Bryr sig inte. Lämnar saker fullt medvetet så att andra inte bara kan utan blir frestade att sno sakerna som dem har ansvar för att leverera. Detta är inte bara en gång, utan varje gång dem inte kan knyckla in det i brevlådan. Har haft med dem att göra kanske 10 gånger och nästan varje gång har det varit problem. Jag har fått flera saker tagna efter dem "levererat" paketet. UNDVIK
Early Bird AB
85 omdömen om Early Bird AB
Spåra din order !!!!!!!!!! ( Kolli nummer 99900000000xxxxxxxxx ) detta nummer finns inte som ska vara till mig !!! Nu är din order skickad från oss! den 27 maj 2025 20:30 Följ ditt paket genom att klicka här eller via den spårningslänk du fått via sms/mejl från valt fraktbolag. Kontakta vår kundservice vid eventuella leveransproblem. Din order plockas och packas den 26 maj 2025 23:22 Din order packas nu på vårt lager. När paketet lämnar oss kommer du att få en leveransavisering med spårningsuppgifter, från det fraktbolag...
Jag hade fyllt i all information som de hade frågat om. Sedan misslyckades leveransen eftersom de inte hade tillräckligt. Då kom det en extra sida som man kunde fylla i ytterligare information. Jag hade kunnat skriva in all den informationen vid första tillfället, det är inte förens efter den misslyckade leveransen som jag blir förfrågad om detta. Mitt paket var redan försenat men nu måste jag vänta hela helgen för att få det
2 påstådda levererade paket på 1,5 vecka försvunna ! Finns inget utanför dörren eller brevlådan. Ignorerar mailen man skriver till & säger levererat, skitsnack. Stängt av alla möjligheter att ringa dom för klagomål. Det säger väll en hel del om vilken typ av företag detta är? Behåller dom paketen själva? Några bevis på leverans finns ju inte & fortsatt mailkontakt tar slut väldigt fort eller uteblir som sagt. Hoppas dom bojjkottas helt och hållet. Synd det inte går att ge 0 i betyg.
Är inte övertygad om att deras chaufförer är läskunniga. Vid flera tillfällen har de levererat paket till grannar ett, två eller fler hus iväg Man kan konstatera att företaget inte har den kompetens som krävs. Att de dessutom gjort sig mer eller mindre oåtkomliga i sin sk kundtjänst gör inte saken bättre. Ett tips är att i vart tillfälle där det finns möjlighet, välja en annan leverantör.
Jag är generös man var tvungen att ge 1 sjärna fast jag vill ge minuspoäng---. Som gammal yrkeschaufför med ansvarskänsla och kunden i fokus på DHL de stora bilarna 4,5 meter höga och 25,25 meter på längden. Min åsikt om earlybird är att lyset är tänt men ingen verkar hemma, det finns hiss men den går inte ända upp, det finns inte alla bestick i lådan. När ett transportföretag har nått botten lägre än kackerlackor, när man har gett upp totalt kan man kontakta earlybird.
Katastrof. Har varit i kontakt med dem via mail ett flertal ggr där de upprepar att de lämnat paketet utanför min dörr (04.30. Jag går upp 05.00 och såg inget paket där. Och vet att ingen tar något i min trappuppgång. Har inte gjort det dem senaste 13 åren så varför skulle någon börja nu efter alla år av paket som stått i flera dagar utanför våra dörrar?) De ljuger och skyller ifrån sig. Nu sist sa de att de lämnat över det till Bring. Varför? För att de inte klarar av att göra sitt jobb? Vi som konsumenter har ju inte...
Paketet kom fram till slut, saknades en adressrad där jag skrivit c/o med namn. Dom skulle kunnat ringt när dom inte fann namnet på brevlådan.
