Doowin Karlstad

Doowin Karlstad

En del av doowin doowin.se
  • BadgeThreeYears
4.5

Välkommen till Doowin Karlstad! Här tar vi hand om hela ditt fönster- och dörrbyte på ett prisvärt, tryggt och enkelt sätt. Vi hittar tillsammans fram till den bästa lösningen för just dig, och ser till att det blir precis så bra som det kan bli! Vi sköter allt från första mätning, till montage med våra lokalt egenanställda...

74 omdömen om Doowin Karlstad

Sedan starten hos Reco 2021

Anette Å
Skrev om Doowin Karlstad

Hittade Doowin via facebookannons och såg en del bra omdömen. Jag fick ett trevligt och engagerat bemötande följt av hembesök inom några dagar för att mäta upp fönstren som skulle installeras. Installationen kom igång i tid (lite tidigare faktiskt) och blev klar på de fyra dagar som var förutbestämda. Under arbetet beslutade vi att lägga till fönsterbrädor på alla fönster, men det var inget som sinkade installationen. Två fantastiskt duktiga och trevliga snickare gjorde ett fantastiskt jobb i vårt gamla hus! Finansieringen...

Anna H
Skrev om Doowin Karlstad

Trevligt bemötande, vilket är väldigt viktigt för mig. Tydlighet i offert och inget krångel när förutsättningarna ändrades lite grand för fönstersmyg. Det blev till och med bättre. Bra återkoppling när jag hade frågor och synpunkter. Bra resultat med snygga fönster och plisseer

Bengt-Göran L
Skrev om Doowin Karlstad

Vi satte in Elitfönster + altandörr. Jobbet gjordes mycket proffsigt, så vi är supernöjda!

Lars E
Skrev om Doowin Karlstad

Mycket trevlig och hjälpsam personal.,positiva och kom med kreativa lösningar. Fixade de missar vid beställningen utan problem. Köpte fönster och altandörrar.

Kerstin R
Skrev om Doowin Karlstad

Bytte innerdörrar. Alla fönster på huset. Vi var mycket nöjda med Doowin Karlstad . Andreas var säljaren och ägaren av firman han hjälpte oss mycket med tips och färg. Montörerna var proffsiga och väldigt trevliga .

Johan S

Superbra kundservice! Rekommenderas

Eva A
Skrev om Doowin Karlstad

Bra bemötande, snabb leverans av de flesta produkter och smidigt byte när en dörr blev fel. Dessutom proffsigt utförd installation av fönster och dörrar.

Håkan E
Skrev om Doowin Karlstad

Seriöst från första början. Hembesök inför offert, bra dokumentation av alla önskemål. Bra kommunikation under arbetets gång. Upptäckte själva en felbeställning av fönster och korrigerar utan strul.

Lennart L
Skrev om Doowin Karlstad

Byte av två altandörrar. Arbetet utfördes bra och proffisionellt. Bra support och bemötande från offert till utfört arbete

Sofia E
Skrev om Doowin Karlstad

Super nöjde över jobbet både insida o utsidan blev kanon. Bra kund bemötande från start till slut.

Christer H
Skrev om Doowin Karlstad

Duktiga o snabba killar, vi blev väldigt nöjda med våra nya fönster o dörrar ! De städade upp o forslade bort skräp o gamla fönster! Tack för bra jobb o jätte-fina fönster!

Kenth B
Skrev om Doowin Karlstad

Bra och duktiga snickare. Inga problem att få lite efterjusterning

Mike K
Skrev om Doowin Karlstad

Bra bemött dom nya fönstren blev fina och dom gjorde ett bra jobb.

Eva O
Skrev om Doowin Karlstad

Jag har varit nöjd med arbetet och bemötandet

Patrik L
Skrev om Doowin Karlstad

Rak dialog och proffsigt utförande! Försökte lösa de problem som uppstod på allra bästa sätt!

Anders B
Skrev om Doowin Karlstad

Trevligt och sakligt bemötande! Där man levererade och monterade en bredare garageport i specialkulör, vilket blev riktigt läckert!

Magnus E
Skrev om Doowin Karlstad

Bra och trevligt bemötande av säljaren. Tyvärr levde inte hantverkarna upp till vad som utlovades. Säljaren kopplades in under arbetets gång och styrde upp en del saker, men för att det skulle bli ordentligt gjort krävdes kontinuerlig avstämning. Jag blev tvungen att ta ledigt från jobbet för att dubbelkolla och det visade sig vara befogat. Totalt tog det fem hela dagar att sätta in två dörrar, vilket känns som en lång tid. Droppen var sedan uppmaningen från doowin att lämna betyg 4-5 i denna review. Ville man inte lämna...

