trevligt bemötande, alltid tillgängliga för frågor Tidsram och kostnadsram hölls DN bygg totalrenoverade min lägenhet och det blev en fantastiskt snygg, funktionell lägenhet. Tack DN-bygg

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Ulla-britt, Vad kul höra att du är nöjd över resultatet och tack för den fina recensionen och att du valde oss på DN Bygg

Göran E
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Suveränt bemötande och arbete alltid trevlig och professionell personal. Jag är mycket nöjd med min renovering av min lägenhet.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Härliga Göran, Stort tack för förtroendet. Vi är oerhört glada att vi fick möjlighet att hjälpa till med förvandlingen. /Joachim

Morgan L
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Från förfrågan till offert tog det flera månader. När jobbet väl gjordes så kopplades elen fel till spishällen och huvudsäkringen i källaren löste ut, ingen information till oss som kund. När jag sedan ringde så fick jag bortförklaring via telefonen, så korrigerade jag inkopplingen själv. Ena sidan av köksbänken glömde dom att foga med silikon, en täcksida satt helt snett, så den fick jag skruva loss och räta upp. Orkade inte ens ringa och klaga, fixade till det som behövdes själv.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Morgan, Vi beklagar att ni fick vänta och att det blev fel i kommunikationen. Självklart brukar vi alltid rätta till om det skulle uppstå fel.

Gustav W
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Otroliga på alla sätt. Hjälpte oss totalrenovera hela huset och förverkligade alla våra idéer, precis som vi ville ha dom. Rekommenderas.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Gustav! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Glada att höra att ni blev nöjda med resultatet och att ni fick som ni ville / Hanna

Per A
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Proffsiga, lyhörda, skickliga och flexibla. Både gällande designförslag och själva renoveringsarbetet, uppstod det ngt problem eller att vi hade frågor agerade de direkt. Arbetet blev klart i tid och vi är supernöjda med resultatet. Kan varmt rekommendera DN-bygg.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Per! Tack för den fina recensionen om oss. Vi är mycket glada att ni valde oss på DN bygg som entreprenör. /Frida

Marie S

Renoverade ett badrum Allt gick perfekt efter plan Trevliga

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Marie! Tack för den fina recensionen om oss. Vi är mycket glada att ni valde oss på DN bygg som entreprenör.

Tom B
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Badrumsrenovering som vi är riktigt nöjda med från första kontakt till design och genomförande.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Tom! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.

Rolf B
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Mycket bra och smidigt. Detta gällde en total badrumsrenovering i vår lägenhet.

Mikael M
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Gott, stora, väl, nöjd. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rickard G
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Vi har genomfört två renoveringar med hjälp av DN Bygg, dels en byggnation av loft och vindsförråd och dels en badrumsrenovering. Vid byggnationen av loft/vind hade DN Bygg inte själva projekterat ombyggnationen samt att de var tillmötesgående och tog sig an arbetet med mycket kort varsel. Detta resulterade i några mindre missförstånd under byggnationens gång, Niklas var i de situationerna mycket tillmötesgående och såg till att allt löstes snabbt och smidigt. Då vi var nöjda med arbetet de utförde och bemötandet vi fick...

Mathilda E
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Valde direkt DN Bygg igen efter att vattenskada orsakad av grannen tvingade mig att renovera i köket. Professionella, bra på kommunikation, fint resultat

Peter W
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Jag hade behov av en totalrenovering av min lägenhet och efter ett tips från en vän kontaktade jag DN-Bygg. De skötte allt mycket bra, allt från första hembesök till de sista detaljerna. Arbetet utfördes exakt enligt tidsplan och inom den budget som vi kommit överens om. Bemötandet från alla var mycket trevligt och proffsigt. Jag kan inte annat än varmt rekommendera företaget för liknade projekt.

AXEL A
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Förbaskat dålig service, bad om att få en offert för att renovera badrummet och dom kommer hem till oss för att ge en offert varpå representanten ställer frågor till oss och vart irriterad över att vi inte kunde svara på dom direkt eller inte hade förberett svar. Frågor som en rutinerad säljare enkelt hade kunnat ställa innan fysiskt möte antingen på mail eller telefon för att effektivisera... Representanten var i övrigt otrevligt och nedlåtande och har uppenbarligen inte en bra genomgående effektiv säljprocess. Väldigt missnöjda över bemötandet då vi tidigare haft bra erfarenhet av DN bygg.

Kristoffer P
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Fullständig badrumsrenovering i brf-lgh. Vi utökade även badrummets storlek. Väldigt bra kommunikation genom hela projektet. Behjälpliga när saker inte blev som avtalat och fixade till utan diskussion. Proffsig upplevelse och vi kommer definitivt att använda DN Bygg & Inredning i framtiden.