Var börjar man? Detta företag har noll koll! Och ljuger om att de levererat, de har väl slarvat bort mina paket? De har även påstått att de levererat i framtiden??? Alltså levererat mitt paket om 8 timmar?? Det står att mitt senaste paket skall levereras den 17 Maj?? I dag är det den 21 Maj? Och de är ALLTID försenade! De började så bra men nu har de nog Jumboplatsen i vårat avlånga land. Jag är övertygad om att man skulle kunna träna upp en bäver att dela ut paket, snabbare och bättre än detta inkompetenta företag?
VARNING! Paketet helt uteblivit. Förra gången levererade de mitt paket i cykelstället nere på gården. Ingången vid cykelstället är även ingång för sex andra portuppgångar. Tog mig lång tid innan jag av en händelse såg paketet och undrade om någon råkat glömma det där.
Ingen chans att nå kundtjänsten personligen! Dessutom inget svar på mejl! Man känner sig lurad och uppgiven
Varför skriver dom att mina paket 2 st är avlämnade i min brevlåda 6/5 25 07:15 Men dom finns inte där???? Inte första gången. Early bird sämsta bolaget i Sverige. Jag får ont i magen bara jag får reda på att att Early bird ska ta hand om frakten.. Då vet man vad man har framför sej. Får sedan reda på att dom lämnat till Bring Å där får man prata med en robot Å den säger inte mycke å är ingen problem Lösare. Detta är inte klokt 2025
Fick en leveransbekräftelse att mitt paket levererats. Ser direkt att jag fått en annan persons paket, samma husnummer men helt fel adress. Kontaktar EarlyBird som omedelbart svarar "ditt paket har levererats, det kan du se på den här länken" Påtalar att jag fått någon annans paket. Då väljer dom att sluta svara. Så nu står jag här med apoteksvaror istället för diverse verktyg. Får spara medicinen tills jag får samma sjukdom som människan som beställt dessa.
När jag ser Early bird fått i uppdrag all leverera då vet jag att paketet inte kommer. Sista nu är bortslarvat sedan flera veckor, spårningsnummret anges som felaktigt trots jag fått spårnings uppgifter innan. Kundtjänst svarar inte trots flera förfrågningar med dagar imellan. Jag tror det är paket 5 i rad nu dom misslyckats leverera.
Värdelösa 3 ggr fellevererat 3 ggr jag mailat ggr många inget svar fåttköra 1 mil x 3 för att hämta mina fellevererade paket
Inga varit trots meddelande om att de levererats. Ingen kontakt. Inga nr att ringa. Hänvisar tlll företaget som skickat varorna. Illa. Opålitligt.
Uselt ingen personlig kundservice. Har bara haft problem med Erly Bird.
De hänger paketen på brevlådan i villaområden, så stjäls paketen. De orkar inte gå några meter och lämna på verandan utanför dörren.
Ett icke seriöst företag. Två leveranser inom en vecka har inte kommit fram. Bör ratas av alla som ska leverera varor. Lars
Samarbetar med kinesiska scam-bolag.
Paketet angavs levererat av Early Bird men fanns ej i brevlådan direkt efter avisering. Tidningen fanns i brevlådan. Har vi mejl försökt få klarhet i var paketet finns men de hänvisar till företaget som levererat varan. Misstänker att Early Bird är ett oseriöst företag som inte tar sitt ansvar.
Efter en snabb telefonkontakt och förklaring om fördröjning i early birds bokninings system är jag mycket nöjd idag. Varorna kom fram till dörren som utlovats dock med en dags försening. Men har fått en bra förklaring och ursäkt av företaget till det som hänt och att förbättringar i systemet är under utredning. Jag är nöjd idag. Tidigare har leveranserna alltid kommit fram. Jag rekomenderar företaget med den tidiga fågelnbsom tagit sitt ansvar på bästa sätt. Bra jobbat! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Mer än en gång skickar de ett meddelande om att paketet lämnats vid min lägenhetsdörr och jag hittar ingenting.
Budet kommer aldrig fram. Skärp er!!