Svar från Doowin Karlstad

Hej Magnus, Tack för att du tog dig tid att lämna oss ett omdöme. Väldigt tråkigt att vi inte gjort ett bättre avtryck. Tyvärr råder en del missförstånd i din beskrivning som jag gärna vill få klarhet i; Håller inte med om att det krävdes kontinuerlig avstämning och ledigt från jobb från din sida för att arbetet skulle utföras ordentligt. Att det skulle tagit fem hela arbetsdagar är heller inte korrekt. Absolut, av olika anledningar fanns det delar i arbetet hos er som drog ut på tiden. Vissa delar borde vi gjort bättre...

Lars J
Skrev om Doowin Karlstad

Proffsigt bemötande av kunnig personal Byte av fönster i flerfamiljshus (20 st)

Svar från Doowin Karlstad

Tack för att du tog dig tid Lars, det uppskattas! Snart dags för omgång två med dörrar och garageportar - kommer bli supersnyggt och ett lyft 😊 Trevlig helg! Andreas

Per P
Skrev om Doowin Karlstad

Skötte jobbet helt ok. Lite dålig komunikation ibland. Blev inte jättesnyggt överallt. Men har lovat ordna i efterhand.

Svar från Doowin Karlstad

Tack för feedbacken. Vi tar till oss detta och ser till att bli bättre på de delar som inte funkat helt hundra! Det sista skall åtgärdas snarast möjligt. Vi hörs vidare på mail/telefon och bokar en dag för detta! Allt gott, Andreas

Per S
Skrev om Doowin Karlstad

Jag blev trevligt bemött från första kontakten. Vi förväntade oss en helglasad altandörr där all installation ingick i priset. Detta uppfyllde Doowin till fullo och vi är mycket nöjda med resultatet.

Svar från Doowin Karlstad

Tack för det positiva omdömet. Kul att vi uppfyllde era förväntningar och att ni är nöjda med resultatet. Hoppas på återseende! Andreas

Pär J
Skrev om Doowin Karlstad

Jag bytte ut nästan alla mina fönster och dörrar. Trevligt bemötande, bra samarbete och lyhörda hantverkare.

Svar från Doowin Karlstad

Tack Pär för ditt omdöme. Kul att du är nöjd med allting, blev helt klart ett lyft för huset! 😊 Andreas

Erik E
Skrev om Doowin Karlstad

Ett mycket bra och trevligt bemötande och snabbt svar på offerten. Tyvärr blev det fel fönster levererat men det upptäcktes av montörerna innan dom hann riva ut det gamla fönstret. Allt hanterades mycket bra och vi är mycket nöjda med vårt nya fönster och balkongdörr.

Svar från Doowin Karlstad

Tack Erik för ditt omdöme. Tyvärr fel fönster i första leveransen som du säger, men löste sig smidigt till slut när vi väl fick hem rätt grejer. Andreas

Göran H
Skrev om Doowin Karlstad

Mycket bra Hade inga för jag visste att det skulle bli bra Fönster och dörrar

Tack Göran, och glädjer oss att du är nöjd med vårt arbete! 😊 Vi ses! Andreas

Lennart W
Skrev om Doowin Karlstad

Jag blev alltid bra bemött vid de kontakter jag haft med Doowin Vi hade sett hos våra grannar vad fint det blev hos dem efter ett Doowin arbete så vi hade goda förhoppningar som mer än väl uppfylldes. Vi bytte entré dörr och altandörren och det blev verkligen ett lyft, vi är mycket nöjda :)

Svar från Doowin Karlstad

Tack Lennart för betyget, och alltid extra kul när vi får komma till grannar och bekanta som blivit rekommenderade oss 😊 God jul och gott nytt år! Andreas

Rolf H
Skrev om Doowin Karlstad

Köpte kpl fönsterbyte. Trevligt bemötande, bra och korrekt offert och leverans enligt plan Arbetet utfört till full belåtenhet av kunnig personal.

Svar från Doowin Karlstad

Tack Rolf, blev superfint resultat hos er med alla nya fönster! God jul och gott nytt år! Andreas

Christina F
Skrev om Doowin Karlstad

Mycket bra o kunnig personal! Att dom skulle göra ett bra jobb! Köpte fönster, Allt blev så bra som vi förväntat oss! Vi är jättenöjda!

