Doowin Uppsala

Doowin Uppsala

En del av doowin - doowin.se
Välkommen till Doowin Uppsala

Vi har funnits sedan 2019 och är en del av Doowin.se som idag finns på 10 orter runt om i Sverige.

Vi jobbar med högsta kvalitet på våra montage och våra produkter, våra leverantörer är: Elitfönster, SnickarPer, Diplomat, Velux, Halle, Fönsterfabriken.

Kom in till oss på Fyrisborgsgatan 3, vi har Uppsalas största showroom. Varmt välkomna till oss för en bra och trygg affär.

Vi tror på lokal förankring och att bästa services finns lokalt. En kontakt vid försäljning, montage, besiktning och vid reklamationer om dom uppstår.

Läs vad 34 kunder tycker om Doowin Uppsala 2

2022-10-16 Insamlad av företaget
    Fantastiskt första bemötande av Andreas Klingberg som var väldigt trevlig, lyssnade till våra önskemål och kom med bra tips när vi skulle sätta in nya fönster i vårt hus.

Även stort PLUS för trevliga och proffsiga montörer.

Vi är super super nöjda med Doowin och kan varmt rekommendera dom. Fem guldstjärnor från oss⭐️

/Olof, Madelene och Walter
    Tack Olof, det värmer att höra. Lycka med nya huset! Andreas Klingberg
    2022-10-11 Insamlad av företaget
    Väldigt snabb & proffsig hjälp. Besvarade alla funderingar man hade omgående. Bytte ut alla våra fönster samt altandörrar, totalt 13 enheter. Väldigt nöjda med Doowin som företag och de gjorde ett klockrent jobb. Snickarna som var där var också otroligt proffsiga och höll det alltid jätterent och fint när de höll på.

Rekommenderar dessa 10 gånger av 10!
    Tack Martin.
    Ta hand om familjen och frun.
    Allt gott,
    Andreas
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    Vi köpte en enkel dörr samt ett set pardörrar där Andreas var säljaren. Hade ett väldigt trevligt första möte med Andreas och vi valde att anlita Doowin. Fick info att dom skulle installeras i februari någon gång vilket då var om ca 3 månader. En fredag i februari fick jag ett mejl av Andreas som undrade om dom kunde komma på måndagen. Jag svarade ja, fick ingen bekräftelse utan kl 9 på måndagen så kom det två killar redo för att börja. Killarna var superduktiga och trevliga. Allt gick på två dagar. Det var något strul med varianten som vi hade bestämt att vi skulle få och det som killarna hade med sig. Och hade jag inget varit uppmärksam så hade det missats. Dock gick det att lösa. Några dagar efter att killarna var klara så märkte vi att det var väldigt svårt att få upp pardörren. Jag var tvungen att använda mina axlar för att knuffa upp den. Påpekade detta för Andreas som sa att han skulle fixa det när han hade vägarna förbi. Dock så tog det ca 2 månader efter tjat att dom kom ut och bytte blecket som var fel. Sen märkte vi ganska snabbt att det var svårt att öppna dörren. Efter påtalande till Andreas så var han snabb med att skicka en video hur man löste det problemet. Dock råkade jag skrapa dörren lite så lite irriterande. Nu är jag nöjd med dörrarna som är så fina men det har varit lite för mycket problem än vad jag gillar. Andreas har varit snabb med svar när man sökt honom men man måste ligga på för att det ska hända något.
    Tack Annette.
    När jag fick informationen av er om att dörren inte gick att öppna, så sa jag till er att det var Yale Doorman som var problemet. Jag talade även om för er hur ni skulle lösa det provisoriskt så att dörren gick att använda, vilket jag trodde att ni gjorde, men det verkar ni alltså inte ha gjort, då blir det problem såklart. När vi var ute på ett annat arbete i närheten kom vi ut och byte ut låskistan som lovat. Vi hoppas ni kommer ha mkt nöje med era dörrar framåt. Allt gott, Andreas
    2022-03-31 Insamlad av företaget
    Det som utfördes var av bästa kvalitet. Fönsterbytena var utfört av professionella installatörer som hittade lösningar som harmonierade med huset och bra kvalitet.
  • 2022-03-24 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med Doowins arbete! Bra kommunikation, snabbare leverans och installation än väntat och trevliga och noggranna installatörer som arbetade systematiskt. Rekommenderas 👌🏻
  • Lars S
    skrev om Andreas Klingberg en del av Doowin Uppsala
    2022-03-22 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Andreas för ett totalt fönsterbyte i vårt radhus. Från första stund var bemötandet klandersfritt från offert till färdig installation. Väldigt prisvärt.

Väldigt kunnig och så var även hans montörer. Kan varmt rekommendera Doowin o Andreas med team.