⭐ 1/5 – Paket markerat som levererat men aldrig mottaget Jag hade en fruktansvärd upplevelse med Early Bird och deras kundservice. Jag beställde ett paket från Vograce, och enligt Early Bird skulle det ha levererats 7 mars klockan 04:18. När jag kollade min postlåda och ytterdörr klockan 10:00 samma dag, fanns inget paket där. 📌 Mina största problem: De har inga bevis på att paketet levererades (ingen bild, ingen underskrift, ingen angivelse av var det lämnades). Jag bor i ett lägenhetshus med portkod, så paketet kan...
Får bara sms om att paketet är försenat. Finns ju ingen att kontakta aldrig mer early bird. Värdelöst.
Helt värdelöst sorterar fel och tar ca en vecka med dom som leverantör när typ posten DHL, Schenker levererar på 2 dagar från samma ställe. Nej sldtrig mera Early Bird🤮
De skickar sms om att de levererat me inget paket.
Bluff företag!! 3 gånger har de misslyckats och jag har aldrig fått mina paket! Hur kan de få fortsätta sin verksamhet?? Deras kundservice är ur usel och vägrar ersätta varor de inte levererat.
Förmodligen det sämsta skit som finns. Tror till och med att miljöpartiet skulle göra ett bättre jobb
Skit!! säger att namn inte finns på dörren, så gick ej att leverera! Står namn i trapphusets entré samt på lägenhetsdörren. så oseriösa!! inte fått det jag väntade!!! Förbannad!!!
2 ggr har paket inte kommit och det gick bara nå early bird via mail.
Skit bolag , de skickar en avisering om att de har lämnat paketet, men de har aldrig varit här . Fattar inte varför man använder detta bolag som leverantör. I dag igen , en avisering att har lämnat paketet. Men finns inte ett enda däck spår i snön. Så antingen har de flugit hit eller så va de aldrig hör och stal paketet.
Sällar mig till skaran av besvikna och instämmer i upplevelsen. Bara saken att inte nå fram till kundtjänsten på deras avstängda telefon. På mail endast en bekräftelse att mailet är mottaget.
Samma erfarenhet som många andra - funkade bra tidigare men numera säger dom att mitt namn inte finns i min fastighet. Trots att det står både nere i porten och på vår lägenhetsdörr (och vi bara är 6 lägenheter i huset). Paketet omdirigeras sen till Bring som mer än en vecka senare lämnar det till ombud. Detta var en beställning från Meds som jag behövde snabbt eftersom jag låg sjuk i influensa med 39 graders feber, och Early Bird var de som erbjöd snabbast leverans. Nu är även dom på min shit-list (tillsammans med...
Paket blev levererat på fel adress och early bird hade skrivit ut fel etikett så paket kom bort. Är oseriöst och bluff företag, Undvik!
De levererar aldrig på utsatt tid om de ens levererar. Plötsligt hittar de inte mig på min adress sedan 16år, och kan inte leverera alls. Tror de tagit sig vatten över huvudet när de står som första leveransalternativ överallt eller något. Försöker alltid undvika dom. Men ibland är de det enda alternativet.
Har tidigare fungerat jättebra men de två senaste paketen vet jag inte vart de levererat för det är inte hos mig i alla fall. Bolaget jag beställde via ersätter inte pga early bird säger att de levererat. Får inte svar av early bird heller. Jag är vaken runt den tid de brukar leverera eller i alla fall kort därefter. Inget paket. Även kollat hos grannar och inget där heller. Så besviken och orolig över andra paket jag väntar på.
Sämsta skiten jag varit med om
Kan vi bannlysa detta företag?
Har tidigare god erfarenhet av Early bird, men nu sjönk de rejält. De utlovar två leveransförsök, men gör bara ett och sen skickas paketet till ombud. Problemet vid leveransförsöker var ett tekniskt problem utom min kontroll och det åtgärdades så de kunde mycket väl gjort ett nytt försök. När jag frågar om eller när de verkligen gjorde ett försök till så svarar de bara med standardsvar. De vill inte erkänna att de inte gjort ett andra försök. Så dåligt.