Svar från Doowin Karlstad

Kul att ni är helnöjda och att det blev som ni förväntat er. Blev ett riktigt lyft och hoppas det märks av på både komfort och värme nu i kallare tider 😊 Allt gott, Andreas

Lennart L
Skrev om Doowin Karlstad

1 bra 2 fick vänta väl länge på lev,installation När väl montörerna komm visste dom inget,den som var här tidigare o mätte samt fotade hade tydligen inte delat sin information,så det gick nån timme till att skaffa lite material 3 slutresultatet blev ändock bra men saknar fönsterbleck ( skulle väl ingå om jag fattade offerten rätt ) Jobbet gällde 2st enklare fönster till en altan Mvh Lennart Lenander

Svar från Doowin Karlstad

Hej Lennart, Tack för återkopplingen. Tråkigt att allt inte riktigt funkade som det ska, något du och jag diskuterat under arbetets gång. Hoppas ändå att de nya fönstren funkar som de ska och ni är nöjda med slutresultatet till slut , trots lite missar i kommunikationen internt hos oss. Vi kan höras av om fönsterblecket såklart - pga. att det sitter på altan så fanns inte behovet för ett bleck och montörerna löste därför detta på ett bättre sätt för att bättre matcha resterande fönster runt om. Allt gott, Andreas

Helene H
Skrev om Doowin Karlstad

Var lite strul då lev tiden blev lite längre samt diverse beslag som inte blev klart allt för fort.

Christine K
Skrev om Doowin Karlstad

Tillmötesgående och trevlig personal från början till slut när vi köpte ny entrédörr. Lättillgängliga och svarar snabbt när behov fanns av kontakt med företaget. Fackmannamässigt utfört vid montering av varan. Kan starkt rekommendera företaget till andra.

Magnus N
Skrev om Doowin Karlstad

Beställde ny ytterdörr och nytt överljus ovanför. Kontakten med Doowin funkade väldigt bra, de var mycket professionella och gav ett bra bemötande. Hantverkarna var väldigt noggranna och bra att ha att göra med. Jag kan varmt rekommendera dem!

Marianne S
Skrev om Doowin Karlstad

Trevlig personal som tog sig tid o förklara hur allt fungerade, de lämnade ingenting efter sig helt rent o snyggt när de lämnade. Väldigt nöjd.

Per-Arne E
Skrev om Doowin Karlstad

Kontakterna har fungerat utmärkt. Blev tipsad av en granne som bytt fönster och dörrar. Hade förväntningar på ett bra och noggrant utfört arbete. Dioxin levde upp till detta. Vi bytte 2 ytterdörrar samt en garageport. (elport) Vid ytterligare arbete kommer jag att använda företaget igen. Jag kommer att rekommendera vänner och grannar. Tack för ett väl utfört arbete.🤗👍👍

Lina U
Skrev om Doowin Karlstad

Fina fönster (Elitfönster Retro), och mkt fint arbete med lister, foder etc. Arbetet kändes både proffsigt, effektivt och med mkt erfarenhet. Fått mkt beröm från andra hantverkare som sett arbetet och är imponerade. Snabb och trevlig service från Andreas kring offerter, fakturor eller om vi haft frågor. Rekommenderar Doowin varmt till den som ska byta fönster!

Nils N
Skrev om Doowin Karlstad

Bra service och mycket bra hantverkare

Malin R
Skrev om Doowin Karlstad

Väldigt smidigt. Bra kommunikation och killarna som var här och bytte fönster var trevliga och väldigt ordningsamma. Supernöjd!

Per-inge A
Skrev om Doowin Karlstad

Fått det offerter sagt i leverans vid två tillfällen .

Hans L
Skrev om Doowin Karlstad

Fixade felbeställda fönster på ett smidigt sätt.

Tommie J
Skrev om Doowin Karlstad

Byte av fönster. Mycket trevligt bemötande av samtliga, kunniga och noggranna snickare/montörer. Vi är mycket nöjda.

Lars B

Fungerat mycket bra Bytt alla fönster och tak Kan verkligen rekommenderas Lars

Lennart H
Skrev om Doowin Karlstad

Bra och trevlig personal. Snickaren var duktig och gjorde ett bra jobb.

perolof E
Skrev om Doowin Karlstad

Måste berömma Er för Ert engagemang i samband med fönster- o dörrbyte. Det har fungerat ypperligt med den dialog vi haft och med leveranstider. Under hela processen har ni informerat oss om leveranser och tider. Sist men inte minst måste vi berömma den hantverkare vi haft, Thunander, någon mer arbetsam, trevlig och duktig var längesen vi träffade, honom ska ni vara rädda om. Hälsningar Gränsgatan Karlstad

Siv J
Skrev om Doowin Karlstad

Bra bemötande av personalen, vid beställning och vid montering av fönsterna. Nöjd med takfönsterna.