/Lasse
    2022-03-22 Insamlad av företaget
    Andreas har varit mycket lyhörd inför våra önskemål, kommit med bra förslag vilket har gjort att vi har kunnat optimera vårt resultat. Andreas har också varit otroligt tillgänglig. De arbeten som har utförts hos oss har varit noggranna och effektiva, vilket har gjort att det har gått snabbt och den utsatta arbetstiden har hållits.
    Vi vänder oss till Andreas igen i framtiden och rekommenderar honom vidare.
    2022-03-22 Insamlad av företaget
    Seriöst och strukturerat med hög flexibilitet.. Vi fick stöd i val av fönster o dörrar, förslag på lösningar och personligt engagemang.
    Vi fick 6 nya fönster och 2 motordrivna garageportar installerade på 2 dagar. Mycket snyggt utfört och städning efteråt.
    Vi är mycket nöjda och diskuterar nytt uppdrag med bl.a. ny balkongdörrslösning.
    2022-03-21 Insamlad av företaget
    Vi har köpt fönster och dörrar med installation av Doowin Uppsala och Andreas Klingberg.

Vi är mycket nöjda med Andreas och han har levererat allt på ett mycket proffsigt och kundvänligt sätt!

Våra förväntningar infriades till fullo och vi är mycket nöjda.

Eva och Håkan
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Andreas var hjälpsam och tillmötesgående.
    Leverans skedde på utlovad tid och installationen gjordes på ett snabbt och bra sätt.
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med våra nya fönster och dörrar.
    2022-03-19 Insamlad av företaget
    Enkel, smidig och personlig hjälp genom hela processen.
    Riktigt bra montörer vid själva bytet.
    Toppklass!
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Positiv och mycket proffsig helt nöjd 😄
    Tack Bengt, hoppas ni trivs på Öland. Andreas Klingberg
    2022-03-17 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande och snabba svar via mail, vi höll på och ändra oss många ggr om hur många fönster vi skulle byta och tog in flera företag. Andreas hjälpte oss med att ta fram den offert som passade oss och det var skönt att han inte va så "säljig" som övriga säljare som ringer och tjatar och hela tiden vill sälja mer. Vi fick det fönsterbyte vi ville ha och är mycket nöjda
    Tack Karolina, kul att vi fick sälja fönster till er trots min osäljighet. :-) Andreas Klingberg
    2022-03-17 Insamlad av företaget
    Vi köpte nya fönster, nya altandörrar och ny ytterdörr till vårt hus i Täby. Vi fick bra och professionell hjälp med val av produkter och material. Själva bytet gick snabbt och smidigt. Vi ville ha en helhetslösning där både material, snickeriarbeten och bortforsling av det gamla ingick, Doowin levererade på alla punkter och vi kan varmt rekommendera deras tjänster.
    Tack Susanne. Blev verkligen fint med nya fönster och dörrar. Andreas Klingberg
    2022-03-17 Insamlad av företaget
    Väldigt trevlig och hjälpsam!!!
    Byte av alla fönster och dörrar.
    Väldigt smidigt och proffsiga! Tog hand om allt runtomkring! Bästa service!!
    2022-03-15 Insamlad av företaget
    Nice window, nice work! I’m very happy with the project, recommended Doowin to my friend also.🙂
    Thanks Haiyan. Your friend will be happy to. :-) Andreas Klingberg
  • 2022-03-15 Insamlad av företaget
    Professionell, ärlig och tillmötesgående. Har följt med på hela resan, har hållit oss oppdaterade under hela projektet. Rekommenderas starkt. Klara och raka besked helt enkelt samt punktlig och tillförlitlig
    Tack så mycket Zoran. Det blev verkligen super fint hos er. Andreas Klingberg
    2022-03-15 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt bemötande. Kunniga och kundinriktade hantverkare.
    Vi köpte fyra nya ytterdörrar med montage och detta sköttes med klanderfritt resultat.
    Mina starkaste rekommendationer.
    Tack Marcus.
    Entrédörren från SnickarPer blev verkligen något extra.
    2022-03-15 Insamlad av företaget
    Andreas och hans team på Doowin Uppsala är mycket responsive, proaktiva och samarbetsvilliga.
    Har jobbat med teamet nu vid ett par tillfällen och förväntar även göra det nästa gång fönster och dörrar ska bytas.
    Rekommenderar stärkt!

/Håvard (Täby)
    Tack Håvard.
    Det blev verkligen jättefint med den nya källardelen. Vi hörs framåt.
    Snabb återkoppling
    Offert kom snabbt
    Stor lyhördhet
    Tack Håkan för att vi fick uppdraget hos er, det blev jättefint. Andreas Klingberg
  • 2022-03-10 Spontant omdöme
    Vi bytte ut alla fönster på villan och allt fungerade mycket bra med bemötande från Andreas, hantverkare och slutligt resultat med montering och städning. Vi är mycket nöjda och kan både tänka oss att anlita dem igen och rekommendera dem för andra.
    2021-03-31 Insamlad av företaget
    Byte av ytterdörr samt två fönster vid sidan av dörren.
    Allt fungerade utmärkt vid leverans och montering.
    Mycket bra bemötande.
    Pga av pandemin blev leveransen/monteringen försenad men det kan ju ingen belastas för .Däremot hade vi uppskattat ett mail från Doowin som hade informerat oss om det.