Stod att dom inte kunde se mitt namn på adressen, fastän jag har en tydlig skylt. Efter kontakt via formulär så svarar dom att paketet är borta. Gissar på att deras egna anställda har fått sig ett paket då. Besrövligt
Skickade paket för 17 dagar sedan...har fortfarande inte kommit fram till adressaten.
Early Birds leveranser är smidiga när de fungerar, men alltför ofta fungerar det inte alls och då tar de inte ansvar över huvud taget. Jag har på drygt en vecka haft tre leveranser bokade med Early Bird. Två av dessa har inte levererats till mig trots att Early Bird bekräftar att de ska vara levererade. Kundtjänst skickar standardsvar och beklagar, håller fast vid att de levererat, samt hänvisar till avsändaren. Det ena paketet har jag nu en dryg vecka senare fått fatt på tack vare att den person vars brevlåda leveransen...
Bluff! Vad i h-e är det för skitföretag? Jag väntar på ett paket som skickades för en vecka sedan! Paketet hoppar runt i landet enligt spårningen och har nu inte rört sig alls på hela tre dagar, 23 mil från där jag bor. Sverige är inte så stort att det på något sätt ska ta över 7 dagar att leverera ett paket inom landet. Jag bokade även själv en leverans som skulle hämtas upp i natt. Det hämtades inte pga ”budet kunde inte läsa koden” som tydligt och stort står över hela paketet. Jag har följt instruktionerna till punkt...
Vilket blufföretag! Varför måste man ens sätta 1/5 Mail på eftermiddagen, paket i min brevlåda. Noop, inget paket där. Väntar lite och tittar igen. Ställer fråga via nda kontaktvägen, formuläret. Dagen efter kommer ett standardsvar - kontrollera än det en än det andra. Därefter helt tyst. Företaget vägrar svara på enda kontaktvägen. Enda registrerade telefonnumret är ett röstsvar att numret är avregistrerat och man ska vända sig till formuläret på hemsidan. Smart affärsidé, ta på sig rollen att leverera sändningar, kasta...
Tusen tack Early Bird för bra information inför leverans och budkillen ringde till och med på dörren och lämnade över paketet. Toppen! Mycket bra service! Bästa hälsningar från en nöjd kund i Karlskoga! Kerstin Mosserud
Mitt paket levererades stod det i ett sms. Glad sprang man ut till postlådan. Där fanns inget. Jag hör av mig till kundtjänst och de säger att paketet är levererat till den adress jag uppgett.. och vill att jag ska kolla så jag själv inte skrivit fel adress. Alt höra av mig till butiken jag handlat ifrån då det tydligen ska vara deras ansvar att grejorna kommer fram. Som tur var så kom en granne några dagar senare med mitt paket. Early turds hade lagt i fel postlåda. Använder aldrig mer detta blufföretag!
Jag o min fru beställde från Apotea, leverans skulle ske via Early Bird. Så blev det, men de brydde sig inte utan tryckte sönder plastlocket på sidan av postlådan där namnskylten sitter för att de inte orkade sätta galgen upptill som innan. Nu får vi våran post helt blöt varje dag då det regnar in. Jag har bildbevis på hur paketet och galgen satt. Varken Early Bird eller de som körde ut det fysiskt (tidn distributörerna) vill ta tag i det. Ingen svarar trots att jag är respektfull. Är det okey av ett sådant företag att...
Early Bird skulle leverera paketet den 20 dec-24 men kom inte in i trapphuset pga tidlås, kl 06:45. Tidlåset slås av 07:00. Man meddelade då att de skulle göra ett nytt försök. Så skedde inte! När jag efterlyser paketet får jag följande svar: "Enligt vår spårning har paketet senast scannats den 2024-12-20. Eftersom vi inte har fått någon ny scanning efter detta, betraktas paketet tyvärr som försvunnet. Vi beklagar verkligen att detta har inträffat." Sedan vältrar de över ansvaret på "butiken": "För att få vidare hjälp rekommenderar...