Karl P
Skrev om Doowin Karlstad

Vi valde Doowin för att det är ett lokalt företag. Vinsterna stannar i Värmland. De hade ett showroom där vi kunde se och känna på dörrar och fönster. Säljaren gjorde ett mycket seriöst första intryck. Arbetet sköttes sedan av duktig och trevlig personal som utförde ett bra arbete

Peter M
Skrev om Doowin Karlstad

Trevligt första möte med försäljaren som gick igenom online offerten. Montörerna kom på utsatt tid och var trevliga, snabba och otroligt duktiga. Kan bara rekommendera Doowin till den som behöver nya fönster eller dörrar!

Fredrik H
Skrev om Doowin Karlstad

Mycket nöjd med både produkter och utförande. Extremt noggranna montörer som fixade det där lilla extra i finishen.

Daniel E
Skrev om Doowin Karlstad

Dörrar och fönster Fantastiskt bemötande och lätta att få tag på. De gjorde jobbet bra och inga klagomål på det. Anledningen till det blygsamma betyget var bristen på kommunikation och återkoppling. Jag själv fick påpeka saker som inte blivit gjorda eller påminna om att de inte hade gjort det ännu. Svaren jag fick var att de visste om detta och av en eller annan anledning (oftast leveranstider vilket är förståeligt) så skulle de komma och åtgärda det så snart de kunde. Men om de visste att saker skulle ta tid,...

Svar från Doowin Karlstad

Tack för din feedback Daniel! Kul att höra att ni är nöjda med vårt bemötande och arbetet vi gjort, det blev riktigt fint hos er med de nya dörrarna och fönstren! Även tack för din feedback gällande vår kommunikation, återkoppling och att ni inte kände er prioriterade. Våra kunder är det viktigaste vi har och har alltid högsta prioritet. Det är givetvis tråkigt att vi inte riktigt lyckades förmedla detta hos er. Vi har tagit till oss av feedbacken, diskuterat och arbetat internt för att förbättra oss på dessa punkter...

Andreas Ö
Skrev om Doowin Karlstad

Jag kom i kontakt med Andreas på Doowin när jag ville ta upp en ny öppning i min fasad och installera en pardörr ut från köket. Jag fick ett mycket trevligt bemötande från första träffen. Det kändes väldigt skönt att bara behöva hålla kontakt med ett företag som både var experter på produkten och installationen. Jag är mycket nöjd med arbetet som utförts och dörrarna blev helt fantastiska på plats.

Svar från Doowin Karlstad

Hej Andreas, det blev som du själv säger, ett riktigt lyft och fint resultat hos er med den nya pardörren! Tack för omdömet, och vi hörs snart igen! / Andreas

Kim R
Skrev om Doowin Karlstad

Togs lång tid på varorna beställt.

Svar från Doowin Karlstad

Hej Kim, Tråkigt att vi inte får ett högre betyg från er pga. att det tog lång tid att få fönster/dörrar ni beställt. Tyvärr kan vi inte styra över leveranstiderna från våra leverantörer, och hamnar därför lite i kläm. Vi hittade ändå en lösning i slutändan, och jag hoppas att era nya fönster och dörrar fungerar bra! Ha det gott, / Andreas

Bo E
Skrev om Doowin Karlstad

Vi "köpte" installation av två ytterdörrar och två takfönster. Våra kontakter med Andreas och med installatörerna fungerade mycket bra.

Svar från Doowin Karlstad

Tack Bo för ditt omdöme, det blev jättefint med de nya dörrarna och takfönstren. Hoppas vi hörs igen om ni ska dra igång fler projekt! Ha en fin sommar :) / Andreas

Johan T
Skrev om Doowin Karlstad

Jag köpte nya fönster samt en balkongdörr till vår övervåning. Hembesök som kändes bra med ett proffsigt bemötande. De jobbar med varumärken som jag har förtroende för. Fick en offert som var konkurrenskraftig och därmed anlitade jag dem. En detalj blev tyvärr inte riktigt som det var tänkt. De ordnade den utan minsta tvekan! En del del firmor är inte alltid så bra på att rätta till detaljer som DE anser ska vara ok.... Här var det inga problem!😀 Rekommenderar verkligen att ni anlitar dem! Det kommer definitivt...

Svar från Doowin Karlstad

Stort tack för de fina orden Johan, det uppskattas och alltid extremt kul att få ett kvitto på att vi gör ett bra jobb, och framförallt att allting har fungerat på ett bra sätt - från första träff till färdigt projekt. Precis som vi vill! Ser fram emot fler projekt där vi får hjälpa er, ha det gott så länge! 😊 / Andreas