Totalt är vi mycket nöjda med Doowin Uppsala och kan tänka oss att anlita dem igen.
  • 2021-03-29 Insamlad av företaget
    Byte av fönster och altandörrar i huset. Mycket bra bemötande och perfekt utförande. Uppfyllde lla förväntningar. Till och med med lite råge. Vi är helt nöjda med service och utförande.
    2021-03-29 Insamlad av företaget
    Bra hantverkare, effektiva och trevliga! Det blev ett bra resultat och jag är nöjd.
    2021-03-29 Insamlad av företaget
    Har fått hjälp med justering av monterade takfönster, bra bemötande och snabb respons vid frågor, mina förväntningar har mötts upp.
    2021-03-27 Insamlad av företaget
    Köpt fönster och altandörrar med montering som vi är mycket nöjda med
    Tackar Åke, det blev verkligen jättefint. Andreas Klingberg
    2021-03-27 Insamlad av företaget
    Köp av ytterdörr och montering.
    Andreas och montören gjorde båda ett utmärkt arbete.
    Det är anledningen till att vi gjort en ny beställning av fönster som snart skall levereras.
    Tackar Janne. Vi syns snart igen. Andreas Klingberg
    2021-03-27 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Bra kvalitet. Snabba.
    Tackar Claes och kul att ni är nöjda. Andreas Klingberg
    2021-03-26 Insamlad av företaget
    Köpte fönster och det gick bra
    Hoppas du skall få in mycket ljus i ditt nya rum.
    Allt gott.
    2021-03-26 Insamlad av företaget
    Har problem med min garagedörr. Konstaterat installationsfel. Har varit i kontakt med Doowin Uppsala. Första kontakt för ca 3 månader sedan. Inget har hänt. Har pratat med Klingberg flera gånger som lovat att montörer ska ta kontakt med mig.
    Otroligt besviken. Dörren installerades i höstas. Har tagit kort och skickat till montör som konstaterade felet. Han bad mig kontakta Doowin Uppsala vilket jag har gjort.
    Mvh Hans Starkman
    2halestar@gmail.com
    Hej Hasse.
    Vi tar en ny kontakt i veckan för att lösa dina problem. Teamet som skulle ut till dig, hade varit hos en kund som visade sig ha Covid 19. De sattes i Karantän 2 veckor och det ställde tyvärr till det med planeringen. Allt gott.
    2021-03-26 Insamlad av företaget
    Urusel! Vi beställde 3 ytterdörrar. Leveranstiden var lång! När väl dörrarna kom så påstod Andreas att dom var felhängda- vi placerades då sist i kön och fick vänta ytterligare 8 veckor. Man borde då rimligtvis ha prioriterat oss!!
    När vi beställde så frågade vi om antalet nycklar. Svaret blev att vi kunde få ” hur många som helst”. Vi fick 4 st och när jag sa att vi ville ha 6st ( 2 per beställd dörr ) så blev svaret att ” vi levererar 4 st till en sådan leverans”.
    Kommer aldrig att rekommendera Doowin Uppsala!!
    Hej Åke. Tråkigt att höra att du inte är nöjd. Att en av våra leverantörer har levererat en felhängd dörr är såklart tråkigt och i ditt fall med en special färg gör att de tillverkar en ny och det tar tyvärr tid. Ni var en prioriterad kund och dagen efter vi hade fått er dörr till oss var vi hos er för att montera upp den. När vi lämnade er efter besiktning och montage var ni mkt nöjd med både dörr och montage. 4 nycklar är standard, vill ni ha fler kan vi såklart beställa fler, men har inte hört något om det från er. Jag tar tar kontakt med er i veckan för en nyckelbeställning. Allt gott. Andreas Klingberg
    2021-03-26 Insamlad av företaget
    Garage port med montering. Höll inte lovade tiden. Vi beställde när det var kampanj pris men det blev dyrare. Skruvarna har lossnat och eftersom firman inte hade tid gjorde jag jobbet själv. Nu har det börjat skramla igen så det är bara att skruva igen. Som helhet är jag inte nöjd med monteringen.
    Hej Tage.
    Jag ringer dig i veckan. Måste ha blivit ett missförstånd, fick uppfattningen om att du skulle se över det och ringa mig tillbaka. Vi tar en kontakt i veckan och hjälper dig såklart. Allt gott.
    2021-03-26 Insamlad av företaget
    Första kontakt med Calle, som senare slutade. Vi köpte fönster altandörr och entrédörr. Montaget gjordes enligt tidsplan. Det mesta gick bra förutom fogning vid köksfönster och en reglerstång till persienn som var för lång. Den skulle enligt montören bytas men det har inte gjorts än idag. Nästa affär gjordes med Andreas det var tre fönster i vardagsrum som monterades och det gick helt enligt ök.