Johanna E
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Genomförde badrumsrenovering. Processen mycket professionellt skött från start till mål och vi är mer än nöjda med resultatet. Kan verkligen rekommendera.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Johanna, Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.

Pontus M
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Vi köpte ett helt nytt badrum samt mindre projekt i lägenheten. Alla vi kom i kontakt med är både väldigt tillmötesgående och professionella. Trevligt gäng. Duktiga. Vi rekommenderar DN Bygg varmt. Enda området där det kan förbättras så vitt vi kan se är kommunikationen, dvs att återkoppla och bekräfta tider osv.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Pontus, Vad kul höra ni är nöjda med era projekt och att ni gärna rekomenderar oss. Vi tackar så mycket för recensionen och feedbacken och tar det med oss och så är ni alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.

Robert N
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Badrumsrenovering som flöt på bra från start till mål

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Robert! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.

Phomphan W
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Jag köpte tjänster dvs renovering badrum. Bemötande och förväntningar är mycket.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Phomphan! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.

Anders N
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

En genom alla stadier (planering, material- & utrustnings-diskussion och genomförande) väldigt trevlig upplevelse. Otroligt kompetent personal och väldigt trevligt bemötande. Både vi och vår förening rekommenderar gärna DN Bygg till våra vänner och bekanta.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Anders N, Det glädjer oss att ni gärna rekomenderar oss och vi tackar för den fina recension och att ni valde oss på Dn Bygg som er entreprenad. Det var ett nöje att samarbeta med er, ni är alltid välkomna att höra av er igen för nya projekt stora som små.

Karina Anne-Lie H
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Helrenovering av badrum. Vänligt och trevligt bemötande av både personal på kontoret och personen som ansvarade för bygget. Badrummet blev som jag tänkt mig förutom att fogarna på klinkergolvet är olikfärgade från mörkgrått till nästan vitt. En besvikelse var också att de satte dit det gamla vattenlåset som inte var speciellt fräscht. Men det åtgärdade jag själv till en kostnad av 200 kronor. En liten kostnad för företaget, som borde se helheten av att lämna ett nyrenoverat badrum.

Ove A
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Ringde i april för ett målningarbete. Svaret var att arbetsledaren skulle återkomma. Det gjorde han aldrig.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Ove, Det var tråkigt att höra att det verkar som det blivit ett missförstånd vi ber om ursäkt för detta. Hoppas ni i övrigt är nöjda med era badrumsrenoveringar som vi utfört hos er.

Per-ola N
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Renovering av Badrum. Vi blev bemötta på ett mycket trevligt och proffesionellt sätt. Hade nog ganska höga förväntningar, vi hade fått rekommendationer av en vår sons kompis. Dom har skötts sig väldigt bra, ordning och redan samt välstädat efter varje arbetsdag. Dom har också frågat nkr dom har stött på problem. Stort plus att dom har med sig en proffsig och kunnig inredare.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Per-Ola! Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.

Göran C
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Trevligt bemötande från support med ritning/layout hela vägen till arbetet på plats. Alla supertrevliga (o h bra arbete).

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Göran! Tack att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.

Mattias K
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Renoverade stora delar av huset inklusive badrum. Badrummet ritades upp innan jobbet påbörjades vilket gjorde att risken för missförstånd eliminerades. Lite dyrare än andra firmor, men ska man göra större jobb och vill ha någon man kan planera och stämma av med skulle jag definitivt rekommendera DN Bygg.

Håkan L
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Ombyggnation av kök/matrum, rivning vägg, nytt golv och helt nytt kök med skåp och köksö. Maskiner från Miele. Proffsigt från första mötet med köksarkitekt till sista målningen av köksväggen. Vi hade väldigt höga förväntningar på både resultat och genomförande och förväntningarna infriades med råge. Snart ska de få renovera vårt duschrum!

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Tack, va roligt att höra! Det är bara att ni hör av er när det är dags att ta tag i badrummet. Ha det så bra!

Mikael J
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Snabb och proffsigt bemötande och utförande. Vi är jättenöjda med badrummet som DN renoverade.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Mikael, Tack för den fina recensionen och att ni valde oss på DN Bygg som entreprenör. Ni är alltid välkomna att höra av er för nya projekt stora som små.

Cecilia G
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Totalentreprenad när den är som bäst! Genomgående trevligt servicetänkande bemötande, proffsigt upplägg där inget lämnades åt slumpen. Duktiga hantverkare som avlöste varandra effektivt genom planering av duktig byggledare som levererade enligt tidsplan, inkl alla extra tillägg. Supernöjda!

Carl F
Skrev om DN Bygg & Inredning AB

Lyhörda, snabba och med hög kvalitet igenom hela leveransen.

Svar från DN Bygg & Inredning AB

Hej Carl, Vi tackar för den fina recension och att ni valde oss på Dn Bygg som er entreprenad. Ni är alltid välkomna att höra av er igen för nya projekt stora som små.